Pirttihirmut

sinkkunaparempi

Onko avioliitto yleensä tuollaista? Olen saanut sen käsityksen kahdesta ystävästäni jotka ovat avioliitossa. Kummallakin miehellä on pirttihirmu ja ilkeä vaimo ja kummatkin miehet ovat täysin vaimojensa tossun alla. Vaimot kyttäävät miestensä jokaisen puhelun ja myös määräävät saako tämä vastata tulevaan puheluun vai ei. Vaimot myös vahtivat miestensä menoja ja määräävät myös sen saako mies lähteä jonnekin vai ei, vaimon lupa on oltava aina kaikkeen. Miehet joutuvat myös tekemään kaiken mitä vaimo kulloinkin saa päähänsä kuten erilaisia kotitöitä ja remonttihommia. Jos mies sattuu olemaan jossakin vaimo soittaa, että HETI KOTIA! ja aina nämä miehet ovat myös heti siltä seisomalta lähteneet ja kovalla vauhdilla ovatkin lähteneet.

Sitten tulee tämä ongelma, että nämä miehet pelkäävät ja myös inhoavat vaimojaan ja haluavat mitä erilaisimmilla tekosyillä päästä eroon vaimostaan, että saisivat olla rauhassa edes hetken. Olenkin joutunut todistamaan erilaisia tekosyitä joiden takia mies on "karannut" omille teilleen, että pääsisi hetkeksikään eroon vaimostaan. On se tuo avioliitto hupaisaa ainakin kun seuraa näiden kahden miehen avioliittoa. Olen tavannut kyllä nämä kyseiset vaimokkeet ja itsekin kyllä pelkäisin niitä on siinä semmoset pirttihirmut, että oksat pois. Ulkonäölläkään ei ole siunattu joten ihmettelen miksi miehet yleensäkään ottivat nämä vaimonsa. Ehkä kävi niin, että jollain konstilla nuo vaimot huijasivat nämä miehet itselleen koska nämä miehet sattuvat olemaan aika heikkoja nyhveröitä eli oikeita unelmamiehiä tuollaisille pirttihirmuille.

91

2833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peilinäyttää

      Se johtuu sinusta, saastutat ja pilaat kaikki lähelläsi olevat ihmiset.

    • Oletkateellinenniille

      Voi voi sinä ukkomiesten ymmärtäjä. Meillä mies kulkee harrastuksissaan ja yksin jos en pääse tai olen itse harrastuksissa. Tuskin kukaan on tossun alla. Se on yleinen vitsi. Ja olet nähnyt nämä pirttihirmut no et ole ihastunut näihin naisiin joten et tiedä miksi ovat aviossa. Toisaalta mietippäs sitä mitä etuja saavat hirmuista? Kai jotain kun aviossa pysyvät. Olet kateellinen niille kun niillä ei ole yksinäisyyttä eikä seuranpuutetta kuten sulla. Älä viitsi tuomita ukkomiehiä ulkonäön vuoksi. Äläkä arvostele ukkomiehen päätöstä puolison valinnassa. Kuullostat itse olevasi huonoa aviomies materiaalia kun tuomitset toiset. Tai sitten olet niin sanottu sinkku nainen joka ystävää esittää ja kun kotiin tulee komento luotasi?

      • Tossun_alla_minäkin

        Niin yksin ei mies ole missään kun ollessaan pirttihirmun kanssa liitossa. Liitossa pysytään, koska se vaikuttaa paremmalta vaihtoehdolta kun täydellinen syrjäytyminen.


    • Nyhverökö

      Havaintosi ovat osuvia, mutta et vielä ymmärrä kuviota, koska ilmeisesti et ole vielä rakastunut tulenpalavasti kehenkään. Rakkaus on sitä, että haluaa rakkaalleen parempaa kuin itselleen.

      Sitä paitsi tämä on hinta tuhansista taivaallisista orgasmeista, joita ilman nämä "nyhveröt" jäisivät ilman vaimojaan.

      • eienäää

        Se on vaan valitettavaa, että aina se paremman haluaminen ei ole molemmin puolista.
        Sitten kun sinäkin olet 10 vuotta halunnut toiselle vain parasta ja sinä olet syy hänen kaikkiin ongelmiin maan päällä, niin voi olla että mieli muuttuu.
        Ja niistä tuhansista orgasmeista..voin sanoa että 10 vuodessa ei ollut edes puolta tuosta määrästä ylipäänsä seksiä.
        Alkuun joku päivä, alkuhuumaan jälkeen kerran/pari viikossa. 2-5v väli ehkä 2-3 kertaa kuussa. 5-10v väli 1-2 kertaa puolessa vuodessa.


    • aloittaja-

      >>tämä on hinta tuhansista taivaallisista orgasmeista<<

      BUAHHHAHHAHAHAHHH

      Johan vitsin murjaisit, kunpa näkisit keistä kyse :D

      • kaikenlaistaaivopierua

        Niinpä taisit murjaista, kun sinulle ei voi ulkopuolisena käsitystä yhdenkään tarkkailemasi onnesta eikä orgasmien määrästä.


      • Tossun_alla_minäkin
        kaikenlaistaaivopierua kirjoitti:

        Niinpä taisit murjaista, kun sinulle ei voi ulkopuolisena käsitystä yhdenkään tarkkailemasi onnesta eikä orgasmien määrästä.

        Tälläkin palstalla yleisin yksittäinen valituksen aihe on, että aviolitosta on seksi loppunut. Jos seksi on loppunut, niin onnesta ja orgasmeista saanee vaan unelmoida. Moni sinkkumies saanee enemmän ja parempaa seksiä kuin avioliitossa.


      • Nyhverökö

        Niin, laskeskelin, että kahdenkeskisiä orgasmeja tuli noin 2000-3000 (ja saman verran puolisolle), ennen kuin ne loppuivat.


    • painajaisia

      Kuvaus sopii täysin omien vanhempieni suhteeseen.
      Isäni oli pelkkä kusitolppa ilman vähäisintäkään mahdollisuutta omaan elämään.
      Kaiken oli tapahduttava äitini kontrollin alla. Eläminen, oleminen, talous, kaikki.
      Aina joskus isäni protesti sai väkivaltaisia muotoja ja silloin harrastimme vauhdikasta ulkoilua vuodenajasta riippumatta.

      Kaikkien töissä käyvien oli vietävä pirttihirmulle tilipussit avaamattomina ja sitten perustellen kerjättävä rahaa omaan käyttöön.
      Ajan käytön kontrolli koski täydellisenä vain isääni. Yhtenä esimerkkinä isäni erehtyi yhtenä juhannusaattona menemään kavereidensa kanssa juhlapaikan läheisyyteen porukassa maistelemaan kossua ja juttelemaan.
      Olin alle kouluikäinen ja äitini herätti minut klo23:n tietämissä ja riepotti mukanaan muutaman kilometrin päähän etsimään isääni.
      Se oli harvoja kertoja kun isäni piti pokkanssa. Hänellä ei ollut luontoa lähteä luikkimaan pirttihirmun komennon mukaan.

      Olipa helppo lähteä siitä pesästä.

      Tuo lapsuuden painolasti oli vakuttamassa puolisoni valinnassa ja jopa onnistuneesti.
      Ei nainen saa olla mikään kynnysmatto mutta aitoa, hyvää tahtoa tyydyttävään yhteiselämään täytyy löytyä.

      Tuttavapiirissämme ei näkyvästi ole tuon asteen justiinoja mutta muutamassa pariskunnassa on havaittavissa ehdottomat käskysuhteet, myös toisinkin päin.

      • mekkk

        Se tyh,yys tulee kuuri tuosta että antaa itseään pompotella ja itse miehenä en ainakaan palkkaani kennellekkään anna vaan pidän itse ja sitten katsotaan yhteisen kulut ja paljonko kumpikin maksaa. Omaa elämää ja harratuksia pitää olla. on minuakin nuorempana joku entisista naisistani yrittänyt määräilla mutta ei onnistunut kun tein selväksi miten ollaan ja se siitä.


      • Nyhverö

        Minulla on oikea pirttihirmu vaimona, saan usein selkäänikin niin että tuntuu, toisaalta nautin kun ei tarvitse päättää mistään ja jopa joskus tyydyttää minut.


    • Hyvätnaurutsai

      Voi voi kuka alistuu pirttihirmun alle ja miksi? Eihän pakkoavioita ole olemassa. Säälittäviä kertomuksia ja kuviteltuja juttuja. Vai pirttihirmu korkeintaan tuon nimen saa vaimo jota petetään ja kakkoset uskoo raukan ukkomiehen olevan tossua alla eikö niin? En minä tunne ketään ystävistäni joka olisi tuollaisen pirttihirmun kanssa pakosta. Tuskin väitökset ovat joko kateellisen kaverin tuottamaa kertomusta kaverin aviosta tai kakkosen kuvitelmaa kun toinen ei eroa hänen vuokseen. Vai pirttihirmuja on olemassa kellähän ukkomiehellä on sellainen? Tuskin kellään! En usko ei naiset niin kamalia ole. Joten nämä tarinat ovat keksittyä paskaa.

      • aloittaja-

        Kyllä näin on ja todellakin nuo naiset ovat vielä pahempia mitä olen kertonutkaan. Miehet ovat ihan pakosta naimisissa toinen ei voi erota koska on uskonnossa joka kieltää avioeron ja joutuisi erotetuksi uskonnostaan jos eroaisi vaimostaan, on myös sen verran jo iäkäskin, että en tiedä jaksaisiko eds hakea eroa enää. Tiedän myös, että tuo mies asuu eri rakennuksessa kuin pirttihirmu koska pirttihirmu ei päästä miestään miehen omaan omistamaan taloonsa ja on ajanut miehensä pihan perällä olevaan ulkorakennukseen asumaan. Pirttihirmu silti itse asuttaa miehensä omakotitaloa yksin.

        Toinen on lasten takia pakosta naimisissa eli vaimoke sitoo lasten kautta miehen avioon. Mutta luulen, että kun nuo lapset kasvaa aikuiseksi ja lähtevät kotoa niin mies ottaa eron hetimiten. Ja mistäkö tiedän näiden miesten ongelmat? no siitä kun nämä miehet hakevat minulta jonkinlaista apua ja lohdutusta päivittäin kun eihän noilla nyhveröillä muita ystäviä ole kuin minä joten tiedän enemmän kuin täällä kerron.


      • Tossuraukka
        aloittaja- kirjoitti:

        Kyllä näin on ja todellakin nuo naiset ovat vielä pahempia mitä olen kertonutkaan. Miehet ovat ihan pakosta naimisissa toinen ei voi erota koska on uskonnossa joka kieltää avioeron ja joutuisi erotetuksi uskonnostaan jos eroaisi vaimostaan, on myös sen verran jo iäkäskin, että en tiedä jaksaisiko eds hakea eroa enää. Tiedän myös, että tuo mies asuu eri rakennuksessa kuin pirttihirmu koska pirttihirmu ei päästä miestään miehen omaan omistamaan taloonsa ja on ajanut miehensä pihan perällä olevaan ulkorakennukseen asumaan. Pirttihirmu silti itse asuttaa miehensä omakotitaloa yksin.

        Toinen on lasten takia pakosta naimisissa eli vaimoke sitoo lasten kautta miehen avioon. Mutta luulen, että kun nuo lapset kasvaa aikuiseksi ja lähtevät kotoa niin mies ottaa eron hetimiten. Ja mistäkö tiedän näiden miesten ongelmat? no siitä kun nämä miehet hakevat minulta jonkinlaista apua ja lohdutusta päivittäin kun eihän noilla nyhveröillä muita ystäviä ole kuin minä joten tiedän enemmän kuin täällä kerron.

        No sitten jos uskoto sen kieltää. Joutuu raukka kärsimään pirttihirmusta loppuelämänsä kun uskonto sen kieltää. Aika sisäsiittoista teillä nuo kuviot? Eikö kannattaisi erota uskonlahkostaan ja sitten hirmustaan? Ei se elämä muutoin muutu ja tossun alla paha olla? Onneksi löytyy noita ukkomiehen ymmärtäjiä kun raukat joutuvat tossun alla elämään. Ilmankos nykyään on noita naisia jotka höyläävät ymmärtäväisinä ukkomiesten ahdinkoa? Tässäpä selitys niille!


      • Tossun_alla_minäkin

        Ei ole pakkoavioliittoja ei, mutta naiset muuttuvat ajan kanssa, enemmän kun miehet. Kun on yhteinen asunto ja yhteiset lapset, ystäväpiiriksi on valikoitunut naisen ystävät ja miehen omat ovat jääneet taakse, on kynnys korkea lähteä huonostakin suhteesta. Moni pirttihirmun kanssa oleva mies on luonteeltaan niin epäitsekäs ja kiltti, ettei myöskään kehtaa jättää vaimoaan.


    • rehtipeli

      Kyllä noita alistajia löytyy kummastakin sukupuolesta. Olin joutua vastaavaan tilanteeseen avovaimoni takia mutta pidin pintani. Jokaisella pitää olla omaa aikaa ja rauhaa ja voin sanoa että jos avovaimoni kyttäisi tai kuuntelisi puheluitani tai vahtisi menemisiäni se olisi sitten avoliitto siinä.

    • vaimosatavuotta

      Juu kylläavioliitot ovat juuri tuollaisia, vaimo on ruma pirttihirmu ja mies tosukka. Tässäpä vastaus idioottikysymykseen.

    • Uskaltaakoedesyrittää

      Huh ei kannata siis aviota edes haaveilla? Sillä riskillä että pirttihirmuksi muuttuu nainen? Ei pojat ei hyvältä kuullosta kyllä! Tälläistä esimerkkiä annatte nuoremmille? Onko edes toivoa löytää kunnollinen nainen? Vai ovatko kaikki yhtä sairaita?

      • Tossun_alla_minäkin

        Jotkut liitot ovat parempia, mutta aika moni on sellainen missä toteutetaan naisen agendaa parisuhde-elämästä.


    • eienäää

      Joo kyllä se aika lähelle noin menee. Ei nyt ihan tarkalleen ja riippuu tietenkin ihmisestä myös itsestään.
      Jos ihmettelet miksi miehet suostuu tuollaiseen, niin se johtuu siitä että ei se alusta asti ole sellaista ollut. Alku on ollut mukavaa, on ollut seksiä, läheisyyttä, ystävällisyyttä ym..se lähtee pikkuhiljaa tuohon suuntaan ( ei siis kaikilla ) ja sitä ollaan niin syvällä, ettei edes huomaa olevansa kaltoin kohdeltu..tai sitten huomaa, mutta jossain syvällä sisimmissään odottaa, että toinen muuttuu sellaiseksi kuin aikoinaan oli.
      Sitä tämä elämä on ja itse olemme kumppanimme valinnut..minä päätin lähteä, kun huomasin olevani syntipukki ihan joka ikiseen asiaan mikä toisen elämässä oli pielessä.

      • fgfjff

        Jotkut miehet ei kestä sitä, että parisuhteeseen syntyy lapsi, joka vie sen hänen paikkansa ykköshellittynä. Naisen luonnollinen hoivan tarve ajaa kaiken yli ja hormoonitoiminta muuttuu. Miehelle ei tapahdu samaa ilmiötä isäksi tullessaan.


      • Tossun_alla_minäkin
        fgfjff kirjoitti:

        Jotkut miehet ei kestä sitä, että parisuhteeseen syntyy lapsi, joka vie sen hänen paikkansa ykköshellittynä. Naisen luonnollinen hoivan tarve ajaa kaiken yli ja hormoonitoiminta muuttuu. Miehelle ei tapahdu samaa ilmiötä isäksi tullessaan.

        Ja jotkut naiset taas näkevät syyttävät kaikesta miehiä, huomaamatta että ovat itse muuttuneet kylmiksi materialisteiksi, joille tärkeää on vain se miltä asiat ulospäin näyttävät.


      • Vääräjärjestys
        fgfjff kirjoitti:

        Jotkut miehet ei kestä sitä, että parisuhteeseen syntyy lapsi, joka vie sen hänen paikkansa ykköshellittynä. Naisen luonnollinen hoivan tarve ajaa kaiken yli ja hormoonitoiminta muuttuu. Miehelle ei tapahdu samaa ilmiötä isäksi tullessaan.

        Kai ymmärrät, että parisuhteessa puolison kuuluu aina tulla ensin. Ihmisillä on harhakäsitys, että lapset ensin, mutta totuus on se että kun puolisot voivat hyvin, niin sitten voivat lapsetkin.
        Jos jätät miehesi/vaimosi tarkoituksella taustalle, niin tottakai se pahaolo heijastuu myös lapsiin. Pitäkää huolta toisistanne ensisijaisesti ja osoittakaa rakkautta ja arvostusta, niin lapset voivat aivan varmasti hyvin.


      • 7835983

        Kai ymmärrät, että olet ihan väärässä.


      • Vääräjärjestys

        No ihmeessä perustele sitten näkemyksesi, niin kuin minäkin tein.
        Onko se siksi että sinut on opetettu ajattelemaan niin?
        Jos itse ajattelet ihan oikeasti, niin ymmärrät miten perheen arvojärjestys menee ja miksi.
        Tässä ei nyt siis puhuta siitä jos toisella on jokin alkoholiongelma tai vastaava, missä tietenkin pitää ajatella lasten parasta.
        Ihminen valitsee itselleen kumppanin kenen kanssa haluaa olla loppuelämänsä ja rakastaa..tehdä lapsia..sitten kun tulee lapsia, niin se kumppani ei olekkaan enää tärkein..oho miksiköhän niitä eroja tulee niin paljon? Kertoo miten olet kohdellut kumppaniasi ja kuinka paljon häntä arvostat..
        Koska olen väärässä, niin väität siis, että jos kumppanit asettavat toisensa ensisijaiseksi, niin lapset kärsivät siitä jotenkin? Voitko kertoa miten?


      • Jos tuöemme vaikka pitkältä reissulta, on tärkeämpää saada lapset ensin vaikkapa ruokittua ja nukkumaan, kuin keskusteöla syvälöisiä kumppanin kanssa,


      • 98357535
        Vääräjärjestys kirjoitti:

        No ihmeessä perustele sitten näkemyksesi, niin kuin minäkin tein.
        Onko se siksi että sinut on opetettu ajattelemaan niin?
        Jos itse ajattelet ihan oikeasti, niin ymmärrät miten perheen arvojärjestys menee ja miksi.
        Tässä ei nyt siis puhuta siitä jos toisella on jokin alkoholiongelma tai vastaava, missä tietenkin pitää ajatella lasten parasta.
        Ihminen valitsee itselleen kumppanin kenen kanssa haluaa olla loppuelämänsä ja rakastaa..tehdä lapsia..sitten kun tulee lapsia, niin se kumppani ei olekkaan enää tärkein..oho miksiköhän niitä eroja tulee niin paljon? Kertoo miten olet kohdellut kumppaniasi ja kuinka paljon häntä arvostat..
        Koska olen väärässä, niin väität siis, että jos kumppanit asettavat toisensa ensisijaiseksi, niin lapset kärsivät siitä jotenkin? Voitko kertoa miten?

        Avioliitto on lapsia varten eikä lapset avioliittoa varten. Lapsia ei uhrata avioliiton tähden vaan avioliitto lasten tähden, jos se on välttämätöntä.

        Lapset eivät todellakaan automaattisesti ole onnellisia, jos vanhemmat ovat. Ja lapset puolestaan melkein välttämättä tekevät vanhemmistaan jos ei nyt onnettomia niin ainakin hermoraunioita.


      • Ohimenii

        Tässä molemmat ohittavat kokonaan pointin, tai ei halua ymmärtää.
        Ei avioliitto olekkaan lapsia varten, vaan perheen arvojärjestys. Ihan samalla tavalla voi kysyä ,että miten pidät lapsista huolta, jos et ole itse kunnossa?
        En puhu nyt lasten ruokkimisesta ja nukkumaan menosta..eihän sillä ole mitään tekemistä perheen sisäisen arvojärjestyksen kanssa.
        Lapset eivät auttomaattisesti ole onnellisia, jos vanhemmat ovat, mutta lähtökohdat ovat huomattavasti paremmat. Mieti nyt itse rikkinäisen, kunnioituksen puuttumisen, riitelyjen, ym omaavien pariskuntie lapsia..se on maailmankuva mihin he kasvavat ja minkä saavat...ja elävät loppuelämänsä itse samanlaisissa parisuhteissa ( todennäköisesti ).

        Eniten minua kiinostaa se, miksi tämä saa niin paljon vastaväitteitä? Onko se niin vaikea arvostaa puolisonsa tärkeimmäksi, se kenen kanssa on halunnut olla loppuelämänsä?
        Eihän se tarkoita, että jätät lapset ruokkimatta tai et laita nukkumaan..
        Hyvä esimerkki..otetaan uskossa oleva ihminen, ei siis nyt puhuta kirkkokunnista, vaan todellisesta uskosta Jumalaan.
        Raamattu opettaa, että Jumala on aina ensimmäinen..kaikki muu tulee sen jälkeen. Väitättekö, että ihminen joka uskoo Jumalan Sanaan, ei pidä huolta lapsista ja puolisosta?


