Huomioitavaa Sprinterin hankinnassa

Volvo_sprinteriin

Olen miettinyt n. 2008 - 2013 -vuoden Sprinterin hankintaa. Hakusessa on matkailu-/retkeilykäyttöön soveltuva auto, jossa olisi istumapaikat 4-5 hengelle ja nukkumapaikka kahdelle. Auton pitäisi olla pakettiauto- tai pikkubussikorinen.

Mitä kannattaa huomioida?

Onko eri moottorivaihtoehdoissa kestävyyden kannalta eroja? Ihmetyttää hieman että monessa alle 300.000 km ajetussa Sprinterissä on jo vaihtokone. Yleensähän samalla koneella mennään autolla kuin autolla yli 500.000 km, vai onko pakettiautoissa tämän suhteen eroa?

Kommentteja vain niiltä jotka ovat omistaneet Sprinterin. Myös huonot kokemukset kiinnostavat, mutta yleisen Sprinterien haukkumisen voi suoltaa johonkin toiseen ketjuun, kiitos!

2

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksirivinen

      Uusissa mersun moottoreissa jakoketju on ohut ja yksirivinen, yleensä.
      Siinä yksi iso asia miksi vaihtokoneita menee.

    • wq45g3222222

      Varmaan just tää jakoketju ongelma, vanhemmissa koneissa.. luulisi että taasen uudemmissa
      asia on saanut huomiota.

      Katoppa henkilöautoissa erittäin vähän ajetuissa niin niissäpä onkin kone menny vaihtoon,
      alle 200tkm ajettuina ihan järjestään. 130tkm on tässä jossain jakopää mallissa jo se kriittinen raja.
      Mutta ei se mese ole ainoa, saksan laatuautoissa on muissakin merkeissä premiumvikoja.

      Kannattaa huolehtia ainakin että öljyä on koneessa riittävästi, se meinaan voitelee..

      Itse olen ajan työnpuolesta mersun pakuilla 20 vuotta.
      Ei ole koskaan kone hajonnut eikä laatikko, kolleekoilla kyllä on mennyt niin konetta kuin laatikkoakin. Viimesin merkittävä vika eikä noita nyt juuri ole ollut niin suurin vika, reilut 100tkm
      ajettu 319cdi, tik tik tik tik.. koneen flekti on jumissa, luulen ainakin niin eli kuulee kyllä kun propelli humisee hullunlailla kun vähän enemmän painaa kaasua, jäähdytys pelaa siis ainakin.
      Onko tuossa siis jonkin lämpölaajene viskokytkin propellissa ja se on jumissa..
      Joskus harvoin mittaristoon tulee jostain häiriöstä käynnistyksen jälkkeen vähän häiriö merkkivaloja jotka sitten katoaa kun seuraavan kerran on sammuttanut ja taas startannut uudestaan. Laatikko on pelannut hyvin, tosin kun itse on sillä ajanut niin ei ole hirveen
      paljon muut repiny.

      Ex auto oli 316cdi ja sillä meni ihan komeesti 300tkm, ei isoja remppoja, perus kulutusosaa ja ilmastointi nyt tais oikutella joskus eli vuoto, wepasto oli mitä oli toimii kun ei tarvii ja rikki kun pitäs toimii.

      Sitä edellinen oli 310D jonka toivoin hajoavan mutta ei se hajonnut millään.
      Kyllä vitutti välillä ajaa sitä nytkimistä, varmaan polttoaineensyöttö jotenkin epäherkkä ja kumma resonointi.. Automaatilla vastaava oli luksuspeli ajaa, ei tarvinnut niitä vaihteita repiä, ilmastointiahan noissa ei ollu eli kuuma kuin perkele kesällä.

      Välissä on välillä pyöritelly jotain keksintöjäkin, ei siis mersuja eikä paljoa kehuttavaa kyllä ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe