ainako ali nopeutta

suuuytre

oi arvoisat karavaanarit kertokkee minulle tyhmälle miksi aina 15-25 km/h alinopeus ?

35

706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskusMäOpinKirjoottaan

Mitä nopeutta se Ali oikein ajaa?

• Mitä se on alinopeus? Vain suurin nopeus on määritetty tiekohtaisesti ja sen alle voi nopeutensa sijoittaa mihin hyvänsä. Moottoriteillä ei kaiketi saa ajaa alle 40 km/h jos kyse ei ole viasta tai hädästä. Muutoin käsitettä alinopeus ei liikenteessä ole.

Jos joku haluaa ajaa hitaammin kuin se korkein sallittu nopeus niin siinä ei ole mitään valittamista. Katsot vain sopivan ja turvallisen paikan ja ohitat Voisi tosin sinullekin olla parempi laskea nopeutta ainakin jos olet lomamatkalla sillä silloin näkee enemmän ja paljon enemmän kun hieman ehtii seuraamaan ympäristöäänkin. Lisäksi se on edullisempaa auroinakin koska ainakin minun matkailuajoneuvossani kulutus nousee huomattavasti jos nostan mittari 80 nopeudesta mittari 100 nopeuteen, siinä menee lähes 2 litraa enemmän satasella.

On siis vihreää ajella hieman hitaammin ja samalla pelastaa maailmaa lapsillemme. Hitaasti ajaen on myös paremmat mahdollisuudet nähdä lastenlasten lapsiakin.

• varo.ylinopeutta

Juu, satasen alueella ajelen aina 15-25 km/h alinopeutta syystä, että kovempaa ei yhdistelmällä saa ajaa. Sillä 80 alueella ajelen taas sopivaa nopeutta eli melkein samaa vauhtia kuin rekat.
      Miksi monet tärkeilevät minä-minä-minä-henkilöt ajavat aina YLInopeutta ? Jos ymmärtää lähteä ajoissa, niin pääsee varmasti perille ihan sallittua nopeutta ajamalla.

• kkjhgfdsa

no näinhän asia on ettei yhdistelmällä saa ajaa kuin 80 mutta kun ajo aika on 10 tuntia niin 15 km köröttely tekee 150 viiveen eli 11,5 kokoaikaa ps. olen ajanut yli miljoona km ilman ylinopeus sakkoja. hyvää kesän jatkoa ja turvallisia kilometrejä. niin olen muuten se tyhmä kyselijä

• vanha.veturi
        kkjhgfdsa kirjoitti:

no näinhän asia on ettei yhdistelmällä saa ajaa kuin 80 mutta kun ajo aika on 10 tuntia niin 15 km köröttely tekee 150 viiveen eli 11,5 kokoaikaa ps. olen ajanut yli miljoona km ilman ylinopeus sakkoja. hyvää kesän jatkoa ja turvallisia kilometrejä. niin olen muuten se tyhmä kyselijä

SE on totta, että talouden kuljetuksille on asetettu kohtuuttomia määräaikoja niin, että läpi Suomen joutuu ajamaan ilman kahvitaukoja ehtiäkseen ajoissa määränpäähän. Mutta silloin pitäisi raportoida kuljetusliikkeen pomoille, että aikataulu on varsinkin talvella kohtuuton.
        Jotkut täällä vaativat sivuun tai pysäkille väistämistä, että pääsisivät ohi, mutta se on kohtuuton vaatimus muita tiellä liikkuvia kohtaan. En ole ainakaan 30:neen vuoteen ketään väistänyt pysähtymällä levikkeelle tai pysäkille. Jos ei ohittaja kykene vilkulla annetusta merkistä lähtemään ohitse, niin saa olla siellä takana vaikka maailman tappiin saakka.

• vanha.veturi kirjoitti:

SE on totta, että talouden kuljetuksille on asetettu kohtuuttomia määräaikoja niin, että läpi Suomen joutuu ajamaan ilman kahvitaukoja ehtiäkseen ajoissa määränpäähän. Mutta silloin pitäisi raportoida kuljetusliikkeen pomoille, että aikataulu on varsinkin talvella kohtuuton.
        Jotkut täällä vaativat sivuun tai pysäkille väistämistä, että pääsisivät ohi, mutta se on kohtuuton vaatimus muita tiellä liikkuvia kohtaan. En ole ainakaan 30:neen vuoteen ketään väistänyt pysähtymällä levikkeelle tai pysäkille. Jos ei ohittaja kykene vilkulla annetusta merkistä lähtemään ohitse, niin saa olla siellä takana vaikka maailman tappiin saakka.

Minä käytän molempia tapoja eli vilkulla merkki jotta nyt ohi tai jos perään tulee pitkä jono eikä oikein hyvää ohituspaikkaa löydy muutoin niin ajan sivuun pysäkille tai muulle levikkeelle. Tykkään itse ajaa rauhallisesti mutta en kovin pitkiä matkoja vaadi sitä muilta.

Jos ollaan 80 alueella ja itse ajan noin 80 mittarin mukaan niin en lähde väistämään mutta 100 alueella kylläkin koska ajelen edelleen sitä mittari 80 nopeutta.

• toinen.vanha
        karva.naamari kirjoitti:

Minä käytän molempia tapoja eli vilkulla merkki jotta nyt ohi tai jos perään tulee pitkä jono eikä oikein hyvää ohituspaikkaa löydy muutoin niin ajan sivuun pysäkille tai muulle levikkeelle. Tykkään itse ajaa rauhallisesti mutta en kovin pitkiä matkoja vaadi sitä muilta.

Jos ollaan 80 alueella ja itse ajan noin 80 mittarin mukaan niin en lähde väistämään mutta 100 alueella kylläkin koska ajelen edelleen sitä mittari 80 nopeutta.

Ne tiet, missä on satasen rajoitus, ovat myös niin hyviä ja suoria, että ohittaminen käy helposti heikkotehoisellakin autolla. Jonon muodostavat ne perskärpäset, mitkä ei kykene ohittamaan, mutta pitää vain roikkua kiinni yhdistelmän perässä niin, että puoli autoa näkyy koko ajan pelistä. Ei siinä auta vilkku eikä sirkustemputkaan kun ei vaan kyetä ohittamaan. Välillä pitää hidastaa aina 10 km/h kerrallaan ja katsoa kuinka alas pitää mennä ennen kuin siltä lähdetään .
        Ohituskaistallakin jäävät nysväämään sinne taakse, vaikka tilaa olisi runsaasti.
        Kyllä normijärjellä varustettu kykenee ohittamaan.

• toinen.vanha kirjoitti:

Ne tiet, missä on satasen rajoitus, ovat myös niin hyviä ja suoria, että ohittaminen käy helposti heikkotehoisellakin autolla. Jonon muodostavat ne perskärpäset, mitkä ei kykene ohittamaan, mutta pitää vain roikkua kiinni yhdistelmän perässä niin, että puoli autoa näkyy koko ajan pelistä. Ei siinä auta vilkku eikä sirkustemputkaan kun ei vaan kyetä ohittamaan. Välillä pitää hidastaa aina 10 km/h kerrallaan ja katsoa kuinka alas pitää mennä ennen kuin siltä lähdetään .
        Ohituskaistallakin jäävät nysväämään sinne taakse, vaikka tilaa olisi runsaasti.
        Kyllä normijärjellä varustettu kykenee ohittamaan.

Noinhan se on joidenkin kohdalla. On myös niitä joilla on todellinen kiire, mennään ohi hipoen turvallisuusrajoja ja kun ollaan takaisin omalla kaistalla pannaan vilkku päälle kun ollaankin kääntymässä kotipihaan vievälle tielle.

Meitä kun löytyy joka sakkiin, meitä ihmisiä. Tyhmyys ja ajattelemattomuus lienee osalle ihan luontaista torveilua.

• Reppurit
        vanha.veturi kirjoitti:

Heh vain niinkö pitää ajaa. Miten se on mahdollista kun vuorokautinen ajoaika saa olla 9 tuntia ja taukoa siinä välissä pitää olla yhtennsä 45 minuuttia.
        Suuri osa rekoista ajaa rajoitinta vasten ja yli sataakin kulkevia on nähty ja niistä on ilmoitettu. Kiva sitten nähdä kun jepet syynää vauhdikkaan puukengän papereita muistikorttia tien sivussa.

• Asuntoautoilija

Rekathan ajaa pääsääntöisesti ylinopeutta, vaikka 80 on yläraja. Ei asuntoautoilijoiden pidä sortua samaan. Itselläni on vähän suurempi ja varustellumpi 5000kg menopeli jolla saa ajella edellämainittua nopeutta. Haluan nauttia ajamisesta ja maisemien katselemisesta, joten tuo nopeus riittää hyvin. Onneksi loppuvuodesta ratsiat kohdistetaan juuri näihin 80 ylinopuksiin, koska ylinopeus painavalla kuormalastilla tekee pahaa jälkeä niinkuin on vatettavasti niin monta kertaa todettu

• ohittaanysittenvaan

Jos joku ajaa kertomasi 25km/h alle suurimman sallitun nopeuden täytyy olla tumpeloista tumpeloin toope joka ei osaa ohittaa ilman mitään ihmeellisyyksiä.

• tumpelooo

sepä kun saattaa estää sen ohituksen tien mutkaisuus mäkisyys vastaantuleva liikenne....

• KaravaanariTieliikentees

Nuo saatanan karavaanarit tieliikenteessä on kyllä yksiä maanpäällisiä helvettiä.

