Raikkaan elämän teillä tarjota.😍
Tutkimuksia
http://www.is.fi/terveys/art-2000005268289.html
Mitä tästä opimme?
Rakkaat palstalaiset haluan nyt ehdottamasti
94
755
Vastaukset
.. Että Viina on ViisastenJuoma.. ;D.. Pitää olla viisautta olla Othamatta tai sitten jos ja kun ottaa, niin ottaa Kohtuuudella.. ;P
valtakunta kirjoitti:
Niin mutta raskaana ei ollenkaa, ei edes kohtuudella.
No meikä kyllä vetää hupun täyteen jos eukko on raskaana..
Pitää miettiä asioita. :DEräkettu kirjoitti:
No meikä kyllä vetää hupun täyteen jos eukko on raskaana..
Pitää miettiä asioita. :DSitä voi miettiä juomattakin
valtakunta kirjoitti:
Sitä voi miettiä juomattakin
Kossupullo antaa neuvoa elämän polttaviin kysymyksiin.. :D
Eräkettu kirjoitti:
Kossupullo antaa neuvoa elämän polttaviin kysymyksiin.. :D
Minut se vei ongelmiin😰
valtakunta kirjoitti:
Niin mutta raskaana ei ollenkaa, ei edes kohtuudella.
Noh, Ei Tieteskää.. Se nyt on SanomatiSelvä.. ;D
LinerT.2 kirjoitti:
Ei ollut tuon artikkelin mukaan kohtuullinen ottaminenkaan viisasta. Tyhmäksi tekee. ;)
Tämän artikkelin mukaaan vähentäminen tai lopettaminen mahdollisesti korjaa.
Tutkimuksessa on kuitenkin käytetty nuoria joiden korjaantuminenkin on nopeampaa kuin aikuisella mutta nuoria olisi hyvä suojella enemmän
https://yle.fi/uutiset/3-9338039
Tässä kohtuukäyttö edelliseen artikkeliin puhutaan runsaskulutuksenavaltakunta kirjoitti:
Tämän artikkelin mukaaan vähentäminen tai lopettaminen mahdollisesti korjaa.
Tutkimuksessa on kuitenkin käytetty nuoria joiden korjaantuminenkin on nopeampaa kuin aikuisella mutta nuoria olisi hyvä suojella enemmän
Tässä kohtuukäyttö edelliseen artikkeliin puhutaan runsaskulutuksenaSiis kohtuukäyttöä puhutaan runsaskulutuksena minustakin 6 joka viikonloppu runsaskulutusta
LinerT.2 kirjoitti:
Ei ollut tuon artikkelin mukaan kohtuullinen ottaminenkaan viisasta. Tyhmäksi tekee. ;)
.. Noh, Kyllä kohtuullisesti ottaminen on varmasti Viisaampaa, kuin ns. KunnollaOttaminen.. ;D
.. Ja siks toiseks.. Ei ne PunttausMömmötkään varmasti vain hyväksi ole.. Eikä niiden(kään) koostuksesta ole läheskään aina mitään 100% varmuutta, että ovat just vain sitä mitä etiketissä lukee.. Suo siellä, vetelä täällä.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Noh, Kyllä kohtuullisesti ottaminen on varmasti Viisaampaa, kuin ns. KunnollaOttaminen.. ;D
.. Ja siks toiseks.. Ei ne PunttausMömmötkään varmasti vain hyväksi ole.. Eikä niiden(kään) koostuksesta ole läheskään aina mitään 100% varmuutta, että ovat just vain sitä mitä etiketissä lukee.. Suo siellä, vetelä täällä.. ;PMitkä ihmeen punttausmömmöt?
LinerT.2 kirjoitti:
Mitkä ihmeen punttausmömmöt?
.. No Just ne.. Kaikki mitkä ei ole ihan NormiRuokaa.. ;D.. Synteettisistä Vitskuista S-Vitamiineihin jne.. ;P
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. No Just ne.. Kaikki mitkä ei ole ihan NormiRuokaa.. ;D.. Synteettisistä Vitskuista S-Vitamiineihin jne.. ;P
Sun satujas taas. Ihan tavalliset ihmiset syö D-vitamiinia talvisin. Ei pitäis luulla tai olettaa, pitää tietää.
LinerT.2 kirjoitti:
Sun satujas taas. Ihan tavalliset ihmiset syö D-vitamiinia talvisin. Ei pitäis luulla tai olettaa, pitää tietää.
.. Äläs Vääristele.. Tiedät kyllä hyvin mitä tarkoitan.. Piristykset, Massotukset, Palautukset ja vaikka mitkä.. Mitä nyt nämä keksivätkin vetää naamaansa.. ;D
.. Äläs Vääristele.. Tiedät kyllä hyvin mitä tarkoitan.. Piristykset, Massotukset, Palautukset ja vaikka mitkä.. Mitä nyt nämä keksivätkin vetää naamaansa.. ;D
En tiedä. Keksit noi itse. Sellaista ravintoa kannattaa syödä, mitä asiantuntijat ja lääkärit urheilijoille suosittelee. Muu ei mulle kuulu, piikittääkööt itseensä mitä vaan jos mieli tekee.
Se että joku juo vielä enemmän kuin sinä, ei tee sun juopotteluasi muiden silmissä yhtään sen hyväksytymmäksi. ;)LinerT.2 kirjoitti:
En tiedä. Keksit noi itse. Sellaista ravintoa kannattaa syödä, mitä asiantuntijat ja lääkärit urheilijoille suosittelee. Muu ei mulle kuulu, piikittääkööt itseensä mitä vaan jos mieli tekee.
Se että joku juo vielä enemmän kuin sinä, ei tee sun juopotteluasi muiden silmissä yhtään sen hyväksytymmäksi. ;).. Noh, en jutellut pelkästään mistään piikityksistä, eikä lääkäritkään ole aina ns. AsiakkaanPuolella, siis 100% Asiakkaan (enkä tarkoita asiakkaalla jotain seuraa, firmaa jne. ;D) TerveysEdellä.. ;P
.. Kyllä monessa jutussa mennään ihan muut asiat edellä.. Toki monet ottavat ihan itse Tietoisia riskejä, koska ei haluta/pystytä olemaan ilmankaan.. Monista eri syistä johtuen.. ;P
.. Ai että sinä et ole ikinä kuullutkaan mistään muusta, kuin PerusRavinnosta?.. SeliSeli.. Ätskynkin keittiössä on varmaan Purkkia ja Purnukkaa yhtä, jos toista.. ;D
Juuh.. Kyllä minä "juopottelustani" ihan täyden vastuun otan.. Ja sen taakan kannan.. Onneksi se ei ole mulle mikään ongelma.. Voin olla ottamattakin.. Ja jos otan, niin otan.. Se nyt "vain" kuuluu joihinkin paikkoihin, jonne "joutuu" välillä tekemään EmpiirisiäTutkimusMatkoja.. TutkijanTyö vaatii välillä "uhrauksia".. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Noh, en jutellut pelkästään mistään piikityksistä, eikä lääkäritkään ole aina ns. AsiakkaanPuolella, siis 100% Asiakkaan (enkä tarkoita asiakkaalla jotain seuraa, firmaa jne. ;D) TerveysEdellä.. ;P
.. Kyllä monessa jutussa mennään ihan muut asiat edellä.. Toki monet ottavat ihan itse Tietoisia riskejä, koska ei haluta/pystytä olemaan ilmankaan.. Monista eri syistä johtuen.. ;P
.. Ai että sinä et ole ikinä kuullutkaan mistään muusta, kuin PerusRavinnosta?.. SeliSeli.. Ätskynkin keittiössä on varmaan Purkkia ja Purnukkaa yhtä, jos toista.. ;D
Juuh.. Kyllä minä "juopottelustani" ihan täyden vastuun otan.. Ja sen taakan kannan.. Onneksi se ei ole mulle mikään ongelma.. Voin olla ottamattakin.. Ja jos otan, niin otan.. Se nyt "vain" kuuluu joihinkin paikkoihin, jonne "joutuu" välillä tekemään EmpiirisiäTutkimusMatkoja.. TutkijanTyö vaatii välillä "uhrauksia".. ;DKun olet niin tietävinäsi, niin olepa hyvä ja selitä ihan tarkasti mitä aineita tarkoitat. Ettei muiden tarvi syyllistyä olettamiseen ;)
Multa löytyy maitopurkki jääkaapista ja purnukka on jalkojen välissä.LinerT.2 kirjoitti:
Kun olet niin tietävinäsi, niin olepa hyvä ja selitä ihan tarkasti mitä aineita tarkoitat. Ettei muiden tarvi syyllistyä olettamiseen ;)
Multa löytyy maitopurkki jääkaapista ja purnukka on jalkojen välissä... En jaksa lähteä leikkimään Taas "Tyhmää&Yksinkertaista".. Ainaskaan Sun kanssa.. Mä tiedän kyllä miten siinä käy.. Turhaan vaan menee aikaa ja energiaa.. ;D
- ikuinen-sinkku
Juon alkoholia jotta kuolisin nopeammin.
Eli hidas itsemurha. Eikö olisi joku nopeampi tyyli parempi, ei meinaan tarvis niin kauan kärsiä. Vai onko kärsimys joku uusi laji josta en vain ole kuullut.
Mihin kummaan aivosoluja pitäisi säästellä? Että kognitiiviset kyvyt olisivat huippuluokkaa siinä vaiheessa kun keho ei enää osaa muuta kuin tuottaa kipua ja hajota milloin mistäkin paikasta.
Kyllä ne aivotkin vanhenee mutta olisi varmasti parempi nauttia pitkään kuin voi elämän iloista
valtakunta kirjoitti:
Kyllä ne aivotkin vanhenee mutta olisi varmasti parempi nauttia pitkään kuin voi elämän iloista
Nauttia
valtakunta kirjoitti:
Mutta kun aivoille pitäisi saada myös jotain mieltä ja virikettä, josta iloita. Mä olen yhtenä mahdollisuutena pitänyt sitä että tarpeeksi vanhana voi yrittää alkoholilla ja muilla päihteillä ottaa elämään pienen loppukirin.
scrg kirjoitti:
Mutta kun aivoille pitäisi saada myös jotain mieltä ja virikettä, josta iloita. Mä olen yhtenä mahdollisuutena pitänyt sitä että tarpeeksi vanhana voi yrittää alkoholilla ja muilla päihteillä ottaa elämään pienen loppukirin.
virikkeitä. Löytyy jos haluaa luonteeseen sopivaa.
Virikettä saa kirjoista opiskelemalla jokin uusi asia tieto on vieläkin valtaa.scrg kirjoitti:
Voi käydä festareilla. Vuokrata maatikun viljellä, käydä sukeltamassa(alan uskomaan ennen pitkään ei varmaan ihan tervettä)
Seinäkiipeilyä. Mikroautoilla yms. Tai kokeilla kaikkea. Itseäni harmittaa etten ole harjoitellut mitään aktiivisestiscrg kirjoitti:
Toi loppukiri oli kyllä hykerryttävä ajatus. Ainoa vaan, jos jo sattuu sairastamaan vaikkapa alzheimerin tautia, silloin ei enää pysty. Tai jos on tiukat lääkitykset päällä, ettei niidenkään puolesta voi.
Mut toisaalta, ihan kaikki on vaarallista, epäterveellistä, sairastuttavaa ja aikaiseen hautaan jouduttavaa. Vaikka eläis miten terveellisesti, salama voi iskeä, tulva hukuttaa, puu kaatua päälle tai naapuri ajaa autolla yli. Parempi elellä vaan just niin kuin itsestä hyvälle tuntuu ja elää hyvä elämä, vaikka sitten vähän lyhyempikin. Kansantaloudellisestikin se olis hyödyllisempää kuin maata vuodet 110-125 ajattelevana parsana jossain hoitolaitoksessa. Vaikka pää toimis, kroppa ei määräänsä enempää kestä.
- crux
Vielä kun keksisi sille kristallinkirkkaalle järjelle jotain käyttöä tässä järjettömässä maailmassa niin sitten voisi harkita asiaa.
http://www.terve.fi/terveyden-abc/lieva-kognitiivinen-heikentyminen
Et tulisi jälkipolvillesi taakaksi vaan jaatte elämän ilot kuin terveyden elämästä. Ihmiset ovat onnellisia kun ovat terveitä- crux
valtakunta kirjoitti:
http://www.terve.fi/terveyden-abc/lieva-kognitiivinen-heikentyminen
Et tulisi jälkipolvillesi taakaksi vaan jaatte elämän ilot kuin terveyden elämästä. Ihmiset ovat onnellisia kun ovat terveitäJos olisi jotain jälkipolvia niin sitten tilanne olisi ainakin hieman erilainen. Yksinäisen miehen elämä tässä maailmassa on niin jonninjoutavaa ajankulua että kognitiivinen on vähän liian hieno sana siihen harmauteen.
crux kirjoitti:
Jos olisi jotain jälkipolvia niin sitten tilanne olisi ainakin hieman erilainen. Yksinäisen miehen elämä tässä maailmassa on niin jonninjoutavaa ajankulua että kognitiivinen on vähän liian hieno sana siihen harmauteen.
Maailmassa niin paljon ihmisiä ja yksinäiset hakee seuraa jotka kaipaa sitä😍
- tämä-selvä
Miesten kannattaa ymmärtää että jos ei juo niin jää ikisinkuksi. Juopottelu tarkoittaa sosiaalista elämää ja naiset haluaa miehen juovan mahdollisimman usein. Takuulla et saa naista jollet juo ja käy baareissa. Kysykää vaikka dark fearilta joka ei juo eikä käy baareissa, se jätkä on vielä neitsyt 40 vuotiaana.
Kaikkea kanssa, ukkoseni ei juonut kuin yhden lasin punaviiniä.minä se ihan kännissä olin kun otin sen. Baarissa voi käydä vaikka ei juo. Kyllä minä limpparikin sain
- Avio.ATmies
Älä nyt viitsi tämä-selvä jankata. Tämä yhden asian totuus on vielä enemmän heikolla pohjalla kuin kaikki muut palstalla esitetyt yhden asian totuudet. Juopottelu ei tarkoita sosiaalista elämää. Naiset eivät halua miehen juovan mahdollisimman usein. Naisen voi saada juomatta ja käymättä baareissa. Minäkin sain kaksi ekaa suhdettani absolutistina. Darkkis on huono esimerkki mistä tahansa.
- Avio.ATmies
Siis RAITTIIN elämän, tarkoitit...
Sinäänsä tupakoiminen on myös haitallinen mutta lopettaminen tutkittu auttavan. Oon itsekin lopettanut n.23v että paremman elämän saamiseksi aivot ovat ratkaisin osuus.
Voit pitää raittiina mutta minä pidän tervellisyyden edistämisen koska on enemmän vaikutusta aivojen toimimalla
- Avio.ATmies
valtakunta kirjoitti:
Voit pitää raittiina mutta minä pidän tervellisyyden edistämisen koska on enemmän vaikutusta aivojen toimimalla
Hyväksytkö sitten huumeet, vai? Jos et juo, et polta, etkä käytä huumeita, olet raitis, riippumatta siitä oletko sitä terveellisyyden edistämisen takia vai jostain muusta syystä. Jos suosittelet sitä tapaa muille, suosittelet raittiutta, vaikka sen tekisitkin terveellisyyden edistämisen vuoksi. Terveyssyistä Pekka Puskakin alkoholin vapauttamista vastustaa.
Itse kumminkin kärsin kielellisestä erityivaikeudesta joten ymmärrän erittäin paljon miten itsensä kuulluksi tuleminen on elämälle tärkeää ja omansa oikeuden pitämisessä kiinni.
Omaan hoitoon ei pysty vaikuttamaan jos ei ole kykeneväinen vakuttamaan lääkäriäAvio.ATmies kirjoitti:
Hyväksytkö sitten huumeet, vai? Jos et juo, et polta, etkä käytä huumeita, olet raitis, riippumatta siitä oletko sitä terveellisyyden edistämisen takia vai jostain muusta syystä. Jos suosittelet sitä tapaa muille, suosittelet raittiutta, vaikka sen tekisitkin terveellisyyden edistämisen vuoksi. Terveyssyistä Pekka Puskakin alkoholin vapauttamista vastustaa.
Huumeet on tutkittu ja ovat erittäin paha aivoille.
Avio.ATmies kirjoitti:
Puhut raittiudesta, minä raikkaasta elämästä.
Me eroamme siinä että meillä on omat sanastot miten koemme vaikutuksen.
http://oppimateriaali.wikidot.com/metaforaAvio.ATmies kirjoitti:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2244031/The-horror-Meth-Before-pictures-reveal-shocking-transformation-faces-users-hooked-deadly-drug.html?ICO=most_read_module
Se vaikuttaa erittäin nopeasti moneen asiaa en suosi ikinä huumeita.- Avio.ATmies
valtakunta kirjoitti:
Puhut raittiudesta, minä raikkaasta elämästä.
Me eroamme siinä että meillä on omat sanastot miten koemme vaikutuksen.
http://oppimateriaali.wikidot.com/metaforaRaikkaaseen elämään raittiudella, tarkoitat.
Avio.ATmies kirjoitti:
Raikkaaseen elämään raittiudella, tarkoitat.
Raittius on kokonaa kieltäytymistä alkoholia mutta tämä tutkimus
Niin kuin kerroin aiemmin ylempänä
"Tämän artikkelin mukaaan vähentäminen tai lopettaminen mahdollisesti korjaa.
"- Avio.ATmies
valtakunta kirjoitti:
Raittius on kokonaa kieltäytymistä alkoholia mutta tämä tutkimus
Niin kuin kerroin aiemmin ylempänä
"Tämän artikkelin mukaaan vähentäminen tai lopettaminen mahdollisesti korjaa.
"Tuo aloituksesi linkki on kuitenkin otsikoitu "Kohtuullinenkin alkoholin käyttö surkastuttaa aivoja" ja myöhemmin vielä " näyttää siltä, etteivät nykyiset alkoholisuositukset eivät riitä estämään monia alkoholin terveyshaittoja".
Ehkä pitäisi sittenkin heittäytyä täysraittiiksi, jos haluaisi elää sitä raikasta elämää. Alkoholin kohtuuden ylittävän käytön ongelmat nyt eivät varsinaisesti ole mikään uusi uutinen. Avio.ATmies kirjoitti:
Tuo aloituksesi linkki on kuitenkin otsikoitu "Kohtuullinenkin alkoholin käyttö surkastuttaa aivoja" ja myöhemmin vielä " näyttää siltä, etteivät nykyiset alkoholisuositukset eivät riitä estämään monia alkoholin terveyshaittoja".
Ehkä pitäisi sittenkin heittäytyä täysraittiiksi, jos haluaisi elää sitä raikasta elämää. Alkoholin kohtuuden ylittävän käytön ongelmat nyt eivät varsinaisesti ole mikään uusi uutinen.Kohtuullisuus aloituksessani on taas nuorten kohdalla suurkulutukseksi katsottu.
Avio.ATmies kirjoitti:
Tuo aloituksesi linkki on kuitenkin otsikoitu "Kohtuullinenkin alkoholin käyttö surkastuttaa aivoja" ja myöhemmin vielä " näyttää siltä, etteivät nykyiset alkoholisuositukset eivät riitä estämään monia alkoholin terveyshaittoja".
Ehkä pitäisi sittenkin heittäytyä täysraittiiksi, jos haluaisi elää sitä raikasta elämää. Alkoholin kohtuuden ylittävän käytön ongelmat nyt eivät varsinaisesti ole mikään uusi uutinen.Kumminkin se auttaa sydämen kanssa käytössä pitäisi katsoa mikä on kannattaako vain ei. Määrä voi olla lopulta erittäin pieni mikä on kannata myöhemmällä iällä
Avio.ATmies kirjoitti:
Ehkä pitäisi sittenkin heittäytyä täysraittiiksi, jos haluaisi elää sitä raikasta elämää. Alkoholin kohtuuden ylittävän käytön ongelmat nyt eivät varsinaisesti ole mikään uusi uutinen.Voiko esim olla lääke mutta jos aletaan asioita miettimään. Mutta minusta raittius on hyvä päätös. En itsekään juo mutta pidän mahdollisuutena myös terveys vaikutuksille myöhemmälle iälle
valtakunta kirjoitti:
Voiko esim olla lääke mutta jos aletaan asioita miettimään. Mutta minusta raittius on hyvä päätös. En itsekään juo mutta pidän mahdollisuutena myös terveys vaikutuksille myöhemmälle iälle
Jaahas lähetin sen jo välissä mutta tässä on tätä häslinkiä.
- pamauttaja
Onko sut taas pamautettu paksuksi?
- aikuinenmies-
Tunnen paljon miehiä jotka juo ja jotkut eivät juo alkoholia. Ne jotka juo ovat pitkissä suhteissa. Ne jotka eivät juo, eivät ole suhteissa ollut. Kaveripiirissä se joka ei juo niin eihän sille oikeesti edes puhuta illan bileiden aikana koska se tuli vaan henkaamaan eikä hauskaa pitämään. Sitä yrittää olla sosiaalinen mutta naiset on niiden kanssa jotka juovat.
Jokainen päättää itse juoko tai ei. Jonkinaikaa sitten oli täysin terveellinen hyönteismyrkky ddt käytössä. Asbestia käytettiin eristeenä ja kattomateriaalina. Silti ruoka taitaa olla kaikista vaarallisinta ihmiselle. Päätöksiä, päätöksiä...
Noh sehän tässä on että ainakin on,selvät tulokset on havaittu myös nuoremmilla ,joita on myös testattu. Linkkiin löytyy muutamasta ylemmästä ketjusta.
Uskon vaikutuksien olevia selviä.valtakunta kirjoitti:
Noh sehän tässä on että ainakin on,selvät tulokset on havaittu myös nuoremmilla ,joita on myös testattu. Linkkiin löytyy muutamasta ylemmästä ketjusta.
Uskon vaikutuksien olevia selviä.Lopetatko syömisenkin, jos tiedät mitä ruoka aiheuttaa ihmiselle?
En väitäkään, että alkoholi on hyväksi ihmiselle, mutta vielä huonompaa on tehdä kaikki päätökset tutkimusten perusteella. Kyllä sitä ihminen tietää ihan itse mikä on hyväksi ja mikä ei.
Silti jotkut lyö päätänsä seinään.Dissident kirjoitti:
Lopetatko syömisenkin, jos tiedät mitä ruoka aiheuttaa ihmiselle?
En väitäkään, että alkoholi on hyväksi ihmiselle, mutta vielä huonompaa on tehdä kaikki päätökset tutkimusten perusteella. Kyllä sitä ihminen tietää ihan itse mikä on hyväksi ja mikä ei.
Silti jotkut lyö päätänsä seinään.Olen lopettanut sitä mukaan kun olen arvioinut haitan.
Se että tutkimukset on kehittänyt lääketiedettä joten mitä enemmän tiedämme sitä paremmin elämme. Pitkäikäisyys johtuu tutkimuksien tuomasta vaikutuksesta.
Olen haastatellut pitkäikäisiä ihmisiä he ovat olleet terveellisen elämän kannalla jo n.60-70 luvulla tiedettiin kaloreista ja terveellisestä ruuasta ja ihmiset ovat silti lihoneet johtuen ettei hyvästä luopuminen ole helppoa.
Ruokaa sen vuoksi on paljon tutkittu ja tietyt määrät rajattu mitkä ovat vielä terveellisiä ja suositeltavia terveellisen elämän kannalta.
Myös on sokerin korvaavia, jotka ovat enemmän haitaksi kuin sokeri mutta sokerissakin on päiväkiintiö,mikä on terveellinen vielä.
Kannattaa tarkkailla mitä syö piimäkin on todettu terveemmäksi maitoavaltakunta kirjoitti:
Olen lopettanut sitä mukaan kun olen arvioinut haitan.
Se että tutkimukset on kehittänyt lääketiedettä joten mitä enemmän tiedämme sitä paremmin elämme. Pitkäikäisyys johtuu tutkimuksien tuomasta vaikutuksesta.
Olen haastatellut pitkäikäisiä ihmisiä he ovat olleet terveellisen elämän kannalla jo n.60-70 luvulla tiedettiin kaloreista ja terveellisestä ruuasta ja ihmiset ovat silti lihoneet johtuen ettei hyvästä luopuminen ole helppoa.
Ruokaa sen vuoksi on paljon tutkittu ja tietyt määrät rajattu mitkä ovat vielä terveellisiä ja suositeltavia terveellisen elämän kannalta.
Myös on sokerin korvaavia, jotka ovat enemmän haitaksi kuin sokeri mutta sokerissakin on päiväkiintiö,mikä on terveellinen vielä.
Kannattaa tarkkailla mitä syö piimäkin on todettu terveemmäksi maitoaMuutenkin se tiedonlevitys on heikkoa.
Dissident kirjoitti:
Lopetatko syömisenkin, jos tiedät mitä ruoka aiheuttaa ihmiselle?
Silti jotkut lyö päätänsä seinään.Sinä mietit vain mitä virheitä ihmiskunta tehnyt mutta et huomaa miten sen kehitystä on parannettu.
Oon pahoillani oikeiskirjoitustaidosta mutta johtuu lapsuuden tietämättömyydestä koulun kannattuvuudesta ja näin olen opimme tästäkin tieto on valtaa.valtakunta kirjoitti:
Muutenkin se tiedonlevitys on heikkoa.
Tupakkakin on epäterveellistä. Sinulle on näytetty kuolleen tupakoitsijan keuhkoja kun ne on tummat...onko sinulle näytetty samanikäisen tupakoimattoman keuhkot? Ei varmasti. Et erottaisi niitä toisistaan.
Minulle kertoi tämän patologi joka ei polta itse. Tupakoinnin voi todeta sormien värjäytymisellä. Silti tyhmempikin tietää, että savun sisäänhengittäminen ei ole hyväksi ihmiselle. Sinäkin yskit ja pakenet raittiimpaan ilmaanpäin jos savua on.
Tätä minä tarkoitan. Luonnollinen valinta. Ei ihminen tarvitse mitään tutkimustuloksia. Jokainen alkoholia liikaa käyttävä tietää mitä tekee... ei siihen tutkimustulokset auta.Dissident kirjoitti:
Tupakkakin on epäterveellistä. Sinulle on näytetty kuolleen tupakoitsijan keuhkoja kun ne on tummat...onko sinulle näytetty samanikäisen tupakoimattoman keuhkot? Ei varmasti. Et erottaisi niitä toisistaan.
Minulle kertoi tämän patologi joka ei polta itse. Tupakoinnin voi todeta sormien värjäytymisellä. Silti tyhmempikin tietää, että savun sisäänhengittäminen ei ole hyväksi ihmiselle. Sinäkin yskit ja pakenet raittiimpaan ilmaanpäin jos savua on.
Tätä minä tarkoitan. Luonnollinen valinta. Ei ihminen tarvitse mitään tutkimustuloksia. Jokainen alkoholia liikaa käyttävä tietää mitä tekee... ei siihen tutkimustulokset auta.Olen lopettanut tupakin n23v etten polta.
Poltin 14v asti.
Minun syyni olivat toisenlaiset lopettamisen mutta on myös todettu passiivinen on yhtä vaarallista.mikä aiheuttaa vauriota, ennen vanhaan ihmiset poltti sisällä. Jotkut polttaa vieläkin.valtakunta kirjoitti:
Sinä mietit vain mitä virheitä ihmiskunta tehnyt mutta et huomaa miten sen kehitystä on parannettu.
Oon pahoillani oikeiskirjoitustaidosta mutta johtuu lapsuuden tietämättömyydestä koulun kannattuvuudesta ja näin olen opimme tästäkin tieto on valtaa.Jokainen on yksilö. En mieti yhteiskuntaa. Arvostan vaan yksilöä...ihmistä. En koko sakkia. Mitä enemmän ihmisiä, sitä pahempi soppa. Pitää käyttää omia aivojaan. Sinä päätät mitä teet elämälläsi, ei yhteiskunta.
Ja en välitä pikkuseikoista. Elämä on oppia jokahetki. Tärkeintä ei ole miten asiat sanoo, vaan se että sanoo. Kaikki ei pysty edes puhumaan. Tai kirjoittamaan.Dissident kirjoitti:
Tätä minä tarkoitan. Luonnollinen valinta. Ei ihminen tarvitse mitään tutkimustuloksia. Jokainen alkoholia liikaa käyttävä tietää mitä tekee... ei siihen tutkimustulokset auta.Oletko huomannut kun kehotettu pitää hengitys suojaimia tiepölyn vuoksi koska sitä myöten autostalähtevä maahan ajautuu pöllyessä keuhkoihin. Tämä varoitus tuli tässä keväällä.
Vanhuksille ei suositeltu taas kerran rikkaat juoksisit kuitenkin hakemaan hengityssuojaimet.valtakunta kirjoitti:
Olen lopettanut tupakin n23v etten polta.
Poltin 14v asti.
Minun syyni olivat toisenlaiset lopettamisen mutta on myös todettu passiivinen on yhtä vaarallista.mikä aiheuttaa vauriota, ennen vanhaan ihmiset poltti sisällä. Jotkut polttaa vieläkin.Hyvä päätös.
Ihminen hengittää keuhkoihin likaa ilman passiiivista tupakointiakin. Ilma ei ole puhdasta, vaikka joku ei polta vieressä. Jos tupakka kestää 5 min. Niin tunnista sinä hengität 55 min tavan ilmaa... jos polttaisit tupakkaa 2 tunnin välein keskimäärin..tupakka altistaa keuhkoja prosenttuaalisesti niin vähän, että se patologi sinut avatessaan ei pysty keuhkoista päättelemään poltitko vai et... se katsoo sen sinun sormistasi. Keltaiset sormet paljastaa selvemmin tupakoitsijan kuin keuhkot. Mutta se on tehokkaampi tapa vaikuttaa sanomalla, että keuhkot mustuu.valtakunta kirjoitti:
Oletko huomannut kun kehotettu pitää hengitys suojaimia tiepölyn vuoksi koska sitä myöten autostalähtevä maahan ajautuu pöllyessä keuhkoihin. Tämä varoitus tuli tässä keväällä.
Vanhuksille ei suositeltu taas kerran rikkaat juoksisit kuitenkin hakemaan hengityssuojaimet.No en aio elää maski päässäni koko elämää...koska se ei ole elämää..
Elämää ei ole kuolemanpelko. En halua elää saaliseläimenä ja pelätä kaikkea. Elämä valuu siihen. Elämä on nyt ja tässä. Järkeä voi käyttää, mutta ei pelätä.
Miten nauttia luonnosta jos pelkää ötököitä ja petoeläimiä?Dissident kirjoitti:
Hyvä päätös.
Ihminen hengittää keuhkoihin likaa ilman passiiivista tupakointiakin. Ilma ei ole puhdasta, vaikka joku ei polta vieressä. Jos tupakka kestää 5 min. Niin tunnista sinä hengität 55 min tavan ilmaa... jos polttaisit tupakkaa 2 tunnin välein keskimäärin..tupakka altistaa keuhkoja prosenttuaalisesti niin vähän, että se patologi sinut avatessaan ei pysty keuhkoista päättelemään poltitko vai et... se katsoo sen sinun sormistasi. Keltaiset sormet paljastaa selvemmin tupakoitsijan kuin keuhkot. Mutta se on tehokkaampi tapa vaikuttaa sanomalla, että keuhkot mustuu.Hassuilta että tuli uutisissa mutta tämä on jo julkaistu 2015
https://www.allergia.fi/uutiset/suojaudu-katupolylta-kayta-hengityssuojainta/
Itselläni ei tullut sormet keltaiseksi. en polttanut varmaan niin paljoa. enemmän ihmettelin, miten ne sormet värjääntynyt.valtakunta kirjoitti:
Hassuilta että tuli uutisissa mutta tämä on jo julkaistu 2015
https://www.allergia.fi/uutiset/suojaudu-katupolylta-kayta-hengityssuojainta/
Itselläni ei tullut sormet keltaiseksi. en polttanut varmaan niin paljoa. enemmän ihmettelin, miten ne sormet värjääntynyt.Niin. Ihmisiä valistetaan nykyään vaikka mistä. Jokainen joutuu nykyään tekemään yhäenemään valintoja mikä on hyvää valistusta ja mikä ei.
Alkuperäiseen aloitukseesikin viitaten edelleen....ihminen yksin päättää. Täälläkin suurinosa on ihan aikuisia. He tekevät päätöksensä ihan itse. Niin sinäkin. Tuskinpa sinun elämäsi huononee, jos et alkoholia juo ja polta tupakkaa. Mutta ruokaa sinun on syötävä. Mikä saa sinut voimaan hyvin ja mikä ei? Oletko maistanut ötököitä?Dissident kirjoitti:
No en aio elää maski päässäni koko elämää...koska se ei ole elämää..
Elämää ei ole kuolemanpelko. En halua elää saaliseläimenä ja pelätä kaikkea. Elämä valuu siihen. Elämä on nyt ja tässä. Järkeä voi käyttää, mutta ei pelätä.
Miten nauttia luonnosta jos pelkää ötököitä ja petoeläimiä?Ei sinun tarvitse käyttää mutta taas kerran harkitsen pikkuisille ja itselleni.😁
Dissident kirjoitti:
Niin. Ihmisiä valistetaan nykyään vaikka mistä. Jokainen joutuu nykyään tekemään yhäenemään valintoja mikä on hyvää valistusta ja mikä ei.
Alkuperäiseen aloitukseesikin viitaten edelleen....ihminen yksin päättää. Täälläkin suurinosa on ihan aikuisia. He tekevät päätöksensä ihan itse. Niin sinäkin. Tuskinpa sinun elämäsi huononee, jos et alkoholia juo ja polta tupakkaa. Mutta ruokaa sinun on syötävä. Mikä saa sinut voimaan hyvin ja mikä ei? Oletko maistanut ötököitä?Ei kiitos ötököitä😰
kyllä ihmisten elämällä merkitystä koska ne vaikuttaa käytöksellä lähipiiriini,en voi olla onnellinen jos ympärillä ihmiset on onnettomia.
Ihmiset tekee päätökset ja oikea toiminta tapa ehkäisee heistä ankeuttumasta mutta elämässä pitää olla tietoa, miten ihmiset ovat selvinneet mikä olisi hyvä tie. Aina on se mahdollista ettei elämä luo sitä mitä haluaa.
. Sinulla on merkitystä, olisi hyvä rakentaa pohja elämällesi
Minun ja ukon pohja vasta lapsien myötä rakentuu, olisi ollut mukava elämä perheessämme , jos olisimme jo rakentaneet.
Kumminkin meidän perheeseen vaikuttaa vanhempiemme valinnat ja vielä suhteessamme. Seitsemän vuotta riitelemme oikean yhteisen elämämme kannalta ja olemme jo 14vuotta olleet yhdessä.
Monet ikäisemme omistavat kaikkea ja jakavat näin lapsille enemmän mahdollisuuksia parempaan elämään.
Elimme itsetuhoisena ja paririidoissa menneisyys vaikuttaa tulevaisuuteen ja omien mielipiteiden rakentamiseen ja elämän.
Joskus joutuu taistelleen tiensä ja menneisyys seuraa perässä kuin minullakin. Minut on luokiteltu yhteiskunnan hylkiöksi. Eli ainut tapa on taistella itsensä irti hylkiö merkinnästä ja saada omavapaa tahto takaisin.
Se on vain väsyttävääDissident kirjoitti:
Niin. Ihmisiä valistetaan nykyään vaikka mistä. Jokainen joutuu nykyään tekemään yhäenemään valintoja mikä on hyvää valistusta ja mikä ei.
Alkuperäiseen aloitukseesikin viitaten edelleen....ihminen yksin päättää. Täälläkin suurinosa on ihan aikuisia. He tekevät päätöksensä ihan itse. Niin sinäkin. Tuskinpa sinun elämäsi huononee, jos et alkoholia juo ja polta tupakkaa. Mutta ruokaa sinun on syötävä. Mikä saa sinut voimaan hyvin ja mikä ei? Oletko maistanut ötököitä?Olen ollut jo 19v eläkkeenä. Itsetuhoisuus ei ole mikään hyvä asia ihminen ajettuna umpikujaa on loukku.
Ihmisille on jaettava tietoa ettei ihmiset toista virheitä ja voivat ansaita hyvän elämän.valtakunta kirjoitti:
Olen ollut jo 19v eläkkeenä. Itsetuhoisuus ei ole mikään hyvä asia ihminen ajettuna umpikujaa on loukku.
Ihmisille on jaettava tietoa ettei ihmiset toista virheitä ja voivat ansaita hyvän elämän.Ymmärrän pointisi kyllä.
Voit kertoa ihmisille, että alkoholi ei ole hyvästä. Mutta loppu on heidän oma asia. Siinähän se tieto tuli.Dissident kirjoitti:
Ymmärrän pointisi kyllä.
Voit kertoa ihmisille, että alkoholi ei ole hyvästä. Mutta loppu on heidän oma asia. Siinähän se tieto tuli.Jos ei ole perusteluja,ei tiedolla ole merkitystä.
valtakunta kirjoitti:
Jos ei ole perusteluja,ei tiedolla ole merkitystä.
Jokainen miettii perustelut ihan itse. Sinäkin perustelit ötökät jo pois nopeasti. Vaikka perustelisin ne kuinka terveellisiksi, et syöttäisi niitä lapsille.
Niitä syödään itämaissa kyllä ihan huoletta. Ja kiinassakin on aika paljon ihmisiä....eivät ole ötökänsyöntiin kuolleet.Dissident kirjoitti:
Jokainen miettii perustelut ihan itse. Sinäkin perustelit ötökät jo pois nopeasti. Vaikka perustelisin ne kuinka terveellisiksi, et syöttäisi niitä lapsille.
Niitä syödään itämaissa kyllä ihan huoletta. Ja kiinassakin on aika paljon ihmisiä....eivät ole ötökänsyöntiin kuolleet.Se ei ole perustelu vaan suora kieltäytyminen perustelu
sain tietoa ihan tarpeeksi ne päästöjenkin kannalta parempi mutta lihaa jo kasvatetaan keinotekoisesti.
Syön sitä mitä kykenen syömään helpompi jättää pois kuin ottaa tilalle epämieluisaa.
Kunnon perustelu auttaa ymmärtää.Dissident kirjoitti:
Niitä syödään itämaissa kyllä ihan huoletta. Ja kiinassakin on aika paljon ihmisiä....eivät ole ötökänsyöntiin kuolleet.Parisuhteessa selvittely auttaa molempia jos haluaa elää tasapainossa , ajatella toista ja omaa parastaan.
Selvittely helpottaa molempiakin menneisyys määrittää mielipiteemme.totthan on se että tarvitsee tutkimukset perusteellisesti koska tieto vääriStyy matkanvarrella ihmimillisistä syistä lukemisen ymmärtämisen kuin väärin ymmärräryksestä.Dissident kirjoitti:
Niitä syödään itämaissa kyllä ihan huoletta. Ja kiinassakin on aika paljon ihmisiä....eivät ole ötökänsyöntiin kuolleet.http://kielijelppi.virtamieli.fi/puheviestinta/perusteleminen
Pistän linkin nämähän on näitä,miten voi vaikuttaa perusteleminen on
Ja edelliseen viestiin lisäten joidenkin oletus erittäin suurta, joten syyttelyitäkin on kovemmat ja väärin ymmärrys.Dissident kirjoitti:
Niitä syödään itämaissa kyllä ihan huoletta. Ja kiinassakin on aika paljon ihmisiä....eivät ole ötökänsyöntiin kuolleet.Minä kuitenkin olen kertonut tämän huoleni ja kaikki sen tiedostaa ja minulle riittää se ,etten sanomatta jättänyt.
Päätökset on tottakai ihmisten omia ja varmasti perustelutkin mutta se kasvattaa ajattelua.valtakunta kirjoitti:
http://kielijelppi.virtamieli.fi/puheviestinta/perusteleminen
Pistän linkin nämähän on näitä,miten voi vaikuttaa perusteleminen on
Ja edelliseen viestiin lisäten joidenkin oletus erittäin suurta, joten syyttelyitäkin on kovemmat ja väärin ymmärrys.Joo. Minäkin osaan selvittää asioita jos tarvitsen perusteluja johonkin. Nykyään tietoa löytyy paljon. Saman asian voi perustella suuntaan tai toiseen. Se mikä on oikea, ihmiset valitsevat kuitenkin itse. En minä ainakaan halua sanoa ehdotonta oikeaa.
Herätän ennemmin vaihtoehtoja ja kysymyksiä, sekä lisään omia perusteluja. Maapallokin oli joskus tieteilijöitten mukaan litteä. Ja se oli ehdoton totuus pitkään. Nyt se on jokaiselle itsestäänselvästi pallo.Dissident kirjoitti:
Joo. Minäkin osaan selvittää asioita jos tarvitsen perusteluja johonkin. Nykyään tietoa löytyy paljon. Saman asian voi perustella suuntaan tai toiseen. Se mikä on oikea, ihmiset valitsevat kuitenkin itse. En minä ainakaan halua sanoa ehdotonta oikeaa.
Herätän ennemmin vaihtoehtoja ja kysymyksiä, sekä lisään omia perusteluja. Maapallokin oli joskus tieteilijöitten mukaan litteä. Ja se oli ehdoton totuus pitkään. Nyt se on jokaiselle itsestäänselvästi pallo.Minulle riittää se, etten sanomatta jättänyt.
Lopun tiedon hausta teet itse. Olen sanonut aiemmin palstoilla tarkistakaa lähteet ettet pidä ihmisen tuomaa viestiä virheellisenä.
Sen sinun pitää oppia ymmärtämään, opin sen yhdeltä tuhmelilta kun valehteli kaikesta ja uskoin sinisilmäisesti.valtakunta kirjoitti:
Minulle riittää se, etten sanomatta jättänyt.
Lopun tiedon hausta teet itse. Olen sanonut aiemmin palstoilla tarkistakaa lähteet ettet pidä ihmisen tuomaa viestiä virheellisenä.
Sen sinun pitää oppia ymmärtämään, opin sen yhdeltä tuhmelilta kun valehteli kaikesta ja uskoin sinisilmäisesti.Niin. En etsikään mitään vastauksia. Maailma tuo esiin elämässä asioita joita voidaan tutkia. Alkoholi mistä tässä alunperin oli puhe, on asia missä on selkeästi hyvääkin ja sitten on pahaa. Jotkut osaa sitä käyttää oikein jotkut sortuu siihen väärällä tavalla.
Ihan mikä tahansa asia...seksi, raha, tavara, ruoka....kaikki elämässä vastaatulevat, niitä voi käyttää tai ne voi käyttää sinua. Ovat kuin tuli...ja tulihan on huono isänsä, oiva renki. Tuo lämpöä ja kypsentää ruokaa..Dissident kirjoitti:
Niin. En etsikään mitään vastauksia. Maailma tuo esiin elämässä asioita joita voidaan tutkia. Alkoholi mistä tässä alunperin oli puhe, on asia missä on selkeästi hyvääkin ja sitten on pahaa. Jotkut osaa sitä käyttää oikein jotkut sortuu siihen väärällä tavalla.
Ihan mikä tahansa asia...seksi, raha, tavara, ruoka....kaikki elämässä vastaatulevat, niitä voi käyttää tai ne voi käyttää sinua. Ovat kuin tuli...ja tulihan on huono isänsä, oiva renki. Tuo lämpöä ja kypsentää ruokaa..Kerroin tuolla teksteissä että vähemtäminen voi peräti korjata mutta 6 pulloa joka viikon loppu on suurikulutusta.
Se että ottaa sen kerran vuodessa kohtuudella kuulostaa järkevämmältä kuin joka viikko itseään myrkyttää ,josta on todennäköisesti pahemmat seuraamukset. Myrkytysoireita on krapulakin.
Mutta minusta on ihan sama vaikka kuolette siihen jos olette onnellisia ettekä syytä muita humahtumisesta.Dissident kirjoitti:
Niin. En etsikään mitään vastauksia. Maailma tuo esiin elämässä asioita joita voidaan tutkia. Alkoholi mistä tässä alunperin oli puhe, on asia missä on selkeästi hyvääkin ja sitten on pahaa. Jotkut osaa sitä käyttää oikein jotkut sortuu siihen väärällä tavalla.
Ihan mikä tahansa asia...seksi, raha, tavara, ruoka....kaikki elämässä vastaatulevat, niitä voi käyttää tai ne voi käyttää sinua. Ovat kuin tuli...ja tulihan on huono isänsä, oiva renki. Tuo lämpöä ja kypsentää ruokaa..Tai jälkiseurauksista syytetä.Minulta lähtee oma velvollisuuden tunne sanomalla ja ihmiset käyttää saamaansa tietoa viisaasti miten näkevät.
valtakunta kirjoitti:
Tai jälkiseurauksista syytetä.Minulta lähtee oma velvollisuuden tunne sanomalla ja ihmiset käyttää saamaansa tietoa viisaasti miten näkevät.
No tuskimpa sinua kukaan arvaiskaan syyttää, jos täällä joku itseltään hengen alkoholilla saa itseltään. Pääosin varmaan täälläkin kaikki aikuisia ihmisiä ja ala-ikäisistä pääasiassa vastaavat heidän omat huoltajat.
Dissident kirjoitti:
No tuskimpa sinua kukaan arvaiskaan syyttää, jos täällä joku itseltään hengen alkoholilla saa itseltään. Pääosin varmaan täälläkin kaikki aikuisia ihmisiä ja ala-ikäisistä pääasiassa vastaavat heidän omat huoltajat.
Noh minulla on omatunto huolehtia kaikista.
Mitäköhän maailmasta tulisi, toisista ei välitetä ja jos näet ihmisen oikeassa hädässä. se kuuluu lakiin kansalaisvelvollisuus auttaa.Dissident kirjoitti:
Ainakaan ei tule omalle tunnolle kun olen tehnyt jotain asialle ja ehkäisen väärinkäyttöä
No saahan sitä kaikista välittääkin. Mutta täältä ei kannata hädässäolevia etsiä, kyllä niitä löytyy lähempääkin. Ja sinullahan on sitä jälkikasvuakin siinä ihan riittämiin, niin miksi sinun pitää haalia murheita vielä muualta? Ajatuksena kiva, mutta pitäisikö ennemmin keskittyä ihan omaan perheeseen, eikä haalia murheita maailmalta lisäksi?
"Pahuuden voittoon tarvitaan vain se, etteivät hyvät (ihmiset) tee mitään..".. ;P
.. Siksi.. =)NuuskaMuikkune kirjoitti:
"Pahuuden voittoon tarvitaan vain se, etteivät hyvät (ihmiset) tee mitään..".. ;P
.. Siksi.. =).. Toki Itseään voi ja täytyy Suojella myös.. Jos et muista/tajua ottaa happea ainakin välillä itsekin, niin eipä se paljon hukkuvaa/hukkuvia auta, jos/kun hukut itse ennen heitä.. ;P
.. Toki Itseään voi ja täytyy Suojella myös.. Jos et muista/tajua ottaa happea ainakin välillä itsekin, niin eipä se paljon hukkuvaa/hukkuvia auta, jos/kun hukut itse ennen heitä.. ;P
.. Tosin, joskus ja jossain tilanteissa voi olla, että joku/jotkut laittaa itsensä likoon ja yrittää auttaa/pelastaa jonkun/joitakin vaikka oman hyvinvointinsa/henkensä uhalla.. Vaikka lopputuloksesta ei olekaan varmuutta/takeita.. ;P
.. Persoona/Luonne kysymyksiä nämä(kin).. ;PNoh minähän haalin ystäviä jotka hoitaa sieluanikin. Ei minulla ystäviä kuin täällä ne jotka haluavat olla ja vapaaehtoisesti tukea kuin minäkin.
Täällä keskustelu palstoilla on myös heitä jotka tarvii kuuntelijaa niin minäkin ajautunut.
Ei se toisen tarvitse syyttää, voi olla omallatunnolla ilman että syyttää joka tapahtuu jotain.
Jokaisen lapsen menetys tornipalot ja muut kuolemat.tiedätkö kuinka se vetää minut ajatuksen pyörteisiin alas, miten niistä selviytyä. Kuinka kuulla vanhempien surua se satuttaa jokainen olisi voinut olla minun oma lapsi.
Minä ehkäisen kaikkein keinoin ja sinunkin pitää ymmärtää että ihmiset oppisi suojelee paremmin itseään ja toisiaan
Muutenkin taidot kehittyy mitä joutuu pohtimaan ja ratkaista joskus jaa suruani ja iloani, halujani vain ääneen pahimmat salaisuudet
Netti on ainut ja helpoin tie jutella tuntemattomien kanssa kun ei tiedä,kuka olet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094206
- 783456
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?763249Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243189Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223072- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452760Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim602678Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852519- 332364