Helsingin Sanomat iloitsee naisesta, joka vapautui uskonnon kahleista. Körttiläisen Suomen Lähetysseuran (SLS) Thaimaan lähetyssaarnaajaksi lähtenyt nainen päättikin vaihtaa ammattinsa napatanssijaksi:
"Thaimaan lukemattomissa seksibaareissa ei virallisesti työskentele prostituoituja, vaan seksiä myyvät naiset ovat tanssijoita..."
http://www.hs.fi/elama/art-2000005306169.html
HS iloitsee: LÄHETYSSAARNAAJA päätyi IRSTAILIJAKSI
64
888
Vastaukset
- keskeneräinenjuttu
Ei tuossa jutussa kyllä mitenkään annettu ymmärtää että hän olisi luopunut kristinuskosta. Paljon kysymyksiä kyllä jätettiin avoimeksi. Irtisanoutuiko hän vai jäikö vain maahan sopimuksen päätyttyä? Oliko hän naimaton, eronnut vai mikä kun puhuttiin "nykyisestä miehestä"? Lopettiko hän ihmiskaupan vastaisen työn ja ryhtyi tienaamaan rahaa? Tällaisena lehtijutusta jäi vähän kaunisteleva ja ruusuinen kuva.
- OnNäitäNähty50v
sage8 kirjoitti:
Eikä HS minun mielestäni mitenkään iloinnut. Kertoi vaan jutun.
HS on tunnettu siitä, että siellä vihataan kristinuskoa. Siellä kaivetaan vaikka kiven ja kannon alta vähän väliä esimerkkejä siitä, miten kristinuskon on pahaa. kapitalistista, riistävää, sosialismin vastaista, kolonialaistista, taantumuksellista, fasistista, vanhoillista, tieteen vääräksi todistamaa jne. SE on TODELLISTA iloitsemista, vaikka artikkeleissa eivät ne riemun tunteet näkyisikään.
OnNäitäNähty50v kirjoitti:
HS on tunnettu siitä, että siellä vihataan kristinuskoa. Siellä kaivetaan vaikka kiven ja kannon alta vähän väliä esimerkkejä siitä, miten kristinuskon on pahaa. kapitalistista, riistävää, sosialismin vastaista, kolonialaistista, taantumuksellista, fasistista, vanhoillista, tieteen vääräksi todistamaa jne. SE on TODELLISTA iloitsemista, vaikka artikkeleissa eivät ne riemun tunteet näkyisikään.
Eli siis myös edellinen päätoimittaja, vanhoillislestadiolainen Mikael Pentikäinen vihasi kristinuskoa? Mielenkiintoista.
- OnNäitäNähty50v
RepeRuutikallo kirjoitti:
Eli siis myös edellinen päätoimittaja, vanhoillislestadiolainen Mikael Pentikäinen vihasi kristinuskoa? Mielenkiintoista.
Kuten varmaan itsekin asian Mac-tietokoneiden myyjänä varsin hyvin tiedät, Mooses on Mooses, mutta bisnes on bisnes. Lestadiolainen päätoimittaja toimii päätoimittajana, mutta hän ei toimi lestadiolaisena päätoimittajana. Hän tekee sen, mitä ylemmältä taholta annetaan toimeksi. Lessut ovat hyvin lainkuuliaista kansanosaa, ja heitä kiinnostaa totuuden suhteen vain ja ainoastaan se, että heidän omissa kokouksissaan pysytään "totuudessa".
- SAASTAA_VASTAAN
KYLLÄ KÖRTTILÄINEN ON AINA KÖRTTILÄINEN, vaikka voissa paistaisi. Körttiläisyyden oppi oli joskus 150 v. sitten todella hienoa kristillisyyttä, mutta se oppi muutettiin ja PERSERAISKATTIIN 1950-luvulla ns. "asevelipappien" toimesta. "Asevelipapit" hylkäsivät kristinuskon ja alkoivat kannattaa kommunismia ja ateismia.
"Tuo oli tumma maammon marja
syntymässä säikähtänyt,
näki kauhut kaikkialla,
haltiat pahat havaitsi,
ei hyviä ensinkänä."OnNäitäNähty50v kirjoitti:
Bonuspisteet Räyhikselle kun osasi luetella hyvin kristinuskon piirteet.
Miten tuo viha ilmenee?
- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
No nämä on näitä hihhulien juttuja.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Miten tuo viha ilmenee?
Wu mitenkään. Mutta hihhulit ovat päästään sairaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nämä on näitä hihhulien juttuja.
Pentikäinen on liberaalimpi, kuten piispa Leppänen, jonka veli on. Ei todellinen vanh.lestadiolainen pääsisi olemaan HS:n vakinaisena toimittajana saati päätoimittajana
- kyllä.naurattaa.taas
"THAIMAAHAN Kivikangas päätyi kymmenen vuotta sitten sattumalta. Vuonna 2007 hänen piti mennä lähetystyöntekijäksi Senegaliin jatkamaan eläkkeelle jäävän työntekijän työtä, mutta tämä päättikin vielä jäädä töihin ja Suomen Lähetysseura tarjosi Kivikankaalle vuoden pestiä Thaimaassa."
Siinä näkee miten Suomen Lähetyseura on lähetysseuran irvikuva.
Homot ja kaikki kelpaa "lähetystyöhön".- Anti-Aslan
Ja mitähän sulla on homoja vastaan?!? Hmmh?!?
- kyllä.nautattaa.taas
Anti-Aslan kirjoitti:
Ja mitähän sulla on homoja vastaan?!? Hmmh?!?
Ei mitään mutta homot ei kuulu lähetyskentille. He eivät edusta Jumalan valtakuntaa koska Jumala on hylännyt heidät.
- Anti-Aslan
kyllä.nautattaa.taas kirjoitti:
Ei mitään mutta homot ei kuulu lähetyskentille. He eivät edusta Jumalan valtakuntaa koska Jumala on hylännyt heidät.
Heitit ensimmäisen kiven, ja samalla tuomitsit itse itsesi helvetin tulijärveen!
- kyllä.naurattaa.taas
Anti-Aslan kirjoitti:
Heitit ensimmäisen kiven, ja samalla tuomitsit itse itsesi helvetin tulijärveen!
Minä sanoin mitä Raamattu sanoo. Eikö miellytä?
- sage8.ei.kirj
kyllä.naurattaa.taas kirjoitti:
Raamattu sanoo paljon sellaistakin mikä on hylätty epäinhimillisyyden takia kaikkien ihmisten, myös teidän ns.oikeauskoisten, keskuudessa.
- Anti-Aslan
kyllä.naurattaa.taas kirjoitti:
Jo toinen kivi. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi!"
sage8.ei.kirj kirjoitti:
Raamattu sanoo paljon sellaistakin mikä on hylätty epäinhimillisyyden takia kaikkien ihmisten, myös teidän ns.oikeauskoisten, keskuudessa.
Toden sanoit sage. Liberaalit ovat todellakin hylänneet paljon Jumlalan sanasta koska se ei heitä miellytä.
Anti-Aslan kirjoitti:
Sinä olet kova tuomitsemaan 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Toden sanoit sage. Liberaalit ovat todellakin hylänneet paljon Jumlalan sanasta koska se ei heitä miellytä.
Olet kiero kuin korkkiruuvi. Muuan nainen sanoi sinua sairaaksi.
- Mdmmdm
sage8 kirjoitti:
Onko Repe siis sittenkin nainen???
sage8 kirjoitti:
Haluatko keskustella tästä?
- sage.kans
sage8 kirjoitti:
Olet tyhmä kuin saapas. Muuan mies sanoi sinua sairaaksi.
- Anti-Aslan
usko.vainen kirjoitti:
Sinä olet kova tuomitsemaan 🤗
Taas SINÄ heitit kiven, ja niinmuodoin SINÄ tuomitsit SINUT itsesi!
Anti-Aslan kirjoitti:
Taas SINÄ heitit kiven, ja niinmuodoin SINÄ tuomitsit SINUT itsesi!
Mistä olit syytettynä?
usko.vainen kirjoitti:
On semmoinenkin ilmiö kuin maallistumien, usko tai uskonnot eivät kiinnosta, ei uskota eikä jäsennetä maailmaa minkään uskonnon teologian tai tarinoiden avulla kuten muinoin jolloin muita mahdollisuuksia olikin vähän.
Rakennuspalikat ainakin länsimaisissa demokratioissa ovat aivan toiset. Nyt ymmärretään mm ihmisten välinen tasa -arvo, miesten ja naisten, homojen ja heterojen eri uskontojen ja kansojen välinen. Tiede on se josta tieto ammennetaan, eivät muinaiset tekstit. Ei menneeseen ole paluuta.- Anonyymi
Homo tekee työnsä yhtä hyvin kuin muutkin.sinusta ei ole kuin arvostelemaan tuntemattomia.
- Anonyymi
kyllä.nautattaa.taas kirjoitti:
Kukaan muu ei ole hylännyt kun te epäpyhät " uskovaiset ".Jeesus ei hylkinyt ketään.
- Anonyymi
Anti-Aslan kirjoitti:
Juuri noin.
- Anonyymi
sage8.ei.kirj kirjoitti:
Näin on.
- Anonyymi
Anti-Aslan kirjoitti:
Ha tämä on se oikea versio.. se ei vaan uskovaiselle homofoomikolle käy.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
On semmoinenkin ilmiö kuin maallistumien, usko tai uskonnot eivät kiinnosta, ei uskota eikä jäsennetä maailmaa minkään uskonnon teologian tai tarinoiden avulla kuten muinoin jolloin muita mahdollisuuksia olikin vähän.
Rakennuspalikat ainakin länsimaisissa demokratioissa ovat aivan toiset. Nyt ymmärretään mm ihmisten välinen tasa -arvo, miesten ja naisten, homojen ja heterojen eri uskontojen ja kansojen välinen. Tiede on se josta tieto ammennetaan, eivät muinaiset tekstit. Ei menneeseen ole paluuta.Ei palata missään tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ha tämä on se oikea versio.. se ei vaan uskovaiselle homofoomikolle käy.
Et siis tiedä mitä tuolla tarkoitetaan. Esität lääkäriä heitellen harhaisia diagnooseja toisista, mikä on syntiä.
Nyt on tainnut aloittaja tehdä aika isoja omia johtopäätöksiä. Ja melkolailla harhaanjohtavasti.
- tee.jotain.oikein
Teistä kahdesta Jumala valitsee Eerikan.
- armostakopelastettu
Niin, tulee mieleen se karrikoitu esimerkki juoposta joka makasi ojassa pullo sylissään, jolle kerrottiin Jeesuksesta, johon hän vastasi, että lähtekään vetään siitä, minut on lapsena kastettu,
- Eräs_pastori
Eräs helluntaiainen, aidosti uskoon tullut ja uudestisyntynyt, mutta valitettavasti uskovana uudestikastettu , tietysti myös kielillä puhunut ja tottakai profetoinut, tottakai, jutteli aidosti ja syvästi erään hurskaan uskovaisen luterilaisen papin kanssa. Pappi ajoi uudestikastetusta ulos suuren määrän pahoja henkiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä. Ollut siellä, tehnyt sitä.
- EräsSyntinen
Jeesus sanoi: " Kuka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven..............sitten hän sanoi huora-akalla - "mene äläkä enää syntiä tee:"
Viisaasti sanottu.No hän olikin Jeesus, ihmisen rooli on minusta jonkin verran toisentyyppinen, tuomiovaltaa vailla, ainakin kirjoitusten mukaan.
- emme.tuomitse
sage8 kirjoitti:
No hän olikin Jeesus, ihmisen rooli on minusta jonkin verran toisentyyppinen, tuomiovaltaa vailla, ainakin kirjoitusten mukaan.
Me ihmiset emme todellakaan tuomitse ketään mutta tehtävämme on kertoa mitä Raamatussa lukee.
- mitä.suu.puhuu
Aloittaja valehtelee lukutaidottomuuttaan tai tahallaan. Ja varpusparvi seuraa. Kyllä on veltolle pohjalle muutamien usko rakennettu.
- Jumalinen
No sanotaanko nyt vaikka näin, että jos napatanssija itse myöntää, että hänen ammattinsa harjoittajat ovat huoria, niin...
”…belly dance tarkoittaa vatsatanssia, jota myös napatanssiksi kutsutaan.”
”Thaimaalaisille belly dance ei kerro mitään, useimmat sekoittavat bellyn balettiin. Klassinen tanssija hyväksytään, mutta muutoin tanssija on siistimpi nimi prostituoidulle”
Jos viitsit lukea tuosta, niin ero on selvä. Napatanssi on tuntematonta thaimaalaisille, ja HE saattavat sekoittaa nämä asiat toisiinsa.
”Kivikankaan menestysuralle esiintyvänä soolotanssijana ja tanssin opettajana.”
Hän on siis tanssinopettaja sekä esiintyvä taitelija. Hyvin arvostettu.
”Länsimaiset tanssijat ovat kysyttyjä, koska he ovat kalliimpia kuin paikalliset, ja etenkin juhlissa, kuten häissä, halutaan näyttää, että on varaa länsimaiseen tanssijaan.”
”Viimeisin ulkomaankeikka suuntautui Sri Lankaan, jossa Kivikangas esiintyi 20 000 ihmiselle ja hänestä kirjoitettiin useita lehtijuttuja. Hän on esiintynyt myös Thaimaan kuningasperheen yksityistilaisuuksissa.”
Mutta jos haluaa pitää sen mielensä aina likaisena, niin sitä sitten lukeekin sellaisia.- mitä.suu.puhuu
mummomuori kirjoitti:
”…belly dance tarkoittaa vatsatanssia, jota myös napatanssiksi kutsutaan.”
”Thaimaalaisille belly dance ei kerro mitään, useimmat sekoittavat bellyn balettiin. Klassinen tanssija hyväksytään, mutta muutoin tanssija on siistimpi nimi prostituoidulle”
Jos viitsit lukea tuosta, niin ero on selvä. Napatanssi on tuntematonta thaimaalaisille, ja HE saattavat sekoittaa nämä asiat toisiinsa.
”Kivikankaan menestysuralle esiintyvänä soolotanssijana ja tanssin opettajana.”
Hän on siis tanssinopettaja sekä esiintyvä taitelija. Hyvin arvostettu.
”Länsimaiset tanssijat ovat kysyttyjä, koska he ovat kalliimpia kuin paikalliset, ja etenkin juhlissa, kuten häissä, halutaan näyttää, että on varaa länsimaiseen tanssijaan.”
”Viimeisin ulkomaankeikka suuntautui Sri Lankaan, jossa Kivikangas esiintyi 20 000 ihmiselle ja hänestä kirjoitettiin useita lehtijuttuja. Hän on esiintynyt myös Thaimaan kuningasperheen yksityistilaisuuksissa.”
Mutta jos haluaa pitää sen mielensä aina likaisena, niin sitä sitten lukeekin sellaisia.Kiitos, että jaksoit (ja jaksat) vääntää rautalangasta:)
Itsellä ei kärsivällisyys riitä.
- isostakirjastaaa
2. Samuelin kirja 1
1 Saulin kuoleman jälkeen, kun Daavid, voitettuaan amalekilaiset, oli palannut takaisin ja ollut Siklagissa pari päivää,
2 tuli kolmantena päivänä eräs mies leiristä Saulin luota, vaatteet reväistyinä ja multaa pään päällä. Ja tullessaan Daavidin luo hän heittäytyi maahan ja osoitti kunnioitusta.
3 Daavid kysyi häneltä: "Mistä tulet?" Hän vastasi hänelle: "Minä olen päässyt pakoon Israelin leiristä".
4 Niin Daavid sanoi hänelle: "Miten on asiat? Kerro minulle." Hän vastasi: "Väki on paennut taistelusta, paljon väkeä on kaatunut ja kuollut; myöskin Saul ja hänen poikansa Joonatan ovat kuolleet".
5 Daavid kysyi nuorelta mieheltä, joka kertoi tämän hänelle: "Mistä tiedät, että Saul ja hänen poikansa Joonatan ovat kuolleet?"
6 Nuori mies, joka oli kertonut hänelle tämän, vastasi: "Minä tulin sattumalta Gilboan vuorelle, ja katso, Saul nojasi keihääseensä, ja sotavaunut ja ratsumiehet ahdistivat häntä.
7 Hän kääntyi taakseen ja nähdessään minut hän huusi minua; minä vastasin: 'Tässä olen'.
8 Niin hän kysyi minulta: 'Kuka olet?' Minä vastasin hänelle: 'Olen amalekilainen'.
9 Sitten hän sanoi minulle: 'Astu luokseni ja surmaa minut, sillä minä olen kangistumassa, vaikka olenkin vielä täysin hengissä'.
10 Niin minä astuin hänen luoksensa ja surmasin hänet, sillä minä käsitin, ettei hän sortumisensa jälkeen jäisi henkiin. Ja minä otin kruunun, joka oli hänen päässänsä, ja rannerenkaan, joka oli hänen käsivarressaan, ja toin ne tänne herralleni."
11 Niin Daavid tarttui vaatteisiinsa ja repäisi ne; samoin tekivät kaikki miehet, jotka olivat hänen kanssansa.
12 Ja he pitivät valittajaisia ja itkivät ja paastosivat iltaan asti Saulin ja hänen poikansa Joonatanin tähden ja Herran kansan tähden ja Israelin heimon tähden, koska he olivat kaatuneet miekkaan.
13 Ja Daavid kysyi nuorelta mieheltä, joka oli hänelle kertonut tämän: "Mistä sinä olet?" Hän vastasi: "Minä olen täällä muukalaisena elävän amalekilaisen miehen poika".
14 Daavid sanoi hänelle: "Kuinka et peljännyt ojentaa kättäsi tuhotaksesi Herran voidellun?"
15 Ja Daavid kutsui yhden palvelijoistaan ja sanoi: "Käy tänne, lyö hänet kuoliaaksi". Ja hän iski hänet kuoliaaksi.
16 Mutta Daavid sanoi hänelle: "Sinun veresi tulkoon oman pääsi päälle, sillä oma suusi on todistanut sinua vastaan, kun sanoit: 'Minä olen surmannut Herran voidellun'". - KTS--
jaha...karavaani kulkee kuitenkin vaikka koirat täällä haukkuvat ja vinkuvat...
:D - Anonyymi
Mutta tämä nainenhan ei ole prostituoitu jutun mukaan Mistä hs muka iloitsee?
Tuossa 29.7.2017 päivätyssä uutisessa kerrotaan mm. näin:
”Päivi Kivikankaan käyntikortissa lukee ”Hadassa – Professional Belly Dancer”. Hadassa on taiteilijanimi, ja belly dance tarkoittaa vatsatanssia, jota myös napatanssiksi kutsutaan.”
”Thaimaalaisille belly dance ei kerro mitään, useimmat sekoittavat bellyn balettiin.”
Toki tanssi on aina aistillista, ei siinä mitään. Se on myös arvostettu ammatti.
”Tanssi on ollut elämässäni yli 20 vuotta ja olen opettanut ja esiintynyt eri puolilla maailmaa, etenkin Aasiassa ja Lähi-idässä.”
Joten, irstaus taitaa olla vain aloittajan omassa mielessä?- Anonyymi
Napatanssi ei todellakaan sovi kristitylle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Napatanssi ei todellakaan sovi kristitylle.
Sopii kaikille, myös kristityille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet kristityt ovat olleet myös yhteissaunassa ja/tai alastonuintirannalla.
- Anonyymi
Siellä juuri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopii oikein hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ettei nimikristityille, muttei uskoville kristityille.
- Anonyymi
mitä kristillisyyttä körtit muka edustaa hah mahdollisimman kauaksi raamatun opista päässyt joukko !
eli siinä opissa kiikarilla saa kilometrin päästä ikävöidä arkkiin menemistä mutta ei sen lähempää!
siinä se on oppien harhaäiti. - Anonyymi
"Irstaus" oli taas seksuaalisesti turhautuneen uskovaisen silmissä.
- Anonyymi
Sielläpä juuri.
- Anonyymi
Teillä se on moraali kateissa
- Anonyymi
Lähetysseura on liberaalien seura. Nehän lähettää homojakin.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345638Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4942584JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51575Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271409En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171129Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7984Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4907- 62892
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43883HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194807