Arkkipiispalle 30.000 palkinto

enoleropotti

Mistä rahavaroista ( eihän vain kirkkohallitukselle kerätyistä kolehtivaroista) ja ketkä myönsivät köyhälle arkkipiispalle 30.000 euron suvaitsevaitsevaisuuspalkinnon? T
Totta puhuen taitaapa arkkipiispa ollakin melko suvaitsematon ainakin perusarvoille ja konservatiiveille.

21

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ristiriitaista

On kyllä aika suuresta palkintorhasta kysymys, ettei vain kysymys ollut lahjontarahoista.

• Jobinpostia

Kauppaneuvos Otto A Malmin lahjoitusrahasto. Palkinnolla lahjoitusrahasto haluaa antaa tunnustusta työlle, jota arkipiispa on tehnyt inhimillisten arvojen puolesta Suomessa.

• lähdeviite

• Perustelut myöntämiselle ovat hyvät ja selvät. Ja aloittajan ilkeät kommentit jälleen kerran huuhaata.

• enoleropotti

Aha . Vai että jostain vapaamuurijärjestöstä annettiin rahat. .Maksoiko arkkipiispa 30 % veron ja lahjanako sai vesipuhttana käteen? Palkittiin siitä, kun on saanut kymmeniä tuhansia ihmisiä eroamaan kirkosta. Ja vielä ilkiää olla arkipiispana?

• >Palkittiin siitä, kun on saanut kymmeniä tuhansia ihmisiä eroamaan kirkosta.

Ehkä paremminkin siitä, että on saanut kymmenet tuhannet ihmiset olemaan eroamatta kirkosta, vaikka siellä valtaa pitää yhä vanhoillisten klikki, jonka ajatukset eroavat täysin kirkon jäsenten vapaamielisen enemmistön ajatuksista.

• Palkintoinin on yleensä perustelut ja jokin instanssi, joka palkinnon myöstää niiden perusteiden pohjalta. Palkitulla ei taida olla mahdollisuutta vaatia, että hänet on nyt palkittava.

• Ldmdm

Onko joku väittänyt, että Mäkinen olisi vaatinut?

• Ldmdm kirjoitti:

Onko joku väittänyt, että Mäkinen olisi vaatinut?

Ei ole tainnut väittää...

• Ldmdmd
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Ei ole tainnut väittää...

Älä sitten löpisen sellaisia kuin olisi.

• Ldmdmd kirjoitti:

Älä sitten löpisen sellaisia kuin olisi.

No mutta enhän minä voi mitenkään tietää millaisista sanamuodoista sinä vedät johtopäätöksiäsi.

• vänkyrälle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

No mutta enhän minä voi mitenkään tietää millaisista sanamuodoista sinä vedät johtopäätöksiäsi.

Haista paska!

• vänkyrälle kirjoitti:

Haista paska!

Taidan mielummin hiukan maalata ja viimeistellä tuota yhtä taulua, jos sopii...

• kristitty_mies

On hienoa että arkkipiispan työ huomataan ja tunnustetaan.

• IkuinenPiinavaiParatiisi

Olisikohan tuossa viitteitä jonkinlaisesta muodikkaasta nykyaikaisesta eksytyksestä,
      "sosiaalisen evankeliumin-harhaopista". Palkinnon myöntämisen perustelu, siis julkaistun perustelun yksityiskohdat haiskahtaa siltä.

• Joka tapauksessa rahasto voi myöntää palkintonsa kenelle parhaaksi näkee. Luulenpa että te avarakatseisuuden ja inhimillisten arvojen vastustajat olette juuri se ryhmä, jonka mielipiteistä rahaston johto vähiten välittää.

• pitäkää.tunkkinne

Arkkipiispa sai minutkin avarakatseiseksi, erosin viime vuonna kirkosta.

• luterilainen_

Kiitos että lähdit. Emme kaipaa sinua.

• Arkkipiispa on nyt suvainnut asioita joita Jumalan sanassa käsketään kavahtamaan ja siksi epäuskoinen maailma ja Perkele palkitsevat hänet runsaalla rahalahjoituksella ja julkisella tunnustuksella. Tämä on häpeällistä arkkipiispalle itselleen mutta vielä häpeällisempää kirkollemme.

• Mäkinen on hoitanut hyvin työnsä kirkon tuhoajana.

• Itse asiassa kolmenkymmentä on varsin raamatullinen luku, se esiintyy monissa yhteyksissä raamatussa sekä uudessa että vanhassa testamentissa. Käsittääkseni arkkipiispa on luvannut rahat hyväntekeväisyyteen mielenkiintoista mihin rahat käytetään, Juudaan 30 hopearahaa käytettiin aikoinaan muukalaisten hautausmaan ostoon.

Matt. 27:
      3. Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille
      4. ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren". Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."
      5. Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi.
      6. Niin ylipapit ottivat hopearahat ja sanoivat: "Ei ole luvallista panna näitä temppelirahastoon, koska ne ovat veren hinta".
      7. Ja neuvoteltuaan he ostivat niillä savenvalajan pellon muukalaisten hautausmaaksi

Sakarja 11:
      12 Sitten sanoin heille: "Jos hyväksi näette, maksakaa minulle palkkani. Ellei se käy, olkaa maksamatta." Niin he antoivat minulle palkaksi vaivaiset kolmekymmentä hopearahaa. 13 Herra sanoi minulle: "Vie ne temppeliin ja viskaa metallinsulattajalle. Näin korkean hinnan arvoisena he minua pitävät!" Minä viskasin ne kolmekymmentä hopearahaa metallinsulattajalle, Herran temppeliin. 14 Sen jälkeen löin poikki toisenkin sauvani, "Sovun", ja näin särjin Juudan ja Israelin veljeyden.
      15 Herra sanoi minulle: "Ota vielä itsellesi paimenen varusteet. Nyt sinun tulee esiintyä kelvottomana paimenena. 16 Minä näet annan tähän maahan tulla sellaisen paimenen, joka ei pidä huolta nääntyneistä, ei etsi kadonneita, ei hoida loukkaantuneita eikä hanki uupuneille ruokaa. Se paimen halkaisee lampailta sorkat, etteivät ne pääsisi karkuun, ja syö itse lihavimmat lampaat."

17 -- Voi kelvotonta paimenta, joka hylkää lauman! Miekka viiltäköön hänen käsivartensa ja hänen oikean silmänsä! Kuivettukoon se käsivarsi, ja tulkoon se silmä sokeaksi!

Tuom.14:
      11. Mutta kun he näkivät hänet, valitsivat he kolmekymmentä sulhaspoikaa olemaan hänen kanssaan.
      12. Niin Simson sanoi heille: "Minä panen teille arvoituksen; jos selitätte sen minulle seitsemän pitopäivän kuluessa ja arvaatte oikein, niin minä annan teille kolmekymmentä aivinapaitaa ja kolmekymmentä juhlapukua.
      13. Mutta ellette voi sitä minulle selittää, niin te annatte minulle kolmekymmentä aivinapaitaa ja kolmekymmentä juhlapukua." Ja he sanoivat hänelle: "Lausu arvoituksesi, että saamme sen kuulla".

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1228
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1027
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      903
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      787
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      168
      657
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      649
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      603
    Aihe