• Tuo näkemyksesi osoittaa asenteesi olevan perseestä, ajon pitää olla stressitöntä ja maisemista pitää voida nauttia. Muutoin ei sovi auton rattiin! Liika nopeus on jokaiselle vaarallisempaa kuin hiljempaa ajo. Opettele sinäkin!

• Joksuseon

Kyllä tuo on nyt taas Palstavahtijoksu, kun yöllä 3:03 on asialla, Reinohöpötys vain unohtui.

• Aldepappa

Koskaan en ole Ilmalämmitysautossa palellut, en ole kyllä mokomaa kokeillutkaan.

• Jätehuoltoa

Portapotun myös moni tyhjentää levähdysaluelle, ellei ole käyttänyt lavuaaria.

• eiruuhkauteta

Lavuaareihin pissaajat pienissä tiloissa ymmärrän, kunhan ajatte 90km mittarin mukaan kuten rekat niin menette 85 kameroihin, minkä laki sallii.

• Mummonmökillä

Älä puhu paskaa.. rajoitus 80 mittari näyttää 87 ja välähti. Eli hidastan menkää ohi jos perässä oli ei kiinnosta 😎

• Tyäeläkeläinen

Katseltiin takavuosina Muijankans kauniita ja rohkeita, muistan sen Vorresterin komiammanpojan Ritsen, mutta mikä oli toisen nimi, jolla oli huonompi naistuuri?

• yksissä

siksi että tumpelotkin pääsevät ohitse

• Joksu__

Se oli Torne, se Erikin ja Tepanien nuorempipoika, huonompi naistenmies.

• Kuopiossatiedetään

Oliko se Peiton Place

• aina-ongelmia

Ei suinkaan vaan se Pyhimys, mikä Roger Moore on vielä kuoltuaankin.
        Tehdäänkö patsas vatikaaniin ?

• kuopiostaterkkuja

Kyseinen herra kurvaili Pyhimys volvolla .Hieno siistimies .aina puku päällä. .Ei rypistynyt edes pienessä painiottelussa

• VanhaPilote

Rekkamiehet kiittää kun vilkutan että ohittakaa :)

• jag.undrar

Miksi rekkamiesten pitäisi ohittaa, kun heilläkin on sama nopeusrajoitus ?

• MINÄpäKerron

Se Ali, se töpeksii, tumpeloi, tuhertaa ja pilillään tökkii, Ali on AINA toisten tiellä....edessä, mutta Ali ei itse sitä ymmärrä. Ali luulee että vanha ajokortti antaa oikeuden omistaa tien yksin. Ei Alille muuta voi kuin näyttää ajavansa huonosti eli Alia voi kiilata, estää ja roiskia, silloin Alille tulee uskomus että ALI on oikeassa, ;))))

• pulmaDonna

Aloituksen tekijän ohitustaidot ta ullakollaan vallitseva minä itse ego hiertää . Miksi muut ihmiset ! He ovat se pulma .

• lapsellista

Kotkalainen sarja trollaaja jälleen vaivanamme.Eikö tuota mt ongelmaista saada pois täältä paskaansa postaamasta.

• etananopeus

Joskus on kurjaa, kun ei voi rauhassa ajaa hitaasti. Vähän aikaa sitten ajoin 60 rajoituksella 40'ä ja katselin maisemia, niin perään liimautui joku joka ei ohittanut vaan oli takapuskurisssa kiinni. Pudotin nopeuden 30, sitten 25,sitten 20 ja vasta kun nopeuteni oli 15 kaveri ohitti. Eli ikäänkuin pakotti ajamaan kovemmin. Matkaa tuohon ohittamiseen meni pari kilometriä. Mikä siinä järkeeeee?

• RKivinen

Ohitus on vaarallista. Mutkan takaa voi tulla kahtasataa tai oma kärry nikottelee juuri ohituksessa tai molempia. Ja huomaako sitä aina risteyksen olevan liian lähellä?

Ohitustarve vähenisi hieman, jos Retu Kivisen tekniikasta luovuttaisiin. T.S. Autojen mittarit näyttäisivät oikein tai liian sijaan saman verran liian vähän.

• Karaviinuri

Kyllä huvittaa kun as.autolla ajaa sataa niin joku pikku "skinneri" änkää ohi vaikka paukut ei riitä!näytän peukkuja ja näen kun puna kasvoilla nousee!!kai pakko yrittää kun tyröskoppi edessä!terv,fiu 2.8 idtd

• TyökkärinXek

Mitä vikaa on Rumatikissä, Pouta lupasi lämpimiä syyskelejä?

• ABElompsassa

Kysyjä antaa ymmärtää, että hän liikkuu tiellä auton kuljettajan ominaisuudessa. Hänellä lienee ajokortti, joka oikeuttaa peräkärryn vetämiseen. Pitäisi siis tietää, että auton ja vaunun yhdistelmällä on 80 km/h nopeusrajoitus.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9235
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2829
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2607
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1935
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1806
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1341
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1201
    Aihe