Välimerendieetti

Pallas.A

Olen käytännössä noudattanut "Välimeren-dieettiä" eli ei lihaa ja leikkeleitä.
Ravinto koostuu pääasiassa tuoreista vihanneksista, kalasta, palkokasveista,
happamista maitotuotteista, oliivi- ja kokosöljystä, kokojyvätuotteista, hedelmistä.
Tästä dieetistä ei näy lainkaan kirjoituksia.
Kaikki ovat antautuneet fanaattiseen vhh:n tai nutrauksen noudattamiseen.

7

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv27

Kookosöljyä ei käytetä välimerellä la lihankin syönti on ollut vähäistä,

• Pallas.A

Jos vaihtaa oliiviöljyn kookosöljyyn, niin ei se muuta periaatteita dieetissä! :-D
        Kykenen vaihtamaan joitakin ravintoaineita oman makuni mukaa!

• juuihanookoodiet

Mä olen noudattanut jossain vaiheessa välimeren dieettiä, mikä on toiminut hyvin. Tuo on mulle kyllä uusi juttu, ettei lihaa saisi syödä. Mä oon syönyt esim. kanan filettä ja kasviksia sekä kevyttä fetajuustoa. Yhtälailla täyslihapihvit ovat käyneet, mutta mä oon tosin ostanut ne useimmiten vain jonain kevyempinä leikkeleinä. Toki mitään ei saa kyllästää juustolla vaan annoksiin voi laittaa muutaman fetakuution ja oliivin palan.

• hpv27

Joo. Ei välimeren dieetti ole lihaton mutta punaisen lihan määrä on ollut aika pieni. Ehkä jotain 30-50 g päivässä. Juustoa on kyllä voinut mennä aika runsaastikin. Kanaa on käytetty runsaammin. Välimeren dieetti on lisäksi vaihdellut paljon maasta toiseen. Esimerkiksi Pohjois-Italiassa on syöty voitakin, ei juurikaan muualla Välimerellä.

• Suspenski

Kuulostaa aika kalliilta dieetiltä :O jos joka päivä tuoreita hedelmiä vihanneksia yms. Nehän maksaa nykyään maltaita :(

• sxaaaa77

Eivät maksa. Eläkä koita ävittää että syöt useamman kilon viahnneksia ja kasviksia päivässä,sillä et syö.

• hpv27
        sxaaaa77 kirjoitti:

Eivät maksa. Eläkä koita ävittää että syöt useamman kilon viahnneksia ja kasviksia päivässä,sillä et syö.

Noissa on iso hintahaitari. Itse kun tykkään esimerkiksi punakaalista niin se ei maksa juuri mitään mutta toisaalta tuoreet vihreät pavut ovat 7 € kg.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      256
      45604
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      44
      11349
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      221
      10961
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      38
      9775
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      90
      8618
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      277
      6654
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      2
      3105
    8. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      13
      2394
    9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      44
      2350
    10. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      2
      2213
    Aihe