Onko tasonne noussut? Yli 30-vuotiaat

mitenkäson

Palstan tasoteorian mukaan parikymppiset pojat eivät ole naisten makuun ja heidän on vaikea löytää naisseuraa, jos eivät kuulu 5% YT-miehiin. Saman tasateorian mukaan yli 30-vuotiaiden miesten taso yhtäkkiä nousee ja heistä tulee haluttuja naisten silmissä, vaikka nuorempana tätä eivät olleet.

Onko kenellekään yli 30-vuotiaalle käynyt noin vai onko elämä samanlaista kuin parikymppisenä? Itse olen nyt 30-vuotias mies, jolla on joitakin suhteita takana, ja en voi sanoa tasoni nousseen mitenkään. Fyysisesti olen paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä ja varallisuutta on tullut, mutta en siltikään ole naisten silmissä yhtään halutumpi kuin parikymppisenä. Tosin myös oma kriteerilistani on kasvanut ja en hyväksy samanlaisia naisia jotka olisin hyväksynyt kymmenen vuotta sitten.

69

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksilötasolla joku voi saavuttaa huippunsa 3-kymppisenä tai vähän sen jälkeen, mutta isossa kuvassa ei tapahdu mitään sellaista että kaikki 2-kymppisinä ätmejä olleet miehet nousisivat ytm kategoriaan.

    • Hämärän_rajoilta

      Laskenut entisestään. Mikään ei ole elämässäni muuttunut siitä, kun olin parikymppinen, mutta se ero nykyisen ja reilun vuosikymmenen takaisen minän välillä on, että parikymppisellä minulla oli vielä potentiaalia tulla joksikin ja mahdollisuudet edessäpäin. Tuolloin joku olisi voinut pitää minua "hiomattomana timanttina" ja kiinnostua minusta mahdollisesti valoisan tulevaisuuteni takia.

      Nyt vuoteni ovat jo pitkälti neljännellä kymmenellä, eikä tuo potentiaali koskaan realisoitunut millään tavalla: rumasta ankanpoikasesta kasvoi vain ruma ankankääkkä. Tässä vaiheessa kaikki osapuolet tietävät hyvin, ettei mikään elämässäni tule enää koskaan muuttumaan, eikä kenelläkään siksi ole mitään syytä kiinnostua minusta.

      • 12121212121212

        Kun mietin asiaa kannaltasi, pystyn kuvittelemaan sinulle kaksi mahdollisuutta. Selvää on ettet syrjäytyvänä, hiljaisena ja kilpailua välttävänä kiinnosta Juoksuvaiheessa olevia nuoria naisia etkä liioin Vakiintumisvaiheessa olevia n. 25-35v naisia. Et ole bilekingi etkä fyysisesti kookas, ylöspäin tuijoteltava jämerä ja kyvykäs suorittaja joka hankkii talon hyvältä alueelta naiselleen.

        Ainakin periaatteessa mahdollisuuksia voisi olla n. nelikymppisten naisten kanssa jotka ovat luopuneet toivosta korkean elintason suhteen eivätkä hae pitkän miehen geenejä lapsilleen, mutta saattaisivat olla kiinnostuneita sivistyneestä miehestä jonka kanssa voi keskustellakin.

        Toinen, vaikeampi mutta palkitsevampi, vaihtoehto on pelata ikäkortti ja tavoitella nuoria vihervasemmistolaisia hipsterityttöjä joille voisit älykkyytesi puolesta olla "opettajaguru" joka tietää kuinka (vasemmistolaisen päättömän teorian mukaan) kapitalismi toimii.

        Pelkkä äly ei naisia kiinnosta, mutta äly tarkoittaa potentiaalia joka on mahdollista käyttää hyödyksi.


      • Hämärän_rajoilta
        12121212121212 kirjoitti:

        Kun mietin asiaa kannaltasi, pystyn kuvittelemaan sinulle kaksi mahdollisuutta. Selvää on ettet syrjäytyvänä, hiljaisena ja kilpailua välttävänä kiinnosta Juoksuvaiheessa olevia nuoria naisia etkä liioin Vakiintumisvaiheessa olevia n. 25-35v naisia. Et ole bilekingi etkä fyysisesti kookas, ylöspäin tuijoteltava jämerä ja kyvykäs suorittaja joka hankkii talon hyvältä alueelta naiselleen.

        Ainakin periaatteessa mahdollisuuksia voisi olla n. nelikymppisten naisten kanssa jotka ovat luopuneet toivosta korkean elintason suhteen eivätkä hae pitkän miehen geenejä lapsilleen, mutta saattaisivat olla kiinnostuneita sivistyneestä miehestä jonka kanssa voi keskustellakin.

        Toinen, vaikeampi mutta palkitsevampi, vaihtoehto on pelata ikäkortti ja tavoitella nuoria vihervasemmistolaisia hipsterityttöjä joille voisit älykkyytesi puolesta olla "opettajaguru" joka tietää kuinka (vasemmistolaisen päättömän teorian mukaan) kapitalismi toimii.

        Pelkkä äly ei naisia kiinnosta, mutta äly tarkoittaa potentiaalia joka on mahdollista käyttää hyödyksi.

        Jälkimmäinen vaihtoehto ei tule kysymykseen. Olen menettänyt varsin pysyvän tuntuisesti mielenkiintoni kaikkeen älylliseen harrastamiseen ja tekemiseen ja (varsinkin) älykkään esittämiseen. Viime päivinä olen viettänyt aikaani metsässä mustikoita poimimassa, ja siinä on sen lajin tekemistä, josta nykyisin nautin eniten: muita ihmisiä ei näy mailla halmeilla, ei ole stressiä eikä suorituspaineita, eikä tarvitse ajatella yhtään mitään.


    • Nainen39vee

      No minä olen nainen ja minulle kävi noin. Tosin ei se yht'äkkiä tapahtunut vaan asteittain ja pikkuhiljaa. En itse tykkää puhua tasoista, mutta tuossa ajattelussa, mitä palstalla tarkoitetaan niin joo, oma "tasoni" oli 30 ikäisenä parempi kuin 20-vuotiaana.

      • Oletan että tarkoitat kuitenkin tasoa suhteessa oman ikäluokkasi naisiin etkä suhteessa kaikenikäisiin naisiin..


      • 12121212121212
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Oletan että tarkoitat kuitenkin tasoa suhteessa oman ikäluokkasi naisiin etkä suhteessa kaikenikäisiin naisiin..

        Tai sitten Nainen39vee katsoo tilannetta tehtyjen aloitteiden määrän perusteella. Nehän yleensä lisääntyvät jo siksi että miehet tulevat itsevarmemmiksi iän karttuessa, mutta toisaalta enemmistö ei kehtaa yrittää nuorempia.


      • Nainen39vee
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Oletan että tarkoitat kuitenkin tasoa suhteessa oman ikäluokkasi naisiin etkä suhteessa kaikenikäisiin naisiin..

        En niinkään vertaa muihin naisiin, vaan tarkoitan sillä sitä omalla elämänkaarellani. Eli minä olin kolmekymppisenä kiinnostavampi (myös muiden silmissä) mitä olin 20-vuotiaana. En oikeastaan ole voinut laskea aloitteiden määrää, koska olin pitkään suhteessa ja yleensä ihmiset tiesivät sen (tai sitten vaikka näkivät minut baarissa mieheni seurassa). Mutta minä en ollut edes ulkonäöllisesti parhaimmillani parikymppisenä. Ja toisaalta nyt vanhempana minusta kiinnostuvat monella tavoin kiinnostavammat ihmiset kuin silloin parikymppisenä.


      • Nainen39vee
        12121212121212 kirjoitti:

        Tai sitten Nainen39vee katsoo tilannetta tehtyjen aloitteiden määrän perusteella. Nehän yleensä lisääntyvät jo siksi että miehet tulevat itsevarmemmiksi iän karttuessa, mutta toisaalta enemmistö ei kehtaa yrittää nuorempia.

        Itse asiassa aloitteita olen elämäni aikana saanut eniten ihan viime vuosina - johtuen siitä, että vasta nyt olen sinkku ;) Mutta niiden perusteella en väitä mitään. Katson tilannetta sen mukaan, millainen ihminen olen persoonan ja ulkonäön perusteella, ja myös sen mukaan, millaiset tyypit minusta kiinnostuvat ja kuinka helppo minun on saada sellainen ihminen, josta olen itse kiinnostunut.


      • 12121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

        Itse asiassa aloitteita olen elämäni aikana saanut eniten ihan viime vuosina - johtuen siitä, että vasta nyt olen sinkku ;) Mutta niiden perusteella en väitä mitään. Katson tilannetta sen mukaan, millainen ihminen olen persoonan ja ulkonäön perusteella, ja myös sen mukaan, millaiset tyypit minusta kiinnostuvat ja kuinka helppo minun on saada sellainen ihminen, josta olen itse kiinnostunut.

        Etkö juuri vähän aikaa sitten ollut suhteessa?


      • Nainen39vee
        12121212121212 kirjoitti:

        Etkö juuri vähän aikaa sitten ollut suhteessa?

        Joo, olen. Tuolla pitäis lukea "vasta nyt OLIN sinkku". Aijai, freudilainen lipsahdus, toivottavasti ei ennusta huonoa... olen ihan hiljattain aloittanut uuden suhteen, joo. Mutta siis tosiaan olin jonkin aikaa sinkku pitkän parisuhteen jälkeen.

        Mutta kuten sanoin, en aloitteiden määrän perusteella sinänsä sano yhtään mitään.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        En niinkään vertaa muihin naisiin, vaan tarkoitan sillä sitä omalla elämänkaarellani. Eli minä olin kolmekymppisenä kiinnostavampi (myös muiden silmissä) mitä olin 20-vuotiaana. En oikeastaan ole voinut laskea aloitteiden määrää, koska olin pitkään suhteessa ja yleensä ihmiset tiesivät sen (tai sitten vaikka näkivät minut baarissa mieheni seurassa). Mutta minä en ollut edes ulkonäöllisesti parhaimmillani parikymppisenä. Ja toisaalta nyt vanhempana minusta kiinnostuvat monella tavoin kiinnostavammat ihmiset kuin silloin parikymppisenä.

        Meinaan että oltiinko sinusta kiinnostuneita nuorista miehistä lähtien, eli tekivätkö parikymppisetkin miehet aloitteita vaikka ravintolassa oli parikymppisiä naisia?

        Itselläni ainakin on aina ollut vientiä oman ikäisten naisten keskuudessa, ja nuorempana oikeastaan kaikenikäiset naiset osoittivat kiinnostusta, mutta nyt lähes 5-kymppisenä voi sanoa että alta 3-kymppiset eivät edes vilkaisekaan elleivät ole asiakaspalvelutyössä.


      • Nainen39vee
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Meinaan että oltiinko sinusta kiinnostuneita nuorista miehistä lähtien, eli tekivätkö parikymppisetkin miehet aloitteita vaikka ravintolassa oli parikymppisiä naisia?

        Itselläni ainakin on aina ollut vientiä oman ikäisten naisten keskuudessa, ja nuorempana oikeastaan kaikenikäiset naiset osoittivat kiinnostusta, mutta nyt lähes 5-kymppisenä voi sanoa että alta 3-kymppiset eivät edes vilkaisekaan elleivät ole asiakaspalvelutyössä.

        No en oikeastaan vietä aikaa noissa iskupaikoissa - edelleenkään, en ole koskaan ollut mikään yökerhotyyppi. Mutta tuskinpa nyt parikymppiset, enkä kyllä heistä olisi ollut kiinnostunutkaan. Mutta sanotaan että 30 ikäiset ovat tehneet aloitteita. Jonkin verran enemmän aloitteita on tullut hiukan nuoremmilta, tosin asiaan voi vaikuttaa sekin, että kaipa nuoremmissa on enemmän sinkkuja kuin vähän vanhemmissa, en tiedä.

        Minusta pointti ei ole siinä, kuinka nuori kiinnostuu, vaan minkälaisia ne tyypit ovat. Kyllä minusta joku kiinnostavia ajatuksia omaava 45-vuotias, jolla on persoonallinen tyyli, on kiinnostavampi kuin joku perustavis-parikymppinen. Eivätkä ne kaikki parikymppisetkään mitään hyvännäköisiä ole edes yleisen standardin mukaan, ja toisaalta joku nelikymppinen voi hyvinkin olla tosi hyvännäköinen. Eikä se pelkästä ulkonäöstäkään ole kiinni, ihminen on kokonaisuus. Ja toisaalta - nyt vanhempana minusta kiinnostuivat enemmän sellaiset ihmiset, joista itsekin olisin saattanut olla kiinnostunut, kun taas nuorena tilanne oli toinen.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        No en oikeastaan vietä aikaa noissa iskupaikoissa - edelleenkään, en ole koskaan ollut mikään yökerhotyyppi. Mutta tuskinpa nyt parikymppiset, enkä kyllä heistä olisi ollut kiinnostunutkaan. Mutta sanotaan että 30 ikäiset ovat tehneet aloitteita. Jonkin verran enemmän aloitteita on tullut hiukan nuoremmilta, tosin asiaan voi vaikuttaa sekin, että kaipa nuoremmissa on enemmän sinkkuja kuin vähän vanhemmissa, en tiedä.

        Minusta pointti ei ole siinä, kuinka nuori kiinnostuu, vaan minkälaisia ne tyypit ovat. Kyllä minusta joku kiinnostavia ajatuksia omaava 45-vuotias, jolla on persoonallinen tyyli, on kiinnostavampi kuin joku perustavis-parikymppinen. Eivätkä ne kaikki parikymppisetkään mitään hyvännäköisiä ole edes yleisen standardin mukaan, ja toisaalta joku nelikymppinen voi hyvinkin olla tosi hyvännäköinen. Eikä se pelkästä ulkonäöstäkään ole kiinni, ihminen on kokonaisuus. Ja toisaalta - nyt vanhempana minusta kiinnostuivat enemmän sellaiset ihmiset, joista itsekin olisin saattanut olla kiinnostunut, kun taas nuorena tilanne oli toinen.

        Mä oon ite vähän sellainen pubieläjä, tykkään käydä ottamassa muutaman oluen ja jutella ihmisten kanssa. Tykkään myös irtoseksistä, ja pubeista löytyy silloin tällöin kivoja naisia. Mun iässä ne saaliit ovat ikäluokkaa 35-50v, ja siitä ikähaarukasta löytyy hyviä yksilöitä.

        Mä oon sun kanssa samaa mieltä siitä, että nuoruus ei ole ulkonäön tae, kyllä se viehätys lähtee ihan muualta kuin iästä. Jos kuitenkin puhutaan tason noususta, niin sanoisin että iän ja itseluottamuksen karttuessa ne saaliit voivat muuttua tasokkaammiksi, mutta lähinnä omasta ikäluokasta. Nuoremmilla on omat sarjansa.


    • crux

      Voi olla että tasoni on aavistuksen noussut, mutta vastaavasti ajat ovat entistäkin synkemmät tavallisen miehen kannalta. Saldo on varmaan lievästi negatiivinen ja aina vain huonommaksi menee.

    • En ajattele tasoja, mutta tiedän jotain elämän pikkuniksejä paremmin kuin 20 vuotiaana. En usko että mikään ulkoinen on positiivisella mielellä nostanut tasoaan, mutta oispa kiva olla tällä järjellä varustettu 20 vuotias.
      Oma poika täyttää kevättalvella 15 vuotta ja kyllä siitä vaan kasvaa ihan huigee äijä. Huolehtii itsestään hyvin, käy koulua itsensä vuoksi, silti ei leiju missään pilvissä ja arvostaa vanhempia ihmisiä ja yleensäkin.

    • ei.mulla.ainakaan

      Itse olen nyt 31v mies ja edelleen on vaikeaa saada naisia kiinnostumaan joten rehellisesti sanottuna en ole huomannut muutosta parempaan.
      Luulen että tuo luulo että 30v miehellä asiat paranisi liittyy lähinnä potentiaaliseen statukseen ja varallisuuteen, esim jos mies opiskelee lääkäriksi niin siinä menee se 6 vuotta ja mies on ehkä 30 vuotiaana valmistunut, lääkäristatus voi esim viehättää naisia.

    • sinkkunainen35

      Palsta hörhöjen taso on laskenut kun lehmän häntä kun aloittivat palstan pilaamisen. Eivät saa koskaan naista ja pysyvät kokemattomina.

    • 1212121212121212

      Nyt 31v.

      Taso on noussut selkeästi. Syitä tähän:
      - kohtuullisen hyvän statuksen ammatti, sittemmin mukana projektissa jonka saan halutessani kuulostamaan melko vakuuttavalta (vaikka menestykseen onkin pitkä matka)
      - korkeamman statuksen ystäviä, nörtit -> menestyjät, menestyjien matkassa seuraavat kauniimmat naiset
      - lisää itsevarmuutta ja pelimiestaitoja
      - lihaksien hankkiminen, vaikka olenkin yhä naisten silmissä lyhyt ja hintelä

      n. 25-vuotiaaksi olin ATM, nyt uskoakseni KTM.

      Taustalla on valttikortti jonka voisin halutessani pelata, mutten tee niin koska se johtaisi siihen että minua tavoiteltaisiin vääristä syistä.

      • "Taustalla on valttikortti jonka voisin halutessani pelata, mutten tee niin koska se johtaisi siihen että minua tavoiteltaisiin vääristä syistä."

        Ei se peniksen koko ole oikeasti niin tärkeä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        "Taustalla on valttikortti jonka voisin halutessani pelata, mutten tee niin koska se johtaisi siihen että minua tavoiteltaisiin vääristä syistä."

        Ei se peniksen koko ole oikeasti niin tärkeä.

        Peniksen esittely tuskin tekee miehestä kiinnostavan naisten silmissä.


      • Mutta sähän paljastit tuossa "jos ätmi voittaa lotossa" tms. vastaavassa ketjussa olevasi huonopalkkainen. Sua ei enää uskota.


      • laaaaasanen

        Ei ole noussut yhtään mihinkään.

        Olet niin lyhyt, ettet pääse muita avujasi esittelemään.

        (Laasasen mielipide.)


    • Ujoatm28v-

      En usko tuollaiseen lainkaan että asiat muuttuis kuin taikaiskusta kun täyttää 30-vuotta. Eihän siihen ole minulla aikaa kuin enää puolitoista vuotta niin olen 30-vuotias. Miksi asiat muuttuisivat miksikään ellen voita lotossa ja mainosta sitä mahdollisimman monille naisille.

      • 23456

        Ei sun tasoso siitä mainostamisestakaan miksikään muuttuisi. Hyväksikäyttäjät kyllä parveilisivat ympärilläsi huijaamassa rahojasi. Kun rahasi loppuisivat, myös tuo sakki kaikkoaisi yhtä nopeasti kuin ilmestyikin.


    • tilastollisestikyllä

      Tähän asti olen saanut naisilta huomiota tasaisesti n. kerran viiden vuoden välein. Mutta tänä kesänä jopa kaksi naista osoitti kiinnostuksen merkkejä. Ensimmäinen oli ehkä 5-10v vanhempi ja toinen yksinhuoltaja, ehkä tästä syystä olin tavallistakin enemmän jäissä. Mutta kyllä tasoni näyttää tilastojen valossa kasvaneen.

      • kysynpähän.vain

        Hehheh, naiset väittää että tasoja ei ole olemassa ja silti ainoat naiset jotka osoittaa kiinnostusta on aina joko:
        - vanhempia iältään
        - äitejä
        Miksi näin? Miksi miestä nuoremmat lapsettomat naiset ei osoita kiinnostusta?


    • Vois helposti ajatella, että sen myötä jos ja kun iän mukana saa kerrytettyä itsevarmuutta ja itsetuntoa kestää itsestä ja näkemyksistään poikkeavaa porukkaa, alkaa olla kohtuu vahvoilla.

      Se itsetunto, itsensä ja elämänsä arvostaminen kun herättää enemmän mielenkiintoa ja kunnioitusta uhmisissä, kuin kaikesta epävarmana repaleena eläminen aiheuttaa useinmiten vain mulkoilua ja sääliä.

      Niin mä olen itsekin kokenut kohonneeni "ihmisten silmissä" arvoasteikolla sen myötä, kun olen oppinut arvostamaan itseäni ja samalla tuomaan sen julki, kuitenkin arvostamalla myös muita. Itsestäni poikkeavia. Mahdollisuudet on paremmat, kun ei ole liian skeptinen kaikkien ja kaiken suhteen.

      Vois sanoa, että itsetunnon kehittyminen on avannyt eniten niitä ovia, minkä takaa löytyy kultaa...henkistä kultaa.

      • Iaskin..väärin

        Minä löysin kaalekultaa :)


      • Tuo on muuten yksi syy, miksi itse pidän hymyilevistä naisista. Sellainen saattaa tallustella vaikka kaupassa vastaan. Ei tarvii olla tällätty, mutta kun on itseensä tyytyväinen se näkyy.
        Se hymy tulee kuin sielusta. Välillä mieli tekee sanoa, että elä enempää hymyile, tai pää katkijaa...sen verran syvä se hymy parhaimmillaan on.


      • Iaskin..väärin kirjoitti:

        Minä löysin kaalekultaa :)

        Hai, elä kehtoo-oo-oo. :)

        Ihana ilma mieli on virkee, vaikka selkää sattuuki...nytkäytin seljän ilkeesti. Voi noi kipulääkkeetkin tietty hymyilyttää.


        Poets of the Fall - Once Upon a Playground Rainy <3
        https://www.youtube.com/watch?v=mddu6FMBSIo


      • Dissident kirjoitti:

        Tuo on muuten yksi syy, miksi itse pidän hymyilevistä naisista. Sellainen saattaa tallustella vaikka kaupassa vastaan. Ei tarvii olla tällätty, mutta kun on itseensä tyytyväinen se näkyy.
        Se hymy tulee kuin sielusta. Välillä mieli tekee sanoa, että elä enempää hymyile, tai pää katkijaa...sen verran syvä se hymy parhaimmillaan on.

        Sama täällä, hymyilevät naamataulut iskee suoraan sisuksiin. Mikään ei oo niin kaunis, kun nukkuva lapsi ja hymyilevä ihminen ikään/sukupuoleen katsomatta, ellei luontoa lasketa lukuun mukaan. :)


      • muhkee_muhku kirjoitti:

        Sama täällä, hymyilevät naamataulut iskee suoraan sisuksiin. Mikään ei oo niin kaunis, kun nukkuva lapsi ja hymyilevä ihminen ikään/sukupuoleen katsomatta, ellei luontoa lasketa lukuun mukaan. :)

        Ei lisättävää...


    • pop987

      Etsin naista ikävuodet 18-34, todennäköisesti tasoni nousi siinä 35v tienoilla kun pääsin ylenemään johtoasemaan PK-yrityksessä. Hiukan silloin alkoi ensimmäisen kerran olla kiinnostusta naisten puolelta, toki varsin hentoista vielä.

      Mutta sinänsä, periaatteessa meidän ATM:n pitäisi tuossa vaiheessa joutua ottamaan nainen toiselta keirrokselta, eli alkaa aisuriksi jännämiehen lapselle YH:n kanssa.

      Mutta itse ratkaisin tuon siten että aloin panostamaan nuoriin naisiin, sitten löysin itseäni 12v nuoremman ensimmäisellä kierroksella olevan naisen ja tehtiin pari tenavaa ja ollaan nyt naimisissa.

      Eli markkina-arvoni selkeästi nousi 35 vuotiaana, olin mm. osakkaana ko. firmassa ja sain osinkona 10k-50keur/vuosi, riippuen firman tuloksesta. Päätin ennen aisuriksi ryhtymistä koettaa onneani nuorempien, heistä turvallisuushakuisempien, naisten joukossa, ja sitä kautta se vihdoin tärppäsi,

      Kun sinkkuelämäni 18-34v välillä oli täysin merkityksetöntä, niin panostin silloin nostamaan taloudellista ja sosiaalista statustani työelämän kautta ja se lopulta tuotti tulosta, mutta oli yli 10v päätoiminen projekti saada oma vaimo, huh huh..täytyy sanoa työmäärästä minkä se otti [naisen saamienen].

      • Se työ, minkä olet tehnyt saadaksesi vaimon, ei ole mitään siihen verrattuna, mitä joudut tekemään, pitääksesi vaimosi. Hän on kuitenkin reilusti sinua nuorempi, niin palstatotuuksien mukaan hän taatusti lähtee toiselle kierrokselle tuossa 4-kympin paikkeilla. Vie mennessään lapset, talot ja tavarat.


      • AlkaaElämäänItselleen
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Se työ, minkä olet tehnyt saadaksesi vaimon, ei ole mitään siihen verrattuna, mitä joudut tekemään, pitääksesi vaimosi. Hän on kuitenkin reilusti sinua nuorempi, niin palstatotuuksien mukaan hän taatusti lähtee toiselle kierrokselle tuossa 4-kympin paikkeilla. Vie mennessään lapset, talot ja tavarat.

        Näimpä!! Tekee Mylmyrit ja ottaa nuoren miehen sänkyyn ja vanhan miehen rahat elämiseen😎


      • pop987
        elämänpeli1 kirjoitti:

        Se työ, minkä olet tehnyt saadaksesi vaimon, ei ole mitään siihen verrattuna, mitä joudut tekemään, pitääksesi vaimosi. Hän on kuitenkin reilusti sinua nuorempi, niin palstatotuuksien mukaan hän taatusti lähtee toiselle kierrokselle tuossa 4-kympin paikkeilla. Vie mennessään lapset, talot ja tavarat.

        "Hän on kuitenkin reilusti sinua nuorempi, niin palstatotuuksien mukaan hän taatusti lähtee toiselle kierrokselle tuossa 4-kympin paikkeilla. Vie mennessään lapset, talot ja tavarat. "

        -Avioehto toki on tehty..että jos muija lähtee talo auto jää kokonaan minulle..


      • pop987 kirjoitti:

        "Hän on kuitenkin reilusti sinua nuorempi, niin palstatotuuksien mukaan hän taatusti lähtee toiselle kierrokselle tuossa 4-kympin paikkeilla. Vie mennessään lapset, talot ja tavarat. "

        -Avioehto toki on tehty..että jos muija lähtee talo auto jää kokonaan minulle..

        Eli lapsista ei ole väliä, kunhan talo ja auto jää??


    • m184

      Minulle taisi käydä niin että päälle parikymppisenä olin vielä tavis eikä naisia nyt riesaksi asti riittänyt. Jollekin kuitenkin kelpasin ja siitä alkoi perheleikit, työuran rakennus ja muut arkiset kiireet jotka vähensivät harrastukset ja muut kontaktit aika minimiin. Harrastuksen puute ja epäsäännölliset työajat ja ruokailut näkyivät kropassa yhdistettynä ehkä jo päällenäkyvään stressiin todennäköisesti laskivat tasoani naisten silmissä mutta sepä ei haitannut kun olin avioliitossa.
      Tätä sitten riitti päälle kolmen kympin jolloin tuli ero. Sitä en tiedä nousevatko säälipisteet kun jää kahden lapsen lähivanhemmaksi, mutta siinä karusellissa ei ollut aikaa kyllä naisillekaan.
      Nyt kun ikää on jo reilusti päälle 40 niin uskon että olen palanut tuolle parikymppisen tasolle ja joissakin elämänalueilla mennyt ohi. Uskoisin että kasvaneen elämänkokemukseni ansiosta pystyisin myös tarjoamaan naiselle enemmän kuin mihin olisi parikymppisenä kyennyt.

      Vaikka täällä miten nähdään tuo naisen ikääntyminen niin minusta ainakin nelikymppiset naiset ovat tavoiteltavia ja kauniita. Minun kannaltani vain on harmi että hekin tiedostavat sen ja pakkien määrä ja laatu on samaa luokkaa kuin koin silloin kaksikymppisenä. Tällä tavalla suhteutettuna joko minä olen kehittynyt omasta mielestäni mutta en naisten silmissä tai sitten naisten vaatimukset ovat nousseet.

    • enymmärrätätä

      Olin n. 25-vuotiaaksi aika näkymätön, vaikka minulla on nätti naama ja hoikka tiimalasi-vartalo (edelleenkin jopa). Pukeuduin kuitenkin hyvin peittävästi ja tylsästi enkä osannut korostaa parhaita puoliani, vaan pikemminkin peittelin niitä. 25-vuotiaana suosioni yhtäkkiä nousi kattoon, uuden ystäväpiirin ja työpaikan myötävaikutuksella, löysin itseni ja aloin arvostaa itseäni. Sen myötä muutkin alkoivat nähdä minut tavoiteltavana. Alle 30v. vakiinnuin, perustin perheen. Nelikymppisenä palasin taas aktiivisemmin työelämään ja muiden aikuisten pariin. Päälle nelikymppisenä, vaikkakin varattuna en ole koskaan ollut näin tavoiteltu ja suosittu. Ne miehet (mm. julkkis-) mitä ihailin kaukaa parikymppisenä ovat nyt röyhkeästi lähestyneet minua, vaikka tietävätkin minun olevan varattu, minut haluttaisiiin joka projektiin ja seurueeseen vapaa-ajalla. Elämäni ei tästä ole mihinkään muuttunut, koska en halua pettää enkä erota, mutta kyllä hämmästyttää tämä suosio ja ns. tason nousu. Tätä en ikinä olisi nuorena uskonut näkeväni. Outoa kertakaikkiaan.

    • dfgbgfgf

      Omassa ikäryhmässä voi ja usein nouseekin se taso, mikäli pitää hyvän huolen itsestään - johtuu myös siitä, että naiset ovat kokeneempia ja anteeksiantavaisempia valinnoissaan.
      Sen sijaan nuoret viihtyvät oman ikäistensä plusmiinus 10v seurassa enimmäkseen.
      Se nyt tietysti vielä, että nykynuoret ovat aika skrodea porukkaa, ja poikkeustapauksia ei ole myöskään vaikea löytää.

      • noinpa.noin

        Ennen itseä kiinnostaneet oman ikäryhmän kaunottaret, jotka eivät aikanaan katsoneet päinkään, ovat selkeitä kiinnostuksen merkkejä osoittaneet siinä yli kolmenkympin tienoilla ja so forth, kun on itse pysynyt ns. kunnossa.


    • ihmettelevämiekkonen

      Ihmettelen naisten kysynnän nousua?

      (yli) nelikymppisenä sanoisin että tuntemistani naisista ehkä pari nosti "tasoaan" parikymppisestä kolmekymppiseksi. Siis laihtumalla.

      Yhtään sellaista en tunne joka olisi nyt halutumpaa kamaa kuin nuorena. Ne jokka näyttää hyviltä nyt, näytti vielä paremmilta nuorina.

      Voiko tää kommunikaatioprobleema tosiaan olla niin suuri? Ettei parikymppinen nättimys tiedä saavansa kenet haluaa ja sit nelikymppinen laskee että kaikki flirttiä muistuttava on kiinnostusta?

      Mun taso on ehkä apout sama. Itsevarmuutta ja elämänkokemusta on lisää, mutta tylsistyminen perhemoodissa on fakta eikä vatsakaan ole plussaa ainakaan niille halutuimmille oman ikäisille.

      • Mä luulen että kyse on enemmänkin siitä, että puhutaan oman tason nousemisesta suhteessa omaan ikäryhmään. Jos on esmes ollut nuorempana viehättävyydessä keskivaiheilla, voikin vanhempana nousta parhaan 20 prosentin joukkoon.


      • myösnelkytplus
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Mä luulen että kyse on enemmänkin siitä, että puhutaan oman tason nousemisesta suhteessa omaan ikäryhmään. Jos on esmes ollut nuorempana viehättävyydessä keskivaiheilla, voikin vanhempana nousta parhaan 20 prosentin joukkoon.

        Jos puhutaan yli nelikymppisistä niin top 20% ei ole kummoisia. Top 5% on hyvää kamaa vieläkin.


      • myösnelkytplus kirjoitti:

        Jos puhutaan yli nelikymppisistä niin top 20% ei ole kummoisia. Top 5% on hyvää kamaa vieläkin.

        Teoriassa toki noin, mutta käsiteltävä aihe on kyllä kohtalaisen abstrakti.

        Itse minä nuo prosentit otin puheeksi, haluten valaista asiaa, mutta oikeasti se oli hölmöä. Kuka meistä voi sanoa vastaantulevasta naisesta (tai miehestä) varmuudella että hän kuuluu parhaimmannäköisen 20 tai 5 prosentin joukkoon ikäluokassaan? Kauneus on jossain määrin katsojan silmässä.


      • myösnelkytplus
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Teoriassa toki noin, mutta käsiteltävä aihe on kyllä kohtalaisen abstrakti.

        Itse minä nuo prosentit otin puheeksi, haluten valaista asiaa, mutta oikeasti se oli hölmöä. Kuka meistä voi sanoa vastaantulevasta naisesta (tai miehestä) varmuudella että hän kuuluu parhaimmannäköisen 20 tai 5 prosentin joukkoon ikäluokassaan? Kauneus on jossain määrin katsojan silmässä.

        "Jossain määrin".


      • subjektiivista

        Naisille on arvoa vain sellaisten miesten kiinnostuksella, joista naiset itse ovat edes jollain tasolla kiinnostuneita. Muu miehiltä saatu huomio on vain häirintää eli negatiivista. Siksi nuorena saatua, yleensä töykeän seksististä läppää ei lasketa ja vanhempana miehet osaa lähestyä paremmin ja naiset itsekin seksuaalisuutensa kanssa enemmän sinut. Eli useampi kiinnostaa, syntyy enemmän kokemuksia positiivisista lähtestymisistä.


    • reflectorrr

      Taso on varmasti noussut, mutta on vaikeaa tietää kuinka paljon.

      Joku kirjoitti yllä että vanhempana miehet tulevat aloitteellisemmiksi. Nyt nelikymppinen hyvin säilynyt nainen ei välttämättä tiennyt nuorena että olisi saanut mitä tahansa. Omista luokkakavereistani 2-3 tyttöä olisivat saaneet kenet tahansa koko paikkakunnalla, koulun hoteimmasta pojasta paikalliseen miljonääriin. Yksi katse olisi riittänyt.

      Mutta naisetkin tulevat aloitteellisemmiksi! Minä luulin etten olisi saanut ketään, mutta ehkäpä missasin harvat kiinnostuksen osoitukset?

      30 jälkeen olen saanut muutaman aloitteen nuoremmilta naisilta ja useampia oman ikäisiltäni/vanhemmilta. Nyt olen liian vanha nuorille naisille, mutta oman ikäisistä hyvinkin "korkeatasoiset" osoittavat välillä kiinnostusta, joskin vain tuntemani sellaiset (vahvuus ei siis taida olla ulkonäössä).

      En tiedä onko sillä väliä. Ehkä voisin vielä yrittää.

      • Kaikki puheet tasoista ovat loppupelissä ihan bullshittiä vaikka niitä on joskus kiva miettiä. Riittää kun löytyy joka joka kelpaa itselle ja kelpaat sille toiselle.

        Minä en ainakaan mieti tasoja kun katselen naisia ravintolassa, riittää kun on nätti ja löytyy pilkettä silmäkulmasta.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Kaikki puheet tasoista ovat loppupelissä ihan bullshittiä vaikka niitä on joskus kiva miettiä. Riittää kun löytyy joka joka kelpaa itselle ja kelpaat sille toiselle.

        Minä en ainakaan mieti tasoja kun katselen naisia ravintolassa, riittää kun on nätti ja löytyy pilkettä silmäkulmasta.

        " riittää kun on nätti ja "

        Joku saattaisi kutsua tasokkaaksi sellaista, joka on monien mielestä nätti. Mutta eihän sellaisia ole.


    • kaisanoasaa

      Naisille ei kelpaa samantaasoinen. Jos mies on vaikka työtön ja ruma niin työtön nainen ei halua työtöntä miestä. Naiset haluaa aina 10 pykälää tasokkaamman miehen.

    • En voi vastata kysymykseen, mutta huljuttelen aiheen reunalla. Mieleltään terve ja elämänkokemusta omaava hyvässä fyysisessä kunnossa oleva mies on vanhanakin kiinnostava. Mutta tuo vaatii tosiaan terveen pään sen terveen ruumiin lisäksi. Ei ole katkeroitunut, vaan älyä on ollut aina sen verran että on osannut selvitä ongelmista voiton puolelle. Tosin sillä oikealla tavalla älykkäät on olleet naisten suosiossa jo parikymppisenäkin.

      Kukaan tuntemastani vanhemmasta naisesta ei haluaisi enää olla parikymppinen. Kai jossain kohtaa vanhetessa tulee sekin hetki eteen, että ikääntyminen alkaa harmittamaan. Mutta tässä kohtaa kun kroppa pelaa ja pää myös, tän hetkinen ikä on aina omasta mielestä paras.

      • 12121212121212

        Eli sinusta peli on ratkaistu kun ikää on 20?

        Jotenkin kummastuttaa tämä ajatus, kun tiedetään että 21-vuotiaistakin on täyskokemattomia yli viidennes. Tuosta kun vielä miinustetaan maksullisilla käyneet ja tuurilla kylän jakarilta kerran saaneet, saadaan melkoinen joukko parikymppisiä miehiä joiden tilanne vaikuttaa toivottomalta.

        Ja kuitenkin itse painotat aina miten pieni osa miehistä ei koskaan löydä kumppania.

        "Mutta tässä kohtaa kun kroppa pelaa ja pää myös"

        Ei vaikuta siltä.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Eli sinusta peli on ratkaistu kun ikää on 20?

        Jotenkin kummastuttaa tämä ajatus, kun tiedetään että 21-vuotiaistakin on täyskokemattomia yli viidennes. Tuosta kun vielä miinustetaan maksullisilla käyneet ja tuurilla kylän jakarilta kerran saaneet, saadaan melkoinen joukko parikymppisiä miehiä joiden tilanne vaikuttaa toivottomalta.

        Ja kuitenkin itse painotat aina miten pieni osa miehistä ei koskaan löydä kumppania.

        "Mutta tässä kohtaa kun kroppa pelaa ja pää myös"

        Ei vaikuta siltä.

        En minä ole päättämässä teidän ätmien pariutumisesta muuten kuin itseni puolesta. Mun mielipiteeni on vain mun omiani, ei kenenkään muun. Sun ei varmaan pitäisi ottaa niitä itseesi.


    • Ätmeli

      Oma taso kolmenkympin jälkeen...nooh. huono se oli nuoruudessa paria ihme poikkeustapausta laskematta. Kolmenkympin jälkeen en tasoani juuri baareissa ole mitannut. Siellähän se helpoiten näkyy. Mutta suomi24treffien perusteella laskenut ja muutenkin omasta mielestäni olen rumentunut (tukka lähtee). Kroppa on kuin teinillä, mutta pää seppele kampauksineen on kuin eri ruhosta irroitettu tähän kroppaan. Itsetunto laskenut ja varmaan myös masennustakin on.

      No onneks ne parhaat nuoruusvuodet alkaa vasta 5kybäsenä, joten 20 vuotta voi keskittyä vaikka statusammatin hankintaan

      • nopeastinyt

        Ala syömään finaa kuten kaikki kansainväliset, sivistyneet ja avarakatseiset eurooppalaiset miehet tekevät!


      • Ätmeli

        Fina ei käsittääkseni tuo jo menetettyjä hiuksia takas vaan säilyttää jäljellä olevat. Eli tarviisin hiussiirteen. Treenaamaan kai pitäisi alkaa ja opiskelemaan, jotta edes 5kymppisenä jotain olis. En kyllä tiedä välittääkö sitten mistään statuksista tuon taivaallista.

        2 kymppisiä haluaisin neuvoa opiskelemaan. Varsinkin tylsän tai rumannäköisiä miehiä. Ette menetä mitään vaikka neljän seinän sisällä opiskelette sen sijaan että ryyppäisitte yhtä rumien kaverienne kanssa ja keräisitte samalla pakkeja naisilta. Skipatkaa suosiolla nuoruus ja panostakaa ikään 40.


      • lisäävinkkejä
        Ätmeli kirjoitti:

        Fina ei käsittääkseni tuo jo menetettyjä hiuksia takas vaan säilyttää jäljellä olevat. Eli tarviisin hiussiirteen. Treenaamaan kai pitäisi alkaa ja opiskelemaan, jotta edes 5kymppisenä jotain olis. En kyllä tiedä välittääkö sitten mistään statuksista tuon taivaallista.

        2 kymppisiä haluaisin neuvoa opiskelemaan. Varsinkin tylsän tai rumannäköisiä miehiä. Ette menetä mitään vaikka neljän seinän sisällä opiskelette sen sijaan että ryyppäisitte yhtä rumien kaverienne kanssa ja keräisitte samalla pakkeja naisilta. Skipatkaa suosiolla nuoruus ja panostakaa ikään 40.

        Parikymppisille myös ohjeeksi, että kannattaa panostaa myös kuntoiluun ja terveelliseen ruokavalioon. Rumalla ja hyväkroppaisella on paremmat mahdollisuudet kuin rumalla läskillä tai hintelällä miehellä. Kuntoilu myös kasvattaa itseluottamusta.


    • " en siltikään ole naisten silmissä yhtään halutumpi "
      Millä sä mittaat sitä miten haluttu olet?

      Mä ainakin olen siinä uskossa, että tasoni on noussut, vaikka se ei mitenkään käytännössä näy.

    • mitenkäson

      Ihan tarkkailemalla minkä tasoiset kiinnostuvat minusta, millainen on menestykseni treffisivustoilla / Tinderissä ja vaikka ihan naisten käyttäytymisestä seurassani. Mitään kauhean suurta muutosta kymmenen vuoden takaiseen menestykseen ei ole huomattavissa. Moni huonotasoinen (=ylipainoinen) nainen on kiinnostunut, mutta itseäni ei kiinnosta pullukat. Olen kuitenkin elämäntapaliikkuja joten vaadin tietynlaista ruumiinrakennetta myös kumppanilta. Onneksi niitä omantasoisiakin naisia löytyy välillä, ehkä paremmin tuolta livemaailmasta kuitenkin.

    • isovaipieni

      Syy miksi jotkut naiset ovat 40 poikkeuksellisen suosittuja voi johtua siitä, mihin joku muukin viittasi, eli nykynaisten koon kasvamiseen. Nykynaiset 16v-30v. ovat pidempiä ja painavampia, isoluisempia kuin koskaan aikaisemmin. Tissit ovat isot, mutta niin myös kaikki muu, etenkin se vatsa siinä tissien alla. 40 ikäisissä naisissa näkee vielä hyvin siroja ja hoikkiakin naisia. He ovat olleet ehkä vielä sirompia, hoikempia ja naisellisempia nuorempana, mutta edelleen erottuvat pullukasta keskivertonaisesta, jos naisiksi lasketaan kaikki 16-60 vuotiaat. Jos mies on esim. lyhyt ja hoikka, hänen katseensa tietysti kiinnittyy näihin. Sen lisäksi että kaikki muutkin miehet, kokoon katsomatta ovat kiinnostuneita samasta vartalotyypistä. Joskus ikä ei haittaa, jos sitä ei naamasta ole selkeästi luettavissa.

    • Varmasti taso nousee monella miehellä tässä iässä varallisuuden ja kokeneisuuden myötä jos pitää vielä itsestään fyysisesti hyvää huolta. Itse olen taas köyhempi, lihavampi, masentuneempi ja yhtä kokematon kuin kymmenen vuotta sitten joten olen entistä alemmalla tasolla.

    • 43mies

      Tavallaan taso on nousut koska olen hyvässä työssä ja tienaan hyvin. Nyt ne pakkeja antaneet naiset yrittää pöksyihini päästä mutta minua ei vaan enää kiinnosta. Sitten kun ostin auton niin naiset halua töistäkin kyytiä sinne tänne. Soittelevat että tuu hakee baarista yöllä 3 aikaan.

    • 31veeemies

      Yhtä huono kuin 20-kymppisenä tai oikeastaan taso on oikeastaan vieläkin huonompi. Naiset eivät lämmenneet minulle silloin, eivät nykyään eivätkä tulevaisuudessakaan. Olen pohjasakkaa jota vältellään viimeiseen asti. Jos joku nainen erehtyy kiinnostumaan minusta niin häipyy sekunneissa kun kerron elämästäni.

    • uvhj

      Taso ei ole noussut, vaikka naisten tekemien aloitteiden määrästä niin voisi harhaanjohdettuna päätelläkin. Joissain asioissa olen kyllä muuttunut parempaan suuntaan. Olen avoimempi ja paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ehkä naisia on viehättänyt tietynlainen rentous ja rauha, joka elämässäni on läsnä.

      Toisaalta samalla olen kaljuuntuva vanha ukko, joka on menettänyt täydellisesti kykynsä rakastua tai päästää ketään fyysisesti lähelleen. Siinä vaiheessa, kun naiset ovat tämän tajunneet tai kun olen sen kertonut, onkin kiinnostus yleensä loppunut kuin seinään. En myöskään aio koskaan kilpailla kenestäkään. Luulen, että oma elämäntehtäväni on jo suoritettu ja nyt tässä heilutaan enää siihen saakka kuin olosuhteet ja oma mielenterveys sallivat.

    • työtön_ätmi

      Ei ole taso noussut, en ollut suosittu 20-vuotiaana enkä edelleenkään 36-vuotiaana.

    • Ei ole taso noussut parikymppisestä. Kroppa on ainut mikä on kehittynyt huomattavasti parempaan suuntaan.
      Pari vuotta sitten oli muutama tapaus, jotka herättivät hieman toivoa, mutta niiden jälkeen on ollut täysin hiljaista. Viime treffeistäkin on kohta kaksi vuotta.

    • Pahamies111

      Kesällä tuli muutamia lähestymisiä, mutta en sortunut kuin ehkä kolmeen syrjähyppyyn.

      Loppukesästä on alkanut tuntua että olen menettänyt kokonaan kiinnostuksen naisiin ja vaimokaan ei enää kiinnosta. Ei kiinnosta myös muutkaan elottomat tai elolliset objektit. Mulle voisi laittaa jonkun "parisuhdekelvoton"-tatuoinnin otsaan varoitusmerkiksi. Talvella jos vaimokin lähtee kävelemään en taida perään soitella.

      Vaikea sanoa onko taso muuttunut parikymppisestä, ainakin maailma ja tapa jolla ihmiset tapaavat on muuttunut. Välillä tuntuu että olen komistus, välillä maan matonen.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe