Yhteydenoton vaikeus

eiheiheimitäkuuluu

Laajaan ja etäiseen tuttavapiiriini on kymmenisen vuotta kuulunut henkilö, johon olen nyt viimeisen parin vuoden aikana huomannut etäihastuneeni. Olen varsin vakuuttunut, että olisimme tosi hyvä pari toisillemme, tallustelemaan vierekkäisiä elämänpolkuja vähän kuitenkin omillammekin. Olemme toistemme somekavereita ja törmäämme tapahtumissa joskus, nykyään todella harvoin pääasiassa välimatkan vuoksi. Lähinnä tykkäilemme toistemme kuvista (tiedän siis, etten ole hänelle täysin näkymätön ihminen). Jos törmäämme, moikkaamme, tilanteesta riippuen myös juttelemme niitä näitä. Saatamme koskettaa toisiamme näissä kohtaamisissa lempeästi, kuin vahingossa. Hymyä. Olemme joskus vuosikausia sitten myös matkailleet samassa kaveriporukassa, mutta itse olin silloin varattu ja puolisoni oli matkassa mukana. Tällöin jo koin tähän ihmiseen jonkinlaista sielunkumppanuutta, ajattelin ja ajattelen, että olemme "samanlaisia". Meillä on paljon yhteisiä tuttuja. Miten tällaisesta tilanteesta voisi aloittaa keskustelun vaikka facebookissa, kun olen enemmän sellainen ihminen, joka haluaisi vahingossa törmätä ja antaa asioiden sitten mennä omalla painollaan? En millään haluaisi tulla torjutuksi, etenkään sillä lailla epäsuorasti, että en vain saisi viestiini mitään vastausta. En tiedä hänen parisuhdestatustaan, joko hän on sinkku tai sitten tapailee, ei ainakaan asu kenenkään kanssa.

En ole yhtään varma, että seuraavan kerran tavatessamme saisin otettua puheeksi mitään sellaista, että olisin hänestä kiinnostunut. En saa häntä pois mielestäni millään. Ymmärrän tietysti senkin, että olen ihastunut omaan mielikuvaani hänestä, mutta joku muu voi olla samantyyppisessä tilanteessa ja miettiä, miten ottaa yhteyttä, josko jollain olisi vinkkejä.

6

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiheiheimitäkuuluu

Mainittakoon, että olemme 35-45-vuotiaita taiteilijoita molemmat. Helpompaa olisi keksiä "tavanomaisia" lähestymistapoja. En halua myydä sieluani tai vaikuttaa turhan "kevyeltä".

• KettusenVieno

Hyvät ennusteet, jos oot jaksanu noin kauan olla ihastunut ja ootte kavereita ainakin. Tunne tuskin on yksipuoleinen. Itehän olin 2v. eksääni ihastunu, ennenko päästiin olosuhteiden muututtua yhteen. Se ei ollu oikein seksuaalinen tunnekaan, mulla oli vaan niin hyvä olla aina hänen läsnäollessa ja poissaollessaan kaipasin. Oltiin kavereita, mut ei meillä ollu ees toistemme numeroita. En uskonu tunteen olevan molemmin puolinen, luulin että hän on vaan luonteeltaan niin ystävällinen ja mukava... No aika todisti toisin ja lähikaupan kassajonossa jo juoruiltiin minun rakastuneen, ennenko ees ekan kerran kahenkesken nähtiin (siitä se alako)... Tsemppiä ja _kärsivällisyyttä_!

• KettusenVieno

Se vielä, että anna miehen tehä alote. Kyllä se vielä sen tekee.

• eiheiheimitäkuuluu

Kiitos Vieno! Kuulostaa tutulta tuo tunne, lämmin ja jokin selittämätön yhteenkuuluvaisuuden tunne - ei mitään suurta intohimoa välttämättä. Tosin senkin voisin hyvin kuvitella, eri tavalla kuin toisten kanssa. Hitaammin. Ikuisuudessa ja ajattomuudessa.
        Hyvää kannattaa odottaa. :) En siis kirjoittele hänelle mitään. Ehkä maailma kuiskii hänelle rohkaisevat ajatukseni; ota minuun yhteyttä! Tai tule vahingossa vastaan.

• Etippänytsiinäsit

Taitoo mennä viel seuraavat 10 vuotta jos ois mulle. Ei minua mistään löydä:(

• eiheiheimitäkuuluu

Ei löydä? Kuinka niin? Jos epäilet olevasi vastaavassa tilanteessa, etkö rohkaistuisi tulemaan esiin? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      138
      2368
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      69
      2280
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      66
      1959
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      74
      1654
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      104
      1523
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      102
      1498
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      119
      1391
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      32
      1244
    9. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1191
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe