Niin monesti huomannut olevani ulkopuolinen oman perheen keskuudessa.Ainut siskoni saa huomiota,häntä autettu monin tavoin.Oma osani on saada osakseni arvostelut,haukut ja mitätöinnit vanhemmiltani.En kuulema osaa mitään,en kelpaa kellekään jne.Ja vielä kun ystäviäni haukutaan,alkaa vähemmästäkin ahdistamaan.En edes jaksa ymmärtää miten minä olen se jota kohdellaan näin.
Ulkopuolinen omien joukossa
5
316
Vastaukset
- vanhakääpä2
Oletan että sinä olet jo aikuinen ihminen ja asut omillasi.
Ei aikuisten ihmisten ole pakko olla niin kiinni toisissaan jos seura ei miellytä.
Kun vanhempasi arvostelevat sinua syyttä, sinuna sanoisin heille seuraavasti: "kiitos moitteista, mielestäni en ole ansainnut teiltä tuollaista käytöstä osakseni. Minä lähden nyt omaan kotiini ja tulen seuraavan kerran käymään vasta sitten kun teillä on jotain positiivista sanottavaa minulle. Heippa." Ja ei muuta kuin ovi perässä kiinni.
Etkä soittele etkä käy ennen kuin pyytävät anteeksi.
Jos soittavat ja arvostelevat yhä, sanot, että hei, pientä kunnioitusta please, palataan asiaan sitten kun osaatte ensin pyytää anteeksi.
Kyllähän vanhempien pitää osata kannustaa ja arvostaa lapsiaan.
Ja sama päinvastoin, myös lasten pitää kunnioittaa vanhempiaan. - Yleinen_ongelma
Kaltaisiasi ihmisiä on PALJON. Oma perhe kohtelee huonosti. Mene Youtubeen, laita halusanaksi "dysfunctional family". Kuuntele ja alat tajuta, mistä on kyse. jos et ole hyvä englannissa, kuuntele, ja sinusta tulee hyvä englannissa. Saat vastauksesi ongelmaasi.
- Riitaterapeutti666
Tiiän tunteen... itel sama et perhe vaa antaa huomion veljelle. Mutta vaik tää elämä on tälläst nik kai se on vaa pakko jatkaa elämistä vaikna sitten ilman perhettä vaikka se kui vaikeet oliski
- mekkk
Nostappa kissä pöydälle ja sanot kerran ja kunnolla että et siedä enää minkäänlaista negatiivistä sanomista ja jos ei muuten usko niin sanot että vedän heti turpiin sitä joka vituilee niin loppuu muuten lyhyeen se negatiivinen sanomianen.
- nhghhh
Tulet aina tuntemaan olosi yksinäiseksi seurassa missä empatia puuttuu. Parempi olla yksin kuin ikävässä seurassa. Tuollaisia perheitä on enemmän kuin uskoisitkaan. Jos tulee paha mieli, niin älä mene kylään. Jos siis et asu kotonasi. Jos asut, niin yritä päästä omaan asuntoon mahdollisimman nopeesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389