      • KURALLA

        N AUTIN SUURESTI KUN SAAN PALVELLA VAIMOANI, KERRAN HÄN KUTSUI YSTÄVÄTTÄRIÄÄN KYLÄÄN, OLIN TIETYSTI TARJOILIJA. VAIMONI HERMOSTUI KUN PUHUIN ERÄÄN YSTÄVÄTTÄRENSÄ KANSSA, KOMENSI MINUT MAKUUHUONEESEEN JA SAIN VYÖSTÄ PALJAALLE PERSEELLENI NIIN ETTÄ HUUSIN KUIN SYÖTÄVÄ. MENIN NÖYRÄNÄ POIKANA TAKAISIN TARJOILEMAAN, MUN PENIKSENI OLI TODELLA JÄYKKÄ JA VAIMON YSTÄVÄTTÄRET VAIKUTTIVAT KIUSAANTUNEILTA MUTTA MINUSTA SE OLI HUIKEAN HYVÄ TUNNE.


    • Uskotaankaikk

      Eikö ole ihanaa kun me kaverit tiedetään toisten aviot ja niiden taustat? Varsinkin kun kaveri itse kertonut? Helvetti älkää naurattako! Kukaan toinen voi arvostella toisten avioita ja niiden taustoja. Ihan totta. Kukaan ei tossun alla asu. Hyvät naurut kyllä sai moisista kertomuksista! Jonkun katkeran kakkosen kertomana tuollaista voisi ymmärtääkin. Mutta ihan totta kaveri muka kaverilleen kertoilisi olevansa tossun alla! Kuinka kaverit olisi niin ymmärtäväisiä kun toinen raukka tossun alla? Mutta korkeintaan kakkonen joka jäänyt ilman voi tälläistä kuviteltua tarinaa kertoa jotta itselläkin helpottaisi olo kun toinen ei eroakkaan. Lopettakaa ihmeessä juorujen liikkeelle pano ja antakaa niiden kaverien olla siellä tossun alla jos haluaa. Ei sitä kukaan uhkailemalla pidä tossun alla joten ei huolta kaverin aviosta tarvitse kantaa!

      • puhekuulijanmukaan

        Niinpä, parhaiten kai kakkoset noita tossunalaisia juttuja uskoo, eivätkä edes tajua, että jutut on ihan heitä varten keksitty. Mieskaveriporukoissa puhutaankin sitten ihan eri juttuja, ei tossunalaisista ollenkaan.


    • Umpikujassa

      Olen ehkä surullisin tapaus mitä olette kuulleet ja myös täysin syyllinen omaan ahdinkooni.
      Jo suhteen alussa minun olisi pitänyt nähdä tulevaisuuteni.
      Mutta minkä sille voi kun on niin rakkaudesta sokea, että alistuu toisen riepoteltavaksi.
      Alku oli huumaa, palavaa rakkautta ja intohimoa. En nähnytkään muita naisia kuin hänet.
      Oli vain minä ja hän, ja se oli kuin parhaassakin rakkaus elokuvassa.
      Olin huumattu.

      Jo silloin vaimoni alkoi rakentamaan muureja ympärilleni, aluksi murjottamalla ja vetoamalla että en välitä hänestä jos menen kavereiden kanssa ulos.
      Hänen mielestään minun kaverini olivat huonoa seuraa ja voisin ajautua pettämään heidän seurassaan. Joten vietimme monet vuodet vain hänen kavereiden seurassaan.
      Saimme lapsia ja elämä oli ihanaa. Ainakin niin kauan kun tein juuri niinkuin vaimoni halusi.
      Hän sai kyllä mennä miten halusi, minä en.
      Kävi polttarit, Laivareissut ja baarit.
      Eikä se minua haitannut, koska toivoin että minäkin sitten pääsisin mutta turha luulo.
      Miesten reissut ovat kuulemma pano reissuja. Ja olen niin heikko että sortuisin heti.
      Jos kävin jossain niin vain hänen kanssaan ja kun häntä huvitti mennä.

      Lapsien (3) syntymisien jälkeen seurasi joka kerta raskaus masennus joka oli erittäin raskasta aikaa minulle. Niin monet raivokohtaukset, tavaroiden rikkomiset ja hääkuvien repimiset ovat jättäneet pysyvät arvet mieleeni.
      Lenkillä käydessäni sain aina epäilyjä ja kadulla hänen kanssaan kävellessä opin pitämään
      Katseen maassa jotta katseeni ei osuisi nais puoliseen henkilöön.
      Kerran kun olimme tivolissa katsoin kuulemma himoiten strapetsi esiintyjää ja häpäisin hänet kun halusin panna tuota naista.

      Jos hän teki jotain väärin, niin heittäytyi sängyn pohjalle itkemään ja odotamaan lohduttamistani.
      Ja minä tossuna tietysti häntä lohdutin vaikka olinki vihainen.
      Hyvin harvoin tämän 20 vuoden aikana olen kuulut sanan anteeksi.
      Se ei kuulu hänen sanavarastoon, sillä eihän hän ollut koskaan väärässä.
      Se oli aina joku muu.
      "Saatanan huora pois edestä mulla on kiire" -autossa lasten kanssa
      "Vittu mä en ainakaan tätä paskaa kuuntele" - mun musiikki valinta

      Seksi hänen kanssaan on hyvää mutta aina hänen ehdoillaan tapahtuvaa ja pihtailevaa.
      Häntä pitää aina hyväillä ja paijailla jotta sitten hän voisi vaan maata selällään antaa minun hoitaa hommat.
      Kyllä hänkin antaa esim. suuseksiä mutta yleensä vain palkintona jos olen ollut kunnolla.
      Ja siitä jää aina olo että on jotain velkaa.

      Rahat ovat aina oleet "yhteisiä" koska se on kuulemma ainut oikea ratkaisu perheessä.
      Koko suhteen ajan olen ollut vaki töissä ja hän epämääräisissä osa-aika töissä.
      Hän tuhlaa rahaa mihin haluaa mutta minä joudun perustelemaan aina ostoksiani.
      Myös minun perintöni sijoitettiin meidän yhteiseen asuntoon.
      Ja kyllä, olen idiootti.

      No miksi en sitten ole eronnut, no ehkä nuo lapset ovat pitäneet minut kasassa kaikki nämä vuodet, kun palava rakkaus on tukahdettu vain toisesta välittämiseksi.
      Nyt alkaa kuitenkin olla jo kuppi täysi ja olen miettinyt eroa jo pari vuotta.
      Se on vaan niin vaikeaa.
      Miten lähteä " täydellisestä" elämästä ja pilata lasten koti!
      Kyllähän tätä vielä hetken jaksaa on ollut ajatukseni nämä sumuiset vuodet.
      Kerroin vaimolleni ahdistuksestani ja hän muuttuikin parempaan suuntaan.
      Saan käydä salilla, lenkillä ja jopa firman virkistäytymis päivillä (ilman alkoholia)
      Luulin että jos se tästä.

      Ja p#skan marjat, sama pirttihirmu on palannut.
      Ja tämä minun ahdistukseni oli hänen mielestään vain kolmenkympin kriisi.
      Joka nyt saa loppua.

      Olen umpikujassa. Tukehdun pahaan oloon.

      • itselähtisin

        Kyllä kannattaa joko lähteä tai saada vaimo menemään terapiaan. Minulla sama kokemus, tosin lyhyempi aika.. ei se tilanne muutu ikinä, hän voi muuttua hetkellisesti koska pelkää että lähdet, mutta kun saa " varmuuden" jäämisestä, muuttuu pikkuhiljaa takaisin omaksi itsekseen. Tuo on loputon kierre, joka ei lopu koskaan ennen kuin toinen korjaa asiat mitkä siellä sisällä on pielessä.
        Tiedän että on vaikea lähteä, koska on lapsia, mutta pystyt olla parempi isä kun saat myös itse nauttia elämästä. Lapset aistivat sinun surkeuden, joten ei se pidemmän päälle heillekkään ole hyväksi.


      • gfdfd

        Oletko mennyt naimisiin jo 10-vuotiaana, kun olet 20 vuotta ollut yhdessä ja nyt on kolmenkympinkriisi eli provo taas.


      • Umpikujassa
        gfdfd kirjoitti:

        Oletko mennyt naimisiin jo 10-vuotiaana, kun olet 20 vuotta ollut yhdessä ja nyt on kolmenkympinkriisi eli provo taas.

        No jos 17 vuotiaana aloittaa niin 38 vuotiaana on ollut 20 vuotta yhdessä.
        Naimisissa toki vähemmän.
        Kaikki täällä ei ole provoja vaan joillekkin tämä on ihan todellista.
        Ikävä kyllä.


    • tientakaa

      Nimim. Umpikujassa on naimisissa narsistin kanssa. Sille ei voi mitään. Asia olisi pitänyt huomata seurusteluvaiheessa. Narsistin kanssa mikä tahansa ihmissuhde on tuhoisa tai vähintään hyvin hankala, on sitten kyse ystävyydestä, työtoveruudesta, esimies-alaissuhteesta, naapuruksista tai elämänkumppaneista, ihan mistä tahansa.

      Aloittajalle sanoisin, että siiskö kahden avioliiton perusteella olet saanut yleiskäsityksen avioliitoista?

      Kannattaisiko katsella vähän laveammin. Millainen avioliitto on vanhemmillasi, isovanhemmillasi, sisaruksillasi, yleensä sukulaisillasi, muilla ystävilläsi, työkavereillasi jne? Mikä käsitys sinulle on tullut vaikkapa tasavaltamme presidentin avioliitosta, onko se tuollainen pirttihirmun ja tohvelisankarin keskinäinen liitto, voisitko kuvitella sitä sellaiseksi? Etkö ole elämässäsi muka koskaan törmännyt onnellisiin aviopareihin?

      Tarkista siis kantojasi. Kyse ei ole siitä, onko kyseessä aviopari vai avopari, eikä edes siitä, onko kyseessä vain ns. seurusteleva pari. Jotkut ihmissuhteet eivät vain ole hyviä, ja jotkut taas ovat. Ei pidä miettiä muitten huonoja liittoja, vaan etsiä niitä hyviä, koska niitä kuitenkin on, ja miettiä, mikä niistä tekee hyvän. Siihen hyvään pitäisi itsekin pyrkiä. Jos asenne on valmiiksi se, että ei voi onnistua, ei onnistukaan. Jos toisessa näkee vain huonoja asioita tai jos tuntee, että ei saa arvostusta eikä olo tunnu hyvältä toisen kanssa, pitää etsiä toinen kumppani ja tehdä se siis jo ajoissa. Aina ei osaa tehdä oikeita ratkaisuja, sehän on selvää kun ihmisiä vain olemme, mutta pitäisi ainakin yrittää pyrkiä aina siihen hyvään.

      Syy siihen, että puolet avioliitoista päättyy eroon tai että jotkut liitot on huonoja, ei ole itse avioliitossa, vaan niissä ihmisissä jotka siihen avioliittoon ovat menneet. Avioliitolta odotetaan muita asioita, kuin mitä siihen sisältyy. On oltava valmis huolehtimaan toinen toisistaan ja kunnioitettava toista. On oltava samansuuntaiset elämäntavat ja mielenkiinnon kohteet ja tulevaisuudensuunnitelmat. Jos alunperinkin toisessa on asioita, joista ei pidä, niin ei ne asiat minnekään siinä avioliitossa katoa.

    • Umpikujassa

      En usko että puolisoni täyttää täysin tuota narsistin olemusta, koska osaa myös olla mukava ja hyvinkin rakastava puoliso. Luulen että hän on vain todella epävarma itsestään ja jollain tapaa mielisairas.
      Olen miettinyt myös pms häiriötä koska juuri kuukautisten aikaan saan todella hiipiä seiniä pitkin.
      On todella ahdistavaa tulla kotiin kun voi ovelta tuntea painostavan tunnelman.
      Ja yksikin väärä sana riittää täysimittaiseen sotaan.
      Tällaisina hetkinä haluaisin vain vajota johonkin syvälle.
      Lapsetkin ovat saanneet osansa tästä raivosta, välillä huutamisella ja toisinaan tavaroiden rikkomisella. Fyysistä väkivaltaa hän ei ole kuitenkaan koskaan kohdistanut muuhun kuin itseensä.
      Se ja itsensä tappamis uhkailut ovat todella inhottavia niin minusta kuin lapsista.

      Eroaminen on vaan niin vaikeaa. Entä jos vaimoni päättää päivänsä ja lapseni syyttää minua siitä ainiaan. Varmaa on se että ainakin hän myrkyttää lapset minua vastaan.

      Niin tai näin, luulen että jos haluan joskus vielä olla onnellinen niin minun on pakko erota.
      Tuntuu että olen vanki, ihminen ilman mitään oikeuksia.
      Kateellisesti seuraan kavereiden päivityksiä kaikesta, ja ajattelen että enkö ansaitse muuta kuin olla lastenhoitaja, elättäjä, palvelja, siivoaja, psykiatri... ovimatto.

      Tämä on ensimmäinen kerta kun olen uskaltanut purkaa ajatuksiani mihinkään ja on ollut jollain tapaa huojentavaa huomata että en ole ainut uhri tässä maailmassa.

      Huomenna on onneksi maanantai ja saan taas 8 tuntia levätä.

      • Tervesuhdeoppia

        Tarinasi on kyllä hieman kummallinen kun sanot että sinä et saa käydä missään tai pitää omia ystäviä. Kun epäilee sinua? Toinen taas kulkee ja nauttii. Eikö teillä puhuta asioista oikeilla sanoilla? Eikö olisi reilua peliä että sinä myös käyt poikien kanssa saunailloissa ym.? Ei ole tervettä alun alkaenkaan että toinen kulkee ja nauttii kun taas toinen on epäilyjä kohde eikä pääse minnekään? Asetelma on mielestäni hieman väärin miten suhteen näen koen itse. Suhteessa ollaan tasavertaisia ja samoja juttuja tehdään yhdessä ja erikseen. Kerro rohkeasti puolisollesi että haluat myös käydä nauttimassa. Puolisosi on kyettävä luottamaan sinuun ettet petä. Ja jos tähän ei kykene silloin kannattaa todella lähteä. Opetatko siis lapsillesikin että äiti saa kulkea ja nauttia ja isä on se joka niin sanotusti tossun alla makaa? Älä ihmeessä opeta tuollaista. Se alistumista toiselle. Ei tuollainen ole terve liitto ei millään tavalla katsottuna. Ei suhteessa alistua saa toisen niin sanottuun valtaan. Jos et sen takia kykene pyytämään itsellesi vapaata että alkaa tappelu silloin on taas arvon nimessä tapeltva oikeudesta saman arvoisesti. Et silloin kunnioita oikein edes kerta et "vaadi samaa kuten puolisosi. Ja tuollaisen suhteen opettaminen omille lapsilleen ei ole tervettä. Mieti jos joku lapsistasi joutuisi suhteeseen missä sitä alistetaan. Koska herkästi opituaan sinulta sen herkistää alistumiselle myös. Tee samoin puolisollesi kuten toivot sen tekevän sinulle.


      • Umpikujassa

        Onhan noita ystäviä pari, mutta hekin myös vaimon tuttuja tai "hyväksyttyjä"
        Ihan turha kuitenkaan luulla että lähtisin heidän kanssaan mihinkään iltaa istumaan jos vaimo ei ole mukana.
        Kerran yksi ihan mukava äijä pyysi metsästys reissulle mukaan, vaimo tokaisi vain että et muuten ole menossa mihinkään tai tavarasi odottaa pihalla.
        Hän kuulemma tietää ne reissut.
        Monesti olen miettinyt että pitäisikö kokeilla jos vaikka siitä se ero sitten tulisi.
        Ja sitten taas mietin kokonaisuutta ja annan periksi. Jos vaikka ensi kerralla.

        Olen kyllä puhunut asiasta mutta jotenkin asia kääntyy aina minun syyksi.
        "Mikä kriisi sulla taas on"
        "ei tässä mullakaan mitään lomia ole"
        Ja joka kerta erittäin halventava katse ja äänensävy.
        Tilannetta on erittäin hankala pukea sanoiksi.

        Jollain tapaa olen jo luovuttanut oman ajan tavoittelun, niin monen pettymisen jälkeen.
        Ja ahdistaa edes lähteä mihinkään kun tietää mikä sota siitä syttyy.

        Onhan suhteessa tietysti hyviä hetkiä myös. Enhän muuten olisi tässä.
        Voisi sanoa että elomme on eräänlainen vuoristorata jossa paljon pimeitä ja ahdistavia tunneleita. Välillä jyrkkiä nousuja ja pitkiä loivia alamäkiä.

        Ehkä joku päivä vielä...


      • Vaikeaaon

        Olisitko siellä metsässä ollut hirven, peuran vai kenties karhun kanssa? :D

        Kun sanot, että teillä on myös niitä hyviä hetkiä, niin alappa kiinnittää huomiota liittyykö siihen joku tietty tekeminen tai miellyttäminen.
        Eli haluaako hän sinulta jotain silloin, kun on niitä hyviä hetkiä?
        En sano, että vaimosi on narsisti, mutta piirteitä ainakin on..voi olla myös jotain hormonaalista ongelmaa..
        Kyllä sinun pitäisi päästä ihan oikeasti nyt elämään omaa elämää..totuus on että lapsetkin aistivat sinun tilanteesi, eikä tuo malli ole heille hyväksi muutenkaan.
        Et ole vastuussa aikuisesta ihmisestä, jokainen on vastuussa itsestään.
        Mene johonkin, ota hetki omaa aikaa ja mieti mitä todella haluat ja mihin suhde muuttuu jos jatkatte..mitä elämäsi tulee olemaan. Kerro vaimollesi, että tarvitset omaa aikaa miettiäksesi..jos tavarat odottaa pihalla, niin sitten se on hänen päätöksensä.


      • Tutun kuuloista meininkiä minun entisestä elämästä.


    • tientakaa

      No tuota narsismikorttia ei tietenkään pitäisi kaiken aikaa olla tarjoilemassa, mutta kyllähän narsismiin kuuluu se, että hän osaa olla erittäin ihana ja mukava ja hurmaava - mutta vain silloin kun se hänelle sopii. Narsistit noin ylipäänsä ovat ihastuttavia, valovoimaisia ihmisiä ja heihin helposti tykästytään, ennen kuin karu totuus sitten tulee ilmi. Mutta totta kai itse tunnet ja tiedät vaimosi parhaiten. Narsistit on kyllä pohjimmiltaan erittäin epävarmoja itsestään. Mutta voi kyse olla vaan muuten äkkipikaisesta ja kiukuttelevasta luonteesta.

      Itsensä tappamis -uhkailut on lapsellista käytöstä ja lasten kuullen pelottavaa. Vaimosi ei ymmärrä, mitä hän tuolla tekee omille lapsilleen! Huutaminen, uhkailu ja tavaroitten rikkominen on lapselle traumaattista ja lapsi oppii saman käyttäytymismallin omaan elämäänsä. Niin, kyllä jotain tarttis tehdä.

      • Suhteestatoiseen

        Pitäisi näissä elämän suurissa asioissa muistaa ettei lapset ole kuuroja eikä sokeita. Lapset omivat kyllä vanhemmistaan miten suhteillaan. Eikö kerro paljon asiasta kun pieni lapsi "huorittelee äitiään kylillä josta tietää että isä on nähtävästi opettanut miten puhutaan? Samoin se että miten toimimme suhteessa. Jopa tuo alistuminen toiselle on esimerkki lapselle että alistuu hyväksikäytölle herkästi. Jos eron haluaa ja tehdään yhdessä perustellen lapsilleen ne oikeat syyt ja seuraukset on lapsillesi parasta? Yritetään muistaa ettei toivo omille lapsilleen samaa typerää suhde ongelmaa kuin itse olet kehittänyt. Se miksi alistut on sinun tiedettävä. Onko taustalla mikä syy? Näitä salasuhteita on nähty ja kuultu. Jopa lapset ja nuoret kuulevat "juttuja miten suhteillaan. Tämän kun kaikki aikuiset muistaisivat ja suhteilisivat terveen lailla olisi lapsilla tai nuorisolle mitä opettaa. Sinäkin kerrot alistuneena ollut monta vuotta miksi ihmeessä?


