Karannut käsistä

somekansaa

Olen 48 v mies ja avopuolisoni 44v. Tämä ongelma jota se mielestäni jo on on somettaminen. Naamakirja auki kotona jopa tunteja tai sitten nainen näplää älyluuria. Mielestäni nyt homma on karannut käsistä ja olen sanonut koska se haittaa jo parisuhdetta. Ja kun sanon hyvä ettei nainen tule silmille välillä, oikein kiivastuu ihan kuin olisi jotain salaista tai tärkeää. Jopa useasti seksi on jäänyt väliin. Viimeksi kun ehdotin niin kuukui et ihan kohta käyn vain pesulla kun lopetan. Se kohta kesti puolisen toista tuntia, ei enää kiinnostanut kun nainen tuli sänkyyn ja sitten nukuttiin. Jos nuoret somettaa on heidän asiansa mutta kun aikuinen nainenkin jaksaa veivata tai näpytellä tunti tolkulla niin ei hyvä ole. Mun mielestä on koko homma monella jo addiktio, pitäisi tajuta lopettaa kun ei huomaa mitä ympärillä tapahtuu ja vaikuttaahan se suhteeseenkin. Yksi nuori nainen meinasi kävellä mua päin yksi päivä kun naama oli kiinni puhelimessa. Tyttö pelästyi kun tein väistöliikkeen. Onko monella samankaltaisia kokemuksia.

22

602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 989539835

      Et ole kiinnostavaa seuraa. Ei siinä sen kummempaa. Nalkuttamalla et tee tilannetta yhtään paremmaksi. Keksi omia harrastuksia.

    • nainenmiehenpuolella

      Kyllä on naisessa vikaa, jos on noin riippuvainen somettamisesta. Parisuhde kärsii tuollaisesta oikeasti. Turha miestä on tilanteesta syyttää. Ja edelliselle numerosarjalle. Aina neuvotaan keskustelemaan ongelmista, miksi se sinusta on heti nalkuttamista?

      • 989539835

        Parisuhde joko toimii tai ei toimi. Sitä ei saa toimivaksi kieltämällä kivan. Miehen pitäisi tässä mennä itseensä; miksi kännykkä viihdyttää puolisoa paremmin kuin minä? Ei miehessä varmaan mitään vikaa ole mutta tuskin niin paljon iloakaan.


    • jkuio

      Tämä on hyvin ajankohtainen aihe. Monet jäävät koukkuun naamakirjaan, kuten muihinkin samanlaisiin yhteydenpitoihin.
      Tässähän on selvä addiktio kyseessä, ei kyllästyminen siihen puolisoon, vaan se koukkuun jäänti.
      Hän elää elämäänsä katselemalla tätä naamakirjaa ja ottaa sieltä mallit elämään.

      Eihän tämä ihminen elä omaa elämäänsä, vaan tuota fiktio elämää.
      Joten jättäkää tuollainen elämän haku ja eläkää perheenne kanssa aitoa elämää, jos teillä vielä perhe on säilynyt koossa, se on paljon arvokkaampaa ja täydellisempää elämää. Opettakaa lapsillenne erilaisia asioita ja mitä enemmän pystytte saaman heille touhua , sen vähemmän joku naamakirja innostaa.
      Hyvät kaverit tavataan ja keskustellaan kasvokkain ja tehdään juttuja yhdessä, ei naamakirjan kaverit ole oikeita kavereita, oikea kaveri on lähellä ja vierellä ja silloin puhutaan ihan eri asioista.

      Eläkää omaa elämäänne, ei soimemediaa, se rikkoo perheet.

    • Entäjosentä

      Onko hän todella fasessa koko ajan? Entä jos hän lukeekin lehtiä, tai googlettaa jotain mielenkiintoista, tai entä jos hän lukee suomi 24 juttuja?
      Tai entä jos hän välttelee seksiä kanssasi roikkumalla netissä?

      • somekansaa

        Välillä näen että naamakirjassa välillä en. Puhelintakin räplätään siihen malliin että luulisi sormminiveliin tulevan rasistusvammaa, näin se on. Itseä noi härvelit ei kiinnosta pätkän vertaa, soitan jos on tarvi tai tekstaan en muuta ja naamakirjassa en käy. Avpuoliso väittää että naamakirjassa kaverien kuulumiset, päivtykset ja muut kivoja hitto hän ei edes tunne kaikki mitä pirun kavereita ne on. Ja voin sanoa rehellisesti että seksi on kyllä maittanut mutta sitten iski some villitys ja jäi siihen koukkuun. Jos poistun esim kotoa ei kumppani sitä edes huomaa ennenkuin on tarvis saada jotain esim. ruokaa tai vastaavaa.


    • Tukkkatakana

      Mulla on ongelmana etyen kestä kattoo aikuisen miehen munaa. Vasta ekan kerran tuntui kiihotyavalta kattoa kun muna uppoaa pimppiin. Mutta olenkin rakkaus rakkaussuhteen kannalla. Että pelkkä rakkaus riittää ei tarvii olla rakastunut sen kummemmin eikä kokea intohimojakaan.

    • Kiinnostaa.joku.muu

      Epäilempä, että vaimoasi kiinnostaa netissä jokin muu kuin itse face. Tiedätkö mitä hän luurillaan puuhaa, kenen kanssa juttelee mesessä? Facessa ei yksinkertaisesti saa aikaansa kulumaan yhtäsoittoa lukemalla muiden arkisia päivityksiä tai ryhmien postauksia.

      Eli hyvin todennäköistä että luurissa on jotain "salaista ja tärkeää". Jos ei puolison seura kiinnosta vaan kiinnostaa joku/jotkut muut ihmiset enemmän.

      • voivoivoi_

        " Facessa ei yksinkertaisesti" saa aikaansa kulumaan yhtäsoittoa lukemalla muiden arkisia päivityksiä tai ryhmien postauksia. "

        No tuohan nyt ei pidä paikkaansa. Etenkin jos naamakavereita on enemmän kuin yksi tai kaksi... Itselläni on alle sata kaveria Facebookissa. Etenkin nyt kesäaikaan monet päivittävät sinne hyvin mielenkiintoisia juttuja, mm. elokuvakuvauksista, jossa olivat mukana, reissusta Kaukasiassa, tapahtumia keikoilta tai hauskoja juttuja kotiparvekkeelta. Ei todellakaan ehdi kaikkeen perehtyä. Mutta minulla onkin palava halu tehdä erilaisia juttuja (niistäkään en ehdi päivityksiä tekemään) ja etenkin olla välillä tekemättä mitään. Aivan kerrassaan hienoa istua kahvilassa, töllötellä ihmisiä ja vaihtaa sananen jonkun kanssa.


      • kiinnostaa.joku.muu

        Jees. Pointtini kyllä oli, että jos facessa viettää aikaansa kaiket illat yhtä soittoa ja puhelin on suojelukohde, hälyt päälle.
        Ei innokkainkaan somevaimo jaksa odotella luuri kädessä tuoreita "kivoja" postauksia puolitutuilta, kun ei niitä tule edes ihan joka 5. minuutti, ei vaikka on 400 kaveria kuten minulla. Sinä vaan et vissiin tiedä tuota newsfeedin tahtia, kun fiksuna ihmisenä et hojota facessa esim. 3h putkeen.

        Luurilla tehdään todella paljon muutakin kuin ollaan facessa, hyvää ja pahaa.


    • ehdotusvain

      Lähtekää viikoksi jonnekin erämaahan, akut loppuu ja tulee pakkovieroitus. Samalla näette onko mitään järkeä jatkaa suhdetta. Meillä miehellä vähän samaa, joten raahailen noille retkille missä saadaan, olla rauhassa kaikelta someilulta.

      Helpompi jutellakin asioista, esim. siitä miten se loukkaa ja tuntuu pahalta kun netti tärkeämpi kuin minä. Joku yhteinen projekti on myös hyvä katko. Nalkutus tekee vain asian pahemmaksi, tuntuu olevan sen verran addiktoitunut.

    • voivoivoi_

      Teidän suhteessanne on jokin salainen "möykky". Siitä johtuu, ettei homma välillänne toimi. Varmaa on myös, ettet motkottamalla kännykän ym. käytöstä saa mitään parempaa aikaiseksi. Mieti miten ihminen, kumppanisi toimii, ole juoni ja keksit ratkaisu asiaan.

      • MistäTunnetSäYstävän

        Kyllä minä sanoin miehelleni etten pidä siitä, että hän roikkuu FB:ssa.
        Olemme jo lähes 5-kymppisiä ja miehellä on lähinnä työn takia fb-sivut itsellään. Minulla ei ole, mutta olen kyllä kuullut monien jääneen fb:iin koukkuun.
        En nalkuttanut, koska se ei kuulu tapoihini, mutta sanoin haluavani keskustella asiasta. Esitin asiani niin, että minusta tuntuu pahalta, että vietät mieluummin "ystäviesi" kanssa aikaa kuin minun. Mieheni heräsi tilanteeseen ja totesi, että näinhän siinä on käynyt. Tajusi myös, että minä olen kuitenkin se tärkein ystävä!
        Tuosta on nyt noin vuosi aikaa ja olen todella tyytyväinen tilanteeseemme, FB on jäänyt taka-alalle vaikkei kuitenkaan unohtunut (enkä sitä olisi vaatinutkaan).


    • lopettakaaajoissa

      Kyllä tuota sometusta pahimmillaan voi verrata huumeriippuvaisuuteen tai alkoholisoitumiseen. Jatkuva puhelimella tai kannettavalla räplääminen aiheuttaa paljon terveydellistä haittaa, ei tarvii uskoa mutta näin se on. Ymmärrän jos välillä käyttää mutta jos se määrittää ihmisen aikataulut ja vähentää tai sulkee pois aitoa kahden keskistä sosiaalista kontaktia kasvokkain on ongelmia. Jos jompi kumpi puolisoista jää koukkuun ja useimmiten naiset niin kyllä se heijastuu parisuhteeseen ja pahimmillaan tulee ero, tiedän yhden pariskunnan kun mies hermostui jatkuvaan naisystävänsä somettamiseen kotona ja nainen sai lähteä.

      • rykyz

        Miehet jää koukkuun peleihin, alkoholiin. Tasa-arvon kannalta on ainakin hyvä, että naisetkin jäävät johonkin koukkuun...


      • älähänyleistä
        rykyz kirjoitti:

        Miehet jää koukkuun peleihin, alkoholiin. Tasa-arvon kannalta on ainakin hyvä, että naisetkin jäävät johonkin koukkuun...

        Kyllä viinaa litkiviä muijiakin on ihan liikaa...sitä paitsi monet pelit kehittää tiettyjä aisteja ja refleksejä. Futis, kiekko jne.


    • Eioohyvätollanen

      Nuoren 36 v. naisen neuvo: Jätä se (jos nainen pysty somea jättämään!). Ei arvosta sinua ollenkaan. Ihmisiltä on mennyt järki näiden älylelujen kanssa. Surullista ja ärsyttävää. Itse lopetin tuommoisen kokonaan, elämä on tässä ja nyt, kasvotusten.

      • SairastaKannanottoa

        Jokasella lienee se oma juttu siinä miksi somettaa, eikä tässä päde mikään yleistys että näin kun on sinulla, näin on kaikilla.... hoijakkaa...


      • Eioohyvätollanen
        SairastaKannanottoa kirjoitti:

        Jokasella lienee se oma juttu siinä miksi somettaa, eikä tässä päde mikään yleistys että näin kun on sinulla, näin on kaikilla.... hoijakkaa...

        Taisi kalikka kolahtaa ja se koirahan ulahtaa...? Sori, mut ei tuota voi puolustella, tuota aloittajan emännäntekeleen hommaa. Onhan niitä syitä juu: Tekosyitä meillä kaikilla! Ihme häsläämistä se on, ei mitään muuta! Et pysty itekään lopettamaan?


      • sekoaon

        Aito sosiaalinen kontaksti tulee kasvotusten ei missää sosiaalisessa mediassa. Onhan se jo tutkimuksissakin todettu että ihmisten välinen kommunikaatio on heikentynyt älylaitteiden myötä. Minullakin on älypuhelin mutta käytän vain normaalisti soittamiseen ja tekstareihin, se ei ole mulle leikki/hupi väline. Joskus käyn keskustelupalstalla mutta seurustelen aidosti tuttujen ja kevereiden kanssa naamatusten. Vaimoa olen myös yrittänyt "hätistellä" välillä pois älylaitteiden kimpusta mutta on kuin teini kun saa käteensä jotain niin ei voi lopettaa, täytyy vissiin miettiä naisen vaihtoa tai käyttää vieraita seksipuuhiin kun älylaitteet tuntuu vievän kaiken yhteisen ajan.


    • Wikkivälkky

      Jep jep... aito sosiaalinen kontakti syntyy kun lopettaa väistelyn ;))) siinä ne istuu perseellään kadulla ja pyytelevät anteeksi, siitä se sitten alkaa....... koulutus.

    • Yksinparisuhteessa

      Minä myönnän myös, että roikun Facessa ja netissä luurin kanssa illat pitkät. Ei minulla seksi elämä häiriinny, jos vaan olisi kumppani jonka kanssa sitä arki iltaisin harrastaisi. On niin väsynyt töistä, että turha ajatellakkaan.
      Minä luen face päivityksiä ja saatan laittaa itsekkin jotain. Luen iltapäivälehdet ja muita kiinnostavia artikkeleita. Harvoin viestittelen ystävien kanssa. Muita miehiä en katsele. Ystäviä etsin, koska minulla ei juuri ole ystäviä ja netistähän löytyy, jos löytyy. Ei välttämättä kannata mustasukkaiseksi alkaa. Mutta jotain yhteistä tekemistä parisuhde tarvitsee pysyäkseen elossa.
      Ketään ei voi väkisin pitää. Silti keskustelu ennen muita johtopäätösiä on tarpeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3171
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2612
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      387
      2551
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2076
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1907
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1307
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe