Kesätyö palkka?

jesur00

Minusta tuntuu että saan huonoa palkaa kesätyöstä elikkä teen 9 tunnin työ päiviä 5 päivää viikossa ja olen 17 vuotias opiskelija ja ennen kesätöitä olin 3kk työ harjoittelussa samassa työpaikassa kuin jossa olen kesätyössä nyt ja jolloin kuukausi palkaksi sovitiin 1180€ kuussa joka ei innosta tekemään 9 tunnin työ päiviä töissä!
Oleelisin asia elikkä työn kuva on huolto toimet ja tuotteiden myymistä.
Kertokaa suoraan teenkö huonolla palkalla töitä koska siltä todella tuntuu ):

8

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenties.ulkolainen

      Jos ei suomalaisen peruskoulun käynyt tervepäinen ihminen osaa kirjoittaa automaattisesti "työ päivä" ja "huolto toimet" sanoja yhteen, niin ihan ok palkka sellaiselle verorahojen tuhlaajalle.

      • jesur00

        Nuo kirjoitus virheet kyllä omia mokia myönetään ja niitä tuleekin mutta ihan 17 vuotta olen asunut suomessa syntymästä asti. Viitaus verorahojen tuhlaamisesta niin ei ole läheläkään kun itsellä jo veroprosentti hipoo 20% ja senkin rahan eteen teen töitä mitä saan töistä.
        Haluaisin tietää vain kannataako minun rupatella palkasta vai vaihtaa paikaa kokonaan.


    • ylkhy
    • esimies.erimies

      Mitähän työehtosopimusta siellä mahdetaan soveltaa? Ja tuo veroprosentti.. Itse vielä täysi-ikäisenäkin huoltohommissa kesätöissä käyneenä muistan veroprosenttini olleen nolla niin kuin kuuluikin ja vähintään TESsin mukainen vähimmäispalkka. Oli kovempi kun tuo mainitsemasi mutta toisaalta tuolla veroprosentilla se olisi ollut huomattavasti alempi kuin sun palkkasi. Eikä tästä ole pitkä aika kun nurmikkoa siellä painelin leikkurilla menemään. Jos ei työnantaja osaa näitä asioita selventää tarpeeksi hyvin niin kannattaa katsoa esim. tuolta kesaduunari.fi -sivulta puhelinnumero josta näitä asioita kysytään.

    • jesur00

      Kiitos vastauksista :) ilmoittelen mitä selviää piakoin mutta ymmärätte varmaan että palkkani ei innosta tekemään töitä juurikaan vaikka teenkin töitä 9 tuntia joka päivä en viikon loppuisin mutta kuitenkin.

      Kysyin myös asiaa työn antajalta ja hän vastasi että hän maksaa minulle aloittavan virallisen työn tekijän palkasta alennettuna 30% ja en tiedä miten hän näin on laskeskellut mutta masentaa vähän koko homma :(

    • Kofoff

      Niin.jos olet nuori ja haet ns.työpaikkaa,niin työstä saatava korvaus on viimeinen asia mitä kannattaa ajatella.persoona ja ahkeruus ratkaisevat aina ensimmäiseksi.aina !!!

    • Työnantaaja

      Olen aloitajan työantaja, mina saa kebab eikä kela raha ja silla maksa. Hän todellaki muuda ja huoltaa meita arabi miehiä. Huva palkka ole hilja tai otan toisen

    • Ikaalilainen

      Alalla jolla ei ole työehtosopimusta on asetettu lakiin vähimmäispalkka ja se on juurikin tuo ap:n kertoma 1180€. Neuvottele palkkasi suuremmaksi. Miksi teet ylitöitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3822
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1490
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1309
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1194
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      997
    Aihe