Ilta=Sanomat kertoo, että jumaltarunhohtoisen "Aromipesän" keksijä Heikki Taipale on kuollut:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005228927.html
UUTISEN KOMMENTOINTI ON ESTETTY!
Tosiasiassa "Aromipesä" ei ole mikään uusi keksintö, eikä Heikki Taipale ole tehnyt mitään muuta kuin vain ja ainoastaan muokannut 100 vuotta vanhan HEINÄLAATIKON uuteen muotoon! Sinunkin isoäitisi, ja isoäitisi äiti, käytti HEINÄLAATIKKOA ruoan hitaaseen kypsyttämiseen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Heinälaatikko
AROMIPESÄN keksijä on kuollut!
14
677
Vastaukset
- PesäOnVittu
Aromipesä eli nykynuorison slangilla haiseva vittu
- nuorimiesoli
Niitäkin vain ihmiset osti. Onhan se näppärää, kun saa purkkihernekeiton, ihan tuosta vain neljässä tunnissa. Ja ilman sähköä, paitsi se mitä siihen kiehauttamiseen menee.
- OletTosiJuntti
Purkkihernekeiton? Mitä vittuu sä sekoilet, skitso? Hauduttaminen tehdään raaka-aineista alkaen!!!
- muuanmiäs
Duoda duoda... Minun isoäitini ei käyttänyt, kumpikaan heistä. Vanha keksintöhän se on joka tapauksessa. Asiasta kolmanteen. Täällä palstoilla oli tuolla ateismipalstalla lähinnä, eräs Esko, sai liikanimen vessa-esko. Hän oli kovasti sitä mieltä, että hän on keksinyt nesteen erottelevan kuivikekäymälän ja siitä oli kovaa väittelyä ja hänestä oli paljon hupia aikoinaan. Tavallaan vastaava tyyppi, kuin aromipesän "keksijä" paitsi että Eskosta ei ollut varmuutta, että oliko se erotteleva käymälä hänen markkinoimansa.
- ghvbkuhbl
Kohuttu suomalainen vipukirves keräsi hurjan rahoituksen
Massiiviseksi nettihitiksi paisunut suomalainen kirveskeksintö saavutti joukkorahoituskampanjansa ensimmäisen etapin.
Suomalaisen Heikki Kärnän kehittämä vipukirves on saavuttanut joukkorahoituskampanjassaan 150 000 dollarin tavoitteen.
Kickstarter-verkkopalvelussa toteutetussa kampanjassa rahoittajiksi oli ilmoittautunut perjantai-iltapäivällä 1 710 ihmistä, jotka olivat luvanneet hankkeelle yhteensä 211 398 dollaria eli noin 187 300 euroa.
Kotimaisesta ihmekirveestä tuli viime vuonna kansainvälinen netti-ilmiö. Kirveen toimintaa esitteleviä videoita katsottiin miljoonia kertoja ja kymmenet lehdet eri puolilta maailmaa haastattelivat Kärnää.
– Tässä on kyseessä maailmanvalloitus. Vielä tulee tilanne, että perinteistä kirvestä ei enää tarvita, Kärnä kommentoi vuosi sitten helmikuussa Helsingin Sanomille.
Vielä vuorokauden verran käynnissä olevalla kampanjalla Kärnä kerää rahaa vipukirveen uutta versiota ja sen valmistusta varten.
http://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000001887796.html - näinonnäpyttimet
Oikeasti aromipesän keksi se nainen joka ensimmäisenä päätti jättää pillunsa pesemättä.
- henget.huvassa
Ensin meni Miisa ja nyt tämä aromimies. Kenellähän on seuraavaksi kova kohtalo?
- Anonyymi
Se Heikki Taipale oli täysi roisto. Kaarina Torkkeli keksi aromipesän, toki sen tuotenimi oli tuolloin "Grandma". Kun hän alkoi esitellä patentoitua keksintöään, kenellekään se ei kelvannut.
Kun ostoskanava alkoi televisiosta pyöriä, Torkkeli järkyttyi näkemästään. Totuus oli, että yksi patentin nähneestä yrityksestä oli alkanut kiertää patentin suojavaatimuksia ja antaneet oman tuotenimensä "aromipesä". Toki Torkkeli ilmoitti ostoskanavalle, että keksintö on hänen, mutta puhelimitse hänen kerrottiin olevan "hullu akka" ja hänen patentti tultaisiin mitätöimään.
Tämä tarina on luettavissa Lauri Teivainen kirjasta Keksinnöt, ihminen, yhteiskunta.
Kiittämättömyys on maailman palkka.- Anonyymi
Kiittämättömyys on maailman palkka.
- Viestin sisältö on osoitettu ammattiliitoille. Pian, yritykseni irtisanoo 23 työntekijää ja kaikki menee ulkomaille. SAK: kohta lähtee nimilistat kaikkien tietoon lakkofanatikoistanne idiootit
lisään edelliseeni
- Anonyymi00010
Ja oliko pöllinyt tämän uudistetunkin idean
https://youtu.be/IYblGMOC10s?t=284- Anonyymi00011
minä olen
keksinyt tämmöisen tämmöisen
ruoankypsennyslaatikon joka perustuu
aikojen
heinäaatikkoon Millä tavalla te olette
tämän keksintön suojannut Minä olen
hakenut saanut tähän
hyödyllisyysmallioikeuden Minä olen
hakenut mallisuojan ja myöskin suojannut
tavaramerkin Paljonko keksinnön
turvaamistoimiin meni rahaa Tähän meni
Monta kymmentä tuhatta Millä tavalla
keksintönne varastettiin No se
varastettiin siten että ostoslinja tuli
tuli
markkinoille miljoona marka edestä
tavaraa ilmaiseksi ja sen jälkeen ostaa
alihintaan ja kun minä en suostunut
siihen niin he lähtivät kehittämään
tämmöisen oman siinä on täysin
samanlainen idea Tässä on täysin
samanlainen idea jopa samanlainen
materiaali pikkuisen on tätä mallia
muuteltu Mitä te olette tehnyt
oikeuksienne puolustamiseksi Minä olen
tutkinut tätä asiaa Monelta kantilta ja
tullut siihen tulokseen ettei minun
kannata lähteä - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
minä olen
keksinyt tämmöisen tämmöisen
ruoankypsennyslaatikon joka perustuu
aikojen
heinäaatikkoon Millä tavalla te olette
tämän keksintön suojannut Minä olen
hakenut saanut tähän
hyödyllisyysmallioikeuden Minä olen
hakenut mallisuojan ja myöskin suojannut
tavaramerkin Paljonko keksinnön
turvaamistoimiin meni rahaa Tähän meni
Monta kymmentä tuhatta Millä tavalla
keksintönne varastettiin No se
varastettiin siten että ostoslinja tuli
tuli
markkinoille miljoona marka edestä
tavaraa ilmaiseksi ja sen jälkeen ostaa
alihintaan ja kun minä en suostunut
siihen niin he lähtivät kehittämään
tämmöisen oman siinä on täysin
samanlainen idea Tässä on täysin
samanlainen idea jopa samanlainen
materiaali pikkuisen on tätä mallia
muuteltu Mitä te olette tehnyt
oikeuksienne puolustamiseksi Minä olen
tutkinut tätä asiaa Monelta kantilta ja
tullut siihen tulokseen ettei minun
kannata lähteäYksi ikävä tarina on 1990-luvulta, jolloin Kaarina Torkkeli kehitti ja patentoi uudenlaisen ruoanhaudutuskattilan. Hän etsi sille valmistajia ja sai kolme tarjousta, joista valitsi edullisimman. Jonkin ajan päästä televisiossa alkoi pyöriä mainos juuri samanlaisesta kattilasta, jota oli ryhtynyt valmistamaan Virossa yksi tarjouskilpailun hävinneistä. Idearyöväriä ei koskaan saatu vastuuseen.
"Ei ehkä voida suoraan väittää, että Kaarina Torkkeli kuoli järkytykseen ja mielipahaan, mutta ainakin syntynyt ahdinko laukaisi hänen sairastumisensa, joka johti kuolemaan", Marjasinikka Väänäsen toimittamassa kirjassa Innovaatiokupla, menetettyjen keksintöjen maa (Sammon Takojat 2011) kerrotaan.
https://www.ksml.fi/paikalliset/2697062 - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Yksi ikävä tarina on 1990-luvulta, jolloin Kaarina Torkkeli kehitti ja patentoi uudenlaisen ruoanhaudutuskattilan. Hän etsi sille valmistajia ja sai kolme tarjousta, joista valitsi edullisimman. Jonkin ajan päästä televisiossa alkoi pyöriä mainos juuri samanlaisesta kattilasta, jota oli ryhtynyt valmistamaan Virossa yksi tarjouskilpailun hävinneistä. Idearyöväriä ei koskaan saatu vastuuseen.
"Ei ehkä voida suoraan väittää, että Kaarina Torkkeli kuoli järkytykseen ja mielipahaan, mutta ainakin syntynyt ahdinko laukaisi hänen sairastumisensa, joka johti kuolemaan", Marjasinikka Väänäsen toimittamassa kirjassa Innovaatiokupla, menetettyjen keksintöjen maa (Sammon Takojat 2011) kerrotaan.
https://www.ksml.fi/paikalliset/2697062
- Anonyymi00013
Tj Tj Tj Tj Tj Tj Tj Tj
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3066643Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai495796Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1865282Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi614063Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan383328Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava53313HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok523237Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan293008Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739112242Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?
Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?381015