"Vastuullani oli noiden kaikkien rakennustenkin kunnossapito, turvallisuus ja yli 500-päisen henkilökunnan työpisteiden toimivuus, mutta käytännön töissä niistä huolehtivat johdossani olevat ammattimiehet. Oli rakennus- ja korjausmiehiä, sähkömiehiä, putkimiehiä, vartijoita, siivoojia, vahtimestareita, autonkuljettajia, varastomiehiä, sisä- ja ulkolähettejä, puhelinkeskuksen hoitajia, yhtiön hallituksen ja hallintoneuvoston jäsenten kaupunkiasuntojen ja edustuspaikkojemme (kartano ja saaripaikka) hoitajia. Ja paljon muuta. Minulla tietenkin oli tulosvastuu koko laajalta toimialueeltani."
Tuo tollero kertoo palstalla näin
29
310
Vastaukset
- Kepun_palstalla_outoa
Kuka ihme tuollaista tänne suoltaa? Enää puuttuisi, että otsikossa mainittu tollero laittaisi vielä kuviaankin tänne. Pelottava ajatus.
- KaikkiaNiitäOnkin
Ja ajattele, jos se laittaisi itsekuvaaminaan kuvia matkoiltaankin, jotka osoittautuisivat matkatoimiston esitteestä kopsatuiksi.
Ei kai kukaan sentään niin tyhmä olisi. - raja_menee_jossakin
Alastonkuvista puhumattakaan. Onneksi kukaan ei ole niin idiootti, että tänne sellaisia postaisi.
- Vai.ei
KaikkiaNiitäOnkin kirjoitti:
Ja ajattele, jos se laittaisi itsekuvaaminaan kuvia matkoiltaankin, jotka osoittautuisivat matkatoimiston esitteestä kopsatuiksi.
Ei kai kukaan sentään niin tyhmä olisi.Kaikkein kiinnostavimmasta aiheesta
kapi_
12.7.2016 12:51
Pitkän poissaoloni jälkeen laitoin päätösviestin futiksen EM-kisoja koskeneelle avaukselleni (On tämä niin rankkaa) ja tehtyäni uuden avaukseni (Brexitin vaikutus puolueittemme kannatukseen?). Sitten selasin palstaa kauas taaksepäin. Palstan aiheeksi nimetty keskustapolitiikka ei näy montakaan kiinnostaneen. Sen sijaan näin monen mielenkiintoa sellaiseen, joka on varmaan hyväksyttävä minunkin avaukseni aiheeksi.
Näin, että eräiltä ei ole mennyt päivääkään niin, etten olisi heidän mielessään ollut. Kiihkeimmän kaipaajani silmissä moni on minuksi joutunut! Taannoin hän näki minuksi vain palstan eliittiin kuuluvia, nyt sellaiseksi pääsevät jo lähes ”tasoisensa” parin lauseen roiskijat. Voi ihmispolon elämän tyhjyyttä, kun tällainen vanha mies on hänen mielensä niin täysin vanginnut!
Ei tuosta enempää, mutta kun eräiltä taas on kuultu myös tuota samaa kuin sadat kerrat aikaisemminkin - että olen äpärä, mitätön aliupseeri, pihoja lakaissut talkkari ja homo - käsitellään nyt noita asia kerrallaan:
Jos häpeäisin aviotonta syntyperääni, en tietenkään olisi siitä kertonut. Pikemmin ylpeilyn aihe minulle on, että lähtökohdistani huolimatta olen näinkin hyvän elämän saanut elää. Onnellisempi lapsuus minulla isovanhempieni kasvattina kotini ainoana lapsena oli kuin useimmilla isällisillä suurissa perheissään. En toki ole ”äpäränäkään” ainutlaatuisen onnistunut, sillä yhdestä sellaisesta tuli suuri kuningaskin, 1000-luvun ensimmäisellä vuosisadalla vaikuttanut Englannin ensimmäinen normannikuningas Vilhelm I, Vilhelm Valloittaja (William the Conqueror), joka tunnettiin myös nimellä Vilhelm Äpärä (William the Bastard).
Aliupseerina tosiaan palvelin pitkään puolustusvoimissa, eikä siinä hävettävää, kun aliupseeristoa sanottiin armeijan selkärangaksi. Aliupseeriston korkeimpaan arvoon, sotilasmestariksi kohosin, tosin jo reservin vänrikkinä. Toimiupseerina ylenin ammattikunnan korkeimpaan arvoon, kapteeniksi. Ensimmäisten neljän joukossa, muuten. Monissa eri joukoissa - myös YK:n rauhanturvaajajoukoissa - ja monissa eri ja hyvin erilaisissa tehtävissä - myös sotakoulun opettajana - toimin. Suuren osan urastani esikunnissakin (sinnehän kyvyttömät laitetaan, kun esikuntia johdetaan sieltä kentältä, jossa me kaikki aluksi pakersimme;))
Talkkari en koskaan ollut, mutta isännöitsijä olin. Työpaikkani 5 ha:n tontilla oli monien rakennusten lisäksi myös pihoja, teitä, nurmikoita ja monipuolisia istutuksia, mutta alaiseni pihamiehet niitä hoitivat. Vastuullani oli noiden kaikkien rakennustenkin kunnossapito, turvallisuus ja yli 500-päisen henkilökunnan työpisteiden toimivuus, mutta käytännön töissä niistä huolehtivat johdossani olevat ammattimiehet. Oli rakennus- ja korjausmiehiä, sähkömiehiä, putkimiehiä, vartijoita, siivoojia, vahtimestareita, autonkuljettajia, varastomiehiä, sisä- ja ulkolähettejä, puhelinkeskuksen hoitajia, yhtiön hallituksen ja hallintoneuvoston jäsenten kaupunkiasuntojen ja edustuspaikkojemme (kartano ja saaripaikka) hoitajia. Ja paljon muuta. Minulla tietenkin oli tulosvastuu koko laajalta toimialueeltani.
Näytin täällä kerran kuvan itsestäni veljeni savusaunan lauteilla. Suomalaista miestä ei luulisi miehen saunakuvan pahastuttavan, eikä normaalia heteromiestä kiihottavankaan. Mutta täällä on myös ”miehiä”, joita tuo kuvan ihana näky unohtumattomasti kolautti! Ja sitten he sanovat minun näyttäneen tuota kuvaa heistä miesseuraa hakeakseni! Varhaisnuoruudestani saakka olen ollut ”sillä tavalla” kiinnostunut vain naisista, joita on elämässäni mukavasti riittänyt, joskus vähän liikaakin. Vielä näin vanhuksenakin minulla on ihana naisystävä, vaikkei tämän suhteen tärkein side ole vain se, joka oli joskus nuorempana.
Noilla eräillä on traumoja omasta syntyperästään, siksi vouhkaavat äpärästä, traumoja menestymättömyydestään sotaväessä kuten siviilissäkin, siksi tekevät itsestään upseereja ja johtajia - todella huvittavaa heitä ajatellen! - ja epävarmuus seksuaalisesta suuntautumisestaan, siksi yrittävät tehdä homoja muista. He kokevat itsensä mitättömyyksiksi. Annan tunnustusta: oikein he itsensä tuntevat! Eräät tyhmyyksissään yrittävät sen peittää hohottelullaan. Vaikka heidän ilon aiheensa lienevätkin kovin vähissä, viimeistään noin he myös oikeat tuntemuksensa paljastavat!
En toki ole pitkässä elämässäni tehnyt vain oikeita tekoja, vaan olen tehnyt myös sellaista, joka olisi saanut jäädä tekemättä. Mutta on kuitenkin niin kuin sanon profiilillakin: ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”, sillä elämää se kaikki on ollut. Näin asennoituen minulla ei ole aihetta hävetä itseäni ainakaan täällä, kun niin ei ole tarvinnut koskaan tehdä paremmassakaan seurassa.
Tulipa pitkä kirjoitus! Eivät nuo parin lauseen roiskaisuihin pystyvät tätä jaksane lukea, mutta olkoon tämä näyttönä siitä, että tässäKIN taidossa olen heitä niin paljon parempi kuin kaikessa muussakin.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14374951/kaikkein-kiinnostavimmast
- Voi.kristusTalikynttilät
"hallituksen ja hallintoneuvoston jäsenten kaupunkiasuntojen"
"Vastuullani oli noiden kaikkien rakennustenkin kunnossapito, turvallisuus "
On yhdellä miehellä ollut vastuita.
heh..kaupunkiasuntojenkin...
Ei ihme jos sotku lautasen antoikin....- reservin_pursimies
Pankkopojan kateus Kapia kohtaan vain syvenee. Mahtaa pankkopojalla olla sisällöltään köyhä elemä, kuin muuta maailmaan mahdu, kuin kateus Kapia kohtaan ja oma mielikuvitusmaailma.
- TotuuttaPankkikselle
"Kuka ihme tuollaista tänne suoltaa"
Näköjään pankkomajuri näitä kapin kirjoitusten kopioita tänne suoltaa. Syytä en tiedä miksi hän näin tekee. Toisaalta kapin kirjoituksia on huomattavasti mukavampi lukea kuin tuon aloittaja pankkiksen sillä hän ei osaa kirjoittaa muuta kuin pankkolängvitsiä.- Historia.itsestä
Onko nuo "mieleen "
- Totuutta_tämäkin
Tykkäsitkö oikein kovastikin Kapin munakarva-analyysistä. Niitäkö on sinun mielestä mukava lukea? Huh huh. No miksei, kukin tyylillään jos on sellainen "kaveri".
On tietynlaista rohkeutta tunnustaa täällä miesrakkautta
Heitänpä sittenkin tähän vielä avauksen asiaa koskevan pätkän viestistäni, jonka äsken laitoin tuolle avaukselle, jossa aiheena oli eläkkeeni:
>>On nostettu esille tuokin, jonka joitakin aikoja sitten vääriä käsityksiään oikaistakseni kerroin työstäni Valiolla. Totta siinä puhuin, ehdottomasti totta, en edes yläkanttiin. Yritysmaailmasta edes jotakin tietävien pitäisi ymmärtää, millainen toimi- ja vastuualue suurfirman keskushallinnossa toimivalla isännöitsijällä on.
En ole sanonut, että eläkkeeni isännöitsijän tehtävästä olisi isompi kuin everstiluutnantin eläke. Palkkani oli loppuvaiheissa kai ainakin lähes sama kuin oli everstiluutnantilla, mutta minullahan on tuosta tehtävästä vain puoli eläkettä. Sotilaseläkkeeni kanssa eläkkeeni luultavasti nousevat everstiluutnantin eläkettä suuremmaksi, mutta onhan everstiluutnantillakin voinut olla vielä siviilityöuraa, josta saa eläkettä.
On tuotu esiin myös palstamme ”majurin” yli kuuden tonnin eläke. Voi hänellä olla sellainen, jos on hurjasti hyväpalkkaisia töitä tehnyt, paljon tienannut ja lisäksi maksanut maksimimäärin jotakin eläkevakuutusta. Mutta majurin virasta hänellä ei ole eläkettä euroakaan, se on varmaa. Jos hän on ollut sotilaana majuri, minä olen siinä tapauksessa ollut kenraali - ei, kyllä minun on täytynyt silloin marsalkka olla. Kun te taas tietenkin sanomisiani talletatte ja tänne tuotte, tuokaa tämä kokonaisena eikä osana, kuten yleensä teette, eli sanokaa minun sanoneen, että jos hän on ollut majuri, minun on täytynyt olla marsalkka. Luulenpa, että jokainen täysipäinen täälläkin yhtyy näkemykseeni. <<
Nyt lähden sille pikkureissulle, josta mainitsen viestissäni, josta nyt pätkän lainasin.- MaissiPerseAUJormaJOHTOA
Sinä pösilö viestittelet noista eläkkeistäsi. Onkos se täysvaloisen tekstiä?
- Ylennysten_ylennys
"kyllä minun on täytynyt silloin marsalkka olla"
On siinä aliupseerilla märkä uni. Mihin tämä vielä päättyy? Master of Universum on kohta kevyttä kamaa- SilloinJos
"majuri" korottaa itsensä everstiluutnantiksi, kapilla on oikeus nostaa itsensä Master of Universumiksi. Oikeassa suhteessa menisi. Niin kuin "majuri" ja marsalkkakin menee.
- Kyllä.täsmää
Majurin laskelma on täällä, kyllä se oli eläkkeinä 6500 € kuukaudessa.
Miksei olisi ?
Jos nyt muistan oikein oli ainakin viisi eläkettään.
Sanoi kaksi eläkevakuutusta olevan, niistä vajaa tonni kuussa.
Siihen päälle D-inssin palkka eläke, ja majurin eläke, kai sekin nyt
yli kymppitonnin kk palkasta tekee jotain 15 vuodessa.
Pitääkö Kapia puhutella Marsalkaksi ? Ainakin näille
aisankannattajilleen on Marsalkka.- HyväOhjeMajurille
Vai dipl.inssikin vielä on "majuri". Jos olisi "kirjallisella esitystaidollaan" Selvittänyt lukion, kadettikoulun ja mitä niitä uffereiden kouluja onkaan, ei missään tapauksessa olisi läpäissyt teknillistä korkeakoulua. Siellä ei olisi ollut toimiston tyttöjä häntä auttamassa.
"Majurin" on helppo näyttää, että olen väärässä. Kapi on joutunut esittään todistuksia kouluistaan, sotilasuraltaan ja Valionkin uraltaan. On joutunut jopa näyttään, että hällä on munakarvat, kun sitä on epäilty. Miksi "majuri" ei näytä mitään todistetta itsestään? Itse veistetty puukokardi ja divarista ostetut upseerikauluslaatat ja koppalakki ei riitä todisteeksi, kun niissä on ollut eri aselajien väritkin.
Nyt "majuri/dipl.inssi todisteet palstalla ja nolaat minut ja kapinkin. Jos todisteita ei tule, lopeta höpötyksesi, tarpeeksi naurunalaiseksi olet jo tullu´t. - Mistä.tiedät
HyväOhjeMajurille kirjoitti:
Vai dipl.inssikin vielä on "majuri". Jos olisi "kirjallisella esitystaidollaan" Selvittänyt lukion, kadettikoulun ja mitä niitä uffereiden kouluja onkaan, ei missään tapauksessa olisi läpäissyt teknillistä korkeakoulua. Siellä ei olisi ollut toimiston tyttöjä häntä auttamassa.
"Majurin" on helppo näyttää, että olen väärässä. Kapi on joutunut esittään todistuksia kouluistaan, sotilasuraltaan ja Valionkin uraltaan. On joutunut jopa näyttään, että hällä on munakarvat, kun sitä on epäilty. Miksi "majuri" ei näytä mitään todistetta itsestään? Itse veistetty puukokardi ja divarista ostetut upseerikauluslaatat ja koppalakki ei riitä todisteeksi, kun niissä on ollut eri aselajien väritkin.
Nyt "majuri/dipl.inssi todisteet palstalla ja nolaat minut ja kapinkin. Jos todisteita ei tule, lopeta höpötyksesi, tarpeeksi naurunalaiseksi olet jo tullu´t.Oletko käynyt teknillisenkorkeakoulun ?
Kapi nyt tietenkin on käynyt, mutta oletko sinä. - reservin_pursimies
Sinä et ainakaan ole käynyt, sillä et edes osaa kirjoittaa koulun nimeä. Uskallan väittää että et ole käynyt edes kansakoulua, sillä siellä opetetaan kirjoittamaan.
- Persoonat.peliin
Kirjoitat taas itsestäsi kolmannessa persoonassa. Sehän sinulta sujuu vanhaan malliin, kuten valehtelukin.
Mainitset saavasi ainakin viisi eläkettä. Miksi sinä mielikuvitusmaailmassa elävä ressukka valehtelet joka päivä? HyväOhjeMajurille kirjoitti:
Nyt "majuri/dipl.inssi todisteet palstalla ja nolaat minut ja kapinkin. Jos todisteita ei tule, lopeta höpötyksesi, tarpeeksi naurunalaiseksi olet jo tullu´t.Hyvän ohjeen annat "majurille". Tuota hänen on varmaan helppo noudattaa, ja sitten loppuu kaikki irvailu hänelle ja myös minä tulen nolatuksi, kuten sanot.
Pienestä mutta oikein mukavasta reissusta palattuani tulin vielä pistäytymään, ja tuosta saat minulta aplodit, ablootit, sanoisi ehkä "majuri":))
Olen minäkin hieman hämännyt noilla profiilikuvillani. Vaihdoin nyt todenmukaisen. Tällainen minä olen. Ihminen on tietysti aina sellainen, jollaiseksi hän on sattunut syntymään tai ainakin sellainen, jollainen hän on ollut alkuvuosinaan. Sen varmaan tietävät nuo eräät palstan kepulaiset, joiden vahvan uskon mukaan ihminen pysyy poliittisesti aina siinä "aatteessa", jonka hän on äidinmaidossa imenyt.kapi_ kirjoitti:
Hyvän ohjeen annat "majurille". Tuota hänen on varmaan helppo noudattaa, ja sitten loppuu kaikki irvailu hänelle ja myös minä tulen nolatuksi, kuten sanot.
Pienestä mutta oikein mukavasta reissusta palattuani tulin vielä pistäytymään, ja tuosta saat minulta aplodit, ablootit, sanoisi ehkä "majuri":))
Olen minäkin hieman hämännyt noilla profiilikuvillani. Vaihdoin nyt todenmukaisen. Tällainen minä olen. Ihminen on tietysti aina sellainen, jollaiseksi hän on sattunut syntymään tai ainakin sellainen, jollainen hän on ollut alkuvuosinaan. Sen varmaan tietävät nuo eräät palstan kepulaiset, joiden vahvan uskon mukaan ihminen pysyy poliittisesti aina siinä "aatteessa", jonka hän on äidinmaidossa imenyt.Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja ollessani jo pyjamassa vuoteeseen mennäkseni täytyi vielä tulla korjaamaan sanomaani. Sanoin nimittäin
>>kepulaiset, joiden vahvan uskon mukaan ihminen pysyy poliittisesti aina siinä "aatteessa", jonka hän on äidinmaidossa imenyt<<
Ei se usko kestä kaikilla kepulaisilla. Tänne Stadiin tulee vuosittain tuhansia sieltä Kepulandiasta, varmaan suurin osa heistä kepun kannattajina. Mutta ihmeen pian tämä Stadi saa heidät saa uskostaan luopumaan. Kepun kannatus täällä pysyy aina vain n. kolmessa prosentissa.
Ihmeellinen voima siis on tällä Stadilla, jota tuo kiihkeimmin perääni - ymmärrä kirjaimellisesti - roikkumaan pyrkivä Tsadiksi nimittelee.
Nyt vain Hyvää Yötä!- PerseMaissiAUJormanJOHTO
On käsittämätöntä miten kaheliksi asuinpaikkakunta voi jonkun tehdä!
- Entä.ite
reservin_pursimies kirjoitti:
Sinä et ainakaan ole käynyt, sillä et edes osaa kirjoittaa koulun nimeä. Uskallan väittää että et ole käynyt edes kansakoulua, sillä siellä opetetaan kirjoittamaan.
Vaikutat kehitysvammaiselta.
- BörjeBroms
PerseMaissiAUJormanJOHTO kirjoitti:
Ei ole kaheli vaan komea upseeri.
- KaikkinauraaOssille
PerseMaissiAUJormanJOHTO kirjoitti:
Ossi, moniko äänesti sinua Inkeroisissa... Homot ei saa siellä enempää... kodinhoitaja Ossi...
- Hurja.kaveri
Oman kämpän tapeetit halkeilee ja irtoilee, ja 500 työmiestä oli Kapilla.
Osaa edes tapeetteja liimata uuteen uskoon. - KempeleenUkki
Totuus kapista karjakon äpärä, jonka karjakkoäitinsä heti pienenä hylkäsi lähtiessään etsimään uutta ylkää.
sivstymätön evp aliupseeri tollisko, joka ei heikkolahjaisn a kyennyt kouluttautumaan.Eläkkeelle päästyään sairastui harhaisuuteen, luullen olevansa suurikin herra, arvot vaihdellen marsalkasta Kiinan keisariin. Säälittävä hyypiö tämä kapi on . Näin on näreet???- MaissPeräAUJompenJOHTO
Isoksi itseään kuvittelee, suorastaan suuruudenhullu on.
- Taivalkoskenkepu
Ei ainakaan pukifirman johtoon, tai paskahierrin ja miesten kansassa selälleen. Kempeleen Kepussa joka viikonloppu sama meno. Taivalkoskella me tehdään ihan hiljaa, ei kerrota Keskustan ulkopuolella.
- MaissPerseJormanJOHTO
Tosi säälittävä ihmisjätös. Perhosta yms haastanut ja toisia itsetuhoon kehottanut kakkiainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1692094- 142092
- 77961
Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta46827Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs35766Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢108763Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah156762Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises30736- 43704
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä50674