Välimerendieetti

Pallas.A

Olen käytännössä noudattanut "Välimeren-dieettiä" eli ei lihaa ja leikkeleitä.
Ravinto koostuu pääasiassa tuoreista vihanneksista, kalasta, palkokasveista,
happamista maitotuotteista, oliivi- ja kokosöljystä, kokojyvätuotteista, hedelmistä.
Tästä dieetistä ei näy lainkaan kirjoituksia.
Kaikki ovat antautuneet fanaattiseen vhh:n tai nutrauksen noudattamiseen.

7

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv27

      Kookosöljyä ei käytetä välimerellä la lihankin syönti on ollut vähäistä,

      • Pallas.A

        Jos vaihtaa oliiviöljyn kookosöljyyn, niin ei se muuta periaatteita dieetissä! :-D
        Kykenen vaihtamaan joitakin ravintoaineita oman makuni mukaa!


    • juuihanookoodiet

      Mä olen noudattanut jossain vaiheessa välimeren dieettiä, mikä on toiminut hyvin. Tuo on mulle kyllä uusi juttu, ettei lihaa saisi syödä. Mä oon syönyt esim. kanan filettä ja kasviksia sekä kevyttä fetajuustoa. Yhtälailla täyslihapihvit ovat käyneet, mutta mä oon tosin ostanut ne useimmiten vain jonain kevyempinä leikkeleinä. Toki mitään ei saa kyllästää juustolla vaan annoksiin voi laittaa muutaman fetakuution ja oliivin palan.

      • hpv27

        Joo. Ei välimeren dieetti ole lihaton mutta punaisen lihan määrä on ollut aika pieni. Ehkä jotain 30-50 g päivässä. Juustoa on kyllä voinut mennä aika runsaastikin. Kanaa on käytetty runsaammin. Välimeren dieetti on lisäksi vaihdellut paljon maasta toiseen. Esimerkiksi Pohjois-Italiassa on syöty voitakin, ei juurikaan muualla Välimerellä.


    • Suspenski

      Kuulostaa aika kalliilta dieetiltä :O jos joka päivä tuoreita hedelmiä vihanneksia yms. Nehän maksaa nykyään maltaita :(

      • sxaaaa77

        Eivät maksa. Eläkä koita ävittää että syöt useamman kilon viahnneksia ja kasviksia päivässä,sillä et syö.


      • hpv27
        sxaaaa77 kirjoitti:

        Eivät maksa. Eläkä koita ävittää että syöt useamman kilon viahnneksia ja kasviksia päivässä,sillä et syö.

        Noissa on iso hintahaitari. Itse kun tykkään esimerkiksi punakaalista niin se ei maksa juuri mitään mutta toisaalta tuoreet vihreät pavut ovat 7 € kg.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe