Ulkopuolinen omien joukossa

Ahdistaa

Niin monesti huomannut olevani ulkopuolinen oman perheen keskuudessa.Ainut siskoni saa huomiota,häntä autettu monin tavoin.Oma osani on saada osakseni arvostelut,haukut ja mitätöinnit vanhemmiltani.En kuulema osaa mitään,en kelpaa kellekään jne.Ja vielä kun ystäviäni haukutaan,alkaa vähemmästäkin ahdistamaan.En edes jaksa ymmärtää miten minä olen se jota kohdellaan näin.

5

387

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhakääpä2

Oletan että sinä olet jo aikuinen ihminen ja asut omillasi.
      Ei aikuisten ihmisten ole pakko olla niin kiinni toisissaan jos seura ei miellytä.

Kun vanhempasi arvostelevat sinua syyttä, sinuna sanoisin heille seuraavasti: "kiitos moitteista, mielestäni en ole ansainnut teiltä tuollaista käytöstä osakseni. Minä lähden nyt omaan kotiini ja tulen seuraavan kerran käymään vasta sitten kun teillä on jotain positiivista sanottavaa minulle. Heippa." Ja ei muuta kuin ovi perässä kiinni.

Etkä soittele etkä käy ennen kuin pyytävät anteeksi.
      Jos soittavat ja arvostelevat yhä, sanot, että hei, pientä kunnioitusta please, palataan asiaan sitten kun osaatte ensin pyytää anteeksi.

Kyllähän vanhempien pitää osata kannustaa ja arvostaa lapsiaan.
      Ja sama päinvastoin, myös lasten pitää kunnioittaa vanhempiaan.

• Yleinen_ongelma

Kaltaisiasi ihmisiä on PALJON. Oma perhe kohtelee huonosti. Mene Youtubeen, laita halusanaksi "dysfunctional family". Kuuntele ja alat tajuta, mistä on kyse. jos et ole hyvä englannissa, kuuntele, ja sinusta tulee hyvä englannissa. Saat vastauksesi ongelmaasi.

• Riitaterapeutti666

Tiiän tunteen... itel sama et perhe vaa antaa huomion veljelle. Mutta vaik tää elämä on tälläst nik kai se on vaa pakko jatkaa elämistä vaikna sitten ilman perhettä vaikka se kui vaikeet oliski

• mekkk

Nostappa kissä pöydälle ja sanot kerran ja kunnolla että et siedä enää minkäänlaista negatiivistä sanomista ja jos ei muuten usko niin sanot että vedän heti turpiin sitä joka vituilee niin loppuu muuten lyhyeen se negatiivinen sanomianen.

• nhghhh

Tulet aina tuntemaan olosi yksinäiseksi seurassa missä empatia puuttuu. Parempi olla yksin kuin ikävässä seurassa. Tuollaisia perheitä on enemmän kuin uskoisitkaan. Jos tulee paha mieli, niin älä mene kylään. Jos siis et asu kotonasi. Jos asut, niin yritä päästä omaan asuntoon mahdollisimman nopeesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1700
    2. 105
      1195
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1071
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      979
    5. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      128
      877
    6. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      51
      870
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      838
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      70
      745
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      719
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      709
    Aihe