    • olenko_pirttihirmu

      Jos miehet kerran avioliitossa pysyvät, eivätkä "karkaa" lopullisesti, niin voisin ajatella, että jotain hyvää näissä vaimoissa on. Voisin kuvitella, että kuvailemasi miehet jopa rakastavat vaimojaan. Jos sinun mielestäsi vaimot eivät ole kauneimpia naisia maailmassa, niin sillä ei oikeasti ole mitään merkitystä. Ulkonäkö ei avioliittoa pystyssä pidä kovinkaan kauaa. Jos rakkaus perustuu ulkonäköön, niin se on kovin huteralla pohjalla. Se kuitenkin on kautta aikojen tunnettu asia, että miehellä on tarve "mennä pois" tai "karata", ja kun hän on sitten poissa vaimonsa luota, niin hänen tulee ikävä vaimoa, ja tämä ikävä ajaa hänet takaisin vaimon luokse, kunnes hän taas tuntee tarvetta paeta ja sama toistuu. Miestä ajaa pois vaimon luota hänen luontonsa ja vaimon luokse hänen rakkautensa. Näin on oma miehenikin. Hän on sen ihan omin sanoin kuvannutkin, kuinka hänen pitää päästä pois luotani, ja ollessaan pois luotani, hänen tulee ikävä ja hänen on palattava. Semmoisia miehet ovat, enemmän tai vähemmän. Mutta kun mieheni on "paossa" eli kavereidensa kanssa, niin siivoan ja pidän huolta kodista, pyykkään miehen pyykit jne jne. Mutta jätän tietyt asiat (esim. erityisen epämiellyttävät asiat tai minulle liian raskaat asiat) tekemättä ja kun mies tulee paikalle, niin ilmoitan, mitä hänen on tehtävä. Ei se ole pirttihirmuutta, vaan sitä, että kyllä miehenkin kuuluu tehdä osansa. Miehellä on miehen osa ja vastuu, naisella on omansa. Nainen, joka hoitaa huushollia arkisin ja pitää kotia pystyssä, ehkä kuulostaa "komentavan" miestä, mutta se on vain työnjakoa. Oma mieheni ei tee mitään, ellen pyydä häntä tekemään. Hän kokee sen hyväksi, että sanon, kun tarvitsen miehen apua. Jos mieheni jää reissulleen yömyöhään, niin kyllä soitan perään. Se hänen on minulle sallittava. Uskoakseni tuo inhopuhe on vain puhetta. Sen hetken tunne, mutta syvemmällä on se suurempi tunne, rakkaus. Kuten Korkea Veisu sanoo: "Sillä rakkaus on väkevä...Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa." Ei pikku inhon tai ärsytyksen tunne voi rakkautta kuollettaa.

      • Tossun_alla_minäkin

        Ei niissä vaimoissa välttämättä ole mitään hyvää, syyt liitossa pysymiseen voivat olla myös täysin ulkopuolisia. Jos on yhteisiä lapsia, kodin hajottaminen voi olla vaikea ajatus sulattaa: missä lapset asuvat, missä käyvät koulua, jne. Jos on syytä olettaa että vaimo on erossa ja sen jälkeen kostonhimoinen ja vihamielinen, voi joutua taistelemaan jopa lasten tapaamisoikeudesta. Ero voi tulla taloudellisesti rankaksi: jos on yhteinen, iso asuntovelka, tai vaikka ei se niin iso olisikaan, on asunto kuitenkin yhteinen. Miten sen saa myytyä, mihin hintaan, mistä saa uuden asunnon? Jos omaisuus jakaantuu epätasaisesti eikä avioehtoa ole, voi isku olla kova, varsinkin elatusrahojen tullessa mukaan kuvaan. Joskus syy voi olla pelko tulevaisuudesta: jäänkö loppuelämäkseni yksin, saanko elämääni enää mitään sisältöä, jnpp. Ja joskus syyt on ihan siinä että vaikka vaimo on läpeensä inhottava, siitä kuitenkin kantaa huolta ja vastuuta, eikä luonto anna periksi jättää lastensa äitiä oman onnensa nojaan, selviämään kenties työttömyyden tai ainakin matalapalkkaisuuden keskellä.


    • AmazonVaimo

      Uskon, että niitä pirttihirmuja löytyy niin miehistä kuin naisistakin.

      Huvitti tuo, että miehet joutuvat lähtemään kotiin kun vaimo komentaa!
      Jos se on totta niin eipä se silloin oikeasti ole huvittavaa, mutta... minun mieheni sanoo poikien illassa kuulemma usein, että nyt täytyy lähteä kotiin kun käsky kävi vaimolta eli minulta.
      Ja voin sanoa, ettei todellakaan käynyt!
      Mieheni ei juo alkoholia ja moni mies onkin sitä mieltä, että mieheni on tossun alla ja vaimo on kieltänyt. Ei ole.
      Mieheni pääsee lähtemään kotiin kun toisten ryyppääminen alkaa kyllästyttämään tällä lentävällä lauseellaan. Lähimmät ystävät, jotka tuntevat minut, tietävät kyllä tilanteen, mutta olenkin miehelleni sanonut että oudommat pitävät minua varmaan kunnon amatsonina.

      Mieheni saa mennä ihan vapaasti, kuten minäkin. En katselisi pirttihirmua ja toivottavasti ei miehenikään.

      • Tossun_alla_minäkin

        Kyllä näitä dominoivia ja toisia pomottavia tyyppejä löytyy molemmista sukupuolista, mutta jos mies syyllistyy siihen, niin häntä ei kyllä kutsuta pirttihirmuksi, vaan asia on paljon vakavampi. Ei puhuta enää tossun alla olemisesta, vaan nyrkin ja hellan välissä olemisesta.

        Nuo sanonnat ovat hyvin arvolatautuneita: tossua pidetään jalassa ja tossu kuulostaa heikolta jalkineelta, aamutohvelilta. Vain täydellinen vätys voidaan painaa aamutossun voimin lattiaan, eikä ole ihmiselle luontaista toimintaa maata lattialla ylös pyrkimättä, kuten "tossun alla" oleminen viittaa. "Nyrkki" ja "hella" taas viittaavat väkivallan uhkaan ja kotiorjan asemaan, ihmisarvon ja itsemääräämisoikeuden riistämiseen.

        Jos mies on pirttihirmun kanssa niin se usein nähdään osoituksena miehen omasta heikkoudesta. Loppupeleissähän tosimies voi pistää vaimon kuriin vaikka fyysisellä voimalla (vaikka se onkin väärin). Mutta nainen nähdään yleensä fyysisesti, henkisesti ja sosiaaliselta asemaltaan heikommaksi, ja heikomman alistaminen on rikokseen verrattavissa, tai ainakin moraalisesti tuomittava teko.

        Siksi alistettu nainen on uhri joka kaipaa tukea ja turvaa, kun taas alistettu mies on saamaton nahjus joka on itse syypää tilanteeseensa, ja ulospääsyyn ainoa keino on, että mies tarttuu itseään niskasta ja nostaa itse itsensä omin voimin tilanteestaan.


      • Tossun_alla_minäkin

        Minun vaimoni muuten on käskyttänyt minua kotiin muutamankin kerran, eikä aina edes mistään juomingeista vaan ihan harrastukseen liittyvästä illanvietosta.

        Ikävä että miehesi täytyy turvautua valheisiin ja sinun syyttämiseesi, eikä voi suoraan sanoa että nyt hän itse haluaa lähteä kotiin. Ei sitä tarvitse syyksi sanoa että kyllästyttää, voi sanoa vaikka että on väsynyt tms, mutta se on väärin kun sen pistää toisen syyksi.


      • Anonyymi
        Tossun_alla_minäkin kirjoitti:

        Kyllä näitä dominoivia ja toisia pomottavia tyyppejä löytyy molemmista sukupuolista, mutta jos mies syyllistyy siihen, niin häntä ei kyllä kutsuta pirttihirmuksi, vaan asia on paljon vakavampi. Ei puhuta enää tossun alla olemisesta, vaan nyrkin ja hellan välissä olemisesta.

        Nuo sanonnat ovat hyvin arvolatautuneita: tossua pidetään jalassa ja tossu kuulostaa heikolta jalkineelta, aamutohvelilta. Vain täydellinen vätys voidaan painaa aamutossun voimin lattiaan, eikä ole ihmiselle luontaista toimintaa maata lattialla ylös pyrkimättä, kuten "tossun alla" oleminen viittaa. "Nyrkki" ja "hella" taas viittaavat väkivallan uhkaan ja kotiorjan asemaan, ihmisarvon ja itsemääräämisoikeuden riistämiseen.

        Jos mies on pirttihirmun kanssa niin se usein nähdään osoituksena miehen omasta heikkoudesta. Loppupeleissähän tosimies voi pistää vaimon kuriin vaikka fyysisellä voimalla (vaikka se onkin väärin). Mutta nainen nähdään yleensä fyysisesti, henkisesti ja sosiaaliselta asemaltaan heikommaksi, ja heikomman alistaminen on rikokseen verrattavissa, tai ainakin moraalisesti tuomittava teko.

        Siksi alistettu nainen on uhri joka kaipaa tukea ja turvaa, kun taas alistettu mies on saamaton nahjus joka on itse syypää tilanteeseensa, ja ulospääsyyn ainoa keino on, että mies tarttuu itseään niskasta ja nostaa itse itsensä omin voimin tilanteestaan.

        voi olla että vaimo on niin keljumaisessa asemassa että ei oikeastaan jaksa riidelläkään oman miehen kanssa että kumpi pomottelee


      • Anonyymi
        Tossun_alla_minäkin kirjoitti:

        Minun vaimoni muuten on käskyttänyt minua kotiin muutamankin kerran, eikä aina edes mistään juomingeista vaan ihan harrastukseen liittyvästä illanvietosta.

        Ikävä että miehesi täytyy turvautua valheisiin ja sinun syyttämiseesi, eikä voi suoraan sanoa että nyt hän itse haluaa lähteä kotiin. Ei sitä tarvitse syyksi sanoa että kyllästyttää, voi sanoa vaikka että on väsynyt tms, mutta se on väärin kun sen pistää toisen syyksi.

        mut eikö se näytä että te pystytte kommononoimmaan yhdessä ja se voi olla jotain mustasukkaisuutta, eikä varmaan sinullakaan ole ihan puhtaat jauhot pussissa


    • Pirttihirmuolen

      On ne juuri tuollaisia jos kysyt kakkosilta joilla ukkomies ei eroa saa. Pirttihirmuja ne on kun eivät eroa ota vaikka Käräyttää toisen. Minäkin olen saanut tuon maineen kun tuollainen Käräyttäjä ilmoittautui enkä eronnut. Kun toinen kielsi asian eikä muita todisteita ollut uskoin siis kumppanini. Mutta sain kuulla olevani Pirttihirmu. No ei se mitään hakekoot seuraavan Pirttihirmuja jolle Käräyttää. Tiedän etten ole sen ensimmäinen kohde joten sekin tieto helpotti päätöksen teossa.

    • Yksinäinen-VanhaÄijä

      Ei tuo akka sanont miul pahast ko sano jot hyväst.
      Akka läht ja nyt mie oon iha yksin.Mie asu kerrostalossa yksiöss nykyää.
      Akkaa ei olt mittää yhteytt monnee vuotee.Ehä mie sitä ennää ees kaipaa.
      Paremp ol ko läht.Ois vaa lähtent jo aikaisemminkii.

    • 7369

      Kun positiivinen ( käänteinen ) syrjintä on nykyään muotia niin voidaan kai myös puhua käänteisestä hirmuilusta.
      Paikalla ollen olen pari kertaa nähnyt kun perhetuttavan rouva provosoi miehensä mustasukkaisuuteen ja sen seurauksena väkivaltaan.
      Näkemäni tapaukset täysin turhaan.
      Ukko vetää vaimoaan turpiin seurauksena, että puoli päätä on turvoksissa ja mustelmilla.

      Minusta tämä on täyttä pirttihirmuilua. Rouva tietää seurauksen ja kuitenkin provosoi toistuvasti.

      • vitsissäjotai

        Oma naisrotunsa/lajikkeensa noi masokistit. Joku rikkoo kodinkoneita, että mies hermostuu ja muija saa turpiinsa. Tai mitä nyt milloinkin keksii.

        Vanha vitsi: masokisti sadistille: lyö minua, lyö minua; sadisti masokistille: enpäs lyö, enpäs lyö!


      • PeltinenLehmä
        vitsissäjotai kirjoitti:

        Oma naisrotunsa/lajikkeensa noi masokistit. Joku rikkoo kodinkoneita, että mies hermostuu ja muija saa turpiinsa. Tai mitä nyt milloinkin keksii.

        Vanha vitsi: masokisti sadistille: lyö minua, lyö minua; sadisti masokistille: enpäs lyö, enpäs lyö!

        Miksi kummassa mies hermostuisi jos kodinkone rikkoontuu?!
        Jos joku menee rikki niin...se on rikki.

        Tulikin mieleen yksi vanha juttu kun naarmutin mieheni autoa, joka oli aika hintavakin (yli 40 000€). Kerroin siitä töissä ihan sivumennen ja seuraavana päivänä eräs työkaveri tuli kysyyn, että mitä meillä illalla tapahtui! Olin ihan pihalla kun en ymmärtänyt ja sitten tuo kakaisi, että se miehen auto! Sanoin, että mies ei käynyt edes katsomassa. Sanoin myös, että mieheni kyllä tykkää autoista, mutta kyllä se tykkää enemmän minusta! ;o)
        Onpa tuo rakas mieheni joskus minunkin autoani jollain kolauttanut.
        Auto on kuitenkin vain auto.


      • vitsissäjotai
        PeltinenLehmä kirjoitti:

        Miksi kummassa mies hermostuisi jos kodinkone rikkoontuu?!
        Jos joku menee rikki niin...se on rikki.

        Tulikin mieleen yksi vanha juttu kun naarmutin mieheni autoa, joka oli aika hintavakin (yli 40 000€). Kerroin siitä töissä ihan sivumennen ja seuraavana päivänä eräs työkaveri tuli kysyyn, että mitä meillä illalla tapahtui! Olin ihan pihalla kun en ymmärtänyt ja sitten tuo kakaisi, että se miehen auto! Sanoin, että mies ei käynyt edes katsomassa. Sanoin myös, että mieheni kyllä tykkää autoista, mutta kyllä se tykkää enemmän minusta! ;o)
        Onpa tuo rakas mieheni joskus minunkin autoani jollain kolauttanut.
        Auto on kuitenkin vain auto.

        "Tavallisessa" parisuhteessa mies ei hermostu rikkoutumisista ainakaan mahdottomasti. Tietysti rahajutut saattaa joskus tuoda osansa. Hyvävaraiset sietävät jopa kalliin peltilehmän naamuttamisen!

        Tässä oli kuitenkin kyse naisista, jotka jollakin tapaa saavat miehensä hermostumaan ja lyömään. Tuo juttu tapahtui ajat sitten ja on kuulopuhetta, ehkä ei pidä paikkaansakaan. Muistaakseni oli kyse kahvinkeittimestä ja muija oli tunnettu siitä, että halusi turpaansa. Ja saattoi osansa olla nautintoainellakin. Eivät ole onneksi läheisiäni.


    • Täys.provo

      Uskoitteko aloitukseen. Ei tuollaisia vaimoja olekaan, se nyt näkee sokea erkkikin että provo on.

      • Tossun_alla_minäkin

        Tietenkin tuollaisia(kin) vaimoja on, hölmökö olet?


      • Tuollaisia vaimoja on paljon


    • erikoinenaloitus

      Mun utopistinen mielikuva on, että mies itse tajuaisi välillä miltä jotkut ratkaisut toisesta tuntuu, huomioi itse, että kysyy vaikka vaimolta, että mitä mieltä olusit tämmösestä asiasta. Eli mitään ei tarvitse vaatia, sillä monesta ihmisestä, itsestäni ainakaan ei ole mukava vaatia toiselta mitään tuommoista. Ongelmaksi vaan helpisti silloin tulee, että mies ei osaakaan tunnepuolella miettiä noin vaan tekee sit miten itseä huvittaa. Nainen taas sitten nalkutuksella yrittää saada miehen huomioimaan ja siinä sitten ovat negatiivisessa kehässä. Onko sitten niin, että suurelta osalta miehiä tunnepuoli on kehittymätön ja ihan lapsen asteella. Itse pystyn ajattelemaan miltä asiat toisesta tuntuu ja kysymään, jos en pysty muutoin tietämään ja tätä haluaisin myös tulevaisuuden mieheltä. Mutta turhaahan se on, sillä eipä sellaisia taida pahemmin olla.
      Mitä aloitukseen muuten tulee niin se on ilmiselvästi kateellisen sinkkumiehen kommentti. Ehkä hänenkin sinkkuutta voisi helpottaa myös ymmärrys ettei ulkonäkö ole kaikki kaikessa.

    • narskuton

      Tuollaisia vaimokkeita todellakin on! Tunteettomia narsisteja. Joilla oma etu on tärkein. Ei omaatuntoa, ei syyllisyydentuntoa. Läheisiä, jopa lapsiaan,saa käsitellä miten vaan haluaa.

      Elin 20v "umpikujassa" kaltaista elämää! Aaltoliikettä naisen ehdoilla, ylös alas. Yleensä mentiin aina alaspäin.
      Erosin (ihan viime hetkellä) ja seuraukset olivat uhatut: sain megalomaanisen koston, (haettiin syyllistä) menetin lapset ja tapaamisoikeudetkin, (sosiaalitoimisto auttaa aina "äitiä) meni terveys, (tapaturmaan kaikki lopulta sitten loppui) menee kohta firmakin alta, (äiti saa laittaa sen hovioikeuden päätöksellä myyntiin, koska tarvitaan vielä lisää elatuksia). Kaikkeen löytyy laista konsti, kun on röyhkeä.

      Neuvoni: Älä ikinä mene avoliittoon. Joudut maksajaksi ja useampaan kertaan. Älä hanki lasta narsistin kanssa. Narsistista pääsee eroon vain äkkiä pois muuttamalla. Se ei muutu ikinä! Älä toivo.
      Laita kaikki sopimukset allekirjoituksin paperille. Vaadi sopimus kaikesta.
      Älä suostui maksamaan mitään jos vastapuoli ei maksa osuuttaan. Älä ole kiltti.
      Älä paina villaisella mitään. Muista kaikki.
      Hommaa päteviä todistajia kotiisi, näkemään totuuden. Poliisikin on hyvä, jos vain tulevat? Asennuta vaikka valvontasysteemit. Kameran läsnäolo rauhoittaa narskua.
      Ota ero tarpeeksi aikaisin. Narsistiäidin lapset kärsivät ja se ei lopu ikinä.

      Narsismi periytyy. Ikävä kyllä.

      Tämä tarina on tosi, venkoilkaa mitä venkoilette, netin vääräleuat

      • Olet oikeassa


      • Anonyymi

        Narsistin,olet naimaton,tai ehkä nainut muutaman kerran? parisuhteessa et näköjään ole ollut,et tiedä mitään,kunhan kulutat aikaasi.Anteeksi kommenttini,osallistuisit silloin kun sinulla on faktaa.Faktaa siitä mitä oikeasti on kun ,hmm..vaikka rakastaa.Vai käytettiinkö sinut?


      • Anonyymi

        älä loukka toisen tunteita ja tuo sanonta minusta on aika kärjistevä


    • Kyllä tuollaisia on todella paljon. Tässä ketjussa paljon hyviä vastauksia. Itsekin olen elänyt tuon tyyppisessä suhteessa.

      Miksi mies sitten menee tuollaiseen suhteeseen tai ei lähde? Koska nuo miehet ovat tuollaisten naisten kasvattamia. Eräs ongelma on, että keskimääräisellä suomi-miehellä käy niin huono flaksi, että kokemusta naisista ei ole kovinkaan paljon ja kun ympärillä näkee samanlaisia pareja ei ehkä tiedetä paremmasta. Lisäksi jos tulee vielä lapsia ei niidenkään jättäminen ole helppoa.

      Surkuhupaisaa vielä on, että mitä enemmän mies yrittää naista miellyttää sitä vähemmän nainen miestä arvostaa- Se on vähän niin kuin pieni lapsi. Naisenkin käytökselle pitäisi asettaa rajat.

      • Umpikujassa

        Nämä naiset osaavat myös piilottaa tämän todella hyvin.
        Muut miehet ovat sanoneet että sinulla on mahtava vaimo.
        Just joo. Mutta sanoppa kolme kertaa tahdon.
        Olen seurannut vierestä kun kaverini vaimoke on alkanut myös osoittaa samoja merkkejä kuin omani aikoinaan ja yllätys yllätys, heti ensimmäisen lapsen jälkeen.
        Miehen pitää olla kuin palvelija joka orjamaisesti tekee kaiken mitä nainen haluaa ja on aina valmiina vieressä palvelemaan. Ja jos vaan kehtaa jotain pyytää, niin se ilme naisen naamalla.
        Se on jotain niin kuvottavaa. Se saa ihokarvani nousemaan pystyyn.
        Sinä olet pelkkää paskaa, minun orjani ja sinulla ei ole oikeuksia
        Älä vaan halua mitään.

        Ymmärrän toki että kun tulee lapsia niin apuja kaivataan mutta rajansa kaikella.
        Ei sen elämän siihen lapsen syntyyn pitäisi loppua vaan alkaa.
        Liekö myös yksi syy perhesurmiin suomessa kun alistettu rupeaa vihaamaan lapsiaan tämän takia.

        Huvittavinta on se että vaimoni on myös ihmeissään, miksi mies suostuu moiseen.
        Tämä mies on siis myös vaimoni kaveri.
        Eikä tajua että on itse paljon pahempi. Tai ei halua tajuta
        Olen kerran myös kuulut vaimoni sanovan että meitä ei verrata toisiimme
        Vaikka kaverini menee niin ei minun tarvitse, enhän aikasemminkaan ole mennyt.

        Olet täysin oikeassa siinä että mielyttäminen vaan pahentaa.
        Monesti olen kehunut tai kannustanut vaimoani ja saanut vain pahennusta.
        Varsinkin jos väärään aikaan avaa suunsa.
        Yleensä oletus on että mitä sinä nyt haluat tai mitä pahaa olet tehnyt.
        Kerran ohimennen kehuin missiksi ja vastaus oli "mä en oo mikään huora mikä jakaa itteensä kaikille ja jos sellasen haluut ni mee sellanen ettii, onko kiva runkata ja kattoo niitä".
        Jonka jälkeen parin päivän hiljainen helvetti kotona.
        Että näin meillä.

        Olen kai huono ihminen kun haluan rikkoa lasteni kodin.
        Mutta Haluaisin elää oman näköistä elämää, miettimättä millon olen tehnyt jotain väärin.
        Elämää jossa minulla olisi vapaus, rauha ja rakkaus.
        Olen nähnyt paljon unia joissa olen eronnut, ja se vapauden tunne jo siinä unessa on ollut älytön.
        Kun herään niin mietin miksi en saa sanottua sitä oikeasti.
        Miksi se on niin vaikeaa, siinä on vain kaksi sanaa.

        Haluan erota.




        .


      • 873785784
        Umpikujassa kirjoitti:

        Nämä naiset osaavat myös piilottaa tämän todella hyvin.
        Muut miehet ovat sanoneet että sinulla on mahtava vaimo.
        Just joo. Mutta sanoppa kolme kertaa tahdon.
        Olen seurannut vierestä kun kaverini vaimoke on alkanut myös osoittaa samoja merkkejä kuin omani aikoinaan ja yllätys yllätys, heti ensimmäisen lapsen jälkeen.
        Miehen pitää olla kuin palvelija joka orjamaisesti tekee kaiken mitä nainen haluaa ja on aina valmiina vieressä palvelemaan. Ja jos vaan kehtaa jotain pyytää, niin se ilme naisen naamalla.
        Se on jotain niin kuvottavaa. Se saa ihokarvani nousemaan pystyyn.
        Sinä olet pelkkää paskaa, minun orjani ja sinulla ei ole oikeuksia
        Älä vaan halua mitään.

        Ymmärrän toki että kun tulee lapsia niin apuja kaivataan mutta rajansa kaikella.
        Ei sen elämän siihen lapsen syntyyn pitäisi loppua vaan alkaa.
        Liekö myös yksi syy perhesurmiin suomessa kun alistettu rupeaa vihaamaan lapsiaan tämän takia.

        Huvittavinta on se että vaimoni on myös ihmeissään, miksi mies suostuu moiseen.
        Tämä mies on siis myös vaimoni kaveri.
        Eikä tajua että on itse paljon pahempi. Tai ei halua tajuta
        Olen kerran myös kuulut vaimoni sanovan että meitä ei verrata toisiimme
        Vaikka kaverini menee niin ei minun tarvitse, enhän aikasemminkaan ole mennyt.

        Olet täysin oikeassa siinä että mielyttäminen vaan pahentaa.
        Monesti olen kehunut tai kannustanut vaimoani ja saanut vain pahennusta.
        Varsinkin jos väärään aikaan avaa suunsa.
        Yleensä oletus on että mitä sinä nyt haluat tai mitä pahaa olet tehnyt.
        Kerran ohimennen kehuin missiksi ja vastaus oli "mä en oo mikään huora mikä jakaa itteensä kaikille ja jos sellasen haluut ni mee sellanen ettii, onko kiva runkata ja kattoo niitä".
        Jonka jälkeen parin päivän hiljainen helvetti kotona.
        Että näin meillä.

        Olen kai huono ihminen kun haluan rikkoa lasteni kodin.
        Mutta Haluaisin elää oman näköistä elämää, miettimättä millon olen tehnyt jotain väärin.
        Elämää jossa minulla olisi vapaus, rauha ja rakkaus.
        Olen nähnyt paljon unia joissa olen eronnut, ja se vapauden tunne jo siinä unessa on ollut älytön.
        Kun herään niin mietin miksi en saa sanottua sitä oikeasti.
        Miksi se on niin vaikeaa, siinä on vain kaksi sanaa.

        Haluan erota.




        .

        Kun lapsi syntyy, kummankin vanhemman elämä menee hyllylle vuosikymmeniksi. Siinä ei luppohetkeä tunneta vuosiin.

        Monet naiset valittavat, että mies ei osallistu perheeseen omasta aloitteestaan. Näille suosittelen, että ottavat työnjohtajan roolin. Sinulla on nyt tällainen työnjohtaja, mikä helpottaa asioita.

        Naisesi herkkänahkaisuudelle et voi mitään, mutta se on tuskin tullut yllätyksenä. Voi olla, että sinun vaimosi on erityisen paha tapaus, mutta sinun pitää miettiä, onko ero vaaraksi lapsellenne. Aito narsisti osaa tehdä lastensa elämästä helvetin. Kuka varjelee lasta äitinsä mielivallalta, jos sinä kalpit karkuun?

        Paras olisi, jos käyttäytyisit aikuisen tavoin. Anna vaimosi olla loukkaantunut ja itkeä, jos oikeasti olet sitä mieltä, että hän käyttäytyy kohtuuttomasti. Jos hän sättii sinua lapsen kuullen, avioero voi olla välttämätöntä ({apsi parka!). Muuten anna hänen räyhätä aikansa ja nuolla omat haavansa. Hän todennäköisesti huomaa rajansa ja sopeutuu, joskin seksi tulee loppumaan kokonaan, jos sitä on enää ollut. Hänestä tulee huomattavasti säyseämpi, kun hän huomaa, että sinua ei voi enää ohjailla seksillä.


      • Umpikujassa kirjoitti:

        Nämä naiset osaavat myös piilottaa tämän todella hyvin.
        Muut miehet ovat sanoneet että sinulla on mahtava vaimo.
        Just joo. Mutta sanoppa kolme kertaa tahdon.
        Olen seurannut vierestä kun kaverini vaimoke on alkanut myös osoittaa samoja merkkejä kuin omani aikoinaan ja yllätys yllätys, heti ensimmäisen lapsen jälkeen.
        Miehen pitää olla kuin palvelija joka orjamaisesti tekee kaiken mitä nainen haluaa ja on aina valmiina vieressä palvelemaan. Ja jos vaan kehtaa jotain pyytää, niin se ilme naisen naamalla.
        Se on jotain niin kuvottavaa. Se saa ihokarvani nousemaan pystyyn.
        Sinä olet pelkkää paskaa, minun orjani ja sinulla ei ole oikeuksia
        Älä vaan halua mitään.

        Ymmärrän toki että kun tulee lapsia niin apuja kaivataan mutta rajansa kaikella.
        Ei sen elämän siihen lapsen syntyyn pitäisi loppua vaan alkaa.
        Liekö myös yksi syy perhesurmiin suomessa kun alistettu rupeaa vihaamaan lapsiaan tämän takia.

        Huvittavinta on se että vaimoni on myös ihmeissään, miksi mies suostuu moiseen.
        Tämä mies on siis myös vaimoni kaveri.
        Eikä tajua että on itse paljon pahempi. Tai ei halua tajuta
        Olen kerran myös kuulut vaimoni sanovan että meitä ei verrata toisiimme
        Vaikka kaverini menee niin ei minun tarvitse, enhän aikasemminkaan ole mennyt.

        Olet täysin oikeassa siinä että mielyttäminen vaan pahentaa.
        Monesti olen kehunut tai kannustanut vaimoani ja saanut vain pahennusta.
        Varsinkin jos väärään aikaan avaa suunsa.
        Yleensä oletus on että mitä sinä nyt haluat tai mitä pahaa olet tehnyt.
        Kerran ohimennen kehuin missiksi ja vastaus oli "mä en oo mikään huora mikä jakaa itteensä kaikille ja jos sellasen haluut ni mee sellanen ettii, onko kiva runkata ja kattoo niitä".
        Jonka jälkeen parin päivän hiljainen helvetti kotona.
        Että näin meillä.

        Olen kai huono ihminen kun haluan rikkoa lasteni kodin.
        Mutta Haluaisin elää oman näköistä elämää, miettimättä millon olen tehnyt jotain väärin.
        Elämää jossa minulla olisi vapaus, rauha ja rakkaus.
        Olen nähnyt paljon unia joissa olen eronnut, ja se vapauden tunne jo siinä unessa on ollut älytön.
        Kun herään niin mietin miksi en saa sanottua sitä oikeasti.
        Miksi se on niin vaikeaa, siinä on vain kaksi sanaa.

        Haluan erota.




        .

        jep ja tämä ei ole miesten omasta päästä keksimää asiaa vaan siihen on muutkin heränneet.

        http://www.hs.fi/elama/art-2000002879714.html
        http://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000001132693.html

        Kun Heli Vaarasen ensimmäinen kirjoitus aiheesta Hesarissa ilmestyi. Naisystäväni kertoi, että heillä työpaikallaan yksi nainen oli kätkenyt tuon lehden, kaksi oli kieltäytynyt lukemasta artikkelia, vaikka heidän miehensä pyysivät sanoen "juuri tuolta minusta tuntuu" ja yhtä lukuunottamatta olivat sitä mieltä, että juttu on täysin huuhaata.

        Minulle kävi onneksi tuuri. Vaimo löysi uuden miehen ja otti eron. Siinä hänen onnen huumassa saimme tehtyä osituksen kohtuu hyvin. Nyttemmin uusi mies on saanut tuta exän vittumaisen luonteen ja joutunut jopa nöyrtymään soittamaan minulta neuvoja.

        873785784 kirjoitti: "Paras olisi, jos käyttäytyisit aikuisen tavoin. Anna vaimosi olla loukkaantunut ja itkeä, jos oikeasti olet sitä mieltä, että hän käyttäytyy kohtuuttomasti."

        Jos se vain jäisi tuollaiseen, mutta on itkeminen huutaminen, tavaroiden paiskominen, mahdollinen lyöminen, itsemurhalla uhkailu tai sen yrittäminen jne. On hiukan vaikea keskittyä tekemään muuta ja antaa olla vaan.


    • ihanaayhdessä

      Avioliitto on kahden ihmisen välinen sitoomus.Eli kun ollaan avioliitos kumpikin tekee töitä avioliitossa yhdessä hoidetaan koti hommat yhdessä kuljetaan toki jos aikaa jää voi mies lähteä lenkillle kuntosalille tai muihin harrastuksiin mut avioliitto on sitä et juoksut on juostu kumppani on otettu jonka kanssa ollaan yhtä loppuelämä Ei silloin enää sinkku kavereiden kanssa istuta paareissa ym vaan yhteinen koti ja liitto aina etusijalla.Avioliitos olevalla kun on kumppani aina viedellä ei tarvi enää etsiä Te sinkut jotka olette vapaita ette ymmärrä sitten kun vihdoin ymmärrätte tajuatte olevanne yksin kaverit ovat harvenneet kukaan ei välitä mistään ei saa lämpöä rakkautta valitatte yksinäisyyttä moni alkoholisoituneena terveys reistailee ja mielenterveyskin niin ja näin sit Lapsia kun syntyy suhteeseen se kuormittaa aina naisen työtaakkaa silloin kaipaa puolison apua muissa koti hommissa. Avioliitto ei ole helvetti jos osaa organisoda Mies hommaa lapsille hoitaja vie vaimosi esim syömään ulos viettäkää yhteinen ilta ilman lapsia käykää syönnin jälkeen elokuvissa, karaoke pubissa istumassa kahdestaan niin huomaatte et elämä ei olekkaan niin kamalaa puurtamista hellikää vaimoanne vaikka vain pitämällä kädestä kii tai kysymällä mitä voitais tehdä ihan vaan kahdestaan huomaatte itsekkin et saatte paljon takaisin Moni eronnut mies ruikuttaa humalas kun perhe hajos vaimo löysi uuden ja itse ei kumppania löydä sit sekin kääntyy vaimon syyksi vaikka mies itse halunnut eron sit maristaan kun naisilla lapsia et yh kaikki naiset.Toki ymmärrän vastuu on avioliitos lapsista ja vaimosta niin joskus tuntuu et sinkkuna paras sais olla ja mennä ja sit moni sitä sinkku kaverilleen värittääkin olevansa tossun alla kun ei pysty sinkulle sanomaan et vaimo ja lapset menee kavereiden edelle

    • rajatonmies

      Ihmiset hakevat kumppanistaan erilaisuutta oppiakseen hänestä jotain, mitä he toisessa ihailevat. Erilaisuuus on siksi vetovoimaista. Tämän vuoksi yleensä alistuville miehille valikoituu vaimoksi dominoiva nainen, samoin kuin alistuville naisille dominoiva mies.

      Dominoiva nainen on yleensä aivan yhtä huono vallankäyttäjä parisuhteessa kuin vastaava mies. Naiset eivät yleensä halua valtaa tai ainakaan koko valtaa parisuhteessa, siksipä dominoiva nainen saattaa lisäksi halveksua alistuvaa miestään, joka ei pistä hänelle hanttiin ja pitää häntä nahjuksena.

      Miesten tulisi opetella olemaan jämäköitä. Pitämään itsestään ja omista tarpeistaan kiinni samalla kun he ottavat huomioon myös toisen. Se ei tule ihan itsestään, vaan sen eteen pitää tehdä työtä.

      • Anonyymi

        tuo voi olla puoliksi totta mutta kyllä se mies täytyy aloittaa keljuilun jos kuka koska mieshän sen itselleen hakee puolison niin mitä varten täytyy keljuilla omalle naiselleen , ei kukaan sellaisestä pidä , et muuten sinäkään ,eikö niin ole asia jos puhutaan suoraan


    • jkdtyiyktktkd

      Kuka helvata nostaa näitä iänikuisia tekstialoituksia????!!!!

      • hänsevarmaan

        Joku pirttihirmulle kateellinen?


    • Onneksisinkku

      Sillähän näitä kakkosia on olemssa kun kotona pirttihirmu josta eroa ei uskalla ottaa. Onneksi varatulle miehelle löytyy se "ymmärtäjä"

      • ymmärräollavalittamatta

        Sitä ei kuitenkaan tämä varatun miehen ymmärtäjä ymmärrä, että kun mahdollistaa sen kaiken ymmärryksen ja tarjottimella jakaa, niin saatuaan tämän ns. tossukan/heikon miehen omakseen, niin varattu jatkaa tutulla piintyneellä tavallaan. Eli alkaa sitten sen alkuhuuman jälkeen hakea taas uutta ymmärtäjää, helppo opittu tie. Saattaahan se olla niinkin, että ymmärtäjä joutuu sen ajanjakson, jonka hoidokkinsa kanssa on suhteessa, tarkkailemaan toista, kun kerran ymmärtäjän kanssa niin helposti salaten kulki, niin sama temppu onnistuu myös uuden ymmärtäjän kanssa. Ymmärtäkää ja antakaa autuaasti, mutta älkää sitten syyttäkö muita valitsemastanne tiestä, jota olette päättäneet kulkea.


    • Mummo1960

      Ei avioliitto ole tunlaista. Täytyy sanoa että en ole itse edes koskaan törmännyt tullaisiin ihmisiin kuin pari kertaa eläessäni. Ja kun he ovat eronneet niin kahta pahemman määräiliän on ottaneet tilalle. Ei omassa avioliitossa eikä muidenkasn suvussa eikä ystäväpiirissä olevien avioliitto ole tuollaista. En tiedä miten me ja ystävämme eletään mutta ei meillä ees riidellä puhumattakaan että yritetään alistaa tai muuttaa toista. Joku varmaan sanoo heti tähän että on tervettä riidellä, se puhdistaa ilmaa. Mutta kun ei oo tarvetta riidellä niin miksi siihen pitäis ettiä ettimällä syytä. Mutta kyllä meillä toisiaan kohtaa osoitetaan rakkautta ja tuetaan toisiamme. Takana 42v yhteistä elämää.

      • Anonyymi

        Ei aloituksessa kuvattu ole mitään riitelyä, vaan yksipuoleista pahantekoa. Sen riidaksi kutsuminen on toki kohteliasta niitä vaimon henkisen väkivallan alla olevia miehiä kohtaan, mutta kyllä mustaa voisi kutsua mustaksi.

        Ja jos joku edelleen ihmettelee, miten tuo on mahdollista, eikä mies ole vielä ampunut haulikolla sen vaimon aivopja seinälle. Niin sen jatkuvan henkisen väkivallan tarkoitus onkin pitää se toinen koko ajan hakattuna nurkkaan. Tämän takia toista ei voi myöskään päästää pitemmäksi aikaa muualle (naisille turvakodit), koska se kusipää tietää, että silloin toinen voisi alkaa nousemaan jaloilleen.

        Surullisia kohtaloita ja täysin sairaita parisuhteita. Sivustakatsojat ovat kyllä mielestäni syyllisiä


      • Anonyymi

        kylläpäs voi olla ja voi olla vielä hankalampaa


    • Anonyymi

      Mitä se haittaa että on pirttihirmu? Se ei ole yhtään sen pahempi kuin ne elukan omaiset tyypit, jotka yleensä / tavallisesti 'asuvat' karsinassa. - Nm. Suhteellisuudentajua

    • Anonyymi

      Isäni vaimo on tuollainen hirmu ja isä ihan tossukka. Oli kuulemma tämä hirmu ollut väkivaltainen edellisessäkin avioliitossaan. Aika paljon tiedän juuri aloittajan kuvauksen mukaisia liittoja. Yleensä mies on tossun alla vaikkei sen kummoisempia ongelmia olisikaan.

      • Anonyymi

        niistä miehistä on oma heidän kasvatamansa äiti on tehnyt sellaisia tai sitten perhe elämänsä ei ole ihan kohdillaan ollut


    • Anonyymi

      Taidat olla Rakastunut jompaan kumpaan ja haluaisit hänen eroavan,ei taida onnistua ja siksi ilkeästi kirjoitat.Katsohan kultaseni,Rakkauteen tarvitaan kaksi,et voi,etkä pysty muuttamaan sitä asiaa.

      • Anonyymi

        no toi on sitä vanhojen vaimojen ärsyttämistä


    • Anonyymi

      miehet ne kiusaa vaimojansa sitten vaimot saavat tarpeekseen ja rumba on käynistynyt ,sellaiset miehet ovat yleensä ulko kullattuja mutta sisältä ovat mätijä koska he eivät ainakaan pysty ajattelemaan selvästi asioita ei erottelemaan eikä sanemaan toiselle mitä pitää tehdä onko tuo hyvä tai onko tuo noin, kaukaisuuteen katsottuna on olleet ihania kulta mussukoita mut annas olla kun on jo 30 vuotta riidelty saman hellan takana niin vaimoistansa tulee piikkiteleviä ja periksi antamattomia ja haluavat vain että heitä kuuneltaisiin edes hetkisen niin empä alkaisi kehumaan sellaista miestä että en edes tunne

      • Anonyymi

        Vaimo voi olla pirttihirmu ja mies voi olla pirttihirviö.


    • Anonyymi

      Hei kannattaa nyt kaverit ihan tosissaan miettiä mitä mies kertoo vaimostaan. Miettikääpä tätä mun mies kertoilee kaveriensa kertomisesta omista vaimoistaan. Kuinka huo osti menee tai niin edelleen. Mutta oma vaimo on parempi. No eihän pysty "kehumaan toiselle kuinka onnekas onkaan kun toinen kertoo" pirttohirmustaan. Voitte siis arvata mitä mies kertoo vaimostaan. Tilanne tajua pitää olla ja osata puhua vaimostaan niinkuin muutkin tekee. Samoin kun ja jos ottaa kakkosen sillekin "sopivasti kerrotaan..... Jne. Eli yleisesti et voi tietää mikä totuus on loppujenlopuksi mitää ukkomies kertoo. Mutta että tossunalla oleva ihan itse kertoisi olevansa ja tehden itsestään typeryksen.

      • Anonyymi

        Typerät miehet puhuu rumasti vaimoistaan. Oikeasti on vielä miehiä sekä naisia jotka ovat hyvin hienotunteisia ja osaavat kertoa ongelmista myös fiksusti ymmärtäen molempia osapuolia.


      • Anonyymi

        Tuossa on perää. Meitä oli 3 nuorta avioparia kun me miehet olimme ongella. Kaksi kaveriani ryhtyi haukkumaan vaimojaan eivätkä mielstäni täysin perusteetta.
        Yritin liittyä joukkoon mutta kaverit tyrmäsivät minut täysin. Sie oo iha hiljaa!


      • Anonyymi

        No teillä nuorilla on tässä asiassa vielä tuota kasvunvaraa. Elämä opettaa.


    • Anonyymi

      Kertakaikkiaan hyvä aloitus näitä miehiä on suomi täynnä. Jään seuraamaan

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe