Jumalan voima saa myös homot eheytymään

kannattaa.katsoa

Jos rakastat ihmisiä. Kertomuksia ihmisistä, jotka ovat käyneet lävitse matkan homoseksuaalisuuden hämmennyksestä Jeesuksen Kristuksen tuomaan eheytymiseen ja todelliseen rakkauteen.
Siitä huolimatta, että monet ovat käyneet lävitse pitkän prosessin, 'Tällaisia jotkut teistä olivat ennen' -dokumenttielokuvassa lukuisat todistajat paljastavat vähän tiedetyn tosiasian, että Jeesus Kristus voi armossaan parantaa kenet tahansa mistä tahansa.

Sinun täytyy nähdä tämä dokumentti jos rakastat ihmisiä.
- Tri. Neil T. Anderson

http://www.tv7.fi/vod/player/44766/

185

1196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitoskunkatsot

      Tämä pitää jokaisen katsoa.

      • olenkatsonutaikaisemmin

        Kyllä, koska siinä itse homot ja lesbot puhuvat.


      • olenkatsonutaikaisemmin kirjoitti:

        Kyllä, koska siinä itse homot ja lesbot puhuvat.

        So? Kyllähän homot ja lesbot puhuvat kaikkialla nykyään ja monen uskovaisen mielestä näköjään ihan liikaakin.


      • kiitosHerralle
        olenkatsonutaikaisemmin kirjoitti:

        Kyllä, koska siinä itse homot ja lesbot puhuvat.

        Hienoa kuultavaa kun homot ja lesbot ovat löytäneet Jeesuksen!


      • kiitosHerralle kirjoitti:

        Hienoa kuultavaa kun homot ja lesbot ovat löytäneet Jeesuksen!

        Hienoa, mutta eihän homot ja lesbot mitään erikoisihmisiä ole: siinä he ovat uskovia kuin muutkin.

        Mutta aloituksen asioita ei löydy Raamatusta eikä luterilaisuudesta.


    • Varmasti Jeesus kykenee parantamaan kenet hyvänsä.
      Kun tulemme uskoon, siitähän se lähtee se elämä Jeesuksen kanssa ja kasvaminen kohti Kristusta kuka milläkin tavalla ja ajalla.

      • huonoanäytelmää

        Onko Jeesuken kanssa eläminen sitä, ettei tiedä onko Alah ja Jeesuksen Isä sama Jumala?


      • huonoanäytelmää kirjoitti:

        Onko Jeesuken kanssa eläminen sitä, ettei tiedä onko Alah ja Jeesuksen Isä sama Jumala?

        Sitä keskustelua käydään tuolla toisessa ketjussa.


      • huonoanäytelmää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sitä keskustelua käydään tuolla toisessa ketjussa.

        Kiemurtelet sielläkin. Olet epämiellyttävä kaksinaamainen lässyttäjä.


      • huonoanäytelmää kirjoitti:

        Kiemurtelet sielläkin. Olet epämiellyttävä kaksinaamainen lässyttäjä.

        Sinulla Räyhis naamoja ei ole kaksi vaan ainakin kaksi sataa ellei tuhatta, hullunkurisimpana ehkä "mies.ja.nainen". Kaikilla on tosin täsmälleen samat äärivanhoilliset, ahdasmieliset mielipiteet.


      • kuis.seisoo
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sinulla Räyhis naamoja ei ole kaksi vaan ainakin kaksi sataa ellei tuhatta, hullunkurisimpana ehkä "mies.ja.nainen". Kaikilla on tosin täsmälleen samat äärivanhoilliset, ahdasmieliset mielipiteet.

        Mitä RepeRäyhis? Kävikö flaxi Tampere-Pridessä?


      • huonoanäytelmää kirjoitti:

        Kiemurtelet sielläkin. Olet epämiellyttävä kaksinaamainen lässyttäjä.

        Kiitos kommentista. Olen sen lukenut.


      • yhdyn-edelliseen
        huonoanäytelmää kirjoitti:

        Kiemurtelet sielläkin. Olet epämiellyttävä kaksinaamainen lässyttäjä.

        Samaa mieltä.


      • yhdyn-edelliseen kirjoitti:

        Samaa mieltä.

        Minä en ole. Hyökkääminen henkilöä vastaan on vastenmielistä sillä täällä pitäisi kirjoittaa asioista, ei jostain tykkäämisistä henkilön persoonaa kohtaan.


      • yhdyn-edelliseen kirjoitti:

        Samaa mieltä.

        Yhdy vaan....
        Voi käyttäytyä kuin ääliö, mutta silloin voi saada osakseen saman tasoista kohtelua.


      • yhdyn-edelliseen
        sage8 kirjoitti:

        Minä en ole. Hyökkääminen henkilöä vastaan on vastenmielistä sillä täällä pitäisi kirjoittaa asioista, ei jostain tykkäämisistä henkilön persoonaa kohtaan.

        Jos se on vastenmielistä niin miksi sinäkin sitä koko ajan teet?


      • yhdyn-edelliseen
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Yhdy vaan....
        Voi käyttäytyä kuin ääliö, mutta silloin voi saada osakseen saman tasoista kohtelua.

        Nimenomaan! Sinä niität sitä mitä kylvät, hyvä kun ymmärrät.


      • yhdyn-edelliseen kirjoitti:

        Nimenomaan! Sinä niität sitä mitä kylvät, hyvä kun ymmärrät.

        Sinä käyttäydyt kuin ääliö.


      • yhdyn-edelliseen
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinä käyttäydyt kuin ääliö.

        Sinä olet ääliö!


      • yhdyn-edelliseen kirjoitti:

        Sinä olet ääliö!

        Uskotko sinä että Raamattu on totta?

        Pilkkaamalla muita täällä olet aiheuttanut itsellesi tilanteen jossa et ole niiden joukossa jotka perivät Jumalan valtakunnan:

        ”Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole ….. pilkkaajat eivätkä riistäjät.”

        Jos siis uskot Raamattuun niin aiheutit juuri pilkallasi sen että et peri Jumalan valtakuntaa.


      • yhdyn-edelliseen kirjoitti:

        Sinä olet ääliö!

        Minäkin käyttäydyin kuin ääliö, kun tölväisin sinua nikistäsi. Pyydän anteeksi


      • YEV.kysyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinä käyttäydyt kuin ääliö.

        Uskotko sinä että Raamattu on totta?

        Pilkkaamalla muita täällä olet aiheuttanut itsellesi tilanteen jossa et ole niiden joukossa jotka perivät Jumalan valtakunnan:

        ”Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole ….. pilkkaajat eivätkä riistäjät.”

        Jos siis uskot Raamattuun niin aiheutit juuri pilkallasi sen että et peri Jumalan valtakuntaa.


      • yhdyn.edelliseen
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minäkin käyttäydyin kuin ääliö, kun tölväisin sinua nikistäsi. Pyydän anteeksi

        Saat, mutta sorry vaan silti olet ääliö.


      • YEV.kysyy kirjoitti:

        Uskotko sinä että Raamattu on totta?

        Pilkkaamalla muita täällä olet aiheuttanut itsellesi tilanteen jossa et ole niiden joukossa jotka perivät Jumalan valtakunnan:

        ”Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole ….. pilkkaajat eivätkä riistäjät.”

        Jos siis uskot Raamattuun niin aiheutit juuri pilkallasi sen että et peri Jumalan valtakuntaa.

        Kun lainaa toisen tekstiä, on asiallista laittaa esiin alkuperäinen kirjoittaja.
        Nyt käytät toisen sanoja omien tarkoitusperiesi tueksi. Ymmärrän kyllä sen hyvin, kommentti, jonka YksinkertaistaEiköVain kirjoitti, on hyvä muistutus.


      • yhdyn.edelliseen kirjoitti:

        Saat, mutta sorry vaan silti olet ääliö.

        Kiitos.


      • MinäOdotanVastaustasi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kun lainaa toisen tekstiä, on asiallista laittaa esiin alkuperäinen kirjoittaja.
        Nyt käytät toisen sanoja omien tarkoitusperiesi tueksi. Ymmärrän kyllä sen hyvin, kommentti, jonka YksinkertaistaEiköVain kirjoitti, on hyvä muistutus.

        Voisitko vastata kun sinulta kysytään, kiitos!


      • MinäOdotanVastaustasi kirjoitti:

        Voisitko vastata kun sinulta kysytään, kiitos!

        Kaiken tämän ääliö- keskustelun lomassa olen ihan hukannut kysymyksen...mikähän se mahtoi olla?


      • MinäOdotanVastaustasi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kaiken tämän ääliö- keskustelun lomassa olen ihan hukannut kysymyksen...mikähän se mahtoi olla?

        Uskotko sinä että Raamattu on totta?

        Pilkkaamalla muita täällä olet aiheuttanut itsellesi tilanteen jossa et ole niiden joukossa jotka perivät Jumalan valtakunnan:

        ”Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole ….. pilkkaajat eivätkä riistäjät.”

        Jos siis uskot Raamattuun niin aiheutit juuri pilkallasi sen että et peri Jumalan valtakuntaa.


      • MinäOdotanVastaustasi kirjoitti:

        Uskotko sinä että Raamattu on totta?

        Pilkkaamalla muita täällä olet aiheuttanut itsellesi tilanteen jossa et ole niiden joukossa jotka perivät Jumalan valtakunnan:

        ”Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole ….. pilkkaajat eivätkä riistäjät.”

        Jos siis uskot Raamattuun niin aiheutit juuri pilkallasi sen että et peri Jumalan valtakuntaa.

        Jos aiot käyttää toisten kommentteja, keskustelumme oli tässä.


      • MonäOdotanVastaustasi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jos aiot käyttää toisten kommentteja, keskustelumme oli tässä.

        Minä odotan sinun ihan omia vastauksiasi.


      • MonäOdotanVastaustasi kirjoitti:

        Minä odotan sinun ihan omia vastauksiasi.

        Ala sitten käyttää omia sanojasi.


      • yhdyn-edelliseen kirjoitti:

        Samaa mieltä.

        Räyhis yhtyy itseensä! :D

        Kuvaa?


      • Onko tuo linkki sinulla oikein tallennettuna?


      • Ei ole. Onko se ollut sinulla jo vuodesta 2004? Mitä haluat sanoa tällä linkillä?


      • Niin ymmärtän kyllä että on kiva jakaa. Ja ymmärrän, että linkki on syöpynyt verkkokalvollesi.


      • Olen huomannut hyvin alatyylisen kysymyksesi. Ymmärrän että käytät päiväsi miettien tuon tapaisia asioita.


      • RäyhistäTarkoittanet
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen huomannut hyvin alatyylisen kysymyksesi. Ymmärrän että käytät päiväsi miettien tuon tapaisia asioita.

        Tarkoitat varmaan RepeRäyhistä joka sanoi
        "Räyhis yhtyy itseensä! :D
        Kuvaa?"


      • Hieno juttu että moderointi kerkiää tännekin 😊


    • Jobinpostia

      Jes.43:10. Loppulauseet: Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Biblia (1776). Ei yhtään Jumalaa ole minun edelläni tehty, ei myös kenkään tule minun jälkeeni. Sananl.8:22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Biblia. Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.

    • Ihmisen voima ei kuitenkaan saa mitään ihmeitä eikä yliluonnollista aikaan, ei vaikka siihen on otettu muodollisesti Jumala mukaan, sen on historia ja käytäntö osoittanut. Kaikki ns. todisteet ihmeistä ovat osoittautuneet aina ennen pitkää huijauksiksi.

      Homot ovat tasa-arvoisia ihmisiä heteroiden kanssa ja homous on sukupuolinen suuntaus ja syntyperäinen.

      • Nytkö sinulla on oikein todisteetkin ?


      • samaamieltä_

        Pedofiilitkin ovat tasa-arvoisia ihmisiä heteroiden ja homojen kanssa. Eikö sinustakin?


      • tilasto

        Huomattavasti suurempi osa eheytymisistä tapahtuu muuten toiseen suuntaan - heterosta bi- tai homoseksuaaliksi.


      • mdmdm
        tilasto kirjoitti:

        Huomattavasti suurempi osa eheytymisistä tapahtuu muuten toiseen suuntaan - heterosta bi- tai homoseksuaaliksi.

        Homo-, biseksuaalisuus on aina särkymistä ja luonnottomuuteen alistumista.


      • mdmdm kirjoitti:

        Homo-, biseksuaalisuus on aina särkymistä ja luonnottomuuteen alistumista.

        VÄärin taas.


      • naurunpaikka kirjoitti:

        Nytkö sinulla on oikein todisteetkin ?

        Onko sinulla todisteet toiseen suutaan? Ei.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Onko sinulla todisteet toiseen suutaan? Ei.

        Ei niillä ole.


      • mzmd
        sage8 kirjoitti:

        Ei niillä ole.

        Onko sinulla ne todisteet homouden synnynnäisyydestä?


      • katso.dokkari
        sage8 kirjoitti:

        Ei niillä ole.

        Katso tuo aloituksen dokumentti missä homot ja lesbot itse kertovat. Et kai väitä tietäväsi heitä paremmin?


      • mzmd kirjoitti:

        Onko sinulla ne todisteet homouden synnynnäisyydestä?

        Onko sinulle todisteet että ei olisi synnynnäistä? Ei ole.


      • katso.dokkari kirjoitti:

        Katso tuo aloituksen dokumentti missä homot ja lesbot itse kertovat. Et kai väitä tietäväsi heitä paremmin?

        Yhtä tuossa "dokumentissa" esityvää kohden löytynee ainakin 1000 homoa ja lesboa jotka kertovat eri tarinaa.

        Uskotko myös heitä?


      • katso.dokkari
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Yhtä tuossa "dokumentissa" esityvää kohden löytynee ainakin 1000 homoa ja lesboa jotka kertovat eri tarinaa.

        Uskotko myös heitä?

        Laita muutama niin katsotaan uskonko.


      • katso.dokkari kirjoitti:

        Laita muutama niin katsotaan uskonko.

        No, tutustu ihan henkilökohtaisesti Suomalaisiin seksuaalivähemmistöjen edustajiin niin saat heiltä ihan suoraa tietoa ilman että tarvitsee katsella "dokumentteja".

        Tietoa lödät myös vaikkapa seta.fi sivuilta.

        Käy tutustumassa.


      • katso.dokkari
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        No, tutustu ihan henkilökohtaisesti Suomalaisiin seksuaalivähemmistöjen edustajiin niin saat heiltä ihan suoraa tietoa ilman että tarvitsee katsella "dokumentteja".

        Tietoa lödät myös vaikkapa seta.fi sivuilta.

        Käy tutustumassa.

        Laita sinä tänne muutama esimerkki kun kerran hakusit vastausken uskonko heitä.


      • katso.dokkari kirjoitti:

        Laita sinä tänne muutama esimerkki kun kerran hakusit vastausken uskonko heitä.

        Kuten kirjoitin tutustu ihan henkilökohtaisesti itse heihin.

        Se avartaa.

        Vai etkö uskalla?

        Pelkäätkö että homous tarttuu sinuun?

        Vai oletko oikeasti homo joka ei vain tunnusta olevansa homo?


      • katso.dokkari
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kuten kirjoitin tutustu ihan henkilökohtaisesti itse heihin.

        Se avartaa.

        Vai etkö uskalla?

        Pelkäätkö että homous tarttuu sinuun?

        Vai oletko oikeasti homo joka ei vain tunnusta olevansa homo?

        Laitatko niitä esimerkkejä joista haluat tietää uskonko heitä?


      • mdmdm kirjoitti:

        Homo-, biseksuaalisuus on aina särkymistä ja luonnottomuuteen alistumista.

        Ehdottomasti on, jos hulluimpia lahkouskovaisia edustavalta suomalaisten parilta prosentilta kysytään.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ehdottomasti on, jos hulluimpia lahkouskovaisia edustavalta suomalaisten parilta prosentilta kysytään.

        Onko Repe Vapaakirkolliset noita lahkouskovaisia?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Onko Repe Vapaakirkolliset noita lahkouskovaisia?

        Sun pitää kysyä vapaakirkollisilta, allekirjoittavatko he tuon. Helppoa, kun olet muutenkin kova kyselemään.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sun pitää kysyä vapaakirkollisilta, allekirjoittavatko he tuon. Helppoa, kun olet muutenkin kova kyselemään.

        Minä kysyn sinulta koska heittelt noita leimakirveitäsi. Kerro ihmeessä keitä sinä luet noihin lahkouskovaisiin kun koko ajan heistä puhut.
        Kai sentään tiedät mitä puhut....


      • katso.dokkari kirjoitti:

        Laitatko niitä esimerkkejä joista haluat tietää uskonko heitä?

        Eivät homot esittele parisuhteitaan ja elämiään yhtään sen enempää julkisuudessa kuin heterotkaan. Vain noilla äärimmäisen harvoilla lahkouskovaishomoilla on tarvetta tuoda muuttumisleikkiänsä julki silloin kun he reppanat kuvittelevat oikeasti muuttuneensa.


      • pervopetterille
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eivät homot esittele parisuhteitaan ja elämiään yhtään sen enempää julkisuudessa kuin heterotkaan. Vain noilla äärimmäisen harvoilla lahkouskovaishomoilla on tarvetta tuoda muuttumisleikkiänsä julki silloin kun he reppanat kuvittelevat oikeasti muuttuneensa.

        Hienoa, että homoilla on sentään joku häpy pervouksiensa esittelyssä!!!


    • J.Nasaretilainen ei puhunut homoudesta mitään vaikka hänen suuhunsa on raamatuntutkijain mukaan laitettu paljon sellaista mitä hän ei ole sanonutkaan ja sekös näitä ns.oikeauskoisia ottaa päähän. Yhtään tieteellistä todistusta mistään yliluonnollisesta tapahtumasta (kuten homon muuttumisesta heteroksi) ei vaan ole eikä tule jos ei nyt lääketiede asiaan keksi keinoa.

      • jxjfn

        Ei tietenkään puhunut koska sanaa homo ei silloin tunnettu. Puhui miehimyksistä kuten kaikki juutalaiset siihen aikaan.
        Alkoholistikin voi olla raitis alkoholiati ja lopettaa ruuminsa saastuttamisen päihteillä vaikka himo päihteisiin jäisikin.


      • jxjfn kirjoitti:

        Ei tietenkään puhunut koska sanaa homo ei silloin tunnettu. Puhui miehimyksistä kuten kaikki juutalaiset siihen aikaan.
        Alkoholistikin voi olla raitis alkoholiati ja lopettaa ruuminsa saastuttamisen päihteillä vaikka himo päihteisiin jäisikin.

        Ei puhunut miehimyksistäkään mitään vaan neuvoi ihmisille kuinka ihmisen pitää kohdata toinen ihminen ja sekös sinuakin harmittaa.

        Oletko muuten usko.vainen, naurunpaikka, daavidintähti vai kaikkia niitä?


      • jxjfn
        sage8 kirjoitti:

        Ei puhunut miehimyksistäkään mitään vaan neuvoi ihmisille kuinka ihmisen pitää kohdata toinen ihminen ja sekös sinuakin harmittaa.

        Oletko muuten usko.vainen, naurunpaikka, daavidintähti vai kaikkia niitä?

        Tottakai puhui koska opetti Mooseksen kirjoja.
        Jeesus puhui enemmän kuin kukaan helvetistä ja varoitti miehimyksiä ja muita sinne joutumisesta.


      • jxjfn kirjoitti:

        Tottakai puhui koska opetti Mooseksen kirjoja.
        Jeesus puhui enemmän kuin kukaan helvetistä ja varoitti miehimyksiä ja muita sinne joutumisesta.

        Oletko usko.vainen?


      • jxjfn kirjoitti:

        Tottakai puhui koska opetti Mooseksen kirjoja.
        Jeesus puhui enemmän kuin kukaan helvetistä ja varoitti miehimyksiä ja muita sinne joutumisesta.

        Missä Mooseksen kirjassa mainitaan "miehimys" ?


      • jxjfn kirjoitti:

        Ei tietenkään puhunut koska sanaa homo ei silloin tunnettu. Puhui miehimyksistä kuten kaikki juutalaiset siihen aikaan.
        Alkoholistikin voi olla raitis alkoholiati ja lopettaa ruuminsa saastuttamisen päihteillä vaikka himo päihteisiin jäisikin.

        Ovatko miehimykset muuten naisia?


      • jxjfn
        sage8 kirjoitti:

        Oletko usko.vainen?

        Etkö muuta keksi?


      • jxjfn kirjoitti:

        Etkö muuta keksi?

        Oletko usko.vainen?


      • sage8 kirjoitti:

        Oletko usko.vainen?

        Taitaapi olla, eikä taida löytää sitä Mooseksen kirjaa jossa miehimyksistä puhuttaisiin.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Taitaapi olla, eikä taida löytää sitä Mooseksen kirjaa jossa miehimyksistä puhuttaisiin.

        99 prosenttisen varmasti on. Häärää joka ketjussa ylimielisesti tosiasioita väistellen.


      • No kerro nyt ihan vaan se Mooseksen kirjan kohta.


      • Et nimittäin sanonut että Raamattu vaan nimenomaan Mooseksen kirja.

        Joten kerro nyt se Mooseksen kirjan kohta missä mainitaan miehimys.

        Jeesus ei nimittäin opettanut mitään Paavalin kirjoitusten pohjalta jossa tuo sana mainitaan.


      • jxjfn
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        No kerro nyt ihan vaan se Mooseksen kirjan kohta.

        Tuossahan noita on montakin. Älä nyt jankuta kun rabbi opettaa.


      • jxjfn kirjoitti:

        Tuossahan noita on montakin. Älä nyt jankuta kun rabbi opettaa.

        Mutta ei yhtään sellaista kohtaa missä kerrotaan missä kohtaa Mooseken kirjaa mainitaan miehimys.


      • jxjfn kirjoitti:

        Tuossahan noita on montakin. Älä nyt jankuta kun rabbi opettaa.

        Rabbikaan ei voi lisätä sanaa miehimys Mooseksen kirjoihin.

        :-)


      • Älä.jankuta.jankka
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Mutta ei yhtään sellaista kohtaa missä kerrotaan missä kohtaa Mooseken kirjaa mainitaan miehimys.

        Et siis kuunellut.


      • Älä.jankuta.jankka kirjoitti:

        Et siis kuunellut.

        Tietysti olen tuon kuunnellut.

        Mutta Mooseksen kirjasta et löydä sanaa miehimys.

        EIkä löydä Rabbikaan.


      • Älä.jankuta.jankka kirjoitti:

        Et siis kuunellut.

        Kerropa nyt sinä missä kohtaa tuota viedoa tämä "rabbi" kertoo että Mooseksen kirjassa mainitaan sana miehimys?

        Kerro ihan se kellonaika tuosta viedeosta.


      • minkäin.kuuntelin
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Tietysti olen tuon kuunnellut.

        Mutta Mooseksen kirjasta et löydä sanaa miehimys.

        EIkä löydä Rabbikaan.

        Oliko hyvä opetus ja tuliko sinulle nyt selväksi miten kauhistuttavaa saman sukupuolen välinen seksi on Jumalalle?


      • Älä.jankuta.jankka
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kerropa nyt sinä missä kohtaa tuota viedoa tämä "rabbi" kertoo että Mooseksen kirjassa mainitaan sana miehimys?

        Kerro ihan se kellonaika tuosta viedeosta.

        Siinä tuli hyvin esille mitä sanoja meidän sanasta miehimys käytetään alkukielessä.


      • minkäin.kuuntelin kirjoitti:

        Oliko hyvä opetus ja tuliko sinulle nyt selväksi miten kauhistuttavaa saman sukupuolen välinen seksi on Jumalalle?

        Et siis löydä sitä kohtaa tuossa videossa missä mainittaisiin se missä kohtaa Mooseksen kirjoija mainitaan miehimys.

        Siitähän nyt on nimittäin kyse.

        Myönnät siis että Mooseksen kirjoissa ei mainita miehimystä.


      • Älä.jankuta.jankka kirjoitti:

        Siinä tuli hyvin esille mitä sanoja meidän sanasta miehimys käytetään alkukielessä.

        Mutta ei se että missään kohtaa Mooseksen kirjoissa olisi käytetty tuota miehimys sanaa.

        Siitähän tässä on kysymys edelleen.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Mutta ei se että missään kohtaa Mooseksen kirjoissa olisi käytetty tuota miehimys sanaa.

        Siitähän tässä on kysymys edelleen.

        Räyhis yrittää valheellisesti kieroilla varsinaisesta asiasta sivuseikkoihin. Se on hänen oikeauskoisuutensa tavaramerkki.


      • sage8 kirjoitti:

        Räyhis yrittää valheellisesti kieroilla varsinaisesta asiasta sivuseikkoihin. Se on hänen oikeauskoisuutensa tavaramerkki.

        Tietysti.

        Ja osoitus surkeasta Raamatun tuntemisesta.


      • Älä.jankuta.jankka kirjoitti:

        Et siis kuunellut.

        Sanoit Jeesuksen paasanneen miehimyksistä.

        Surkea ele; Jeesus eikä Mooses tunne miehimyksiä.


      • rvaErkkilä
        torre12 kirjoitti:

        Sanoit Jeesuksen paasanneen miehimyksistä.

        Surkea ele; Jeesus eikä Mooses tunne miehimyksiä.

        Kukaan ei puhu paasaamisesta paitsi sinä?
        miehimys=miesten kanssa makaava mies= homoseksin harjoittaja


      • HänOnMiehimys
        rvaErkkilä kirjoitti:

        Kukaan ei puhu paasaamisesta paitsi sinä?
        miehimys=miesten kanssa makaava mies= homoseksin harjoittaja

        Miehimys -sana kuvaa hyvin Torrea.


      • sage8 kirjoitti:

        99 prosenttisen varmasti on. Häärää joka ketjussa ylimielisesti tosiasioita väistellen.

        101-prosenttisen varmasti.


      • rvaErkkilä kirjoitti:

        Kukaan ei puhu paasaamisesta paitsi sinä?
        miehimys=miesten kanssa makaava mies= homoseksin harjoittaja

        Huonosti sopii, koska en makaa miehen kanssa. Miksi muuten Paavali sallii lesbojen mennä Jumalan valtakuntaan? Mitä sanotte?

        Ja sinä paasaat miehimykisistä, vaikka Jeesus ja Mooses eivät. Keksitkö muuten miehimykselle enemmän merkityksiä kuin Paavali tarkoitti?


      • OletMiehimys
        torre12 kirjoitti:

        Huonosti sopii, koska en makaa miehen kanssa. Miksi muuten Paavali sallii lesbojen mennä Jumalan valtakuntaan? Mitä sanotte?

        Ja sinä paasaat miehimykisistä, vaikka Jeesus ja Mooses eivät. Keksitkö muuten miehimykselle enemmän merkityksiä kuin Paavali tarkoitti?

        Miksi himoitset muslimimamumiehiä, Miehimys???


      • rvaErkkilä
        torre12 kirjoitti:

        Huonosti sopii, koska en makaa miehen kanssa. Miksi muuten Paavali sallii lesbojen mennä Jumalan valtakuntaan? Mitä sanotte?

        Ja sinä paasaat miehimykisistä, vaikka Jeesus ja Mooses eivät. Keksitkö muuten miehimykselle enemmän merkityksiä kuin Paavali tarkoitti?

        Sinä runkaat ja imet Jarmon munaa se on ihan samalla tavalla seksualinen teko kuin makaaminenkin.


    • Dokunkatsonut

      Oli muuten dramaattinen yli 2 tuntinen dokkari noin 20 homoseksuaalin elämästä. Rehellistä ja perusteellista kuvausta aina lapsuuden ja nuoruuden traumoista rajuun homoseksuaalisuuden harjoittamiseen ja siitä pois eheytymiseen.

      On selvää, että homoseksuaalisuuden omaksuttuaan ihminen ei elämässään kokonaan vapaudu näistä mieliteoista, mutta identiteetin vaihto eli kristillinen uudestisyntyminen saa ihmisessä aikaan, että hän kadottaa homoseksuaalin identiteetin ja vaihtaa sen Kristuksen mieleen ja olemukseen Pyhän hengen voimassa. Näin lapsuuden ja nuoruuden traumojen valta menettää tehonsa ja ihminen vapautuu ja eheytyy asteittain kohti Kristuksen kirkkautta. Amen

      • En usko että doku on rehellinen. Tai on luultu tiedon sijaan. Onhan bi-seksuaalisuuttakin ja vaikka mitä. Kuka sitä mittaa? Jumalan ja Kristuksen nimissäkin tehdään huijauksia vaikka kuinka paljon joten sekään ei ole tae oikeastaan mistään.


      • näinuskis
        sage8 kirjoitti:

        En usko että doku on rehellinen. Tai on luultu tiedon sijaan. Onhan bi-seksuaalisuuttakin ja vaikka mitä. Kuka sitä mittaa? Jumalan ja Kristuksen nimissäkin tehdään huijauksia vaikka kuinka paljon joten sekään ei ole tae oikeastaan mistään.

        Skeptinen ei tule olla, vaan aina tulee auttaa heitä jotka apua pyytävät. Ja tuossa dokkarissa tuli selvästi esiin, että on paljon homoseksuaaleja, joille tulee stoppi kun kaikki on kokeiltu ja silloin voi vain Jeesus auttaa. Väkisin ei tule ketään auttaa, sillä he eivät apua tunne tarvitsevansa ja heidät tietenkin tulee jättää rauhaan.


      • näinuskis kirjoitti:

        Skeptinen ei tule olla, vaan aina tulee auttaa heitä jotka apua pyytävät. Ja tuossa dokkarissa tuli selvästi esiin, että on paljon homoseksuaaleja, joille tulee stoppi kun kaikki on kokeiltu ja silloin voi vain Jeesus auttaa. Väkisin ei tule ketään auttaa, sillä he eivät apua tunne tarvitsevansa ja heidät tietenkin tulee jättää rauhaan.

        Höpö höpö.
        Mikset käytä edes samaa nimimerkkiä? Hävettääkö itsesi kun jatkuvasti muutat. Vai uskotko muiden luulevan että nyt on iso joukko tuota mieltä?


      • voi.sinua.sage
        sage8 kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Mikset käytä edes samaa nimimerkkiä? Hävettääkö itsesi kun jatkuvasti muutat. Vai uskotko muiden luulevan että nyt on iso joukko tuota mieltä?

        Onko nikkimaniasi taas saanut yliotteen kun et pysty keskustelemaan ;);)


      • sage8 kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Mikset käytä edes samaa nimimerkkiä? Hävettääkö itsesi kun jatkuvasti muutat. Vai uskotko muiden luulevan että nyt on iso joukko tuota mieltä?

        Ehkäpä Korkkiruuvin päässä pesivä "Jeesus" kuiskuttelee noita nimimerkkejä kuten Räyhiksellekin. Tosin Korkkarilla ei ole lainkaan rekattuja.

        Lupasin eilen Korkkarille lopettaa hänen "vihapostiksi" kutsumansa kommentointini, jos hänellä alkaisi persoonallisuus pysyä enempi yhtenä kuin satoina. Reilu ja helppo tarjous ei kelvannut, ja nyt voi tietysti miettiä, miksei.


    • Jobinpostia

      1Tim.1:10. Biblia (1776). Huorintekiöille, miesten kanssa makkaajille, ihmisten varkaille, valehtelijoille, valapattoisille, ja mitä muuta senkaltaista sitä terveellistä oppia vastaan on. Miehimys sanaa, ei löydy Raamatusta, ainoastaan löytyy sana 1Tim,1.10. Miehimyksille.

    • Aaammeeenne

      Dokkari oli opettavainen. Siinä tuli esiin myös kuinka tärkeää on, että homoseksuaalit saavat hoitoa, sillä jossain vaiheessa asiat menee niin huonoon malliin, kun elämän tyhjyys ja jatkuva seksuaalisten aktiviteettien lisääminen ei tuotakaan enää tyydytystä. Tällöin ollaan pahassa umpikujassa ja pahinta mitä hänelle tehdään on kertoa, että ei mitään hätää, kaikki on sallittua. Tämä on myrkkyä tässä tilassa olevalle homoseksuaalille, sillä sisin suorastaan huutaa aivan muuta. Tuossa dokkarissa tuli myös esiin, että Suomessa ja Tanskassa on homoseksuaalisuus erittäin sallittua ja myös itsemurhatilastot suuria. Monet tutkijat ovat löytäneet yhtymäkohdan tälle asialle.

      Homoseksuaalin tulee johdattaa Jumalan huomaan saamaan jumalallista apua, mikä auttaa aivan varmasti. Vain Jeesus voi hoitaa niitä särkyneitä sieluja, joille on aiheutettu suuria vammoja lapsuudessa ja myös nuoruudessa, kun kaverit ovat vaistonneet, että tuossa on jotain toisenlaista kuin he ovat. Se yksinäisyys, tyydyttämättömyys ja tarpeettomuus mikä tulee kun kaikki on kokeiltu ja tässä vaiheessa on noutaja tulossa, kun aineetkaan ei enää tepsi. Vain Jeesus voi tepsiä ja tähän tulee myös umpikujassa olevia homoseksuaaleja johdattaa. He joilla menee lujaa, niin he ovat vielä jonkin aikaa Jumalan tavoittamattomissa. Mutta aina uskovien tulee olla hienotunteisen tarkkoja ja valmiita aina auttamaan kun apua kuitenkin tullaan jossain vaiheessa pyytämään. Jumala tässä herkyyttä ja viisautta antakoon. Amen

      • Jeesus.on.Herra

        Olen kuullut että muutamissa kirkoissa järjestetään homotansseja. Myös avioliittokursseja järjestetään homoille. Edistystä tapahtuu koko ajan tasa-arvoisempaan suuntaan. Hyvä!


      • sage8.ei.kirj

        Dokkari oli valheellinen. Jumalan ja Jeesuksen nimissähän tehdään vielä nykyisinkin vaikka minkälaisia vedätyksiä ja huijauksia eikä niitä pidä kenenkään ottaa todesta. Ja kun homous on syntyperäinen sukupuolinen suuntaus siinä ei ole mitään "eheyttämistä." Eheytys on vaan fundisten keksimä sana ja tarkoitettu vaan loukkaamaan homoja ja omaa oikeauskoisuutta korostamaan.


      • Hulluja kirjoitit taas, aamemanne.

        Homot ovat tavallisia, eikä heillä ole sen tyhjempää kuin muillakaan, eivätkä etsi viriliteettiäkään muita enemmän. Nuoret heteropojat käyttävät Viagraa.

        Suomessa voi olla paljon itsemurhia, mutta Espanjassa puolet vähemmän, vaikka siellä on homot saaneet avioitua jo 12 vuoden ajan.

        Jumalako sinut on tehnyt kirjoittelemaan järjettömiä juttuja?


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Dokkari oli valheellinen. Jumalan ja Jeesuksen nimissähän tehdään vielä nykyisinkin vaikka minkälaisia vedätyksiä ja huijauksia eikä niitä pidä kenenkään ottaa todesta. Ja kun homous on syntyperäinen sukupuolinen suuntaus siinä ei ole mitään "eheyttämistä." Eheytys on vaan fundisten keksimä sana ja tarkoitettu vaan loukkaamaan homoja ja omaa oikeauskoisuutta korostamaan.

        >Eheytys on vaan fundisten keksimä sana ja tarkoitettu vaan loukkaamaan homoja ja omaa oikeauskoisuutta korostamaan.

        Täsmälleen näin.


    • grlwichm

      Tällä palstalla wiljellään syntiä mielestäni aika huolettomasti, samoilla periaatteilla jaellaan siitä tuomioita.
      Mitä synti siis on?
      Täällä ollaan todettu useaankin otteeseen synnin olevan sitä, että me ihmiset emme usko Jumalaan.
      Kaikkivaltiaan vaatimus löytynee Raamatusta aika yksiselitteisesti sanottuna. Milloin voimme ihmisinä luottaa ymmärtäneemme hänen vaatimuksensa oikein.
      Tuhansia vuosia sitten annettu Sana on edelleen muuttumaton. Olen tietysti tapani mukaan wäärässä, mutta meidän ihmisten ymmärryksen pitäisi olla käsittääkseni kehittynyt niistä ajoista aika tavalla.
      Yksimielisyyden periaatteen löytäminen vaikuttaa ihan järkyttäwän ylipääsemättömältä asiassa, joka ilmeisesti Raamatun mukaan on aiwan perussyy siihen, miksi olemme tällaisia kuin olemme.
      Näissä keskusteluissa todella usein viitataan homoseksin olevan syntiä.
      Mistä siis johtuu että esimerkiksi samaa sukupuolta olevien välinen seksi on syntiä?
      Mikä merkitys teolla on silloin meille ihmisille ja onko meillä varmuutta siitä, mitä se merkitsee Kaikkivaltiaalle? Mitä siinä tehdään sellaista, mikä aiheuttaa synnin?
      Itselläni ei ole kokemuksia seksistä samaa sukupuolta olevan kanssa, joten en tiedä tai osaa arvioida miksi tai mikä siinä on syntiä. Voisin kuvitella sellaista seksiä harjoittaneiden ja ainakin palstalla tuomitsevien osaavan vastata.
      Voidaanko aiheesta keskustella kiihkottomasti, niin tuomitsijoiden, puolesta olevien, vailla mielipidettä olevien sekä kyseistä syntiä tehneiden kesken.

      • Aiheesta voi keskustella kiihkottomasti kun sen molemmat puolet tekevät.
        Minä aloitan tuostansynnistä. Kaikki mitä ihminen tekee Jumalan tahtoa vastaan se on syntiä, Jumala on luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi ja rakentanut heidät fyysisesti yhteensopoviksi ja täydentämääm,toisiaan ja lisääntymään keskenään. Se on Jumalan täudellinen ihmiskuva, Mies ja nainen yhdessä ja siitä, syntyy seuraava sukupolvi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aiheesta voi keskustella kiihkottomasti kun sen molemmat puolet tekevät.
        Minä aloitan tuostansynnistä. Kaikki mitä ihminen tekee Jumalan tahtoa vastaan se on syntiä, Jumala on luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi ja rakentanut heidät fyysisesti yhteensopoviksi ja täydentämääm,toisiaan ja lisääntymään keskenään. Se on Jumalan täudellinen ihmiskuva, Mies ja nainen yhdessä ja siitä, syntyy seuraava sukupolvi.

        Juuri näin.....kaikki mitä ihminen tekee Jumalan tahtoa vastaan on syntiä.
        Onko sukupuolivähemmistöön kuuluva ihminen Jumalan kuvaksi luotu? Voiko hänestä sanoa mitä vaan? Voiko uskova keskittyä vain hänen syntinsä?


      • grlwichm
        usko.vainen kirjoitti:

        Aiheesta voi keskustella kiihkottomasti kun sen molemmat puolet tekevät.
        Minä aloitan tuostansynnistä. Kaikki mitä ihminen tekee Jumalan tahtoa vastaan se on syntiä, Jumala on luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi ja rakentanut heidät fyysisesti yhteensopoviksi ja täydentämääm,toisiaan ja lisääntymään keskenään. Se on Jumalan täudellinen ihmiskuva, Mies ja nainen yhdessä ja siitä, syntyy seuraava sukupolvi.

        Kiitos, synnin olemuksesta ei minulle waan aukea mikä merkitys teolla on silloin meille ihmisille ja onko meillä varmuutta siitä mitä se merkitsee Kaikkivaltiaalle? Mitä siinä tehdään sellaista, mikä aiheuttaa synnin?
        Onko tiedossani jotakin kirjallisuutta, jossa syntiä käsiteltäisiin maallikon näkökulmasta ymmärrettävästi. Raamattu ei avaudu minulle sillä tavoin kuin teille toisille.


      • grlwichm
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Juuri näin.....kaikki mitä ihminen tekee Jumalan tahtoa vastaan on syntiä.
        Onko sukupuolivähemmistöön kuuluva ihminen Jumalan kuvaksi luotu? Voiko hänestä sanoa mitä vaan? Voiko uskova keskittyä vain hänen syntinsä?

        Kiitos Eerika, näistä keskusteluista on jäänyt itselleni sellainen käsitys että Raamatun mukaan olisi ihmisiä luotu vain yhdenlaisia ja ettei ihmisen olemus itsessään olisi kuitenkaan jakautunut syntiinlankeemuksessa enempää kuin mieheen ja naiseen.


      • grlwichm kirjoitti:

        Kiitos Eerika, näistä keskusteluista on jäänyt itselleni sellainen käsitys että Raamatun mukaan olisi ihmisiä luotu vain yhdenlaisia ja ettei ihmisen olemus itsessään olisi kuitenkaan jakautunut syntiinlankeemuksessa enempää kuin mieheen ja naiseen.

        Tänä päivänä meitä ihmisiä on monenlaisia. Jumala loi ihmisen kuvakseen ja luotuaan oli tyytyväinen tulokseen.
        Jos/ kun uskoo luomiseen siitä seuraa se, että nämä Jumalan kuvaksi luodut ovat esivanhempamme. Ei se kuva minnekään ole kadonnut.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aiheesta voi keskustella kiihkottomasti kun sen molemmat puolet tekevät.
        Minä aloitan tuostansynnistä. Kaikki mitä ihminen tekee Jumalan tahtoa vastaan se on syntiä, Jumala on luonut ihmisen mieheksi ja naiseksi ja rakentanut heidät fyysisesti yhteensopoviksi ja täydentämääm,toisiaan ja lisääntymään keskenään. Se on Jumalan täudellinen ihmiskuva, Mies ja nainen yhdessä ja siitä, syntyy seuraava sukupolvi.

        Pidät siis Jumalan vastaisena syntinä, jos mies ja nainen eivät ole yhdessä ja ei tule seuraavaa sukupolvea.

        Kuinkahan sen syntisyyden kanssa oli aiemmin, kun jo kaksi ihmislajia kuoli sukupuuttoon ennen meidän lajiamme?

        Ja voisit ottaa huomioon ihmisten moninaisuuden; se on rikkaus.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Juuri näin.....kaikki mitä ihminen tekee Jumalan tahtoa vastaan on syntiä.
        Onko sukupuolivähemmistöön kuuluva ihminen Jumalan kuvaksi luotu? Voiko hänestä sanoa mitä vaan? Voiko uskova keskittyä vain hänen syntinsä?

        Synti on saanuit ihmisessä vallan ja jotkut eivät halua luopua synneistään.
        Jumlan tahto on, että ihminen elää hänen luomistyönsä mukaisesti eikä anna synnillisille himoille valtaa vaan taistelee niitä vastaan Hänen avullaan.
        Mitäs Jeesus sanoikaan mihin ihmisen tulee olla valmis jos ei muuten himostaan irti pääse?


      • grlwichm kirjoitti:

        Kiitos, synnin olemuksesta ei minulle waan aukea mikä merkitys teolla on silloin meille ihmisille ja onko meillä varmuutta siitä mitä se merkitsee Kaikkivaltiaalle? Mitä siinä tehdään sellaista, mikä aiheuttaa synnin?
        Onko tiedossani jotakin kirjallisuutta, jossa syntiä käsiteltäisiin maallikon näkökulmasta ymmärrettävästi. Raamattu ei avaudu minulle sillä tavoin kuin teille toisille.

        Synti on Jumalan tahdon vastainen ajatus tai teko. Ihmisestä käydään koko ajan kamppailua Jumalan hyvän tahdon ja paholaisen pahan tahdon välillä kuten käytiin jo Aadamista ja Eevastakin.
        Ihan aluksi kannattaa lukea Raamatusta syntiinlankeemus, nyt en nopeasti osaa sanoa mitään kirjaa siitä.....


      • torre12 kirjoitti:

        Pidät siis Jumalan vastaisena syntinä, jos mies ja nainen eivät ole yhdessä ja ei tule seuraavaa sukupolvea.

        Kuinkahan sen syntisyyden kanssa oli aiemmin, kun jo kaksi ihmislajia kuoli sukupuuttoon ennen meidän lajiamme?

        Ja voisit ottaa huomioon ihmisten moninaisuuden; se on rikkaus.

        Jos mies ja nainen eivät lisäänny keskenään ei se poista sitä tosiasiaa, että lisääntyminen on annettu ja on mahdollinen vain naiselle ja miehelle.

        Evohömppä on sekoittanut pääsi. Ihan samaa ihmissukua ollaan kuin Aadami ja Eevakin.

        Ihmisen moninaisuus ei todellakaan aina ole rikkaus.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos mies ja nainen eivät lisäänny keskenään ei se poista sitä tosiasiaa, että lisääntyminen on annettu ja on mahdollinen vain naiselle ja miehelle.

        Evohömppä on sekoittanut pääsi. Ihan samaa ihmissukua ollaan kuin Aadami ja Eevakin.

        Ihmisen moninaisuus ei todellakaan aina ole rikkaus.

        Hauskaa vain että "Aatami" ja "Eeva" elivät eri aikoina, yli 50,000 vuotta välissä. :)
        Joka tarkoittanee että kummallakin on todennäköisesti ollut useampia kumppaneita.

        https://www.livescience.com/38613-genetic-adam-and-eve-uncovered.html



      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos mies ja nainen eivät lisäänny keskenään ei se poista sitä tosiasiaa, että lisääntyminen on annettu ja on mahdollinen vain naiselle ja miehelle.

        Evohömppä on sekoittanut pääsi. Ihan samaa ihmissukua ollaan kuin Aadami ja Eevakin.

        Ihmisen moninaisuus ei todellakaan aina ole rikkaus.

        >Evohömppä on sekoittanut pääsi. Ihan samaa ihmissukua ollaan kuin Aadami ja Eevakin.

        Tieteenvastainen Patmos-denialismisi ei tartu eikä myy, vaikka miten kiukkuisesti sitä kauppaisit.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Evohömppä on sekoittanut pääsi. Ihan samaa ihmissukua ollaan kuin Aadami ja Eevakin.

        Tieteenvastainen Patmos-denialismisi ei tartu eikä myy, vaikka miten kiukkuisesti sitä kauppaisit.

        Mikäs Repeä taas nyppii 🤗


      • grlwichm
        usko.vainen kirjoitti:

        Synti on Jumalan tahdon vastainen ajatus tai teko. Ihmisestä käydään koko ajan kamppailua Jumalan hyvän tahdon ja paholaisen pahan tahdon välillä kuten käytiin jo Aadamista ja Eevastakin.
        Ihan aluksi kannattaa lukea Raamatusta syntiinlankeemus, nyt en nopeasti osaa sanoa mitään kirjaa siitä.....

        Kolmannen luvun tekstistä tulee mieleeni, että me ihmiset emme ole meille annetun luottamuksen arvoisia. Kuitenkaan en osaa löytää kertomuksesta sitä olemusta mitä käärme tavoitteli toiminnallaan ja miksi syntiinlankeemuksesta seurasi ne kuvatut toimenpiteet.

        Miksi Jumala Kaikkivaltiaana ei vain yksinkertaisesti poistanut luomaansa ihmistä, joka osoittautui epäkelvoksi.
        Tämän päivän uutisointia seuratessa maailman tapahtumista ja valitettavasti osin näidenkin keskustelufoorumien pohjalta syntyy mielikuva, että jos meillä ihmisillä olisi valta ja kyky niin me varmaan poistaisimme luomamme virheellisen hahmon ja yrittäisimme luoda uuden. Harkitsisimme varmaan vakavasti ainakin ennen uuden luomista tarvitsemmeko sellaista luomusta joka ei ole luottamuksemme arvoinen.


      • grlwichm kirjoitti:

        Kolmannen luvun tekstistä tulee mieleeni, että me ihmiset emme ole meille annetun luottamuksen arvoisia. Kuitenkaan en osaa löytää kertomuksesta sitä olemusta mitä käärme tavoitteli toiminnallaan ja miksi syntiinlankeemuksesta seurasi ne kuvatut toimenpiteet.

        Miksi Jumala Kaikkivaltiaana ei vain yksinkertaisesti poistanut luomaansa ihmistä, joka osoittautui epäkelvoksi.
        Tämän päivän uutisointia seuratessa maailman tapahtumista ja valitettavasti osin näidenkin keskustelufoorumien pohjalta syntyy mielikuva, että jos meillä ihmisillä olisi valta ja kyky niin me varmaan poistaisimme luomamme virheellisen hahmon ja yrittäisimme luoda uuden. Harkitsisimme varmaan vakavasti ainakin ennen uuden luomista tarvitsemmeko sellaista luomusta joka ei ole luottamuksemme arvoinen.

        Saatana otti käärmeen muodon ja sen tarkoitus oli saada ihmiset epäilemään Jumalan sanaa ja hyvää tahtoa heltä kohtaan. Sama toimii tänäkin päivänä.

        1 Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle:
        "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"

        2 Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. 3 Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"

        4 Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole. 5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."

        6 Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.

        Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon ja Hän haluaa, että ihmiset uskovat Häneen vapaasta tahdostaan. Jumala antoi rakkaudessaan ihmiselle uuden mahdollisuuden palata yhteyteensä Jeesuksen kautta.
        Epätäydellinen ihminen ei pysty koskaan tekemään mitään täydellistä mutta Jeesuksen tähden voimme olla kelvolliset Jumalalle ja kerran olla täydelliset kuten Hän tarkoitti.


    • Seksi on seksiä. Ja jos ajatellaan, että uskovalle ei sovi esiaviollnen seksi, asia korjaantuu menemällä naimisiin.

      • grlwichm

        Tuossa askarruttaa, mikä seksissä muuttuu avioliiton yhteydessä?
        Jos vielä palataan synnin määritelmään epäuskosta, niin jos avioliitossa olevat mies ja nainen eivät ole uskovia tai vaan toinen. Millaisena synnin merkitys silloin näyttäytyy?
        Asian ymmärätäminen ei waan meinaa loksahtaa kohdilleen minulla, vaikka sen ei pitäisi varmaankaan olla vaikeaa.
        Järkyttäviä noi robotin auto ja tiekyselyt.


      • grlwichm kirjoitti:

        Tuossa askarruttaa, mikä seksissä muuttuu avioliiton yhteydessä?
        Jos vielä palataan synnin määritelmään epäuskosta, niin jos avioliitossa olevat mies ja nainen eivät ole uskovia tai vaan toinen. Millaisena synnin merkitys silloin näyttäytyy?
        Asian ymmärätäminen ei waan meinaa loksahtaa kohdilleen minulla, vaikka sen ei pitäisi varmaankaan olla vaikeaa.
        Järkyttäviä noi robotin auto ja tiekyselyt.

        Epäusko on synti ja synnin palkka on kuolema.
        Itse ymmärrän niin, että seksi on tarkoitettu parisuhteeseen, joka kestää kuolemaan asti. Ajattelen myös niin, että uskova ottaa aika ison riskin mennessään naimisiin ei- uskovan kanssa. Siitä Raamattu puhuu, mutta nyt en voi laittaa kohtaa kun olen puhelimella.
        Jos on aviossa ja toinen tulee uskoon , siitäkin on ohjeet Raamatussa. Uskossa oleva voi sanoittakin voittaa puolisonsa Kristukselle.
        Minuahan pidrtään täällä kerettiläisenä, kerron kuitenkin sen minkä Raamatusta ymmärrän.
        Alussa Jumala tarkoitti ihmisen olemaan kuolemaan asti siinä yhdessä liitossa ha siihen liittoon sen seksin. Sittenhän kaikki meni uusiksi ja vaikeudet alkoivat .
        Seksi on asiana sellainen että mikään muu asia ei ole niin intiimi kuin se. Siinä jaetaan jotain sellaista mitä ei ole tarkoitus jakaa muiden kuin kumppanin kanssa.
        Kun ajattelet sitä millainen maailmamme nyt on ja mitkä ovat ne meidän vaikeutemme täällä ruohonjuuritasolla, eivätkö ne pitkälti liity rakkauteen, parisuhteeseen ja seksiin?


      • Seksissähän mikään ei muutu. Se on sitä mitä se kahden ihmisen välillä on.
        Mutta mitä useamman on tuntenut siitä näkökulmasta, sitä enemmän on antanut pois jotain sellaista, joka olisi kuulunut siihen yhteen suhteeseen.
        Kun me nyt olemme tässä tilanteessa, ei meillä ole muuta mahdollisuutta kuin turvata armoon , syntiemme sovitukseen.


      • grlwichm
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Seksissähän mikään ei muutu. Se on sitä mitä se kahden ihmisen välillä on.
        Mutta mitä useamman on tuntenut siitä näkökulmasta, sitä enemmän on antanut pois jotain sellaista, joka olisi kuulunut siihen yhteen suhteeseen.
        Kun me nyt olemme tässä tilanteessa, ei meillä ole muuta mahdollisuutta kuin turvata armoon , syntiemme sovitukseen.

        Voitaisiinko kutsua sitä jonkinlaiseksi ruumiin ja mielen yhteydeksi, jonka woivat Raamatun mukaan löytää ainoastaan Jumalan avulla toisiinsa sitoutuneet mies ja nainen.

        Tarkoitus ei sitten ole loukata ketään, yritän vaan saada ymmärrettävään muotoon asioita joista syntyy itselleni aina vaan lisää kysymyksiä.

        Ruohonjuuritasolla tosiaan elämän helmet ja toisaalta taas karikot ainakin todella usein vaikuttavat liittyvätn minunkin mielestäni juuri Rakkauteen-Parisuhteeseen-Seksiin.


      • grlwichm kirjoitti:

        Voitaisiinko kutsua sitä jonkinlaiseksi ruumiin ja mielen yhteydeksi, jonka woivat Raamatun mukaan löytää ainoastaan Jumalan avulla toisiinsa sitoutuneet mies ja nainen.

        Tarkoitus ei sitten ole loukata ketään, yritän vaan saada ymmärrettävään muotoon asioita joista syntyy itselleni aina vaan lisää kysymyksiä.

        Ruohonjuuritasolla tosiaan elämän helmet ja toisaalta taas karikot ainakin todella usein vaikuttavat liittyvätn minunkin mielestäni juuri Rakkauteen-Parisuhteeseen-Seksiin.

        Varmasti voidaan sanoa noin, ruumiin ja mielen yhteys.
        Sitten tulee se vaikea osuus.
        Ihmisellä on tarve rakastaa ja tulla rakastetuksi. Tarve liittyä yhteen toisen kanssa, tulla yhdeksi lihaksi, mikä muuten kuvaa sitä kyllä hyvin ja erottaa sen muista ihmissuhteista.
        Tosiasia on se, että on seksuaalivähemmistö. Syystä tai toisesta näin on. Ja myös heillä on ihan sama tarve rakastaa, tulla rakastetuksi ja muodostaa parisuhde, tulla yhdeksi lihaksi.
        Kun molemmat ovat uskossa, halutaan tehdä se Jumalan kasvojen edessä ja pyytää Jumalan siunaus liitolle.
        Seksuaalivähemmistöjen kohdalla vastaus on ollut että ei käy. Ja melko voimakkaastikin heihin on suhtauduttu.
        Ymmärrän niin, että emme ymmärrä.
        Vastaus ei kuitenkaan voi olla se miten nämä äänekkäät siitä sanoivat.


      • grlwichm

        Jos olen näistä keskusteluista oikein ymmärtänyt, niin kaikki me ihmiset olemme synnin turmelemia halusimmepa/hyväksyimmepä sitä tai sitten emme.

        Nyt vaikuttaa ihan yhteiskunnallisessakin keskustelussa olevan vaikutteita, kuin jotkin syntiin liittyvät teot olisivat tuomittavampia eri henkilöiden tekemänä ilman että synnin olemus ihmisessä muuttuu.

        Sinulla on mielestäni hyvä johdanto ajatuksissasi ja sanoissasi.

        Kaikille niille lapsille, nuorille ja aikuisille; ihmisille jotka kamppailevat sisäisen syyllisyytensä kanssa toivon selkeää Raamatun sanomaa jokaiselle ihmiselle annetusta pelastustiestä ilman, että heidät osoitetaan huonommiksi ihmisinä kuin muut.


      • grlwichm
        grlwichm kirjoitti:

        Jos olen näistä keskusteluista oikein ymmärtänyt, niin kaikki me ihmiset olemme synnin turmelemia halusimmepa/hyväksyimmepä sitä tai sitten emme.

        Nyt vaikuttaa ihan yhteiskunnallisessakin keskustelussa olevan vaikutteita, kuin jotkin syntiin liittyvät teot olisivat tuomittavampia eri henkilöiden tekemänä ilman että synnin olemus ihmisessä muuttuu.

        Sinulla on mielestäni hyvä johdanto ajatuksissasi ja sanoissasi.

        Kaikille niille lapsille, nuorille ja aikuisille; ihmisille jotka kamppailevat sisäisen syyllisyytensä kanssa toivon selkeää Raamatun sanomaa jokaiselle ihmiselle annetusta pelastustiestä ilman, että heidät osoitetaan huonommiksi ihmisinä kuin muut.

        Tarkennuksena vielä: jotka kamppailevat i t s e t u h o i s u u d e n ä ä r i r a j o i l l a sisäisen syyllisyytensä kanssa toivon selkeää Raamatun sanomaa jokaiselle ihmiselle annetusta pelastustiestä ilman, että heidät osoitetaan huonommiksi ihmisinä kuin muut.


      • grlwichm kirjoitti:

        Jos olen näistä keskusteluista oikein ymmärtänyt, niin kaikki me ihmiset olemme synnin turmelemia halusimmepa/hyväksyimmepä sitä tai sitten emme.

        Nyt vaikuttaa ihan yhteiskunnallisessakin keskustelussa olevan vaikutteita, kuin jotkin syntiin liittyvät teot olisivat tuomittavampia eri henkilöiden tekemänä ilman että synnin olemus ihmisessä muuttuu.

        Sinulla on mielestäni hyvä johdanto ajatuksissasi ja sanoissasi.

        Kaikille niille lapsille, nuorille ja aikuisille; ihmisille jotka kamppailevat sisäisen syyllisyytensä kanssa toivon selkeää Raamatun sanomaa jokaiselle ihmiselle annetusta pelastustiestä ilman, että heidät osoitetaan huonommiksi ihmisinä kuin muut.

        Armon sanoma meille kaikille on tärkeä koska ilman armoa emme pääse perille. Ei yksikään ihmien kykene olemaan rikkomatta lakia. Ja kun rikkoo yhdessä kohtaa , vaikka omasta mielestä kuinka pienessä, on rikkonut koko lain.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Armon sanoma meille kaikille on tärkeä koska ilman armoa emme pääse perille. Ei yksikään ihmien kykene olemaan rikkomatta lakia. Ja kun rikkoo yhdessä kohtaa , vaikka omasta mielestä kuinka pienessä, on rikkonut koko lain.

        Minusta tärkeää on julistaa sitä, että on Jeesus, joka on syntimme sovittanut. On Jumala joka rakastaa juuri nyt, eikä vasta sitten kun olet parannellut itsesi hovikelpoiseksi. Rakkaus lähtee siitä päästä, että olet hyväksytty. Vasta siitä vastarakkaudesta, meidän rakkaudestamme Jumalaan voi lähteä kaikki muu.


      • grlwichm kirjoitti:

        Tarkennuksena vielä: jotka kamppailevat i t s e t u h o i s u u d e n ä ä r i r a j o i l l a sisäisen syyllisyytensä kanssa toivon selkeää Raamatun sanomaa jokaiselle ihmiselle annetusta pelastustiestä ilman, että heidät osoitetaan huonommiksi ihmisinä kuin muut.

        Itsetuhoselle ihmiselle tuomion julistus on melko kornia. Itsetuhoinen ihminen jo muutenkin ajattelee usein ettei kelpaa, että on virhe, ettei koskaan mikään vo sitä muuttaa ja kun siihen julistetaan, että niinhän se on, työnnetään ihminen ehkä rajan yli.
        Jeesus jo sanoi että on turha julistaa nälkäiselle ilosanomaa, ellei ruoki häntä ensin.


      • Eevankelista
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Itsetuhoselle ihmiselle tuomion julistus on melko kornia. Itsetuhoinen ihminen jo muutenkin ajattelee usein ettei kelpaa, että on virhe, ettei koskaan mikään vo sitä muuttaa ja kun siihen julistetaan, että niinhän se on, työnnetään ihminen ehkä rajan yli.
        Jeesus jo sanoi että on turha julistaa nälkäiselle ilosanomaa, ellei ruoki häntä ensin.

        "Itsetuhoselle ihmiselle tuomion julistus on melko kornia. "

        Näin on ja siksi on niin tärkeää, että heille julistetaan pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Tämähän koskee sekä heteroita että homoseksuaaleja itsetuhoisia ihmisiä.


        "Jeesus jo sanoi että on turha julistaa nälkäiselle ilosanomaa, ellei ruoki häntä ensin."

        Ja vain Jeesus Kristus on se elämän leipä, totinen Leipä, joka voi nälkäistä ruokkia ja auttaa. Siksi on tärkeää julistaa itsetuhoisille Herramme Jeesuksen rakkautta ja armoa.

        Tämä täytyy aina tiedostaa!


      • Eevankelista kirjoitti:

        "Itsetuhoselle ihmiselle tuomion julistus on melko kornia. "

        Näin on ja siksi on niin tärkeää, että heille julistetaan pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Tämähän koskee sekä heteroita että homoseksuaaleja itsetuhoisia ihmisiä.


        "Jeesus jo sanoi että on turha julistaa nälkäiselle ilosanomaa, ellei ruoki häntä ensin."

        Ja vain Jeesus Kristus on se elämän leipä, totinen Leipä, joka voi nälkäistä ruokkia ja auttaa. Siksi on tärkeää julistaa itsetuhoisille Herramme Jeesuksen rakkautta ja armoa.

        Tämä täytyy aina tiedostaa!

        Itsetuhoisen elämän jatkuminen on turvattava ensin ennenkuin julistaa mitään.
        Myös uskova voi olla itsetuhoinen.


      • SiisMiten
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Itsetuhoisen elämän jatkuminen on turvattava ensin ennenkuin julistaa mitään.
        Myös uskova voi olla itsetuhoinen.

        Millä sen turvaat paremmin kuin julistamalla hänen syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä?


      • SiisMiten kirjoitti:

        Millä sen turvaat paremmin kuin julistamalla hänen syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä?

        Itse tekisin jotain muuta.


      • SIisMitä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Itse tekisin jotain muuta.

        Mitä tekisit?


      • SIisMitä kirjoitti:

        Mitä tekisit?

        Puhuisin, kysyisin ja kuuntelisin.


      • Eevankelista
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Itsetuhoisen elämän jatkuminen on turvattava ensin ennenkuin julistaa mitään.
        Myös uskova voi olla itsetuhoinen.

        "Itsetuhoisen elämän jatkuminen on turvattava ensin ennenkuin julistaa mitään.
        Myös uskova voi olla itsetuhoinen."

        Ja tämähän tehdään aina samaan aikaan! Mutta tärkeintä on aina evankeliumin julistus, koska vain tätä kautta Jumalan apu tulee - ja Jumalan apu on se ratkaiseva.


      • SIisMitä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Puhuisin, kysyisin ja kuuntelisin.

        Mitä kysyisit ja puhuisit jos et evankeliumia?


      • Eevankelista
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Puhuisin, kysyisin ja kuuntelisin.

        "Puhuisin, kysyisin ja kuuntelisin."

        Ymmärsithän sinä kuitenkin miten uskovat toimii näissä tilanteissa! Näinhän Jeesus julisti evankeliumia. Hän kohtasi ihmisen, kyseli, kuunteli ja julisti. Meidän uskovien tulee aina toimia kuten Jeesus.


      • Eevankelista kirjoitti:

        "Itsetuhoisen elämän jatkuminen on turvattava ensin ennenkuin julistaa mitään.
        Myös uskova voi olla itsetuhoinen."

        Ja tämähän tehdään aina samaan aikaan! Mutta tärkeintä on aina evankeliumin julistus, koska vain tätä kautta Jumalan apu tulee - ja Jumalan apu on se ratkaiseva.

        Toimi sinä tavallasi, minä toimin tavallani.


      • SIisMitä kirjoitti:

        Mitä kysyisit ja puhuisit jos et evankeliumia?

        Kysyisin mitä hänelle kuuluu...


      • ihmettelen__
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Toimi sinä tavallasi, minä toimin tavallani.

        Montako olet pelastanut?


      • SiisMitä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kysyisin mitä hänelle kuuluu...

        Oletko ihan tosissasi???


      • Eevankelista
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Toimi sinä tavallasi, minä toimin tavallani.

        Ihan turhaan olet aggressiivinen! Kannattaa vaan suhtautua nöyrällä tavalla siihen mitä Jeesus meille opettaa esimerkkien ja Sanan kautta.


      • SiisMitä kirjoitti:

        Oletko ihan tosissasi???

        Olen.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen.

        Mitä sinä tekisit?


      • Eevankelista
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kysyisin mitä hänelle kuuluu...

        Itsetuhoinen henkilö kyseessä ja menee kyseleen kuulumisia????? Eiköhän ne "kuulumiset" siinä tilanteessa suorastaan huuda tuskaa ilmoille?

        Parempi on olla läsnä, kuunnella ja sitten kertoa Hyvästä Paimenesta ja rukoilla hänen puolestaan ja kanssaan. Ja sitten voi johdattaa eteenpäin hoitoa saamaan, jos vaan suinkin mahdollista.


      • Kysyn tietenkin missä mennään, miten on tähän tultu ja onko itsemurha jo valmiiksi suunniteltu ja vain toteutus puuttuu, onko hänellä aiempia yrityksiä. Eli kysyn kuulumiset.
        Jokainen toimii tavallaan, kun kohtaa itsetuhoisen ihmisen.


      • grlwichm
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kysyn tietenkin missä mennään, miten on tähän tultu ja onko itsemurha jo valmiiksi suunniteltu ja vain toteutus puuttuu, onko hänellä aiempia yrityksiä. Eli kysyn kuulumiset.
        Jokainen toimii tavallaan, kun kohtaa itsetuhoisen ihmisen.

        Tärkeää minunkin mielestäni on kohdata apua tarvitseva omana itsenään, sellaisena kuin itse on ja millaisena toisen avun tarpeen kokee osatakseen antaa sydämestään kaiken sen mihin kykenee. Ne "kuulumiset" ja "läsnäolot" ovat asioita joilla tarkoitetaan minusta ihan samaa.

        Maailmassamme vallitsewan inhimillisen hädän ja kärsimyksen keskellä meidän jokaisen tulisi omasta hyvinvoinnistamme ja kylläisyydestämme huolimatta osata nöyrtyä armon ja anteeksiannon edessä tuomitsemisen sijaan.
        Sain tilaisuuden katsella wiikonlopulla elämäniloa ja riemua täynnä olevia rippikoululaisia konfirmaatiotilaisuudessaan, millainen voimavara noissa nuorissa onkaan jotka ennakkoluulottomasti uskaltavat kohdata lähimmäisiään ja miten rohkeasti he uskaltavat katsoa tulevaisuuteen.
        Ne ihanasti esitetyt laulut ja musiikkiesitykset papin siunaavilla sanoilla kehystettyinä antoivat ainakin tällaiselle maallikolle kuvan välittävästä ja rakastavasta seurakunnasta, jonka hyvään maahan kylvetystä ihmisyyden siemenestä annetaan kasvunpaikka niille rikkauksille joita ihmisyydeltä voidaan odottaa.


      • PakkoNeuvoaSinua
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kysyn tietenkin missä mennään, miten on tähän tultu ja onko itsemurha jo valmiiksi suunniteltu ja vain toteutus puuttuu, onko hänellä aiempia yrityksiä. Eli kysyn kuulumiset.
        Jokainen toimii tavallaan, kun kohtaa itsetuhoisen ihmisen.

        Tässä tilanteessa ihmisen ei kannata alkaa puoskaroimaan. Nuo kysymykset kuuluu lääkäreille.


      • Jos ihminen ilmaisee tavalla tai toisella itsetuhoisuutensa, kysyn kyllä suoraan. Miten muuten voin tietää voinko jatkaa matkaani vai pitääkö jäädä paikalleen?


      • grlwichm kirjoitti:

        Tärkeää minunkin mielestäni on kohdata apua tarvitseva omana itsenään, sellaisena kuin itse on ja millaisena toisen avun tarpeen kokee osatakseen antaa sydämestään kaiken sen mihin kykenee. Ne "kuulumiset" ja "läsnäolot" ovat asioita joilla tarkoitetaan minusta ihan samaa.

        Maailmassamme vallitsewan inhimillisen hädän ja kärsimyksen keskellä meidän jokaisen tulisi omasta hyvinvoinnistamme ja kylläisyydestämme huolimatta osata nöyrtyä armon ja anteeksiannon edessä tuomitsemisen sijaan.
        Sain tilaisuuden katsella wiikonlopulla elämäniloa ja riemua täynnä olevia rippikoululaisia konfirmaatiotilaisuudessaan, millainen voimavara noissa nuorissa onkaan jotka ennakkoluulottomasti uskaltavat kohdata lähimmäisiään ja miten rohkeasti he uskaltavat katsoa tulevaisuuteen.
        Ne ihanasti esitetyt laulut ja musiikkiesitykset papin siunaavilla sanoilla kehystettyinä antoivat ainakin tällaiselle maallikolle kuvan välittävästä ja rakastavasta seurakunnasta, jonka hyvään maahan kylvetystä ihmisyyden siemenestä annetaan kasvunpaikka niille rikkauksille joita ihmisyydeltä voidaan odottaa.

        Seurakunnat tekevät merkittävää työtä ja kylvävät siementä. Seurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset antavat lapsilla ja nuorille paikan, jossa tehdä heille tärkeitä asioita.
        Tänä päivänä nuorilla on liian paljon toivottomuutta , masennusta, itsetuhoisuutta ja viiltelyä, jotka ovat vakavia asioita.
        Heistä jonkun pitäisi ottaa koppi.


      • SiisMitä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen.

        Rukoilen, ettei kukaan itsemurhaa hautova joudu käsiisi.


      • SiisMitä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mitä sinä tekisit?

        Edellä kerroin.


      • grlwichm
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Seurakunnat tekevät merkittävää työtä ja kylvävät siementä. Seurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset antavat lapsilla ja nuorille paikan, jossa tehdä heille tärkeitä asioita.
        Tänä päivänä nuorilla on liian paljon toivottomuutta , masennusta, itsetuhoisuutta ja viiltelyä, jotka ovat vakavia asioita.
        Heistä jonkun pitäisi ottaa koppi.

        Niin, globaali maailma on astunut tietoteknisten ratkaisujen myötä nuorten välittömään läheisyyteen. Toisin, kuin aiemmilla sukupolvilla omassa nuoruudessaan.
        Nuoret joutuvat ottamaan tavalla tai toisella kantaa meidän aikuisten ihmisten tekemistä valinnoista johtuvaan todellisuuteen eri tavoin kuin aiemmin on tapahtunut.
        Nuorten pahoinvointi saattaa mielestäni kieliä osin jopa meidän aikuisten tekemien valintojen välinpitämättömyydestä inhimillisiin arvoihin sitoutumiseen.
        Edelleen ja ehkä tuosta aiemmasta johtuen entistä enemmän nuori tarvitsee henkisen kasvunsa tueksi niitä turvallisia ihan oikeita ja todellisia aikuisia. Omia läheisiään, jotka uskaltavat elää elämän arkea heidän kanssaan antaen matkaeväitä tulevaisuuteen.


      • Eevankelista kirjoitti:

        "Itsetuhoselle ihmiselle tuomion julistus on melko kornia. "

        Näin on ja siksi on niin tärkeää, että heille julistetaan pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Tämähän koskee sekä heteroita että homoseksuaaleja itsetuhoisia ihmisiä.


        "Jeesus jo sanoi että on turha julistaa nälkäiselle ilosanomaa, ellei ruoki häntä ensin."

        Ja vain Jeesus Kristus on se elämän leipä, totinen Leipä, joka voi nälkäistä ruokkia ja auttaa. Siksi on tärkeää julistaa itsetuhoisille Herramme Jeesuksen rakkautta ja armoa.

        Tämä täytyy aina tiedostaa!

        Tuntuu että jotenkin unohdat tässä suurimman osan (lähes kaikki) homoseksuaaleista joilla ei ole lainkaan itsetuhoisuutta.


      • Eevankelista kirjoitti:

        "Itsetuhoselle ihmiselle tuomion julistus on melko kornia. "

        Näin on ja siksi on niin tärkeää, että heille julistetaan pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Tämähän koskee sekä heteroita että homoseksuaaleja itsetuhoisia ihmisiä.


        "Jeesus jo sanoi että on turha julistaa nälkäiselle ilosanomaa, ellei ruoki häntä ensin."

        Ja vain Jeesus Kristus on se elämän leipä, totinen Leipä, joka voi nälkäistä ruokkia ja auttaa. Siksi on tärkeää julistaa itsetuhoisille Herramme Jeesuksen rakkautta ja armoa.

        Tämä täytyy aina tiedostaa!

        >Tämähän koskee sekä heteroita että homoseksuaaleja itsetuhoisia ihmisiä.

        Miksi, oi Korkkiruuvi, haluat jakaa jopa itsetuhoiset ihmiset vuohiin ja lampaisiin?


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Tuntuu että jotenkin unohdat tässä suurimman osan (lähes kaikki) homoseksuaaleista joilla ei ole lainkaan itsetuhoisuutta.

        Tai ei ainakaan sen enempään kuin heteroillakaan.


      • Itse asiassa seksuaalivähemmistöön kuuluvalla nuorella itsemurhariski on aika paljon suurempi kuin heteronuorella. Sehän ei ole mikään ihme, kun tietää mikä on seksuaalivähemmistöjen historia ja kuinka heistä edelleen puhutaan.
        Nuori ihminen, etsii itseään ja paikkaansa elämässä, eikä tule hyväksytyksi itsenään, siinä on aika huonot palikat.


      • SiisMitä kirjoitti:

        Rukoilen, ettei kukaan itsemurhaa hautova joudu käsiisi.

        Itse asiassa on joutunut ja selvinnyt siitä hengissä . Jatka rukousta, sitä tarvitaan aina.


      • väärin.meni
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Itse asiassa seksuaalivähemmistöön kuuluvalla nuorella itsemurhariski on aika paljon suurempi kuin heteronuorella. Sehän ei ole mikään ihme, kun tietää mikä on seksuaalivähemmistöjen historia ja kuinka heistä edelleen puhutaan.
        Nuori ihminen, etsii itseään ja paikkaansa elämässä, eikä tule hyväksytyksi itsenään, siinä on aika huonot palikat.

        Ei vaan jokainen homo ja lesbo tietävät sisimmässään olevansa seksuaalisesti harhassa ja jos kukaan ei auta heitä oikealle tielle tulee epätoivo.


      • väärin.meni kirjoitti:

        Ei vaan jokainen homo ja lesbo tietävät sisimmässään olevansa seksuaalisesti harhassa ja jos kukaan ei auta heitä oikealle tielle tulee epätoivo.

        Väärin meni...ja pahasti


      • väärin.meni
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Väärin meni...ja pahasti

        Perustele!


      • väärin.meni kirjoitti:

        Perustele!

        Kuule....perustele sinä ensin oma väitteesi...


      • väärin.meni
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuule....perustele sinä ensin oma väitteesi...

        Et taaskaan pysty muuhun kuin jankuttamiseen.


      • väärin.meni kirjoitti:

        Et taaskaan pysty muuhun kuin jankuttamiseen.

        En näe sinunkaan kommenteissasi muuta kuin jankutusta. Sovimme hyvin yhteen. Paitsi että minä kirjoitan tällä yhdellä nikillä, sinä skitsofreenisesti useilla.


      • väärin.meni
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En näe sinunkaan kommenteissasi muuta kuin jankutusta. Sovimme hyvin yhteen. Paitsi että minä kirjoitan tällä yhdellä nikillä, sinä skitsofreenisesti useilla.

        Näytä sinä sitten esimerkkiä ja perustele mikä kirjoituksessani
        "Ei vaan jokainen homo ja lesbo tietävät sisimmässään olevansa seksuaalisesti harhassa ja jos kukaan ei auta heitä oikealle tielle tulee epätoivo."
        oli väärin.


      • väärin.meni kirjoitti:

        Näytä sinä sitten esimerkkiä ja perustele mikä kirjoituksessani
        "Ei vaan jokainen homo ja lesbo tietävät sisimmässään olevansa seksuaalisesti harhassa ja jos kukaan ei auta heitä oikealle tielle tulee epätoivo."
        oli väärin.

        Tämä keskustelu ei mene sinun ehdoillasi. Voimme säästää molempien aikaa, kun toteat minut valehtelijaksi tässä jo heti aluksi.


      • väärin.meni
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tämä keskustelu ei mene sinun ehdoillasi. Voimme säästää molempien aikaa, kun toteat minut valehtelijaksi tässä jo heti aluksi.

        Sinun kanssasi keskustelu ei mene millän ehdoilla. Huomaatko itse miten naurettava sinä olet, jopa uhriutumisesi on huvittavaa.


      • väärin.meni kirjoitti:

        Sinun kanssasi keskustelu ei mene millän ehdoilla. Huomaatko itse miten naurettava sinä olet, jopa uhriutumisesi on huvittavaa.

        No niin sehän kävi vaivattomasti. Mukavaa illan jatkoa.


      • väärin.meni
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        No niin sehän kävi vaivattomasti. Mukavaa illan jatkoa.

        Kyllä, sinä teet sen todella helpoksi.


      • väärin.meni kirjoitti:

        Kyllä, sinä teet sen todella helpoksi.

        Kiva että voin olla avuksi.


    • Kenen makkarat täällä nyt on grillissä ? Ketä uhrataan alttarilla?

    • Syntiemme sovitus.

      Joku puhui syntien sovituksesta. Jos me olemme Jumalan vaate, niin lunastaisiko hän epäsopivan vain armosta.
      Ainakaan minä en lunasta sopimatonta mekkoa, sovittelen niin kauan, että sopiva löytyy, muut ei lähde matkaan.

    • Dokunkatsonut

      Näiden homoseksuaalien kertomus ja kokemukset omasta elämästään toi esiin muutaman tärkeän asian jatkon kannalta.

      Homoseksuaalisuus johtuu lapsuuden ja nuoruuden ongelmista. Ihmisen sielu on särjetty pahalla tavalla.

      Homoseksuaali tuntee saavansa hyväksyntää nuoruudessa vain seksin kautta ja kompensoi puuttunutta vanhempaansa.

      Homoseksuaalisuudesta tulee noidankehä, joka päättyy aina katastrofiin.

      Homoseksuaali joutuu elämään kaksijakoisessa maailmassa. Toisaalta tarve kompensoida lapsuuden kärsimyksiään ja toisen vanhempansa puuttumista ja toisaalta huono omatunto ajaa hänet ristiriitaan, jota hän ei kestä.

      Suurin osa homoseksuaalista vastaa tähän ongelmaan lisäämällä homoseksuaalisia taipumuksiaan, aineiden käyttöä ja sitten poliittista ym. osallistumista ikäänkuin "kostaakseen" yhteiskunnalle (kts. pride-liike). Tämä osa ei kaikki selviä ja vanhempana joutuvat elämään hylättynä ja epätoivoisena elämäänsä. Osa tietenkin eri keinoin voi selvitä jopa vanhuuteen saakka.

      Pieni osa homoseksuaaleista tunnustaa ongelmansa ensin itselleen, hakee ja saa apua ja selviytyy "uuteen elämään". Moni tästä porukasta ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja hänen identiteetikseen muodostuu Jeesuksen Kristuksen kaltaisuus sekä asenteiden että elämän tavan suhteen.

      Täytyy nyt siis muistaa, että nämä toteumukset tulee näiden noin 20 homoseksuaalin omien syvällisten ja pitkällisten pohdiskelujen perusteella . Asiaa käytiin erittäin perusteellisesti läpi tässä dokkarissa ja on ehkä eräs parhaimpia luotaamisia homoseksuaalin elämään heidän itsensä kertomana.

      Kokemukset hengellisissä uskovissa seurakunnissa vastaa ja tukee näiden kertomaa ja siksi on niin tärkeää, että tämäkin puoli pääsee esiin, koska se kuitenkin koskee suurta osaa homoseksuaaleista ympäri maailmaa. He näyttävät olevan selviytyjiä Kristuksen voimassa.

      • hyvin.kiteytit

        Aamen!


      • todellakin_
        hyvin.kiteytit kirjoitti:

        Aamen!

        Aamen!!!


    • Jumala_loi_HOMOT

      No kun Jumala on luonut homot, niin tottahan hän saa luotujensa ominaisuuksia rukattua vaikka ihan lennosta. Mutta ei halua niin tehdä, koska ajattelee luoneensa jotain ainutlaatuista. Tulevissa luomissessioissaan hän keskittyneekin pelkästään luomaan homoja.

      • bertilperversson

        Sitten kun vihervasurit demarivahvistuksineen näkevät hinttijunan kiertävän päiväntasaajaa(ei aivan Dakar-ralli),niin siinä Jumala näkee taivaallisten kätösiensä tulokset haluammallaan tavalla. Aivan huikeaa, jos vielä paavikin olisi veturina. Kaikki maailman proletaarihintit, yhtykää toisiinne.


    • nostoa

      nostoa

      • tärkeä.aihe

        Nostoa!


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe