Kun äitisi onkin salaa puuma

Hämmentynyt1222

Mitähän ihmettä tekisitte tilanteessani? Minulla on eläkeikäinen äiti, joka on ilmeisesti ihastunut vahvasti itseään puolet nuorempaan. Ikäeroa siis n. 30 vuotta. Tämän mies ehdokkaan ikä on lähellä omaa ikääni ( eroa alle 10v) ja olen TODELLA hämmentynyt. Aluksi ajattelin olevan jotain mautonta leikkimielistä puuma vitsiä, mutta nyt oikeesti mietin jo ihmisten mielenterveyttä. Eihän siinä mitään, kukapa nyt ei tykkäisi kun huomattavasti nuorempi mies osoittaa kiinnostusta. Mutta onko enää tervettä edetä tuosta? En oikein tiedä miten asian ilmaisen vai ilmaisenko ollenkaan. Kohta saan eteeni varmaan suht oman ikäisen isäpuoli ehdokkaan.

24

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsellista_kitistä

      onko äitisi holhouksen alainen ja oletko sinä äitisi virkaholhooja?
      Jos et ole , asia ei kuulu sinulle millään lailla.

      Äitisi on aikuinen ihminen, elää omaa elämäänsä, Sinä olet aikuinen ihminen ja sinulla on oikeus samaan. Jos äitisi miesystävä ei sinua miellytä, älä ole hänen kanssaan tekemisissä.

    • Yhh

      Tuli mieleen. Kuinka vanha itse olet? Ja oma elämäntilanteesi? Asiahan on ihan eri jos olet 16 vuotias, 26 vuotias tai 36 vuotias. Kai se on kuitenkin aina niin että seurustelu vaikuttaa muuhunkin sukuun. Vaikka ne seurustelevat olisivat saman ikäisiäkin toistensa kanssa, niin ajatus uudesta isäpuoliehdokkaasta kuulostaa aika vakavalta suhteelta! Mun yks sukulaistäti rakastui ja meni pikapikaa kihloihin ja alkoi suunnitella häitä... Siinä ei ollu mitää ikäeroprobleemaa mulle mutta asian pikaisuus oudoksutti. Pidin sitte sulholle aika "kuulustelun" eli heittäydyin pidempään juttutyokioon ja kuulin ison osan arvomaailmastaan ja elämäntarinastaan. Eihän se ihan vakuuttanut. Mutta ei laittanu myöskään hälytyskelloja soimaan, en katsonu aiheelliseksi varotella sukulaistätii miehestä ku ei vaikuttanu huijarilta tms. Nyt ovat olleet muutaman vuoden naimisissa ja sulho on mielestäni huipputyyppi. Oon sitä mieltä että jos äitis on vakavissaan sen miehen kanssa, niin tutustu mieheen. Jos se on vaan joku toyboy, niin voit sanoo äidilles että ansaitsee kyllä kunnon suhteen; mitä suotta pitämään kepeää suhdetta kunnon suhteen tiellä, kun jossain on vakavastikin otettava mies (nuori, vanha tai siltä väliltä)

    • Hämmentynyt1222

      No olen itse ihan aikuinen ihminen, 27 vuotias. Nyt kun aloin kunnolla laskemaan, niin mies ehdokkaan ikä on omaani n. 6 vuotta enemmän. Ymmärrän että on aikuinen juu ja voi tehdä mitä haluaa, mutta kai sitä voi kuitenkin ihmisten mielenterveyttä epäillä. Omaan korviini ei ainakaan kuulosta ihan normaalilta. Jos mies rahan perässä on, niin jää kyllä tyhjin käsin. Olisin ymmärtänyt ehkä max 20 vuoden ikäeron ilman että meinaan persuksille pudota, mutta tää menee jo hieman mauttomaksi. Toki kuka hauskaa estää pitämästä, mutta en ehdokasta omien silmieni eteen kyllä haluisi koska saattaisin sanoa melko suoraan mitä ajattelen.

      Mutta ilmeisesti tää on ihan ok nykymaailmassa? Eipä siinä mitään, mies on vanhimpia lapsiakin reippaasti nuorempi, eli en ole ainoa lapsi. Ehkä mies etsii äitihahmoa ja toisinpäin, eipä tuolla hirveesti tulevaisuutta olisi. Eikö tuon ikäinen mies halua yleensä perheen? Se ei oikein enää onnistu tuossa vaiheessa. Itse tosin en voisi iki päivänä edes kuvitella katsovani jotain 30 vuotta vanhempaa ja toiseen suuntaan vasta odottaisin mahdollisen ehdokkaan syntymää. :') Hieman pistää huvittamaan.

    • Hämmentynyt1222

      Ja tuo isäpuoliehdokas juttu oli lähinnä vitsi, TOIVOTTAVASTI.

    • Hoitelevainomasi

      Ja mitähän ko. asia kuuluu aloittajalle?

    • Toivon että hyväksyt tilanteen. Et ehkä asu enää kotona?
      Anna äitisi nauttia elämästä. Kyllä se vuode osasto sielä hoitokodissa odottaa.

    • opettelealkeet

      vuodeosasto on yhdyssana.

    • minustakinoutoa

      No onhan tuo outoa.
      Ite en tykkää ollenkaan että aikuiset naiset rupeevat sänkyilemään lasten kanssa.

      Nuo "anna nauttia"- neuvot ovat lähinnä hölmöjä, nykyajan tyyliä, että "nauti kaikesta, mitä se muille kuuluu" = muotia.
      Olisin itse kyllä kauhuissani jos äitini rupeisi vehtaamaan "lapsukaisen" kanssa. Pitäisi antaa samanikäisten perustaa koti suunnilleen samanikäisten kanssa. Aikuisella olisi oltava järkeä ja selkärankaa.

      Mielestäni on tärkeää että otan kantaa, täällähän kaikki muut hurraavat sille että "pitää nauttia".

      Älä välitä.
      Jos sinun (ja minun) mielestä ei ole ok, niin saamme rauhassa olla sitä mieltä ja kauhistella.

      Emme silti ole mitään vanhanaikaisia ja tiukkapipoja (kuten nyt tullaan ryöpyttämään) vaan saamme olla sitä mieltä että tälläiset petisuhteet eivät ole jees.

      Oletko jutellut äitisi kanssa? Entä sukulaistesi?

      • Hämmentynyt1222

        Ihanaa, KIITOS. Luulin ihan oikeasti olevani ainoa "järkevä" täällä. Voisin kyllä sanoa että aika monet muutkin kauhistelisivat kyseistä asiaa, tuskin me ainoat maailmassa. Huom itse olen ihan 27 vuotias, en mikään keski iän ylittänyt kukkahattutäti. Ymmärrän että rakkaus ei katso ikää, mutta siinä menee raja jos rakastumisen kohde voisi olla lapsesi (lapsesi ovat vanhempia/saman ikäisiä). Ainakin omasta mielestäni ja tätä kantaa en vaihda. Toki äitini voi puumailla ja puuhailla mitä lystää, mutta en voi esittää pitäväni asiasta. Esimerkiksi tällä hetkellä en edes kestä nähdä äitiäni kuvotukselta. En vain voi sille mitään. Varmasti aistii koko asian/luulee että mulla ei muuten vain ole kaikki hyvin. Ja jos kyse on vain hauskanpidosta, nuo asiat voisi ehkä jättää ihan omaan tietoonsa. LUULISI ainakin, että voisi samaistua jotenkin lastensa tunteisiin eikä kertoisi ihan kaikkea. Ja jotenkin vaan on vahva tunne, että tää ei vaan oo ok. Äiti on aina ollut helposti vietävissa ja pettyy/masentuu erittäin helposti. Mitä jos ja kun todellisuus iskeytyy vasten kasvoja? Ei varmaan ainakaan kelpaa mikään omaa ikää lähellekään "lapsen" jälkeen. Liian hyvää ollakseen totta, ainakaan kovin kauaa.

        Pitääkö minun sanoa ihan suoraan mitä ajattelen vai purra hammasta? Vai voinko sanoa että äiti, en oikein halua kuulla, puhutaan jostain muusta ...


    • sanosuoraanvaan

      Sano suoraan!

      Sano että sinusta on iljettävää kun nait noin nuorta ja et halua kuulla. Et vain halua ja sillä selvä.
      Jos on edes yhtään ymmärtäväinen äiti niin olisi hiljaa.

      Luulisin että äitisi tulee vielä pettymään katkerasti, ei se nuori poika pitkään pidä äitiäsi.
      Kunhan on pelkän seksin perään. Kyllä varmaan kylällä kehuu.

      Voit olla rauhassa vihainen, on sinullakin oikeus tunteisiin, turha niitä pimittää.
      Mielestäni nää ovat "pedofiilijuttuja" jo tavallaan. "Puumat" - oikea sana olisi "kiimainen vanha akka". Sama juttu näillä vanhoilla ukoilla kun pitää saada "lampaanlihaa".
      Ymmärtäisi jos olisi 10 vuotta nuorempi ja yhteistä myös henkistä puolta ja harrastusta. Ja tuttavuus rakentuisi ystävyydelle. Mutta jos on vain sänkyä...

      • Yöäääk

        Hyi helweette miten likainen mielikuvitus.


    • realistiasiatasioina

      Ei, vaan realistinen.

      • Eikuulusulle

        Varsin kaheli kommentti aloitukseen. Jotta se realismista.


    • realistisesti

      Se kommentti oli sinulle, ei aloittajalle.

      • Mitämuutajäänytväliin

        No miksi et pane sitä minun kommenttini alle niin kuin kuuluu jotta tietää mihin se kuuluu? Vai etkö tajua tätä(kään) hommaa miten kommentit sijoitellaan?


    • Hjklll

      Minulla Isäni on yli 70 vuotias ja seurustelee reilusti alle 50 v naisen kanssa. Ikäeroa minulla tyttärellä ja tuolla naisystävällä ei ole kuin muutama vuosi.
      Suhde häiritsee, ehkä eniten se hullaantuminen. Isä ei olisi edes esitellyt naista, mutta piipahdin sattumalta kylään naisen ollessa siellä. En ole vihainen tms. mutta suhde ja ikäero vaivaa.

      • Oletkokadevaikipeä

        Miksi ? Mitä se kuuluu sulle jos molemmat ovat henkisesti terveitä ja 'oikeustoimikelpoisia' ?


      • Tuisari
        Oletkokadevaikipeä kirjoitti:

        Miksi ? Mitä se kuuluu sulle jos molemmat ovat henkisesti terveitä ja 'oikeustoimikelpoisia' ?

        KYllä on normaalia ja vastuullista, että vähän katsoo päältä, että vanhusta ei huijata. Turha on mölöttää, että ei kuulu sulle.


      • Revisiitä-jososaat

        "Normaali ja vastuullinen" on aivan eri asia kuin kade ja kipeä. Aika monet yksinäiset eivät niin välitä huijatuksi tulemisesta kunhan vain saavat seuraa, juttukaveria, ystävyyttä tai edes kaveruutta, mahdollisesti jopa lempeä ja lämpöä. Täytyy olla todella sairas saivartelija jos nuo aiheet iäkkäältä kieltää vedoten vanhuuteen.


    • apuavoitarvita

      Eikö pitäisi olla helpottunut et nuorempi nainen, sillä pitää huolen kun isä vanhenee ja jos tulee jotain et tarvitsee apua.

    • ällöttävää

      Kyllä näitä "mitä se sulle kuuluu" ja muut samantapaisia riittää.

      Kyllä tyttärelle tuntuu aika pahalta ja "kummalta" kun vanhat äijät jahtaavat nuoria tyttöjä ja vanhat ämmät nuoria poikia. Nuoreen sekautumista se on ja itsekästä.


      Olen samaa mieltä että INHOTTAVAA.

      Älkää te muutko täällä selitelkö!

    • mielikuvitusihmsilläon

      Muutaman vuoden olen vanhempi erästä toista en tiedä mitä tässä haetaan mutta jos joku on vaikka lapsensa kanssa ostoksilla niin ei tunnu kivalta kun jotkut tuijottaa ja oikein näkyy miten likainen

    • Hugvpkåkk

      Meillä ei tämä yli 70-vuotiaan ja alle 50-vuotiaan suhde ole tuonut näkyvästi mitään hyvää. Alkoholi näyttää maistuvan nyt papalle ja rouvalle kesällä reippaasti. Lapsenlapset muistui viimeksi mieleen kesäkuun alussa ja he ihmettelevät. Surullista katella koko touhua.

    • ikäväkyllä

      Surullista.

      Perinnöt nähtävästi menee sitten rouvalle?
      Kannattaisi keskustella silloin kun on selvinpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2742
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      241
      2668
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2366
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      201
      1857
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe