Voisikos nämä tientukkeet ajella...

VituttaaNuo

...muualla kuin valtateillä? Jotta tavalliset ihmiset eivät häiriintyisi? En tiedä ärsyttävämpää ihmisryhmää kuin karavaanarit...jos nyt ei manneja lasketa mukaan...

12

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34534534

Mitäpä jos aloittaja ottaisi yhteyttä poliisiin jos kerran karavaanarit hänen mielestään rikkoo lakia.
      Turha sitä on täällä itkeä.

• HelvettiinKaravaanarit

Olen kyllä samaa mieltä, että karavaanareille pitäis laittaa helvetin moiset verot, etteivät olisi muiden tieliikkujien kiusana.

• Veroillahan ne kaikki asiat korjataan, vai?

Minulla on parempi ratkaisu, kaikkialle korkeintaan 80 km/h rajoitus ja kaltaisillesi 60 km/h eli niitä uusia käyttöön tulevia nuorisoautoja jotka kyllä toopellekin kelpaavat. Siinä ehtii tutustumaan hienoon Suomeemme ihan uudella tavalla!

Kiire on siitä paholaisesta kotoisin ja yli 80 on kiireen olomuoto! Paholaistahan me emme halua palvoa, vai?

• kyllähuilaa

Ajelkaa perässä jos ette pääse edelle. Opetelkaa ohittamaan muuallakin kun moottoritiellä. Ottakaa kallonkutistajaan yhteyttä jos menee ne viimeisetkin hermonriekaleet. Huomenna taas laitetaan vaunu perään ja lähdetään lomalle. Vasemmalta pääsee ohi jos osaa ohittaa ja ketään ei tule vastaan.

• tientukkovaunu

Mä tossa aikoinaan matkailuperävaunun kanssa liikkuessani oli tapana päästää sopivin välein osaamattomia henkilöautoilijoita ohitse ihan pysäyttämällä p paikalle tai pysäkille. No sittehän se sieltä tuli, musta Audi ja oikein sivuikkuna auki ja keskisormi sieltä pilkisti aika selvästi. Jätin siihen paikkaan tällaiset ohitus helpoitukset. SIIS AJAKAA TUMPELOT KESKARINNÄYTTÄJÄT TAKANA VAAN, EN VARMASTI ANNA TIETÄ MUULLE KUN RASKAALLE LIIKENTEELLE.

• iki.pallas

Miksi raskaalle liikenteelle pitäisi antaa tietä, sillä niillähän on sama nopeusrajoitus eli 88 km/h.
        Vaikka ajan vanhalla kalustolla , niin sen verran on värkeissä varaa, että ei sieltä ylämäkeen ohituskaistallakaan rekka tunge ohi, kun niillä on lain mukaan samat säännöt. No, joissakin ulkomaisissa tuntuu jääneen rajoittimet kotiin ja vetelevät perävaunua selvästi yli sataa.
        Jokainen ajaa tiellä mieleistään vauhtia, sillä ei ole pakko ajaa suurinta sallittua nopeutta, vaan loikotella hiljakseen n. 90, vaikka rajoitus on 100 tai 120. Ei lomalla ole kiire mihinkään.

• tientukkovaunu
        iki.pallas kirjoitti:

Miksi raskaalle liikenteelle pitäisi antaa tietä, sillä niillähän on sama nopeusrajoitus eli 88 km/h.
        Vaikka ajan vanhalla kalustolla , niin sen verran on värkeissä varaa, että ei sieltä ylämäkeen ohituskaistallakaan rekka tunge ohi, kun niillä on lain mukaan samat säännöt. No, joissakin ulkomaisissa tuntuu jääneen rajoittimet kotiin ja vetelevät perävaunua selvästi yli sataa.
        Jokainen ajaa tiellä mieleistään vauhtia, sillä ei ole pakko ajaa suurinta sallittua nopeutta, vaan loikotella hiljakseen n. 90, vaikka rajoitus on 100 tai 120. Ei lomalla ole kiire mihinkään.

Raskaanliikenteen suurin sallittu nopeus on 80 km/h vaikka rajoitin olisi asennettu mihin nopeuteen tahansa.
        Raskasta liikennettä tulee kunnioittaa ja arvostaa ja päästää nämä teiden ammattilaiset ohi ihan niinkuin tein taas tänään.

• vanha.matkaaja

Ei niitä kannata ohi päästää kuin kovassa vastatuulessa, niin voi ajaa imussa polttoainetta säästäen ainakin seuraavaan rekkaparkkiin asti. Rekkojen pysähtely risteyksiin ja hidas kiihdyttely vaan häiritsee, jos jää niiden taakse kuhnustelemaan.

• Kara_matkaaja

Mitäs vikaa meissä on? Muut ne ovat paljon vaarallisempia kun maltti puuttuu! Ei saa olla kiirettä vaan aina on säilytettävä rauhallinen ote kaikkeen, se on pitkän iän salaisuus. Hosuilla on ihan oma osasto kiviaidan takana, sitä kutsutaan hautausmaaksi!

Nytkin matkailin 5500 km 4 viikon aikana eikä ollut mihinkään kiire vaan katselin rauhassa maisemia siinä ajon lomassa. Ota oppia niin sinäkin elät pitkään.

• maltilla.siis

Lomalla pitääkin edetä rauhallisesti hermoja lepuuttaen. En voi ymmärtää niitä hermokimppuja, joiden pitää koko ajan jonossa ohittaa kuula punaisena toisia , vaikka jonossa rauhallisesti edeten matka etenisi ihan yhtä hyvin . Ei se muutaman minuutin lisäaika mitään merkitse lopputuloksessa. Jos aina tulee kiire, niin pitää lähteä aikaisemmin liikkeelle.

• TyökkärinXeks

Rumatikki mullakin, keskuslämpöä en ole kokeillutkaan ainakaan vielä.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe