Olen käytännössä noudattanut "Välimeren-dieettiä" eli ei lihaa ja leikkeleitä.
Ravinto koostuu pääasiassa tuoreista vihanneksista, kalasta, palkokasveista,
happamista maitotuotteista, oliivi- ja kokosöljystä, kokojyvätuotteista, hedelmistä.
Tästä dieetistä ei näy lainkaan kirjoituksia.
Kaikki ovat antautuneet fanaattiseen vhh:n tai nutrauksen noudattamiseen.
Välimerendieetti
7
442
Vastaukset
- hpv27
Kookosöljyä ei käytetä välimerellä la lihankin syönti on ollut vähäistä,
- Pallas.A
Jos vaihtaa oliiviöljyn kookosöljyyn, niin ei se muuta periaatteita dieetissä! :-D
Kykenen vaihtamaan joitakin ravintoaineita oman makuni mukaa!
- juuihanookoodiet
Mä olen noudattanut jossain vaiheessa välimeren dieettiä, mikä on toiminut hyvin. Tuo on mulle kyllä uusi juttu, ettei lihaa saisi syödä. Mä oon syönyt esim. kanan filettä ja kasviksia sekä kevyttä fetajuustoa. Yhtälailla täyslihapihvit ovat käyneet, mutta mä oon tosin ostanut ne useimmiten vain jonain kevyempinä leikkeleinä. Toki mitään ei saa kyllästää juustolla vaan annoksiin voi laittaa muutaman fetakuution ja oliivin palan.
- hpv27
Joo. Ei välimeren dieetti ole lihaton mutta punaisen lihan määrä on ollut aika pieni. Ehkä jotain 30-50 g päivässä. Juustoa on kyllä voinut mennä aika runsaastikin. Kanaa on käytetty runsaammin. Välimeren dieetti on lisäksi vaihdellut paljon maasta toiseen. Esimerkiksi Pohjois-Italiassa on syöty voitakin, ei juurikaan muualla Välimerellä.
- Suspenski
Kuulostaa aika kalliilta dieetiltä :O jos joka päivä tuoreita hedelmiä vihanneksia yms. Nehän maksaa nykyään maltaita :(
- sxaaaa77
Eivät maksa. Eläkä koita ävittää että syöt useamman kilon viahnneksia ja kasviksia päivässä,sillä et syö.
- hpv27
sxaaaa77 kirjoitti:
Eivät maksa. Eläkä koita ävittää että syöt useamman kilon viahnneksia ja kasviksia päivässä,sillä et syö.
Noissa on iso hintahaitari. Itse kun tykkään esimerkiksi punakaalista niin se ei maksa juuri mitään mutta toisaalta tuoreet vihreät pavut ovat 7 € kg.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021589
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251414En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821250- 621143
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101018Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111989Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall212791Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57763- 120718
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698