pään peittäminen

siskoniehka

Tiedän, että nyt alkaa viesti ryöppy, että paha muslimintaas on saanut höynäytettyä ja alistettu yhden suomimatamin. Ihan olen itse alkanut miettimään asioita. Kukaan ei ole pakottanut millään tavalla. Olen koulutettu, enkä mitenkään sosiaalisesti yhteiskunnan ulkopuolella. Myöskään muslimi miesystäväni ei ole mitenkään painostanut tai edes puhunut uskostaan. Näin Ramadanin aikana emme voi tavata ja olen itsekin paljon miettinyt elämääni ja suhdetta Jumalaan. Mitä etsin mitä en ole löytäny. Eli elän ihan omasta halustani tietynlaista henkistä kasvua tai heräämistä.
Olen aina lukenut juttuja miten naiset alistuu islamissa. Omat kokemukseni Islamista ovat täysin erilaiset. Olen saanut tuntea olevani rakastettu, kunnioitettu kaikella tapaa. Olen saanut miehen kautta pelkästään positiivista elämääni. En tiedä miksi. Olen nähnyt unia että olen pää peitettynä ja hyväksyttynä. Tänään kokeilin miltä tuntuu olla pää peitettynä se tuntui hyvältä. Suojatulta ja rakastetulta, oikealta.

144

2826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naisenvapaus

      Näinpä. Tunsin olevani vapaa minihameista ja silikonitisseistä, joita länsimaalainen nainen tavoittelee. Länsimaalainen yhteiskunta on pinnallinen, islam taas arvostaa naisessa pään sisältöä . Länsimaissa se kaunis ja kokematon saa työpaikan kuin se ruma ja kokenut nainen. Islam sentään pitää jokaista naista samanarvoisena. Islamissa minun ei tarvitse kuunnella arvosteluja minkä kohteeksi nainen joutuu länsimaissa.

      • cestlavie-

        Olen ollut hyvin paljon tekemisissä muslimien kanssa työni ja monikulttuurisen taustani vuoksi ja voin vakuuttaa, että nainen joutuu keskimäärin vielä enemmän arvostelun kohteeksi islam-uskoisten kuin länsimaalaisten keskuudessa.

        Mies on naista ylemmässä asemassa ja perheet monesti kyttäävät naisiaan erittäin tarkasti. Ja vaikka eivät kyttäisi niin tutun tutun tutut kyllä heti ilmoittavat nähdessään naisen käyttäytymässä sopimattomasti, eli liikkumassa jonkun miehen kanssa, liikaa meikkiä, vaatteet on vääränlaiset ym.
        Työssäni lähi-idästä tulleet asiakkaat herkästi kertovat työntekijälle mm. jos tämä näyttää lihavalta. Minuakin on haukuttu läskiksi... olen kokoa xs/s.


      • länsimainen

        Ei voi rinnastaa länsimaista kulttuuria ja islamia. Toinen viittaa alueeseen ja toinen uskontoon. Länsimaissa on monenlaista kulttuuria, johon vaikuttaa monta uskontoa. Esimerkiksi kristinusko ei ole pinnallinen, jos mahdollisesti viittaat länsimaisella kulttuurilla kristinuskoon. Päinvastoin. Kristitty ei käytä minihametta eikä laita silikoneja. Kristitty nainen ja mies rukoilee lakkaamatta, missä hän onkin (esim hesykastinen Jeesuksen rukous tai vaikka Ave Maria). Hän pukeutuu säädyllisesti eikä liian huomiotaherättävästi. Hän pyrkii varjelemaan ajatuksiaan ylpeydeltä, vihalta, kateudelta jne. Jeesus ei katsonut ulkokuorta vaan ihmisen sisintä. Jumala itse tuli ihmisten keskuuteen kutsumaan ihmisiä luokseen ja kertomaan ihmisille, että hän rakastaa kaikkia luotujaan, kauniita ja rumia, pahoja ja hyviä, menestyneitä ja unohdettuja, terveitä ja sairaita. Jeesusta seurasi niin köyhät (esim Pietari) kuin naiset (esim Maria Magdalena) kuin syntiset/halveksitut (esim Matteus, publikaani) kuin arvostetut (esim Nikodemus, fariseus) kuin rikkaat (esim. Joosef arimatialainen). Jeesus sanoi:"Totuus on tekevä teidät vapaaksi." Kun tunnemme Jeesuksen, niin vapaudumme maailman turhanpäiväisyydestä, ulkonäköpaineista, titteleidentavoittelusta jne.


      • Raaka-_-Watson
        länsimainen kirjoitti:

        Ei voi rinnastaa länsimaista kulttuuria ja islamia. Toinen viittaa alueeseen ja toinen uskontoon. Länsimaissa on monenlaista kulttuuria, johon vaikuttaa monta uskontoa. Esimerkiksi kristinusko ei ole pinnallinen, jos mahdollisesti viittaat länsimaisella kulttuurilla kristinuskoon. Päinvastoin. Kristitty ei käytä minihametta eikä laita silikoneja. Kristitty nainen ja mies rukoilee lakkaamatta, missä hän onkin (esim hesykastinen Jeesuksen rukous tai vaikka Ave Maria). Hän pukeutuu säädyllisesti eikä liian huomiotaherättävästi. Hän pyrkii varjelemaan ajatuksiaan ylpeydeltä, vihalta, kateudelta jne. Jeesus ei katsonut ulkokuorta vaan ihmisen sisintä. Jumala itse tuli ihmisten keskuuteen kutsumaan ihmisiä luokseen ja kertomaan ihmisille, että hän rakastaa kaikkia luotujaan, kauniita ja rumia, pahoja ja hyviä, menestyneitä ja unohdettuja, terveitä ja sairaita. Jeesusta seurasi niin köyhät (esim Pietari) kuin naiset (esim Maria Magdalena) kuin syntiset/halveksitut (esim Matteus, publikaani) kuin arvostetut (esim Nikodemus, fariseus) kuin rikkaat (esim. Joosef arimatialainen). Jeesus sanoi:"Totuus on tekevä teidät vapaaksi." Kun tunnemme Jeesuksen, niin vapaudumme maailman turhanpäiväisyydestä, ulkonäköpaineista, titteleidentavoittelusta jne.

        Mutta Mutta? Eihän jeesusta ollut olemassa. Se juippi on pelkkä keksintö joka tehtiin ensimmäisellä vuosisadalla ajanlaskumme alusta lukien.
        Kukaan ei ole koskaan nähnyt koko jantteria eikä koko pallinaamasta ole mitään mainintaa missään aikalaistensa historiankirjoituksista. Ainoa lähde on satukirja nimeltä Raamattu.
        Ainoa naurettavampi kirja on koraani.
        Mutta kylmä totuus on että kristinusko perustuu pelkkään valheeseen.


      • Lörtsyjaana
        Raaka-_-Watson kirjoitti:

        Mutta Mutta? Eihän jeesusta ollut olemassa. Se juippi on pelkkä keksintö joka tehtiin ensimmäisellä vuosisadalla ajanlaskumme alusta lukien.
        Kukaan ei ole koskaan nähnyt koko jantteria eikä koko pallinaamasta ole mitään mainintaa missään aikalaistensa historiankirjoituksista. Ainoa lähde on satukirja nimeltä Raamattu.
        Ainoa naurettavampi kirja on koraani.
        Mutta kylmä totuus on että kristinusko perustuu pelkkään valheeseen.

        "Mutta kylmä totuus on että kristinusko perustuu pelkkään valheeseen. "

        Ja islam perustuu varkauteen. Muhammed varasti ns "uskontonsa" kristinuskosta, juutalaisuudesta ja arabiheimojen riiteistä. Ja lisäisi omia mieltymyksiään mukaan.


      • Raaka-_-Watson
        Lörtsyjaana kirjoitti:

        "Mutta kylmä totuus on että kristinusko perustuu pelkkään valheeseen. "

        Ja islam perustuu varkauteen. Muhammed varasti ns "uskontonsa" kristinuskosta, juutalaisuudesta ja arabiheimojen riiteistä. Ja lisäisi omia mieltymyksiään mukaan.

        Totta. Molemmat pelkkää kusetusta.


      • Anonyymi

        Musliminainen pitää rättiä päässä ja aiheuttaa pahaa oloa ja mielipahaa kantasuomalaisille! Miksi Suomessa täytyy kokea mielipahaa muslimin vuoksi? Eikö riitä, että TV:ssä ja lehtimainoksissa näkyy rättipäitä!? Suomi on vapaa demokraattinen maa. Tasa-arvoinen ja ei naisia alistava.


      • Anonyymi
        länsimainen kirjoitti:

        Ei voi rinnastaa länsimaista kulttuuria ja islamia. Toinen viittaa alueeseen ja toinen uskontoon. Länsimaissa on monenlaista kulttuuria, johon vaikuttaa monta uskontoa. Esimerkiksi kristinusko ei ole pinnallinen, jos mahdollisesti viittaat länsimaisella kulttuurilla kristinuskoon. Päinvastoin. Kristitty ei käytä minihametta eikä laita silikoneja. Kristitty nainen ja mies rukoilee lakkaamatta, missä hän onkin (esim hesykastinen Jeesuksen rukous tai vaikka Ave Maria). Hän pukeutuu säädyllisesti eikä liian huomiotaherättävästi. Hän pyrkii varjelemaan ajatuksiaan ylpeydeltä, vihalta, kateudelta jne. Jeesus ei katsonut ulkokuorta vaan ihmisen sisintä. Jumala itse tuli ihmisten keskuuteen kutsumaan ihmisiä luokseen ja kertomaan ihmisille, että hän rakastaa kaikkia luotujaan, kauniita ja rumia, pahoja ja hyviä, menestyneitä ja unohdettuja, terveitä ja sairaita. Jeesusta seurasi niin köyhät (esim Pietari) kuin naiset (esim Maria Magdalena) kuin syntiset/halveksitut (esim Matteus, publikaani) kuin arvostetut (esim Nikodemus, fariseus) kuin rikkaat (esim. Joosef arimatialainen). Jeesus sanoi:"Totuus on tekevä teidät vapaaksi." Kun tunnemme Jeesuksen, niin vapaudumme maailman turhanpäiväisyydestä, ulkonäköpaineista, titteleidentavoittelusta jne.

        Musliminainen pitää rättiä päässä ja aiheuttaa pahaa oloa ja mielipahaa kantasuomalaisille! Miksi Suomessa täytyy kokea mielipahaa muslimin vuoksi? Eikö riitä, että TV:ssä ja lehtimainoksissa näkyy rättipäitä!? Suomi on vapaa demokraattinen maa. Tasa-arvoinen ja ei naisia alistava.
        Paska kulttuurilla on paskat tavat!!!


    • Badhearday

      Mäkin käytän pipoa ja kyl se lämmittää! Siihen tosin on pari hyvää syytä kuten korvien paleleminen ja ei oo varaa mennä kampaajalle.

    • ChinaDragon

      " En tiedä miksi. Olen nähnyt unia että olen pää peitettynä ja hyväksyttynä"

      Tämä lause kertoo kaiken.

      Pitää olla pää peitettynä jotta voidaan nähdä hyväksyttynä. Missä kulttuurissa on noin kauheat säännöt?

      Onneksi Suomi on vapaa maa ja voi käyttää huivia kuin mummot aikoinaan tai olla käyttämättä. Suomessa huivilla oli muinoin oma tarkoituksensa, se kertoi käyttäjänsä yhteiskunnallisesta asemasta. Rikkaat ja älykkäät naiset eivät huivia käyttäneet. Uskomus tuli osittain myös uskonnosta joka oli naisia kohtaan rasistinen. Uskottiin että miehen pää heijastaa Jumalan viisautta mutta naisen pää on niin tyhmä ettei sitä sieltä löydy.

      • aivosi-paleltuneet

        enemmistö Suomessa peittää päänsä jollakin päähineellä, ainakin talvisin. Tosin poikkeuksiakin on joilla sitten aivot ovat jäätyneet ja suoltavat skeidaa. Mietin vaan että miksi joitakin kiinnostaa niin kauheasti mitä tuiki tuntemattoman ihmisen vaatetuksen tai huivin alla on piilotettu? Kertokaapa. Mielestäni peittäköön kukin itsensä jos niin haluaa.


    • Vuhvuhvuhvuhv

      Sitten ihmetellään, että miksi naisen kyvyt kyseenalaistetaan.

      • Naisenasemasta

        Moni luulee että musmiminaiset vaan siivoo ja tekee ruokaa, vaikka mun tuntemat musliminaiset myös harrastaa, käyvät töissä, opiskelevat ja muutenkin viettävät kavereidensa kanssa hauskaa. Islam on ensimmäisiä uskontoja, joka salli naisillekin tiedon hankkimisen. Se on jokaisen muslimin velvollisuus. Jo 600-luvun islamilaisessa maailmassa tunnettiin uskonoppineita naisia, joilta miehet hankki tietoa. Mohammedin aikaan naisia kannustettiin jopa opettajiksi kun taas 1900-luvun alun läntinen maailma käski naista olemaan hiljaa ilman omia mielipiteitä


      • turvanrauhaaja
        Naisenasemasta kirjoitti:

        Moni luulee että musmiminaiset vaan siivoo ja tekee ruokaa, vaikka mun tuntemat musliminaiset myös harrastaa, käyvät töissä, opiskelevat ja muutenkin viettävät kavereidensa kanssa hauskaa. Islam on ensimmäisiä uskontoja, joka salli naisillekin tiedon hankkimisen. Se on jokaisen muslimin velvollisuus. Jo 600-luvun islamilaisessa maailmassa tunnettiin uskonoppineita naisia, joilta miehet hankki tietoa. Mohammedin aikaan naisia kannustettiin jopa opettajiksi kun taas 1900-luvun alun läntinen maailma käski naista olemaan hiljaa ilman omia mielipiteitä

        Jos noin niin musliminaiset ovat tyhmiä. Joissain muslimimaissa vain alle 30 % naisista osaa lukea. Käyvät siis kouluja mutta eivät sisästä mitä opettajat opettaa vai onko jostain muusta kysymys?


    • hohhoijaauskikset

      Jos Jumala olisi olemassa, niin on täysin absurdi ajatus, että häntä kiinnostaisi kenenkään hiukset ym. ym. nippelijutut. Samaan aikaan ihmisiä kärsii kauheissa oloissa, mutta ei Jumala näytä siitä piittaavan.

    • nevöhöödoon

      Milllainen on kahden täysin eri kulttuuritaustaisen ja uskontoon kuuluvan avioliitto? Kristitty, hindu, muslimi jne. Aiheuttaako enempi erimielisyyttä perinteet vai uskonnon tuomat ohjeet? Onko jollain esimerkkiä yli 10 vuotta kestäneestä avioliitosta? Ilon ja riidan aiheita?

      • haaveissani_vain

        Ei minulla ihan kymmenestä vuodesta ole kokemusta mutta useammasta vuodesta kuitenkin. Avioliitto on henkisesti vaikea, koska olemme eri uskonnoista. Kulttuurierot ovat varmasti toissijaisia, mutta uskonto on luonut syvän kuilun minun ja mieheni välille. Kuilu ei synny niinkään uskontoon liittyvien käytäntöjen erosta kuin syvemmästä kokemuksesta siitä, että ei voi jakaa elämän oleellisinta osaa puolison kanssa. Se aiheuttaa surua ja epäluottamusta. Eniten epäluottamusta aiheuttaa se, että emme ole koskaan päässeet yksimielisyyteen lapsen uskonnosta. Tässäkään asiassa ei kuitenkaan niinkään ole kyse ulkoisista käytännöistä kuin ajattelun syvemmästä olemuksesta. Ulkoisten asioiden mitättömyydestä kertoo se, että vaikka itse mielelläni käytän vaatteita myös puolisoni kulttuuripiiristä enkä koskaan pukeudu paljastaviin asuihin, niin hän ei oikeastaan ole koskaan ollut kiinnostunut siitä, miten minä pukeudun, koska hänen mielestään olen kuitenkin hengellisyyttä ja hengellistä ymmärrystä vailla oleva ihminen (vaikka uskonto ja hengellisyys ovat minulle elämän ykkösjutut). Minun tekemiseni tai pukeutumiseni eivät paljon puolisoani kiinnosta, eikä hän arvosta näkemyksiäni tai mielipiteitäni em syystä. Suurimmaksi taakaksi avioliitossa koen kokemukseni siitä, että puolisoni on sisimmässään kaukana minusta eikä minulla ole merkitystä hänelle. Sen huomaa jo niin yksinkertaisesta asiasta, että hän ei olisi valmis maksamaan minulle edes kahvikupposta kahvilassa. Ilon aiheita avioliitossa? Ei tule mieleen mitään erityistä ilon aihetta. Haaveissa minulla kyllä on mies, joka välittää minusta ja arvostaa minua. Haaveiden turvin sitä jaksaa eteenpäin.


      • Renniee

        Tunnen alunperin hindun ja kristityn parin. Ihan hyvin pärjäävät. Kumpikin on tietysti ateisti nykyään.


    • Länsimaalaistavapautta

      Mitä se teille kuuluu mitä kukakin pukee vai onko teidän pakko päästä näkemään jokaiselta vastaantulevalta naiselta paljasta pintaa? Peittää lihavatkin itseensä ja ettekä te tunnista joulupukkia, sirkuspellejä tai vaikkapa Lordia, jotka esiintyvät naamioituneina. Miksi sinun pitäisi tunnistaa jokainen nainen?

      • raaka-suvakki-paljastaa

        niin sitä minäkin ihmetteln kun esim joulupukilla tulee olla naamio sen sijaan että pallisillaan suomalaiskulttuurin mukaisesti hipsisi ovalta ovelle lahjoja viemässä lapsille.


      • sairassikaoot

        kas kummaa näkyy olevan tuokin kotikutoista suomalaisuutta jopa suomalaisuskovaisten piirissä.


      • masakukkarost

        Miksi muslimimiehillä ei ole kaapupakkoa? Paasataan tasa-arvosta, kunnioituksesta ja arvostuksesta. Ja jos joku haluaa elää burkhien ympäröimänä, miksei mene sinne missä niitä on silmänkantamattomiin? Jokainen pukeutukoon kuten haluaa. Lain, sään ja omantunnon sallimissa rajoissa.


      • onmiehillekinomansa
        masakukkarost kirjoitti:

        Miksi muslimimiehillä ei ole kaapupakkoa? Paasataan tasa-arvosta, kunnioituksesta ja arvostuksesta. Ja jos joku haluaa elää burkhien ympäröimänä, miksei mene sinne missä niitä on silmänkantamattomiin? Jokainen pukeutukoon kuten haluaa. Lain, sään ja omantunnon sallimissa rajoissa.

        Muslimimiehillekin on oma, vartalon peittävä valkoinen kaapu ja hiukset peittävä päähine. Islam velvoittaa miestäkin sitä käyttämään sitä. Ne miehet, jotka luulevat olevansa kuninkaita, sanelevat naisille kuinka pukeutuvat väärin, ovat yleensä niitä, jotka eivät itse muista muslimimiehen vaatetusta, vaan kulkevatkin shortseissa ja t-paidassa!


    • fdjhdfjfdjjfjfdj

      Jos muslimien mielestä jokainen saa pukeutua miten tykkää, niin miksi tämä muslimiakka tällä palstalla jauhaa jatkuvasti minihameista? Kesähelteillä pukeudun tasan mieluummin shortseihin, kuin jätesäkkiin, josta näkyy pelkät silmät.

      • saakäyttää

        Niin, käyttäväthän miehetkin jossain kulttuureissa hameita, niin miksei sit Suomessakin;-))


      • näsänmasa

        Mölise sitten jos suomimiehen juhlinta häiritsee kaapulaisia muslimivaltioissa. Nyt ollaan Suomessa ja me eletään MEIDÄN tapojen mukaan. Homoja on joka kulttuurissa, enempi tai vähemmän laillista. Mistäs me tiedetään, mitä kaapumiehen helman alla tapahtuu? Mitä sillä peitetään? Me ei tarvita muslimiukkojen ja akkojen hyväksyntää tavoillemme. Miksi meidän pitäisi sopeutua, vai ollaanko me vieraana omassa maassamme?


      • Miksipukeutunoin

        Arabimiehissä on se hyvä puoli ettei he anna naisten pukeutua paljastavammin. He ihmettelevät miksi länsimaalaiset miehet antavat naistensa kulkea jopa perse paljaana kaduilla ja ravintolassa.


    • masakukkarost

      Jos joku on niin ehdoton oman uskonnon ja kulttuurin suhteen, menköön omiensa joukkoon. Sehän on suurinta arvostusta ja perinteitä kunnioittavaa ettei levittele niitä ympäri maailmaa. Ei intiaanitkaan rynni vaatimaan tiipiitä joka kylään tai eskimot hylkeenpyyntipaikkoja keskelle kaupunkia. Omilla synnyinseuduillaan elävät omia arvojaan vaalien. Intiaanithan eivät edes liiku alueensa ulkopuolella intiaanipäähineessä, ellei edusta heimoaan heitä koskevassa asiassa. Karjalaispappa näkisi pitkän nälän jos Brasiliassa haluaisi vain karjalanpaistia, samoin tamperelaiselle tulisi äiteetä ikävä kun Nykin grillistä ei vaatimallakaan saisi mustaamakkaraa.
      Uskonto ja kulttuuri ovat eri asia, mutta viisas tajuaa mitä ajan takaa.

      • bvcxncncnncx

        Hyvin sanottu. Onhan se ihmeellistä, että joku muslimiakka tulee tänne neuvomaan, kuinka naisten pitäisi omassa maassaan pukeutua. Ei ole mitään asiaa suomalaisella mennä jonnekin muslimimaahan repimään akkojen kaapuja niiden päältä. Jos menisikin, niin olisi nopeasti päätä lyhyempi.

        Täytyy kyllä suoraan sanoa, että jo on aikoihin eletty.

        Itse olin lapsi 70 luvulla ja silloin ei pienten lasten tarvinnut uimarannoilla käyttää vaatteita ollenkaan. Nakuna loikki pikkulapset rannalla ilman, että tarvitsi pelätä jonkun pedofiilin kurkkivan puskista tai muslimiakan luulla sairaita kuvitelmiaan. Osoittaahan se pelkkää sairasta mielikuvitusta, jos luulee, että pikkutyttöjen minihame on seksuaalinen.

        Kohta kielletään sitten kai rasistisena shortsien käyttö ja miehiltä ilman paitaa liikkuminen omalla kotipihallaan.


      • Seitkytlukua
        bvcxncncnncx kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Onhan se ihmeellistä, että joku muslimiakka tulee tänne neuvomaan, kuinka naisten pitäisi omassa maassaan pukeutua. Ei ole mitään asiaa suomalaisella mennä jonnekin muslimimaahan repimään akkojen kaapuja niiden päältä. Jos menisikin, niin olisi nopeasti päätä lyhyempi.

        Täytyy kyllä suoraan sanoa, että jo on aikoihin eletty.

        Itse olin lapsi 70 luvulla ja silloin ei pienten lasten tarvinnut uimarannoilla käyttää vaatteita ollenkaan. Nakuna loikki pikkulapset rannalla ilman, että tarvitsi pelätä jonkun pedofiilin kurkkivan puskista tai muslimiakan luulla sairaita kuvitelmiaan. Osoittaahan se pelkkää sairasta mielikuvitusta, jos luulee, että pikkutyttöjen minihame on seksuaalinen.

        Kohta kielletään sitten kai rasistisena shortsien käyttö ja miehiltä ilman paitaa liikkuminen omalla kotipihallaan.

        Totta. Lapsen minihame on lapsen minihame. Joo,pentuna juostiin pihoilla ja rannoilla alasti ja niin tehdään tänäkin päivänä,kun lapsi on vielä lapsi. Vaikka nyt jenkeistä tuleekin kaikenlaista potaskaa ei tuollaista esiinny Suomessa siinä mittakaavassa. Ihme kiihkoilua tuolla muslimiakalla. Suomessa silti vielä ihan järkitouhua ja nuoret naiset pukeutuvat ihan säällisesti muutamia poikkeuksia lukuunottamatta,mutta jokainen omalla tavallaan. Ennemmin minihame ja korkkarit kuin koko vartaloa ympäröivä jätesäkki. Muistan 90- luvun alkupuolella kun alle 20 v intereilattiin serkkuni kanssa ympäri Eurooppaa ja minihame päällä. Kesä kuuma eikä sitä kukaan pitänyt hutsahtavana.


      • Antakaalastenollalapsia
        bvcxncncnncx kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Onhan se ihmeellistä, että joku muslimiakka tulee tänne neuvomaan, kuinka naisten pitäisi omassa maassaan pukeutua. Ei ole mitään asiaa suomalaisella mennä jonnekin muslimimaahan repimään akkojen kaapuja niiden päältä. Jos menisikin, niin olisi nopeasti päätä lyhyempi.

        Täytyy kyllä suoraan sanoa, että jo on aikoihin eletty.

        Itse olin lapsi 70 luvulla ja silloin ei pienten lasten tarvinnut uimarannoilla käyttää vaatteita ollenkaan. Nakuna loikki pikkulapset rannalla ilman, että tarvitsi pelätä jonkun pedofiilin kurkkivan puskista tai muslimiakan luulla sairaita kuvitelmiaan. Osoittaahan se pelkkää sairasta mielikuvitusta, jos luulee, että pikkutyttöjen minihame on seksuaalinen.

        Kohta kielletään sitten kai rasistisena shortsien käyttö ja miehiltä ilman paitaa liikkuminen omalla kotipihallaan.

        "Osoittaahan se pelkkää sairasta mielikuvitusta, jos luulee, että pikkutyttöjen minihame on seksuaalinen. "

        Sinä siis hyväksyt pienillä tytöillä pornahtavan pukeutumisen? Jossain jenkkilän lapsimissikoissa tytöille laitetaan minihameet ja napatoppi päälle.

        Meillä ei ainakaan tytöt katsele Nicki Minajin musiikkivideoita, joista matkia liikkeitä ja pyllistelyä. Lasten pitäisi saada olla lapsia, ei miniaikuisia. Ei mikään ihme miksi ulkonäköpaineet ja syömishäiriöt lisääntyy.


      • ameeballe
        Antakaalastenollalapsia kirjoitti:

        "Osoittaahan se pelkkää sairasta mielikuvitusta, jos luulee, että pikkutyttöjen minihame on seksuaalinen. "

        Sinä siis hyväksyt pienillä tytöillä pornahtavan pukeutumisen? Jossain jenkkilän lapsimissikoissa tytöille laitetaan minihameet ja napatoppi päälle.

        Meillä ei ainakaan tytöt katsele Nicki Minajin musiikkivideoita, joista matkia liikkeitä ja pyllistelyä. Lasten pitäisi saada olla lapsia, ei miniaikuisia. Ei mikään ihme miksi ulkonäköpaineet ja syömishäiriöt lisääntyy.

        Voi hyvänen aika. Taasko tämä muslimiakka riehuu tästä samasta aiheesta.
        Mene hyvä ihminen keskustelemaan lääkärisi kanssa hoidoista, jotka sopivat sinulle. Et elä tässä maailmassa ja et näköjään edes lue mitä muut kirjoittavat sinulle.
        Ihan siis täysin ameeban tasolla oleva hörhö.
        katsoin, että muiden kirjoituksia ylläpito poistanut, mutta tämän hullun apinoiksi kutsumiset ja muut alapää- jutut ovat saaneet jäädä.
        Se on muuten saletti etten koskaan tilaa mitään Aller Medialta ja puhun negatiivistä kaikesta mitä liittyy siihen.


      • Antakaalastenollalapsia
        ameeballe kirjoitti:

        Voi hyvänen aika. Taasko tämä muslimiakka riehuu tästä samasta aiheesta.
        Mene hyvä ihminen keskustelemaan lääkärisi kanssa hoidoista, jotka sopivat sinulle. Et elä tässä maailmassa ja et näköjään edes lue mitä muut kirjoittavat sinulle.
        Ihan siis täysin ameeban tasolla oleva hörhö.
        katsoin, että muiden kirjoituksia ylläpito poistanut, mutta tämän hullun apinoiksi kutsumiset ja muut alapää- jutut ovat saaneet jäädä.
        Se on muuten saletti etten koskaan tilaa mitään Aller Medialta ja puhun negatiivistä kaikesta mitä liittyy siihen.

        En ole "muslimiakka" vaan ihan tapakristitty, suomalainen nainen. En pukeudu mihinkään "säkkiin". Huolehdin kyllä itsestäni liikkumalla, terveellisellä ruoalla ja upeilla vaatteilla, mutta osaan muutakin ajatella kuin ulkonäköä. Länsimaalainen kulttuuri vain pyörii ulkonäön ja plastiikkakirurgian ympärillä. Tämä minua surettaa paljon ja varsinkin, kun se kohdiatetaan pieniin tyttölapsiin. Aikuisten maailma ei kuulu lasten maailmaan. Pidän islamista juuri sen takia, koska se ei ole pinnallinen, vaan katsoo jokaisessa naisessa ja miehessä sisintä ensin. Minua kauhistuttaa nykytyttöjen pukeutuminen kun kuljetaan vesirajamekossa rippijuhlissa. Islamissa tätä ongelmaa ei ole vaan tytöt keskittyvät opiskeluun ja harrastuksiin, eivätkä ryyppää ja iske vanhempia jätkiä.


      • koitajaksaa
        Antakaalastenollalapsia kirjoitti:

        En ole "muslimiakka" vaan ihan tapakristitty, suomalainen nainen. En pukeudu mihinkään "säkkiin". Huolehdin kyllä itsestäni liikkumalla, terveellisellä ruoalla ja upeilla vaatteilla, mutta osaan muutakin ajatella kuin ulkonäköä. Länsimaalainen kulttuuri vain pyörii ulkonäön ja plastiikkakirurgian ympärillä. Tämä minua surettaa paljon ja varsinkin, kun se kohdiatetaan pieniin tyttölapsiin. Aikuisten maailma ei kuulu lasten maailmaan. Pidän islamista juuri sen takia, koska se ei ole pinnallinen, vaan katsoo jokaisessa naisessa ja miehessä sisintä ensin. Minua kauhistuttaa nykytyttöjen pukeutuminen kun kuljetaan vesirajamekossa rippijuhlissa. Islamissa tätä ongelmaa ei ole vaan tytöt keskittyvät opiskeluun ja harrastuksiin, eivätkä ryyppää ja iske vanhempia jätkiä.

        Ihan sama mikä olet, kuitenkin tyhmä kuin saapas ja vielä sekopää. Olen lukenut näitä sinun juttujasi ja et todellakaan käy täysillä!

        Kirjoituksistasi päätellen et osaa muuta ajatellakaan kuin pikkutyttöjen minihameita, plastiikkakirurgiaa ja niin edelleen. Islam ei todellakaan ajattele yksilökohtaisesti sisintä, vaan yhteisöllisyyttä, mikä ei edistä ihmisen vapaata ajattelua ja elämää. Naisilla erittäin huono asema islamistisissa maissa ja tytöt eivät todellakaan opiskele ja harrasta vapaasti mitä haluaa, siksi aikuiset naiset kulkevat sitten rätit päänsä ympärillä.

        Toikin on sairasta ajattelua, että länsimaissa tytöt vain ryyppäävät ja iskevät vanhempia jätkiä. Todella kieroutunut ajatusmaailma. Tulee mieleen, että itse haluaisit kulkea minihame päällä ja korkkarit jalassa ja tulla isketyksi ja harrastaa seksiä villisti, mutta olet niin ahdistunut kirjoituksiesi perusteella, että syyllistät siitä muita sinulle tuntemattomia ihmisiä.


      • hae_apua_hullu
        koitajaksaa kirjoitti:

        Ihan sama mikä olet, kuitenkin tyhmä kuin saapas ja vielä sekopää. Olen lukenut näitä sinun juttujasi ja et todellakaan käy täysillä!

        Kirjoituksistasi päätellen et osaa muuta ajatellakaan kuin pikkutyttöjen minihameita, plastiikkakirurgiaa ja niin edelleen. Islam ei todellakaan ajattele yksilökohtaisesti sisintä, vaan yhteisöllisyyttä, mikä ei edistä ihmisen vapaata ajattelua ja elämää. Naisilla erittäin huono asema islamistisissa maissa ja tytöt eivät todellakaan opiskele ja harrasta vapaasti mitä haluaa, siksi aikuiset naiset kulkevat sitten rätit päänsä ympärillä.

        Toikin on sairasta ajattelua, että länsimaissa tytöt vain ryyppäävät ja iskevät vanhempia jätkiä. Todella kieroutunut ajatusmaailma. Tulee mieleen, että itse haluaisit kulkea minihame päällä ja korkkarit jalassa ja tulla isketyksi ja harrastaa seksiä villisti, mutta olet niin ahdistunut kirjoituksiesi perusteella, että syyllistät siitä muita sinulle tuntemattomia ihmisiä.

        noh noh mitä se sulle kuuluu jos toiset haluavat pukeutua huiviin tai kuulua toiseen uskontokuntaan? Minua se ei liikauta lainkaan, eikä häiritse. Jos ympäristö saa sut psyykeltäsi reagoimaan noinkin voimakkaasti, on sulla psykiatrian piiriin kuuluva sairaus joka vaatii pikaista hoitoa. Olet suorastaan vaarallinen ympäristöllesi jos noin koet kanssaihmisten läsnäolon ja jopa pukeutumisen aiheuttavan psyykkistä pahanolon oksentelua tuiki tuntemattomia kohtaan.
        Etkö sinä osaa fokusoida omaan elämääsi vaan onko se niin täynnä ratkaisemattomia ongelmia että haluat ne unohtaa sättimällä muiden elämää.?


      • uudelleenaina
        hae_apua_hullu kirjoitti:

        noh noh mitä se sulle kuuluu jos toiset haluavat pukeutua huiviin tai kuulua toiseen uskontokuntaan? Minua se ei liikauta lainkaan, eikä häiritse. Jos ympäristö saa sut psyykeltäsi reagoimaan noinkin voimakkaasti, on sulla psykiatrian piiriin kuuluva sairaus joka vaatii pikaista hoitoa. Olet suorastaan vaarallinen ympäristöllesi jos noin koet kanssaihmisten läsnäolon ja jopa pukeutumisen aiheuttavan psyykkistä pahanolon oksentelua tuiki tuntemattomia kohtaan.
        Etkö sinä osaa fokusoida omaan elämääsi vaan onko se niin täynnä ratkaisemattomia ongelmia että haluat ne unohtaa sättimällä muiden elämää.?

        Noh, noh. Ylläpito kävi poistamassa viestini, taisi osua omaan nilkkaan. Joku muslimin patja modena. Antakaa vaan tuon aloittajan kaltaisen riehua miten paljon vaan, onhan hän edesauttamassa Suomessa monikulttuurisuutta parhain päin.
        Kaikki näkee ettet täysillä käy. Puhu vain itsestäsi, olet mielenterveysongelmainen. Kukaan ei ole puhunut tai ollut samaa mieltä kanssasi, niin kuin olet huomannut tai et sitten tajua mitä sinulle kirjoitetaan.
        Mitäpä se mulle kuuluukaan, kulkeeko joku säkki päällä vai ei, mutta mitäpä se kellekään kuuluu, miten muut sitten pukeutuvat.


      • ei_voi_yleistää
        Antakaalastenollalapsia kirjoitti:

        En ole "muslimiakka" vaan ihan tapakristitty, suomalainen nainen. En pukeudu mihinkään "säkkiin". Huolehdin kyllä itsestäni liikkumalla, terveellisellä ruoalla ja upeilla vaatteilla, mutta osaan muutakin ajatella kuin ulkonäköä. Länsimaalainen kulttuuri vain pyörii ulkonäön ja plastiikkakirurgian ympärillä. Tämä minua surettaa paljon ja varsinkin, kun se kohdiatetaan pieniin tyttölapsiin. Aikuisten maailma ei kuulu lasten maailmaan. Pidän islamista juuri sen takia, koska se ei ole pinnallinen, vaan katsoo jokaisessa naisessa ja miehessä sisintä ensin. Minua kauhistuttaa nykytyttöjen pukeutuminen kun kuljetaan vesirajamekossa rippijuhlissa. Islamissa tätä ongelmaa ei ole vaan tytöt keskittyvät opiskeluun ja harrastuksiin, eivätkä ryyppää ja iske vanhempia jätkiä.

        Meidän perheessä kyllä kristilliseen kirkkoon kuuluvat tytöt pukeutuvat asiallisesti, eivätkä kuvailemallasi tavalla. Kristilliseen kirkkoon kuuluvana en hyväksy aborttia enkä näin ollen irrallisia suhteitakaan. Itse en ole koskaan opettanut tytöille, että pitäisi arvostaa ihmistä ulkonäön mukaan, ja olen pyrkinyt opettamaan, että ulkonäköön huomion kiinnittäminen ei ole niinkään tärkeää kuin hyvien ominaisuuksien kuten anteeksiantamisen taidon, auttamisen taidon ja kärsivällisyyden opetteleminen. Sen sijaan mieheni vakaasti uskoo, että minulla on ollut suhteita hyvin nuoresta iästä saakka, vaikka se ei ole totta, ja se usko perustuu yksin oletukseen, että kaikki suomalaiset nuoret tekevät niin, mikä sekään ei ole totta. Olin jo aikuisikäinen opiskelija, kun opettaja ja opiskelutoverini saivat hyvät naurut, kun luokan edessä olisin joutunut selostamaan miehen anatomiaa ja jouduinkin toteamaan, että en tiennyt, miltä mies intiimipaikoista näyttää.


      • tyhmäolet
        ei_voi_yleistää kirjoitti:

        Meidän perheessä kyllä kristilliseen kirkkoon kuuluvat tytöt pukeutuvat asiallisesti, eivätkä kuvailemallasi tavalla. Kristilliseen kirkkoon kuuluvana en hyväksy aborttia enkä näin ollen irrallisia suhteitakaan. Itse en ole koskaan opettanut tytöille, että pitäisi arvostaa ihmistä ulkonäön mukaan, ja olen pyrkinyt opettamaan, että ulkonäköön huomion kiinnittäminen ei ole niinkään tärkeää kuin hyvien ominaisuuksien kuten anteeksiantamisen taidon, auttamisen taidon ja kärsivällisyyden opetteleminen. Sen sijaan mieheni vakaasti uskoo, että minulla on ollut suhteita hyvin nuoresta iästä saakka, vaikka se ei ole totta, ja se usko perustuu yksin oletukseen, että kaikki suomalaiset nuoret tekevät niin, mikä sekään ei ole totta. Olin jo aikuisikäinen opiskelija, kun opettaja ja opiskelutoverini saivat hyvät naurut, kun luokan edessä olisin joutunut selostamaan miehen anatomiaa ja jouduinkin toteamaan, että en tiennyt, miltä mies intiimipaikoista näyttää.

        Olet tyhmä ja idiootti. Mene hoitoon. Tässä sinulle kesän viesti.


    • ChinaDragon

      Miten tämä hullu kirjoittaa suomalaisella palstalla suomalaisten kulttuurin vastaisesti?

      Alastomuus on luonnollista. Sellaisilla ihmisillä on ehkä vaikeuksia näyttää omaa alastomuuttaan joilla on esteettisiä ongelmia kehonsa kanssa. Tällaiset ihmiset eivät ole hyväksyneet itseään sellaisena kuin ovat. Nämä samat henkilöt kirjoittavat palstalla miten alastomuus on sairasta.
      Yrittäkäähän olla sinut sen oman kehonne kanssa, onhan se keho sielun temppeli jota myös muille voi ylpeänä näyttää. Terve sielu terveessä kehossa.
      Kehon tarpeeton peittäminen osoittaa vain epävarmuutta ja heikkoa itsetuntoa.

      • Kaavunalta

        Entä jos joku on liian ujo tai liian kaunis ja haluaa välttyä liialliselta huomiolta? Ne "säkkiin" pukeutuneet naiset, jotka tunnen, ovat kauniita ja kotonaansa he näyttävät miehilleen naisellisen puolensa; niqabin alta paljastuu kaunis, värikäs pitkä mekko ja ehkäpä voimakkaasti meikatut kasvot. Lihavat ihmisetkin pukeutuu "telttaan", miksi et siihen puutu?


      • alkuasukassuomiukko

        Suomiukolla on kova tarve päästä näkemään jokaiselta vastaan tulevalta naiselta paljasta pintaa. Siksi haluavat burkakiellonkin tänne. Burkakielto alistaa naista eikä auta musliminaista mitenkään itsenäistymään. Tällöin musliminainen jää kotiin ja se estää naista osallistumasta tähän yhteiskuntaan. Kohta tänne halutaan burkakiellon myötä joku länsimainen poliisi joka valvoo että naisilla on varmasti paljasta pintaa tai muuten joutuu vaikeuksiin jos käyttääkin pitkiä housuja ja pitkähihaista paitaaa.


      • ugaugauga

        Tuo muslimiakka on vain helvetin hölmö mutta sinä sika-amalia olet täyskaheli ja sen lisäksi saapaskin on älyn jättiläinen sinuun verrattuna.


    • sano_ei_rasismille1

      Kyllähän sinä aikamoisen lapselliselta vaikutat. Huivi on sinulle sama kuin nassikalle mollamaija tai lempiviltti. Muslimien suomiheilat näemmä ovat aina rumia ja vähäjärkisiä.

    • Fasjion

      Hahaha. Älä nyt ala pitämään huivia minkään satukirjan takia, kun ei sitä sinulta edes vaadita tai et ole muslimi :D Ehkä buddhalaisen munkin oranssinvärinen kaapu seuraavaksi.

    • MoonaLiisu

      No jaa, itse naimisissa muslimimiehen kanssa, mutta en ole koskaan edes ajatellut pään peittämistä ( no talvella pipo tietysti!)

      Minä oon jo nelikymppinen, joten minihameet ja muut paljasteluasut ei muutenkaan kuulu garderoobiin. Mieheni ei kyllä haluaisi edes, että julkisesti esiintyisin hyvin lyhyessä mekossa tai puolet rinnoista paljastavassa paidassa. Tässä kohtaa olemme samaa mieltä, minäkään en halua pukeutua niin. Kotona voin olla miten haluan, mutta muuten pukeudun mielelläni klassisen tyylikkäästi.
      Ehkä jos olisin parikymppinen, tämä voisi olla kriisin paikka, koska silloin tuli pukeuduttua miten sattuu ja nyt ajatellen vähän nolostikin 😁
      Mutta koska tässä nyt miehen kanssa ei olla enää mitään teinejä, vaatetus ihmisten ilmoilla on asiallinen.

      • Naineneioleobjekti

        Miksi pitäisi esitellä vastaan tulevalle paljasta pintaa? Tuohan on minusta naisten alistamista = nainen on vain pelkkä objekti, jota mies esittelee

        http://www.is.fi/viihde/art-2000005283248.html

        Nykyään naisen pitäisi olla muovinen ja pumpata perseeseen ja tisseihin silikonia. Ei mikään ihme miksi tytöillä on epärealistiset näkemykset itsestään.

        Juuri tämän takia meillä olisi opittavaa islamista; sisin on tärkein, toisen kaveri voi olla vaikka toinen olisi lihava, laiha, ruma tai kaunis. Ketään ei pitäisi arvioida ulkonäön perusteella


      • Olettosipihalla
        Naineneioleobjekti kirjoitti:

        Miksi pitäisi esitellä vastaan tulevalle paljasta pintaa? Tuohan on minusta naisten alistamista = nainen on vain pelkkä objekti, jota mies esittelee

        http://www.is.fi/viihde/art-2000005283248.html

        Nykyään naisen pitäisi olla muovinen ja pumpata perseeseen ja tisseihin silikonia. Ei mikään ihme miksi tytöillä on epärealistiset näkemykset itsestään.

        Juuri tämän takia meillä olisi opittavaa islamista; sisin on tärkein, toisen kaveri voi olla vaikka toinen olisi lihava, laiha, ruma tai kaunis. Ketään ei pitäisi arvioida ulkonäön perusteella

        Jos joku haluaa esitellä paljasta pintaa,hän saa sitä esitellä. Jos ja kun on hyvä kroppa,sitä mielellään esitteleekin.
        Tuollaiset julkkikset ovat ihan eri juttu ja heille tärkeää on olla aina esillä tavalla jos toisella. Siitä ei kannata taviksen ottaa mallia tai närkästyä.
        Tuskin suurin osa pikkutytöistä ottaa mallia noista ja äidit kyllä puuttuvat tyttöjen pukeutumiseen. Suurin osa likoista pukeutuu ihan tavallisesti.
        Kyllä ne opit tulevat muualta, ei siinä islamia tarvita!!
        Islam on muutenkin läpeensä paska kultti,jossa naisen asema kotona koiraakin huonompi.
        Lue nyt tuolla aikaisemmin mitä kirjoitettiin naisen asemasta Afganistanissa. Ei naurata. Se siitä yhteisöllisyydestä ja ihmisen yksilöllisyyden arvostamisesta.
        Ja jos et pian lopeta täällä islamin tyrkyttämistä,teen sinusta ilmoituksen palstan nettipoliisille.


      • Omastatahdostako
        Olettosipihalla kirjoitti:

        Jos joku haluaa esitellä paljasta pintaa,hän saa sitä esitellä. Jos ja kun on hyvä kroppa,sitä mielellään esitteleekin.
        Tuollaiset julkkikset ovat ihan eri juttu ja heille tärkeää on olla aina esillä tavalla jos toisella. Siitä ei kannata taviksen ottaa mallia tai närkästyä.
        Tuskin suurin osa pikkutytöistä ottaa mallia noista ja äidit kyllä puuttuvat tyttöjen pukeutumiseen. Suurin osa likoista pukeutuu ihan tavallisesti.
        Kyllä ne opit tulevat muualta, ei siinä islamia tarvita!!
        Islam on muutenkin läpeensä paska kultti,jossa naisen asema kotona koiraakin huonompi.
        Lue nyt tuolla aikaisemmin mitä kirjoitettiin naisen asemasta Afganistanissa. Ei naurata. Se siitä yhteisöllisyydestä ja ihmisen yksilöllisyyden arvostamisesta.
        Ja jos et pian lopeta täällä islamin tyrkyttämistä,teen sinusta ilmoituksen palstan nettipoliisille.

        "Jos joku haluaa esitellä paljasta pintaa,hän saa sitä esitellä. Jos ja kun on hyvä kroppa,sitä mielellään esitteleekin. "

        Niin tai sitten nainen on pakotettu! Länsimaalainen nainen ei vain uskalla kertoa mielipidettäänsä vaan tottelee kiltisti miestäänsä ja esittelee jokaiselle vastaantulevalle paljasta pintaa..


      • Höpöhöpöhöpöt
        Omastatahdostako kirjoitti:

        "Jos joku haluaa esitellä paljasta pintaa,hän saa sitä esitellä. Jos ja kun on hyvä kroppa,sitä mielellään esitteleekin. "

        Niin tai sitten nainen on pakotettu! Länsimaalainen nainen ei vain uskalla kertoa mielipidettäänsä vaan tottelee kiltisti miestäänsä ja esittelee jokaiselle vastaantulevalle paljasta pintaa..

        Höpö,höpö. Länsimainen näyttää sitä paljasta pintaa,jos vaan haluaa. Väärin taas. Länsimainen nainen sanoo takuulla oman mielipiteensä joka asiaan,se on saletti. Kuka nyt ei kaunista kroppaa haluaisi näyttää kaikille vastaan tuleville. Varsinkin kesäkuumalla. Eri asia on,kun kroppa on sellaisessa kunnossa,että jätesäkki ainut vaihtoehto. Silloin muuten alkaa puheet,että sisin on tärkein.


      • Vaikuinkaon
        Omastatahdostako kirjoitti:

        "Jos joku haluaa esitellä paljasta pintaa,hän saa sitä esitellä. Jos ja kun on hyvä kroppa,sitä mielellään esitteleekin. "

        Niin tai sitten nainen on pakotettu! Länsimaalainen nainen ei vain uskalla kertoa mielipidettäänsä vaan tottelee kiltisti miestäänsä ja esittelee jokaiselle vastaantulevalle paljasta pintaa..

        Itsehän tuolla aiemmin(27.6) kirjoitat,että arabit eivät anna naistensa pukeutua paljastavasti. Niin eiköhän siinä ole silloin pakottamisesta kyse.


      • Enymmärräminäkään
        Vaikuinkaon kirjoitti:

        Itsehän tuolla aiemmin(27.6) kirjoitat,että arabit eivät anna naistensa pukeutua paljastavasti. Niin eiköhän siinä ole silloin pakottamisesta kyse.

        No miksiköhän? Arabit eivät ymmärrä miksi VARATUN naisen pitäisi kulkea kaduilla ja ravintolassa perseen paljastavassa minihameessa, mistä sitten vieraat miehet innostuu. Ihan kuin nainen olisi tarjolla muitakin miehiä varten


      • Olettosiahdistunut
        Enymmärräminäkään kirjoitti:

        No miksiköhän? Arabit eivät ymmärrä miksi VARATUN naisen pitäisi kulkea kaduilla ja ravintolassa perseen paljastavassa minihameessa, mistä sitten vieraat miehet innostuu. Ihan kuin nainen olisi tarjolla muitakin miehiä varten

        Eli siis pakottavat naiset pukeutumaan jätesäkkiin siinä pelossa ettei muut miehet ala himoitsemaan? Eli ihan lapsen tasolla olevia miehiä.
        Ahdasmielistä ajattelua ja nainen ei silloin ole vapaa millään muotoa,jos pukeutuu miten mies sanelee. Nainen on miehen omaisuutta tuossa kulttuurissa. Länsimaisessa kulttuurissa kukaan ei voi omistaa toista ihmistä. En ole kyllä nähnyt missään naisten pukeutuvan perse vilkkuen. Olet vaan kateellinen kauniille naisille ja pelkäät,että muslimisi kattelee heitä ja saattaa jopa innostua.


      • Tervekuinpukki
        Enymmärräminäkään kirjoitti:

        No miksiköhän? Arabit eivät ymmärrä miksi VARATUN naisen pitäisi kulkea kaduilla ja ravintolassa perseen paljastavassa minihameessa, mistä sitten vieraat miehet innostuu. Ihan kuin nainen olisi tarjolla muitakin miehiä varten

        Ja sitäpaitsi kulkekoot siellä omassa maassaan säkitettynä miten paljon vaan,mutta meillä Eurooppassa pukeudutaan länsimaiseen tapaan. Ihan turha rättipäiden on tulla tänne sanelemaan miten pukeudutaan ja ollaan ja eletään. Jos joku mies innostuu jostain naisesta,niin sehän on terveen merkki😂😂😂


    • dressed-up

      jotkut suomalaisnaiset kulkevat vähäpukeisesti kun haluavat alistua miesten tuijotuksille ja olla mieliksi miehille. Mies ressukka pettyy varmaankin jos neitokainen ei pukeudu paljastavasti. Vai mikä on se syy pukeutua paljastavasti, kertoisipa joku palstan paljastelevista akoista??

      • Elämäelettävänä

        Olet hakoteillä ja ajatuksesi on jotenkin sairasta. Tuskin nainen alistuu millekään,kun pukeutuu paljastavasti. Nainen enemmänkin siinä kiusaa miehiä kun tietää olevansa hiton hyvännäköinen ja miehet joutuvat tyytymään vain tuijotteluun. Naiset vapaassa maassa eivät alistu,vaan valitsevat itse mitä päällensä laittaa.
        Miksi olet niin huolissaan toisten naisten pukeutumisesta? Pelkäätkö,että muslimimiehesi tuijottaa heitä?
        Mitä väärää siinä on, että haluaa kauneudellaan ja vaatetuksellaan miellyttää muita ihmisiä? Yleensäkin on kiva katsella kauniita ja terveitä ihmisiä!
        Jätesäkkiin pukeutuva nainen enemmänkin on alistuva kuin vapaasti vaatteensa valitseva. Elämme nykyaikaa emmekä mitään beduiiniaikaa.
        "Mies ressukka pettyy varmasti jos ei näe paljasta pintaa."
        Anteeksi nyt vaan,mutta tämäkin lause jo kertoo, että olet ahdistunut ihminen ja ehkä katkerakin. Nauttisit nyt omasta elämästäsi,kun kerran sitä kehuit,että elät elämäsi parasta aikaa muslimisi kanssa.
        Jokainen elää omaa elämää ja ketään ei voi pakottaa laittamaan jätesäkkiä päällensä tai pitkää paitaa ja hametta/housuja.


    • Robocup

      Ymmärrän tietynlaisen vetovoiman islamin kulttuuria kohtaan tässä asiassa, nimenomaan jos ajatellaan puhtaasti ajatusta naisen suojelusta ja kunniallisuudesta, kyllä jokaisella naisella on siellä sisällä se tarve olla hyvä nainen joka otetaan vakavasti eikä mikään tyhmä horo. Ihana myös ajatus pinnallisuuden vastaisuudesta, siitä, että naisen arvo on sisäistä. Ja päälle onhan se ihan romanttinen ajatus, että mies on omistuksenhaluinen ja haluaa naisestaan kaiken vain itselleen... Ei sitä tarvitse heti ajatella mahdollisen negatiivisesti. Vastakohtana on paljon ällöttävämpi ja pinnallisempi äijä, joka haluaa esitellä kaikille naistaan ja kehottaa pukeutumaan pornosti ihmisten ilmoilla...

      Mutta... älkää vaan sotkeko tätä kulttuurillista asiaa ja hienoja ajatusleikkejä itse uskontoon. Naisen arvo on surkea islamissa. Kun vähän ottaa selvää, mitä siellä koraanissa sanotaan, ja katsoo valtioita missä oikeasti laki on islamilainen, näkeehän sen totuuden. Esimerkiksi koraanin mukaan naisen todistus on puolet yhtä arvokas kuin miehen todistus. Jokaisen naisen pitäisi olla jonkun miehen hallinnassa, aviomies tai isä tai veli ym. Miehellä on koraanin mukaan oikeus lyödä ja rangaista tottelematonta naista, jo epäily riittää kuritukseen. Naisilla kyllä on arvo, varsinkin jos he ovat muslimeja, mutta naisella ei ole samoja oikeuksia kuin miehillä. Lukekaa koraania, en minä näitä keksi.

      Jos muslimit, siis oikeasti uskon tosissaan ottavat, jotka siis oletettavasti seuraavat koraanin ja Muhammedin määräyksiä, saisivat tilaisuuden määrätä, Suomessa olisi sharia-laki. Ja se on fakta. Tämä ei ole vihapuhetta, vaan totuus kun vähän ottaa selvää asioista. Meillä on asiat hyvin, ja muslimit vaikuttavat suht harmittomilta, samoin kuin islam, koska he ovat täällä vähemmistönä eivätkä voi muuta kuin sopeutua, mutta olisi eri ääni kellossa jos heille annettaisiin valta. Syy tähän on se, että islam on poliittinen uskonto jonka pyrkimyksenä on loppuun asti saada valta ja hallinto islamin mukaiseksi. Googlettakaa sharia-laki, jos islam kiehtoo. Pään voi kyllä peittää ilmankin islamiin kääntymistä.

      • masataas

        Väkivalta on totta jo pienestä pitäen. Muslimiperheen pojat lyö siskojaan. Olen nähnytkin. Äitikin lyö tytärtään ja näin tytöt alistetaan jo pienenä. Poikia ei kielletä eikä käsketä. Näkisittepä läheltä afganistanilaisen naisen katseen. Se pelko, alistuminen ja arkuus. Ei käy kateeksi. Kävelee miehen perässä eikä vilkuile sivulle.

        Täytyy olla oikeustoimikelvoton tai aivopesty, joka ihannoi tuollaista naisen asemaa. Juuri nämä ihannoijat ovat kehitysmaiden kehityksen esteenä. Ikuisena jarruna sivistyksen polulla. Joita muu maailma saa tukea loputtomiin, joihin kerätään varoja sodan keskelle lapsia ja surkeita oloja näyttäen.

        Väkivaltaa on Suomessakin, mutta se on rikos. Perheväkivaltaa vastaan tehdään yhteistyötä, on turvakoteja, virkavaltaa ja sosiaalityötä jota kautta asiaa hoidetaan.

        Joka haluaa elää islamin ohjeita noudattaen eikö se suju parhaiten ja ongelmitta islamilaisissa valtioissa? Oli aitoa paneutumista ja omistautumista uskonnolle. Kovin pinnallista jos kuoritaan kermat joka asiasta. Röyhkeyttä suorastaan. Kyllä elintaso ja varsinkin sen ylläpito kelpaa yhteiskunnan piikkiin, mutta julkeaa vielä arvostella. Kieltäytyisi tuistakin niin olisi edes uskottavampaa.


      • tyhmäkiolet

        Miten tyhmä tämä muslimiakka on . Miksi jatkuvasti kirjoittelet näitä älyttömyyksiä.eihän yksikään sinun.kirjoituksia usko. Aika moni tuntuu olevan huolissaan sinun tilastasi et ole normaali.


      • Naisenvapaus
        tyhmäkiolet kirjoitti:

        Miten tyhmä tämä muslimiakka on . Miksi jatkuvasti kirjoittelet näitä älyttömyyksiä.eihän yksikään sinun.kirjoituksia usko. Aika moni tuntuu olevan huolissaan sinun tilastasi et ole normaali.

        Ei ole tämä muslimin patja kertonut miten nainen on muka vapaa muslimimaissa, vaikka joutuu pukeutumaan jätesäkkiin,naisia rangaistaan helposti vaikka mistä,naisia kivitetään,tyttölapsen naitetaan vanhoille ukoille ja naisia raiskataan jne. Onko tämä sitä naisen vapautta?


      • koetahansairasrauhoittua

        Näyttää heilauttavan ja kovastikin:-)) Tuli nimittäin taas kerran niin sairasta tekstiä.
        Niin kerropa nyt miten nainen on niin vapaa muslimimaissa, kun kulkee rätit silmillä kesät talvet ja mies pieksää mennen tullen, jos nainen on tehnyt jotain väärää hänen mielestään?
        Miksi ihailemassasi muslimivaltiossa naisia kivitetään elävältä ja tyttölapsia naitetaan vanhoille ukoille? En koe olevani hävinneenä millään lailla, minä vaan esitin sinulle yksinkertaisen kysymyksen, mutta sinulla näyttää olevan vaikeuksia vastata tuohon.

        En ole luulosairas enkä muutenkaan sairas kuten sinä tunnut olevan. En pidä terroristeista enkä muutenkaan tästä paskasakista, joka Suomessa ja muualla Euroopassa lusmuilee veronmaksajien rahoilla. Sinä vuorostasi suvakkinainen, pidät tätä paskasakkia suvaitsevaisuudellasi yllä. En myöskään ihannoi raiskauksia oli tekijänä kuka tahansa. Muista kuitenkin, että rikollisuus, ahdistelut ja raiskaukset lisääntyneen Suomessa huomattavan määrän (en muista %- lukua) islamististen maahantunkeutujien vuoksi. Eikö se sinua huolestuta ollenkaan? Kyllä sinulla viiraa päässä ja pahastikin, sen ovat huomanneet muutkin palstalla olevat. Ole hyvä vaan, toimita kaikki sepustukseni viranomaisille, katotaan mitä ne sanoo.
        Kukaan ei ole sinua sanonut muslimiksi, vaan muslimin patjaksi.


      • Raaka-_-Watson

        Älä nyt ole noin huono häviäjä. Katso tarkkaan muslimien naisten burkhaa niin näet samanlaisuuden. Tosin eihän sitä kukaan tiedä kuka siellä jätesäkin sisällä on. Uutiset ovat pullollaan tapauksia kun muslimi miehet ovat vetäneet jätesäkit päälleen.
        Se mitä päällensä pukevat omissa maissaan ei kuulu kenellekään mutta sivistysmaissa ei jätesäkkiin pukeutuminen ole suotavaa.


      • koitahansairasrauhoittua

        Voi sinua typerystä, jos joku meistä kahdesta on sairas, niin sinä. Miksi pitäisi joltain muslimilta kysyä,kun sinähän se meuhkaat muslimien hyvyydestä täällä. Eikö oikein lanttu leikkaa?? Siinä huomaa,että että olet huono keskustelija ,sinulla ei ole mitään perusteluja ja auvot vain typerää päätäsi. Muslimimaat on vihon viimeiset maat,jonneka muuttaisin koskaan ja sitäpaitsi tämä tieto ei kiinnosta niin paljon,että muuttaisin pois omasta maastani. Miksi et itse muuta noihin maihin? Itsehän sinä ihailet heidän yhteisöllisyyttä, kun ne vaan juo teetä ja tanssii ja laulaa yhdessä pöydän ympärillä?
        Muutenkin kierrän kaikki muslimi
        siat kaukaa kadulla kävellessäni ja en koskaan pysähdy heidän kanssaan juttelemaan,koska ei ole eikä tule sellaista asiaa heidän kanssaan. Etköhän sinä puhu nyt ihan omasta puolestasi henkisistä ongelmista,olet käynyt niin paljon hoidoissa,mutta vieläkin vaikutat vainoharhaiselta ja tasapainottomalta. Ihan turhaan sinä vierität omia heikkouksiasi muihin,typerä muslimin patja. Et ole sattunut huomaamaan,että sinut on leimattu täällä mielenvikaiseksi kirjoitustesi perusteella? Kannattaisi miettiä sitä.
        p.s. jätesäkki on erittäin hyvä nimitys tälle mustalle kasvulle.


      • koitanytjorauhoittua

        Kun kysyt, niin vastaan. Tämä kaltaisessa sivistysvaliokunta kuin Suomi,on joka kodissa suihkut ja saunat,joissa ihminen peseytyy päivittäin kuten teen minäkin. Kevyt pukeutuminen kesällä helpottaa hikoilua ja suihkuun pääsee nopeasti. Vaatteeni ovat aina puhtaat ja silitetyt,joten en myöskään haise. Mutta miten on hygienian laita niillä,jotka laahustavat kesäkuumallakin jätesäkki päällä-


      • Otakoppihullu

        Kyllä muuten pukeutuu.
        Burkha= jätesäkki. Mahtavat fiilikset siellä alapäässä, kun ei pääse peseytymään kuin normaalit naiset konsanaan. Kerro meille omista kokemuksista,millaista on pukeutua jätesäkkiin ja kuinka usein peseydyt yleensä.


    • "Tiedän, että nyt alkaa viesti ryöppy, että paha muslimintaas on saanut höynäytettyä ja alistettu yhden suomimatamin. Ihan olen itse alkanut miettimään asioita."

      Tuossa on menty jo metsään kolmessa asiassa. Kirjoitusvirheet. Ja se että olisit miettinyt, edellyttäisi sinulla on toimivat aivot. Ei ole.

      Pahiten tuuliajolle menit mainitsessasi pahan muslimin. Sehän tarkoittaisi on myös hyviä muslimeja. Ei ole, kaikki he ovat kelvottoman puun mätiä hedelmiä, osa pahempia kuin toiset.

    • onneamatkaan-sit

      Muslimi miesystävä. Siihen kohtaan lopetin lukemisen.
      Ei voi vähempää kiinnostaa. Osalla ihmisiä on vaan tuo itsetuhovietti suurempi.

    • näsänä

      Aloittaja on nuori tyttönen, jolla ensimmäisiä ihastumisia. Voi hellanlettas miten se imartelee ja saa posket hehkumaan kun aikuinen ja vielä ulkomaalainen kehuu! Voi elämän kevät! Mikään muu ei merkkaa mitään, Prinsessa ja muut leikit vielä tuoreessa muistissa. Kun vetää kruunun päähänsä muuttuu mielessään oikeaksi prinsessaksi. Ollaan batmaneja, teräsmiehiä, keijukaisia ja muita satuhahmoja NIIN täysillä. Tämä selittää tuon kaapuhuuman.
      Mut faktat eri kulttuuritaustaisten suhteista ja varsinkin eroista ovat karua luettavaa. Vanhempien tehtävä on suojella lastaan, ulkopuoliset voi vain esittää suruvalittelut kuten kävi sille eroa haluavalle 17-vuotiaalle tytölle. Järkyttävä kohtalo.
      Jokainen elää oman elämänsä valintojensa mukaan. Jos aloittaja ymmärtäisi mitä puhuu, hän kohtelisi kaikkia ihmisiä YSTÄVÄLLISESTIi ja ennen kaikkea KUNNIOITTAEN. Kuten islamin uskontoon sanoo kuuluvan.
      Vai kuuluuko? Ei oikein näytä sille. Olet huono edustamaan heitä, puheillasi aiheutat hallaa uskonveljillesi ja- siskoillesi.

      Aloittaja, sinähän olet toiminut vastoin uskontosi ohjeita. Niitä, joita täällä korostat.

      • Raaka-_-Watson

        Murhakultti islamin ohjeet koskevat vain muslimien välisiä tapoja. Kaikki muut tulee joko tappaa tai orjuuttaa


      • Raaka-_-Watson

        3.50 Suomessa on 21.50 täällä Brasiliassa.
        Nyt kello on rohtusen alle 8 aamulla.


      • Tietoniekkasiellä

        Mutta itse ylhäällä jo 5.30 aukomassa päätään.


      • Laiskiainenko

        Eli olet joku siivooja?


      • prinsessoina

        Ne naiset, jotka ovat käyneet prinsessa vaiheen läpi, etsivät todellakin sitä oikeaa herrasmiestä ja sellaisen löytää vain muslimista. Muslimperheissä tytöistä kasvatetan prinsessoja. En ymmärrä useita suomalaisia naisia. Miksi he halauvat olla enemmin supernaisia eikä prinsessoja? Muslimimies avaa oven , kantaa kauppakassisi eikä anna edes omaa laukkuasi kantaa, ojentaa käden nouestessasi bussista tai auton penkiltä. Sulla olisi lupa olla nainen, heikompi ja prinsessa muslimimiehen seurassa. Suomiukko ei sitä salli. Meitä naisia tulee pitää prinsessoina, joita suojellaan rasituksilta.


    • hupparipäät

      hyvään Suomi on menossa mitä tulee pään peittämiseen. Kouluissa ja kaikkialla nuoriso kulkee hupparit ja lippikset päässään . Mitäs siihen sanotte hehehehehehehehh

      • Murhakultti

        Onhan nuorisokulttuurin pukeutuminen eri asia kuin murhakultin säännöt!Nuoriso on kautta aikojen pukeutunut omalla tyylillään.


      • ootkadekauniimmille

        Eli äo:si laski kun kokeilit kaapua. Olet säälittävä idiootti. Mitä kaverisi tai sukulaisesi sanovat puheistasi? Lemppas sut pihalle ja lopettivat yhteydenpidon?
        Tän on oltava jonkun ylipainosen, susirumana itseensä pitävän teinin provoo . Ei kukaan normaali tällasii juttele. Jätesäkin sisältö...mitä muuta kun paskaa uloskaan voi tulla?


    • pipo-päässä-halooo

      Oppilaat haluavat peittää päänsä ....??? suomalaisia

      https://yle.fi/uutiset/3-5315005

      Pipokeskustelu sai alkunsa opettajakokouksessa käydystä päähinekeskustelusta. Aikaisemman käytännön mukaan pipot otettiin pois vain ruokalassa ja luokissa. Koska oppilaan päivä ei kuitenkaan rajoitu vain koulurakennukseen, sääntöjä haluttiin muuttaa.

      - On myös olemassa juhlia, virasto- ja kirjastoreissuja, joita säännöt eivät koskeneet. Niinpä päätimme yleisesti, että aina sisällä oltaessa hattu otetaan pois. Tästä ei tehty kuitenkaan rangaistussääntöä vaan suositusluonteinen. Tietysti oppilaat protestoivat asiaa vastaan, mutta tästä keskusteltiin hyvässä hengessä. Sota on liioiteltu sana tälle asialle, toteaa Rantakylän yhtenäiskoulun rehtori Eija Tynkkynen.

    • ChinaDragon

      Pukeutuminen sinänsä ei ole se ongelman ydin vaan se mitä se pukeutumistyyli edustaa.
      Yhdysvalloissa on myös yksi porukka joka pukeutuu kaapuihin, vakoisiin sellaisiin, eikä sekään ole hyväksyttyä, lähinnä paheksuntaa herättävää.

      Itse pukeutuminen on sivujuttu. Pukeutumalla henkilö voi tavallaan tuoda esille sen ajatusmaailman jota hän edustaa. Nuoret ovat aina olleet kapinallisia jotka haluavat rikkoa rajoja. Puhutaan sitten punk-aatteesta, heavy metal-tyylistä, hip hopista, hipeistä tai mistä muusta tahansa missä musiikki on olennainen osa aatteen kulttuuria.

      En näe ongelmaa nuorten käyttäytymisessä koska nuorten edustamat suunnat ovat osa teinien kapinahenkeä. Käyttäytymiseen ei liity syvää poliittista viestiä joka kehottaisi muita ihmisiä liittymään ko. hankkeeseen. Yleensä lapsi joka kuuntelee musiikkia alkaa pitämään jostain tyylilajista ihan itse, omavalintaista teinien minäkuvan hakemista.

      Musiikkiin liittyvää pukeutumista ei siis voi verrata uskontoihin liittyviin koska niillä ei ole poliittista päämäärää.
      Jos maita hallitaan uskontoon pohjautuen, on tehty maan lakeja perustuen johonkin "vanhaan kirjaan" ja haluttaisiin laajentaa ajatusta demokraattisen päätäntävallan omaaviin maihin...kysymys olisi aivan eri luokan asiasta.

      Palstalla on esiintynyt islamin puolestapuhujia, miksi?
      Kuinka monelle palstan lukijalle uskonnolla on edes joku tärkeä osa elämässä? Normaali ihminen kun käy töissä, vapaa-ajalla pitää huolta kunnostaan ja viettää laatuaikaa lasten kanssa. Mihin uskontoa tässä normaalissa yhtälössä edes tarvitaan? Tarvitaanko sitä tukemaan perusteluja miksi jokin asia perheen sisällä tulisi toimia jollain lailla?

      Uskonnot ovat mielestäni heikkoja varten, sellaisten jotka eivät löydä elämänsä suuntaa ilman jotain kulttia. Jos omaa heikkouttaan muille yrittää myydä on jo aika heikolla itsetunnolla liikkeellä?
      Sairaaksi asian tekee se valta minkä uskonto voi ihmisissä saada. Jotkut seonneet heikkomieliset jopa uhrataan "vyöpommeineen" huutamaan Jumalansa nimeä juuri ennen napinpainallusta. Ilmeisesti joku nainen tällä palstalla pitää tuollaista toimintaa järkevänä ja perusteltuna? Asia johtaa toiseen, ensin puetaan kaapu, ajatusmaailma kääntyy osittain sitä maata vastaan jossa asuu, haukkuu palstalla suomalaisia...mikä on se seuraava vaihe?

      • haepa_apua

        voi voi ja hohhohhoijaa, voiko aikuinen tuollaista sepustaa selvinpäin? Heti aamusta täytyy toisten pukeutumiseen puuttua? Mietipä hölmö päässäsi sepustuksesi sisältöä.
        Suomalaisena ihmettelen suuresti toisten ulkonäön ja vaatetuksen arvostelua. Sehän alkaa paljastua jo lasten tarhassa luonnevikaisuus eli kakarat hakkaavat toisia ja huolivat tuon hiekkalaatikolle ja tuota ei. Siitä se jatkuu läpi elämän sama tyyli toisten arvostelussa. Toisten arvostelu johtuu arvostelijan omasta sisäisestä henkisen tason häiriötilasta. Kun sinulla on paha olo se on aina muiden syy ja niin alkaa toisten syyttely ja sättiminen. Koetat etsiä vikoja muiden ulkonäössä, vaatetuksessa jne kun huomiosi tulisi keskittää siihen omaan epävakaaseen henkiseen tilaasi. Jota tuskin voi korjatakaan koska se on synnynnäinen vika aivoissasi. Jos alkaa kovin ahdistaa ympäristö niin aina voit hakea rauhoittavan pilleripurkin lääkäriltäsi.


      • Puhuomastapuolestasi
        haepa_apua kirjoitti:

        voi voi ja hohhohhoijaa, voiko aikuinen tuollaista sepustaa selvinpäin? Heti aamusta täytyy toisten pukeutumiseen puuttua? Mietipä hölmö päässäsi sepustuksesi sisältöä.
        Suomalaisena ihmettelen suuresti toisten ulkonäön ja vaatetuksen arvostelua. Sehän alkaa paljastua jo lasten tarhassa luonnevikaisuus eli kakarat hakkaavat toisia ja huolivat tuon hiekkalaatikolle ja tuota ei. Siitä se jatkuu läpi elämän sama tyyli toisten arvostelussa. Toisten arvostelu johtuu arvostelijan omasta sisäisestä henkisen tason häiriötilasta. Kun sinulla on paha olo se on aina muiden syy ja niin alkaa toisten syyttely ja sättiminen. Koetat etsiä vikoja muiden ulkonäössä, vaatetuksessa jne kun huomiosi tulisi keskittää siihen omaan epävakaaseen henkiseen tilaasi. Jota tuskin voi korjatakaan koska se on synnynnäinen vika aivoissasi. Jos alkaa kovin ahdistaa ympäristö niin aina voit hakea rauhoittavan pilleripurkin lääkäriltäsi.

        Sinähän kirjoitat kuin suoraan itsestäsi-:)
        China Dragon kirjoitti asiaa,mutta yrität sen kumota moisella paskanjauhannalla. Itsehän sinä täällä haukut muita sinulle tuntemattomia ihmisiä ja heidän pukeutumistaan. Haloo,onko siellä pääkopassa mitään valio,vai oletko jo niin aivopesu reppana.


      • Tervemenoavaan

        Sinä se terapian tarpeessa olet ja mielenvikainen. Kun et pysty perustelemaan juttujasi,alkaa hiton moinen älämölö. Et pöpi ole vastannut yhteenkään sinulle asetettuun kysymykseen. Joo,adios vaan sinulle muslimin patja. Voit painua vaikka sinne Tunisiaan tai Marokkoon omiesi pariin. Olisi yksi muslimi kiihkoilija vähemmän.


    • ChinaDragon

      Kirjoitin lähinnä mielipiteeni ko. asiasta.
      Et vastannut yhteenkään argumenttiin, miten väitteeni edustavat vääriä tulkintoja?
      Jos taasen toisten arvostelusta puhutaan, olet se suurin syyllinen! Ketä arvostelin, en ketään henkilöä vaan kultteja. Sinä taasen arvostelet henkilökohtaisesti ihmistä jos hänellä on mielipide, johon et voi järkevästi vastata!!!

    • ChinaDragon

      Voisit nyt meille kaikille selittää miksi Suomessa tulisi pukeutua kaapuihin. Unohda uskonto ja perustele miten se palvelee naista käytännön askareissa! Ole hyvä, kiinnostaa lukea perustelut.

      Tuleeko siis ajatus pelkästään jostain "vanhasta kirjasta" ja kultista joka ei kuulu enää mitenkään nykypäivään ja arkiseen elämään?

      • Seonlaholatva

        Ei tuolta saa mitään kunnollista selitystä yhtään mihinkään asiaan. Tämä sekaisin oleva akka ei näytä edes itsekkään ymmärtää mitä kirjoittaa.


      • Hullylle

        Itse olet aivopesty muslimin huora. Et kelpaa muuta kuin suomijuopolle tai muslimisialle. Sieltä väliltä ei sinulle kahjolle ole muuta tarjottavaa. Tämä on silkkaa faktaa.


      • Nythänsesaihepulin

        Ihan sama.mutta sekopää olet. Tai sitten teitä on kaksi kahelia. Taitaa iltaa kohti vaan nuppisi olla enemmän sekaisin. Vai ihan 25 v ollut naimisissa. Kukahan raasu mies katselee tuollaista vajakkia ja hullua.


    • ChinaDragon

      Jaahas. itse kirjoitukseni sisältöön ei ilmestynyt vastauksia. Muutama epäasiallinen kirjoitus henkilöltä joka ei ole kykenevä normaaliin keskusteluun.
      No, se ei yllättänyt ollenkaan kun tiedostaa mitä hän on aikaisemmin tehnyt.

    • Mietimieti

      Älä sitten valita kun/jos hän muuttuu ja ottaa toisen vaimon tai kolmannen?..... rakkaus muuttuu käskyiksi? ....istut kotona ja hän menee? ...hän määrää ja et voi itse päättää omista asioistasi? ......kenties et voi käydä työssä?
      Jos haluatkin kääntyä kristityksi myöhemmin? Muslimi pitää sinua vääräuskoisena...ja kuitenkin Raamattusi sanoo että olet oikeassa. Oletko valmis kaikkiin kulttuurin tuomiin ongelmiin?
      Nyt vielä katsot asioita vaaleanpunaisten silmälasien läpi mutta kun nuo lasit muuttuu toisenlaiseksi mitä sen jälkeen?

      • pakkomielteiselle-ähähä

        ahahahahahaaa kuka pakottaa istumaan kotona? Jos kultsi löytää toisen niin tottakai saa mennä? Vai oletko sinä ns pakkonaimisen kannalla jolloin toinen ei saa erota kun sinä haluat niin? Itse en ainakaan vaadi toista jäämään jos löytää toisen, se on soronoo bye bye


    • Kookoo1

      Nainen peittäköön päänsä seurakunnassa. Etkö kristitty ole Raamattua lukenut? Jos muslimi peittää seurakunnassasi päänsä, ole hiljaa, sillä nainen tekee oikein. Sinä et

      • eheheheheee

        olen kristitty ja peitän pääni ainakin pakkasella. Palstan kahjot nääs ovat palelluttaneet aivonsa, kun kannattavat kaikkea paljastelua.


      • PikaistaApuvaTarvitaan
        eheheheheee kirjoitti:

        olen kristitty ja peitän pääni ainakin pakkasella. Palstan kahjot nääs ovat palelluttaneet aivonsa, kun kannattavat kaikkea paljastelua.

        Eihän sinulle pöljällä ole mitään peitettävääkään. Yhtä sairas hullu ja tyhmä!!Niin,tapakristitty olet niinkuin aikasemmin kirjoititkin,mutta se ei merkitse mitään.

        Uskovainen et ole, juttusi on sen verran paksua ja ei sinua ole kovin suurella järjelläkään varustettu. Jotenkin tuon tyhmyyden ymmärtää ja eihän ihminen mahda mitään sille,kun tolkkua ei ole annettu,mutta tuollaiselle sairaalle pitäisi jotain apua löytyä.


    • ChinaDragon

      Palstalla on joku muslimimies joka haukkuu naisia naudoiksi?
      Todella harvoin joku suomalainen naisen käyttää tuollaista kieltä jos keskustelee toisen naisen kanssa. Tuosta jokainen voi päätellä millaisia "herrasmiehiä" nämä voivat olla!

      • TeeImoitus

        En tiedä mikä on,mutta helvetin sairas tämä ihmispoloinen on kuka liekin,tarvitsee apua henkiseen olotilaansa. Eihän tuon kirjoittamisessa ole päätä eikä häntää.. Oisko peräti joku avohoito potilas ja nyt sitten väärällä tai heikolla lääkityksellä?

        Heittää skeidaa,mut ei perustele mitään ja siirtyy muihin aiheisiin. Ei vastaa kysymyksiin ja alkaa heti hirveä haukkuminen. Sitten itkee, kun häntä haukutaan. Kyllä tuosta ihan oikeasti pitäs tehdä ilmoitus. Teetkö sinä?


      • TeeImoitusvaan

        Me nyt ollaan vähän niinkuin sinun sijaishoitajia. Luin oman tekstin ja siellä ei ollut mitään hullua! On todettu jo moneen otteeseen muiden kanssa,että et ole terve ja nyt jo toiseen kertaan pohdittu,josko sinusta tehdään ilmoitus nettipoliisille.


      • teeilmoitus

        Ai ihan olet tehnyt ilmoutuksen;-)

        No,sittenhän poliisi saa tietosi. Kerro mihin rikokseen syyllistyin???? Minua ei ota koville,koska en ole syyllistynyt mihinkään. Todettu on vaan ettet ole terve ja riehut palstalla mielipuolisesti. Sen kyllä nettipoliisijin on varmaan samaa mieltä.Sitäpaitsi sinua ei ole uhkailtu,vaan kerrottu suoraan mitkä ovat seuraavat toimenpiteet. Olet häiriöksi palstalla ja sinua on monet kehottaneet lopettamaan.


      • Kerroppasnyt

        Ei muuten huolestuta. Mutta sinua tuntuu huolestuttavan. Rikollista ei ole kertominen sinulle,että olet hoidon tarpeessa ja riehumisesi palstalla uskomatonta. Et pysty asialliseen keskusteluun ja sen ovat sinulle muutkin sanoneet. Eiköhän sinä itse täällä lietsomisesta vihaa ja hauku oman maasi miehiä ja naisia.
        Suomen terveydenhoito tai siis sairaiden hoito tekee virheen,kun antaa tuollaisten avohoitopitilaiden kulkea vapaana.
        Kerropa nyt kahjo,mitä rikollista olen kirjoittanut?


      • Todellatörkeäämeininkiä

        Jaahas,taas tätä musimin akkaa puolustellaan täällä. Mokomakin kurahaara saa suoltaa mitä tahansa näköjään. Se on tämän Aller Median suuntaus näköjään. Ei hyvältä näytä. Onko siellä joku muslimiakka töissä
        Jumalauta jos Suomessa ei saa sanoa mielipiteitään edes keskustelupalstoilla.


    • mietivielä

      Suomessa itsenäiset vapaat naiset voivat aivan vapaasti flirttaila islamin kanssa ja fiilistellä huiveilla. Asia onkin sitten eri esim. jossain saudeissa, missä nainen saa raippoja jos ei käytä huivia. Monet feministit arabinaiset ovat tietoisesti valinneet huivittomuuden ja uhmanneet näin shariaa karmein seurauksin. Heistä on tullut naisten oikeuksien marttyyreitä. Huivi symboloi monelle arabinaiselle sitä sortoa, että nainen on miehen omaisuutta ja orja vailla omaa tahtoa, ensiksi isänsä ja sitten aviomiehensä.

      Suomessa eli aikoinaan kuuluisa vanhanliiton feministi Miina Sillanpää, joka piian koulutuksella uhmasi sääntöjä ja vaihtoi pääliinansa herrasrouvien hattuun, aiheuttaen näin suurta paheksuntaa. Huivia käytti vain rahvasnaiset eroituksena herrasrouvista, jotka käyttivät hattua. hän myös taisteli palvelusväen piikojen oikeuksista ja perusti ensimmäisen turvakodin pikku-piioille, jotka oli ajettu pois kotoaan ja palveluspaikasta, kun isäntä oli käynyt vähän (usein väkisin) kokeilemassa uutta piikatyttöä ja vahinko oli sattunut.

    • Anonyymi

      Miksi lasten täytyy näyttää vanhoilta mummoilta jo 5-vuotiaana

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tilaa Wolt. Wolt koodi: ZVR9NA8 tämä on voimassa vuoden loppuun ja kaikille. Uudet käyttäjät.🌿⭐♥️🍉🐇🐰☕🧺5€ kolmesta tilauksesta eli yhteensä 15€ etua🏝️

    Ketjusta on poistettu 112 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe