mielipidepalsta on nimenomaan vapaan keskustelun areena. Sinä joka saat psyyken oireita eriävistä mielipiteistä, paikkasi ei ole mielipidepalstoilla.
Käsittämästöntä että Suomi on osa läntistä Eurooppaa ja edelleen löytyy heitä jotka kannattavat
systeemiä jossa vapaata mielipiteen ilmaisua ei sallita.
Etkö kannata vapaata keskustelua?
33
459
Vastaukset
- Lörtsyjaana
"Sinä joka saat psyyken oireita eriävistä mielipiteistä"
Tämä on totta. Kirjoituksista suorastaan hohtaa hänen(amalian) psykoosi saatuaan raivokohtauksen.- sairas-mikä-sairas
ahaa onko akka amalia, joka huutaa että 'miksi hän saa' -otsikolla ym. riehumista kun toiset eri mieltä? Psyykeltään sairas joka tarvitsisi ammattiauttajaa, kun ei kestä eriäviä mielipiteitä. Kuin suoraan 'yhden mielipiteen' -maailmasta.
- ainasamaa
sairas-mikä-sairas kirjoitti:
ahaa onko akka amalia, joka huutaa että 'miksi hän saa' -otsikolla ym. riehumista kun toiset eri mieltä? Psyykeltään sairas joka tarvitsisi ammattiauttajaa, kun ei kestä eriäviä mielipiteitä. Kuin suoraan 'yhden mielipiteen' -maailmasta.
Olet kyllä ymmärtänyt asian väärin. Kyllähän jokainen saa sanoa mielipiteensä ja pitääkin sanoa. Nyt oli kyse tästä muslimiakasta joka päivästä toiseen kirjoittaa täysin samanlaisia viestejä. Jos hän tietää jotain muslimien elämästä niin vois kuvitella, että osais kirjoittaa muutakin kuin aina yhtä samaa hömppää.
- matkailu_avartaa
ainasamaa kirjoitti:
Olet kyllä ymmärtänyt asian väärin. Kyllähän jokainen saa sanoa mielipiteensä ja pitääkin sanoa. Nyt oli kyse tästä muslimiakasta joka päivästä toiseen kirjoittaa täysin samanlaisia viestejä. Jos hän tietää jotain muslimien elämästä niin vois kuvitella, että osais kirjoittaa muutakin kuin aina yhtä samaa hömppää.
Kyllä minä, kantasuomalainen tapakristitty nainen tiedän islamista enemmän kuin suomiukot. Olen matkustellut mm. Tunisiassa, Arabiemiraateissa, Marokossa ja näin olen päässyt tutustumaan islamiin.
Islam alkoi kiinnostamaan mua lukiossa. Siinä on sitä jotain, mitä kristinuskossa ei enää ole. Mm. yhteisöllisyys, perhekeskeisyys, ei alkoholia ja ulkonäkökeskeisyyttä, juuri siksi pidän islamista. Islam on myös elämäntapa. - sano_ei_suomivosulle
matkailu_avartaa kirjoitti:
Kyllä minä, kantasuomalainen tapakristitty nainen tiedän islamista enemmän kuin suomiukot. Olen matkustellut mm. Tunisiassa, Arabiemiraateissa, Marokossa ja näin olen päässyt tutustumaan islamiin.
Islam alkoi kiinnostamaan mua lukiossa. Siinä on sitä jotain, mitä kristinuskossa ei enää ole. Mm. yhteisöllisyys, perhekeskeisyys, ei alkoholia ja ulkonäkökeskeisyyttä, juuri siksi pidän islamista. Islam on myös elämäntapa.Islamin "perhekeskeisyys", perhe ja suku kyttäävät toistensa tekemisiä varsinkin jälkikasvun. Avioliitotkin aika usein määrätään ennalta sisarpuolen tai serkun kesken.
- onpa-sulla-ongelmia
sano_ei_suomivosulle kirjoitti:
Islamin "perhekeskeisyys", perhe ja suku kyttäävät toistensa tekemisiä varsinkin jälkikasvun. Avioliitotkin aika usein määrätään ennalta sisarpuolen tai serkun kesken.
millä tavalla tuo liittyy tähän ketjuun? Sinä tykkäät kytätä islamilaisia kun heistä jatkuvasti kirjoitat. Kyllä suomalaisten tulisi kytätä mitä jälkikasvu tekee kavereidensa kanssa, mutta ai niin eihän sitä ehdi kun vedetään keppanaa kotisohvalla tai sitten kapakassa. Suomessa avioliitot on kiellettyjä serkkujen kesken, etkö tiennyt?
- Perhearvot
onpa-sulla-ongelmia kirjoitti:
millä tavalla tuo liittyy tähän ketjuun? Sinä tykkäät kytätä islamilaisia kun heistä jatkuvasti kirjoitat. Kyllä suomalaisten tulisi kytätä mitä jälkikasvu tekee kavereidensa kanssa, mutta ai niin eihän sitä ehdi kun vedetään keppanaa kotisohvalla tai sitten kapakassa. Suomessa avioliitot on kiellettyjä serkkujen kesken, etkö tiennyt?
Eihän suomalaiset sitä tajua vaan antavat teiniensä mellastaa ja tulla kännissä kotiin oksentaen. Ei nää välitä mitä heidän lapsensa puuhaa, kun nykyään jo ykkösluokkalaisiakin näkee tupakalla.
Muslimiperheissä meno on erilaista, mitä olen päässyt tutustumaan heihin. Juuri tästä perhe-elämästä ja kasvatuksesta tulisi ottaa mallia. "Paratiisi on äidin jalkojen juuressa" kuuluu sanonta, mikä tarkoitta sitä, että äiti on kunnioitettu ihminen islamissa. Hänelle ei puhuta rumasti ja olen nähnhtkin kuinka muslimi-isä aina pitää äidin puolia, jos lapsi kiroilee tai käyttäytyy muuten rumasti.
Musliminuoret osaavat pitää hauskaa ilman viinaakin. He ulkoilevat, viettävät vapaa-aikaa kirjastossa, koulutehtävissä autetaan ja yhdessä retkeillään luonnossa. Nykynuorten mielestä tällainen on noloa ja ennemmin ryypätään, isketään vanhempia jätkiä ja huudetaan vitun huoraa. Musliminuoret ovat todella kohteliaita vanhempia kohtaan ja heitä aina autetaan. Suomalainen nuoriso vain aukoo päätäänsä vanhemmille ihmisille. Miten tällaiset pärjää työelämässäkään, jos eivät ole saaneet mallia hyviin käytöstapoihin?
Suomessa suomalaisissa perheissä tapahtuu väkivaltaa neljän seinän sisällä ja perheet hajoaa. Tuntemani perheväkivaltaa kohdanneet naiset ovatkin yllättyneet arabin ottaessaan kuinka elämä muuttui parempaan suuntaan, kun ei ole enää viinapulloa kaapissa odottomassa. - racism__disposal
Perhearvot kirjoitti:
Eihän suomalaiset sitä tajua vaan antavat teiniensä mellastaa ja tulla kännissä kotiin oksentaen. Ei nää välitä mitä heidän lapsensa puuhaa, kun nykyään jo ykkösluokkalaisiakin näkee tupakalla.
Muslimiperheissä meno on erilaista, mitä olen päässyt tutustumaan heihin. Juuri tästä perhe-elämästä ja kasvatuksesta tulisi ottaa mallia. "Paratiisi on äidin jalkojen juuressa" kuuluu sanonta, mikä tarkoitta sitä, että äiti on kunnioitettu ihminen islamissa. Hänelle ei puhuta rumasti ja olen nähnhtkin kuinka muslimi-isä aina pitää äidin puolia, jos lapsi kiroilee tai käyttäytyy muuten rumasti.
Musliminuoret osaavat pitää hauskaa ilman viinaakin. He ulkoilevat, viettävät vapaa-aikaa kirjastossa, koulutehtävissä autetaan ja yhdessä retkeillään luonnossa. Nykynuorten mielestä tällainen on noloa ja ennemmin ryypätään, isketään vanhempia jätkiä ja huudetaan vitun huoraa. Musliminuoret ovat todella kohteliaita vanhempia kohtaan ja heitä aina autetaan. Suomalainen nuoriso vain aukoo päätäänsä vanhemmille ihmisille. Miten tällaiset pärjää työelämässäkään, jos eivät ole saaneet mallia hyviin käytöstapoihin?
Suomessa suomalaisissa perheissä tapahtuu väkivaltaa neljän seinän sisällä ja perheet hajoaa. Tuntemani perheväkivaltaa kohdanneet naiset ovatkin yllättyneet arabin ottaessaan kuinka elämä muuttui parempaan suuntaan, kun ei ole enää viinapulloa kaapissa odottomassa.Muslimiperheissä myös ilmeisesti opetetaan vihaa länsimaita/länsimaalaisia kohtaan vain onko opit saatu koraanikoulusta&moskeijasta?
Turhaan näet vaivaa muslimien valkopesemiseen, on päivänselvää mitä sakkia he ovat. - Raaka-_-Watson
Perhearvot kirjoitti:
Suomessa suomalaisissa perheissä tapahtuu väkivaltaa neljän seinän sisällä ja perheet hajoaa. Tuntemani perheväkivaltaa kohdanneet naiset ovatkin yllättyneet arabin ottaessaan kuinka elämä muuttui parempaan suuntaan, kun ei ole enää viinapulloa kaapissa odottomassa.Niin, suomalaiset nuorethan ne haukkuvat julkisilla paikoilla vanhuksia huoriksi ja yhteiskunnan eläteiksi. Kumma juttu että niillä nuorilla oli heikko suomen kielen taito ja olivat hyvinkin ruskettuneita.
Samoin jo pitkään jatkunut kaljan varastelu kaupoista, tosin niilläkin nuorukaisilla ihon pigmentti oli erittäin tumma. Joku voisi luulla että ovat muslimeja, niitä kun on Suomeen hortoillut ovista ja ikkunoista.
Mutta ilmeisesti ovat erittäin ruskettuneita kanta suomalaisia. - raaka-sialle
Raaka-_-Watson kirjoitti:
Niin, suomalaiset nuorethan ne haukkuvat julkisilla paikoilla vanhuksia huoriksi ja yhteiskunnan eläteiksi. Kumma juttu että niillä nuorilla oli heikko suomen kielen taito ja olivat hyvinkin ruskettuneita.
Samoin jo pitkään jatkunut kaljan varastelu kaupoista, tosin niilläkin nuorukaisilla ihon pigmentti oli erittäin tumma. Joku voisi luulla että ovat muslimeja, niitä kun on Suomeen hortoillut ovista ja ikkunoista.
Mutta ilmeisesti ovat erittäin ruskettuneita kanta suomalaisia.kyllä ne haukkujat ovat enimmäkseen ollet suomalaisia, ilman päivetystä. Kaljan varastelussa johtaa suomalaiskakarat koska kotona jo saatu verenperintönä viehtymys kaljaan ja viinaan. Toki joukossa voi olla muualta muuttaneita jotka yrittävät olla sitten 'maassa maan tavalla', eiks niin? Oot siis tyytyväinen.
- ihmekirjoituksia
sairas-mikä-sairas kirjoitti:
Eihän tänne voi kirjoittaa eriäviä mielipiteitä . Täällähän alkaa mieletön mekkala, kaikilla mahdollisilla haukkumis muodoilla . Mitä.helvetin pahoinvointia tai oksentelua se on jos sanoo mielipiteensä.
- luepa
ihmekirjoituksia kirjoitti:
Eihän tänne voi kirjoittaa eriäviä mielipiteitä . Täällähän alkaa mieletön mekkala, kaikilla mahdollisilla haukkumis muodoilla . Mitä.helvetin pahoinvointia tai oksentelua se on jos sanoo mielipiteensä.
näkee sen reagoinnista kuka on henkisesti pahoinvoiva.
- Raaka-_-Watson
Kyllä minuakin vituttaa kaikki hännystelijät ja dhimmit, jotka on kanssani eri mieltä.
- Raaka-_-Watson
Noh noh.
Minä kirjoittaisin:
Kyllä minuakin vituttaa kaikki hännystelijät ja dhimmit jotka ovat kanssani eri mieltä.
Mutta ei minua vituta, yhdentekeviä jokainen. Niin muslimit, muslimien patjat, dhimmit kuin suvakitkin. Roskasakkia kaikki mutta yhdentekeviä.
- Raaka-_-Watson
Minä osaan kirjoittaa täydellistä suomea, sinä et. Varsinkaan pilkkuja et laita paikoilleen. Siksi minä olen ainoa oikea Watson.
- racism__disposal
Eikö ole enää james tai sebastian? Onko nyt varma tieto jussista? Poliisin tutkimuksistako asia selvisi?
- tittelitön_tuure
Onko fakta vai luulo?
- Raaka-_-Watson
No mitä väliä?
Itseasiassa kirjoitat usein niin provosoivasti että säästät minulta vaivan. Palstan vajakit saavat siepit kommenteistasi.
Ja jos joskus jostain syystä poliisi alkaa tutkia niin sinun ip osoite on helpompi jäljittää.. - piiiipaaaaapiiiipaaa
No mitä väliä?
Itseasiassa kirjoitat usein niin provosoivasti että säästät minulta vaivan. Palstan vajakit saavat siepit kommenteistasi.
Ja jos joskus jostain syystä poliisi alkaa tutkia niin sinun ip osoite on helpompi jäljittää..kyllä poliisille on postia lähetetty jo paljon aiemmin tältä palstalta. Kohta soi monen ovikello tai kuuluu napakka koputus ja kyytiinkiin pääsette, sellaiseen jossa kalterit ikkunoissa. Mutta sehän ei ole uutta palstan oksentelijoille.
- Raaka-_-Watson
piiiipaaaaapiiiipaaa kirjoitti:
kyllä poliisille on postia lähetetty jo paljon aiemmin tältä palstalta. Kohta soi monen ovikello tai kuuluu napakka koputus ja kyytiinkiin pääsette, sellaiseen jossa kalterit ikkunoissa. Mutta sehän ei ole uutta palstan oksentelijoille.
Oikein. Toivottavasti viihdyt uudessa osoitteessasi
- töööööötttööööööööt
Oikein. Toivottavasti viihdyt uudessa osoitteessasi
kyllä viihdynkin täällä Miamissa erinomaisesti, ihmisten parissa. Elämä on todella ihanaa kaukana suomalaiskahjoista joilla tarve paljastella itseään. Muuten ovat tuppisuina, kunnes juovat tyhjät päänsä täyteen tai on jäänyt lääkitys ottamatta, sitten rääkyvät palstoilla pahoinvointiaan . What a weird mop ahahahahaa
- sano_ei_rasismille1
töööööötttööööööööt kirjoitti:
kyllä viihdynkin täällä Miamissa erinomaisesti, ihmisten parissa. Elämä on todella ihanaa kaukana suomalaiskahjoista joilla tarve paljastella itseään. Muuten ovat tuppisuina, kunnes juovat tyhjät päänsä täyteen tai on jäänyt lääkitys ottamatta, sitten rääkyvät palstoilla pahoinvointiaan . What a weird mop ahahahahaa
Mob eikä mop. Etkö sinä hullu tajua ettei sontapuheitasi kukaan usko. Olet yli 50 vuotias vanha rillipäinen pönäkkä lyhythiuksinen lehmä, täysin kelvoton kenellekään ja mihinkään. Minkin rehuksi sinut pitäisi laittaa....
- urostekoja
Aloittajan kannattaa lukea palstan ohjeistus. Vapaa? Tietysti muilla palstoilla voi rajattomammin suoltaa leimaavia oletuksia ihmisten niskaan.
- vihaako-pääsi-täynnä
Palstahan ei ole sellaisille jotka tarvitsevat ammattiauttajaa henkiseen pahoinvointiinsa. Jos ei 'jaksa' eriäviä mielipiteitä niin silloin on päässä jotain vikaa, koeta sisäistää faktat.
- tervepäterve
vihaako-pääsi-täynnä kirjoitti:
Palstahan ei ole sellaisille jotka tarvitsevat ammattiauttajaa henkiseen pahoinvointiinsa. Jos ei 'jaksa' eriäviä mielipiteitä niin silloin on päässä jotain vikaa, koeta sisäistää faktat.
Oletko varma että mielesi kykenee muodostamaan kuulemisen arvoisia mielipiteitä. Kaikilla kun semmoinen tuppaa olemaan esitettävänään noin 2-vuotiaasta lähtien. Jos ei jaksa kaikkia mielipiteitä niin se on ihan normaalia. Tällä palstalla on rajoja mitkä sitten ovatkaan. Ylittämisestä seuraa kategorisointi ja rangaistus tai sensuuri toisin kuin muilla alueilla. Niin ja faktat ja mielipiteet on eri asioita. Sisäistä se.
- visionist
tervepäterve kirjoitti:
Oletko varma että mielesi kykenee muodostamaan kuulemisen arvoisia mielipiteitä. Kaikilla kun semmoinen tuppaa olemaan esitettävänään noin 2-vuotiaasta lähtien. Jos ei jaksa kaikkia mielipiteitä niin se on ihan normaalia. Tällä palstalla on rajoja mitkä sitten ovatkaan. Ylittämisestä seuraa kategorisointi ja rangaistus tai sensuuri toisin kuin muilla alueilla. Niin ja faktat ja mielipiteet on eri asioita. Sisäistä se.
tarkistelepa omaa kykyäsi ymmärtää jonkun toisen eriävää mielipidettä. Juurikin sinä huudat ja riehut jos tällä 'hiekkalaatikolla' on eriäviä kannanottoja. Pelottaako sinua se että huomaat olevasi väärässä ja koet itsesi tyhmäksi? Itseäni ei huoleta eriävät mielipiteet, niin kauan kuin ne ovat asiallisia ja perusteiltaan todenperäisiä. Eivätkä perustu omaan henkiseen pahoinvoinnin purkamiseen. Suomalaisella työpaikalla on hyvin yleistä että sinne tullaan meuhkaamaan kun ns 'huono päivä'...haloo sekään ei kuulu sinne työpaikalle. Vaan privastisti se on käsiteltävä.
Palstalla näkee vihaa lietsovia viestejä jotka kohdistuvat etenkin maahanmuuttajiin ja toisin ajatteleviin. Maahanmuuttajissa kuin kantasuomalaisissakin löytyy akanoita jyvien joukosta. Vai kuinka ihmeessä moni olettaa että sieltähän piti tulla pelkkää hyvää jyvää? Ihmisiä ollaan kaikki. Rikolliset taustoista riippumatta tulisi kiikuttaa Siperian perukoille. Mahtaisko Putin perustaa 'kunnon' aitoja vankiloita Siperiaan jonne kaikki konnat passitettaisiin?
- Raaka-_-Watson
Dooh, dooh Amalia! Täällä menee talouskin alamäkeä, Suomessa taas päinvastoin. Kyllä minä sinne taidan tulla.
- Raaka-_-Watson
Talous menee täällä alamäkeä mutta minulla menee vielä ihan hyvin. Töitä on juuri sopivasti ja ei ole muslimeja joka kadunkulmassa.
Sääkin on huomattavasti parempi kuin Suomessa.
Kyllä minä täällä Brasiliassa pysyn, ainakin toistaiseksi. - Raaka-_-Watson
Talous menee täällä alamäkeä mutta minulla menee vielä ihan hyvin. Töitä on juuri sopivasti ja ei ole muslimeja joka kadunkulmassa.
Sääkin on huomattavasti parempi kuin Suomessa.
Kyllä minä täällä Brasiliassa pysyn, ainakin toistaiseksi.Noh, noh Amalia! Minä kirjoittaisin oikein: Talous menee täällä alamäkeä, mutta minä voin vielä hyvin. Töitä on juuri sopivasti, eikä ole muslimeja joka kadunkulmassa. Sääkin on huomattavasti parempi, kuin Suomessa.
- Raaka-_-Watson
Noh, noh Amalia! Minä kirjoittaisin oikein: Talous menee täällä alamäkeä, mutta minä voin vielä hyvin. Töitä on juuri sopivasti, eikä ole muslimeja joka kadunkulmassa. Sääkin on huomattavasti parempi, kuin Suomessa.
Kirjoitat mitä kirjoitat mutta minä se voin paksusti täällä palmupuiden katveessa vaikka onkin keskitalvi.
Tässä illallista odottelen. - minätekisinnäin
Kirjoitat mitä kirjoitat mutta minä se voin paksusti täällä palmupuiden katveessa vaikka onkin keskitalvi.
Tässä illallista odottelen.Minä kirjoittaisin näin: talous menee täällä alamäkeä, mutta minä voin vielä hyvin. Töitä on juuri sopivasti eikä muslimeja ole joka kadunkulmassa. Sääkin täällä on huomattavasti parempi kuin Suomessa.
- Raaka-_-Watson
minätekisinnäin kirjoitti:
Minä kirjoittaisin näin: talous menee täällä alamäkeä, mutta minä voin vielä hyvin. Töitä on juuri sopivasti eikä muslimeja ole joka kadunkulmassa. Sääkin täällä on huomattavasti parempi kuin Suomessa.
Ei mulla kovin hvyin mene ainakaan naisten suhteen. Patjaksi pestasin eläkkeelle siirtyneen ilotytön kun en muille kelvannut. Mutta on patja kuitenkin alalleen korkeasti kouluttautunut. Ötökät ja ripuli ovat mulla jokapäiväisiä, yölläkin juoksen ulkokäymälään jossa killuu hämähäkkejä ja käärme mulkoilee polulla.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074768Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744021462- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11942tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11938Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876