Vanhukset kuolee nälkään mutta matut käkättää..

SöhlöSipilä

On vokeissa lämmintä ruokaa ja vaaleaa lihaa mitä voi kouria kun mieli tekee....Vanhukset kiittäisivät kun saisivat kerta päivään kuivan vaipan saatana!

27

473

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinMeillä

      Suomi huolehtii tarkoin maahantunkeutujien, lehmien ja muidenkin elikoiden hyvinvoinnista. Vanhukset ja työttömät ovat vähemmän tärkeitä.

      • Raharatkaisee

        EU:lta saa rahaa maahanmuuttajien kustannuksiin, mutt vanhukset ja työttömät ovat vaan menoeriä tälle maalle. Mutt kun maahanmuuttajista ei saa enää rahaa, niin heistäkin tulee rasite, kuluerä tälle maalle.


      • regf

        Naulan kantaan


    • eroarahasta.fi

      Rahalla saa ja hevosilla pääsee. Halveksuntaa ja hyviä neuvoja. Osta tervettä vihaa,- ja elämä jatkuu.

    • Ierika

      Lähde ihmeessä siitä jo pakolaiseksi äläkä täällä valita joutavaa. 98% Suomen kansasta kannattaa pakolaisuuttasi.

      • Twelvepoints

        Napakymppikommentti!


      • menevain

        Pakolaiseksi omaan maahansa? On syntynyt Suomessa ja on Suomen kansalainen. Hulluksiko luulet että lähtisi pakolaiseksi jonnekin huitsin kehitysmaahan? Mikään muu maa kuin Suomi ei tarjoa täysihoitoa. Muualla tarjotaan vain välttämätön apu. Ei samoja etuja kuin kansalaisuuden omaavalle.


    • Toffler

      Ns. tuotantoeläimet tapetaan lapsuudessa tai nuoruudessa. Tätäkö kadehdit ja haluat vanhuksille? Eivät kaikki vanhukset ole ihania. Samanlaisia ne on kuin vaikka keski-ikäiset, vain vanhempia.

      Nuorissa, alkuperämaahan tuijottamatta, on tulevaisuus. Ei kirkkomaalla.

      • kaikistatuleevanhoja

        Joillakin saattaa kyllä kielenkäyttö olla samankaltaista kuin nuorilla, etteivät he juuri poikkea heistäkään muuta kuin olemalla vanhempia... Samoin kaikki-mulle-tänne-heti ei erota vanhuksia nuorista tai keski-ikäisistä. Toki on kaikenikäisissä niin hyvin kuin huonosti käyttäytyviäkin. Huonosti käyttäytyvät vanhukset useimmiten sairastavat muistisairautta, mutta nuoret ja keski-ikäiset harvemmin. Eli ihmisiä kaikki ovat, myös ne sairaat vanhukset, jotka ovat aikoinaan tehneet nuorille paremmat mahdollisuudet olla niitä tulevaisuuden toivoja.


    • KunMikäänEiRiitä

      Vanhuksilla on eläkkeet paremmat kuin työtä tekevillä nuoremmilla eläkkeiden maksajilla palkat. On varaa hienoihin ruokiin ja vaipat kustantaa yhteiskunta, saavat hoitotuen silkkaa rahaa tilille. Eläinten kaltoinkohtelijalla ei ole oikeutta vaatia itselleen muuta kuin samaa kaltoinkohtelua sitten vanhuksena. Maahantunkeutujat rakentamaan isänmaataan.

      • Niivarmaajoo

        Mun vanhemmilla ei mitään isoja eläkkeitä ole. Ei me mitään gourmetruokia syödä, itse teen tavallista arkiruokaa ja monesti olen ostanut puoleen hintaan olevia lihapakkauksia, koska ei ole vara olla kranttu. Joo, yhteiskunta antaa vaippoja, mun kotona hoidettava omaiseni saa jopa kaks vaippaa päivää kohden ilmaiseksi, loput pitää itse kustantaa. Omaishoidontuki mitä saan kun olen omaishoitaja ei päätä huimaa, vähän päälle 300 euroa kuukaudessa. Muita tuloja mulla ei sitten olekaan. Kun on lakisääteiset kolme vapaapäivää kuukaudessa, niin niistä päivistäkin pitää maksaa n.12euroa/pvä, kun hoidettavani on vuorohoidossa ja kun on harkinnanvaraisia päiviäkin, niin niistä maksetaan sama kuin jos olisi sairaalassa ne päivät. Eli halpaa se on vanhuksen elämä nykyaikana. Sitten lääkkeetkin maksaa ja monella vanhuksella on useita eri lääkkeitä käytössä. Ja hoivakodista tai palvelukodista jos onnistuu paikan saamaan, niin sekin maksaa, ei nekään ilmaisia ole, eikä halpojakaan. Monilla on oikeasti pienet eläkkeet, varsinkin naisilla, kun he ovat olleet kotiäiteinä ja lyhyemmän aikaa työelämässä kuin miehet. Monet vanhukset joutuvat menemään jopa leipäjonoon, kun rahat ei riitä ruokaan laskujen ja vuokran maksun jälkeen. Jotkut vanhukset jättävät lääkkeitä ostamatta, koska rahat ei yksinkertaisesti riitä niihin. Eli joo, vanhuksilla menee tosi hyvin nyky-Suomessa.


      • MikäänEiRiitä
        Niivarmaajoo kirjoitti:

        Mun vanhemmilla ei mitään isoja eläkkeitä ole. Ei me mitään gourmetruokia syödä, itse teen tavallista arkiruokaa ja monesti olen ostanut puoleen hintaan olevia lihapakkauksia, koska ei ole vara olla kranttu. Joo, yhteiskunta antaa vaippoja, mun kotona hoidettava omaiseni saa jopa kaks vaippaa päivää kohden ilmaiseksi, loput pitää itse kustantaa. Omaishoidontuki mitä saan kun olen omaishoitaja ei päätä huimaa, vähän päälle 300 euroa kuukaudessa. Muita tuloja mulla ei sitten olekaan. Kun on lakisääteiset kolme vapaapäivää kuukaudessa, niin niistä päivistäkin pitää maksaa n.12euroa/pvä, kun hoidettavani on vuorohoidossa ja kun on harkinnanvaraisia päiviäkin, niin niistä maksetaan sama kuin jos olisi sairaalassa ne päivät. Eli halpaa se on vanhuksen elämä nykyaikana. Sitten lääkkeetkin maksaa ja monella vanhuksella on useita eri lääkkeitä käytössä. Ja hoivakodista tai palvelukodista jos onnistuu paikan saamaan, niin sekin maksaa, ei nekään ilmaisia ole, eikä halpojakaan. Monilla on oikeasti pienet eläkkeet, varsinkin naisilla, kun he ovat olleet kotiäiteinä ja lyhyemmän aikaa työelämässä kuin miehet. Monet vanhukset joutuvat menemään jopa leipäjonoon, kun rahat ei riitä ruokaan laskujen ja vuokran maksun jälkeen. Jotkut vanhukset jättävät lääkkeitä ostamatta, koska rahat ei yksinkertaisesti riitä niihin. Eli joo, vanhuksilla menee tosi hyvin nyky-Suomessa.

        Teitä on siellä sitten isompikin sakki työssä käyvien pikkulasten äitien elätettävänä.


      • Tyhmäköolet
        MikäänEiRiitä kirjoitti:

        Teitä on siellä sitten isompikin sakki työssä käyvien pikkulasten äitien elätettävänä.

        Sun mielestä omaishoitajat ei tee työtä. Omaishoitajien työpanoksella yhteiskunta säästää sairaanhoitokuluissa, jos omaishoitajat ei tekis työtä tulis yhteiskunnalle pirun kalliiksi huolehtia vanhuksista.
        By the way, mä maksan veroja siitä omaishoidontuesta ja mun vanhemmat maksaa eläkkeestään veroja eli kyllä mekin kortemme kannamme kekoon niin kuin muutkin. Ei me mitään loisia olla, niinkuin sä kuvittelet pienessä mielessäsi. Hauku päättäjiä, ne tämän maan ovat perseelleen pistäneet, ei omaishoitajat, eikä taatusti eläkkeellä olevat. Kyllä ne pikkulasten äiditkin aikoinaan jäävät eläkkeelle, tuleeko heistäkin sitten sun mielestä pelkkiä loisia. Ja kyllä säkin varmasti olet omasta mielestäsi eläkkeesi ansainnut, kun se aika tulee eteen. Eläkehän on omalla työnteolla ansaittua tuloa eli ei mitään ilmaista rahaa.


      • PalvelukotejaValmistuu

        Omaishoitajat ei säästä sairaanhoitokuluissa vaan sosiaalimenoissa. Vanhustenhuolto on sosiaalihuoltoa. Suureen ääneen on huuto kuulunut ettei vanhukset mene sosiaalihuoltoon mutta monasti käytännössä ensimmäisinä ovat huutamassa yhteiskuntaa maksamaan elantonsa ja passuuttamisensa. Mikset muuten ole töissä vaan elelet omaishoidontuella nurkissasi vai omaistesi nurkissako vetelehdit. Vanhuksille on tarjolla palveluasumista ja uusia palvelukoteja valmistuu heille kuin sieniä sateella ettei ainakaan siinä ole syy työn vieroksumiseen. Työhön pitää lähteä, voittaahan kotisohva tietysti työssä käynnin.


      • Eipidäpaikkaansa
        PalvelukotejaValmistuu kirjoitti:

        Omaishoitajat ei säästä sairaanhoitokuluissa vaan sosiaalimenoissa. Vanhustenhuolto on sosiaalihuoltoa. Suureen ääneen on huuto kuulunut ettei vanhukset mene sosiaalihuoltoon mutta monasti käytännössä ensimmäisinä ovat huutamassa yhteiskuntaa maksamaan elantonsa ja passuuttamisensa. Mikset muuten ole töissä vaan elelet omaishoidontuella nurkissasi vai omaistesi nurkissako vetelehdit. Vanhuksille on tarjolla palveluasumista ja uusia palvelukoteja valmistuu heille kuin sieniä sateella ettei ainakaan siinä ole syy työn vieroksumiseen. Työhön pitää lähteä, voittaahan kotisohva tietysti työssä käynnin.

        Ei mun vanhemmat ole missään vaiheessa soskun luukuilla kerjänneet toimeentuloa. Kyllä omaishoitajat säästävät sairaanhoitokuluissa, jos et ole purkissa elänyt, niin varmaan olet huomannut, ett vanhustenhoitopaikkoja on vähennetty reilusti säästösyistä. Nykyään yhteiskunta hoidattaa vanhukset kotioloissa melkein loppuun asti. Mä hoidin ensimmäisen hoidettavan siihen asti kun hänellä jalat kantoivat. Omaishoito ei ole mitään istuskelua sohvan nurkassa vaan työtä, sairaanhoitotyötä. Meidän kaupunki ei ole innokas antamaan hoitopaikkoja vanhuksille, saatikka kotihoitoakaan, pitäiskö omainen heitteillejättää sun mielestä. Alzheimeria sairastava ei pysty itse enää huolehtimaan itsestään, eikä pärjää kotihoidon turvin. Kotihoito ei pysty tekemään kuin n.10 min. kotikäynnin, kolmisen kertaa päivässä, muun ajan hoidettava on ihan omillansa. Meidän kaupungissa ei ole uusia hoitopaikkoja tullut, kaupunkikin vuokraa paikkoja yksityisiltä, kun on omia hoivakoteja lopettanut säästösyistä. Vaikka en olis omaishoitaja, niin silti pitäis huolehtia omaisesta, luuletko oikeasti, ett hän sais noin vain hoitopaikan, menee useita kuukausia jonottaessa sitä paikkaa.
        Juu, enhän mä muuta tehnyt omaista hoitaessa kuin laittanut ruuat lautaselle valmiiksi, syöttänyt ja juottanut häntä,lääkkeet antanut, auttanut pestymisessä, pukenut ja riisunut, vaihtanut vaippoja hänelle, pessyt pyykkiä ja nostanut ylös, kantanutkin välillä. Eli pelkkää perse kiinni penkissä istuskelua ja ajankuluttelua ollut. Voi kuule, olen mä oikeissa töissäkin tottunut fyysistä työtä tekemään, en silloinkaan joutanut perse kiinni penkissä istuskelemaan. No, kun toinen hoidettava menee kunnoltaan sellaiseksi ett pitää jatkuvasti nostella ja auttaa kaikessa, lopetan omaishoitajuuden ja mustakin tulee taas yhteiskunnallisesti kelvollinen ihminen eli voit sitten huokaista helpotuksesta. Kun molemmista vanhemmista aika jättää, niin on kaks elätettävää vähemmän niillä pikkulasten töissä käyvillä äideillä. Mun äiti ei aikoinaan saanut mitään tukia kun oli kotiäiti, lapsilisistä laittoi meille sen mitä pystyi ja teki vanhoista vaatteista meille vaatteita ja eli säästeliäästi. Nykyään onneks perheenäidit saavat yhteiskunnalta tukia elämiseen, on lapsilisää, asumistukea ja toimeentulotukeakin tarvittaessa.


      • Eisiinämitään
        PalvelukotejaValmistuu kirjoitti:

        Omaishoitajat ei säästä sairaanhoitokuluissa vaan sosiaalimenoissa. Vanhustenhuolto on sosiaalihuoltoa. Suureen ääneen on huuto kuulunut ettei vanhukset mene sosiaalihuoltoon mutta monasti käytännössä ensimmäisinä ovat huutamassa yhteiskuntaa maksamaan elantonsa ja passuuttamisensa. Mikset muuten ole töissä vaan elelet omaishoidontuella nurkissasi vai omaistesi nurkissako vetelehdit. Vanhuksille on tarjolla palveluasumista ja uusia palvelukoteja valmistuu heille kuin sieniä sateella ettei ainakaan siinä ole syy työn vieroksumiseen. Työhön pitää lähteä, voittaahan kotisohva tietysti työssä käynnin.

        Sun mielestä omaishoitajat ja eläkeläiset ovat pelkkiä parasiitteja, loisia. Okei, sitten se on niin. Sulla on oikeus mielipiteesi ja turha mun on enempää omaishoitajia ja eläkeläisiä puolustaa. Yhteiskunnankin mielestä omaishoitajat ja eläkeläiset ovat vaan kynnysmattoja joihin päättäjät pyyhkivät paskaiset kenkänsä. Joten et oo ainoa joka meitä rupusakkina pitää


      • Eläkelläisetkyykkyyn

        Mää vaan sitä, et miks mun rahat riittää ja jääkin vielä, mää saan tukineen 1300.00e kuussa asun ihan hyvin ja oon viettäny joitain talvii espanjas, ku en oo viittiny tääl kylmäs kärvistellä. Mää käyn melko usein ravintolas syömäs siel maksaa lounas 8.00e kerta, noo kahel saal pärjää ruuas iha hyvin vuokra mul on 570 kuussa vesimaksu. Mul on invamopo ja kaks polkupyörää ja kesämökki ku se jäi mulle perintöö ku muijja potkas tyhjää. En mää ain ymmärrä tuollast valitusta. On sillekki laskettava jotai kun eläke palkan eteen ei tartte nähä vaivaa tai tehä työtä. Nii et mitäs me köyhät pitääk meijjän muodon vuoks rueta kyykkyy?


    • peruSpervo

      " SöhlöSipilä

      27.7.2017 9:01
      On vokeissa lämmintä ruokaa ja vaaleaa lihaa mitä voi kouria kun mieli tekee....Vanhukset kiittäisivät kun saisivat kerta päivään kuivan vaipan saatana!"

      Seniililä vanhuksella ratsastaminen, jolle ei ole edes vaihdettu vaippaa on maahanmuuttokriitikolle fantasia. Todellisuudessa tuo olisi törkeää ja sairasta hyväksikäyttöä. Saatanan perverssi!

    • violaluna17

      Huomaatteko,mitä tapahtui Hangossa? Näin kotihoito ja omaiset huolehtii. Ja entäs me,joilla ei ole omaisia? Olen yksin ja mulla on pieni eläke,joka ei aina riitä ruokaan ja lääkkeisiin Vain rikkaat vammaiset ja vanhukset saa tässä hyvinvointivaltiossa hoitopaikan,muiden on pakko asua kotona,vaikkei edes haluaisi! Sensijaan matuille annetaan ruuat,asunnot,terveydenhoito, työtkin ja toimeentulo turvataan ja saavat vielä tuhat euroa lähtörahaa,jos poistuvat täältä. Montako mielenosoitusta olette nähneet suomalaisten asunnottomien perheiden,vanhusten huonon kotonapärjäämisen tai vammaisten huonojen olojen takia ? Ei kiinnosta hallitusta oman maan kurjuus,matuja tuetaan velkarahalla!

      • NamiMelli

        Espoossa keskieläke on yli 2000e/ kk. Jotkut saavat useita tonneja eläkettä kuussa (kaverin äiti 5000, 6000e/kk). Omaa palkkani ei näe tuollaisia lukuja saatika eläke kun aika on.

        Turha mamuille katkeroitua, he hoitavat sinut ja maksavat verot jos asettuvat tänne asumaan.


      • SossujenTyösarkaa

        Oletko violaluna17 hakenut toimeentulotukea ruokaan ja lääkkeisiin. Kenenkään eläkeläisen ei tarvitse olla ilman lääkkeitä ellei itse halua olla ottamatta lääkkeitään. Rahasta ei lääkkeiden saaminen ole kiinni vaikka usein muuta näkee valheellisesti väitettävän.

        Matuista olen samaa mieltä mutta nälässä ei heitäkään pidä pitää. Joskin tulisi tarjota tavallista suomalaista ruokaa, sianpotkaa ja piimää. Ei suomalaisetkaan koululaiset voi valkata ruokiaan vaan possua on syötävä kun tarjolla on tai voi syödä pelkkää leipää. Koulussa ja päiväkodissa kaikkien on ainakin maistettava kaikkia ruokia, sellainen käytänne meillä Suomessa on. Päiväkodissa ei saa jälkiruokajäätelöä ellei maista ja sama käytänne on oltava kaikille tasapuolisuuden vuoksi. Matut vielä halal teurastavat eläimensä mistä brutaaliudesta suomalaisten sosiaalivirkailijoiden tulisi ohjata heitä sivistyneiden ihmisten tapoihin.


      • Kaikkikallistatäällä
        SossujenTyösarkaa kirjoitti:

        Oletko violaluna17 hakenut toimeentulotukea ruokaan ja lääkkeisiin. Kenenkään eläkeläisen ei tarvitse olla ilman lääkkeitä ellei itse halua olla ottamatta lääkkeitään. Rahasta ei lääkkeiden saaminen ole kiinni vaikka usein muuta näkee valheellisesti väitettävän.

        Matuista olen samaa mieltä mutta nälässä ei heitäkään pidä pitää. Joskin tulisi tarjota tavallista suomalaista ruokaa, sianpotkaa ja piimää. Ei suomalaisetkaan koululaiset voi valkata ruokiaan vaan possua on syötävä kun tarjolla on tai voi syödä pelkkää leipää. Koulussa ja päiväkodissa kaikkien on ainakin maistettava kaikkia ruokia, sellainen käytänne meillä Suomessa on. Päiväkodissa ei saa jälkiruokajäätelöä ellei maista ja sama käytänne on oltava kaikille tasapuolisuuden vuoksi. Matut vielä halal teurastavat eläimensä mistä brutaaliudesta suomalaisten sosiaalivirkailijoiden tulisi ohjata heitä sivistyneiden ihmisten tapoihin.

        Lääkkeet ovat kalliita ja nykyään alkuvuodesta ei saa Kela-korvausta vasta sitten, kun 50euron omavastuuosuus on täyttynyt. Toimeentulotukea ei saa nykyään helposti. Kaikilla eläkeläisillä ei ole isoja eläkkeitä, siitä pitää sitten maksaa asumiskulut ja pitäähän ruokaankin löytyä rahaa ja silloin säästetään lääkekuluista. Usein on vielä niin, ett pitää käydä lääkärissäkin, jos joutuu kontrolleissa käymään,sekään ei nykyään ole halpaa. Eli ei ole omasta tahdosta aina kyse vaan rahasta. Suomi on Euroopan kallein euromaa, täällä kaikki paljon kalliimpaa kuin muualla. Leipäjonoissa on paljon eläkeläisiäkin, tuskin huvin vuoksi menevät ruokaa jonottamaan.


      • OikeampaaTietoa
        Kaikkikallistatäällä kirjoitti:

        Lääkkeet ovat kalliita ja nykyään alkuvuodesta ei saa Kela-korvausta vasta sitten, kun 50euron omavastuuosuus on täyttynyt. Toimeentulotukea ei saa nykyään helposti. Kaikilla eläkeläisillä ei ole isoja eläkkeitä, siitä pitää sitten maksaa asumiskulut ja pitäähän ruokaankin löytyä rahaa ja silloin säästetään lääkekuluista. Usein on vielä niin, ett pitää käydä lääkärissäkin, jos joutuu kontrolleissa käymään,sekään ei nykyään ole halpaa. Eli ei ole omasta tahdosta aina kyse vaan rahasta. Suomi on Euroopan kallein euromaa, täällä kaikki paljon kalliimpaa kuin muualla. Leipäjonoissa on paljon eläkeläisiäkin, tuskin huvin vuoksi menevät ruokaa jonottamaan.

        Et saisi levittää väärää tietoa jonka vuoksi eläkeläiset jättäisivät hakematta toimeentulotukea tai ihmiset olettaisivat eläkeläisten jäävän rahapulassaan ilman lääkkeitään. Toimeentulotuessa huomioidaan mainitsemasi asumiskulut, ruokakulut, lääkekulut, lääkärissä käynnit eläkeläiselle.


      • NamiMelli
        SossujenTyösarkaa kirjoitti:

        Oletko violaluna17 hakenut toimeentulotukea ruokaan ja lääkkeisiin. Kenenkään eläkeläisen ei tarvitse olla ilman lääkkeitä ellei itse halua olla ottamatta lääkkeitään. Rahasta ei lääkkeiden saaminen ole kiinni vaikka usein muuta näkee valheellisesti väitettävän.

        Matuista olen samaa mieltä mutta nälässä ei heitäkään pidä pitää. Joskin tulisi tarjota tavallista suomalaista ruokaa, sianpotkaa ja piimää. Ei suomalaisetkaan koululaiset voi valkata ruokiaan vaan possua on syötävä kun tarjolla on tai voi syödä pelkkää leipää. Koulussa ja päiväkodissa kaikkien on ainakin maistettava kaikkia ruokia, sellainen käytänne meillä Suomessa on. Päiväkodissa ei saa jälkiruokajäätelöä ellei maista ja sama käytänne on oltava kaikille tasapuolisuuden vuoksi. Matut vielä halal teurastavat eläimensä mistä brutaaliudesta suomalaisten sosiaalivirkailijoiden tulisi ohjata heitä sivistyneiden ihmisten tapoihin.

        Kantasuomalaisena kasvissyöjänä en söisi potkaa enkä piimää (suomalaiset ovat geneettinen mutaatio laktoosin käsittelyssä). Jos jotain perinteistä haluat niin nauris. Sillähän sinäkin herkuttelet päivät pitkät, eikö vain. Ei mitään uudistulokasta kuten perunaa.

        Jokainen, joka ikinen maa, kuvittelee että juuri he kohtelevat eläimiä hyvin, muut huonosti. Voin kertoa, että raakaa menoa se on suomalaisessakin teurastamossa. Suomen eläinsuojelulait ovat surkeimipia mitä EU:n alueelta löytyy.


      • EiNauriita
        NamiMelli kirjoitti:

        Kantasuomalaisena kasvissyöjänä en söisi potkaa enkä piimää (suomalaiset ovat geneettinen mutaatio laktoosin käsittelyssä). Jos jotain perinteistä haluat niin nauris. Sillähän sinäkin herkuttelet päivät pitkät, eikö vain. Ei mitään uudistulokasta kuten perunaa.

        Jokainen, joka ikinen maa, kuvittelee että juuri he kohtelevat eläimiä hyvin, muut huonosti. Voin kertoa, että raakaa menoa se on suomalaisessakin teurastamossa. Suomen eläinsuojelulait ovat surkeimipia mitä EU:n alueelta löytyy.

        Videoilla musut oikein nauravat viiltäessään eläimiltä kurkun tai potkivat koiraa. Suomalaisilla on myös parantamisen varaa eläinten kohtelussa. Eläinten huonoa kohtelua ei pidä sallia. Esittämäsi nauris ei riitä jos pitää töitä tehdä.


      • Tuskinpanoinkaan
        OikeampaaTietoa kirjoitti:

        Et saisi levittää väärää tietoa jonka vuoksi eläkeläiset jättäisivät hakematta toimeentulotukea tai ihmiset olettaisivat eläkeläisten jäävän rahapulassaan ilman lääkkeitään. Toimeentulotuessa huomioidaan mainitsemasi asumiskulut, ruokakulut, lääkekulut, lääkärissä käynnit eläkeläiselle.

        Toimeentulotuki on pieni ja aina ei sitä saa vaikka hakisikin. Miksikäs muuten monet ovat saanneet kielteisiä päätöksiä, luuletko oikeasti, ett rahaa jaetaan noin vain, kun sitä pyytää. Kyllä se tuen saanti on nykyään tiukassa myös nuoremmillakin hakijoilla, jos et ole sattunut sitä huomaamaan. Miksi lehdissä kirjoitetaan, ett eläkeläisillä on tiukempaa pärjäämisen suhteen. Puhuuko haastatellut eläkeläiset läpiä päähänsä sun mielestä, valehtelevat kuinka joutuvat laskemaan tarkkaan mihin rahat riittää. Sun juttua lukiessa saa kuvan ett tukirahaa jaetaan kaksin käsin ja roppakaupalla eläkeläisille, sen kun menevät sitä pyytämään.


      • KylläpäsVaan
        Tuskinpanoinkaan kirjoitti:

        Toimeentulotuki on pieni ja aina ei sitä saa vaikka hakisikin. Miksikäs muuten monet ovat saanneet kielteisiä päätöksiä, luuletko oikeasti, ett rahaa jaetaan noin vain, kun sitä pyytää. Kyllä se tuen saanti on nykyään tiukassa myös nuoremmillakin hakijoilla, jos et ole sattunut sitä huomaamaan. Miksi lehdissä kirjoitetaan, ett eläkeläisillä on tiukempaa pärjäämisen suhteen. Puhuuko haastatellut eläkeläiset läpiä päähänsä sun mielestä, valehtelevat kuinka joutuvat laskemaan tarkkaan mihin rahat riittää. Sun juttua lukiessa saa kuvan ett tukirahaa jaetaan kaksin käsin ja roppakaupalla eläkeläisille, sen kun menevät sitä pyytämään.

        Eläkeläiset voivat saada toimeentulotukea laskelmien mukaan. Laskelmat on kaikille saman sisältöiset. Eläkeläisiä ei syrjitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      391
      3981
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      217
      1972
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1480
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1330
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      970
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      122
      920
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      878
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe