Silveradoon 4x4 vw 1,9 tdi kone muunnos?

Farkkuunmylstuuminnassa

Blazeriin volkkarin kone . Onko kokmemuksia?

32

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Farkkuunmyöstuuminnassa

      Tai myös mukavaan matkantekoon chervolet caprise stw pakuun 1,9 tdi kone 5 litarisen tilalle.
      tehot ja hevosvoimat on kuta kuinkin säätöjen jälkeen samat ja 5 litarinen liikutti vanhan muistini mukaan aivan sopivasti leppoisaa matkustusta silmällä pitäen.
      Manuaali vaihteisto voisi olla se tunnokkain ajettava kuitenin. Mikähän paja tekee muunnoksiai? itse en todellakaan tuomoisiin missään nimessä ala opettelemaan. Luotetaan suomen amattimiehiin tässäkin asiassa kunhan vain löytyy tekijät.
      Joku voi sanoa tämmöistä dieselöintiä kehnoksi ideaksi mutta tämmöisellä pakulla voisi ajaa paljon,itse caprise on loistelias matkustaa siitä on kokemusta mutta en pidä 12-16 l kulutuksesta .
      Nykyisillä 1,9 tdillä on tullut ajeltua vuosia ja uskoisin caprisen liikkuvan 7-9 l /100km haarukassa hyvinkin helposti ja voima on taatusti riittävä . Nämä vw tuotteet ei oikein ole istuneet mitenkään liikkumis mielihaluuni kun jenkkeihin on nuoremapana tykästynyt.
      Uudet autot on kivoja mutta kertakäyttökulttuuri paistaa joka kohdasta läpi ja turhien varusteiden hinnooittelu korjatessa takuun jälkeen on kuten olette huomanneet JÄRJETÖN!
      Vanha chevy on rautaa ja osaa saa edullisesti.

    • MiettikääVielä

      Onhan täällä pitkät perinteet pilata lopullisesti se vähäinenkin ajonautinto riisuttuun hinnat alk jenkkiautoissa kun muistellaan miten Perkinsin diesel jne istutettiin johonkin Dodgen ym keulille ja pääasia oli polttoainekulut,muulla ei mitään väliä vaikka vehje kävi kuin traktori,ominaisuudet samat paitsi traktorilla pääsi peltohommiin,sinne ne nopsaan päätyi nuo autotkin kun ei lopputulos niin miellyttävä ollutkaan...

      Capriceen kuin muihinkin GM STW askarreltiin 6,2 dieseleitä jonkinverran ja se yhtälö kunnolla tehtynä toimi ,paitsi ei mitenkään helppo halpa operaatio.
      Nyt jos ihan suoraan sann niin vieraan merkin ja tyystin eri aikakauden eri sylinteriluvunkin&aivan eri teho/vääntöominaisuuksilla varustetun koneen istuttaminen esim GM STW:n on todella vaativa juttu koska mikään ei sovi suoraan mihinkään ja vaihteistokin joutuu muutoslistalle joka taasen vaikeuttaa operaatiota entisestään!!
      Vaihteiston jatkokin vieraaseen kardaaniin on oma ongelmansa,mikään ei sovi mihinkään ja pidennettävä/lyhennettävä kardaania jos sen yleensä jotenkin saa siihen vaihteistoon kiinni.

      1,9 litrainen diesel tai mikä muu vastaava tahansa,asennettuna GM STW/henkilöautoon on jo etukäteen epäonnistunut ajatus ominaisuuksiensakkin puolesta.
      Se vaihdettava kone tietysti oltava tiptop kunnossa vaihteistokin(tai remontoitava),mitään romukonetta ei järkeä ruveta asentelemaan ja kaikki maksaa maltaita.
      Mikäli moinen nurkista joutilaana löytyy niin se toki plussaa kulupuolelta.
      Tietotaitoa oltava rutkasti-tilat työkalut ym sekä on ymmärrettävä mitä tekee,aikaa menee ja kun lasketaan mikä moisen auton arvo on niin järjetöntä ellei ihan huvin vuoksi halua hermojaan menettää.
      Sähkötkin pitäisi saada kommunikoimaan keskenään eikä mikään sovi mihinkään...

      Mikäli asia olisi minun niin GM 5,7dsl koneita löytyy helposti ja remontoi se kuntoon,se kestää kyllä nykyopein eikä se niin huono oikeastikkaan ollut jos piteli kunnolla mutta kumminkin.
      Se sopii suoraan moiseen farmariin/ha ja yksinkertainen asentaa,monin moninverron helpompaa kuin tuo toinen vaihtoehto ja teho-painosuhde pysyy kunnossa moinen kone antaa mukavan kyydin n10l satasella kulutuksella.

      Tietty omia ongelmia tuonkin asennuksessa on ja suositeltavaa ottaa sen dieselin oma laatikkokin kaveriksi ja sihdata se kardaaniin jossa vähän tapauksesta riippuen pituuseroja riippuen mikä GM TH laatikko nyt kiinni.
      Pitää myös huomioida että välitykset on mitä on nyt ja alunperin dieselkoneisissa omansa,saati mitä ne jonkun vieraan nelosdieselin osalta on ja jaksaisiko se edes liikuttaa koria kunnolla vai joutuuko tihentämään melun kulutuksen kustannuksella.
      Ja kaikki maksaa....
      Unohda ja osta vaikka valmis dieselauto remontoi se,merkki kuin merkki,vaikka moinen GM STW dieselraato.

      Silveradossa ongelmat aivan yhtä valtavat ja moinen euronelonen ei Silverdoa jaksa liikuttaa edes tyhjänä,neliveto..heh..unohda.

      Silveradoon sama 5,7dsl tai siihen on ihan tehtaaltakin saanut tuon 6,2dsl ja riippuen mikä vm niin 6,5dsl myös mutta kaikki ne on V8,samaa GM ja ainut "järkevä" vaihtoehto jos dieselöit.
      Kova homma on tuossakin,ei ihan illan kahden homma ja kunnollinen vähänajettu 6,2-6,5l maksaa kohtuupaljon,saman myös huonon remontointi eli halvin vaihtoehto tuo 5,7dsl koska eivät kysyttyjä koneita ja vanhojahan nuo on,1985 taisi viimeiset valmistua eli antiikia jo dieseltekniikaltaan,siis yksinkertaisia.

      • Tdipower

        5.7l Diesel
        Poraus x isku 4.057 x 3.385"
        Teho 78-79 125HP @ 3600 RPM
        80-81 Truck moottorit 125HP @ 3600 RPM
        80-85 HA moottorit 105HP @ 3200 RPM
        Vääntö 78-79 225 Ft. Lbs @ 1800 RPM
        80-81 Truck Motors 225 Ft. Lbs @ 1800 RPM
        80-85 Car Motors 200 Ft. Lbs @ 1600 RPM

        Volkkari liikkuu samoissa lukemissa ,teho kyllä riittää. Oikea välitys on fiksua myös noissa jenkeissä . Ovat yleensä liian pitkiä suomeen nekin. Teho riittää vuoren Varmuudella. Ihmeesti sitä olen ajellut 1600 kg touranilla 800 kg hevostrailerilla jossa kyydissä kaksi ravuria 1000 kg hevoset kyydissä ja pehmeästi silloinkin kiihdytykset silloinkin ja joka mäki yläs ilmajarru traileri koukussa. Painoa oli siis 1,9 tdillä kiskottavanaan n 3700 kg ihmiset ja seeferit autossa. Kulutus 9 litraa jo sentään. 2000 -2300kg jenkki kulkee ja vääntää riittävästi tarpeisiini. Öljyn ja nesteen jäähdytys on tärkeämpi olla riittävät.
        Dx lohkoisia ja niihin osia on vaikea löytää joten on tehtävä itse osia eli ei sekään ihan läpihuutojuttunole. Vw kone painaakin paljon vähemmän joten kuormaakin on vähemmän . Taitaa helpolla pudota 100 kg massaa. Osaavaa asentajaa kokenutta kokemuksia tässä kyselläänkin. Ne muinaiset perkins konstruktiot ei nyt kiinnosta vähääkään vaan tdi ja läppärillä ohjelmoinnit on tätä päivää. Nähty niitä kauan sitten ja moiset traktorit huvitti jo silloin.
        Nämä 6,5 kuluttaa myös paljon 14 L /100 ja yli.

        Sähköjä tekee sähkömiehet ja pystyvät hekin ihme suorituksiin , nokkelia kokeneita kun monet ovat.

        Koneen suunnalla nyt ei ole mitään väliä . Aivan samoin se tdi siellä väljässä konetilassa nakuttaa pituus tai poikkipäin,kallistus on se tärkeämpi juttu.

        Metallin työstö nyt sujuu helpolla , sorvimiehiä on keskuksineen.

        Äänistä sen verran että itse en ole kuullut hieno kasin ääntä 5,7-6,2-6.6 -7,3 dieselinä yhdestäkään joten vaimennettu 1,9 tdi on oikein riittävä . Bensa kasit käy kauniisti äätäen.

        Vaihdelaatikko ei piittaa mikä sitä vääntää ja jakautuuko siitä veto yhteen vai kahteen suuntaan. Alennusvaihteisto olidi kyllä upea lisä jos silveraadossa 1,9 tdi nakuttaisi . Caprisessa stw ei olisi tarvetta vaan pelkkä fiksu vaihteistovälitys siihenkin. Huvittaa vieläkin kun tuli niitä ryhtipenkkisiä 5 l aavikko välityksisiä kehnommin kuin 1,9 tdi vääntäviä tänne suomen maastoihin ja meno oli vetelää. Niihinkin perävälityksen parempi suhde paransi tilannetta paljon. Laatikoita poltettiin aivan turhaan kun kone oli liki polvillaan kokoajan kun piti vaihtaa kokoajan ja luisto oli läsnä ja kone läähätti viimeisillään. Kyllä tdi 1,9 riittää.

        Caprise lipuu hienosti edelleen ja 1,9 tdi koneella meno olisi jo heven.

        Ei en ole harkinnut 1,6 tdi konetta enkä hyundain 1,1 crdi konetta.


    • MiettikääLisää

      Vielä lisäyksenä että VW:hän on etuvetoinen laatikkoineen ja GM STW takavetoinen,miten nuo teknisesti saa ydistettyä,ei mitenkään koska pitäisi muuttaa STW etuvetoiseksi tai saada TH kiinni poikittain alunperin olevaan koneeseen...
      Kumminkin oletuksena oli takavetoisesta takavetoiseen tekniikan vaihto.
      Tarvii siis löytää takavetoisesta autosta kone laatikko ja miettiä miten ne yleensä saa kiinni koriin,miettikääpä lähtökohtia ja homman vaikeutta heti alkuunsa...
      Taisi olla vitsi aloittajalta mutta ei kukaan autoista ymmärtävä edes harkitse moista operaatioita,sorry.

      • brigstarttonjauhaa

        "MiettikääLisää" ei ole ihan perillä mitä autoille voi tehdä. Osoitus jälleen kerran netin "asiantuntijoiden" tasosta,tarkkuutta ! Vitsimiehiä varmaankin itse.


    • HerääJo

      No Haloo!
      Tottahan nyt joku järki pitää olla ja koko auton luonne muuttuu tyystin jollain pikkudieselillä ja jos välityksiä ruvetaan tihentämään niin kyllähän automiehenä tiedät että melu nousee,mukavuus laskee,kulutus kohoaa ja tuossa tapauksessa välityksiä on todellakin tihennettävä jo pakosta,muuten tulee MB200D ilmiö 1970 luvulta eli suorituskyky on vaarallisen huono jo tyhjällä autolla.
      Aavikkovälityset liittyy USA kattonopeuksiin ja pieniin kulutustavoitteisiin,ostaja sai siellä valita uuteen autoonsa eri välityksiä ja valinta on hänen käyttöönsä aivan kuten käytetyn auton täällä ostava ajelee 1 omistajan väri varustevalinnoilla ns pakosta jos kyseisen auton haluaa ostaa.

      V8 moottoreiden luonne ja vääntökäyrät ihan erimoista kuin 2litran turbodiisselissä vaikka paperilla miten asia näyttäisi hyvältä,mutta mikäs estää kokeilemasta vaikka jollain 3l diisselillä joita pakuissakin on ollut.
      Tietenkin sinne saa asennettua vaikka Scanian moottorin tai troolarin koneen,lata vaikka häkäpönttö jos ei kustannuksilla,vaikeudella tai ajalla ole väliä.

      Kannattaako tuohon uhrata aikaansa?

      Entisöinnin ymmärrän hyvinkin,tuollaista raiskauksia en,moisia puoliraatoja saa lähes kiittämällä ja nuo kulutuksen vuoksi vissiinkin haluamasi muutokset ei tule ikinä takaisin vanhassa romussa joka elinkaari loppu muutenkin ja käyttöautoksi antiikkisen vanha.

      Olen nähnyt Datsun/Nissan 6-dieselin 80-luvun takavetohenkilöautosta kait laatikkoineen (niitähän oli taksina rutkasti joskus)joka asennettu GM farkkuun ja se "kuulemma"toimikin jotenkin tuossa kehitelmässä,en tiedä mitä se sitten tarkoittikin.

      Mitäpä sitten kyselet täällä kun kerta päättänyt jo mitä asennat,asenna.

      • Tdipoweronkoettujo

        Huom kierrokset on samoja bensa v8 ja diesel tdissä . Ne välitykset on siis väärät jo siinä bensa autossa huom! Älä hyvän tähden vedä yhtäläisyys viivaa jenkien suoriin tasaisiin teihin ja tänne mäkimaastoon. Ajappa aavikkovälitys n 70 km/h 1000rpm , ei se jaksa junnata ei. 5l koneella jossa on n320 nm 1600 rpm ja 140 hv 3600 rpm täällä niin tiedät vasta sitten mistä on nyt kyse noissa ultrapitkissä aavikkovälityksissä 1,9 tdi kanssa yhtäläisiin teho ja vääntö arvoihin. Siis 5 l ja 1.9 tdi on hyvin samanlaiset eteenpäin liikuttavat voimat. Uskokaa jo voima riittää yhtä hyvin tai huonosti kuin se kesy bensakasi.
        Järkeä on siinä että saa cruisailla jenkillä pienellä kulutuksella turbon laulaessa vääntöä .

        Jaa muistelet niitä surkeita nissanin 2,8 dieseleitä joita laitettiin vielä raskaampiin jenkkiin buahahaaa kälyset 80-90 hv ja 150-160 nm vääntöä buahahaaa älä hyvä mies edes leikilläsi noita turhakkeita muistele , nyt puhutaan liki 400 nm ja 180 hv turbo koneista josta ei ihan oteta maksimia ulos,pienempikin riittää ja kulkee kevyenmin kuin 5l bensa Ajoin joskus semmoista lussu cedrikkiä , kyllä oli kierrätettävä vapari yöks.
        Ei kannata kyllä aikaa tuhlata rojektiin se on totta mutta mitä sitten? Omatupa oma lupa.
        Jaa mitäkö kyselen, noo onko niitä kokemuksia ? Sitäpä kyselen. Kumma miten on amatööreillä omituisen kieron väärät tiedot autoista mutta suuta revitään mitä vähemmän tietoa. Olokaa nyt hiljaa tietämättömät. Mihin vitun 200 mersuihin nyt verrataan ha ha h salli mun nauraa , olet aivan hakoteillä , aivan täysin. Tietysti teen rojektia . Takavetoinen 1,9 tdi jenkki manuaali 6r.


    • VoiÄly

      Just noin,turhaa kysellä mielipiteitä jos niillä mitään merkitystä ja perustelee jo syntyessään epäonnistunutta ratkaisua asentaa tyystin vääränmerkkisen ,autoon nähden aivan liian tehottoman ja pienen 4 moottorin näköjään vielä vaikeammin toteutettavan etuvetotekniikan
      jossa vaihteistokin menee vaihtoon,puhumattakaan mitä moisen suunnittelu onnistuneesti ja tuon toteutus maksaa aikaa rahaa tupakkia.
      Vaihda ennemmin koko auto johonkin pakettiautoon missä joku moinen diesel valmiiksi asennettuna ja ovat tehtaalla miettineet miten se sinne passaa ja remontoi se kuntoon.

      • Tdipower

        Merkkikö vie autoa eteenpäin? Jaa ompa viisasta tietoa. Teho riittää onhan sitä enemmän hp ja nm tdissä . Ei tässä remontoida mitään romuja ,
        Nyt loppui vänkäily tietämättömien kanssa joten on huvittavaa lukea keskenään tietämättömien toinen toistaan tietämättömämmäksi tekevä väärä luulo tietämättömyys jota kirjoitatte joka on väärää tietoa tietämättömille toisillenne.
        Vw tdi merkki vie eteenpäin voimalla ja väännöllä.
        Leikkikää keskenänne . 100 km/ h 2200 rpm kuulostaa oikein hyvältä 6 vaihteella .


    • Duuitduuitduuit

      Kulkeehan isot volvotkin 1,6 dieselillä ja painavat 1500-1600 kg ja perästä löytyy vetokoukkukin. Uskomattoman tyhmiä lausuntoja tehon riittämättömyydestä selvästi volvoja vahvemmasta 1,9 patarauta TDI koneesta. Rivakammin liikkuu kuin normi 305 cid kasit. Teknistä haastetta on mutta suomipoika tekee ihmeitä.
      Mistä koloista näitä epäileviä tolloja oikein sikiää joille tekninen arviointi on noin heikoissa kantimissa!

    • Eiköriitäeikö

      Ford guga 1.5 diesel automaatti 300nm ja 120 hv 1600 kg . Hyvin kulkee tm lehti pikku juttu. Vanha väsynyt jenkki ei ole voimapakkaus ja ne liikuu silti pikkutehoilla riittävästi. Kiihdytysautot erikseen katujen kaaharit sarjasta.

    • kulutkuriin

      Elikkääs onkos kukaa dieselöinyt 60 luvun corvettea? Mikähän mylly olisi huvä? Mulla olis vanha Peugeot 504 kiisseli nurkan takana..

      • Lopetajuominendorka

        Vittuilu on lapsellinen laji.


      • 1PILKKU9tdiPOWER

        Vie vittuus se 70 hp 129nm paska konees. Tunge korvette persereikkäsi .


    • Viisaamman_neuvo

      Unohda poju koko juttu kunnes saat oikeaa käytännön kokemusta asioista. Paperilla kaikki voi näyttää hyvältä mutta käytännössä et tule koskaan onnistumaan tuollaisen projektin kanssa. Tuossa kun ei mikään täsmää onnistunutta lopputulosta ajatellen. Vai onko tarkoituksesi päästä vain inttämään ja vänkäämään.

    • Keksitäänpyöräuudestaan

      No entä helikopteri 1,9 tdi?
      Poju? Miksi poju? Mitä tekemistä on sillä että 1.9 tdi olisi mukava ja käytettävä voimanlähde esim blazeriin tai esim caprise stw 5 l tilalle. Ajattele esim caprisen mukavaa etenemistä,oletko koskaan ajanut? Itse olen tuhansia kilometrejä kun niitä tuotiin suomeen ja oli liki kuin uusi auto! Hienoa kyytiä mutta olihan se laiska suhteessa valtavaan kulutukseen. Peräänkuulutankin onko kokemuksia , näyttää kyllä ettei ole kuin ennakkoluuloja kellään . Muistellaan vain niitä pajojen surkeita hengettömiä nissan yms epäonnistuneita muunnoksia. Nut on 2000 luku ja tdi koneissa on vääntöä kuin muinaisissa jenkeissä varmasti pienemmällä kulutuksella keveämmässä muodossa. Ei se 5l kasi oikein mikään hehkutuksen ansainnut v8 ollut eikä ole. Kulutus oli/on törkeä säädettynäkin.
      Kerro mikä ei täsmää minkään suhteen?

      Inttäminen ja vänkääminen on muiden epäiliöiden ja vastaan panevien tekniikasta tietämättömien huulten heilumista tuulessa tasoa. Vailla mitään todellisuutta.
      Minä kysyn vain onko kokemuksia kuten alku kysymyksestäni voi lukea. On tullut tekstiä että vw merkki ei voi olla toisessa autossa on jo täysin ylittänyt sen kirjoittajan aivokapasiteetin. Ei nämä nuoret osaa enää edes ajatella kuin twitter,fasepookki,insta,tinder yms hiplaus elämää. Onneksi sekaan mahtuu dpf egr ohjelmoijaa . Mieluimmin ajaisin blazerilla 454ls piristetyllä vhipple chrgerilla varustettuna mutta se ei ole enää mahdollista. Syytä ei liene selventää. Tdi kelpaa ja riittää . Toistoa,ei se helppo rasti olekkaan ,kuka niin väittää? Jne
      En intä kysyn onko joku jo tehnyt. Oikeastaan ei kiinnosta enää tätä kohtaa kurkatakkaan sillä suomi24 taso on nähty. Niin 1,9 tdi helikopterissa on jo vanha juttu.

    • HuoltoPepe

      Ihme tyyppejä vänkäämään,tekisi mitä suunnittelee eikä kyselisi ja vääntäisi vastaan jos joku on sitä mieltä että typerä idea,vissiin pitäisi kehua nerokasta ideaa jota se todellakaan ei ole.
      Näille jotka ylistää nykyajan pinehköjä nelosdieseleitä tehon väännön puolesta niin kyllä vaan,paperilla homma näyttää hyvältä mutta käytännön toteutus on eri juttu eikä sinne silveradoon tai GM farkkuun ole vinkkeliä huvin vuoksi laitettu,yhtä hyvin olisivat voineet jonkun Ooppelin tms GM oman pikkudieselkoneen tehtaalla laittaa jos sillä pärjäisi edes jotenkin noin isoissa autoissa joiden vaikkapa ilmanvastus on aivan eri luokkaa kuin nyky henkilöauton,takavetoisen voimansiirron tehontarve häviöineen jos 2 saati 4vetoinen vehje ja näiden nykydieseleiden teho vääntökäyrä on hyvä vain jollain suppealla kierrosalueella aivan toisin kuin V8 moottoreiden joiden teho voi olla vaikka 200hv mutta jos sitä verrataan johonkin 2l 200hv moottoriin niin ero on kuin yöllä ja päivällä niin bensa kuin dieselpuolella.

      Homman toteutus vaatii todella paljon ja varsinkin kun kaikki on mietittävä alusta alkaen johdotuksista alkaen,etuvedon kehittelystä jousituspuoleen muutoksineen,mikä vaihteisto ja miten päin kone tuonne laitetaan ja miten sen sinne saa että vetoakselit tulisi oikeaan kohtaan&kulmaan renkaisiin nähden ym pientä ja millä ilveellä meinaatte tuon katsastusmiehelle saada esiteltyä niin että lupakin tulee leimoineen??
      Saataa olla että täytyy olla esittää päästöihin tyypitykseen paperit ja jopa rekisteröintikatsastukseen varauduttava ja nämä kaikki maksaa meni läpi tai ei.

    • Farkkuunmylstuuminnassa

      ”Blazeriin volkkarin kone . Onko kokmemuksia?”
      Siinä on kysymys ei muuta.

      Vänkäilystä ei ole kysymys. Sitä kovasti halutaan vain esiin tuoda.
      Vetoakseleihin kardaaneihin yms ei ole mitään tarvetta koskea ainoastaan jousitus kovenisi liekkö liikaa. No semmoista on jo helppo säätää.

      Ilmanvastus jos olet lukenut ei ole ihan paras 2hevosen trailerillakaan 1000kg hevoset kyydissä. Ja hyvin voima ja vääntö riittää 1,9 tdi. No on isompi cooleri ja jotain pientä. Ei blazeriin ole tarkoitus ihan vakio konetta laittaakkaan.
      Ei se blazer nyt sen isompaa reikää poraa ilmaan.

      Sinulla on nyt hiukan turhan ruusuinen kuva vanhan v8 koneiden huimista väännöistä ja tehoista. Totuus on jotain muuta. Älä tuo esille 2017 corvetten konetta yms jotka ei liity aiheeseen millään muotoa.
      Lue vaikka ja tutki torque horsepower käyriä v8 niistä vanhoita ja parannetuista 1,9tdi koneista ja ylläty.
      Ei ole ratatykkiä nyt tarkoituskaan tehdä.

      Lue ketjun kysymys uudelleen ja sisäistä se . Luulen ettei sinun kannatakkaan enempää kirjoitella,kiitos.

      Lue myös usa markkinointia ,autoilun makuja, yms jne ... koskien autoja niin tiedät ettei siellä järkevyyden painotuksella liikuta. Älä jankuta enempää itse vaan lue niin kenties joku pellepeloton avautuu 1,9 tdi jutuista . Minä en niistä tiedä joten kysyn kokemuksia. Googleta vaikka cessna 1,9tdi .

      Jarrumiehet on kumma voimavara . Epäilijät ja vastutustaja , negatiiviset ihmiset on sitten vittumainen ruikuttava ihmistyyppi joita ei onneksi töissä tarvitse kauaa ikinä kuunnella. Näin netissä nuo on kuin takiaiset.

    • Niinsevasnonhalustaiei

      Tdi power oikeilla välityksillä ja blazer kulkee. Hv ja nm ja niiden riittävä määrä sitä rautaa liikuttaa . Turhan ruusuisia kuvia on usa auto hemmoilla väännöistä. 5 l v8 on hengetön kapistus. 1.9 tdi hakkaa mennen tullen vanhan 5 koneen.

    • orgasmi

      Kuubassa ovat oivaltaneet euro dieselin voiman, jo ajat sitten! Pieni ja pippurinen!

    • Havannnablack

      Kuuba ei oikein sovi tähän ketjuun noin niinkuin .

    • unelmaraksraksraks

      Blazeriin on aikomus tunkea 1,9tdi. K5. En tiedä milloin asia lähtee etennemään.
      Manuaali vaihteisena ja 4x4 . Kuvitelkaa miten pieni kone siellä sitten ulkomitoiltaan on ! Tehoa on kyllä empi kuin orkkis 6,2 koneessa,nm ja kw lukemina. Aivan tyhjäkäynnin pinnassa häviää mutta eipä tartte paljon kierroksi akun jo nousee vääntö ja hp käyrä yli 6,2 koneen. Kulutus on arvoitus mutta joka tapauksessa pienempi kuin 6,2 dieselillä. 6v laatikolla saa kyllä välitykset kohdilleen ja tiuha alennus vaihteisto on pakko rako muutenkin koska hinauspuuhia on .

    • voiraksraks

      Kuvitellaan kyllä miten pieni kone siellä on ja epäillään hyvin vahvasti olettamuksiasi 1,9 tdi koneen ja 6,2l V8 (turbo?)dieselmoottorin vertailukelpoisuudesta käytännön elämässä ja vielä noin isossa ja painavassa autossakin.
      En löisi pennosiani tuohon projektiin,tehopainosuhde käytännössä surkea ja vaihteita taatusti oltavakin kuin rekassa ettei nyykähdä ja välitykset senmukaiset eikä tuolla mitään hinata mutta koko rojektin joku muu hinaa(sinä itse) kierrätykseen kun vauhtia ei ole luvassa mutta vaarallisia tilanteita tietukkona kylläkin.
      Mitä jos etsikelisit vaikkapa GM USA valmisteisen 4,3l V6 dieselin (ei lähisukua GM 260-350V8 dsl) tai ei senpuoleen,viimeiset 350 dieselit oli ok koneita ja niitä löytyisi edullisesti hyviä vähänajettuja.
      Saisi laatikonkin samantien samaa konsernia sovitella kiinni ja ei tarviisi etuvetoisen VW tekniikan kanssa olla H Moilasena kun mikään ei sovi mihinkään ilman mietintämyssyä.
      Jos pakko olla tyystin vääränmallinen moottori niin japskien dieselkutosia Toyota/Nissan/Mitsu löytyy ainakin ja ovat edes pikkasen oikeampaa kokoluokkaa kuin aneeminen alle 2l nelosdiesel.

    • Saksanwoimaa

      6,2 l koneessa on 130 hv 3600rpm ja 325nm 2000rpm vapaastihengittävässä muodossa.
      Semmoinen on ollut mm 2900kg suburbanissa. Sama kone myös kevyemmässä blazerissa. Blazeri kevenee vielä rutkasti 1.9 tdi vaihteisto yhdistelmällä. Taitaa riittää 1.9 tdi kun turbo puhaltaa. Vaihteisto on avainasemassa . 6 v manuaali laatikko ja jotain 5km/h 1000rpm ykköseltä kun lähtee pykälät niin mikään ei estä auton sujuvaa käyttöä. Mahtaa olla tyhjä konehuone 1,9 koneen lohkon siellä majaillessa. 2,5 tdi kyllä olisi enempi kotona siellä kun ainakin oma transportteri kulkee hyvin sillä myös vaunu koukussa. Työmaan ex 2,5 portteri turboton oli jo liian kesy mutta silläkin kiskottiin mm 2t nosturia paljonkin. Tuli vaan mieleen että siinä oli jotain 75hv ja 160nm ja omapainoa n 2000kg. Jotenka mikään ei estä sujuvaa liikkumista 1.9 turbolla jossa on vaikkapa 130hv ja 300nm vääntö ja noitahan on tehostettukin.

    • Ontuvaaestelyä

      Teho ja vääntöä on siis enemmän joten miksi on tien tukko ja mikään hinaus ei onnistu koska tehoa ja vääntöä ja painoa on vähemmän? Miksi ei kulje? Lyhyellä ykkösellä on liikkeelle pääsyyn loistavat edellytykset ja sen jälkeen onkin enemmän tehoa ja vääntöä käytettävissä kuin orkkis 125hv konerlla joten mikä kiikastaa että on tientukko paremmalla tehopaino suhteella ja enemmällä teholla ja vännöllä?

    • Mitalistiainetta

      Mitä ihmettä kyselet mielipiteitä jos kerta moisen kuningasajatuksen saanut ja siitä vaan vaihtohommiin pultteja reikiin sovittelemaan johtosarjat napsautat kiinni ja yhdistät vetonivelet Blazeriin ym pientä sovittelua,näytät mihin pystyt.
      Voimaa VW yxysissä on tolkuttomasti ja hyvä moottori hihnajakopäineen ym oivine ratkaisuineen,voit vaikka lastuttaa sen!!
      Hieno idea,oikein nerous ja toivotamme kaikki moottoripäät täällä onnea projektiisi,mikäli vielä halvemmalla haluat päästä niin ota pääministeristämme mallia hänen El Kamiinastaan ja iske Blatseriin kuule häkäpönttö niin jos vielä pönttö etu ja takaosassa autoa pysyy tasapainokin hyvin maastossa.

      • helpponakki

        Miksi pitäisi vetoakseleita sovitella , nehän on valmiina paikoillaan. Adapteri vaan uuden moottorin ja vanhan vaihteiston väliin , vähän vaan moottorin kannakkeita muuttaa. Sähköhommista en tiedä.


    • äläsorrualatyyliin

      "Blazeriin volkkarin kone . Onko kokmemuksia?" Tuohon enkä mitään mielipiteitä. Älä kuitenkaan vittuile minulle jatkuvasti. Onko sinun käytös silloin ollut viisasta? Ohjeeksi sinulle vastaisuudessa missä liikutkin,älä vittuile ivaile vieraille tai tutuille ihmisille sillä se on kovin ikävää. Vai tykkäätkö kun sinulle vittuilleen ? Sinä olet vittumainen ihminen ja haluan tappaa sinut. Onko kivaa luke a? jos saan sinut eteeni ammun sinut! Onko kiva lukea?

      Onko jotain vastattavaa 1.9tdi aiheeseen?

    • Gislavedmies

      Pitäisikö sinun vähäsen miettiä mitä tänne kirjoittelet ja mitä ihmisille vastailet?
      Sivusta seurannut kirjoitteluasi jossa ei järjen häivää teknisessä mielessä ja tuomittu epäonnistumaan koko ajatus jota en usko sinun pystyvän edes toteuttamaan enkä usko edes Blazeria löytyvän,ovat miesten autoja ja sinulla löytynee korkeintaan joku bimmerinromu tuning pakoputkella.
      Jos täällä joku tyhmyytensä näyttää niin sinä ja tuntuu ettei lääkitys ole kohdillaan jos edes aloitettu.
      Hae apua,töitä hommaa elämä tai poistu ainakin palstalta häiriköimästä ja keksi elämääsi tarkoitusta.
      Kuka tahansa autoista jotain ymmärtävä huomaa ettet sinä kuulu niihin ja kunhan kirjoittelet lämpimiksesi.
      Tyypit joilla homma hanskassa ja taito hyppysissä autojen mp rakentelussa toimii eikä kysele mielipiteitä muilta kk kaupalla ja nillä olisi homma jo valmis tässä ajassa toisin kuin siellä jossa tämäkin jää ajatusasteelle kuten kaikki muukin ja sossu maksaa elämisen.

    • Continentalmies

      Gislavedmies voi vetää henkeä ja poistua palstalta. Sinulla ei ole mitään oikeutta kieltää ihmisiä kirjoittelemasta palstalle! Etkö ymmärrä ääliömäistä tekstiäsi? Mieti foorumien tarkoituksia,ne on tarkoitettu ihmisille keskustelun ja ajatelmien pohdinta paikaksi ja neuvoja toinen toisillemme. Nyt sinä olet kuin kiina kieltämässä vapauden! Häpeä jos osaat! Tiesitkö että kaikki mitä teet on tuomittu epäonnistumaan. Hanki itsellesi apua nyt ja syöppä ne lääkkeesi jo mitä selvästi syöt mielellesi . Ne ei auta kuten huomaat. Ikävää että sossussa on noin avuttomia ihmisiä kuin gislavedmies. Minun autoissa on aina continentalit.

    • gwryd

      MIksi et laittaisi mieluumin vaikka Mersun 2.2 tai 3.0 cdi? Niistä saisi voimaakin irti hieman erilailla.

    • kukaekaleimalle

      Kevyt 1.9tdi sopii . Automaatti kuuluu autoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe