punaisuutta peittävä KEVYT voide

8888888

moikka, oon 14 vuotias tyttö ja tarttisin vähän apua. ihoni on todella herkkä ja kuiva, vaikka hoidankin sitä joka päivä säännöllisesti (atooppinen iho). niimpä se siis on myös helposti tosi punainen. tarvitsisin jonkun kevyen, herkälle iholle sopivan voiteen/puuterin, jolla saisin kasvoistani tasaisemman väriset ja kivemman näköiset, en kehtaa enää näyttää koko ajan tomaatilta... onko ehdotuksia? tiedän että vihreät peitevoiteet auttavat, mutta en halua käyttää vielä kunnon meikkivoidetta eikä ihokaan tykkäisi

5

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8888888

      lisäyksenä vielä että ajan siis takaa sellaista ainetta jonka avulla saisi punoituksen piiloon mutta muuten näyttäisi mahdollisimman meikittömältä :)

    • 20177777

      Lumene cc on hyvä eikä kallis.

    • Meikkaaja

      Moikka! Sun kannattaa kokeilla sävytettyjä kosteusvoiteita. Cc, BB voiteet esim. Lumenella, Goshilla (sokokselta saa), lorealilla hyviä. Rohkeasti kauppaan testereitä kokeilemaan ja pyydä myyjiltä apua värin valinnassa. Älä ota sellaista Joka tuntuu kädelle kokeiltaessa paksulta tai tahnamaiselta

    • Elinainen84

      Lumenen cc--voide on hyvää ja kohtuuhintaista. Ainakin joskus lumenella on ollut myös joku ihan punaisuuden neutralisoija -tuote, jota pystyi laittamaan tuon cc-voiteen alle, mutta tuo cc-voide on kyllä hyvä!

    • fjsikek

      Olen vähän vanhempi mut oon sun ikäisestä käyttäny joe blascon keltaista concealeria/peitevoidetta (todella keltainen iho muutenkin) kosteusvoiteen päällä. Se on niin pigmenttistä että seitin ohut kerros riittää vaikka kostella beauty blenderillä laitettuna eikä huomaa jäljestä lainkaan, et on meikkiä, mut punaisius häviää kerralla. Leikkaa mulla punaisuutta paremmin yksikään kokeilemani cc-voide, meikkivoide tai concealer. Pysyy nättinä niin kauan kuin tarvitsee (vaikka vuorokausia putkeen) ja jos on finnejä, nuha ja nenäpielet kirkkaan punaiset tai sit vaan pakkasilma ärsyttää ihoa ja tuo punaisuutta, niin voi laittaa hieman paksummin ongelmakohtiin tarpeen mukaan vaikka päivän mittaan. Ja jos esim. niistäessä kuluu nenäpielistä, niin kuluma on tosi luonnollisen näköistä. Pitää vaan olla tosi tarkka että peitevärinappi pysyy puhtaana jotta iho ei saa hepulia.

      Toi on kallista kuin mikä (60€ tms, eka mulla sponssasi äiti kun punaisuus ahdisti ja talvisin oli kunnon juopponenä), mutta yksi nappi kestää mulla yli vuoden normaalisti. Hänellä on sama ongelma punaisuuden kans ja käyttää samaan ihan JB:n meikkivoidetta, koska sävyvalikoimasta löytyy sopiva sävy.

      Nyt vähän vanhempana on hyvä, kun lennän paljon, että toi ei ole ”neste” joka pitäis erotella erikseen ja ei paina mitään vrt. cc-voide (eikä ohut kerros kerry ryppyihin - joita nyt vähän vanhempana on tullut :D ). Eli suosittelen lämpimästi vuosikymmenten kokemuksella. :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe