Mieheni jakaa kaveripäivityksiä

TurhaaVikinääHarmittaa

Facebookissa ja instassa, mutta ei meistä. Ei yhden yhtä. Ei kahvittelu, ei kuntosali, lenkkeily, matkustusreissu tai hulluttelu. Eikä sitten totta kai niitä romanttisiakaan iltoja kun käydään syömässä, katsotaan leffaa jne.

Pari kertaa vitsillä heittänyt, pitääkö olla mustis kun kavereista päivittää, muttei meistä. Mies otti sen vitsillä molempina kertoina, eikä tainnut ymmärtää vihjettä.

Miksi tekee tällaista? Minua ei siis harmita, ettei lue "rakkaan kanssa vaelluksella" vaan minua harmittaa se, ettei minua voi laskea kaveriksi. Vaikka teemme samoja asioita myös yhdessä mitä hän tekee kavereiden kanssa, en minä näköjään ole tarpeeksi hehkutettavaa seuraa. Joskus sanoi, ettei vaan osaa jakaa kovin intiimejä asioita someen, mutta eikö nuo kaveri-illat sitten sellaisia ole?

Tänäänkin tuli matsipäivitys, kun oli kaverien kanssa baariin mennyt. Vastaavaa ei minun kanssa sitten ole tehty, vaikka olen kaksi kertaa nyt pelien aikana samassa paikassa aikaani viettänyt.

16

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelinappulavain

      Kauanko olette olleet yhdessä?

      Itselläni on lähes vastaavasta kokemusta. Mies antoi minun ymmärtää, että olemme vakavassakin suhteessa, mutta oikeasti ei ollutkaan, vaan pelasi vain tunteillani. Piti minut ulkona elämänsä monelta osa-alueelta, kenellekään ei esitellyt ja tietyillä julkisilla paikoilla jopa työnsi etäämmälle, jos joku tuttu olisi voinut nähdä.

      • salailua

        Mikä siinä mahtoi olla, ettei halunnut, että teidät yhdessä nähtäisiin?


      • TurhaaVikinääHarmittaa

        Ollaan oltu yhdessä 9kk.
        Yleisillä paikoilla kyllä näyttäydymme yhdessä, kävelemme käsi kädessä ja istumme vierekkäin. Osa miehen kavereista myös tietää meistä (tosin meillä on laaja yhteinen kaveripiiri samojen harrastusten takia), mutta ainoastaan ne, jotka ovat ihan irl meidät tavanneet. Eli ihan normaalia pariskunta-arkea vietetään muuten.


    • Ettänäinsemenee

      Jos joku mun mieskavereista laittaisi jotain "ollaan kullan kanssa kahvilla" -päivityksiä, niin piikittelisin varmaan ainakin vuoden. Samaa piikittelyä odottaisin kavereiltani, jos itse laittaisin.

      Joten mies ei varmaan halua joutua naurunalaiseksi. Miesten maailma ja naisten maailma on sikäli erilainen, että naiset tuntuvat kasvattavan statustaan parisuhdepäivityksillä. Miehet kasvattavat statustaan kaveripäivityksillä.

      • Honu

        Juuri näin!
        Itse olen nainen ja olen ihmetellyt miksi fasessa naiset kuuluttaa että NYT PARISUHTEESSA!
        Sitten äijästä kuvia syömässä, olohuoneen sohvalla, ''kullan kanssa Kreikassa''...jne.
        Ikäänkuin se äijä olisi jokin tae jonka kautta nainen olisi noussut korkeammalle levellille.
        Naiset tuntuvat ajattelevan ettei heitä ''oteta lukuun'' ilman miestä. Nykyäänkin on näköjään nuoriakin naisia jotka määrittelevät itsensä miehen kautta.
        Se on minusta käsittämätöntä!!

        Minulla on ystävä jonka miesystävän tiedän olevan sairaalloisen mustasukkaisen. Suhde vetelee viimeisiään koska nainen ei enää kestä. Silti hämmästelen sitä että fasessa ystäväni yhä kertoo imeliä juttuja ''kultani keitti aamukahvit''...jne.

        Ap, lopeta miehen lahkeessa roikkuminen. Seiso omilla jaloilla. Älä määrittele itseäsi miehen kautta!
        Naisen ei pitäisi liittää miestä itsensä jatkeeksi, se alkaa ahdistaa miestä!


      • TurhaaVikinääHarmittaa

        Kun en oleta noita "kullan kanssa" päivityksiä kuten sanoin alussa. Vaan samanlaisia "Pinjan kansss käytiin patikoimassa 35km, vielä 20 jäljellä" mitä tulee niiden Jartsan ja Pertsan ja muiden kaverien kanssa. Että miksi minua ei lasketa tuohon kaveripiiriin mukaan? Koska olen tyttöystävä?


      • hmmmmmmmmm

        on ilmiselvää ,poikaystäväsi ei arvosta sinua. kaiken maailman kaveripäivityksiä mutta ei yhtään sinusta,ei edes tarvi olla mitään lässynlässyn. joskus pelkkä yhteinen kuva jossain kivassa paikassa voi olla hauska mitä parit ottavat. varsinkin alkuvaiheessa kun ollaan rakastuneita, vastaisin että et ole hänen sydämmensä valittu. jos ei ole ikinä yhtään laittanut sinusta mutta kaikesta muusta postailee..


    • Tukeni

      Ymmärrän kyllä mistä puristaa. Sinusta tuntuu siltä, että jäät kavereiden varjoon tietyissä asioissa ja epäilet jollakin tasolla suhteen vakavuutta. Kyllähän se arvostuksen puutteesta kielii, mutta ei kannata nyt heti tuomita. Voi nimittäin olla että miehesi ei todennäköisesti edes tiedät tai ole ymmärtänyt, että haluisit päivityksiä julkaistavan sinustakin. Oletteko edes jutelleet asiasta vakavasti tyyliin pöydän ääressä tai vastaavaa?

      Nosta kissa pöydälle ja kerro rauhallisesti kuinka asia sinua vaivaa. Jos miehesi ei tämän jälkeen edes yritä muuttaa mitään, on kyse sitten arvostuksen puutteesta, Jokainen oikeasti rakastava ja arvostava kumppani kuitenkin varmasti haluaa taata sen, että toisella on mahdollisimman hyvä mieli

    • joinu22222222222222222

      anna vähän miehellesi VÄHÄN pimpsalooraa. niin kyllä tulee julkaisuja someen satana. kunnon pillut!

    • piobio

      Mitä? Miksi ihmeessä tuollainen jaksaa harmittaa sinua?

      Olen ollut yhdessä miesystäväni kanssa kuusi vuotta. Yhtäkään päivitystä Facebookiin ei kumpainenkaan ole tehnyt. Minusta päivitykset "kullan kanssa siellä sun täällä" ovat lähinnä koomisia ja hömppiä. Joskus olen mukana kavereiden päivityksissä "rokkia siellä ja täällä". Se saa riittää Facepäivitysten suhteen. Omia päivityksiä ehkä kaksi kolme kertaa vuodessa, ja ne käsittelevät omia ajatuksia enemmän kuin tekemistä.

      • Öhöhöhövanhus

        Porukan sisälukutaito mättää, kun monesti ap jo sanonut, ettei tahdo noita "kullan kanssa" päivityksiä.

        Ja ei pahalla, mutta jos itse päivität vaan kerran vuodessa, niin ehkei kannata kommentoida mihinkään sosiaalisen median juttuihin.

        Ihan sama, jos itse menisin kommentoimaan jonkun lenkkipolun kuntoa, kun käyn siellä kerran vuodessa.


      • påpååå
        Öhöhöhövanhus kirjoitti:

        Porukan sisälukutaito mättää, kun monesti ap jo sanonut, ettei tahdo noita "kullan kanssa" päivityksiä.

        Ja ei pahalla, mutta jos itse päivität vaan kerran vuodessa, niin ehkei kannata kommentoida mihinkään sosiaalisen median juttuihin.

        Ihan sama, jos itse menisin kommentoimaan jonkun lenkkipolun kuntoa, kun käyn siellä kerran vuodessa.

        Ap tahtoi kullaltaan päivityksiä, vaikkei kullan kanssa -päivityksiä. Omalla kohdallani näen, että kullan kanssa päivitykset ovat noloja - kuten kumppanin kanssa jossain, tehdään jotain päivityksetkin.

        Siksi toiseksi ihmettelen miksei saisi kommentoida sos. media juttuja, jos päivittää Facebookiaan harvakseltaan. Tottakai saa! En itsekään ole mikään himopäivittäjä, mutta seuraan kyllä kavereiden päivityksiä. Silloin tällöin jopa kommentoin niitä.

        Myös lenkkipolkua, jossa käy kerran vuodessa saa kommentoida.Tosin lenkkipolku on aina jokin tietty; samassa paikassa oleva sama polku, jolla eri ihmiset voivat lenkkeillä. Jokaisen oma Facebook taas on täysin erilainen, sekalainen joukko erilaisia ihmisiä.

        Ap: hyväksy se, ettei miehesi tahdo sinua päivityksiinsä mukaan ja unohda koko juttu. Miehesi ei ole mitenkään harvinainen tyyppi F päivitysten suhteen ainakaan. Tai jos et voi elää asian kanssa, eroa.


    • qikjwokpöww

      Voithan sinä laittaa teistä yhteisen päivityksen, johon merkkaan myös poikakaverisi? Eikös? Ja jos teillä on suhde kunnossa, niin tästä asiasta varmasti voitte puhua. Kysy, miksi hän ei koskaan kirjaa sinua mihinkään päivitykseen mukaan, vaikka muutoin aktiivisesti kavereita merkkaa. Syy voi todellakin olla se, että pitää sitä "nolona".
      Minun n. 45v miehenikään ei sellaisia päivityksiä laita, siis ei edes ihan kaverillisesti, minusta. Mutta elämme hyvin onnellista perhe-elämää yhdessä. Parisuhdestatuskin jopa facessa on vuosi näkynyt. Ei siis kyse ole mistään salailusta tms. Ja minä saan kyllä merkata hänet omiin päivityksiini, ja ne näkyvät sitten myös hänen kavereilleen. Se on miehen puolesta ihan ok.:) Miehet on miehiä... Puhukaa!

    • NäinTäällä

      Ymmärrän kyllä miestäsi. Kaikkein rakkaimmat ihmiset ovat osa niin intiimiä elämää, etten päivitä tekemisistämme. Kumppanini tietää kyllä ihan ilman faceakin ne asiat mirä tehdään yhdessä. Ja parisuhteen asiat ovat minun ja kumppanin välisisä asioita, ne muistot ovat meille kahdelle, Eli tärkeämpiä kuin facen kaveripäivitykset.

    • fb_vie_huomion

      Lopetin facen käytön kokonaan seuraavista syistä.
      a) eipä kiinnosta laittaa pilvipalveluihin omia kuvia oikeastaan mistään tilanteesta
      b) eipä kiinnosta katsella etänä muiden laittamia kuvia.
      c) en vieläkään tajua miksi minun pitäisi saada tietää, tai miksi kukaan kertoisi minulle missä hän on joka sekunti tai edes joka tunti. Eivät ystäväni ole tilivelvollisia minulle enkä minä ole tilivelvollinen omasta ajastani muille.

      Minua kiinnostaa ihminen, ystävä, kaveri, sukulainen kuvien takana, eivät pelkät kuvat.
      En halua lukea etänä kenenkään elämästä, haluan kuulla ne kerrottuna ihmisen itsensä suusta, eli kasvokkain.

      Suosittelen samaa sinulle ja monelle muullekin. Keskity miesystävääsi, kuuntele mitä hän sanoo,, miten sinua kohtelee, millainen hän on sinun seurassasi, ihan sama mitä facessa näkyy tai lukee.

    • påpååå

      Ethän olekaan miehesi kaveri, vaan kumppani. Sillä on todentotta eroa. Kumppanuus on intiimimpää, läheisempää. Mitä sitä kaikelle kansalle jakamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2296
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1891
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1565
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1332
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe