Antaisitko pettämisen anteeksi?

Kyselijä-

Viikonloppuna petetään paljon, onko sinua petetty?

17

297

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen-eloon

      On petetty pitkässä parisuhteessa. Kun mies jäi kiinni niin lensi samantien pihalle. Viimeiset 12 vuotta sinkkuna.. säilyy ainakin mielenrauha. En halua muutenkaan enää parisuhdetta.

      • Totuuss

        No älä nyy o tommonen. Kyllä hyviä miehiä on jotka ei petä. Laske vaan ulkonäkö kriteerejä ja otat rumimman miehen mitä löydät. Sellainen ei petä koska ei saa ketään paitsi sinut koska olet hyväsydämminen.


      • tyytyväinen-eloon
        Totuuss kirjoitti:

        No älä nyy o tommonen. Kyllä hyviä miehiä on jotka ei petä. Laske vaan ulkonäkö kriteerejä ja otat rumimman miehen mitä löydät. Sellainen ei petä koska ei saa ketään paitsi sinut koska olet hyväsydämminen.

        En halua parisuhdetta. Huomasin aika pian ettei elämästä puutu mitään sinkkuna. Miksi pitäisi teeskennellä olevansa jotain muuta mitä on. Olen sellainen kun olen.


    • Vaikea sanoa, jotakin menisi lopullisesti luottamuksen suhteen rikki, mutta mä olen aikalailla inhimillistäjä ja anteeksi antava tyyppi. Voi olla, että anteeksi antaminen olisi vain sananhelinää, mutta ehkä saattaisin yrittää antaa anteeksi ajan kanssa. Olen antanut anteeksi paljon elämässäni ihmisille, jotka ovat mua huonosti kohdelleet. Mutta koskaan en enää heihin luota 100%. Se on ikiajoiksi vajailla prosenteilla.

      • Anteeksi kannattaa antaa ihan itsensä vuoksi. Se ei kuitenkaan tarkoita, että parisuhteessa pitäisi jatkaa, tai ystävään luottaa uudestaan. Tapahtunut tapahtui, elämä jatkuu. Märehtiminen ei auta asiaa, eikä katkeruus. Mutta toisiaan, se luottamus. En uhohda. Siis ihan oikeasti voi antaa anteeksi ja silti katkaista välit toiseen. Tai jatkaa ystävyyttä tai kumppanuutta. Riippuu niin paljon tapauksista.


      • Joo, raskasta on kantaa kaunaa sisällään, vaikka pettymyksen tunteet saattaa viihtyä matkassa pidempäänkin. Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei maahan voi tai kannata jäädä makaamaan, elämän täytyy jatkua. Kurjat kokemukset voi kääntää tietyllä tapaa voimaannuttaviksi, kun ne voittaa ja päättää voittaa. Ymmärtää ja myöntää elämän olevan valintoja ja välillä erittäin epäreiluakin. Ja ihmiset tekee ne valinnat vallitsevan tieto taitonsa, tunteidensa ja tahtonsa perusteella sen mukaan minkä sillä hetkellä elämisen arvoiseksi kokee. Toiset on impulsiivisempia ja toiset määrätietoisen suunnitelmallisia. Itsekuri on myös joillekin todella vaikea laji. 😉


    • tirlan

      On joo, ja annoin anteeksi, muttei olisi pitänyt. Vasta jälkeenpäin vuosien päästä sen tajuaa, ettei sellaista anteeksi pidä antaa.

    • kgpofsfjh

      Ei pelkkä seksi mitään merkitse jos vahingossa kännissä toisen tulisi harrastettua kerran, mutta jos on toisen kanssa pitempi seksisuhde. Siinä on jo harkittua pettämistä. Silloin ei arvosta toista enää ja on panon takia valmis uhraamaan kaiken.

      • 720

        Akkasi voi siis harrastaa kännipanoja.


    • mansikkakakkua

      No, miten asian ottaa... anteeksi annan ajan oloon, mutt suhde on siitä poikki. The End.

      En mä halua itseäni kiusata tunteella etten kuitenkaan riitä parilleni, odottaen ett koska löytää itseäni paremman vaihtoehdon... ?
      Löysässä hirressä vähintään olisin jatkoa ajatellen... miksi kiusata itseään epävarmuudella...

      Kylmä järki silloin otettava peliin... jos mies on alusta asti tiennyt mitä petoksesta seuraa, eikä se ole merkinnyt hänelle mitään; ei silloin tosiaan ole loogista syytä yrittää jatkaa ilman luottamusta.

      • ujhsrerf

        Noin juuri! Jos lähtee kerran niin paikkansa menettää. Ja ystävyyden menettää myös jos saa selville myöhemmin mitä kaikkea tehnyt. Mitä sellasen ihmisen kanssa puhuu johon ei voi luottaa, ja miksi yleensä tuhlaa sellaiseen aikaansa? Ei ole jätetyn tehtävä yrittää korjata välejä.
        Elämä jatkuu vaikka se sattuu.


    • bwberiuv

      Antaisin, ehkä. On mua petetty. Itsekin olen pettäjä, enkä muuksi muutu. Mua piti ennen houkutella, enää ei. Joitakin asioita on osattava katsoa niinkuin ne on.

    • Naisenajatuksia

      Kyllä ja kyllä, jos toinen osapuoli ottaisi opikseen ja kasvaisi omasta virheestään näkemään, että asiaan löytyy ratkaisu siihen omaan suhteeseen panostamalla ja keskustelemalla suhteessa vaivaavista asioista. Ei se ulkopuolinen suhde ole ratkaisu, mutta useammilla se suhde päättyy juurikin siksi, koska sellainen loukkaa. Sellainenkin on aika mänttiä ihmiseltä, että hän päättää suhteensa pettämällä ihmekös tuo ettei edes kaveriksi kelpaa.

    • Toista voi rakastaa, mutta toista ei voi omistaa. Todellinen rakkaus kukoistaa kun näkee oman rakkaansa onnellisena. Ole siis onnellinen kun rakkaasi tulee onnellisena takaisin kotiin.

      • hmmmmmmm

        Noinko sinä suhtaudut muijaasi? Olet vain onnellinen, kun hän tulee onnellisena takaisin kotiin?


    • enkaipaaenää

      Niin minäkin luulin et antamalla anteeksi rakastan, se oli itsepetosta ja erosin. Elän nyt ilman puolisoa ja todella nautin elämästä.

    • .. En ehkä sanoisi Pahasti.. Mutta Varpisti Hyvästi.. ;P

      .. En välitä kauheasti olla sen kaltaisten yksilöiden kanssa muutenkaan tekemisissä.. SukupuolestaRiippumatta.. Persestelyä&Outoilua esiintyy näillä yksilöillä pääsääntöisesti laajemminkin.. ;P

      .. TaajuusAlue on siis sen verran erillainen, että jo senkin takia näiden kanssa hengailu käy enemmän tai vähemmän raskaaksi.. Ja sen päälle vielä sitten ne MoniMuotoiset Perseilyt&Outoilut, joita ei huvita Oikeesti kauheasti nähdä ja kuulla.. ;P

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      94
      1889
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1522
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1045
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      989
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      899
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      777
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      731
    8. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      34
      727
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      711
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      633
    Aihe