http://www.xlsmedical.fi/ylipaino-lihavuus/laske-painoindeksisi?gclid=CKaq6-SV2dQCFU9JGQodIUkFiA
Mitä näyttää?
Painoindeksi
77
1190
Vastaukset
- olihantossakin
21,6
- Iso.poika
BMI33%, paino 125kg ja pituus 187cm.
21,8. Ylen laskuri, https://yle.fi/uutiset/3-6476582, hieman erilaisella kaavalla antaa 22,1.
Joo, oli hieman tylsää. Voisi lähteä vaikka lenkille, on niin nätti ilmakin.Tästä kaavasta pidän enemmän. Ihmiset tosiaankin ovat noin kaksijapuoliulotteisia ja ulkonäöllä voi havainnoida näistä vain vähän yli kaksi. Ihminen teki enkelin lumihankeen-menetelmällä mitataan miten paljon uutta lunta tarvitaan peittämään jäljet.
scrg kirjoitti:
Tästä kaavasta pidän enemmän. Ihmiset tosiaankin ovat noin kaksijapuoliulotteisia ja ulkonäöllä voi havainnoida näistä vain vähän yli kaksi. Ihminen teki enkelin lumihankeen-menetelmällä mitataan miten paljon uutta lunta tarvitaan peittämään jäljet.
Vähän yli kaksiulotteisen yksittäisen ihmisen arviointiin riittävät yleensä silmät. Itsensä arviointiin tarvitaan silmien lisäksi peili. Peilissä olevasta kaverista jopa väitetään, ettei se valehtele.
Silmät ja peili ei kuitenkaan riitä jos haluaa arvioida kokonaista kansaa tai osaa siitä. Juuri tähän tarkoitukseen jokin painoindeksin tapainen mittari on omiaan, Mutta kuka haluaa mitata itseään kuin väkijoukkoa? Kuka haluaa että sinä mittaat itseäsi kuin väkijoukkoa?
24,5 ja rasvaprosentti 13,3 (mitattu n. 3 kk sitten)
- zönggö-off
Näyttäs olevan 47,8.
- Iaskin..väärin
Tuhti tyttö :)
Heh, korkeimmillaan se on ollut mulla 31.2 , kun painoin 86 kg elikkä.... taulukon mukaan. Mutta kyllä mut voi pullukaksi ihan reilusti laskea. Tiedän sen itsekin, että vyötäisillä on liikaa nytkin. :)
PAINOINDEKSISI ON 31.2
Painoindeksiä koskevien suositusten mukaan olet lihava
Kaava näyttää edelleen siltä että se on tehty piirroshahmoja varten. Mutta toisaalta piirroshahmon, jolla ei ole syvyyttä eikä tilavuutta mutta silti massa, tiheys on ääretön.
Ihmisen pituuden neliö ei oikein kuvaa mitään. Pitäisin enemmän mittaustavasta jossa ihminen selinmakuulla tekee enkelinkuvaa lumihankeen ja jäljen ala mitattaisiin. Erityisesti haluaisin katsella ihmisiä mittailemassa itseään.- lihatipunen
Näyttää siltä, että ihan vitusti. En laskenut, tiedän. Olen kyllästynyt olooni eli jotain tarttis tehdä. Mielellään mahd. pian eli heti huomenna kun arki taas alkaa.
- kaisanoasaa
Läskeiltä pois täydet ihmisoikeudet! Koska tulette kalliiksi veronmaksajille.
- lihatipunen
kaisanoasaa kirjoitti:
Moni työtön palstaätmi tulee kalliimmaksi kuin minä olen tullut.
kaisanoasaa kirjoitti:
Lihaavuudelle ei voi mitään. Se on sairaus ja oire mikä pitää hoitaa , ettei kalliiksi tule.
kaisanoasaa kirjoitti:
http://www.terve.fi/aikuisten-lihavuus/lihavuus-sairautena
Pitäisi lääkäreiden enemmän auttaa ja tukea- lihatipunen
valtakunta kirjoitti:
Lihaavuudelle ei voi mitään. Se on sairaus ja oire mikä pitää hoitaa , ettei kalliiksi tule.
Kyllä minä voisin lihavuudelleni paljonkin. Laihdutin tässä muutama vuosi sitten ihan hyvän määrän kiloja mitä oli kertynyt liikaa äitini kuoleman jälkeen (entisten kilojen päälle). Sitten kuoli isäni ja aloin jälleen syödä lohduksi. Tässä sitä nyt sitten taas ollaan.
Olishan sitä voinut alkaa ryyppäämään ja vetämään nappeja kuten jotkut palstaätmit mutta minä lääkitsen itseäni ruoalla.
Lääkärit saavat yleensä vaan tuntemaan syyllisyyttä. lihatipunen kirjoitti:
Kyllä minä voisin lihavuudelleni paljonkin. Laihdutin tässä muutama vuosi sitten ihan hyvän määrän kiloja mitä oli kertynyt liikaa äitini kuoleman jälkeen (entisten kilojen päälle). Sitten kuoli isäni ja aloin jälleen syödä lohduksi. Tässä sitä nyt sitten taas ollaan.
Olishan sitä voinut alkaa ryyppäämään ja vetämään nappeja kuten jotkut palstaätmit mutta minä lääkitsen itseäni ruoalla.
Lääkärit saavat yleensä vaan tuntemaan syyllisyyttä.Tuossa sun tilanteessasi on se hyvä puoli, että se läski lähtee sillä millä on tullutkin - syömällä. Oikeaa ruokaa naamariin kolmen tunnin välein. Törkeesti vaan rehuja ja hedelmiäkin saa syödä aika huoletta, niitä ei kannata edes laskea mihinkään, kunhan pitää huolen että ainakin puoli kiloa kasviksia tulee mätettyä päivän mittaan. Eikä haittaa, vaikka menis kilokin. Sit se taikajuoma, vesi. Näin kesällä lämpimällä varsinkin on helpompaa muistaa se. Heti herätessä ensimmäisenä puoli litraa vettä vatsaan. Se potkaisee aineenvaihdunnan käyntiin.
Syödä saa oikeasti tosi paljon, kun vaan syö oikeaa ruokaa. Ei siis mitään eineksiä eikä sokeriliemiä. Aamupalaksi puuro ja vaikkapa kananmuna on oikein hyvä. Välipaloiksi vaikkapa munavoileipää tai munakasta ja hedelmiä, jos rahkat ei nappaa, voi syödä kalaa tai lihaakin. Ruualla sitten oikeaa ruokaa, perunaa tms. n. nyrkin kokoinen kasa, lihaa kämmenen kokoinen. Ja sitten kaiken maailman rehuja niin paljon kuin sielu sietää. Kastikkeeksi ruokalusikallinen oliiviöljyä, mustapippuria ja sen verran viinietikkaa, että saa tarpeeksi makua. Perussafkaa, ja tuo sietää välillä herkutteluakin. Ihan varmasti tippuu paino muutaman kk jälkeen, kun aineenvaihdunta lähtee kunnolla käyntiin. :)
Sitä paitsi syöminen on hurjan kivaa. Siksikään ei viitsis lähteä tiputtaan painoa vähillä eväillä. Enemmin noin ihan järkevästi, kun saa aina syödä vatsansa täyteen.
Ps. Multa (normaalipainoiselta) on tippunut enemmän kuin pari kiloa tuolla mättämisellä kuukaudessa. Oho. Toimii siis ihan oikeasti. Korvasin namit isolla salaattikulhollisella. Kun lähti tuossa talvella vähän lapasesta tuo suklaan syöminen... :)- lihatipunen
LinerT.2 kirjoitti:
Tuossa sun tilanteessasi on se hyvä puoli, että se läski lähtee sillä millä on tullutkin - syömällä. Oikeaa ruokaa naamariin kolmen tunnin välein. Törkeesti vaan rehuja ja hedelmiäkin saa syödä aika huoletta, niitä ei kannata edes laskea mihinkään, kunhan pitää huolen että ainakin puoli kiloa kasviksia tulee mätettyä päivän mittaan. Eikä haittaa, vaikka menis kilokin. Sit se taikajuoma, vesi. Näin kesällä lämpimällä varsinkin on helpompaa muistaa se. Heti herätessä ensimmäisenä puoli litraa vettä vatsaan. Se potkaisee aineenvaihdunnan käyntiin.
Syödä saa oikeasti tosi paljon, kun vaan syö oikeaa ruokaa. Ei siis mitään eineksiä eikä sokeriliemiä. Aamupalaksi puuro ja vaikkapa kananmuna on oikein hyvä. Välipaloiksi vaikkapa munavoileipää tai munakasta ja hedelmiä, jos rahkat ei nappaa, voi syödä kalaa tai lihaakin. Ruualla sitten oikeaa ruokaa, perunaa tms. n. nyrkin kokoinen kasa, lihaa kämmenen kokoinen. Ja sitten kaiken maailman rehuja niin paljon kuin sielu sietää. Kastikkeeksi ruokalusikallinen oliiviöljyä, mustapippuria ja sen verran viinietikkaa, että saa tarpeeksi makua. Perussafkaa, ja tuo sietää välillä herkutteluakin. Ihan varmasti tippuu paino muutaman kk jälkeen, kun aineenvaihdunta lähtee kunnolla käyntiin. :)
Sitä paitsi syöminen on hurjan kivaa. Siksikään ei viitsis lähteä tiputtaan painoa vähillä eväillä. Enemmin noin ihan järkevästi, kun saa aina syödä vatsansa täyteen.
Ps. Multa (normaalipainoiselta) on tippunut enemmän kuin pari kiloa tuolla mättämisellä kuukaudessa. Oho. Toimii siis ihan oikeasti. Korvasin namit isolla salaattikulhollisella. Kun lähti tuossa talvella vähän lapasesta tuo suklaan syöminen... :)Juu, tiedän että saan kiloja pois jos vaan itsekuri riittää 😊. Ja nimenomaan syömällä oikein, ei väärin kuten nyt teen. Liikaa menee eineksiäkin vaikka niistä ostan niitä ns. "terveellisempää". Nyt kesäaikaan olen taas alkanut tehdä salaatteja ku rehuja saa edukkaammin kuin talvella. Se on varmaan hyvä alku jo 😊. Vettä juon muutenkin paljon. Tiedän ihmisiä joiden pitää suunnilleen väkisin juoda. Jäätelöstä en haluis luopua nyt kesällä ..enkä kyl talvellakaan 😋
lihatipunen kirjoitti:
Juu, tiedän että saan kiloja pois jos vaan itsekuri riittää 😊. Ja nimenomaan syömällä oikein, ei väärin kuten nyt teen. Liikaa menee eineksiäkin vaikka niistä ostan niitä ns. "terveellisempää". Nyt kesäaikaan olen taas alkanut tehdä salaatteja ku rehuja saa edukkaammin kuin talvella. Se on varmaan hyvä alku jo 😊. Vettä juon muutenkin paljon. Tiedän ihmisiä joiden pitää suunnilleen väkisin juoda. Jäätelöstä en haluis luopua nyt kesällä ..enkä kyl talvellakaan 😋
Miksi pitää syödä liikaa ja epäterveellisesti jos on surullinen?
lihatipunen kirjoitti:
Lääkärit saavat yleensä vaan tuntemaan syyllisyyttä.Juuri tuota jatkuvaa jojoilua joutuu elämää jos masentaa ei jaksa,tulee lohtu syömistä.vaikka olisit saanut itsesi kuosiin.
Lopulta oot lihava ja vaikka ei masenna niin oot lihavuuden sairauksissa ja alkaa itsensä epävarmuus näkyä taas, loputon kierre.
Joo aina voit saada tipuin muutaman kilon mutta se tulee nopeaan takaisin.
Joille on rasvakudosta kehittynyt helpommin tulee takaisin.lihatipunen kirjoitti:
Juu, tiedän että saan kiloja pois jos vaan itsekuri riittää 😊. Ja nimenomaan syömällä oikein, ei väärin kuten nyt teen. Liikaa menee eineksiäkin vaikka niistä ostan niitä ns. "terveellisempää". Nyt kesäaikaan olen taas alkanut tehdä salaatteja ku rehuja saa edukkaammin kuin talvella. Se on varmaan hyvä alku jo 😊. Vettä juon muutenkin paljon. Tiedän ihmisiä joiden pitää suunnilleen väkisin juoda. Jäätelöstä en haluis luopua nyt kesällä ..enkä kyl talvellakaan 😋
Ei jäätelöstä tarvikaan luopua. Kunhan ensin alle syö kaiken sen oikean ruuan. Pelkät rehut ei riitä!
Oikein syöminen ei sitten ole sama asia kuin vähän syöminen! Itsekuria tässä vaatii eniten se, että tosiaan syö kaiken sen mitä pitää silloin kun pitää. Vaikka alkuun tökkis ihan sikana, että taasko pitää mättää ruokaa, niin sinne vaan :). Itse teen valmiiksi pakastimeen annosrasioissa. Helpottaa arjessa.super-atm kirjoitti:
Se helpottaa.
super-atm kirjoitti:
en tiedä miksi koetaan että liika herkku esim suklaalevy päivässä, äidinmaidon luovutuksen yhteydessä ja pieni annoksisen terveellisen ruuan lisäksi lihotti minua kilon päivässä.
Ei tarvinut syödä kerralla. Se on niin väärä uskomus että liika syöminen. Se on liian herkun syöminen ja laihtuminen pitäisi tehdä alle kalorimäärän. Jos et liiku 800kaloria päivää kohden jos liikut kävellen 1000kalorimäärän jos holkkää 1100 ja juokse 1400.
Eli tuollaiset ainakin noi liikunta kalori laskennan ollut.
Ei se suklaan jättäminen laihuta vaan pitää olla nälässä.- lihatipunen
LinerT.2 kirjoitti:
Ei jäätelöstä tarvikaan luopua. Kunhan ensin alle syö kaiken sen oikean ruuan. Pelkät rehut ei riitä!
Oikein syöminen ei sitten ole sama asia kuin vähän syöminen! Itsekuria tässä vaatii eniten se, että tosiaan syö kaiken sen mitä pitää silloin kun pitää. Vaikka alkuun tökkis ihan sikana, että taasko pitää mättää ruokaa, niin sinne vaan :). Itse teen valmiiksi pakastimeen annosrasioissa. Helpottaa arjessa.Juu tiiän 😊. Viimeksi laihdutin niin, että piti syödä paljon. Mutta siinä ruokavaliossa oli liikaa rajoitteita...enkä nyt tarkoita sitä, ettei saanut syödä karkkia kilotolkulla (super-atm luulee kuitenkin niin)
LinerT.2 kirjoitti:
Se helpottaa.
Ehkä vähän aikaa. Mutta parin viikon kuluttua tuskin nainen on onnellinen kun katsoo paisunutta vartaloaan peilistä.
Typerä kommentti.
Miksi pitää olla vain huonoja vaihtoehtoja? En minäkään suruuni ryyppää, syö nappeja tai syö liikaa ja epäterveellisesti. Surulle pitää näytää keskisormea ja syödä sitä turpaan. Sen jälkeen voi jatkaa normaalia, kurinalaista ja arjalaista elämää.lihatipunen kirjoitti:
Juu tiiän 😊. Viimeksi laihdutin niin, että piti syödä paljon. Mutta siinä ruokavaliossa oli liikaa rajoitteita...enkä nyt tarkoita sitä, ettei saanut syödä karkkia kilotolkulla (super-atm luulee kuitenkin niin)
Ai, millaisia rajoitteita?
super-atm kirjoitti:
Ehkä vähän aikaa. Mutta parin viikon kuluttua tuskin nainen on onnellinen kun katsoo paisunutta vartaloaan peilistä.
Ei kukaan noin nopeasti liho. Nestettä voi kyllä kertyä. Eikä kaikkia haittaa ylipaino.
LinerT.2 kirjoitti:
Ei kukaan noin nopeasti liho. Nestettä voi kyllä kertyä. Eikä kaikkia haittaa ylipaino.
Ei tietenkään. Mutta lihatipunen ja monet muutkin naiset syövät suruunsa vuosikaudet lopettamatta sitä ja urheilematta. Ihan sama minulle kuinka läski joku on. Tärkeintä on olla sinut itsensä kanssa. Epäilen kuitenkin että suurin osa läskinaisista on kaikkea muuta kuin tyytyväisiä itseensä.
- lihatipunen
LinerT.2 kirjoitti:
Ai, millaisia rajoitteita?
Hiilareita piti rajoittaa liikaa esim. leipä, peruna, pasta. Kyllä se aikansa toimi mutta ei lopunelämää.
lihatipunen kirjoitti:
Hiilareita piti rajoittaa liikaa esim. leipä, peruna, pasta. Kyllä se aikansa toimi mutta ei lopunelämää.
Jotain karppauspaskaa, yök! Ei ihme ettei napannu ;) Saa syödä noita hiilareita ja pitääkin, kun vaan katsoo sen nyrkin verran. Loput hiilarit sit vapaasti rehuista, marjoista ja hedelmistä. Ei tarvi laskeskella kaloreita eikä makroja sen kummemmin.
Jaa, taidan mennä iltapalalle (nam) ja nukkumaan :)super-atm kirjoitti:
Typerä kommentti.
Miksi pitää olla vain huonoja vaihtoehtoja? En minäkään suruuni ryyppää, syö nappeja tai syö liikaa ja epäterveellisesti. Surulle pitää näytää keskisormea ja syödä sitä turpaan. Sen jälkeen voi jatkaa normaalia, kurinalaista ja arjalaista elämää.Nyt kirjoitit erittäin viisaasti olen samalla kannalla.sen vuoksi on joka päivä saatava itsensä liikkumaan ettei kunto mene kokonaan ja nivelet heikoksi lihakset on kannettava myös painonkin.
super-atm kirjoitti:
Ei tietenkään. Mutta lihatipunen ja monet muutkin naiset syövät suruunsa vuosikaudet lopettamatta sitä ja urheilematta. Ihan sama minulle kuinka läski joku on. Tärkeintä on olla sinut itsensä kanssa. Epäilen kuitenkin että suurin osa läskinaisista on kaikkea muuta kuin tyytyväisiä itseensä.
Mutta vieläkin tuo ruoka on niin henkilökohtainen asia kuka oikeasti syö liikaa ruokaa, että paisuu sen vuoksi. Oon nähnyt vain yhden ihmisen joka tekee niin.
Sellaista on vaikea pyytää synttäreille kun lähtee 6kerroksista kakusta 1/4 kakkua. Mutta enemmän tunnen niitä jotka ei syö oikein mitään ja paino ei tipu ja pelkään niiden vitamiisen saamisesta.valtakunta kirjoitti:
Juuri tuota jatkuvaa jojoilua joutuu elämää jos masentaa ei jaksa,tulee lohtu syömistä.vaikka olisit saanut itsesi kuosiin.
Lopulta oot lihava ja vaikka ei masenna niin oot lihavuuden sairauksissa ja alkaa itsensä epävarmuus näkyä taas, loputon kierre.
Joo aina voit saada tipuin muutaman kilon mutta se tulee nopeaan takaisin.
Joille on rasvakudosta kehittynyt helpommin tulee takaisin."Joille on rasvakudosta kehittynyt helpommin tulee takaisin."
Jeps.. http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/miksi_rasvasta_on_niin_vaikea_paasta_eroon
.. Ja RasvaSolujakin on KahtaErillaista.. Ruskeaa ja Valkoista.. Ruskea Lämmittää hyvin.. ;Dvaltakunta kirjoitti:
Mutta vieläkin tuo ruoka on niin henkilökohtainen asia kuka oikeasti syö liikaa ruokaa, että paisuu sen vuoksi. Oon nähnyt vain yhden ihmisen joka tekee niin.
Sellaista on vaikea pyytää synttäreille kun lähtee 6kerroksista kakusta 1/4 kakkua. Mutta enemmän tunnen niitä jotka ei syö oikein mitään ja paino ei tipu ja pelkään niiden vitamiisen saamisesta.Ne jotka ovat lihavia "eivätkä syö mitään", syy on just siinä. Ovat lamaannuttaneet aineenvaihduntansa täysin. Elimistön pitää talleettaa joka ainut saamansa kalori, koska se luulee kropan olevan nälänhädässä. Tuosta tilanteesta voi päästä pois alkamalla syödä oikein ja kunnolla. Ensimmäisinä kuukausina varmastikin lihoo lisää, koska hormoonitoiminnan kuntoon saaminen vie aikansa. Sen jälkeen tilanne tasoittuu ja jossain kohtaa terveellä syömisellä alkaa laihtumaan.
Sen verran pitää kans sanoa, ettei noi "en syö mitään" tyypit syö sitten kaikkea sellaista, mistä saa turhia kaloreita ja mitä ei pitäisi suuhunsa laittaa, kuten sinäkin kerroit syöneesi suklaata. Kukaan ei pysy hengissä syömättä, joten jonkinlaista itsepetosta tuo "en syö mitään mutta lihon" sisältää aina.
Kaloreita on aika turha laskea, sellainen laihduttaminen epäonnistuu aika suurella todennäköisyydellä. Tärkeämpää on se, että opettelee syömään oikein.
Mulla on yksi tuttu, joka "ei syö mitään" ja on todella lihava. Joka kahvi- ja ruokatauolla se kuitenkin söi pieniä suklaapatukoita ja joi limuja. Eikä se ymmärtänyt ollenkaan, miksi oli lihava. Mun lämpimässä ruuassani ja jälkkärissäni ja kaikissa ruokaisissa välipaloissani oli huomattavasti vähemmän kaloreita kun sen yhden tauon patukoissa. Melkein suuttui, kun sitten sen sille kerroin. Noi väärät syömiset vieläpä väsyttää, että senkin puolesta kulutus on huonompaa kuin kunnon ravinnolla.LinerT.2 kirjoitti:
Ne jotka ovat lihavia "eivätkä syö mitään", syy on just siinä. Ovat lamaannuttaneet aineenvaihduntansa täysin. Elimistön pitää talleettaa joka ainut saamansa kalori, koska se luulee kropan olevan nälänhädässä. Tuosta tilanteesta voi päästä pois alkamalla syödä oikein ja kunnolla. Ensimmäisinä kuukausina varmastikin lihoo lisää, koska hormoonitoiminnan kuntoon saaminen vie aikansa. Sen jälkeen tilanne tasoittuu ja jossain kohtaa terveellä syömisellä alkaa laihtumaan.
Sen verran pitää kans sanoa, ettei noi "en syö mitään" tyypit syö sitten kaikkea sellaista, mistä saa turhia kaloreita ja mitä ei pitäisi suuhunsa laittaa, kuten sinäkin kerroit syöneesi suklaata. Kukaan ei pysy hengissä syömättä, joten jonkinlaista itsepetosta tuo "en syö mitään mutta lihon" sisältää aina.
Kaloreita on aika turha laskea, sellainen laihduttaminen epäonnistuu aika suurella todennäköisyydellä. Tärkeämpää on se, että opettelee syömään oikein.
Mulla on yksi tuttu, joka "ei syö mitään" ja on todella lihava. Joka kahvi- ja ruokatauolla se kuitenkin söi pieniä suklaapatukoita ja joi limuja. Eikä se ymmärtänyt ollenkaan, miksi oli lihava. Mun lämpimässä ruuassani ja jälkkärissäni ja kaikissa ruokaisissa välipaloissani oli huomattavasti vähemmän kaloreita kun sen yhden tauon patukoissa. Melkein suuttui, kun sitten sen sille kerroin. Noi väärät syömiset vieläpä väsyttää, että senkin puolesta kulutus on huonompaa kuin kunnon ravinnolla."Sen verran pitää kans sanoa, ETTÄ noi "en syö mitään" tyypit syö sitten kaikkea sellaista,.."
LinerT.2 kirjoitti:
Ne jotka ovat lihavia "eivätkä syö mitään", syy on just siinä. Ovat lamaannuttaneet aineenvaihduntansa täysin. Elimistön pitää talleettaa joka ainut saamansa kalori, koska se luulee kropan olevan nälänhädässä. Tuosta tilanteesta voi päästä pois alkamalla syödä oikein ja kunnolla. Ensimmäisinä kuukausina varmastikin lihoo lisää, koska hormoonitoiminnan kuntoon saaminen vie aikansa. Sen jälkeen tilanne tasoittuu ja jossain kohtaa terveellä syömisellä alkaa laihtumaan.
Mulla on yksi tuttu, joka "ei syö mitään" ja on todella lihava. Joka kahvi- ja ruokatauolla se kuitenkin söi pieniä suklaapatukoita ja joi limuja. Eikä se ymmärtänyt ollenkaan, miksi oli lihava. Mun lämpimässä ruuassani ja jälkkärissäni ja kaikissa ruokaisissa välipaloissani oli huomattavasti vähemmän kaloreita kun sen yhden tauon patukoissa. Melkein suuttui, kun sitten sen sille kerroin. Noi väärät syömiset vieläpä väsyttää, että senkin puolesta kulutus on huonompaa kuin kunnon ravinnolla.Noh toi on taas kuviteltu valhe. Koska tiedän tasan tarkkaa miten itse oon syönyt. Söin äidinmaidon luovutuksen aikaa suklaata neljävuotta sitten sen jälkeen lopetin. Se on turhaa yleistää että meno jatkuu.
Eikä se ole ,ei syö mitään koska sehän syö.
Sama asia kun 1/4 kakunsyöjä sanoi ettei syö mitään.
Oon huomannut nälässä oleminen väsyttää ihan hirveästi ja veto on poissa. olen nyt raskauden alun voinut pahoin ja eikä kykene syömään mutta yritän syödä vähän ettei keho olisi säästöliekillävaltakunta kirjoitti:
Noh toi on taas kuviteltu valhe. Koska tiedän tasan tarkkaa miten itse oon syönyt. Söin äidinmaidon luovutuksen aikaa suklaata neljävuotta sitten sen jälkeen lopetin. Se on turhaa yleistää että meno jatkuu.
Eikä se ole ,ei syö mitään koska sehän syö.
Sama asia kun 1/4 kakunsyöjä sanoi ettei syö mitään.
Oon huomannut nälässä oleminen väsyttää ihan hirveästi ja veto on poissa. olen nyt raskauden alun voinut pahoin ja eikä kykene syömään mutta yritän syödä vähän ettei keho olisi säästöliekilläOnneksi olkoon, kuinka pitkällä on? Eihän raskausaikana saakaan laihduttaa. Toivottavasti saat jotain alas. Mun kaverini joutui jokaisen raskautensa alkuvaiheessa tiputukseen, kun mikään ei pysynyt sisällä.
LinerT.2 kirjoitti:
Onneksi olkoon, kuinka pitkällä on? Eihän raskausaikana saakaan laihduttaa. Toivottavasti saat jotain alas. Mun kaverini joutui jokaisen raskautensa alkuvaiheessa tiputukseen, kun mikään ei pysynyt sisällä.
Noh pahoinvointi tulee pahaksi kesken syömisen että joudun jättää ruoan kesken. Onneksi vettä voin juoda. nälästäkin tulee pahoinvointi
LinerT.2 kirjoitti:
Onneksi olkoon, kuinka pitkällä on? Eihän raskausaikana saakaan laihduttaa. Toivottavasti saat jotain alas. Mun kaverini joutui jokaisen raskautensa alkuvaiheessa tiputukseen, kun mikään ei pysynyt sisällä.
Vatsakipuja, paino tippunut neljäkiloa.
valtakunta kirjoitti:
Siis vatsakipuja nälästä
Toivottavasti saat jotain näykittyä. Onko sulla mitään sellaista helpommin syötävää tai juotavaa? Hedelmäsmoothieita vaikka, tai suklaata..? Mahakivut ei oo kivoja :(
LinerT.2 kirjoitti:
Toivottavasti saat jotain näykittyä. Onko sulla mitään sellaista helpommin syötävää tai juotavaa? Hedelmäsmoothieita vaikka, tai suklaata..? Mahakivut ei oo kivoja :(
En syö suklaata. Hedelmäsmootheja en ole koskaan syönyt. Enkä ole perehtynyt niihin.
Mutta vesimelonia pystyn onneksi syömään mutta sekin on alkanut tökkii saan minä jotain syötyä piimääkin saanut menee. Sitä varmaan pitäisi ostaa🤔
Mutta ennen raskautta en ole taas pitkiin aikoihin syönyt niin ei ole muistettu ostaa.
En minä nesteytykseen joudu mutta kamalaa tämä on.
Ei minulla pahoinvointeja ole kuin tytöistä mutta näkee sit kun syntyy. Pojista taas ollut terveellinen ruoka hinku ettei ole saanut paljoa lihaa olla.
Kyllä minä pärjäänvaltakunta kirjoitti:
En syö suklaata. Hedelmäsmootheja en ole koskaan syönyt. Enkä ole perehtynyt niihin.
Mutta vesimelonia pystyn onneksi syömään mutta sekin on alkanut tökkii saan minä jotain syötyä piimääkin saanut menee. Sitä varmaan pitäisi ostaa🤔
Mutta ennen raskautta en ole taas pitkiin aikoihin syönyt niin ei ole muistettu ostaa.
En minä nesteytykseen joudu mutta kamalaa tämä on.
Ei minulla pahoinvointeja ole kuin tytöistä mutta näkee sit kun syntyy. Pojista taas ollut terveellinen ruoka hinku ettei ole saanut paljoa lihaa olla.
Kyllä minä pärjäänPiimä onkin hyvä, siinä on sekä hiilareita että proteiineja, ja vaikka mitä muuta terveellistä. Onneks sentään jotain menee alas, ettei ihan virta lopu. Ei toi pahoinvointi varmaan kivaa ole.
NuuskaMuikkune kirjoitti:
"Joille on rasvakudosta kehittynyt helpommin tulee takaisin."
Jeps.. http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/miksi_rasvasta_on_niin_vaikea_paasta_eroon
.. Ja RasvaSolujakin on KahtaErillaista.. Ruskeaa ja Valkoista.. Ruskea Lämmittää hyvin.. ;DNuuskamuikkunen oli kiva.🫧🥰
- Lihava-Ruma-Mies
Siinä se on 30 hujakoilla.
- vm43
Olen mies. 73v. Painoindeksi 29,5. Rasva on 16%. Tavoitealue on 10 - 20.
Vatsaontelon viskeraalirasva on 78,5 joka on ikäiseni alarajoilla. Yleinen tavoite on100 tai alle sen.
Johtopäätös. Painoindeksin saan työntää anukseeni.- Täsmennyksiä
Jo on ikää teillä.
PAINOINDEKSISI ON 25.1
Painoindeksiä koskevien suositusten mukaan olet ylipainoinen
No voihan vittu sentään.- Sitä.Minäkin
Hus hus laihduttamaan siitä!!
- lihatipunen
Ai sinun laskut ei ole muiden asioita mutta muiden laskut kyllä ovat sinun asioitasi 😀
lihatipunen kirjoitti:
Ai sinun laskut ei ole muiden asioita mutta muiden laskut kyllä ovat sinun asioitasi 😀
En kitise painostani kuin huonoitsetuntoinen pikkukakara niin kuin sinä.
Ne ei pidä paikkaansa noi taulukot.se on niin henkilökohtainen miten lihas ja rasva kerääntyy ja aineenvaihdunta toimiin ja lihas painaa enemmän.
- lihatipunen
super-atm kirjoitti:
Tää oli muuten tasan ensimmäinen ketju missä asiasta kirjoitin negasävyyn. Koska ketju koski painoindeksiä.
Sinähän olet yrittänyt lytätä minua aina säännöllisin väliajoin vaikka asia ei olisi ollut millään tavalla liittyväinen minuun eli jos olen vastannut jollekin muulle jotain mikä ei ole sinua miellyttänyt.
Että fuck you vaan. - vm43
valtakunta kirjoitti:
Ne ei pidä paikkaansa noi taulukot.se on niin henkilökohtainen miten lihas ja rasva kerääntyy ja aineenvaihdunta toimiin ja lihas painaa enemmän.
Taulukoita ja indeksejä parempia mittareita ovat nauhamitta ja vaatteiden sopivuus.
Tietenkin muutoksen seurannassa on luotettavalla laitteella tehty kehon koostumusanalyysi.
Viimeeksi mainittu antaa hyvän erittelyn kehon osittain ja kehon koostumuksen lajeittain.
Oleellista on kuitenkin muutoksen, tai muuttumattomuuden seuranta.
Minä treenaan säännöllisesti.
Käsivarsien lihasmassa on InBody720:n mukaan 1,49 x kokoiseni ukon ikään katsomatta.
Keskivartalolihakset 1,37 x ja
jalat 1,15 x
Suhteellinen nestekerroin on 1,13.
Viimeisten vuosien aikana lihaskato on ollut noin 1kg/vuosi painottuen jalkoihin.
Rasva on hyvällä alueella ja vatsaontelon epäterveellinen viskeraalirasva ikäiseni ( 73v ) alarajoilla.
Indeksini 29,5 ei huoleta minua tippaakaan!
Lihaksiston lisäbonuksena on korkeampi lepokulutus. Pelkkä perusaineenvaihduta kuluttaa minulla 2030kcal/vrk. - lihatipunen
lihatipunen kirjoitti:
Tää oli muuten tasan ensimmäinen ketju missä asiasta kirjoitin negasävyyn. Koska ketju koski painoindeksiä.
Sinähän olet yrittänyt lytätä minua aina säännöllisin väliajoin vaikka asia ei olisi ollut millään tavalla liittyväinen minuun eli jos olen vastannut jollekin muulle jotain mikä ei ole sinua miellyttänyt.
Että fuck you vaan.Jaa no olenhan mä lapsuuden/ nuoruuden lievästä lihavuudestani johtaneesta nimittelystä kirjoitellut. Mutta lapsuuden ja nykyisen iän välillä olen ehtinyt olla myös lievästi alipainoinen ja normipainoinen.
lihatipunen kirjoitti:
Että fuck you vaan."Tää oli muuten tasan ensimmäinen ketju missä asiasta kirjoitin negasävyyn."
Kerta se on ensimmäinenkin.
"Sinähän olet yrittänyt lytätä minua aina säännöllisin väliajoin vaikka asia ei olisi ollut millään tavalla liittyväinen minuun eli jos olen vastannut jollekin muulle jotain mikä ei ole sinua miellyttänyt."
Sinua on vaikea lytätä, koska olet valtava silavapallo.
"Että fuck you vaan."
Istu peukkuus, plösö.lihatipunen kirjoitti:
Jaa no olenhan mä lapsuuden/ nuoruuden lievästä lihavuudestani johtaneesta nimittelystä kirjoitellut. Mutta lapsuuden ja nykyisen iän välillä olen ehtinyt olla myös lievästi alipainoinen ja normipainoinen.
Olet kertonut myös kiusanneesi kehitysvammaista tyttöä.
vm43 kirjoitti:
Taulukoita ja indeksejä parempia mittareita ovat nauhamitta ja vaatteiden sopivuus.
Tietenkin muutoksen seurannassa on luotettavalla laitteella tehty kehon koostumusanalyysi.
Viimeeksi mainittu antaa hyvän erittelyn kehon osittain ja kehon koostumuksen lajeittain.
Oleellista on kuitenkin muutoksen, tai muuttumattomuuden seuranta.
Minä treenaan säännöllisesti.
Käsivarsien lihasmassa on InBody720:n mukaan 1,49 x kokoiseni ukon ikään katsomatta.
Keskivartalolihakset 1,37 x ja
jalat 1,15 x
Suhteellinen nestekerroin on 1,13.
Viimeisten vuosien aikana lihaskato on ollut noin 1kg/vuosi painottuen jalkoihin.
Rasva on hyvällä alueella ja vatsaontelon epäterveellinen viskeraalirasva ikäiseni ( 73v ) alarajoilla.
Indeksini 29,5 ei huoleta minua tippaakaan!
Lihaksiston lisäbonuksena on korkeampi lepokulutus. Pelkkä perusaineenvaihduta kuluttaa minulla 2030kcal/vrk.Olet todella hyvässä kunnosta mahtavaa
- lihatipunen
super-atm kirjoitti:
"Tää oli muuten tasan ensimmäinen ketju missä asiasta kirjoitin negasävyyn."
Kerta se on ensimmäinenkin.
"Sinähän olet yrittänyt lytätä minua aina säännöllisin väliajoin vaikka asia ei olisi ollut millään tavalla liittyväinen minuun eli jos olen vastannut jollekin muulle jotain mikä ei ole sinua miellyttänyt."
Sinua on vaikea lytätä, koska olet valtava silavapallo.
"Että fuck you vaan."
Istu peukkuus, plösö.Surulle en näytä keskisormea mutta sinulle näytän....vaikka hetken jaksoitkin olla suht asiallinen. Mutta en pidä sinusta.
- lihatipunen
super-atm kirjoitti:
Enkä muuten edes kitissyt, totesin että asialle pitää tehdä jotain koska oloni ei ole hyvä.
lihatipunen kirjoitti:
Surulle en näytä keskisormea mutta sinulle näytän....vaikka hetken jaksoitkin olla suht asiallinen. Mutta en pidä sinusta.
Työnnä sinä keskisormesi pyllyysi.
- salimies123
Painoindeksin mukaan olen ylipainoinen, mutta olen käynyt juuri kehonkoostumismittauksessa ja sen perusteella olen hyvässä kunnossa. Eipä tuota painoindeksiä tarvitse kauheasti katsella ellei ole sohvaperuna.
20,4
27,4 painoindeksillä mitattuna. Pituus 194 ja paino 103,0 kiloa. Nyt en syö ensiviikosta lähtien sokeria kuin sunnuntaisin! Siitä lähtee paino laskuun! :) Lisään myös liikuntaa ainakin näin kesällä! :)
PAINOINDEKSISI ON 26.5
Painoindeksiä koskevien suositusten mukaan olet ylipainoinen
1m 66cm ja 73 kg. :)- hitaastijavarmasti
Kymmenen kiloa pois ja olet jo ihan normaalin näköinen, normaalipainossa. Eikö miehesi ollut pitkä, yli 180? Hän on siis varmaan nytkin sinua painavampi, vaikkei lihava olekaan. Sikäli ei hätää, tuossakaan painossa.
hitaastijavarmasti kirjoitti:
Kymmenen kiloa pois ja olet jo ihan normaalin näköinen, normaalipainossa. Eikö miehesi ollut pitkä, yli 180? Hän on siis varmaan nytkin sinua painavampi, vaikkei lihava olekaan. Sikäli ei hätää, tuossakaan painossa.
Heh, mä pidän itseäni ihan normaali näköisenä jo nyt. Toki itse olen mieltynyt hieman pyöreempään minuun, kuin aivan hoikkaan versioon itsestäni. Minusta mä olen nätimpi kasvoiltanikin hieman "ylipainoisena indekseillä". Siksi en ole hädissäni, vaikka elopaino on tuon verran, mun on kuitenkin hyvä olla. Parempi kuin koskaan laihoina vuosinani. Juu hän on mua isompi kaikinpuolin, vaikka mä olen se pehmoisempi ja ylipainoinen osapuoli. Suurimmillaan hänellä on ollut elopainoa 110 kg ja plus. Nyt joku 80 ja 90 kg väliltä. Nyt öitä!
- makkara.pekoni
zönggö kirjoitti:
Heh, mä pidän itseäni ihan normaali näköisenä jo nyt. Toki itse olen mieltynyt hieman pyöreempään minuun, kuin aivan hoikkaan versioon itsestäni. Minusta mä olen nätimpi kasvoiltanikin hieman "ylipainoisena indekseillä". Siksi en ole hädissäni, vaikka elopaino on tuon verran, mun on kuitenkin hyvä olla. Parempi kuin koskaan laihoina vuosinani. Juu hän on mua isompi kaikinpuolin, vaikka mä olen se pehmoisempi ja ylipainoinen osapuoli. Suurimmillaan hänellä on ollut elopainoa 110 kg ja plus. Nyt joku 80 ja 90 kg väliltä. Nyt öitä!
lihavilla tapana kutsu itse itseen vähän pyöreä vaikka lihava
olet sokea oma ulkomuotollesi makkara.pekoni kirjoitti:
lihavilla tapana kutsu itse itseen vähän pyöreä vaikka lihava
olet sokea oma ulkomuotollesiMut kun en ole lihava, olen pyöreä. Enkä ole sokeakaan edes ulkomuodolleni. :)
73kg mun pituiselle on ihan hyvä elopaino, mutta ei tee vielä naisesta lihavaa. Vaan pyöreän.
- Sinkkumies---
Painan 90 kiloa, olen 167 cm eli olen läskimies
- Sinkkumies---
Juon aika paljon limua. Vähentää pitäis ja putois painoo 10 kg. Oon yrittänytkin vähentää mutta ei ole paras mahdollinen itsekuri.
- AikaSelkeää
Mielestäni miehelle on sopiva BMI 30, kunhan rasvaprosentti on alle 15,
Naiselle on tärkeintä, että lantionympärys on vyötärönympärystä suurempi. - Avio.ATMies
30.1. So what? En kiistä olevani läski. Ainoa outo juttu on, että paidat kanittavat hartioista tai rintakehän kohdalta eikä vatsasta, vaikka olen keskivartalolihava.
- Nainenolenminä
20 on bmi.
Rasvaprosentti oli 23% kun mitattiin - Anonyymi
Rasvaprosentista en ole varma, vatsalihakset näkyy. (Myös treenaamisen takia ofc)
Bmi on kuudentoista paikkeilla. Urheilen aika paljon. Tuntuu kylläkin vähän lihavalta:// - Anonyymi
Tärkeintä on se, mistä paino koostuu, siis lihaksista vai rasvasta. Mutta jos BMI yli 30 niin terveysriskit kasvavat. Täältä löysin artikkelin naisten painoindeksistä: https://wellnessandarts.fi/hyva-painoindeksi-naiselle/
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2795266- 604872
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii963784- 522790
- 222327
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua471898- 1191819
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991556- 711115
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1531104