Asun avoliitossa toista vuotta, tähän asti meillä on mieheni kanssa mennyt todella hyvin.
Parisen viikkoa sitten mieheni tuli yöllä kotiin baarista aivan tolkuttomassa humalassa, sellaisessa kunnossa en ole häntä suhteen aikana nähnyt. Itselläni oli työviikonloppu joten olin ollut vaan kotosalla. Aamupäivällä kun olin lähdössä töihin mies oli todella vaikean oloinen ja kummallinen, totesi vaan moneen kertaan että hänen täytyy todella lopettaa tuollaiset ryyppäämiset. Jäin päivän ajaksi miettimään tuota ja kun mies vielä illallakin oli aivan vaisuna ja nolon oloinen, hänen lähtiessään ulkoiluttamaan koiraa, tein sen kaikkein pahimman; katsoin puhelimesta saadut ja lähetetyt viestit. Mies ei ikinä ole antanut aihetta olla mustasukkainen/ epäillä mitään; löytyi krapulapäivän aamuna lähetetty findhakuviesti jostain tunetemattomasta tytöstä, xx:stä. Hänellä on kyllä paljon naisia kavereina jne. ja yritin ensin ajatellaettä olisi joku tällainen. Kuitenkin asia itseä vaivasi niin kovasti että nukkumaan mennessä tokaisin tehneeni väärin ja tutkineeni hänen viestejään. Lisäksi täräytin suoraan että kuka on xx?
Mies meni aivan hiljaiseksi hetkeksi, sen jälkeen kakisteli että xx on sellainen tyttö, jonka hän tapasi baarissa eilen. Kuulema on tämän tytön kanssa ollut tekemisissä ennen meidän suhdetta joskus, ja tyttö oli viimeksi ollut jotenkin ylimielinen. Nyt baarissa oli tullut olo "lähdenpä selvittämään onko tuo vielä yhtä ylimielinen"..No ei tietenkään ollut. Olivat jutelleet pitkään ja tanssineet yhdessä. Kun kysyin, mitään pusuja tms. ei ollut ollut. Kuulema riittävän isossa humalassa tulee vaan olo, että ei välttämättä käy mielessä seurusteleeko tms.
Mies oli parhaalle ystävälleen tuota vuodattanut minun työpäivän aikana korviaan myöten katuvana mutta ei ollut vaan saanut kerrottua minulle. Todennäköisesti en siis olisi mitään saanut tietää, jos en olisi urkkinut. Ja mitäänhän ei ole tapahtunut; miksi kuitenkin olo mulla tyhmä ja jollain lailla petetty? Miksen minä yksin riitä hänelle vaan pitää mennä baarissa tarkistamaan tehoaako viehätysvoima muihinkin?
Mies on tämän jälkeen todennut ilman mitään vaatimuksia minun suunnalta, että hän ei kykene hallitsemaan alkoholinkäyttöään eikä siksi poikien kanssa ilman minua baariin mennessään voi ottaa mitään. Pahimmaksi asian tekee, että hänen isänsä on suuren luokan alkoholisti mikä on aikoinaan hajottanut koko heidän perheensä. Mies siis nyt tuntee syyllisyyttä ja kuvittelee olevansa isänsä kaltainen.
Tekeekö muiden kumppanit tällaista ja liioittelenko koko asiaa?
Alkoholi/ vieraat naiset
9
1363
Vastaukset
- totuus ja teko
se on sekstaillut sen kaa
- Elämää nähnyt
Minusta on toistaiseksi sun turha huolestua. Mies todennäköisesti käyttäytymisellään sulle kyllä osoittaa, kenestä hän oikeesti välittää ja jos huomaat, että se olet sinä, niin hyvä!
Voisin melkein tuohon miehesi juttuun elämää nähneenä todeta vanhan fraasin, että pojat ovat poikia ja ikuisia saalistajia.Veikkaan, että 90 prosenttisesti miehissä on tämä alkuperäinen biologian ohjaama saalistajan vaisto, joka ajoittain nousee esiin ja mies haluaa testata viehätysvoimaansa. Se ei katoa miehistä vahtimalla, tukahduttamalla, kieltämällä, rajoittamalla ym.
Mutta tietenkin jokaisen on syytä tarkkailla alkoholin käyttöään. Usein humalassa tehdään hölmöilyjä, joita selvinpäin kadutaan. Harvoin niin, että humalassa tehdään tekoja, joista voi ylpeillä. siksi minusta onkin ihmeellistä tämä suomalaisten ylenmääräinen viinan kanssa läträäminen.
Kuinka parhaiten voi vaikuttaa mieheen,että se on juuri kiinnostunut sinusta, on huolehtia itsestään, pitää itsensä kiinnostavana, eikä anna periksi arjelle. - mimmi
Olet antanut asialle vähän turhan suuren merkityksen. Mietinpä vaan, etkö itse tehnyt suuremman erehdyksen antamalla mustasukkaisuudellesi vallan ja urkkimalla hänen puhelintaan? Siitä ei parisuhteessa hyvää seuraa.
- mimmi m
Olet antanut asialle vähän turhan suuren merkityksen. Mietinpä vaan, etkö itse tehnyt suuremman erehdyksen antamalla mustasukkaisuudellesi vallan ja urkkimalla hänen puhelintaan? Siitä ei parisuhteessa hyvää seuraa.
- puuma
Kyllä jotain on tapahtunut, jota miehesi nyt katuu. Eri asia sitten, alatko penkoa. Joskus on paras olla penkomatta, ja katsoa eteenpäin. SEURAA TILANNETTA.
Anna anteeksi, jos tilanne tasaantuu.
Mutta jos alkaa ilmaantua epämääräisiä viestejä tms. ihmekatoamisia, niin....
höyhenet pöllymään.
Tai jos olet nyt jo niin poissa tolaltasi, selvitä juttu perin juurin. Miehesi vaikuttaa pehmotyypiltä, ei varmaan jaksa pitää sisällään huonoa omaatuntoa, jos on tehnyt syrjähypyn.- tintti
on minunkin mielestäni jotain sattunut,seuraa tilannetta,vaistosi sanovat noin 2kk kuluttua että taas pitäis vilkaista,samanlainen kokemus minulla,on sitten tarkempi puhelimensa kanssa,minun ex ilmaantui prepaid liittymä seurailehan!olin viikosta reissussa 3-4 päivää ja minulla olikin tuuraja ollut yli vuotta kunnes huomasin,,,ekan jutun annoin anteeksi,,mutta hommat toistuivat,,,niinpä hänestä tuli ex,,alkoa oli pelissä lähes päivittäin...tsemppiä jotain on kuitenkin riikkoontunut suhteestanne.
- alkuperäi.
Kiitos kaikille vastanneille. Tarkennan ehkä vielä sen verran, ettö siksi juttu tuli niin yllätyksenä koska mies on jossain määrin meidän suhteessa ollut se osapuoli joka on enemmän kiinni toisessa/enemmän rakastunut. Pari päivää tapahtumista hän myös kertoi puhelimessa jutun äidilleen koska halusi puhua elämästä alkoholistin kanssa, (mies on 30-vuotias). Äiti ei juttelua toisen tytön kanssa pitänyt kummallisena juttuna sensijaan suurta ryyppäämistä kyllä.
En kuitenkaan usko, että mies olisi varsinaisesti pettänyt koska a.oli mielestäni niin humalassa että kukaan fiksu nainen ei sellaista kauaa katselisi, b. niin humalassa että hädin tuskin pysyi pystyssä, c. on sen verran kunnollinen/kiltti/ehkä vähän nössökin että omatunto ei antaisi rauhaa olla kertomatta.
Tämän jälkeen kunhan rauhoituin meillä on mennyt ihan hyvin, vaikkakin mies koko ajan tarkkailee mun reaktioita ja välttelee kaikin tavoin asioita/tilanteita joista voisin suuttua. Ehkä jopa vähän lahjonnalta tuntui viikon kuluttua baarireissusta yllätyslahjana ilman syytä ostettu sisätilan lämmitin mun autoon..
Vainoharhainenko? Niin..kai.- Plikka
Hhmnnn...
Kysymys, miksi miehellä oli tämän naisen puhelinnumero? Miksi oli ottanut find:lla selvää?
Minkä takia haluaa ottaa selville jonkun toisen naisen puhelinnumeron?
Mietipä itse mitä tekisit jos olisi samanlaisessa tilanteessa. Joku ent. mies, joka on antanut sulle pakit tulisi kokeilemaan onneaan. Saattaisit ehkä leikkiä hieman mukana, mutta tuskinpa puhelinumeroa sentään ottaisit, vaikka tarjottaisiinkin? Kai siinä vaiheessa osaisit sanoa seurustelevasi, että et ole sillä tavalla kiinnostunut, että oli kiva jutella ja tanssia...?
Nyt miehellä on jostain huono omatunto, ehkä vain siitäkin asiasta, että pettäminen oli käynyt mielessä? Jos todellakin on niin kiltti, niin näinkin voi olla...? Mitään todellistahan ei ole välttämättä tapahtunut, voipi olla, että vain on tapahtunut vain ajatustasolla.
Pitäisikö teidän vielä jutella asiasta, spekuloikaa vaikkapa miltä tilanne näyttäisi miehesi silmissä, jos sinä olisit käyttäytynyt noin.
Se voipi olla avartava kokemus. - Ammu
Sulla on hyvä mies. Ei nössö, ei reppana eikä luuseri vaan hyvä ja reilu elämänkumppani!
Sä voisit ihan rehellisesti osoittaa sen hänelle, ja senkin, miten hyvältä susta tuntuu, että te kykenitte juttelemaan tuollaisestakin asiasta ihan aikuisen tasolla. Se kannustaa olemaan rehellinen jatkossakin, jos sattuu tapahtumaan jotakin vastaavanlaista nolostuttavaa.
Suhteensa alkoholinkäyttöön hänen on selvitettävä itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803