Välimerendieetti

Pallas.A

Olen käytännössä noudattanut "Välimeren-dieettiä" eli ei lihaa ja leikkeleitä.
Ravinto koostuu pääasiassa tuoreista vihanneksista, kalasta, palkokasveista,
happamista maitotuotteista, oliivi- ja kokosöljystä, kokojyvätuotteista, hedelmistä.
Tästä dieetistä ei näy lainkaan kirjoituksia.
Kaikki ovat antautuneet fanaattiseen vhh:n tai nutrauksen noudattamiseen.

7

495

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv27

Kookosöljyä ei käytetä välimerellä la lihankin syönti on ollut vähäistä,

• Pallas.A

Jos vaihtaa oliiviöljyn kookosöljyyn, niin ei se muuta periaatteita dieetissä! :-D
        Kykenen vaihtamaan joitakin ravintoaineita oman makuni mukaa!

• juuihanookoodiet

Mä olen noudattanut jossain vaiheessa välimeren dieettiä, mikä on toiminut hyvin. Tuo on mulle kyllä uusi juttu, ettei lihaa saisi syödä. Mä oon syönyt esim. kanan filettä ja kasviksia sekä kevyttä fetajuustoa. Yhtälailla täyslihapihvit ovat käyneet, mutta mä oon tosin ostanut ne useimmiten vain jonain kevyempinä leikkeleinä. Toki mitään ei saa kyllästää juustolla vaan annoksiin voi laittaa muutaman fetakuution ja oliivin palan.

• hpv27

Joo. Ei välimeren dieetti ole lihaton mutta punaisen lihan määrä on ollut aika pieni. Ehkä jotain 30-50 g päivässä. Juustoa on kyllä voinut mennä aika runsaastikin. Kanaa on käytetty runsaammin. Välimeren dieetti on lisäksi vaihdellut paljon maasta toiseen. Esimerkiksi Pohjois-Italiassa on syöty voitakin, ei juurikaan muualla Välimerellä.

• Suspenski

Kuulostaa aika kalliilta dieetiltä :O jos joka päivä tuoreita hedelmiä vihanneksia yms. Nehän maksaa nykyään maltaita :(

• sxaaaa77

Eivät maksa. Eläkä koita ävittää että syöt useamman kilon viahnneksia ja kasviksia päivässä,sillä et syö.

• hpv27
        sxaaaa77 kirjoitti:

Eivät maksa. Eläkä koita ävittää että syöt useamman kilon viahnneksia ja kasviksia päivässä,sillä et syö.

Noissa on iso hintahaitari. Itse kun tykkään esimerkiksi punakaalista niin se ei maksa juuri mitään mutta toisaalta tuoreet vihreät pavut ovat 7 € kg.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      341
      1237
    2. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
      Ikävä
      54
      738
    3. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      55
      718
    4. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      38
      715
    5. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      623
    6. Miia Heikkinen avautui !

Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa
      Judo
      59
      606
    7. 45
      604
    8. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      571
    9. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      42
      526
    10. 51
      511
    Aihe