Kiusaamisen kohdehan häviää aina

Monestityöyhteisössä

saattaa joutua kiusatuksi ihan siitäkin syystä, että sinut koetaan uhkaksi heidän työpaikoilleen. Kuka nälvimistä jaksaa kuunnella ja epäoikeudenmukaisuutta loputtomiin sietää? Jos asian vie etenpääin (hyvä että joku vie), niin asiat saattavat vain pahentua. Lopputulos on varmaan yli 90 % tapauksista se, että kiusatttu ottaa loparit ja lähtee menemään. Mitä jos kiusaaja on pomosi, todistappa se sitten jotenkin. Tosi oikeudenmukaista. Kiusattu häviää aina.

20

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiHelvete

      Meillä sama tilanne.
      Ja puoleni kun olen pitänyt, niin pahentunut vain.
      Viime ajat olen pysynyt omissa oloissani töitä tehden ja jutellut vain mitä on ollut pakko ja nyt mulle yritetään järkätä potkuja syksyllä viimeistään.
      Kun en kuulemma sovi työyhteisöön. Vaikka työni olen aina hoitanut niin kuin pitää ja niin kuin aikanaan edellisen pomon kanssa sovittiin, mut tuo sit vissiin tekee musta sopimattoman taloon, kun kyllästyin turhanpäiväiseen ja perättömään syyttelyyn ihan totaalisesti muutama kk sitten.
      Milloin olen väkivaltainen mielisairas ja milloin mitäkin muuta iljettävää puskapervosta lähtien. Ja vielä kun en ole vapaalla ko porukan kanssa missään tekemisissä enkä suostu olemaankaan, niin sekin on kuulemma huono.
      Vaikka mikään lakihan ei velvoita esim lähtemään baariin omalla ajalla työkavereiden kanssa tms. Ja kun en nyt tosiaan ala vapaalla kuuntelemaan mitään tuollaista paskaa, mitä mun ei töissäkään tarttis kuulla.
      Vaikka olihan niitä alkuaikana jo ekojen viikkojen aikaan näitä asiattomuuksia. Ettei sinänsä mitään uutta taivaan alla, mutta nämä viimeiset 2v ovat olleet kaikista veemäisimmät.
      Ja uudet työntekijät opetetaan tietysti "talon tavoille" ja jos he eivät lähde samaan rinkiin, niin ei heille kyllä töitäkään riitä kun korkeintaan koeajaksi.
      Että kiitos vain esimiehet. Vittu vissiin vedetty päähän esimieskurssituksilla, kun tuo esimiesjohtaminen on tuota tasoa, että kaikki mahdolliset paskat ja ihme perättömät henkilökohtaiset vittuilut viskotaan toisten niskaan, vaikka sekin aika ja vaivannäkö pitäisi käyttää kyllä työntekoon.
      Ei mikään ihme, että Suomi talouksineen on näin paskassa jamassa, kun isotkin firmat toimii näin.
      Ja muutenkin säälittävää, että keski-ikäiset perheelliset ihmiset, joilla luulisi pään toimivan normaalisti, ovatkin todellisuudessa tuollaisia säälittäviä paskoja.

      • Ulkokuorikiiltää

        Keski-ikäiset perheelliset ihmiset on pahimmasta päästä, piilonarsisteja. Kyllä on pihat ja omakotitalot ulkoisesti kohdillaan mutta sisällä pelkkää mätää ja paskaa.


      • EiHelvete

        Niinhän se on.
        Mut helvettiäkö sitä turhautumista töihin tuo, jos muijan/miehen naama vituttaa niin että meinaa oksennuskin tulla..?
        Oma vikansa kun päätyivät sellaiseen liittoon eivätkä osaa tai pysty muuten lähtemään.
        Ja ylipäätäänkin, itse ovat itsensä ja elämänsä siihen pisteeseen eläneet, niin eihän sitä muiden olemista pitäisi pilata omien virheiden vuoksi.


      • Eohkgdsh

        Lapselliset ihmiset purkaa ulos kaiken turhautumisen toisiin ihmisiin koska eivät osaa käsitellä omia tunteita, ja ovat sen verran tyhmiä etteivät osaa muuttaa elämäänsä sellaiseksi että olisi tyytyväinen. Eivät uskalla lähteä liitosta koska ovat pelkureita ja kulissit on pakko pitää pystyssä. Hyvin moni ihminen elää valheessa ja purkavat sitä pahaa oloa työpaikalla. Monihan on ihan siitäkin jo kateellinen jos on sinkku, se on jo syy ottaa silmätikuksi.


      • EiHelvete

        Niinpä.
        No, Liiton kautta käräjille tossa saikkujen jälkeen sitten, jos tosiaan venkoilevat potkuja/varoituksia mulle. Olen kuitenkin menossa yhteen operaatioon tässä piakkoin, josta tulee saikkua. Jotenkin tuli tunne, että saikun jälkeen nää asiat tulee tapetille.
        Mainitsin esimiehelle tuosta ohimennen et saikkujen jälkeen nähdään sitten, minne suuntaan päädytään. Oli kyllä ihme ilmeen kanssa aika hiljaista poikaa.
        Itse tosiaan haukkunut ja tahallaan ärsyttänyt myös perättömistä asioista ja aiheetta. Oli eka talossa, joka mun kuullen haukkui mua etnisistäkin asioista, ei edes jätkässä ollut miestä sitä vähää, että olisi kysynyt ensin että onko mulla mitään etnisiä taustoja vaan aloitti tuon vittuilun suoraan. Ja sitten kun sanoin asiasta niin lähti kovaa vauhtia karkuun.
        Ja tosiaan noi muut paskat, huumori ja paska parisuhde on vissiin ihan oikea ja perusteltu syy heille haukkua toista mm. raiskaajaksi ja syyttää työpaikkaväkivallasta, mitkä tosiaan eivät pidä asioina edes millään tavoin paikkaansa. Kun en ole ikinä ajatellutkaan olla väkivaltainen ketään kohtaan, seksuaalisesti enkä muutenkaan.
        Ja noi etniset haukkumiset ja syrjimiset ovat kuitenkin nykypäivänä automaattisesti sellaisia asioita, joista ihan mikä firma tahansa on kusessa. Että siinä mielessä oli hyvä, kun aikanaan liityin Liittoon. Ja alkuvuodesta kävin ilmoittamassa nuo asiat jo työterveyslääkärille ja -hoitajalle. Vaikka olihan heillä hieman hyssyttelyäkin puheissansa ja ehdottivat psykiatriakin mutta kuitenkin. Kun eipä nuo aisat häviä tai muutu oikeutetuiksi, vaikka niistä kävisi kuinka voivottelemassa lanttumaakarille että tällaisista haukutaan ja syytetään.


      • 111122333445566

        Pomomme mielestä kaikenlainen valvonta pitää hyväksyä ja se pitää löhteä työntekijöistä itsestään.
        Kameramme ovat hyvä apuväline siihen ja nillekkin on jo löytynyt työntekijät jotka ilmiantavat jos työntekijät käyvät asioillaan tai tupakoivat työajalla.
        Pitäisikö kaikkien tehdä sisäistä valvontaa työpaikalla ja ilmoittaa sen ja sen duunarin olleen väärään aikaan väärässä paikassa esim. wc.?
        Kuullostaako poliisivaltiolta?
        Tämmöinen tilanne meidän arjessamme kuntasektorilla ja sitten ihmettelee johtajat talomme eripuraisuutta ,pitkiä sairaslomia,katkeruutta ja katellisuutta,jatkuvaa uusien työntekijöiden rekryä.
        yms.
        Parasta on nykyinen systeemi kun työkaverit eivät ymmärrä suomen kieltä niin ovat omissa oloissaan .


      • Anonyymi
        Eohkgdsh kirjoitti:

        Lapselliset ihmiset purkaa ulos kaiken turhautumisen toisiin ihmisiin koska eivät osaa käsitellä omia tunteita, ja ovat sen verran tyhmiä etteivät osaa muuttaa elämäänsä sellaiseksi että olisi tyytyväinen. Eivät uskalla lähteä liitosta koska ovat pelkureita ja kulissit on pakko pitää pystyssä. Hyvin moni ihminen elää valheessa ja purkavat sitä pahaa oloa työpaikalla. Monihan on ihan siitäkin jo kateellinen jos on sinkku, se on jo syy ottaa silmätikuksi.

        Se on kuulkaas niin, että jos on ulospäinsuuntautunut suupaltti ja nuorena oppinut käsittelemään omia ongelmiaan yksinomaan vidduilemalla jollekin, on mahdoton muuttua.

        Luonneviat ja hoitamattomat mielenterveysongelmat vain pahenevat vanhetessa ja puskevat esiin työpaikalla, jossa on vietetty jotain 30 vuotta. Siinä kohtaa ihminen kuvittelee omistavansa työantajansakin, vaikka se olisi valtio tai kunta.

        Kyseinen ihmistyyppi jyrää kaikki alleen. Puoliso, lapset, muut sukulaiset, naapurit, jne. joten ei ihme, että yksityiselämä on päin peetä. Toisaalta ei ole uskallusta muuttaa mitään. Viisikymppisenä huomaa, että raihnaisuus lisääntyy. Ympäriltä alkaa kaatua porukkaa hautaan. Ainakin alitajuntaan lyö ajatus, että elämä kallistuu loppusuoralle. Alkaa ahdistaa entistä enemmän, joten on myös terrorisoitava muita ihmisiä entistä enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuulkaas niin, että jos on ulospäinsuuntautunut suupaltti ja nuorena oppinut käsittelemään omia ongelmiaan yksinomaan vidduilemalla jollekin, on mahdoton muuttua.

        Luonneviat ja hoitamattomat mielenterveysongelmat vain pahenevat vanhetessa ja puskevat esiin työpaikalla, jossa on vietetty jotain 30 vuotta. Siinä kohtaa ihminen kuvittelee omistavansa työantajansakin, vaikka se olisi valtio tai kunta.

        Kyseinen ihmistyyppi jyrää kaikki alleen. Puoliso, lapset, muut sukulaiset, naapurit, jne. joten ei ihme, että yksityiselämä on päin peetä. Toisaalta ei ole uskallusta muuttaa mitään. Viisikymppisenä huomaa, että raihnaisuus lisääntyy. Ympäriltä alkaa kaatua porukkaa hautaan. Ainakin alitajuntaan lyö ajatus, että elämä kallistuu loppusuoralle. Alkaa ahdistaa entistä enemmän, joten on myös terrorisoitava muita ihmisiä entistä enemmän.

        Kuka ne kaataa hautaan -> poliisi


      • Anonyymi
        111122333445566 kirjoitti:

        Pomomme mielestä kaikenlainen valvonta pitää hyväksyä ja se pitää löhteä työntekijöistä itsestään.
        Kameramme ovat hyvä apuväline siihen ja nillekkin on jo löytynyt työntekijät jotka ilmiantavat jos työntekijät käyvät asioillaan tai tupakoivat työajalla.
        Pitäisikö kaikkien tehdä sisäistä valvontaa työpaikalla ja ilmoittaa sen ja sen duunarin olleen väärään aikaan väärässä paikassa esim. wc.?
        Kuullostaako poliisivaltiolta?
        Tämmöinen tilanne meidän arjessamme kuntasektorilla ja sitten ihmettelee johtajat talomme eripuraisuutta ,pitkiä sairaslomia,katkeruutta ja katellisuutta,jatkuvaa uusien työntekijöiden rekryä.
        yms.
        Parasta on nykyinen systeemi kun työkaverit eivät ymmärrä suomen kieltä niin ovat omissa oloissaan .

        Kuka katsoo kameroita -> poliisi
        Kuka käyttää väärin kameroita -> poliisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka katsoo kameroita -> poliisi
        Kuka käyttää väärin kameroita -> poliisi

        Keneltä tämä jauho sana on peräisin? -> poliisiauto vieressä kun yksityishenkilö osti vehnäjauhoja kaupasta -> poliisi


    • 00000000000066

      Pomomme mielestä hänen pitää olla se kaunein nainen työpaikalla.
      Ei ole rekryssä naisten ammattitaidolla väliä kun vaan on ruma.
      Ämmäpomo tajuaa ,että hänenkin rupsahtanut naamansa ja kaikki leukarasvojen alla olevat lihat venyvät jo nyt mittoihin joihin laiskuus ja toimettomuus ovat jättäneet jälkensä

      • Anonyymi

        Hehheh, kyllä usein se elämä itsessään kostaa näille k-päille. Mies/vaimo on huono seksissä, lapsilla menee huonosti, itse olet laiska, ettet jaksa hoitaa kuntoasi ja rupsahdat ennen aikojasi, saat syövän jne. Näin se usein menee.


    • Uhka

      Hyviä kommetteja täällä! Olen täysin samaa mieltä kanssanne siitä, että kiusaajat ovat pitkässä liitossa tympääntyneitä, narsistimaisia. Eivät uskalla lähteä liitosta statuksensa ja ulkokuoren vuoksi. Kokevat uhaksi ja ovat kateellisia hyvännäköiselle ja koulutetuille sinkuille. Muuta ei tarvita: nämä narsistit saavat outoa tyydytystä, jotta voivat tehdä olon mahdollisimman tukalaksi juuri tälle uhkana olevalle sinkulle. Töissä tällainen meininki: varoituksia oudoista ja olemattomista syistä. Jatkuvaa ilkeilyä, tiuskimista ja huutamista esimiehen taholta. Kaikkein oudointa on, että työterveydessä ja työsuojelussa kehotetaan kiusattuna olijaa eroamaan töistä oman hyvinvoinnin vuoksi!! Miten tämä voi olla mahdollista?! Kukaan ei halua ottaa vastuuta. Miten eroaminen auttaa työpaikan tilannetta?! Olen tyrmistynyt!

      • Työterveyshän

        on aina puolueellinen työnantajalle. Kyllä siinä vannotut valat unohtuvat hyvin nopeasti kun ajattelevat työnantajan parasta, eivät potilaan. Tästä syystä käytin aina julkista terveydenhuoltoa vaikka mahdollisuus työterveyshuoltoon oli olemassa. Onnettomia sairaslomia sain ainakin itse masennuksesta vaikka kerroin tilanteeni. Ei siellä mitään ongelmaa pyritä poistamaan ja tutkimaan mistä se masennus / burn-out saattaisi johtua, annetaan lääkkeet ja kehotetaan vaan yrittämään työntekoa. Sitten tosiaan tilanne menee lopulta siihen, että lääkäri kehottaa nostamaan kytkintä, ettei työnantajalle tulee mitään menetyksiä.

        Itseäni vituttaa suunnattomasti se, etten ottanut vain aikaisemmin lopputiliä ja lähtenyt menemään. Velka sai jäämään, oli ajatus että pakko jaksaa, pakko saada maksettua velat pois ennen kuin lähtee. Mitä tekee rahalla jos menee terveys? Jos asioille ei haluta tehdä mitään niin ne pysyvät samana, miksi sietää sellaista jota ei ole pakko sietää? Miksi jäädä jos tietää, että asiat eivät tule koskaan muuttumaan paremmaksi.


    • Anonyymi

      Häviää tavalla tai toisella. Hullun leiman saa vähintään

    • Anonyymi

      ei suinkaan aina. Poikkeuksia on olemassa. Kiusatuksi ja kaltoin kohdelluksi tullut voi myöskin menestyä elämässä. Sisuuntuu ja näyttämisen halu vie ihmistä eteenpäin.
      Kiusaaminen jättää valtaosalle kuitenkin traumoja ja vaikeuttaa elämässä onnistumista.

    • Anonyymi

      Kiusaamisen ei monellakaan työpaikalla puututa. Systemaattista valehtelua ja mustamaalaamista. Kuka uskoo kiusattua? Ei kukaan koska tietty henkilö otettu ns. hampaisiin jota kohdellaan kuin roskaa.

      • Anonyymi

        Kato nykyajan ihmiset on huomion kipeitä aikuisena koska niitä ei ole huomioitu lapsena.
        Ongelmista ei saa puhua töissä vaan ne lakaistaan mielummin maton alle, koska pomotkin on liian laiskoja ja saamattomia ja tulevat työpaikalle vaan sen vuoksi että tilipussi laulaa.
        Tällaisia työpaikkoja on suomessa lukuisia eikä kukaan kehtaa tehdä ongelmien ratkaisuksi mitään.


    • Anonyymi

      Uhriksi joutunut lähtee jossain vaiheessa, vaikka tyhjän päälle. Useimmille jää jonkinlaista arpea sieluun. Toisaalta on ihmeellinen, vapauttava tunne, kun ei tarvitse enää pelätä sekopäiden mielivallan armoilla. Saa jälleen palata omaksi itsekseen.

      Kiusaajapa*kiaiset porskuttavat työpaikoilla niin pitkään kuin tahtovat. Heitä ei pysäytä mikään, kehuja vaan saavat. Ainoastaan karma näkyy muistavan heitä myös toisenlaisilla lahjoilla.

    • Anonyymi

      Sattuipa päivänä eräänä.Tulin töihin uuteen yksikköön saman katon sisällä.Siellä eräs naikkonen katsoi nenänvarttaan pitkin ja käytös oli heti tympeää.Puhuin työasioista mieskollegalle niin tämä naikkonen katsoi murhaavasti ja heti seuraavana päivänä tuli todella tällättynä työpaikalle.Huvitti kyllä itseä,en siis ollut tästä miestyökaverista kiinnostunut ja olen naimisissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe