Siellä missä kaksi tai kolme

Epäilys2

Jeesus sanoi..Siellä missä kaksi tai kolme kokoontuvat minun nimessäni..olen minä teidän keskellänne.
Siis Pyhä Henki on läsnä silloin kun kokoonnutaan rukoillen yhteen Jeesuksen nimessä.
Ei välttämättä tapahdu mitään tunnetasolla olevaa....ei huutoa ei riehumista ei itkua ei parkua ei kaatumisia ei lattialla kieriskelyä.
Vapisemistaä eikä epämääräistä möläkehtelyä.
Niinkuin sanasta voimme lukea Jumala ei ollut myrskyssä..ei maanjäristyksessä.
Hän oli hiljaisessa tuulen huminassa...lähes lempeässä kuiskauksessa.
Vertailukohtana nouse Suomi tapahtumaan..jossa oli tavaton mylläkkä..saarnaajat huusivat..kuulijat kiemurtelivat...meno oli kuin maailman diskoissa.
Heräsi kysymys...miksi tuota ei tapahdu ns.normaalissa Jumalan palveluksen yhteydessä...jossa kaikki rukoilevat Jeesuksen nimessä.
Jumala on uskovien keskellä siellä missä totiset kristityt rukoilevat.
Ovatko nämä tapahtumat..joihin tarvitaan miljonääri julistajia tausta joukkoineen..ainoastaan valittuja joiden kautta Jumala sitten ilmestyy.??
Ihmettelen suuresti jos Herra näin hoitaa armotalouttaan.
Minkälaisia uskovaisia me todellisuudessa olemme..jos meidän seurakunnissa ei jatkuvasti..tuskin koskaan tapahdu mitään vastaavaa.
Odotan innolla mm.Vapaakirkon kesäjuhlia tai Lestadiolaisten suurtapahtumaa..
Siellä luulisi olevan enemmän kuin kaksi tai kolma totista rukoilijaa..
Vai onko niin että nousi suomi tapahtumassa väki onkin jotain muuta kuin Jeesuksen todellisia seuraajia..julistajia myöten.??
Paha mennä sanomaan.?
Kaikkihan etsivat Jumalan kasvoja..ja pelastusta..syntien sovittajaa Jeesusta Kristusta.
Vai etsivätkö???

15

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esikuvia

Se on oikeastaan armoa, että Herra ei ole siellä, missä häntä ei palvota hengessä ja totuudessa. Hän on Pyhä Jumala, jonka läsnäoloa ei syntiset voi kestää. Se näkyy mm. liitonarkissa Samuelin Kirjassa, jolloin Herran arkin läsnäolo surmasi israelilaisia ja filistealaisia. Pelkästään arkkiin katsomisesta, Herra surmasi israelilaisia. He eivöt olleet oikeassa suhteessa Herraan. Mutta sitten kun kansa hylkäsi epäjumalansa ja kääntyi kaikesta sydämestään Herran puoleen, täytyi filistealaistenkin luopua miehityksestään, koska Herra oli silloin kansansa apuna. Ja arkkikin oli taas siunauksena.

• Uskonpuute

Onko aloittajan argumentointi relevanttia?
      Onko edes tarpeellista kritisoida mitä hengellisessä kentässä tapahtuu..?
      Ketä se palvelee?
      Kaikki näyttää tapahtuvan siitäkin huolimatta vaikka kuinka arvosteltaisiin ja varotettaisiin.
      Ehkä Mauno Mattila Tapani Suonto Juha Norolampikin jotka ovat saaneet sydämelleen varoittaa näistä ilmiöistä ajassamme..ovat jo tulleet siihen ..että on syytä vaieta.
      Jos kerran Jumala lähettää väkevän eksytyksen niin Hän on tämän kaiken takana ja tekee suunnitelmansa mukaan.
      Silloin on kaiketi ihmisen viisainta vaieta....
      Vai onko...?
      Jumala meitä armahtakoon.

• rtwrwq

Kyse onkin siitä, että halutaan varoittaa yksittäisiä uskovia. Yhtä typerää olisi luopua evankelioimisesta, koska maailma on joka tapauksessa matkalla kadotukseen. Sielujenvoittamistyöstä molemmissa tapauksissa on kyse; niin uskovien varoittamisessa kuin uskomattomien evankelioimisessa.

• Siellä missä kaksi tai kolme kokoontuvat minun nimessäni..olen minä teidän keskellänne. Tässä ei sanota että missä paavi ja satoja kardinaaleja ja piispoja on koolla, siellä minä olen teidän keskellänne. Kaksi tai kolme rivikristittyä riittää, emme tarvitse mitään valtakoneistoa siihen.

• Tahkovuorelaiset

Amen, juuri niin sanoo Raamattu ja puhuu totta.

• 8weewe

Herra näkee kaiken-

• sssssssf

Lukekaa sanaa.

• wefftt

ok...

• pastoreitamuka

Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. Näin Sana sanoo. Siihen ei mitään sekopäitä rahaa kerjääviä helluntai"pastoreita" tarvita.

• errte

Lukekaa sanaa.

• 00qwwe

Lukekaa sanaa.

• dsgfgdg

ok..

• seonsanassa

Paikallisseurakunta kyllä tarvitaan, jossa vaalitaan Raamatullista Kristuksen oppia ja jossa on Jumalan valitsema vanhimmisto. Mikäli sieluja halutaan voittaa ja että he kasvavat uskossa ja vahvistuvat tarvitaan paikallisseurakunta , siellä myös on turvallista käyttää Jumalan antamia armolahjoja. Seurakuntalaisten täytyy tuntea toinen toisensa, jotta tietää mitä oppia edustetaan ja kehen uskotaan ja miten.Raamatullista Kristuksen oppia tulee vaalia ja siinä pysyä.

Mikäli uskovat kokoontuvat ilman selkeää seurakuntayhteyttä on suuri vaara harhautua opillisesti jos yhteentulijat eivät varmista mitä ja miten kukin uskoo.Kristinuskossa on selkeä Kristuksen oppi siitä mitä Jeesus Kristus oli, on ja tulee olemaan.

Mielestäni seurakunnille on tullut vakavia opillisia ongelmia kun on kutsuttu niin paljon ulkopuolisia saarnaajia seurakuntiin tutkimatta tarkemmin mitä "Jeesusta" he saarnavat ja edustavat. Tulee siis koetella henget ja etenkin myös tarkistaa oman uskon perustus, että se lepää Jumalan sanan vahvalla kalliolla.Lukekaamme siis värentämätöntä Jumalan sanaa, jotta tiedämme ja tunnemme uskomme perustuksen.

2 Tim 3 KR 33/38
      14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
      15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
      16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
      17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

• turvaHerrassa

Vaikuttaa siltä, että on hiljaisempi aika .Varoitukset on varoitettu ja ilmeisesti Jumala odottaa , että ojentaudumme ja teemme parannusta kaikesta mikä synniksi on paljastunut, niin yksityiselämässämme kuin opillisesta harhautumisesta mikäli sellaista on ollut.On ollut aika punnita asioita ja tehdä valintoja ja suojautua Jeesuksen Kristuksen jalkojen juureen, jotta kestämme lopunajassa koettelemukset.

Luonnossa ennen myskyä tulee yht`äkkiä aivan hiljaista ja hetken kuluttua alkaa nopeasti etenevä myrsky.

Jotenkin näin on sanat hengellisissä lauluissa.

Puhdistaahan myrsky purren, painot pudottaa, kulkisinko sitten surren , vaikka aaltoaa.Johtajani itse Herra, Taivahan ja maan, hänpä voitti meren kerran hältä avun saan.Vaaroja on paljon kyllä, muuta pelkää en , Taivashan on meren yllä HALLITSIJA sen. ,
      Aina rukouksissa taistellen, riennä riemuiten, kautta kyynelten, maasta murheitten, Jeesus tiesi viepi voittohon.Kun taiasto riehuu kuumimmin kun kyynel silmään saa, on Jeesus luonas silloinkin Hän lastaan vahvistaa.

• ssafff

ok---

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1403
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      1011
    4. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      908
    5. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      880
    6. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      871
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      810
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      796
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      748
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      734
    Aihe