Ulkopuolinen omien joukossa

Ahdistaa

Niin monesti huomannut olevani ulkopuolinen oman perheen keskuudessa.Ainut siskoni saa huomiota,häntä autettu monin tavoin.Oma osani on saada osakseni arvostelut,haukut ja mitätöinnit vanhemmiltani.En kuulema osaa mitään,en kelpaa kellekään jne.Ja vielä kun ystäviäni haukutaan,alkaa vähemmästäkin ahdistamaan.En edes jaksa ymmärtää miten minä olen se jota kohdellaan näin.

5

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhakääpä2

Oletan että sinä olet jo aikuinen ihminen ja asut omillasi.
      Ei aikuisten ihmisten ole pakko olla niin kiinni toisissaan jos seura ei miellytä.

Kun vanhempasi arvostelevat sinua syyttä, sinuna sanoisin heille seuraavasti: "kiitos moitteista, mielestäni en ole ansainnut teiltä tuollaista käytöstä osakseni. Minä lähden nyt omaan kotiini ja tulen seuraavan kerran käymään vasta sitten kun teillä on jotain positiivista sanottavaa minulle. Heippa." Ja ei muuta kuin ovi perässä kiinni.

Etkä soittele etkä käy ennen kuin pyytävät anteeksi.
      Jos soittavat ja arvostelevat yhä, sanot, että hei, pientä kunnioitusta please, palataan asiaan sitten kun osaatte ensin pyytää anteeksi.

Kyllähän vanhempien pitää osata kannustaa ja arvostaa lapsiaan.
      Ja sama päinvastoin, myös lasten pitää kunnioittaa vanhempiaan.

• Yleinen_ongelma

Kaltaisiasi ihmisiä on PALJON. Oma perhe kohtelee huonosti. Mene Youtubeen, laita halusanaksi "dysfunctional family". Kuuntele ja alat tajuta, mistä on kyse. jos et ole hyvä englannissa, kuuntele, ja sinusta tulee hyvä englannissa. Saat vastauksesi ongelmaasi.

• Riitaterapeutti666

Tiiän tunteen... itel sama et perhe vaa antaa huomion veljelle. Mutta vaik tää elämä on tälläst nik kai se on vaa pakko jatkaa elämistä vaikna sitten ilman perhettä vaikka se kui vaikeet oliski

• mekkk

Nostappa kissä pöydälle ja sanot kerran ja kunnolla että et siedä enää minkäänlaista negatiivistä sanomista ja jos ei muuten usko niin sanot että vedän heti turpiin sitä joka vituilee niin loppuu muuten lyhyeen se negatiivinen sanomianen.

• nhghhh

Tulet aina tuntemaan olosi yksinäiseksi seurassa missä empatia puuttuu. Parempi olla yksin kuin ikävässä seurassa. Tuollaisia perheitä on enemmän kuin uskoisitkaan. Jos tulee paha mieli, niin älä mene kylään. Jos siis et asu kotonasi. Jos asut, niin yritä päästä omaan asuntoon mahdollisimman nopeesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe