Paras matkaseura

siilenä1

Kun kesällä tehdään kaikenlaisia reissuja sinne sun tänne ja erilaisiin paikkoihin ja ympäristöihin, millainen on mielestänne hyvä tai jopa paras matkaseura? Siis millaisessa seurassa viihdytte?

29

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin.paras

Sellainen henkilö, jolla on suuntavaisto, kun itse olen huono osaamaan. Ajaisin mielelläni autolla ainakin maaseudun omaisissa paikoissa (en keskikaupungeilla), jos joku sanoisi vieressä minne menen. Auton hallinta ja ajotaito muutenkin on ok. Bensakulujen jako on oletus.
      Tietenkin henkilön on syytä muutenkin olla normaalin oloinen, sellainen tavallinen. Pari sellaista on jo menokavereina (ylistys siitä), mutta lisäkään ei olisi pahitteeksi, kun olen aika monipuolisesti eri tapahtumista kiinnostunut.

• KäveleväSuomenkartta

Noh. Montako meitä nyt lähtee sitten?

• Heikunkeikku

Minulla on muutamat kipaleet mukavia kavereita, joiden kanssa viihdyn. Semmosia, joita luen "kuin avointa kirjaa" ja he lukevat minua samalla viisiin. Elikkä tuiki tuttuja miun maun mukkaisia kavereita.
      Mutta jos jonnekin etelään lähtisin ja pari viikkoa siellä kirmailisin, niin semmoselle matkalla ottaisin vain ja ainoastaan yhden tietyn kaverin. Sydänystäväni. Samainen tyyppi tulee myös joka kesä saareen muutamaksi päiväksi ja hän on mitä oivallisin saarikaveri. Muut tutut, jotka myöskin ovat ihan hyviä tyyppejä, ovat oivallisia, mutta ei niin oivallisia, että monta päivää heidän kanssaan esim. saaressa olisin. 1-2 yötä riittää ja se on siinä.
      Elokuussa on tällä kaikkein oivallisimmalla kaverilla kesäloma elikkä silloin sitten lähdemme huvilalle. Mikäli ilmoja piisaa, niin olemme suunnitelleet olevamme sielä viikon.

Pieniä päivän pyrähdyksiä tai yhen yön pyrähdyksiä teen edesmenneen mieheni sisarusten luo. Asuvat muutaman sadan kilometrin päässä täältä. He tuntuvat kuin olisivat mun omia sukulaisia. Enemmän olen heidän kanssaan yhteydessä, kuin omien sukulaisteni. Paitsi veljeni kanssa olen tekemisissä melkein päivittäin. Tulee käytyä hänen ja vaimonsa luona tämän tästä, kun asuvat aika lähellä minua.

Viihdyn suhteellisen rauhallisten ihmisten parissa. Semmosten, jotka eivät jatkuvalla syötöllä pulputa puhetta. Ja myös semmosten, jotka eivät heti aamusta ole vimmatun touhukkaita ja selittelemässä ummet ja lammet kaikenmaailman juttuja.

• Siilenä1

Sama juttu että suht rauhallisten. Jatkuvaan pulpatukseen väsyy, pitää olla omaakin rauhaa vaikka porukassa ollaankin reissussa, mutta ihan tuppisuunkin kanssa voisi tulla aika pitkäksi tai reissu olla tylsä.

• Kuuden tuuman kännäri.
      Vara-Virta-lähteellä.
      Se on nyky-aikaista.

H.

• siilenä1

Oletan että kännärillä tarkoitat kännykää tai muuta tablettia?
        Eli viihdyt parhaiten yksin virtuaaliseura vai?

• Nallepossu

Jouduin ostaan myös jo toisen tuollaisen "Vara-Virta-lähteen" tuossa on uusimmassa on kapasiteetti 12600mWh ja maksoi 15€ aika edullinen täällä maalta ostettuna. Oliko sinusta OK ostos ?

Valokuvauksesta:
        Tilasin /ostin viime lauantaina tuollaisen lelun.
        Saan sen keskiviikkona tai torstaina lähikauppani pakettiautomaatista:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/36693/ftmvj/Garmin-VIRB-XE-action-kamera

Aika hyvän laatuisia ovat videokuvaukset tuolla YouTubessa,
        ja tallennustilaa saa laajennettua jopa 125GB mikromuistikortilla ;)

https://www.youtube.com/watch?v=5i3WhjxToPQ

Tuota action-kamera käytän skootterissa (125cc) kun ajelen sillä.

• Nallepossu kirjoitti:

Jouduin ostaan myös jo toisen tuollaisen "Vara-Virta-lähteen" tuossa on uusimmassa on kapasiteetti 12600mWh ja maksoi 15€ aika edullinen täällä maalta ostettuna. Oliko sinusta OK ostos ?

Valokuvauksesta:
        Tilasin /ostin viime lauantaina tuollaisen lelun.
        Saan sen keskiviikkona tai torstaina lähikauppani pakettiautomaatista:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/36693/ftmvj/Garmin-VIRB-XE-action-kamera

Aika hyvän laatuisia ovat videokuvaukset tuolla YouTubessa,
        ja tallennustilaa saa laajennettua jopa 125GB mikromuistikortilla ;)

https://www.youtube.com/watch?v=5i3WhjxToPQ

Tuota action-kamera käytän skootterissa (125cc) kun ajelen sillä.

"Nallepossu"

Kun minä vuosia sitten ostin virta-lähteen 13000mWh se maksoi jotain 60€.
        On kallista olla edellä aikaansa.
        -
        Autossa minulla on Garmin nuviCam LMT-D ikuisilla kartoilla.
        Ennen sitä oli Garmin nuvi 765T.
        Nykyinen Garmin kuvaa ja tallettaa koko-ajan.
        Tuhoten vanhemmat tallennuksensa tila-tarpeensa mukaan.
        Mutta jos se toteaa onnettomuuden, se tallentaa tapahtuman pysyvästi.
        Garmin on 4K-tarkkuinen.
        Hirven turpa-jouhenet tulevat erottumaan hyvin Poliisin videossa.
        -
        Ostoksesi ei ole ollenkaan huono.
        Jouduthan kääntelemään päätäsi Skootterilla koko ajan.
        Oletan sinun kiinnittävän sen kypärääsi.
        Laadukkaaseen kypärään.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Nallepossu"

Kun minä vuosia sitten ostin virta-lähteen 13000mWh se maksoi jotain 60€.
        On kallista olla edellä aikaansa.
        -
        Autossa minulla on Garmin nuviCam LMT-D ikuisilla kartoilla.
        Ennen sitä oli Garmin nuvi 765T.
        Nykyinen Garmin kuvaa ja tallettaa koko-ajan.
        Tuhoten vanhemmat tallennuksensa tila-tarpeensa mukaan.
        Mutta jos se toteaa onnettomuuden, se tallentaa tapahtuman pysyvästi.
        Garmin on 4K-tarkkuinen.
        Hirven turpa-jouhenet tulevat erottumaan hyvin Poliisin videossa.
        -
        Ostoksesi ei ole ollenkaan huono.
        Jouduthan kääntelemään päätäsi Skootterilla koko ajan.
        Oletan sinun kiinnittävän sen kypärääsi.
        Laadukkaaseen kypärään.

H.

Niin, Garminiani voi käyttää missä vain.
        Siinä on myös maasto-kartat.
        Sekä meri-kartat.
        Se kun on navigaattori myös.

H.

• hunksz kirjoitti:

Niin, Garminiani voi käyttää missä vain.
        Siinä on myös maasto-kartat.
        Sekä meri-kartat.
        Se kun on navigaattori myös.

H.

Vielä.

Garminissani on myös kiinnitys-teline imu-kupilla.
        Tosin en saa sitä kiinni pyöräily-kypärääni, koska ostin Styrox-kypärän.
        Huono-laatuisen siis.
        Mutta kun kypärä näytti niin miehekkään-tyylikkäältä.

H.

• flegmaatti

Vain vaimoni kanssa. Kiertomatkoilla olemme pakostakin suuremmassa porukassa mutta siinä voi valita seurustelukumppaninsa ja velvoitetta ei ole.

• Siilena1

Minun matkaseurani ei ole pakko olla mieheni. Pidämme niin erilaisista reissuista että meillä ei aina olisi kahdestaan kivaa jos toisen mielestä teissu olisi tylsä tai mukavuusalueen ulkopuolella.

• flegmaatti
        Siilena1 kirjoitti:

Minun matkaseurani ei ole pakko olla mieheni. Pidämme niin erilaisista reissuista että meillä ei aina olisi kahdestaan kivaa jos toisen mielestä teissu olisi tylsä tai mukavuusalueen ulkopuolella.

Viime vuonna vaimollani oli 9 matkaa. Niistä yhteisiä ulkkarireisuja oli 4kpl, yksi yhteinen kotimaa ja loput 4kpl oli vaimon omia tyttöjen matkoja.

Minä en lähde rättien hypistelyn leimaamille matkoille. Yhteisilläkin tiemme eroavat usein.
        Espanjan paikassamme en ole vuosiin viitsinyt mennä perjantaisille markkinoille joilla vaimoni viipyy 3 - 4 tuntia ja palaa joskus tyhjin käsin.
        Toineen esimerkki on vaikkapa taannottainen Berliinin matkamme. Vaimo lähti etsimään jotain laaseria KuDamilta. Eropaikassamme, romukirkon lähellä näkyi erotikkamuseon mainos. Sanoin meneväni sinne. Alakerrassa ei ollut mitään mainittavaa mutta kerrosta ylempänä olikin valaistus hämärämpää. Tutustuminen muuttui maksulliseksi.
        Aikataulumme sattuivat olemaan synkronissa.

Yhteinen mieltymyksemme ulottuu Espanjan syksyihin ja keväisiin, lämpimien merien risteilyihin (nyt 13.07.), kiertomatkoihin ja omatoimisiin kaupunkilomiin.
        En tunne tarvetta lähteä yksin mihinkään. Kerran oli kaveri mukana käydessäni espanjassa hoitamassa asioita mutta se on toinen juttu.

• Kumppanini kanssa tai yksin.
      Olen reissannut paljon yksin, se sopii minulle oikein hyvin

• humoor

Spontaani matkaseura on paras.Turha etukäteen suunnittelu tuntiaikatauluineen on syvältä. Loman kuuluu olla menoa tilanteiden mukaan.
      Jokaisen euron laskeminen on kauhistus. Parempi kun ei silloin lähde lomalle,ainakaan minun eläväisen seurassa.

• siilenä1

Matkabudjetti pitä olla tiedossa etukäteen ja karkea suunnittelu ainakin siitä, minne mennään. Ja usein vielä majoituksetkin etukäteen varattuina jotta pääsee sinne minne haluaa.

• KäytännönKyssäri
        siilenä1 kirjoitti:

Matkabudjetti pitä olla tiedossa etukäteen ja karkea suunnittelu ainakin siitä, minne mennään. Ja usein vielä majoituksetkin etukäteen varattuina jotta pääsee sinne minne haluaa.

Mikä olisi paras rahansäilytysmuoto? Ottaako käteistä, kamalasti euroja matkaan, vai harrastatteko luottokortteja? Kaukana ulkomailla ei kai Nordean kortti toimi? Entäs paikalliset rahat?

Venäjälle vaihdan läjän ruplia (100 € = n. 6000 ruplaa) ja sirottelen ne pariin, kolmeen lompuukiin. Erikseen eurolompsa. On myös ihonmyötäinen, ohut piilo-vyölaukku, johon setelien lisäksi kätken myös henk.tietojani, sekä pari levyä elintärkeitä lääkkeitä.

.
        .

• Siilenä1
        KäytännönKyssäri kirjoitti:

Mikä olisi paras rahansäilytysmuoto? Ottaako käteistä, kamalasti euroja matkaan, vai harrastatteko luottokortteja? Kaukana ulkomailla ei kai Nordean kortti toimi? Entäs paikalliset rahat?

Venäjälle vaihdan läjän ruplia (100 € = n. 6000 ruplaa) ja sirottelen ne pariin, kolmeen lompuukiin. Erikseen eurolompsa. On myös ihonmyötäinen, ohut piilo-vyölaukku, johon setelien lisäksi kätken myös henk.tietojani, sekä pari levyä elintärkeitä lääkkeitä.

.
        .

Minä en mene ulkomaille, Suomessa korttia vingutettu, luottokortti vain hätätapauksissa.

• JoitainVinkkejä

Kävin juuri äskettäin seurakunnan ystävyysmatkalla Pietarissa ja Inkerinmaalla. Näitä matkoja seurakunta tekee vuosittain. Seurue on raitista ja meno rauhallista. On oma bussi, oppaat, matkanjohtaja.

Ilmeisesti lähes kaikilla Suomen ev.lut.seurakunnilla on nk. ystävyysseurakunta, myös itärajan tuollapuolen. Jos tällaisesta on kiinnostunut, kantsuu kysyä ensinnäkin oman alueensa ev.lut.seurakunnasta, onko sillä tapana järjestää pieniä ryhmämatkoja = 1 bussilastillinen nuorekkaita vanhuksia johonkin lähiulkomaan seurakuntiin. Koska eri seurakunnat tekevät näitä matkoja pitkin vuotta, voi jokin toinen lähiseurakunta olla menossa sinne esim. syksyllä, tai talvella.

Seurakunnat tekevät pitkin vuotta myös muita lyhyitä retkiä lähimaakuntiin ja esim. lähirantojen risteilyjä. Seurakunnissa voi ilmoittautua tällaisten tapahtumien postituslistalle.

Myös ortodoksiset seurakunnat tekevät tällaisia pikkuryhmämatkoja esim. johonkin Karjalan praasniekkaan.

Seurakuntien / kirkkojen lehdissä ilmoitetaan näistä hyvissä ajoin, sillä Venäjälle vaaditaan viisumi / ryhmäviisumi.

Matkatoimisto Vihdin Liikenne järjestää ryhmämatkoja mm. sotahistoriallisille alueille, myös kulttuurimatkoja esim. jonkin ulkomaan oopperajuhlille.
      .

• Siilenä1

Toistaiseksi miua eivtä tällaiset ryhmämatkat kiinnosta. Mieluiten pienellä itsevalitulla seuralla matkustelisin.

• Siilenä1
        Siilenä1 kirjoitti:

Toistaiseksi miua eivtä tällaiset ryhmämatkat kiinnosta. Mieluiten pienellä itsevalitulla seuralla matkustelisin.

prsk......minua eivät

• Uraliiin
        Siilenä1 kirjoitti:

prsk......minua eivät

No, joku lukija saattaa ilahtua vinkeistä.

Ja nuo Vihdin Liikenteen matkat ovat käsittääkseni täysin maalliset. En ole koskaan itse ollut, mutta kuullut, että ovat laadukkaita seuramatkoja sotahistoria-asiantuntijaoppaineen.
        .

• Siilenä1
        Uraliiin kirjoitti:

No, joku lukija saattaa ilahtua vinkeistä.

Ja nuo Vihdin Liikenteen matkat ovat käsittääkseni täysin maalliset. En ole koskaan itse ollut, mutta kuullut, että ovat laadukkaita seuramatkoja sotahistoria-asiantuntijaoppaineen.
        .

Juu, en tarkoittanutkaan ettei niitä saa mainita vaan ett itse en sellaisista pidä. Tiedän että monet pitävät, ovat vissiin aika suosittuja matkoja. Seuraa on vaikka yksin lähtisit reissuun.

• Olen matkustanut niin paljon yksin maailmalla että olen oppinut arvostamaan matkaseuraa joka vahtii tavaroitani sillä aikaa kun minä käyn vessassa. Isot seurueet eivät ole jostain syystä kiinnostaneet voi olla että vanhemmiten joku sellainen järjestetty bussimatka missä eläkeläiset jonottavat vessaan ja hörppäävät kahvia joka pysäkillä ja käyvät koko ajan ostamassa jotain tulevat vielä tapeetille. Tai sitten ei.

• Nyky-uskovaisten reissut eivät enää innosta.
      Eivät innostaneet tosin ennenkään.
      Nykyään olisi inhottavaa istua bussissa ihmisten kanssa, jotka kannustavat lesboja, hinttejä ja nais-pappeja.
      -
      Yksi suunnitelmistani on käydä kerran elämässäni Venäjällä.
      Asiaan-perehtyneen porukan kanssa katsomassa paikkoja missä isäni tykkejä ohjasi.
      Niin talvi- kuin jatkossakin.
      Niin sulkeutuisi tavallaan ympyrä.
      Sinne ja takaisin.

H.

Nyky-uskovaisten reissut eivät enää innosta.
      Eivät innostaneet tosin ennenkään.
      Nykyään olisi inhottavaa istua bussissa ihmisten kanssa, jotka kannustavat lesboja, hinttejä ja nais-pappeja.
      -
      Yksi suunnitelmistani on käydä kerran elämässäni Venäjällä.
      Kannaksella.
      Asiaan-perehtyneen porukan kanssa katsomassa paikkoja missä isäni tykkejä ohjasi.
      Niin talvi- kuin jatkossakin.
      Niin sulkeutuisi tavallaan ympyrä.
      Sinne ja takaisin.

H.

• Hupsista.
        Anteeksi.

H.

• IlmanJärkytyksiä
        hunksz kirjoitti:

Hupsista.
        Anteeksi.

H.

No, nuo Vihdin liikenteen järjestämät sotahistorialliset matkat voisivat sopia sinulle. Niillä on vetäjänä usein joku "korkea-arvoisempikin", esim. sotilashenkilö. Matkat ovat usein muutaman päivän matkoja nk. syvemmälle Venäjälle. Näillä matkoilla on hintaa, vaikuttaisi siltä, usein n. päälle 1000 euroa (katso netistä: http://vihdinliikenne.fi/ )

Nuo, mainitsemani seurakuntamatkat ovat muutaman päivän matkoja ja hinnaltaan n. 350 euroa, 1 hengen huone maksaa sitten muutaman kympin himppa erikseen.

Matkoillani en ole kuullut kannustettavan hinttejä tai lesboja. Joskus on naispappi ollut mukana.
        .

• Pienoiskaupunkimatkalle

"No, nuo Vihdin liikenteen..."

Noh, olisiko Savon liikenteen järjestämiä matkoja Pieksämäelle?

• New-age

Minusta parasta matkaseuraa ovat tarinankertojat. Ihailen joidenkin kykyä kertoa tapahtumia, otteita tosielämästä. Vitsienkertojat ovat mukavia.
        Öykkärit, itsekeskeiset, minä-itse tyypit, dokaavat kierrän kaukaa. Ei vain jaksa..
        Muutoin tykkään matkustaa ihan issesseinkin tietyin rituaalein. Omaa rauhaakin arvostaa nyt, kun ei ole työelämän hälinässä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1434
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      53
      1354
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1105
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      121
      1061
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      71
      708
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      681
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      562
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      548
    9. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      102
      541
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      505
    Aihe