Mitä tarkoittaa puhtaasti laulaminen, sitäkö että menee nuotilleen eikä nuotin vieredtä eli samaa kuin vireessä oleva piano soi oikein?
Laulaa puhtaasti?
1
358
Vastaukset
- khghfgdsfsa
Sitäpä juuri! Tosin et laula puhtaasti, jos laulat pianon mukaan. Piano on tasavireinen soitin. Eli siinä on tehty kompromisseja, jotta se soisi eri sävellajeissa suunnilleen oikein. Eli eivät pianon asteikot puhtaita ole. Tosin korvamme on siihen tottunut ja hyväksyy tilanteen. Jos piano ja viulu soittavat yhtä aikaa, uskomme, että viulu on epävireessä, vaikka todellisuudessa epävireessä on nimenomaan piano. Tai siis sovitusti "epävireessä".
Pelkkä hyvä sävelkorva ei riitä kuorossa toimimiseen. Myös aika-arvojen on osuttava kohdalleen. Kuulostaa aika kamalalta, jos vaikka s-kirjaimeen päättyvän fraasin viimeinen sävel on jokaisella eri pituinen. Silloin kuuluu yhtä monta ässän sihahdusta kuin on laulajia. Siksi yksinlaulu voi olla turvallisempi vaihtoehto aloittelijalle. Itse ainakin stressaannuin kuorossa niin, että menetin lopulta lauluääneni kokonaan, ja laulun uudelleen aloitus on ollut vaikeaa. Nimittäin kärsin refluksista, refluksi vaikuttaa ääneen ja stressi lisää refluksia. Joten ikävä ja tuhoisa kierre oli valmis.
Aloittelijoille on myös omia kuoroja. Mutta jos kantti kestää ja on perusmusikaalinen, niin kuorolaulu on tosi hieno harrastus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204954
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861762Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881612Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741574Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561438Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351197Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041119Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691104- 931064