Kesätyö palkka?

jesur00

Minusta tuntuu että saan huonoa palkaa kesätyöstä elikkä teen 9 tunnin työ päiviä 5 päivää viikossa ja olen 17 vuotias opiskelija ja ennen kesätöitä olin 3kk työ harjoittelussa samassa työpaikassa kuin jossa olen kesätyössä nyt ja jolloin kuukausi palkaksi sovitiin 1180€ kuussa joka ei innosta tekemään 9 tunnin työ päiviä töissä!
Oleelisin asia elikkä työn kuva on huolto toimet ja tuotteiden myymistä.
Kertokaa suoraan teenkö huonolla palkalla töitä koska siltä todella tuntuu ):

8

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenties.ulkolainen

Jos ei suomalaisen peruskoulun käynyt tervepäinen ihminen osaa kirjoittaa automaattisesti "työ päivä" ja "huolto toimet" sanoja yhteen, niin ihan ok palkka sellaiselle verorahojen tuhlaajalle.

• jesur00

Nuo kirjoitus virheet kyllä omia mokia myönetään ja niitä tuleekin mutta ihan 17 vuotta olen asunut suomessa syntymästä asti. Viitaus verorahojen tuhlaamisesta niin ei ole läheläkään kun itsellä jo veroprosentti hipoo 20% ja senkin rahan eteen teen töitä mitä saan töistä.
        Haluaisin tietää vain kannataako minun rupatella palkasta vai vaihtaa paikaa kokonaan.

• ylkhy
    • esimies.erimies

Mitähän työehtosopimusta siellä mahdetaan soveltaa? Ja tuo veroprosentti.. Itse vielä täysi-ikäisenäkin huoltohommissa kesätöissä käyneenä muistan veroprosenttini olleen nolla niin kuin kuuluikin ja vähintään TESsin mukainen vähimmäispalkka. Oli kovempi kun tuo mainitsemasi mutta toisaalta tuolla veroprosentilla se olisi ollut huomattavasti alempi kuin sun palkkasi. Eikä tästä ole pitkä aika kun nurmikkoa siellä painelin leikkurilla menemään. Jos ei työnantaja osaa näitä asioita selventää tarpeeksi hyvin niin kannattaa katsoa esim. tuolta kesaduunari.fi -sivulta puhelinnumero josta näitä asioita kysytään.

• jesur00

Kiitos vastauksista :) ilmoittelen mitä selviää piakoin mutta ymmärätte varmaan että palkkani ei innosta tekemään töitä juurikaan vaikka teenkin töitä 9 tuntia joka päivä en viikon loppuisin mutta kuitenkin.

Kysyin myös asiaa työn antajalta ja hän vastasi että hän maksaa minulle aloittavan virallisen työn tekijän palkasta alennettuna 30% ja en tiedä miten hän näin on laskeskellut mutta masentaa vähän koko homma :(

• Kofoff

Niin.jos olet nuori ja haet ns.työpaikkaa,niin työstä saatava korvaus on viimeinen asia mitä kannattaa ajatella.persoona ja ahkeruus ratkaisevat aina ensimmäiseksi.aina !!!

• Työnantaaja

Olen aloitajan työantaja, mina saa kebab eikä kela raha ja silla maksa. Hän todellaki muuda ja huoltaa meita arabi miehiä. Huva palkka ole hilja tai otan toisen

• Ikaalilainen

Alalla jolla ei ole työehtosopimusta on asetettu lakiin vähimmäispalkka ja se on juurikin tuo ap:n kertoma 1180€. Neuvottele palkkasi suuremmaksi. Miksi teet ylitöitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      156
      5570
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      113
      5367
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5012
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2953
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2497
    6. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      51
      2327
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2154
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1838
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      14
      1574
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      10
      1536
    Aihe