Hääpäivän vietto

fideliino

Meillä ei vietetä hääpäiviä. Vietetäänkö teillä, miten?

15

493

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7369

      Varsinaiset rällingit 40v hääpäivänä. Vaimoni muistutti asiasta ja varasin pöydän loma-asuntomme parvekkeen vastapäisestä, tasokkaasta El Meson de la Costa raflasta.
      Varauksen yhteydessä mainitsin juhlimisen aiheen joten ravintola tarjosi pullon kuohuviiniä.
      Illastimme ja lahustimme asunnolle.

      45v juhliksi vaimolleni riitti lounas kohtuhintaisessa ravintelissa.

      Tuossa nuo 47:n vuoden juhlat ovatkin.
      Saa nähdä miten selviän 1,5kk:n kuluttua olevasta 48:sta.

    • Reettaretikka

      Kyllä juhlitaan, vaihtelevin tavoin. Hopea- ja rubiinihääpäivinä matkustettiin SUomen rajojen ulkopuolella ja juhlistettiin vuosipäivää pidemmän kaavan mukaisesti. Joskus on käyty ulkona syömässä, joskus laitettu kotona yhdessä ruokaa jne. JOskus ei ole juhlistettu muuten kuin mies on ostanut kukkia ja minä keittänyt kakkukahvit.

    • NäinMyöskin

      Vähintään juodaan lasit kuohuviiniä. Aina muistetaan jotenkin.

    • 20vyhdessä

      Ei muita, kun täysiä kymppejä, tulee nyt syksyllä 20 v täyteen ,niin päätettiin pitää osa lomasta elokuussa ja matkustetaan Venetsiaan jossa oltiin häämatkalla.

    • Vietämme

      Ensimmäinen avioliittoni kesti 20 vuotta. Emme viettäneet hääpäivää emmekä juhlistaneet muitakaan suhteen "merkkipäiviä".

      Toisessa liitossani huomioimme suhteemme merkkipäiviä (kihlaus, hääpäivä, muut suhteemme kannalkta erityiset päivät), toistemme syntymäpäiviä, muistamme Jouluna, Ystävänpäivänä jne.

      Siihen en ota kantaa onko jompi kumpi käytäntö toistaan parempi tai huonompi. Jokainen suhde on erilainen käytännöiltään. Mutta omalla kohdalla romantiikkaa ja tuteita ravitsee kyllä se, että huomioimme toisiamme juhlassa sekä arjessa enemmän kuin mihin olen aiemmin tottunut. Koen itseni jotenkin arvokkaammaksi ja tärkeämmäksi tässä suhteessa.

      • 7369

        Minä haluan huomioida kumppaniani spontaanisti, kalenteriin sitoutumatta.
        Tiettyjen, nimenomaisten päivien juhlistamisessa on helposti rutiininomaista velvollisuuden tuntua.
        Yllätyslahjukset arvostetumpia?


      • NäinMeillä
        7369 kirjoitti:

        Minä haluan huomioida kumppaniani spontaanisti, kalenteriin sitoutumatta.
        Tiettyjen, nimenomaisten päivien juhlistamisessa on helposti rutiininomaista velvollisuuden tuntua.
        Yllätyslahjukset arvostetumpia?

        Minusta yllätykset tulevat vielä näiden normaalien merkkipäivien muistamisen lisäksi...


      • Vietämme
        NäinMeillä kirjoitti:

        Minusta yllätykset tulevat vielä näiden normaalien merkkipäivien muistamisen lisäksi...

        Ajattelen samoin .

        Merkkipäivien lisäksi ne arjen pikkuyllätykset ovat osana toistemme huomioimista. Olen kyllä ihan yllättynyt, miten tuo huomioiminen saa minut iloiseksi. Aiemmassa liitossa emme huomioineet ja pidinkin sellaista jotenkin teennäisenä. Nyt kun tilanne on toinen, niin huomaan muistamisen arvon. Se ei olekaan teennäistä vaan tuottaa iloa miettiä miten huomioisi toista ja tuottaa iloa myös saada toiselta huomiota. Se kuvastaa keskinäistä arvostusta.


    • Kukkamies

      Meillä aviovuosia takana vasta 6, yhteistä taivalta 12. Omaa rouvaani muistan hääpäivänä milloin mitenkin. Viimeksi yllätin vaimoni kunnon pihviaterialla viinin kera hääpäivänä. Hän on yllättänyt minut leipomalla. Joskus olemme varanneet hotelliyön omasta kaupungistamme parhaasta hotellista ja tehneet irtioton normaalin perhe-elämän arkeen. Se on tehnyt hyvää.

    • muistamatontäällä

      Jos jompikumpi muistaa tuon päivän, se tulee mainittua. Meille jokainen päivä on yhtä arvokas. Ollut jo kymmeniä vuosia!

    • lakitekninensyy

      Hääpäivää ei juhlita mitenkään, kumpikaan ei sitä muista, koska sillä päivällä ei ole samanlaista myönteistä merkitystä kuin tapaamispäivällä.
      Sen muistaa molemmat ja sitä juhlimme joka vuosi. Me olemme miehen kanssa olleet yhdessä ensitapaamispäivästä saakka. Meillä rakkaus iski kertalaakista eka silmäyksellä. Yhteen muutettiin 2 viikon päästä.

      Meille vihkiminen oli sairauden sanelema juttu. Olimme asuneet yhdessä jo yli 15 vuotta, emmekä olisi menneet vihille edes silloinkaan, mutta sairastuin vakavasti, elinaikaodotteeni oli alle 3 kk.
      Kävimme vihillä pelkästään sen takia, kun kaikki omaisuuteen ja lapsiin liittyvät asiat ovat helpompia avioliitossa ollessa kuin avoliitossa, siinä tapauksessa jos toinen kuolee.
      Onneksi en kuollut, nyt ollaan oltu yhdessä jo 45 vuotta :).

    • eitarvetta

      On säästynyt tuollaiseltakin, monet varmasti viettää mutta...ei ole avioliitto mua varten jo nuorena päätin etten mene avioon. Myös nykyinen pitkä aikainen naiskumppani hyväksyi asian muutaman kerran keskustetuaan aiheesta.

    • Näinmeil

      Ei vietetä ja jos laitan jotain erikoista tai vaikka ostan lahjan, niin mitään vastinetta ei asialle saa. Joten en enää edes yritä. Ystävänpäiväkin on kuulemma kaupallista hömpötystä, joten sitä en mainitse enää ikinä.

      • OnnekasVaimo

        Noin oli minullakin ex-miehen kanssa.
        Nykyisessä liitossa on ihanaa kun mieskin muistaa juhlapäivinä ja joskus muulloinkin.
        Itsekin teen miehelleni arjen pikkuyllätyksiä ja tietysti muistetaan nuo juhlat.
        Useimmiten käymme jossain syömässä, joskus ajoitamme lomamatkan juhlan aikaan ja toisinaan teemme romanttisen aterian kotona. Tai puutarhassa!


    • Anonyymi

      Ei mitenkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe