Hain apua suomalaisilta plastiikkairurgeilta vuosia sitten ongelmaani, joka oli tullut ihovauriosta, joka veltostutti ihoni niin että otsanahkaa oli 1-2 cm liikaa ja yläposkissa myös niin paljon, että nuoren ihmisen iho oli ihan karsea. Ihon kiristys olisi auttanut, koska vaurio oli pääosin pinnallinen.
Kävin konsultaatiossa ja minulle sanottiin siellä 5minuutin sisällä, ettei voi tehdä liftiä, että voisin koittaa täyteaineita. En halunnut täyteaineita. Silloin en ymmärtänyt plastiikkakirurgiasta juurikaan, joten taisin pyytää liian rajua toimenpidettä. No mielestäni plastiikkakirurgi oli huono, koska ei ehdottanut mitään tilannetta parantavaa pienempää hoitoa kuten esim. ylimääräisen otsanahan poistoa alkuun. Se olisi kirkastanut katsetta. Kävin toisessakin konsultaatiossa, jossa sitten kuvien perusteella lääkäri arvioi ettei mitään tarvitse tehdä. Kaikissa kuvissa tilanteeni ei näkynyt.
No etsin netistä sitten "parhaan mahdollisen" lääkärin, joka suostuu tekemään toimenpiteitä nuoremmillekin. Kyseinen mies osoittautui hulluksi, vaikka moni plastiikkakirurgi tituleeraakin häntä "one of the best in the world" tittelillä. Minä olin helppo uhri, sillä en voi häntä Suomesta käsin haastaa oikeuteen. Siinä meni lähes 30 000$.
Kiitos suomalaisen plastiikkakirurgian että ette auta nuorempia ihmisiä. Minäkin näytin varmaan ekan plastiikkakirurgin mielestä joltain rahattomalta luuserilta, että piti oikein tulla tarkkailemaan, että varmasti maksan 5 minuutin käynnistä sen 100€.
Ihonhoito ja plastiikkakirurgia bisnes ovat täyttä saastaa. Minulla oli todella hyvä iho ennen sitä yhtä vitun lääkärin suorittamaa ihonhoitotoimenpidettä ja hänen ihonhoitovinkkejä. Elämäni helvetti alkoi siitä. Kysyin ennen toimenpidettä ja määrättyä ihonhoitotuotetta, että voiko näistä olla haittaa. Vastaus oli että EI ja voi olla ettei ole apua. Minua ei rahanmeno olisi haitannut kunhan siitä ei ole haittaa.
Varmaan eka plastiikkakirurgi piti minua hulluna, kun kerroin, että joku lääkäri oli pilannut ihoni eikä halunnut olla missään tekemisissä kanssani. Tosiasia oli kuitenkin, että ongelma oli ihan suoraan nähtävillä ja siihen olisi voinut saada apua, jos vaan joku fiksu ihminen olisi ehdottanut oikeanlaista hoitoa ja kertonut mitä kirurgisia toimenpiteitä Suomessa suostutaan tekemään nuoremmille. Koska kukaan ei auttanut minua, päädyin hullun psykopaatin leikattavaksi uskottuani kaikki ne valheet mitä hänestä kirjoitettiin. Uhreja on useampi ja he tietävät mikä tämä saasta on.... Elämäni on lopullisesti pilalla.
Kiitos vaan ei mistään.
Olen hyvin pettynyt Suomalaiseen ammattitaitoon ja avun tarjoamiseen. Oli ihan helvetin iso kynnys edes kävellä plastiikkakirurgin konsultaatioon. Kyllä ehkä tiedän miksi sieltä jouduin pois niin äkkiä. Hän piti mua ongelmatapauksena eikä ihmisenä.
Toisenkin plastiikkakirurgin näin kun kasvot oli vielä turvoksissa. Mitään apua en saanut. Ei edes katsonut oikein kuvia kun yritin näyttää mitä se hullu teki nenälleni. Lähdin pois ja tiesin ettei tyyppi uskonut mua.
Yhdelle toiselle lähetin sairaanhoitajan kautta viestiä. Ne sanoi ette voi auttaa mun nenän kanssa....
Aikaa on kulunut ja koko naama on sulanut ja koko vitun karu totuus paljastui. Se mies vei multa kaikki mun naiselliset piirteet kasvoista. Mulla olla jäljellä lättänä munapää....
Heinäkuussa tulee kuluneeksi vuosi hoidosta. Vuosi on ollut aivan hirveä. En uskalla enää hakea mistään apua, kun kukaan ei varmaan ole minun puolellani tässä asiassa, vaikka kuvista näkee selkeästi mitä se teki. On suoranainen ihme, että olen vielä elossa.
Ihovaurion kanssa pystyi vielä elämään, vaikka aika velttonaamaiselta pultsarilta näytinkin. Silloin oli vielä toivoa, koska ihon pystyi kiristämään. Nyt kukaan ei pysty korjaamaan minun luita ja rasvoja takaisin. Siellä se psykopaatti leikkelee ihmisisä edelleen ja asiakkaita piisaa. Ei taida nyt hetkeen uskaltaa kiduttaa ihmisiä, koska olen kirjoittanut varoituksen hänesä nettiin. Toivottavasti edes joku pelastuu.
Plastiikkakirurgian asiakkaiden päällä on huono stigma, että ollaan jotain bimboja ja siedetäänkin kärsiä. Ihmiset ovat jopa niin vihamielisiä Suomessa, että kehoittavat tappamaan itsensä. Minä en koskaan uskonut käyttäväni plastiikkakirurgin palveluita. Yksi huono valinta johti toiseen ja nyt taidan elää elämäni viimeisiä viikkoja. Toivoa ei ole ja sitä kun ei ole, ei ole elämäänkään.
Tässäpä minun paska tarinani. Olkaa te ihmiset viisaampia kuin mitä ja koittakaa valita paremmin. Toivon ettei kenellekään käy näin, joten listaan tähän muutamia hoitoja tähän mitä kannattaa varsinkin herkkä/ohutihoisten kiertää kaukaa tai ottaa riksi...
- voimakas a vitamiini - tretinoin (Avicid)
- mikroneulaus pitkillä piikeillä
- laserhoidot
-ultheraphy
- copper peptides
En ole itse näitä kaikkia käyttänyt, mutta olen lukenut netistä paljon tarinoita, joissa nillä yllä mainituilla on osa siinä kun monen naisen kasvot on tuhottu. Ne vaikuttavat jotenkin ihon pintakerroksen alla olevaan rasvakerrokseen....
Suomalainen plastiikkakirurgia ei auttanut minua
14
548
Vastaukset
- LiianMontaVirhettä
jatkoa...
ja kun rasvakerros katoaa, aiheuttaa se sellaista appelsiini ihoa, kun ihohuokoset alkavat näkyä paremmin. Myös ihon pintakerroksen venyminen aiheuttaa tätä...
Kannattaa aina ennen mitään toimenpidettä tutkia mitä niistä sanotaan.
Kaikki sivustot eivät ole luotettavia, sillä jenkeissä ne pystyy kai maksamaan totuuden puhtaaksi monella sivustolla.
Toivon hartaasti ettei kenenkään tarvitse kärsiä niin kuin minä viimeiset 7 vuotta.
Pitäkää huoli itsestänne ja niistä toisistakin joilla on joku iho tai muu ongelma.
Parempia ratkaisuja löytyy ihan varmasti, jos lyö viisaat päät yhteen ja etsii apua.
Toivon että plastiikkakirurgit Suomessa näkisivät asiakkaan ongelman.
Ymmärrän kyllä, että joskus täytyy sanoa ei asiakkaalle ja se on hyvä asia, mutta minun kohdalla olisi tarvinnut ohjeistaa enemmän. Olin saanut plastikkkakirurgeilta jo alustavaa tietoa ettei synteettiset aineet tilannettani paranna, enkä olisi halunnut edes mitään synteettistä kehooni.
En tajua kuinka tämä mies on voinut tehdä yli 30 vuoden uran alalla ja tehdä matkan varrella monta rikosta asiakkaitaan kohtaan. Jostain syystä hän vihasi minua niin paljon, etten hänen mielestään ansainnut hyvää kohtelua.
Elämäni loppu häämöttää eikä ketään kiinnosta. Olin vaan taas yksi bombo joka ylireagoi siihen, että naama väännettiin uuteen uskoon, vaikka ainoa mitä pyysin oli hieman ihon kiristystä otsaan ja yläkasvoihin. Minulle tehtiin korealaistyyppinen pään muodon muokkaus...
Kuulostaa varmasti absurdilta. Mäkin toivon että olisin vähintään psykoosissa tai skitsofreenikko, koska eihän tällaista tapahdu tavalliselle ihmiselle. Valitettavasti tapahtuu. Koitin maximoida turvallisuuden ja siksi valitisn pitkän uran tehneen, monta sertifiointia omaaval, plastiikkakirurgian diplomaatin titteln omaavat jne jne. jne. Kaiken piti olla kunnossa. Mutta eipä ollut. En saa edes jutella hänen OR huoneen henkilökunnan kanssa, jotta voisin vahvistaa hänen sanomisiaan. Tämä kertoo totuuden todella hyvin. Hän ei halua antaa minun puhu henkilökunnan kanssa, koska he tietävät rikoksen tapahtuneen.
Jotta voisin rikoksen viedä oikeuteen, tarvitsisin todistajalausunnon henkilöltä, joka on "Board certified by" joku amerikkalainen alan järjestö. No mistäs mä sellaisen löydän.
Nettiä lukemalla tajuaa ettei kukaan plastiikkakirurgi halua astua toistensa varpaille ja todistaa virallisesti. Ne saattaa myöntää virheen tapahtuneen, mutta ne ei kirjoita siitä dokumentteja....
Mä sain 2 revisio nenäleikkaus tarjousta, jotka todistaa sentään sen, että plastiikakirurgit uskoo mulle tehdyn nenäleikkauksen olevan totta ja siksi kirjoitti tarjouksen uusinta leikkaukselle... mutta kelpaako ne oikeudessa todistukseksi... enpä usko... (En siis todellakaan halunnut ikinä nenääni koskettavan, mutta tää ukko poras sen noin 3 millin levyiseksi ylhäältä, kun se oli tasapaksumpi alhaalta ylös aikaisemmin... aika törkeetä)
Paska juttu. Toivottavasti kukaan ei ole niin idiootti kuin minä mukamas minimoidessani kaikkia hasardeja...
Suomessa ei taida olla yhtään plastiikkakirurgia joka pystyisi korjaaman mulle naamaan takaisin naiselliset muodot. Niin paljon se ukko tuhosi. Katsokaa korealaisia nukkenaamaleikkauksia.... musta ne on kammottavia, mutta itse kukin tavallaan... Joutua tällaisen leikkauksen uhriksi kun on puhunut ihon kiristyksestä vain on totaalisen hullua... Ehkä mun aika on vaan luovuttaa ja kuolla pois. Ei kukaan halua auttaa ihmistä, jos kuulee tän hullun tarinan. Olen 99% varma, että suurin osa pitää mua itse syyllisenä tähän tilanteeseen, vaikka se ei ole niin.
Olen todella tunnollinen ihminen ja otan kyllä asioista selvää kunnolla ennen kuin teen.
