Voiko nämä olla kytkimen työsylinterin oireita vai mistähän johtuu?
- kun auto seissyt päivän pari, kytkinpoljin tuntuu alussa pehmeältä ja löysältä. Vapaaliikkeen jälkeinen vastus on heikko. Palautuu jämäkäksi muutaman kerran pumppaamalla.
- Tällöin kun lähtee liikkeelle, kytkin ottaa kiinni tavallista alempaa ja auto meinaa välillä sammua kun ei ole tottunut niin alhaalta ottamiseen.
- Vaihteet ei mene kunnolla päälle silloin kun kytkin on löysä eli ei irrota kunnolla.
- Vaihteet ei mene päälle myöskään KYLMÄLLÄ KELILLÄ?! 20 menee hyvin, mutta alle 10 niin alkaa selvää takertelua; vuoden alussa kun oli pakkasta niin ei mennyt ollenkaan ilman pumppaamista.
- Pitkää ajoa ajaessa maantietä tm, milloin kytkimeen ei kosketa, kytkinpoljin löystyy ja sitä joutuu muutaman kerran pumppaamaan jos sitä haluaa käyttää.
Nesteet ei vuoda, kytkin ei jää pohjaan.
Jarru/kytkinnesteet samassa säiliössä, ne vaihdettiin viime talvena kun vika alkoi. Auttoi viikon.
Pääsylinteri vaihdettu, auttoi 3kk.
Muuten voisi ehkä ollakin työsylinteri? Mutta miten tuo vaihteiden takkuaminen pakkasella? Vai vuotaako nesteeseen vettä jostain?
Liike haluaisi teettää kytkinrempan ja vaihtaa työsylinterin. Kustannusarvio varmaan 1500e. Kannattaako ryhtyä jos vika ei 100% varmuudella ole edes siellä? Työsylinteriä ei voi tutkia ilman kytkimen purkua tässä autossa.
Auto 6v vanha ja ajettu juuri 100tkm. Kytkin ei luista ajossa.
Vinkkejä muista vian kohteista?
Kytkimen työsylinterin oireitako vai vettä
11
21877
Vastaukset
- vaikea-tietää
Ei voi olla työsylinteri jos ei vuoda yhtään. Tarkasta ensin ettei työsylinteri vuoda ollenkaan. Jos sylinteri on kytkinkopan sisällä, ehkä siinä on tarkastusaukko? Vaikea tietää, kun et voinut auton merkkiä tai mallia mainita.
Mikä kytkimen pääsylinteri sinne laitettiin, halvat tuntuu monesti hajoavan muutamassa kuukaudessa? Vaihdettiinko kytkinneste kokonaan, vai vain säiliöstä? Onhan kytkinpolkimeen/pääsylinterin säädetty riittävä välys ettei jää kantamaan?- vikamissäapua
Itse en pääse auton rojuja tutkimaan sen kummemmin. Hommat on tehty Laakkosella, joten uskoisin että kaikki on ok. Ihan oikea vastaava varaosa, ei mikään halpa tarvike. Nesteet vaihdettu kokonaan.
Auto on Ford focus vuodelta 2010-2011. Jätin sen ensin mainitsematta koska usein auton merkin ja mallin mainitseminen provosoi palstapellejä epäasiallisiin vastauksiin.
Kiitos sinulle kuitenkin. - vaikea-tietää
No sitten ei oikein jää muita vaihtoehtoja, kun tuo väärä säätö, tai vuotava työsylinteri. Jos et itse pysty autoa tutkimaan, etkä tiedä kuka voisi, niin ei sitten jää oikein muita vaihtoehtoja, kun antaa liikkeen tehdä mitä haluavat.
- Isotöinen
Kytkinakseli likainen, eikä levy aina liiku kunnolla. Kunnollinen puhdistaminen vaatii vaihteiston irroituksen.
- vaikea-tietää
Ei ole tuosta kiinni, koska "kun auto seissyt päivän pari, kytkinpoljin tuntuu alussa pehmeältä ja löysältä. Vapaaliikkeen jälkeinen vastus on heikko. Palautuu jämäkäksi muutaman kerran pumppaamalla"
- vanha.rassaaja
Voiko männän tiivistemateriaali olla arveluttavaa, niin että haukkaa ilmaa mikä poistuu parilla pumppauksella. Ei kuitenkaan päästä nestettä tiivisteen kautta, jos ei vajene. Onko putkiston kiristinmutteri riittävän tiivis, ettei haukkaa ilmaa sieltä. Paineasetelma ja työsylinteri lienee kunnossa, kun parin pumppauksen jälkeen toimii normaalisti.
Pitäisi tarkastaa uudelleen se vaihdettujen osin kunto ja laatu sekä tiiviys. - vaikea-tietää
Tämän pitäisi selvitä jättämällä korkki hieman raolleen noiksi pariksi päiväksi, jo tuo pieni nesteen korkeuserosta tuleva paine riittää estämään ilman vuotaminen sisäänpäin, ja saattaa jopa ruveta vuotamaan ulospäin, jolloin vikapaikka paljastuu.
Raolleen jättäminen imee jarrunesteeseen kosteutta, mikä ei ole hyvä asia. Jos tuon haluaa välttää, niin esim. hieman puhalletun ilmapallon voi kiinniittää korkin tilalle tiiviiksi. Mutta ei nuo muutama päivä oikeasti mitään ongelmia aiheuta.
- vikamissäapua
Kiitos vastauksista tähän mennessä! Harmittaa etten itse pysty autolle juuri mitään tekemään enkä paikkoja tutkimaan. Mutta otan nämä ylös ja laitan huoltotilaukseen muistiin kun sen tässä syksyllä tulen tekemään.
- Vianetsijä
Vastaavia oireita omassa. Löytyikö vika?
- huonostiilmattu
Onkohan ilmaa..
- Anonyymi
löytykö vikaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937808
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241190
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321043Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28993Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740