Miksi pettäjä itkee takaisin?

Foreveryoung20

Avoliittomme on hajoamaisillaan, kun mies jäi kiinni pettämisestä. Olen niin järkyttynyt, enkä voisi kuvitellakaan enää minkäänlaista läheisyyttä tai seksiä hänen kanssa. Miksi silti pitää itkeä suhteemme perään? Hänellä on ollut muita naisia vaikka miten monta, katoisi vain vähin äänin pois kodistamme ja antaisi mun surra rauhassa. Johtuuko se vain häpeästä vai eikö oikeasti tajunnut viimeisen puolen vuoden aikana, että minullakin on tunteet?

16

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      Pettäjät ovat rikkoneet lupauksensa olla yhden puolison kanssa, avoliitossakin.
      Pettäjille puolison kunnioittaminen on tuntematon käsite, heille yleensäkään toisen ihmisen arvostus on täyttä lokaa. Miksi? Koska pettäjät ovat katuojan saastaa alempana henkisellä tasolla.

      Kuinka kukaan älyllinen olento voi edes hyäksyä tuollaistä käytostä, on täysin käsittämätontä. JA... kuitenkin pettäjät vetävät uhreja kuin hunaja kärpäsiä! Noilla käpäsillä on, sanomattakin selvää, vain kärpästen aivot!

    • Mitäihmettätuoon

      Eikö kuitenkin kerran tapahtunut virhe voida korjata? Mistä tiedät olleen useamman? Onko kaikki kakkoset ilmoittautuneet vai mistä tiedot sait? Rumaa se on mutta jos itkee noin perääsi eikö silloin ole ollut yksi virhe kyseessä? Jos sillä useampi ollut ei taitaisi itkeä perääsi?

      • laputsilmiltä

        Itselläni oli suhde ja mies vannoi rakkauttaan kunnes kävikin et pääsin töistä aikaisemmin ja ohi ajaessani näin et on auto pihassa ja kotona.Päätin käväistä kahvilla niin siellähän oli toinen nainen juteltuamme olivat tapailleet useasti ja mies väitti olevansa vapaa.Oli jopa nähnyt vaivaa piilottaa minun tavarani.Jätettyäni soittelee/viestittelee edelleen.Ja jälki käteen olen monen naisen kanssa jutellut on kuulemma monena iltana ennen puolta yötä saapunut kapakkaan (kun itse olen mennyt kotiini klo22) ja iskenyt naisia mukaansa Olen muutaman naisen kanssa jutellut ja he ovat näyttäneet puhelimesta ne samat viestit mitä minullekkin lähettänyt PELIMIEHIÄ on nykyään tosi paljon sen olen huomannut ei Avio/Avoliitot merkkaa jos nainen töis tai jossain niin heti toisia tilalle Toki naisissa on myös monia jotka harrastaa samaa.


      • Foreveryoung20

        Tiedän ettei ollut mikään kertaluontoinen. On tapaillut muutamaa eri naista ja kertonut kaikille meidän suhteen olevan ihan lopussa. Kas kun unohti kertoa siitä minulle.


    • luotan_jatkossakin

      Oppeliinille.
      Minä en ole kärpänen, olen nainen jolla on tunteet ja olen yhtä arvokas ihmisenä kuin sinä!

      Kun miehesi valehtelee sinulle ja pettää sinua, eikö sinulla käy mielessä, että hän voi valehdella ja pettää sitä toistakin naista yhtälailla. Niin kävi minulle. Mies oli ihana, sanoi olevansa täysin vapaa, ei seurustellut omien sanojensa mukaan koska ei ollut löytänyt sopivaa naista vuosiin. Hän oli huippukiva tyyppi, ei sormusta, ei edes rusketusrajaa sormessa. Tapasimme monta kertaa ennen kuin menimme sänkyyn.
      Seurustelimme tiiviisti 8 kk, seksiä oli ja todella runsaasti olikin, kunnes selvisi ihan sattumalta ystävän kautta että mies asui avoliitossa. Olihan se hirveä pettymys, ei mitään merkkejä näkynyt minulle päin, asuttiin eri paikkakunnilla aika kaukana toisistamme, siitä huolimatta tavattiin joka viikko pari päivää, miehellä oli kaksi asuntoa, mies kävi luonani.

      En ole fb:ssä, en käy somepalstoilla, en kyttää kenenkään puhelinta, en kysele kenelle viestittelet tai ketä tapaat. Luotan ihmisiin, myös siihen jota rakastan tai johon olen ihastunut. Jos toinen sanoo olevansa töissä, minä luotan, että hän on töissä, jos hän sanoo olevansa kotonaan yksin, minä uskon, että hän siellä missä sanoo olevansa.

      Elämästä ei tule mitään jos pitää kulkea toisen perässä mustasukkaisena kyyläämässä joka askelta. Jos joku haluaa valehdella ja pettää, niin sitten valehtelee ja pettää, oma on valintansa niin miehellä kuin naisellakin.

      Minä en halua elää pettäjän kanssa, joten mies on minulle menneisyyttä, mutta syyllisyyttä en suostu kantamaan sinisilmäisyydestäni enkä häpeä kenenkään edessä rakastumistani.

      • Viestienmaailma

        Näinhän näitä ilmi tulee. Tämä Suomi on pieni paikka. Aina joku tuntee jonkun kyllä ne ilmi tulee. Taitaa tuolla olla tuo asia tiedossa. Se että tietääkö se kumppani on eri asia. Muuten miksi tuttusi kertoi asian? Oliko syy siinä että halusi sinua suojella? Vai kertoiko sen takia että tuntee myös sen kumppanin? Kuten kerroitkaan ettet ole FB tai muutoinkaan käytä näitä saitteja mistä yleensä on sika helppo toisen taustat nähdä. Saako kysyä mikset ole? Toki se sun päätös on olla menemättä. Tietynlaista turvaa toisi kyllä nopeammin kun sosiaalisessa mediassa ollaan kaikki. Aika pitkään sai sinua vedättää. Monta kuukautta. No jos olisit FB tai muutoin mukana olisit varmaan saanut tiedon nopeampaa. Koita toipua ja usko parempaan! Ja kannattaa olla mukana netti maailmassa koska monesti sieltäkin löytää etsimänsä tiedon. Ja paljon nopeammin kuin ystävien juorujen aiheena olla.


    • sensiksiteki

      Pettäjät itkevät siksi että se jota he ovat pitäneet varmana vierellä olevana hylkää.On helppo iskeä naisia mut yleensä nainen ei kiinnostu kun ehkä yhden yön juttuna sitten mies jää yksin.Vakituinen kumppani tuo sen varmuuden et jos tuo jättää aina on kumppani odottamassa ei tarvi olla yksin.Mut kun ero tulee siitä puhutaan julkisesti niin ei kukaan ala tosissaan olemaan miehen kanssa joka pettänyt kumppania ja ero tullut.PETTÄJÄ KUN PETTÄÄ AINA UUDELLEEN lupauksista huolimatta

      • Näinkinvoiasiannähdä

        Perinteisin pettäjä ei vaan ole kasvanut aikuiseksi ja itsenäiseksi ihmiseksi, joka uskaltaa olla yksin ja tietää pärjäävänsä, vaikka jäisi tyhjän päälle ihmissuhteissa. Riippuvuus muista ihmisistä leimaa hänen käytöstään, voi olla seksistä riippuvainen, läheis sellainen tai itsetunnoltaan niin heikko, että pönkittää omaa egoaan muilla suhteilla.


    • jkuio

      Se perään itku, miten usein se johtuukin siitä, että on saanut ilmaisen ylläpidon ja samalla on kuvitellut, että saa tehdä muutoinkin kaiken eli pettämisen myöskin ja silti elatus jatkuu.
      Toivon mukaan kukaan ei ole niin rakkaudenkipeä, että maksaa tuollaisten lurjusten elämää ja rikkoo oman moraalinsa ja kaikki arvot, jonkun petturin kanssa.

    • Verkostotoimiihyvin

      Samoin jokaisen joka tälläiseen törmää pitäisi varmistaa tietääkö tuon oikea kumppani asiasta. Vaikka täällä ollaan montaa mieltä käräyttämisestä niin minusta tämä antaa vain pettäjälle jatkon mahdollisuuden rauhassa. Vaikka se toisikin pahaa ja katkeruutta on minusta kerrottava kumppanille. Monta kumppania on olemassa jotka tietämättään elävät juuri pettäjän kanssa. Kyllä minäkin haluaisin tietää jos kumppanini pettää. Minunhan se pitäisi sitten tutkia mikä totta ja jatkanko suhdetta. Ehkä se kirpaisi ja toisi ahdistuksen mutta typerää antaa olla tietämätön asiasta. Silloin pettäjä jatkaa useamman kanssa kun ei kiinni jää. Kyllä se tuntuu jos edes epäilee toista niin jarruttaa se petturia ihan varmasti. Petturi joka onnistuu vedättämään hyvin ja sitä ei kukaan käräytä on minusta kyllä vähän väärin. Eikö se kuitenkin toisi edes vähän lohtua petetylle kakkoselle kun saa tavallaan kostaa petturille? Vaikka kumppanini ei ole kiinni jäänyt tai antanut epäilyä asiasta niin toivoisin että minulle kerrottaisiin. En halua olla se tyhmeliini joka elää toisten naurettavana ja luullen muuta. Minäkin kuulin yhdestä pettäjästä ja tunnen kumppanin. Kun käräytimme sen aluksi tuntui kurjalta mutta ajanmyötä kun tuo kumppani on jutellut asiasta ja nyt arvostaa sitä että ystävänä kerroimme olemme varmaan ystäviä loppuelämän. En ystävänä suostu nauramaan toisen selän takana. Koska osaan kuvitella omalle kohdalle sattuisi näin niin minäkin toivon ystävieni kertovan eikä selän takana nauravan vain tilanteelle. Yksi meidän ystävä ei alkanut mukaan ja ajanmyötä tuli ilmi myös miksei lähtenyt. Sillä itsellä pano suhde meneillään. Ilmankos ei uskaltanut meitä auttaa silloin. Ei ole enää ystävämme eikä kulje illoissa mukana. Siinäpä kun hoitelee panonsa. Onneksi me ei tunneta sen kumppania joten toivotaan että sen omat ystävät jotka tietävät asiasta auttavat. Nyt minunkin ystävät " tavallaan seuraavat kumppaniani ja sen tekemisiä. Kertovat missä näkivät sen jne. Samoin kenen kanssa oli. Tähän asti kumppani kertonut minulle ketä tavannut ja kun ystävä kertoi saman tiedän tavallaan kumppanin puhuvan totta. Mutta siitä huolimatta voi toinen pettää. Eikä sata varmuutta ole asiasta. Varsinkin jos vuosien päästä kyllästyy tai muutoin pettyy minuun. Näin hyvät ystävät toimivat toisiaan kohtaan. Olemme verkosto joka toimii silminä toistemme puolesta. Jos kumppani ei kertoisi ketä tavannut tai törmännyt tulisi epäily onko asiassa salaamista.

    • Sunisshiningandsoareyou

      Olen todella iloinen, että exäni käräytettiin kauan sitten. Aluksi sain vain pientä vihjailua, että on aika läheinen ystävä erään daamin kanssa. Viimein jäi kiinni kauheista valheista ja pettämisestä. Se oli elämäni pahinta aikaa, enkä enää ikinä haluaisi kokea mitään vastaavaa. Olisi mielummin jättänyt minut jo tavatessaan tämän toisen. Mutta hänelläkin oli oma lehmä ojassa, eikä halunnut menettää "taloudenhoitajaa" ja palata kämäiseen sinkkumies-asuntoon ym. Tyhmänä roikuin hänessä vielä muutaman kuukauden, kun itki päästä takaisin, mutta jossain vaiheessa järki tuli esiin ja jätin hänet lopullisesti. Se oli jotain niin nöyryyttävää, etten todellakaan miettinyt korjautuisiko suhde enää koskaan. Ei korjautuisi. Kuuntelin vain hölmönä hänen ruikutusta jonkin aikaa, kunnes itsetuntoni palasi ja lähdin.

