Ihon hoito

Finnishgirlll

Antakaa ihonhoitovinkkejä!! Oon 14vuotias tyttö ja mulla on sekaiho. Mulla on ns "lievää aknea" ja oon lähös espanjaan noin vuodenpäästä ja haluan ihon kuntoon! Otsassa mulla on pieniä näppyjä paljon. Leuassa on punainen läiskä ja pari pientä finniä. (Viimekesänä leuka oli ongelma alue, se oli täynnä pieniä finnejä) Ja suun vieressä on myös finnejä ja punaisia "arpia" jotka on jääny finneistä. Meikkaan myös jokapäivä. Testasin viikon olla ilman juustoa ja kaakaota mutta ei auttanut. Mitä ruoka aineita mun kannattas testata jättää pois ja pitäskö mun lisätä jotain mun ihonhoitorutiiniin? 👇
1.Nivea gentle cleansing milk kuivaiho(puhdistus maito)
*poistan maidon vanulapulla*
2. Pesen kasvot vedellä
3. Nivea soothing toner kuivaiho (kasvovesi)
4. Natusan baby sinkkivoide ärtyneelle iholle

2

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potatotomato

      Ensinnäkin noi tuotteet ei kuulosta sopivilta sun iholle. Sekaiholle pitää olla sekaihon/rasvoittuvan ihon tuotteet, ei kuivan ihon. Iho pitää puhdistaa tosi hyvin varsinkin jos meikkaat joka päivä. Suosittelisin että ostat meikinpoistoaineen (misellivesi, puhdistusöljy, meikinpoistoliinat) ja erillisen ihonpuhdistustuotteen esim. puhdistusgeelin jolla pestään loputkin liat pois kun meikki on poistettu. Viimeistele puhdistus kasvovedellä (välttele alkoholia sisältäviä kasvovesia, ne kuivattaa) Älä unohda kosteuttaa! Sekaiholle sopii kevyemmät voiteet, esim. mattapinnan tekevät tai geelimäiset voiteet.
      Mene apteekkiin ja pyydä sieltä itselles oikeenlaiset tuotteet. Siellä osataan neuvoa sua. Kannattaa kysyä erityisesti SebaMedin tuotteista. Ne on hajusteettomia ja sopii nuoren iholle ja on myös tosi edullisia!
      Kysyit vielä noista ruokajutuista niin en usko että jos jättää maitotuotteet viikoksi, sillä olisi mitään vaikutusta. Muutamassa kuukaudessa voi ehkä huomata jotain jos ne todella vaikuttaa ihon kuntoon. Itselläni ei ole kokemusta ruokavalion vaikutuksesta ihoon mutta voin sanoa että veden juonti on iholle hyväksi (2-3L päivässä) ja mun ihoon auttoi myös aurinko ja vitamiinit. Nää ei nyt ehkä kuitenkaan oo ne ihan tärkeimmät(paitsi se vesi!!), oikeet tuotteet ja meikin poistaminen on tärkeämpää.
      Tästä tuli ihan romaani mutta toivottavasti tästä oli sulle apua!

    • kokeilenäitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8248
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4668
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe