FB ryhmä Roskalava/HKI tappaa ihmisten mielipiteet

JaniMalmberg

Ihmettelen suuresti sosiaalisen median ja ryhmien politiikkaa. Kun erehtyy olemaan neutraali ja ilmaisemaan mielipiteensä toisen julkaisemaan juttuun niin YP mielivaltaisesti estää edes perustelematta koko ryhmän. Tämä sananvapaus on vain sanahelinää joka tapettiin "vihervasemmisto" ajattelumaailmalla. Nykyään Suomea johtaa henkilöt, jotka määräävät mitä media julkaisee mistäkin aiheesta ja monesti jätetään toisen osapuolen kuuleminen sinne merkitään vain yhden osapuolen kanta. Puhumattakaan, että asiasta saisi keskustella asiallisesti ja olla eri mieltä niin FB:ssä kuin suurten sanomamedioidenkin kanavissa vain oikean tyyppiset ilmaisut saavat jäädä. Enää ei saa olla eriävää mieltä oikein mistään vaikka perustelisikin kantansa asiallisesti on monessa ryhmässä nähty että YP henkilöt ovat juuri vain näitä yhden kannan ihmisiä. Meidän sananvapaus tapetaan ja heillä on valta olla perustelematta tekojaan.
Kun yrittää luoda vaihtoehtoista näkökulmaa asioihin se aika nopeasti ollaan tyrmäämässä ja ymmärrän jos siinä tapahtuu kiihottamista, mutta rasismi ja muut mihin voidaan vedota niitä pystytään tulkitsemaan kirjoittajaa vastaan vaikka kirjoitettu teksti olisi yleisellä tasolla kirjoitettua eikä kohdistettua keneenkään yksinomaan.

Haluan tuoda tämän roskalavaryhmän esille se on yksi monista ryhmistä, joissa sananvapaus yleisellä tasolla on vain mukailla suuren valtaosan kantaa. Suomessa on hyvin vaikeaa ilmaista ja vaatia lisää tietoa tapahtuneesta kun siitä vaietaan ainakin niistä aiheista, jotka voisivat tuoda jollain tapaa median uskottavuuden huonoon valoon. Meidän on pitänyt vain niellä näiden "vihervasemmisto" ihmisten suvaitsevaisuus ja muita mielipiteitä sillä heillä on suojanaan juuri nämä kaverit ja kavereiden kaverit, jotka päättävät monessa tilanteessa yksinään kuka saa kirjoittaa ja mitä mieltä olla.

Toivottavasti tämän lukisi edes yksi ryhmän "Roskalava/HKI" YP henkilöistä, sillä kukaan heistä ei uskaltanut tulla sanomaan minulle miksi näin tehtiin ja ei annettu mahdollisuutta perääntyä. Olisi riittänyt vain rehellinen asiointi minun kanssasi.

Sosiaalisen median sananvapaus ei ole avointa väärin kuvitellakaan ettei joku siitä loukkaantuisi tai vahvempana ihmisenä eliminoi yksipuoleisesti. Kyllä asiasta saa olla neutraalisti olla eri mieltä vaikka aiheesta ei tykättäisikään sitä on juuri meidän sananvapaus ja antaminen toiseenkin näkökulmaan. Kaikki kirjoittamansa pitää perustella ja itse ainakin perustelen aina yleisellä tasolla kirjoittamani asiat.

Älkäämme tappako meidän sananvapautta vaan kuunnelkaa vaikkei se aina tuntuisi teistä hyvältä, sillä maailma ei ole niin ruusuinen kuin sen annetaan olla. Toivottavasti joskus vielä tähän ongelmaan puututtaisiin valtiollisella tasolla, että kansalaisilla saisi olla erinäisiä mielipiteitä asioista. Nyt eletään suljetussa ympyrässä, jota kontrolloi sensuurin nimissä pieni ryhmittymä. Heidän toimiaan ei voida valvoa eikä laittaa edesvastuuseen kun moderointia ei ole säädetty lailla millään tavalla. Tämä asia tulisi muuttaa ja edistää suojaa kaikkien osapuolten välillä.

Toivottavasti joskus vielä saadaan yhteinen linja lainsäädäntöön missä sallitaan hyvin perustellut mielipiteet neutraalilla tasolla.

1

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoNyyhNyyh

      No miksi ihmeessä sinä ymipäätään menet johonkin roskalavaryhmään mölisemään jotain ihan aiheeseen liittymätöntä?

      Kun kyseessä on ihan yksityishenkilön perustama ryhmä, niin tietysti hän päättää itse millaista möykkäämistä hän siellä sietää ja kuinka pitkään hän pitää ryhmää pystyssä.

      Perusta sinä itse vaikka joku rasistimöykkääjien roskalavaryhmä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe