Sähköpyörään kuuluu keskiömoottori.

norppa55

Napamoottori toimii vain tasamaalla. Sen teho pienillä nopeuksilla on lähes nolla. Se on tietysti ainoa vaihtoehto jos oikeaan ei ole varaa, ja paljon tyhjää parempi

10

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuutti61

Aika helppo olla samaa mieltä :)

• 750W80Nm

Et ole tainnut kunnon napamoottoria kokeilla? Jollain rimpula 200W:lla ja järjettömällä poljinavustuksella ei kyllä pääsekään kun alamäkeen, kokeilepa joskus jotain tehokkaampaa ja kalliimpaa niin rupeaa mieli muuttumaan. Tietysti jos tykkää että keskimoottori rutisuttaa rattaita ja vaihtajia niin ajele vaan sellaisella..

• pieksäjä

MOPOMOPOmopo, MOPOMOPOmopo, mopo sanoo put put put

• nelitahti_parempi

Skootteri on parempi jos ei halua polkea, sähköllä pyöräilevinnään olevat jäävät nielemään pölyä.

• Painotffr

Eikös tämä riipu ajajan painosta suhteessa moottorin tehoon, eli alla 100 kiloinen ainakin pääsee ylämäet kevyesti 250w etunapamoottorilla?. Ainakin yks yli 70 kilonen pääsee ylämäet kevyesti ja vaivatta sellaisella etuvedolla, mut vääntömomentin tehoa ei pyöräs edes mainita joten se kait kovin alhainen
      mut silti kuulema jotain yli 70 kilonen menee sellaisella ylämäet lentäen.

• pieksäjä

No ei vähänkään jyrkkiä, joita löytyy pyöräteiltä ja maastosta. Ja liikkeelle lähdettäessä napamoottori ei avusta ollenkaan. Teho kun on vääntö x kulmanopeus.

• ihmettelenVaan
        pieksäjä kirjoitti:

No ei vähänkään jyrkkiä, joita löytyy pyöräteiltä ja maastosta. Ja liikkeelle lähdettäessä napamoottori ei avusta ollenkaan. Teho kun on vääntö x kulmanopeus.

Ei se keskimoottorikaana avusta liikkeelle lähdettäessä sen enempää, nolla tehot siinäkin paikallaan ollessa. Tai tietysti jos on kytkin asennettu ja saa moottoriin kierroksia ennen kun lähtee kytkintä luistattamaan.. Jos muuten napamoottori ei avusta ollenkaan liikkeellelähdettäessä niin mill' minun pyöräni lähtee eteenpäin ylämäkeen kun kaasusta käännän ja ilman polkemista?

• ihmettelenVaan kirjoitti:

Ei se keskimoottorikaana avusta liikkeelle lähdettäessä sen enempää, nolla tehot siinäkin paikallaan ollessa. Tai tietysti jos on kytkin asennettu ja saa moottoriin kierroksia ennen kun lähtee kytkintä luistattamaan.. Jos muuten napamoottori ei avusta ollenkaan liikkeellelähdettäessä niin mill' minun pyöräni lähtee eteenpäin ylämäkeen kun kaasusta käännän ja ilman polkemista?

Mietipä vielä. Eikö liikkeellelähtö suju helpommin pienellä kuin suurella vaihteella? Nollanopeudessa moottori avustaa väännöllään, mutta navassa se on kuin lehmän puhallus.Keskiömoottorista saadaan vaihteiden avulla napaan moninkertainen vääntö ;-)

• sähkölläavustusta

Sehän riippuu avustuksen tarpeesta. Sähköpyörä on hyvä apuväline jos normaalisti pyörällä ajaminen tuotaa vaikeuksia jonkin vamman vuoksi tai on lihasheikkoutta.

• SemmostaVaanNyt

Ihankos totta, ettäkö vain tasamaalla? Perhana kun en ole moista ongelmaa huomannut, vaikka olen sotkenut tällä jo pitkästi yli kaksituhatta kilometriä.
      Etunavassa on 250w Greencyclen moottori polkutunnarilla ja ohjaustangossa on peukalokaasu. Poljet vähän päälle puoli kierrosta niin moottori alkaa vetää mukavasti. Siihen käännät kaasua niin tehoa löytyy lisää tai voit nostaa avustustasoa säätimestä.
      Päin tai toisin, aina on tultu mäelle.
      Toki voisin muuttaa asetuksia siten, että pienikin polkimen liike tai pelkkä peukalokaasu käynnistäisi moottorin, mutta toistaiseksi tämä riittää.
      Onko aloittaja maastopyöräilijä joka intoilee kokemuksiaan? No hyvä on, mutta ota nyt kuitenkin huomioon, että vain murto-osa pyöräilijöistä ajaa maastossa. Me muut ajellaan ihan vaan pyöräteillä/kevyenliikenteen väylillä tai kaduilla kaupungeissa ja maanteillä maaseudulla. Miksi ostaa keskimoottori jos napakone riittää? Näissä sähköistyssarjoissa kun ainakin napamoottorin voi helposti siirtää seuraavaan fillariin jos entinen mankeli leviää.
      Olen minä kokeillut muutaman kerran tehdasvalmisteista keskiömoottoristakin, - oli jotenkin raskas, enkä ihmeemmin tykännyt, mutta joku tykkää joten ajakoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3437
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3117
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2366
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1637
    Aihe