    • Tuo on vaikea kysymys. Syitä voi olla yhtä paljon kuin pettäjiäkin. Yksi voi olla kontrolloinnin halu ja se, että ei itse kestä jätetyksi tulemisen tunnetta.

      Uskon, että kannattaa vielä harkita takaisin ottamista, jos pettämisiä on ollut vain yksi, mutta jos pettämisiä on ollut useampi, ei kannata enää yrittää.

      Tuossa parisuhdepalstalla käydään keskustelua perisuhdehistorian merkityksestä uudessa parisuhteessa. Uskon vakaasti, että jos ihminen on lennellyt hyvin ahkerasti kukasta kukkaan, voi jääminen siihen yhteen kukkaan olla hyvin vaikeaa. Runsas irtosuhteiden haku on merkki jostain...ehkä esim huomionhakuisuudesta.

    • itkuiikat

      No se pettäjä alkaa itkee tillittämään silloin, kun huomaa, että petetty on tosissaan sen jättämässä. Silloin tulee hätä käteen ja aletaan nyyhkimään ja vannomaan että ei enää ikinä!

      Ja sitten kun on saatu se toinen heltymään ja siihen jäämään, niin ei muuta kuin uutta viritystä putkeen!

      Kapakat on täynnä petturimiehiä, jotka valittaa ja itkee vaimojensa perään. Paha vaimo jätti ja nyt sitten itketään ja kerjätään sympatiaa muilta naisilta. Ja aina siellä joku sen sylkkynsä aukaisee ja kutsuu miehen lohtua saamaan, kun on tullut niin kaltoin kohdelluksi ilkeän jättäjävaimon taholta. Mieshän itse ei ollut syyllinen eroon, mitä nyt pikkasen jonkun naisen kanssa oli kun oma vaimo ei ymmärtänyt miestä! Mitä itse asiassa on se, mitä vaimo ei ymmärrä, sitä ei koskaan kummemmin selitetä. Koska ei ole mitään, mitä selittäisi. Se on vain tuo, että "vaimo ei ymmärrä." Jokainen vieras nainen taas niin suuresti haluaa olla se, joka ymmärtää. Tosiasiassa ja asioiden edetessä hänestäkin tulee se, joka "ei ymmärrä." Ja kierre jatkuu.

      Niin, "ymmärrä" sitten tällaista.

      Parasta ymmärtämistä on se, että ymmärtää häipyä ajoissa.

    • vaimosaimennäkkin

      No ei varmasti mies petä enää uuden kanssa tai sen vanhan kakkosensa kanssa, kun menevät yhteen. Oli se sellanen kolaus kun vaimo jätti kun kaikki paljastui. Ja niin mies eli onnellisena elämänsä loppuun asti sen ihanan kakkosen kanssa, jonka viimeinkin sai.

    • Kokemustaonjarakkautta

      Jos aidosti rakastaisit niin ottaist selvää miksi meni toisen "liiveihin". Ja jos olet itse kokematon niin voisit harrastaa seksiä jonkun kanssa ja peilata tunteitasi miehesi tunteisiin. Ja jos se seksi toisen kanssa ei merkitsisi mitään niin niinhän se miehelläsikin voi olla... Miehesi saattaa aidosti rakastaa vain sinua mutta joku sai hänet toisen syliin. Raamatullinen rakkaus on pitkämielistä ja voittaa aina, puhun kokemuksesta. Ota aikalisä, ajattele lapsiasi myös ka itseäsi ennen kaikkea. Rakkaus ja viha kuulemma asuvat aivan vierekkäin..

    • SeoliVIRHE

      Älkää olko niin julmia ja kylmiä jos todella olette rakastaneet. Antakaa anteeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe