Missä nuoria sinkkunaisia tapaa?

etsiväkö_löytää

Eli kuten jo otsikossakin kysytään, mitkä olisivat hyviä paikkoja tutustua naisiin (ikäluokkaa 20-30), erityisesti näin kesällä, mutta toki muutenkin? Itse olen samaan ikähaarukkaan kuuluva mies. En ole luonnostaan kovin supliikki, mutta ujoksikaan en itseäni enää kuvailisi. Joitain vaihtoehtoja olen miettinyt ja kokeillutkin, tässä muutamia:

- Opiskelu: mun osalta jo ohi.

- Työt: Työskentelen hyvin miesvaltaisella alalla, ja muutenkin työpaikka on siinä mielessä hankala paikka, että jos kiinnostus ei ole molemminpuolista, jatkossa voi tulla kiusallisia tilanteita.

- Baarit: En käy baareissa. Pääasiassa siksi, että en juo alkoholia, mutta en myöskään nauti meluisasta ympäristöstä.

- Harrastukset (lähinnä urheilu): Harvemmin urheiluharrastustenkaan kautta tarjoutuu tilaisuutta luontevalle jutustelulle. Ja urheilun yhteydessä "suora" lähestymistapa on pois suljettu.

- Julkiset paikat: Monesti olen aloittanut keskusteluita kadulla tai bussipysäkeillä, jopa ruokakaupassa. Nämä ovat yleensä olleet hyvinkin suoria keskustelunavauksia, koska useimmilla ihmisillä on päivällä kiire, enkä halua tuhlata sellaisten aikaa, joita ei keskusteleminen lähtökohtaisesti kiinnosta. Vastaanotot vaihtelevat, osa on hyvinkin imarreltuja, ja osa suorastaan tympeitä. Lisäkysymys: mitkä arkiset tilanteet ovat hyviä vähemmän suoralle keskustelunavaukselle?

- Kavereiden kautta: En ole oikeastaan koskaan nähnyt kavereita vapaa-ajalla, edes nuorempana. Kavereita olen tavannut lähinnä koulussa, töissä ja harrastuksissa, mutta niissä ei juuri tutustu kavereiden kavereihin.

- Festarit ym. tapahtumat: Ei tunnu luontevalta lähteä yksin johonkin tapahtumaan, varsinkaan kun tapahtumissa on aika vähän sellaisia, joista olisin itse tapahtuman takia oikeasti kiinnostunut.

Olisiko jotain muita ehdotuksia?

28

1687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-raitis3

      "En käy baareissa. Pääasiassa siksi, että en juo alkoholia, mutta en myöskään nauti meluisasta ympäristöstä."

      Jollet ala juomaan alkoholia ja käymään baareissa voit unohtaa naiset ja parisuhteen. Maassamme suhteet vastakkaiseen sukupuoleen luodaan paikoissa ja tilanteissa joissa juodaan alkoholia. Vaikka joku voi väittääkin tavanneensa puolisonsa esim. harrastusten parissa, totuus on lähes aina se, että suhde on kuitenkin saanut alkunsa siitä kun tämä harrastuskaveri on tavattu myös sillon kun on ryypätty. Kännissä naiset suhtautuvat miesten aloitteisiin paljon suopeammin kuin selvinpäin jolloin mitään vastakaikua ei heiltä löydy.

      En minäkään siitä alkoholista koskaan ole pitänyt, mutta lopulta ymmärsin, että on pakko vain hammasta purren sitä juoda ja olla kännissä jotta naisia voi tavata. Tätä vastenmielisyyttä ei tietenkään pidä näyttää ulospäin vaan antaa muille sellainen mielikuva että pitää ryyppäämisestä.

    • Hukassa2017

      "- Julkiset paikat: Monesti olen aloittanut keskusteluita kadulla tai bussipysäkeillä, jopa ruokakaupassa. Nämä ovat yleensä olleet hyvinkin suoria keskustelunavauksia, koska useimmilla ihmisillä on päivällä kiire, enkä halua tuhlata sellaisten aikaa, joita ei keskusteleminen lähtökohtaisesti kiinnosta. Vastaanotot vaihtelevat, osa on hyvinkin imarreltuja, ja osa suorastaan tympeitä. Lisäkysymys: mitkä arkiset tilanteet ovat hyviä vähemmän suoralle keskustelunavaukselle?"


      Onhan sussa sitten edes jotakin jos uskallat avata suusi julkisella paikalla. Mutta ihmisillä on aina kiire, ihan tyhmienkin asioiden vuoksi ja siksi tuskin ehtii jaaritella sun kanssasi. Kysy puhelinnumeroa ja sovi treffit. Sitten uutta jos ei suostu.

    • varattu35

      Festareilal tapaa kauniita naisia. Tapasin juhannuksena vuos sitten ja asutaan jo yhdesä.

    • sdvsdvv

      Miten niin urheillessa ei voi lähestyä? Itse en urheile mutta vois kuvitella, että siinähän niitä jutunavausmahiksia vasta piisaisikin kun kentältä tai salilta bongaa jonkun treenaavan muikkelin ja menee vaikka kysymään ennätystä tai kehumaan suoritusta.

    • etsiväkö_löytää

      Voi toki, mutta tilanteena se ei ole helppo. Käyn enimmäkseen ohjatuilla tunneilla, ja niiden osalta paras hetki jutustelulle olisi, kun odotetaan tunnin alkamista salin ulkopuolella. Mutta kuvittele tilanne: olet (lähes) ainoana miehenä kauniiden naisten ympäröimänä. On hiljaista, kukaan ei keskustele. Periaatteessa tuossa tilanteessa voisi kysyä vaikka suosituksia samankaltaisista tunneista, mutta keskustelun avaaminen siten, ettei se herätä liikaa huomiota, on haastavaa. Muutenhan juuri yhteiset harrastukset olisivat hyviä tilaisuuksia tutustumiselle.

      • todellavaikeeta

        Tuokin on niin totta. Itsekin juuri mietin tuota huomion herättämistä. Huomiota voi myös herättää yhtälailla baarissa, jos siirryt pöydästä toiseen pöytään juttelee naisporukalle. Kyllä siinä voi katseet kääntyä. Kyse on yksinkertaisesti taidosta. Täytyy osata jotenki huomiota herättämättömästi lähestyä. Tuo ei varmastikaan aina ole helppoa. Itse pohdin aivan samoja asioita, kun mietin, milloin naiselle tai naisporukalle voi mennä juttelee. Naiset muuten on paljon porukoissa, joten siinäkin on oma haasteensa, miten toimia, kun yleensähän joku porukasta on se, jonka kanssa mies haluu parisuhteen ja toki meille kaikille varmaankin olisi mieluisin hetki päästä juttelee juuri sille, josta olemme kiinnostuneita.


    • Noh, onko lykästänyt?

      • kohtalkaa

        On kaiketi, jos meinaat lähisukulaisen opiskelun aloittamista.


      • kohtalkaa kirjoitti:

        On kaiketi, jos meinaat lähisukulaisen opiskelun aloittamista.

        Onnittelut hänelle


    • SinkkujaKaupunkiin

      Jos ei käy baareissa, niin voi olla järkevää liittyä jollekin deittisivustolle. Sitä voisi sanoa, että voit tavata sinkkuja ruokakaupassa, kirjastossa, rannalla tai vaikka kahviloissa. Mutta harvassa on ne nuoret naiset, jotka eivät miestä omituisena hyypiönä jos lähestyy naisia muulla julkisella paikalla, kuin baarissa. Tämä johtuu kai lähinnä siitä, että Suomessa on niin vahva kännikulttuuri ja perinteisesti miehet ovat lähestyneet naisia pikku hiprakassa yökerhoissa tai tanssilavoilla. Tämä on siis Suomessa normaalia ja normista poikkeavaa toimintaa pidetään omituisena. Komppaan asiassa tuota nimimerkkiä Ex-raitis3. Liity vaikka http://www.foreigndatingforum.com sivustolle. Siellä voit lähestyä sinkkunaisia hyväksytysti ja myös anonyyminä, kun luot itsellesi vaikka kokonaan uuden sähköpostiosoitteen vain sivustolle rekisteröitymistä varten.

      • monikultti

        Tässä kannattaa sitten huomata, että muista kulttuureista tulleita miehiä tämä ei koske. Suomalainen mies ei voi naisia lähestyä arkiympäristössä, mutta esim. Etelä-Euroopasta tullut mies voi ihan hyvin tehdä tuttavuutta Suomessa naisiin kadulla ja saada ihan positiivista vastakaikua. Tämä tietenkin johtuu siitä että se kuuluu hänen kulttuuriinsa ja monikulttuurisessa maassa jokainen saa toimia oman kulttuurinsa mukaisesti.


      • todellavaikeeta

        Voisimmeko mekin ottaa esimerkkiä etelä-eurooppalaisesta kulttuurista. Itse en tykkää kännätä, enkä halua, että kännissä oleva nainen tulee mulle juttelee, kuten jotkut kännissä olevat naiset tekevät. Muuten kyllä ok, jos naisetkin tekisivät aloitteita.
        Ja kuten keskustelun aloittaja sanoi, on saanut vaihtelevia vastaanottoja naisilta, toiset hyvinkin myönteisiä, joten eiköhän tässäkin jonkin verran myös ole tekemistä, miten alotteen tekee.


    • NeitiNöppönen27vee

      - Harrastukset (lähinnä urheilu): Harvemmin urheiluharrastustenkaan kautta tarjoutuu tilaisuutta luontevalle jutustelulle. Ja urheilun yhteydessä "suora" lähestymistapa on pois suljettu.

      Tätä en ymmärrä. Olen kaikista kolmesta pitkäaikaisimmasta suhteestasi (väh. vuosi) löytänyt miehet juuri harrastusten kautta.

      Kaksi itsepuolustuksen kautta, yhden vpk:n kautta. Ennen treenejä ollaan jutusteltu / treenien jälkeen jääty juttelee. Kävelty samaa matkaa pois. Treeneissä pyöritty parina ja välillä heitelty paria sanaa siihen väliin. Lopulta ajauduttu kahville, siitä enempi tekemisiin harrastusten ulkopuolella ja suhteeseen.

      Eli eiköhän ole jo aika lailla sinusta kiinni.

      Ai joo, ja minäkään en harrasta baareilua. Todella harvoin juon, olin absolutisti 24-vuotiaaksi asti.

      • Hukassa2017

        Urheilu harrastusten kautta iskemisessä on yksi huono puoli. Kun epäonnistut ja siirryt uuteen niin juttu lähtee kiertää ja et saa enää ketään samoista piireistä.

        Lisäksi naisen exät ja nykyisetkin voi käydä samoilla tunneilla. Näin on minulle käynyt ja nämä on todella kiusallisia tilanteita.

        Lopulta haluaako naisen harrastavan samoja asioita kuin itse? Kyllä sali ja urheilu on hyvä mutta eri paikoissa.


      • EnNytTajuaMitäEtit

        Jos et haluakaan yhteisiä juttuja naisen kanssa, niin miksi ylipäänsä haluat naisystävän? Yleensä silloin kuitenkin jaetaan niitä asioita keskenään (muutakin kuin seksiä ja aikaa).


      • vähännytjotainrotia
        EnNytTajuaMitäEtit kirjoitti:

        Jos et haluakaan yhteisiä juttuja naisen kanssa, niin miksi ylipäänsä haluat naisystävän? Yleensä silloin kuitenkin jaetaan niitä asioita keskenään (muutakin kuin seksiä ja aikaa).

        "Kun epäonnistut ja siirryt uuteen niin juttu lähtee kiertää ja et saa enää ketään samoista piireistä.

        Lisäksi naisen exät ja nykyisetkin voi käydä samoilla tunneilla. Näin on minulle käynyt ja nämä on todella kiusallisia tilanteita. "

        Onko nämä nyt sitten niitä "yhteisiä" juttuja? :D

        Miksi haluaisin olla naisen kanssa joka on huorannut koko kamppailulajikurssin läpi ja oleskelet samassa seurassa kuin miehet joiden kullia se nainen on viimeksi imenyt?


      • Hukassa2017
        vähännytjotainrotia kirjoitti:

        "Kun epäonnistut ja siirryt uuteen niin juttu lähtee kiertää ja et saa enää ketään samoista piireistä.

        Lisäksi naisen exät ja nykyisetkin voi käydä samoilla tunneilla. Näin on minulle käynyt ja nämä on todella kiusallisia tilanteita. "

        Onko nämä nyt sitten niitä "yhteisiä" juttuja? :D

        Miksi haluaisin olla naisen kanssa joka on huorannut koko kamppailulajikurssin läpi ja oleskelet samassa seurassa kuin miehet joiden kullia se nainen on viimeksi imenyt?

        No tuossahan se tulikin kärjistetysti. Toinen pointti vaan oli se että miks hemmetissä harrastukset samassa paikassa, jos yhdessä ollaan muulloinkin niin paljon.

        En etsi naisystävää enää. Ei vaan jaksa kulkea pallo jalassa, turvatun tylsän seksin takia.


      • todellavaikeeta

        Kyllähän tuo onnistuu, jos hallitsee sosiaaliset tilanteet. Ja täysin samaa mieltä, "suora" lähestyminen ei toimi. Mutta jotain kautta ihmiset kyseisissäkin tilanteissa vaan keskustelun saavat aikaan ja vähitellen päätyvät sitten parisuhteeseen. Ja vielä tuosta "suorasta" lähestymisestä. Toimiiko se lopulta missään? Sekin, miten se määritellään? Tarkoittaako "suora" lähestyminen sitä, että mies tulee vaikkapa jollain esimerkiksi kielikurssilla puhumaan jollekin samalla kurssilla olevalle naiselle, jolle ei ole aikaisemmin jutellut, ilman, että kyselisi aluksi vaikka jotain kurssiin liittyvää?


    • lillli

      Kaikki on nykyisin Tinderissä. Ihan asiallista porukkaa suurin osa, toki pervoja joukkoon mahtuu.

      • todellavaikeeta

        Tässä mielenkiintoinen artikkeli

        https://yle.fi/uutiset/3-9887406

        Lähinnä tuo seksuaalinen karisma, josta tuo Vaaranen puhuu. Se on kuitenkin viimekädessä se tärkein seikka, joka ajaa ihmiset yhteen. Netissä voi keskustella vaikka yhteisistä arvoista ja vaikka kuinka jakaa mielipiteitä ja kokea, että kylläpäs me ajattelemme asioista samalla tavalla, mutta sitten kun parit lopulta tapaavat ja jos ei silloin vetovoimaa ole, menee suhteen luominen väkinäiseksi. Tätä ongelmaa ei ole samassa määrin silloin, kun näkee ihmisiä oikeessa elämässä. Joko vetovoima syttyy tai ei ja voi asian heti samantien todeta.
        Mielenkiintoista kuitenkin keskustella tästä nettimaailmasta ja sen ongelmien ratkaisusta.
        Toivon toki kommentteja tuosta Vaarasen artikkelista liittyen juuri tuohon nettimaailmaan.


    • todellavaikeeta

      Itselläkin tuo kavereiden kautta on ollut koko ikäni lähes mahdotonta. Onko tämä tavallista? Kuinka moni on löytänyt kavereiden kautta? Itse olen joutunut lähes kokonaan yksin toimimaan. Jotenkin vaan tuntuis, että ujolle, joka olen itse, olisi kavereiden kautta helpompi, mutta toisaalta ujouteni voittaminen vie minulta aina paljon energiaa, joten uuden ihmisen kanssa keskustelu olisi varmaan aina haaste.
      Keskustelun aloittaja sanoi, että on ihan ruokakaupassa tehnyt aloitteita. Onko kokemuksia small talkista kassan kanssa? Tosin silloin täytyy kattoo, ettei takana ole jonoa.
      Entä yleensäkin asiakaspalvelijat? Olen miettinyt, jos käy vaikka usein jossain kauppakeskuksissa ja näkee eri asiakaspalvelijoita, voisiko joskus vaikka mennä juttelemaan ja pyytää treffeille, kun näkee saman asiakaspalvelijan jossain muussa tilanteessa kuin silloin kun hän on töissä. Silloin kun on töissä en tietenkään menis treffeille pyytää. On kuitenkin tullut tilanteita, joissa joku kiinnostavan näkönen asiakaspalvelija on tullut kadulla vastaan jopa vielä omien kavereidensa kanssa, olen siinä tilanteessa miettinyt, pitäiskö odottaa sopivaa tilannetta esimerkiksi tämän porukan pysähtymistä jossain tilanteessa ja sitten mennä rohkeasti vaan juttelee ja kysyä vaikka: "hei, sä olet kyllä jollain tavalla tutunnäköinen" Aloitus täytyy tehdä todella itsevarmalla positiivisella mielialalla, ei aggressiivisesti. Tällöin sulla on ainakin hyvä syy, että sä et ole täysin tuntematon, vaikka hän ei olisi pahemmin aikasemmin palvellut.
      Kokemuksia asiakaspalvelijoihin tutustumisesta?

    • Lillilili

      Naisena voin sanoa, että pelkästään arvostan, jos mies uskaltaa lähestyä arkielämässä ns. ohi menevissä tilanteissa. Se jos mikä on rohkeaa ja ihailtavaa.

      Aika vasta sattui sellainen tilanne, että yliopiston käytävällä yksi mies vain pysäytti minut ja kysyi vain jotakin. Ja siitä se juttu lähti liikkeelle. Olisin voinut jatkaa juttua ystävyyslinjalla (tein sen jo aluksi selväksi), mutta hän halusi jotain muuta, joten päätimme lopettaa yhteydenpidon. No, ylipäätään haluan tutustua huolella ihmisiin, joiden kanssa vietän aikaa.

      Eli neuvon sanasena, että rohkeesti vain! Aloittaa edes jostakin pienestä. Mitä aktiivisempi, sitä enemmän voi syntyä yhteyksiä. Kynnys voi olla iso. Mutta ajattele, mitä voi seurata, jos vain yrittää.

      Ja vaikka tarinat eivät etenisikään, niin joukossa todennäköisesti on helmiäkin. Pienissä keskusteluissakin voi huomata, että tuopa vasta miellyttävän oloinen tyyppi. Ja kyllä sen voi heti huomata jos natsaa. :)

      • todellavaikeeta

        Olen kyllä 100% samaa mieltä kaikesta, mitä kirjoitit. Nimenomaan, kun ihmisen kohtaa oikeassa elämässä ssamantien, pystyy heti huomaamaan, jos natsaa. Jos tutustuu netissä, ihmisestä alkaa rakentaa erilaisia mielikuvia ja sitten kun jossain vaiheessa tavataan, voi asiat mennä aivan eritavalla kuin mitä odottanut. Mä ilman muuta suosisin sitä, että vetovoima on jo samantien, kun kohtaat uuden ihmisen. En tietenkään väheksy nettiäkään yhtenä tämän päivän vaihtoehtona, mutta netissä tutustuminen kyllä vaatii oman harjaannuksensa. Se ei ole ollenkaan niin yksinkertainen kuin mitä se aluksi saattaa näyttää. Tähän tulokseen on moni muukin tullut, jonka kanssa olen jutellut.
        Nimenomaan tuo aktiivisuus monessa sosiaalisessa tilanteessa ainakin lisää mahdollisuuksia. Mutta asenne vaan täytyy olla se, että ei ala rakentaa mitään suuria odotuksia, kuten sanoit siitä kohtaamisesta yliopistolla - juttu lähti liikkeelle, mutta sun osalta jäi vain ystävyyden tasolle. Noin täytyy oikeastaan lähtökohtaisestikin asennoitua. Mutta aina on mahdollista, että joku voikin kiinnostua.
        Tuo on ilman muuta totta, että pienissä keskusteluissa sem juuri huomaa. Ihminen josta ei oikeastaan tiedä mitään muuta kuin ulkonäön, kannattaa lähteä jostakin todella helposta ja neutraalista puheenaiheesta liikkeelle. Esimerkiksi, jos kohtaatte vaikka elokuvateatterin sisäänkäynnin luona, kun molemmat ovat menossa katsomaan jotain elokuva, silloin tietysti ensimmäiset puheenaiheet ovat luonnollisesti elokuvat. Paremmin pääsee alkuun, jos olet ainakin jollain tavalla tietoinen tämän päivän katsotuimmista elokuvista. Toki sellaiset leffat eivät välttämättä ole juuri omaan makuun, mutta voihan niistäkin rakentaa jotain keskustelua ja vaikka todeta perustellusti, miksi joku elokuva vaan on omasta mielestä todella huono, vaikka olisikin paljon katsojia.
        Olen jo jossakin aikaisemmassa keskustelussakin sanonut, että arvomaailmat tulevat sitten pikkuhiljaa enemmän ja enemmän esiin kun tutustuu. Mutta tuo, että arkielämässä ns. ohimenevissä tilanteissa juttelee tuntemattoman kanssa ja heti natsaa, koen sen kyllä tärkeäksi. On vaikea kuvitella tutustumista naiseen enempää, jos heti huomaa ihan peruskeskustelussa, ettei oikein natsaa On ollut tilanteita mulla, jossa esim pizzeriassa joku nainen on jutellut mulle ja olen kyllä ainakin kohteliaisuudesta jotain vastannutkin, mutta huomannut pian, että ei oikein natsaa - ei siitä sitten mitään sen enempää ole tullutkaan. Mutta olis todella hyvä, jos naisetkin tekisivät vastaavanlaisissa tilanteissa samalla tavalla aloitteita.


      • Lillilili

        Kyllä. Ja totta, ei pidä ajatella, että mies tekee aina aloitteen. Aloitteentekotilanne on munsta hyvä olla luonteva sekä miehen että naisen puolelta. Aloittaa juttelu vähän niin kuin itsestään, niin kuin mitkä tahansa keskustelut.

        On sanottu, että sitten kun lakkaa etsimästä kumppania, niin silloin se tulee kohdalle. Tuo tarkoittanee just sitä, että kun relaa, eikä ota paineita tutustumisista, niin tilanteetkin muuttuvat luontevammaksi ja enemmän itsestään tapahtuviksi. Ei nyt kannata linnoittautua kämppäänsä ja ajatella, että "en enää etsi ketään" siinä toivossa että tuleva heila soittaisi ovikelloa.


    • EstoinenMies

      Joo ei munkaan kaveripiireissä koskaan ole naiset pyörineet. Vakikaupassani oli eräs naikkonen töissä, joka toljotteli aina intensiivisesti, mutta mitä ihmettä sellaisessakaan arkitilanteessa oikein voisi tehdä. "Hei paljonko tää viili maksaa? Onko sullakin viiliä kotona?". Selkeästi muikkeli odotti meikäläiseltä kuitenkin jotain moovssia, kun itse ei tehnyt muuta kuin toljotti. Mennyt aikamuoto sen takia, että nykyään ei enää paljoa katsele, ilmeisesti ukkeli jo löytynyt tai muuten vaan tympääntyi tilanteeseen. Olen muutenkin huomannut, että se aikaraja jonka sisällä miehen pitäisi naisen suhteen toimia on melko lyhyt, ei niiden ihastukset kovin kauaa näytä kestävän. Armotonta peliä.

      • todellavaikeeta

        Tuon olen itsekin huomannut. Tuo aikaraja. Itselläkin on ollut vastaavia tilanteita ja myöhemmin huomannut, että nainen on jollain tavalla tympääntynyt. Enkö ole osannut toimia, kun on ollut sopiva tilaisuus, kun kulttuurissamme edelleenkin miehen pitää lähtökohtaisesti tehdä aloite.
        Mä pitäisin tuota, että ottaa jotain tilanteeseen sopivaa puheeksi. Kuten edellisessä viestissä totesin, jos kohtaa naisen vaikka leffateatterin sisäänkäynnin luona, luonnollisesti ensimmäiset puheenaiheet varmaankin liittyvät jollain tavoin elokuviin. Kaupassa tietysti johonkin ruokaan.
        Yleensäkin ne puheenaiheet, mihin joku kauppa on erikoistunut, toimii aina alkuun. Esimerkiksi elokuvat yleensä ovat sellainen asia, jota moni harrastaa, siinä mielessä vähän harmi, että esimerkiksi videovuokraamot ovat vähentyneet. Aloituspuheenaiheeksi erittäin toimiva, jos vielä ympäristö on siihen sopiva.


      • todellavaikeeta

        Muuten mulle on joskus videovuokraamossa joku nainen, joka on myös ollut asiakkaana, jutellut jotain, kun olen miettinyt jotain elokuvaa, on esimerkiksi aloituspuheenaiheessa kehunut kyseistä elokuvaa, mutta valitettavasti ujouttani en pystynyt oikein mitään vastaamaan,, vaikka en väitä, ettenkö olis halunnut jatkaa juttelua. Silloin vain ujous toimi esteenä.


    • Tässä ketjussa on joitakin mun kommentteja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe