Perinteiset parisuhteilijat terapiaan

Otsikon mukaisesti neuvoo "asiantuntija", mistäköhän noita oikein sikiää?

http://yle.fi/uutiset/3-9633141?origin=rss

"Asiakkailla on ihan uusia ajattelutapoja. Parisuhdetta ei ajatella enää niin tarkkarajaisesti kahden ihmisen väliseksi."

"Osa pareista päätyy haastamaan perinteisen parisuhdemallin oikein rytinällä. He saattavat päättää, että enemmän haluavalla tai molemmilla saa olla muita suhteita."

Kun tunkee noita erilaisia seksuaaliterapeutteja joka tuutista, ollaan aina vaan hyväksyvämpiä ja multiseksuaalisempia ja -kulttuurisempia niin väkisin tulee mulla ainakin mieleen että juttua ohjaillaan jostain ylempää, ihan tietoisesti murskataan kaikki joka tekee ihmisistä vahvoja ja yhteisöllisiä, omiaan puolustavia ja yhdessä vahvoja. Miksi näin tehdään? Ilmeisesti siksi että tarvitaan helposti ohjailtavia heikkoja yksilöitä joilla ei ole perinteisiä tukiverkkoja ympärillään, helposti uhrattavia pelinappuloita tuontantokoneistoihin. Selvää on se että vallassa olevissa piireissä perinteet jatkuvat, sukun ja ystävät muodostavat aina vaan vahvempia verkostoja keskenään.

28

362

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SomeAjan Hetelmiä.. ;D

.. Opittu KäytösMalli ja Historia nyt vain näyttää KuNmasti vaikuttavan LäpiElämän.. Vaikka Vaparit muuta väittävätkin.. Tai ainakin yrittävät väittää.. KoiraKarvoistaan jne.. ;D

• No niinpä, tämä aika tulee kyllä jäämään historiaan. Varmaan jo aika piankin tulee korjausliike jonka aikana "asiantuntijat"alkaakin ylistämään perinteisiä jo vuosituhansien ajan noudatettuja malleja jos täällä nyt enää ketään sitten on, taitaa tämä kuraviemäri tuhota itse itsensä jo muutamassa kymmenessä vuodessa tällä menolla.

• Harmaaritari kirjoitti:

No niinpä, tämä aika tulee kyllä jäämään historiaan. Varmaan jo aika piankin tulee korjausliike jonka aikana "asiantuntijat"alkaakin ylistämään perinteisiä jo vuosituhansien ajan noudatettuja malleja jos täällä nyt enää ketään sitten on, taitaa tämä kuraviemäri tuhota itse itsensä jo muutamassa kymmenessä vuodessa tällä menolla.

Se vanha malli meni jotenkin niin, että avioliitossa roikuttiin kuolemaan saakka. Siinä häiden ja kuoleman välissä sitten käytiin painamassa kaikkea mikä liikkui, mutta sitä ei vaan ollut sopivaa sanoa ääneen ja siltä suljettiin silmät. Piti kestää ihan mitä vaan. Avioliitto oli ennen vanhaan sopimus, jonka toivottiin turvaavan toimeentulon. Nykyään se on jotain ihan muuta, ihmiset haluavat rakkautta ja hyvää oloa.

Mun puolestani jokainen pari tai ryhmä tai vaikka yksilö saa ihan itse haluta ja päättää omasta elämästään. En ymmärrä, miten toisten seksielämä kuuluisi mulle.

• hankielämäniintiedät
        Harmaaritari kirjoitti:

No niinpä, tämä aika tulee kyllä jäämään historiaan. Varmaan jo aika piankin tulee korjausliike jonka aikana "asiantuntijat"alkaakin ylistämään perinteisiä jo vuosituhansien ajan noudatettuja malleja jos täällä nyt enää ketään sitten on, taitaa tämä kuraviemäri tuhota itse itsensä jo muutamassa kymmenessä vuodessa tällä menolla.

Ei oo mitään vuosituhansia olleita malleja. Ylhäistö nai muutaman sata vuotta rahan takia, köyhät ei hirveesti voineet päättää kun himot vei.

"Perinteinen" yksiavioisuus on nuori satu. :D

• hankielämäniintiedät kirjoitti:

Ei oo mitään vuosituhansia olleita malleja. Ylhäistö nai muutaman sata vuotta rahan takia, köyhät ei hirveesti voineet päättää kun himot vei.

"Perinteinen" yksiavioisuus on nuori satu. :D

Noh, Jotkut on Ihan varmasti ollut Ammoisista Ajoista asti Vapareita ja jotkut sitten taas enemmän tai vähemmän PariSuhde/Perhe keskeisiä Yksilöitä, jotka ovat Sitoutuneempia ja Luotettavampia, kuin ns. Vaparit.. ;P

.. Sen myönnän, että Vapareita on varmasti ollut Aina Suurin Osa IhmisOtuksista.. ;P

• Ugkj

:)

Hassua tosiaan... Halutaan olla parisuhteessa, samalla useampia suhteita ja silti päädytään terapiaan... :D

Lähempänä totuutta on kuitenkin se, ettei jengi enää tiedä mitä haluaa. Siitä sitten seuraa sitä poukkoilua yhdestä muotivirtauksesta toiseen.

• Joo, joku yksinkertainen voisi kuvitella että terapiaan päädytään juuri noiden useampien suhteiden halujen vuoksi mutta terapeutti tietää paremmin ja suorastaan yllyttää niihin, se osapuoli joka ei haluaisi monipanosuhteilua varmaan leimataan hulluksi kalkkikseksi "asiantuntijan" toimesta.

Noin se varmaan on, niinkuin tuossa yhdessä toisessa ketjussa linkkaamassani jutussa:

http://www.is.fi/matkat/art-2000005228816.html?ref=rss

Ei mitenkään voi ajatella että eläisi niukasti täällä, on niin paljon hienompaa lähteä muualle nuukailemaan.

• Fjntk
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo, joku yksinkertainen voisi kuvitella että terapiaan päädytään juuri noiden useampien suhteiden halujen vuoksi mutta terapeutti tietää paremmin ja suorastaan yllyttää niihin, se osapuoli joka ei haluaisi monipanosuhteilua varmaan leimataan hulluksi kalkkikseksi "asiantuntijan" toimesta.

Noin se varmaan on, niinkuin tuossa yhdessä toisessa ketjussa linkkaamassani jutussa:

http://www.is.fi/matkat/art-2000005228816.html?ref=rss

Ei mitenkään voi ajatella että eläisi niukasti täällä, on niin paljon hienompaa lähteä muualle nuukailemaan.

Mut turha näistä on isompaa numeroa tehdä. Eletään eräänlaisessa murrosajassa vähän kaikessa. Ihmisten historiassa ei ole tietämämme historian aikana ollut koskaan yhtä suurta kehitysharppausta mitä vaikkapa nyt viimeisen 20-25 vuoden aikana. Ikävä kyllä ihmisten sisäinen kehitys ei tapahdu yhtä nopeasti kuin vaikkapa teknologian.

Siinä on sitten seurannut ainakin länsimaissa myös vapaus valita. Tai ainakin lisääntynyt kun enää ei ole ollut pakko pariutua pariutumisen takia. Se on tuonut ihmisille, joilla on ennenkin ollut varaa valita, lisää vaihtoehtoja valita. Ongelmahan siinä onkin juuri se, että mitä enemmän vaihtoehtoja, sen varmemmin tekee hätäisiä ja vääriä valintoja. Ja kun niistä ei oteta opiksi eikä edes välttämättä myönnetä vääriksi valinnoiksi, keksitään keino kääntää sekin ongelma päinvastaiseksi ja aletaan pitämään ihan normaalina polyamoriaa yms. skeidaa, vaikka tosiasia on kuitenkin se, että hyvin harva ihminen tulee sellaisessa onnelliseksi, päinvastoin siinä käy. Ainakin silloin kun on aidot tunteet toista kohtaan pelissä.

Minä olen itse henkilökohtaisesti hyvin liberaali näissä suhde- ja tunnejutuissa. Minusta on ihan helvetin hyvä juttu, että kaikilla on vapaus päättää kenen kanssa haluaa suhteen ja kenen ei. Näinhän sen pitääkin olla. Kaikki muu on hulluutta. Mutta mikä tässä kaikessa on surkuhupaisinta on se, että suurin osa on vaan vaihtanut yhden pakon toiseen. Mennään muotivirtausten mukana ajattelematta lainkaan itse miksi, minkälaisen ja kenen kanssa sen suhteen haluaisi. Muut tekee heidän puolesta edelleen ne päätökset. Suurin osa ihmisistä ei vaan enää huomaa sitä, vaan luulee olevansa itse päättämässä ja haluamassa sitä mitä sitten haluaakin.... :)

• kaikki.töihin.pääseekin

niin tälläisiä ovat korkeasti koulutetut asiantuntijat niin aivoton idea oli tällä etten edes lukenut loppuun asti sairasta aivan sairasta kysymys miksi tollainen on edes päässyt töihin päässä ei liiku mitään järkevää vai että pitäisi parien pettää ja ehkä homostella ja lesboillakkin vai onko asiantuntija itse bi seksuaali ja kaikkien täytyisi pettää ja homostella ja vaihtaa lapsensa muitten vanhempien kesken niin kuka on valinnut tämän töihin seta ry kö niin täytyisi pistää työnantaja vastuuseen jos tämmöinen hihhuli pääsi töihin ja normaalit ihmiset ei pääse vai oliko suku valitsemassa

• Taitaa olla nykyään niin että juuri nuo hihhulit vie parhaat paikat, ainakin mitä kunnallisiin ja valtiollisiin suojatyöpaikkoihin valitaan. Kouluista ja päiväkodeistahan jei varmaan nykyään ei töitä enää semmoinen saa joka ei homota ja mamuta muun joukon mukana.

• hyvin.väärin
        Harmaaritari kirjoitti:

Taitaa olla nykyään niin että juuri nuo hihhulit vie parhaat paikat, ainakin mitä kunnallisiin ja valtiollisiin suojatyöpaikkoihin valitaan. Kouluista ja päiväkodeistahan jei varmaan nykyään ei töitä enää semmoinen saa joka ei homota ja mamuta muun joukon mukana.

totta ja se on väärin

• hyvin.väärin kirjoitti:

totta ja se on väärin

Niinpä, tästähän on ilmeisesti aikoinaan jonkinmoinen kohu nousssut:

http://yle.fi/uutiset/3-8852894

Sitten tietysti jos propaganda toteutetaan riittävän laajamittaisena ja valtion tuella se ei olekaan enää rikollista:

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/830391/Koti ei voi kieltaa suvaitsevaisuuden opetusta koulussa

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000004888686.html

http://artojaaskelainen1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/208791-poliittista-propagandaa-ujutetaan-kouluihin-ja-paivakoteihin

Ja siis oikeasti, tähän kaikkeen osallistuvat ihmiset tohkeissaan nuttura tutisten tuomitsevat esim. natsien kirjaroviot, ne olivat sentään aika kevyttä keittoa siihen verrattuna mitä tapahtuu nyt euroopassa.

• Mä pystyn jotenkin ymmärtämään että pari pystyy keskenään sopimaan "säännöistä" joilla ulkopuoliset on mukana. Mutta sitä en ymmärrä mitä ne kolmannet osapuolet tuosta saa ja kenelle terapeutti sellaista suosittelee.

• Nainen39vee

"Mä pystyn jotenkin ymmärtämään että pari pystyy keskenään sopimaan "säännöistä" joilla ulkopuoliset on mukana. Mutta sitä en ymmärrä mitä ne kolmannet osapuolet tuosta saa ja kenelle terapeutti sellaista suosittelee. "

Se voi sopia esimerkiksi sellaiseen elämäntilanteeseen, ettei itse halua varsinaista parisuhdetta, mutta haluaa kuitenkin seksiä, läheisyyttä ja jotain "vipinää" jonkun kanssa, mutta yhdenillanjutut tuntemattomien kanssa ei kiinnosta.

• hyi.saatana

No Halla-aho on nyt esimerkki tällaisesta ei-perinteisestä parisuhteilijasta. Tuollaista elämää seksuaaliterapeutin mielestä kaikkien tulisi viettää

• Totta, pitää kyetä kesksutelemaan ja tekemään kompromissejä, tässä hyvä esimerkki nykyaikaisesta pariskunnasta joka osaa rikkoa perinteisiä kaavoja:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Martina-Aitolehden-outo-suhdesoppa-yossa-Gladiaattorit-Hanneksen-kanssa-seuraavana-aamuna

Eskohan tosiaan vanhanaikaisen junttimaisesti erosi Martinasta kun tämä jakoi toosaansa siellä jossain levillä Stefulle jonka seurauksena Martina sitten sai pitääkin stefun, paljon nykyaikaisemman miehen joka näyttää ymmärtävän ettei parisuhde saa olla pelkkää keskenään nyhjäämistä. Noilla parisuhteen pavaroteilla on varmaan onnellinen suhde ja tuo stefun face-päivityskin tuo vain lisäväriä keskinäiseen yhteiseloon.

• http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005228280.html

"Helsinkiläisjuristin mukaan salaperheet ja lehtolapset olivat yleisempiä menneillä vuosikymmenillä."

"Viime vuosisadan alkupuolella esimerkiksi avioliiton ulkopuolisista lapsista ja suhteista ei tehty mitenkään virallisia. Ne pidettiin ennemmin salassa ja niitä pidettiin häpeällisinäkin."

"...edesmennyt äiti ei ollut koskaan kertonut pojalleen, että tällä on vanhempi sisarus... -- ...ennen vanhaan näitä asioita ei koettu tarpeelliseksi tuoda esille. Pojan äiti oli syntynyt 1920–30-luvulla. Se oli sen ajan tapa. "

Ai-ai Ikis, 50-luvulla hehkunut leidi eli sen ajan tapojen mukaan. Ihan yhtälailla sitä osattiin ennenkin elää itselle sopivasti, noista asioista ei vaan puhuttu.

• 50-luvun harvalukuiset lutkat todellakin varmaan salasivat lehtolapsensa koska silloin yhteisön moraali huolehti siitä että lutka tiesi tehneensä väärin ja häpeällisesti. Nykyäänhän ei tuota moraalista valvontaa ole niin ei lutkan ole tarvetta salata tekosiaan vaan se ylpeästi esittelee jännille tehtyjä jälkeläisiään aisuri-isäehdokkaille. 50-luvun kunnialliset miehet ei olisi ryhtyneet aisureiksi niin ne lehtolapset oli vähän pakkokin salata jos nainen halusi vielä kunnialliseen liittoon päästä.

50-luvun harvalukuiset lutkat todellakin varmaan salasivat lehtolapsensa koska silloin yhteisön moraali huolehti siitä että lutka tiesi tehneensä väärin ja häpeällisesti. Nykyäänhän ei tuota moraalista valvontaa ole niin ei lutkan ole tarvetta salata tekosiaan vaan se ylpeästi esittelee jännille tehtyjä jälkeläisiään aisuri-isäehdokkaille. 50-luvun kunnialliset miehet ei olisi ryhtyneet aisureiksi niin ne lehtolapset oli vähän pakkokin salata jos nainen halusi vielä kunnialliseen liittoon päästä.

Jos luit tuon, niin yksi aviomies oli salannut edellisen avioliittonsa ja siinä syntyneen lapsensa vaimoltaankin. Vasta perunkirjoituksissa asia selvisi, 95-vuotias sisar löytyi.

• LinerT.2 kirjoitti:

Jos luit tuon, niin yksi aviomies oli salannut edellisen avioliittonsa ja siinä syntyneen lapsensa vaimoltaankin. Vasta perunkirjoituksissa asia selvisi, 95-vuotias sisar löytyi.

On se varmaan toiminut toisinkinpäin, kunniallliset naiset ei ole huolineet huorintekijämiestä niin on pitänyt salata jotta voi esiintyä kilttinä & kunnollisena aviomiesaineksena.

On se varmaan toiminut toisinkinpäin, kunniallliset naiset ei ole huolineet huorintekijämiestä niin on pitänyt salata jotta voi esiintyä kilttinä & kunnollisena aviomiesaineksena.

....Josta taas päästään sun yhdenillan kännipano -elämäntapaasi :)))

• LinerT.2 kirjoitti:

....Josta taas päästään sun yhdenillan kännipano -elämäntapaasi :)))

Ei kun päästiinkin taas näköjään palstanaismaiseen kömpelöön shaming language & henkilöhyökköysyritykseen jota ei oikeastaan pidä kommentoida ollenkaan :)

Ei kun päästiinkin taas näköjään palstanaismaiseen kömpelöön shaming language & henkilöhyökköysyritykseen jota ei oikeastaan pidä kommentoida ollenkaan :)

Paheksut naisia siitä mitä itse hyvillä mielin teet. Ei nyt mene läpi noi mielensäpahoittaja-sloganit. :)

• hahhhaaaaa
        Harmaaritari kirjoitti:

50-luvun harvalukuiset lutkat todellakin varmaan salasivat lehtolapsensa koska silloin yhteisön moraali huolehti siitä että lutka tiesi tehneensä väärin ja häpeällisesti. Nykyäänhän ei tuota moraalista valvontaa ole niin ei lutkan ole tarvetta salata tekosiaan vaan se ylpeästi esittelee jännille tehtyjä jälkeläisiään aisuri-isäehdokkaille. 50-luvun kunnialliset miehet ei olisi ryhtyneet aisureiksi niin ne lehtolapset oli vähän pakkokin salata jos nainen halusi vielä kunnialliseen liittoon päästä.

Minkähän verran sinunkin suvustasi löytyy noita lutkia jotka jakoi toosaansa huoramiehille. Melko varmasti useita.

• 720
        Harmaaritari kirjoitti:

Näyttää käyneen niin, että tyypillisen viiskytlukulaisen huorintekijämiehen tavoin sinuun iskee tuo sama salaamistarve, että voisit esiintyä "kilttinä ja kunnollisena" aviomiesmatskuna.

• mielipide.tämäkin

Lapseton pari voi suhteilla ihan miten vaan kunhan asioista on sovittu eikä tehdä salaa mitään. Lapset tarvitsevat kuitenkin vakaan perhe-elämän tunteakseen olonsa turvalliseksi. Tämän pitäisi olla tavoite joka ei toteudu läheskään joka perheessä. Vastuuta sekä isältä että äidiltä.

• MGTOW:t huolissaan parisuhteista.

• Yksisuhteinen

Korreloikohan tämä monisuhteisuus sukupuolitautien määrän kanssa ? Kuinka moni pettäjä tai kukasta kukkaan lentävä muistaa käyttää kondomia joka kerta ja alusta loppuun asti vielä ? Mikään ei ole nöyryyttävämpi tapa tulla petetyksi kuin se, että kumppani tartuttaa sukupuolitaudin. Vaikka useimmat taudeista ovat hoidettavissa lääkkeillä, niin HIV:ssä on kyse jo hengenvaarallisesta elinikäisestä sairaudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      171
      1492
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      87
      687
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      578
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      526
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      125
      518
    7. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      516
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      490
    9. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    10. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      49
      479
    Aihe