Jos joku tietää plastiikkakirurgin, jonka luona kannattaisi käydä näin hullun stoorin jälkeen, niin kertokaa. Mun elämä on ihan oikeasti vaakalaudalla sen takia etten ole enää minä, koska se mies vei tärkeitä osia pois mun kasvoista. Luulet ettei kukaan halua auttaa itsemurhauhan alla olevaa. Jos joku voi auttaa, voin sanoa ettei mun mahdollinen itsemurha tule koskaan olemaan sen henkilön syy joka auttoi mua nyt, vaan se on sen miehen syytä joka tuhosi mun naaman hiomalla luut uuteen uskoon ja viemällä rasvat.... - jyfgjyhghj
Hyvä lääkäri osaa kieltäytyä leikkaamasta jos uskoo ettei pysty auttamaan asiassa. Suomessa ei välttämättä ole "maailman parhaita" plastiikkakirurgeja, vaikka moni asiakas niin uskookin.
Jos joku plastiikkakirurgi on tehnyt pahoja vaurioita leikkauksessaan, korjaaminen on entistä vaikeampaa. Valitettavasti joutunet elämään tuon asian kanssa.- klsjdlsd
Jenkeissä on niitäkin, jotka ovat erikoistuneita toisten sotkujen korjaamiseen...
- heiiiii
Siis pyysit ihon kiristystä ihovaurion takia, mutta kirurgi koski luihin ym? Mitä ihmettä? ? Oliko siellä Jenkeissä mitään konsultaatiota, jossa käydään ennen toimenpidettä kaikki läpi, mitä toimenpiteessä tehdään?
- LiianMontaVirhettä
Kyllä. Pyysin korjaamaan veltostuneen ihon kiristyksellä, jonka oli tarkoitus oli hoitaa enemmän tuota yläposkien aluetta ja hieman nostaa vähän valahtaneita kasvoja paikoilleen ja poistaa otsasta venynyttä ihoa.
Kävin konsultaatiossa missä sanoin mitä haluan ja tämä tyyppi kuunteli ja sanoi, että pystyy auttamaan. Kuvienkin perusteella vaikutti siltä. Konsultaatiot olivat kyllä aika outoja ja aika epäammattimaisia näin jälkeenpäin ajateltuna... Mutta kerroin mitä halusian ja kirjoitin asiasta vielä e-mailiakin, että ymmärtävät varmasti. Ennen leikkausta piirsi naamaan jotakin, eikä näyttänyt piirroksiaan minulle. Leikkauksen jälkeen lähettivät minulle pyydettyäni leikkauksen tiedot ja kaikki kuvat jotka minusta oli otettu. Kuvissa oli vahingossa varmaan minusta kuva nukutettuna, jossa näkyi kasvojen merkinnät. Ne olivat nenässä, leuassa ja huulista hieman viistoon ylöspäin... Ne taisi olla kohtia mistä otti rasvaa luuta pois, koska nuo kohdat ovat lättänämmät ja muodottomamman nyt.... Olin hänen uhri. Hän käytti minua törkeästi hyväkseen mahdollisesti harjoitellessaan jotain....
Vieläkään en tiedä mitä minulle on tehty tasan tarkkaan, koska lääkäri ei suostu minulle kertomaan asiasta, eikä anna minun puhua paikalla olleen henkilökunnan kanssa. Hän on pyytänyt minua ottamaan yhteyttä johonkin plastiikkakirurgiin ja tämän kanssa hän voisi kuulemma keskustella. Mutta mistä minä löydän ketään, joka on kiinnostunut auttamaan minua, eikä vaan myötäile kyseistä valehtelijaa. Valitettavasti perhe-, tai ystäväpiirissäni ei ole plastiikkakirurgeja joille voisin maksaa asian hoitamisesta, ja jotka olisivat minun puolellani lähtökohtaisesti, eikä päinvastoin kuten asetelma helposti on kun kyseessä on tuntematon potilas, joka syyttää lääkäriä rikoksesta...
En pyytänyt yhtään kiristystä alakasvoihini, mutta hän sai jotenkin kummasti vedettyä poskien ihon korvien taakse asti. Tiedän sen tekstuurista, mikä on poskien ihoa... Hän kutisti kasvojani aika paljon. On ihan sairasta mitä hän teki minulle. Hän on ihan oikeasti rikollinen. Minulla ei ole mitään syytä keksiä tällaista kauhutarinaa. Haluan vain varoittaa ihmisiä, ettei kukaan ole yhtä tyhmä kuin minä. Toisaalta osin tämä ei edes johdu tyhmyydestäni, vaan siitä, että minua on johdettu harhaan. En ikimaailmassa koskaan uskonut joutuvani plastiikkakirurgian asiakkaaksi. Olin ihan tavallinen "naapurintyttö", jota ei edes niinkään kiinnosta/nut kauneudenhoito.., Tämä nyt oli vaan tällainen typerä dominoefekti, kun ajattelin tehdä harvat hoidot laadukkaasti lääkärin tekemänä ja maksimoida turvallisuuden...
No tulos oli sitten tämä. En suosittele kenellekään.
- Aurinkoeinouse
Allekirjoitan täysin sen mistä ketjun aloittaja puhuu. Minulle, terveen ihon omaavalle noin 30 vuotiaalle, suositeltiin ihotautilääkärin toimesta laserhoitoa ihon punoitukseen. Ja myös luvattiin, että mitään haittavaikutuksia ei ole vaan päinvastoin, ihon kollageenisynteesi paranee jne jne. Minä tyhmä uskoin ja annoin tehdä kasvoilleni laserhoidon ja näin jälkikäteen hoitoihin tutustuneena tajuan, että laserhoito on kärjistetysti yhtä kuin palovamman aiheuttamista ihoon.
Tuloksena kasvojeni iho arpeutui ja ihonalainen rasva suli pois. Tämä johti siihen, että iho vetää ja kuroo esim luomia väärään asentoon. Hain apua tilanteeseen plastiikkakirurgeilta, joista suurin osa nosti kädet pystyyn eivätkä halunneet auttaa tai eivät tunnustaneet avun tarvetta.
Eli kuka auttaa näitä ihohoitojen uhreja, ei kukaan. Silti hoitoja tehdään ja tekijät eivät ilmeisesti itsekään ole kartalla siitä, mille ihotyypille nämä hoidot soveltuvat.
Maailmalla useat plastiikkakirurgit tunnustavat jo erilaisten ihon hoitojen aiheuttavan edellä mainittuja komplikaatioita. Näitä sitten yritetään korjata rasvansiirroin ja erilaisin liftein. Kaikkein järkevintä olisi jättää tekemättä nämä ihohoidot, joiden tulokset ovat täysin epävarmoja.
Ehkä sinä expl, jos tämän luet, voisit viedä sanomaa eteenpäin ammattilaisten keskuuteen. Laserit, mikroneulaukset, uä, rf ym muut hoidot ovat tuhonneet jo aivan liian monia kasvoja. - sanonpavaan
Ja leikkaukset. Ihmistä ei ole tarkoitettu leikeltäväksi, muuta kuin vakavissa tapauksissa, tai hengenvaarassa. Asiat pitäisi osata laittaa oikeisiin mittasuhteisiin. Hyväksyy itsensä niin kuin on Luoja luonut, vältyttäisiin monelta harmilta. Itsekin olen Suomalaisen plastiikkakirurgian uhri ja kaiken olen joutunut myös oppimaan kantapään kautta. Kaikki lähti pienestä iho ongelmasta ja tuloksena suuri arpeuma kasvoissa, jota olen saanut vuosi tolkulla hävetä, jota ei edes meikillä saa paremmaksi. Täytynee asia hyväksyä, että näin kävi minulle, eikä sille voi mitään, asian kanssa pitää elää. En anna enää itseäni kenenkään
hullun plastiikkakirurgin repiä. Voimia
ja tsemppiä teille. Valituksia kannattaa
tehdä. - Expl
Illinois Woman Dies While Having Cosmetic Surgery in Doral Clinic Performed by Revoked Doctor
Tällainen sähköposti tuli juuri tänä aamuna. Floridassa on useita rasvansiirtopotilaita joutunut tehohoitoon ja kuollut, kun potilaat ovat hakeutuneet some-mainonnan pohjalta kouluttamattoman "plastiikkakirurgin" hoitoon. Joitakin vuosia sitten Miamissa oli 3 miljonaa asukasta, 350 plastiikkakirurgia ja yli 450 toimijaa, jotka mainostivat olevansa plastiikkakirurgeja, osa heistä ei ollut lääkäreitä. Sellaisessa ympäristössä on vaikea tietää mikä on totta. Siellä myöskään lääkärijärjestöt eivät seuraa jäsentensä markkinointia eivätkä pysty estämään ei koulutettujen valelääkärien liiketoimintaa.
Nyt tilanne on meillä Suomessa hyvin vastaavan näköinen. Helsingin seudun 1 miljoonan väestöllä on noin 100 koulutettua plastiikkakirurgia ja samoilla markkinoilla on yli 200 toimijaa, jotka mainostavat samoja hoitomenetelmiä, heistä vain osalla on jokin terveydenhoidon tutkinto.
Suomessa Lääkäriliitto yrittää pitää jäseniään totuudenmukaisessa markkinoinnissa, niin että palveluista voi tiedottaa, mutta ei hyväksy markkinointia, joka lisää turhaa hoidon tarvetta. Suomessa lääkäri ei myöskään voi ilmoittaa muuta kuin virallisen koulutuksen pohjalta saamansa erikoisalan pätevyyden. Esteettinen plastiikkakirurgia ei siis ole Suomessa oma erikoisalansa, vaan sen koulutus perustuu plastiikkakirurgian pohjakoulutukseen ja sen lisäksi pääasiassa omatoimisesti hankittuun esteettisen plastiikkakirurgian koulutukseen. Aikaisemmin yliopistonsairaaloiden koulutusosastoilla tehtiin joitakin esteettisen kirurgian, ulkonäkökirurgian, toimenpiteitä koulutustapauksina, mutta kun esteettien kirurgia poistettiin terveydenhuollon piiristä ja muutettiin alv:n alaiseksi on koulutus entiseen tapaan mahdotonta. Siksi vain plastiikkakirurgian erikoislääkärin oikeudet on perusta esteettisen kirurgian toiminnalle. Harvassa maassa muuallakaan esteettisen plastiikkakirurgian koulutusta on virallisesti järjestetty. Nyt tätä asiantilaa yritetään Suomessa korjata, niin, että apulaislääkäreillä on mahdollisuus yliopistokoulutuksensa aikana käydä suunnitellusti yksityislaitoksissa oppimassa esteettistä kirurgiaa.
Tähän asti kansainvälisen esteettisen plastiikkakirurgian järjestön ISAPS:in jäsenyys on ollut jonkinlainen tae plastiikkakirurgin esteettisen kirurgian ammattitaidosta. Siihen vaaditaan virallinen plastiikkakirurgin koulutus ja "riittävä" esteettisen kirurgian koulutus ja vähintään 3 vuoden kokemus esteettisestä plastiikkakirurgiasta.
Meidän markkinointimahdollisuutemme ovat rajatut, mutta esimerkiksi virolaisia tämä ei koske. He mainostavat olemattomilla meriiteillä hoitonsa laatua. Jos henkilö on käynyt tutustumassa HYKSin plastiikkairurgisen osaston toimintaan pari päivää, se on riittävän merkityksellistä laitettavaksi meriittilistaan nimellä koulutus. Eräs lääkäri mainosti saaneensa suomalaisen plastiikkakirurgian koulutuksen oltuaan 4pv:n kurssilla Tampereen Kirurgipalvelussa. Sen jälkeen Kirurgipalvelu lopetti todistuksien annon virolaisille lääkäreille.
Muiden pohjoismaiden lääkärien markkinointiahan ei paljon meillä nähdä, koska heitä sitovat myös omien liittojensa markkinointiohjeet.
Nyt kun meillä on 24% arvonlisävero, jonka yhteiskunta ottaa heti päältä kun maksat laskusi leikkauksesta, on sekin tullut jo markkinointikäyttöön. Virolainen klinikka markkinoi sillä, että sinun ei tarvitse maksaa sitä 24% :a Suomen valtiolle, kun tulet meille. Sehän on tietysti riittävä syy, vaikkei klinikassa ole yhtään plastiikkakirurgia. Mutta kyllä osa suomalaisistakin plastiikkakirurgeista on huomannut, että toimiminen Virossa on helpompaa, ei veroja eikä samaa vastuuta. Harva potilas hakee kompensaatiota hoitovahingoista Viron lainsäädännön pohjalta. Mutta kannattaa varmistaa kuitenkin, kuka lopulta leikkaa jos menet sinne. Erään suomalaisen plastiikkakirurgin nimeä käytettiin useita vuosia markkinoinnissa ja potilaat leikkasi joku muu. Hän ei ollut koskaan käynyt kyseisessä klinikassa.
Toivon, että tämänkin sivuston lukijoilla olisi maalaisjärkeä ja kriittisyyttä nähdä , että suurin osa teksteistä täällä on markkinointia, kuten tämä minunkin kirjoittama.- Suomenhyväksi
Voisiko tämän kommentin lähettää myös Suomen verottajalle tai vaihtoehtoisesti Hesarin mielipidesivuille.
- Allit
Mikä koulutus sinulla Expl on? Oletko lääkäri, plastiikka kirurgi, sairaanhoitaja vai mikä?
- sanonpavaan
Vaikka koulutus onkin,niin ammattitaitoa ja lahjakkuutta ei ole. Sen tiedän omasta kokemuksesta.
- kauneudesta
Suomessa on markkinat hyvin pienet, eikä ammattitaito ole kehittynyt hyväksi, vaikka koulutukset löytyy ja edes kauan alalla olleet. Julkiterhikistä löytyy oikeudet, mutta eipä se paljon auta. Tämä on fakta. Kauneus lähtee aivan muista asioista oikeanlaiset elintavat, ravinto, liikunta ym, geenit, kasvojumppa ja hyvästä mielialasta jne.
- mömmiäinen
Olipas tunteita herättävä kirjoitus, paljon jaksamista aloittajalle. Piti kuitenkin kysyä sitä, että mitä mikroneulaus voi sitten aiheuttaa? Itse olen pian aikeissa kokeilla (kotona) microstampingia pieniin aknearpiin, ihoni on melko ohut. Olen koko ikäni ollut masentunut ihoni takia, nyt se on melko hyvässä kunnossa, mutta arvet eivät ole kauniita. Mutta silti mielummin elän arpien kanssa, kuin lopullisesti tuhoan ihoni. Onkohan järkevää kokeilla tuota mikroneulausta? Ajattelin aluksi testata pienen alueen ohimolta.
- nalsda
Olipas tunteita herättävä kirjoitus, paljon jaksamista aloittajalle. Piti kuitenkin kysyä sitä, että mitä mikroneulaus voi sitten aiheuttaa? Itse olen pian aikeissa kokeilla (kotona) microstampingia pieniin aknearpiin, ihoni on melko ohut. Olen koko ikäni ollut masentunut ihoni takia, nyt se on melko hyvässä kunnossa, mutta arvet eivät ole kauniita. Mutta silti mielummin elän arpien kanssa, kuin lopullisesti tuhoan ihoni. Onkohan järkevää kokeilla tuota mikroneulausta? Ajattelin aluksi testata pienen alueen ohimolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693