Ei vihaa - ei tunteita

Psykosomaatti

Suomalaisia pakotetaan nyt olemaan esittämättä minkäänlaisia tunteenpurkauksia raakaan puukkoiskuun liittyen!

Kysymys kuuluu kuinka kauan tunteiden pidättäminen onnistuu? Jos ihmisiä ei sallita esittää tunteenpurkauksia, ei vihaa eikä pelkoa, niin miten tällainen tunteiden pidättäminen purkautuu. On selvää, että myös negatiiviset tunteet tulee esiin joskus. Tuleeko se esiin hirmutekoina vai kääntyvätkö ihmiset sisäänpäin jolloin nämä tunteet tulee esiin sairauksina?

Varsinkin uhrien ja heidän omaistensa taholta toiveet olla esittämättä tunteita tuntuu julmalta.

149

1153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mdmdm

Joo, erikoista, että eurooppalaisten pitäisi olla hiljaa kuin pässit teuraalla kun heitä lahdataan.

• mithän

erikoista tuossa nyt ole.politiikan rupusakki pelkää että kansa saa tarpeekseen ja
        havahtuu lopulta pistämään vähän ns hanttiin tälle kansan kusettamiselle.

• euroo

Kristinusko opettaa kääntämään toista poskea. Ei eurooppalaisten menestys johtunut kristinuskon ansiosta vaan sen, että ei kukaan saanut lukea Raamattua! Kukaan ei siis käännellyt poskia, Raamattu oli ainoastaan munkeille, papeille ja muille joita ei seksi ja maailman asiat kiinnostaneet.

• Koko aloitushan oli täysin vääristelyä!!

En ole kuullut vielä kenenkään sanovan tuolaisia - paitsi aloittajan.

• lehden.luin
        mummomuori kirjoitti:

Koko aloitushan oli täysin vääristelyä!!

Niin. Aloittaja on tietämätön tai valehtelee. On törkeää repiä iskun uhrit ja heidän omaisensa buustaamaan ihmisten välistä vihaa ja väkivaltaa.

• oleymmärtämättä
        mummomuori kirjoitti:

Koko aloitushan oli täysin vääristelyä!!

"Koko aloitushan oli täysin vääristelyä!! En ole kuullut vielä kenenkään sanovan tuolaisia"
        No sinä ja eerikahan olette molemmat, kuuroja ja sokeita! Voihan tosin olla , etttä olettte yksijasampersoona eri nikkeineen.

Mitä aloittajan aloitukseen tulee, niin sitten meitä on KAKSI! Olen ymmärtänyt valtiovallan hyssytelyn juuri samoin, kuin ALOITTAJA!

Suomalaisille ei ole tullut, mittään lohduttavaa, turvallisuutta lisää tai mamujen tulevien tekojen estävää LAKIA, joilla tuo tuo rikollinen aines poistettaisiin maasta. Ainoa ketä puhui järkeä oli Ike Kanerva. Tyyppi jota en ole pahemmin arvostanut.Bointsit Ikelle.

Meillä on tasantarkkaan OIKEUS olla vihainen ja surullinen tai mitä ikinä kukakin tuntee, ja SANOA SE ! Ja purkaa se pahaolo mitä tuntee keskustelemalla. Meitä on petetty VALTION TAHOLTA ja johdettu harhaan.

Väkivaltaan en ketään kehoita, se ei mitään ratkaise. Väkivaltaa käyttää vain
        HEIKOT ja RAUKAT, joilla ei ole järkeä enempää kuin sydäntäkään.
        Ja, kun katsoin äsken inhimillisentekijän missä puhuttiin väärille teille menneistä nuorista, suosittelen jokaiselle sen ohjelman katsomista.

Nuo kuolemat ovat täysin TURHIA, ja jos ne poliisin mukaan oli odotettavissa, miksi mitään ei tehty estääkseen ne.
        Puukotuksen tehnyt mamu asui Pansion keskuksessa, jossa Poliisi pitää yllä TURVALLISUUSDEN TUNNETTA MAMUILLE ! Ja mamu oli juuri se ketä puukotti.

"Ilta-Sanomat vieraili lauantaina iltapäivällä Pansion vastaanottokeskukseen johtavalla tiellä. Rakennuksen edessä seisoi tuolloin poliisiauto ja kaksi poliisia.
        – Tuossa on maija pihalla ihan sen takia, että se pitää yllä t u r v a l l i suudentunnetta ja turvallisuutta sekä a s u k k a i l l e että henkilökunnalle, Turun vastaanottokeskuksen Pansion toimipisteen apulaisjohtaja Heimo Nurmi sanoo."

"Nurmi ei pysty kertomaan kuinka kauan pidätetty mies oli vastaanottokeskuksessa asunut.
        – En kommentoi yksittäisten asukkaiden asioita."
        Juuri tämä on syynä siihen , ettei mitään tietoja heru. Kertoi varmaan
        sille puukottajallekkin, että älä puhu mitään.

Poliisithan eivät ole tuolta surkimukselta saaneet mitään tietoa irti.

"Nurmi sanoo, että vastaanottokeskuksessa järjestettiin asukkaille lauantaina päivällä infotilaisuus tapahtuneeseen liittyen. Paikalla oli Nurmen mukaan noin satakunta ihmistä.
        – Poliisi ja minä pidimme infoa lähinnä siitä, että mitä on tapahtunut. "

TODELLAKO, poliisi kertoi mamuille, mitä on tapahtunut. Pitääkö ne meitä kansalaisia ihan HÖLMÖINÄ?
        Se puukottaja asui Pansiossa ja POLIISI menee kertomaan mamuille mitä tapahtui.?
        Jos et mummo ymmärrä lukemaasi, niin olet TODELLA urpo.

• ArtoTTTT

Vertailun vuoksi kun arabit hävisivät sodan jossa yrittivät ajaa Juutalaiset mereen ja menettivät alueitaan syntyi 100 tuhansia pakolaisia, no Arabimailla ei ole pulaa rahasta eikä maasta, luulisi että nyt puolessa vuosisadassa pakolaiset olisi sulautettu yhteiskuntaan, mutta ei hehän ovat edelleen YK:n tukemalla pakolaisleirillä odottamassa vallatun maan valtaamista takaisin....

• taastätäsamaa

No jaa. Miten tämä liityy mihinkin?

• huomineneikuole

No siihen liittyy että vaikka olisi rahaa ja maata järjettömän paljon niin mamu kriisi on hoidettava toisella tavalla.
        Ehkäpä ei ole edes halua lopettaa sitä, sehän palvelee muita tarkoituksia paremmin. Niinkuin on nyt nähty.
        Invaasio läntisiä maita kohtaan?

• Länsimaalainen

Toki esim. vain työtään tekevä poliisi toivoo malttia, että yhteiskuntarauha säilyisi. Tämä on tietysti ymmärrettävää.
      Mutta:
      Samalla turvapaikanhakusysteemin räikeä väärinkäyttö on tietysti asia, josta vastuussa olevat päättäjät mielellään haluavat vaientaa kritiikin toivoen, että kritiikki on vaimeampaa myöhemmin. Samaa toivovat ne, jotka toivottavat avosylin valtavan määrän turvapaikanhakijoita Suomeen välittämättä tällaisen toiminnan seuraamuksista suomalaisten turvallisuudelle. Virheitä tehneille on vaikea myöntää olevansa väärässä.

• taastätäsamaa

Kyllä ilmaisen ottajia aina löytyy.

• Thor.Tilla

Suomalaiset pakotetaan tunteettomiksi ja sietämään mitä tahansa, mutta jos marokolaisella nuorella on paha olo turhautuneisuuden ja työttömyyden takia, niin puukkoa vaan naisten selkään. Jotain tässä kuviossa on nyt pielessä.

• Ei kukaan sellaiseen pakota.

• Tarkoitatko että marokkolainen ei saa rangaistusta vaan hänet vapautetaan? Muutenhan kirjoituksessasi ei ole mitään järkeä.

• oletouto
        mummomuori kirjoitti:

Ei kukaan sellaiseen pakota.

"Ei kukaan sellaiseen pakota. "
        Etkö mummo muuta keksinyt MÖLÄYTTÄÄ ? Vikahan on mielestäsi tietysti uhreissa, ketä osui sen olion eteen.Eihän mamut mitään pahaa tee... Ja mitä hemmettiä joku marokkolainen loisii täällä yli vuoden? Maa EI OLE SODASSA.

• En ole huomannut, että suomalaisia pakotettaisi olemaan esittämättä tunteita. Olen kyllä käsittänyt ihan päin vastoin. Tottakai tälläinen herättää tunteita, vihaa, raivoa....mutta sen purkaminen kaikkiin vastaan tuleviin ei- suomalaisen näköisiin ei tietenkään ole hyväksyttävää. Siitä kai tässä on kyse. Vihaa ja raivoa ei saa tuoda esiin lain vastaisella tavalla.

• Juuri näin. Täsmälleen näin.

• antaatuskantulla

"En ole huomannut, että suomalaisia pakotettaisi olemaan esittämättä tunteita."

Riittää kun me olemme kuulleet tätä noin 10 eri henkilön esiintuomana radiossa, televisiossa ja muualla mediassa.

Mikä vielä pahinta, niin jo nyt ..... siis kun tilanne on sadoilla tuhansilla ihmisillä vereslihalla .... kehoitetaan katsomaan eteenpäin. Ei siis haluta antaa surutyölle millään tavalla aikaa ja ihmisten työstää pelkojaan, vihaansa, tuskaansa ja suoranaista fyysisenä kipuna tuntuvaa epätoivoaan.

Nyt on tuskaisten kysymysten ja tunteiden aika eikä näiden mediassa olevien besserwissereiden eikä somen liberaalien tule puuttua tähän surutyöhön ja asioiden työstämiseen millään tavalla. Jotain rajaa poliittisten agendojenkin ajamisella tulisi olla.

• JäitäHattuun

".mutta sen purkaminen kaikkiin vastaan tuleviin ei- suomalaisen näköisiin ei tietenkään ole hyväksyttävää. Siitä kai tässä on kyse. Vihaa ja raivoa ei saa tuoda esiin lain vastaisella tavalla. "

Juuri näin. Siihen terroristit juuri pyrkivät. Jos alamme diskriminoida ja sortaa islamilaminuskoisia Euroopassa, niin jokaisen nykyisen terroristin lisäksi meillä on kohta satakertainen määrä potentiaalisia pomminheittäjiä. Sen ISIS tietää ja siihen se juuri pyrkii.
        Ja suomalaiset uskovaisiksi itseään kutsuvat tukevat tätä pyrkimystä.

• JäitäHattuun kirjoitti:

".mutta sen purkaminen kaikkiin vastaan tuleviin ei- suomalaisen näköisiin ei tietenkään ole hyväksyttävää. Siitä kai tässä on kyse. Vihaa ja raivoa ei saa tuoda esiin lain vastaisella tavalla. "

Juuri näin. Siihen terroristit juuri pyrkivät. Jos alamme diskriminoida ja sortaa islamilaminuskoisia Euroopassa, niin jokaisen nykyisen terroristin lisäksi meillä on kohta satakertainen määrä potentiaalisia pomminheittäjiä. Sen ISIS tietää ja siihen se juuri pyrkii.

Koston kierteeseen Isis ja muut muslimiäärijärjestöt pyrkivät, se on selvä se.

• älälietsovihaa
        JäitäHattuun kirjoitti:

"Jos alamme diskriminoida ja sortaa islamilaminuskoisia Euroopassa, niin ..."

Tätä ei ole Suomessa eikä länsimaissa koskaan tehty. Islam-uskoiset, jos noudattavat lakia, ovat aina saaneet olla ihan rauhassa. Suomessakin jo 1800-luvulta lähtien.

Ei tule levittää disinformaatiota tästä asiasta ja näin pyrkiä luomaan vastakkainasettelua rehellistä muslimien ja länsimaisten ihmisten välille.

• Kun itse olen mediaa kuunnellut ja katsellut, olen huomannut kuinka koka välissä painotetaan, että pitää ottaa yhteyttä herkästi kriisityöntekijöihin ja mennä purkamaan asioita puhumalla. Sairaalaan on perustettu kriisikeskus, Turussa on lisäksi Suomen Mielenterveysseuran toimitilat, joissa ihan varmasti on myös ammattitaitoa auttamiseen. On annettu ohjeita kuinka puhutaan lapsille. Oudolta tuntuu, että niitä ei ole kuullut, jos asioita on seurannut. En itse ole kuullut kenenkään sanovan, ettei tunteita saisi olla tai ettei niitä pitäisi käsitellä. Toki kaikki varmasti ymmärtävät, että tällainen teko vaikuttaa ihan jokaiseen ihmiseen, ei vain turkulaisiin.

• oletuntevaihminen
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Kun itse olen mediaa kuunnellut ja katsellut, olen huomannut kuinka koka välissä painotetaan, että pitää ottaa yhteyttä herkästi kriisityöntekijöihin ja mennä purkamaan asioita puhumalla. Sairaalaan on perustettu kriisikeskus, Turussa on lisäksi Suomen Mielenterveysseuran toimitilat, joissa ihan varmasti on myös ammattitaitoa auttamiseen. On annettu ohjeita kuinka puhutaan lapsille. Oudolta tuntuu, että niitä ei ole kuullut, jos asioita on seurannut. En itse ole kuullut kenenkään sanovan, ettei tunteita saisi olla tai ettei niitä pitäisi käsitellä. Toki kaikki varmasti ymmärtävät, että tällainen teko vaikuttaa ihan jokaiseen ihmiseen, ei vain turkulaisiin.

"Kun itse olen mediaa kuunnellut ja katsellut, olen huomannut kuinka koka välissä painotetaan, että pitää ottaa yhteyttä herkästi kriisityöntekijöihin ja mennä purkamaan asioita puhumalla."

Tämä koskee iskun kohteita, osaa turkulaisista, paikallaolijoita ja tukihenkilöitä, ei KAIKKIA suomalaisia.

"Toki kaikki varmasti ymmärtävät, että tällainen teko vaikuttaa ihan jokaiseen ihmiseen, ei vain turkulaisiin."

Ja tästä syystä on tärkeää, että ihmiset saavat purkaa tuntemuksiaan eikä tule kieltää heitä tuntemasta pelkoa, vihaa, tuskaa ja voimatonta raivoa. Nyt on Suomessa suruaika ja tähän tulee nyt antaa ihmisille tilaa. Tunteet kun jokatapauksessa tulee esiin tavalla tai toisella jossain vaiheessa. Tästä on nyt kyse.

• oletuntevaihminen kirjoitti:

"Kun itse olen mediaa kuunnellut ja katsellut, olen huomannut kuinka koka välissä painotetaan, että pitää ottaa yhteyttä herkästi kriisityöntekijöihin ja mennä purkamaan asioita puhumalla."

Tämä koskee iskun kohteita, osaa turkulaisista, paikallaolijoita ja tukihenkilöitä, ei KAIKKIA suomalaisia.

"Toki kaikki varmasti ymmärtävät, että tällainen teko vaikuttaa ihan jokaiseen ihmiseen, ei vain turkulaisiin."

Ja tästä syystä on tärkeää, että ihmiset saavat purkaa tuntemuksiaan eikä tule kieltää heitä tuntemasta pelkoa, vihaa, tuskaa ja voimatonta raivoa. Nyt on Suomessa suruaika ja tähän tulee nyt antaa ihmisille tilaa. Tunteet kun jokatapauksessa tulee esiin tavalla tai toisella jossain vaiheessa. Tästä on nyt kyse.

Törkeintä oli medialta se, että Suomi ensin väkeä toimittaja Sandell sanoi rasisteiksi kun heillä oli rauhallinen mielenilmaus toisessa päässä toria.

Toimittajakin oli valmis tuomitsemaan rauhalliset suomalaiset jotka vastustavat terroriteon tekijän kaltaista haittamaahanmuuttoa.

• oletuntevaihminen kirjoitti:

Totta kai se koskee kaikkia suomalaisia. Ihan joka kaupungissa on mahdollisuus mennä keskustelemaan asiasta .
        Kukaan ei ole minun kuulteni ainakaan kieltänyt tuntemasta pelkoa, vihaa, tuskaa, ja voimatonta raivoa. Nyt on todella suruaika ja Sipiläkin kehoitti kaikkia osallistumaan hiljaiseen hetkeen. Meillä on kirkossa ollut lippu puoli tangossa.
        Onhan se selvä asia, ettei tämä koske vain turkulaisia ja koko Suomi on järkyttynyt. Ja tietenkin surun vallassa.
        Tästä on kysymys, että asia herättää monenlaisia tunteita ja niitä tunteita on hyvä käsitellä siinä järjestyksessä kun niitä nousee.....mutta ei heittelemällä vaikka polttopulloja vastaanottokeskuksiin tai solvaamalla jokaista ei ihan suomalaisen näköistä vastaan tulijaa. Tästä mielestäni on varoitettu kun sanotaan, ettei tule vastata vihaan vihalla. Ei tietenkään tunteitten kieltämisestä ole kyse.

• usko.vainen kirjoitti:

Törkeintä oli medialta se, että Suomi ensin väkeä toimittaja Sandell sanoi rasisteiksi kun heillä oli rauhallinen mielenilmaus toisessa päässä toria.

Toimittajakin oli valmis tuomitsemaan rauhalliset suomalaiset jotka vastustavat terroriteon tekijän kaltaista haittamaahanmuuttoa.

Kyllä mielenosoitusten aika on jolloinkin muulloin kuin nyt. Jos yhtään ajatus pelaa, ei mene sinne torille osoittamaan mieltään muutoin kuin hiljentymällä kukka- ja kynttilämeren äärellä.

• olevaantuntevaihminen

Totta kai se koskee kaikkia suomalaisia. Ihan joka kaupungissa on mahdollisuus mennä keskustelemaan asiasta .
        Kukaan ei ole minun kuulteni ainakaan kieltänyt tuntemasta pelkoa, vihaa, tuskaa, ja voimatonta raivoa. Nyt on todella suruaika ja Sipiläkin kehoitti kaikkia osallistumaan hiljaiseen hetkeen. Meillä on kirkossa ollut lippu puoli tangossa.
        Onhan se selvä asia, ettei tämä koske vain turkulaisia ja koko Suomi on järkyttynyt. Ja tietenkin surun vallassa.
        Tästä on kysymys, että asia herättää monenlaisia tunteita ja niitä tunteita on hyvä käsitellä siinä järjestyksessä kun niitä nousee.....mutta ei heittelemällä vaikka polttopulloja vastaanottokeskuksiin tai solvaamalla jokaista ei ihan suomalaisen näköistä vastaan tulijaa. Tästä mielestäni on varoitettu kun sanotaan, ettei tule vastata vihaan vihalla. Ei tietenkään tunteitten kieltämisestä ole kyse.

"Kukaan ei ole minun kuulteni ainakaan kieltänyt tuntemasta pelkoa, vihaa, tuskaa, ja voimatonta raivoa. "

Mutta minun kuulteni on noin 10 eri poliitikkoa ja asiantuntijaa pyrkinyt estämään tunteenpurkauksia ja tästä syystä pidän tätä vaarallisena puheena, koska tuska ja tunteet jokatapauksessa tulee esiin ennenpitkää tavalla tai toisella.

".....mutta ei heittelemällä vaikka polttopulloja vastaanottokeskuksiin tai solvaamalla jokaista ei ihan suomalaisen näköistä vastaan tulijaa. "

Tällaista ei ole nyt tapahtunut ja siksi on sopimatonta, että tuot esiin tällaista epäsuoraa vihanlietsontaa.

"Tästä mielestäni on varoitettu kun sanotaan, ettei tule vastata vihaan vihalla."

Tämä on meidän uskovien tavoite aina ollut ja on todella hyvä varoitus, mutta tunteet tulkoot esiin sillä tavalla ja voimalla kuin ne tulevat. Tätä ei tule nyt estää, koska se on vaarallista jo kansanterveydenkin vuoksi.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Kyllä mielenosoitusten aika on jolloinkin muulloin kuin nyt. Jos yhtään ajatus pelaa, ei mene sinne torille osoittamaan mieltään muutoin kuin hiljentymällä kukka- ja kynttilämeren äärellä.

Sinä et sitä päätä vaan viranomaiset. Eikä se ole syy kutsua mielenilmaukseen osallistujia rasisteiksi.
        Kaikki mielenilmaukset eivät ole sellaisia kuin äärivassuilla 🤗
        He veivät kukkia ja kynttilöitä paikalle kuten muutkin.

• olevaantuntevaihminen kirjoitti:

"Kukaan ei ole minun kuulteni ainakaan kieltänyt tuntemasta pelkoa, vihaa, tuskaa, ja voimatonta raivoa. "

Mutta minun kuulteni on noin 10 eri poliitikkoa ja asiantuntijaa pyrkinyt estämään tunteenpurkauksia ja tästä syystä pidän tätä vaarallisena puheena, koska tuska ja tunteet jokatapauksessa tulee esiin ennenpitkää tavalla tai toisella.

".....mutta ei heittelemällä vaikka polttopulloja vastaanottokeskuksiin tai solvaamalla jokaista ei ihan suomalaisen näköistä vastaan tulijaa. "

Tällaista ei ole nyt tapahtunut ja siksi on sopimatonta, että tuot esiin tällaista epäsuoraa vihanlietsontaa.

"Tästä mielestäni on varoitettu kun sanotaan, ettei tule vastata vihaan vihalla."

Tämä on meidän uskovien tavoite aina ollut ja on todella hyvä varoitus, mutta tunteet tulkoot esiin sillä tavalla ja voimalla kuin ne tulevat. Tätä ei tule nyt estää, koska se on vaarallista jo kansanterveydenkin vuoksi.

Me varmasti ymmärrämme kuulemamme eri tavalla. Olen seurannut asiaa tänäänkin varmasti kaikki mitä asiasta on esitetty, enkä ole kuullut kenenkään kieltävän tuntemasta tunteita. Olen kuullut juuri päinvastaisen viestin monesta suusta. Tunteet pitää tuntea.

• näinsiinäkävi
        usko.vainen kirjoitti:

Sinä et sitä päätä vaan viranomaiset. Eikä se ole syy kutsua mielenilmaukseen osallistujia rasisteiksi.
        Kaikki mielenilmaukset eivät ole sellaisia kuin äärivassuilla 🤗
        He veivät kukkia ja kynttilöitä paikalle kuten muutkin.

Rasisti-huutoja huusivat vastamielenosoitukseen osallistujat, joita myös oli torilla siihen aikaan. Suomi Ensin- porukka oli hiljaa, mutta nämä liberaalit metelöivät ja riehuivat samaan aikaan, kun toiset laskivat kukkia ja kynttilöitä murhapaikalle.

• näinsiinäkävi kirjoitti:

Rasisti-huutoja huusivat vastamielenosoitukseen osallistujat, joita myös oli torilla siihen aikaan. Suomi Ensin- porukka oli hiljaa, mutta nämä liberaalit metelöivät ja riehuivat samaan aikaan, kun toiset laskivat kukkia ja kynttilöitä murhapaikalle.

Aivan ja toimittaja Sandell sanoi TV-uutisissa SE-ryhmää rasisteiksi.

• olevaantuntevaihminen

Me varmasti ymmärrämme kuulemamme eri tavalla. Olen seurannut asiaa tänäänkin varmasti kaikki mitä asiasta on esitetty, enkä ole kuullut kenenkään kieltävän tuntemasta tunteita. Olen kuullut juuri päinvastaisen viestin monesta suusta. Tunteet pitää tuntea.

Taikka sitten negatiivinen ennakkoasenteesi on tehnyt sinulle tepposen.

On tärkeää että tunteet tulee tuntea ja siksi tämä ketjukin on niin tärkeä. Tästä syystä on tärkeää, että ihmiset saavat purkaa tuntemuksiaan eikä tule kieltää heitä tuntemasta pelkoa, vihaa, tuskaa ja voimatonta raivoa. Nyt on Suomessa suruaika ja tähän tulee nyt antaa ihmisille tilaa. Tunteet kun jokatapauksessa tulee esiin tavalla tai toisella jossain vaiheessa. Ja niiden esiintulo estetään, niin seuraukset voivat olla vaarallisia.

• Jos huutaa torilla ämyriin, ei ole kovin hiljainen....

• näintosiaankävi

Jos huutaa torilla ämyriin, ei ole kovin hiljainen....

Ja juuri näin nämä liberaalit vastamielenosoittajat huutelivatkin torilla rasisti-huutojaan samaan aikaan kun toiset laski kynttilöitä ja kukkia murhapaikalle. Yle antoi tästä rienaavasta huutelusta jopa oivan ääninäytteenkin.

• näintosiaankävi kirjoitti:

Ja juuri näin nämä liberaalit vastamielenosoittajat huutelivatkin torilla rasisti-huutojaan samaan aikaan kun toiset laski kynttilöitä ja kukkia murhapaikalle. Yle antoi tästä rienaavasta huutelusta jopa oivan ääninäytteenkin.

Puhut nyt vastoin parempaa tietoa.
        Toki jos minulta kysytään, molemmat puolet voisivat hiukan ajatella. Terroristi on tuskin telkien takana, kun jo torilla melskataan ja hulinoidaan. Minusta se on jotenkin aika kamalaa ja varmasti terroristit ovat hyvin tyytyväisiä saadessaan sekasorron aikaan. Paikalla, jossa juuri on kuollut ihminen ja useita puukotettu, nyt hulinoidaan, käsittämätöntä....

• eiväärätieto

Puhut nyt vastoin parempaa tietoa.
        Toki jos minulta kysytään, molemmat puolet voisivat hiukan ajatella. Terroristi on tuskin telkien takana, kun jo torilla melskataan ja hulinoidaan. Minusta se on jotenkin aika kamalaa ja varmasti terroristit ovat hyvin tyytyväisiä saadessaan sekasorron aikaan. Paikalla, jossa juuri on kuollut ihminen ja useita puukotettu, nyt hulinoidaan, käsittämätöntä....

"Puhut nyt vastoin parempaa tietoa."

Yle näin uutisoi, että liberaalit vastamielenosoittajat huutelivatkin torilla rasisti-huutojaan samaan aikaan kun toiset laski kynttilöitä ja kukkia murhapaikalle. Yle antoi tästä rienaavasta huutelusta jopa oivan ääninäytteenkin. Toimittaja oli livenä paikalla ja antoi ääninäytteenkin mikrofonillaan.

• näinsiinäkävi

Tässä sinulle linkki asiaan ja hiljaisiin mielenosoittajiin.
        http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708192200337410_u0.shtml

"Tässä sinulle linkki asiaan ja hiljaisiin mielenosoittajiin."

Iltalehti on ilmeisesti oikeassa, että poliisi lopetti liberaalien vastamielenosoittajien rasismi-huudot, joita kuului Ylen toimittajan ollessa paikalla, mistä hän antoi ääni näytteen suorana lähetyksenä. Ilmeisesti tämän jälkeen nämä liberaalit tyytyivät vain näyttämään kansainvälistä rienaavaa käsimerkkiä, mikä oli myös loukkaavaa paikalla olleiden kukkalaitteiden ja kynttilöiden asettajia kohtaan.

"".....mutta ei heittelemällä vaikka polttopulloja vastaanottokeskuksiin tai solvaamalla jokaista ei ihan suomalaisen näköistä vastaan tulijaa. "

Tällaista ei ole nyt tapahtunut ja siksi on sopimatonta, että tuot esiin tällaista epäsuoraa vihanlietsontaa. "

Ehkä ei ole heitetty polttopulloja, mutta yhden pizzerian ikkunoita on hajoitettu ja siellä on melskattu useita minuutteja.

• älävalehtele
        Kuusenjuuret kirjoitti:

"".....mutta ei heittelemällä vaikka polttopulloja vastaanottokeskuksiin tai solvaamalla jokaista ei ihan suomalaisen näköistä vastaan tulijaa. "

Tällaista ei ole nyt tapahtunut ja siksi on sopimatonta, että tuot esiin tällaista epäsuoraa vihanlietsontaa. "

Ehkä ei ole heitetty polttopulloja, mutta yhden pizzerian ikkunoita on hajoitettu ja siellä on melskattu useita minuutteja.

"Ehkä ei ole heitetty polttopulloja, ...."

Ei niin ja hyvä näin! Eikä ole myöskään solvattu jokaista ei ihan suomalaisen näköistä vvastaantulijaa!

Nyt on tärkeää, että pysytään tosiasioissa eikä levitetä vihanlietsontaa ja vääriä valheita.

• älävalehtele kirjoitti:

"Ehkä ei ole heitetty polttopulloja, ...."

Ei niin ja hyvä näin! Eikä ole myöskään solvattu jokaista ei ihan suomalaisen näköistä vvastaantulijaa!

Nyt on tärkeää, että pysytään tosiasioissa eikä levitetä vihanlietsontaa ja vääriä valheita.

"Nyt on tärkeää, että pysytään tosiasioissa eikä levitetä vihanlietsontaa ja vääriä valheita."

Enpä ole huomannut, että kukaan olisi väittänyt kenekään solvanneen.

Olen aivan samaa mieltä siitä, että pysytään tosiasioissa eikä lietsota vihaa.

• antaatuskantulla kirjoitti:

Riittää kun me olemme kuulleet tätä noin 10 eri henkilön esiintuomana radiossa, televisiossa ja muualla mediassa.

Mikä vielä pahinta, niin jo nyt ..... siis kun tilanne on sadoilla tuhansilla ihmisillä vereslihalla .... kehoitetaan katsomaan eteenpäin. Ei siis haluta antaa surutyölle millään tavalla aikaa ja ihmisten työstää pelkojaan, vihaansa, tuskaansa ja suoranaista fyysisenä kipuna tuntuvaa epätoivoaan.

Nyt on tuskaisten kysymysten ja tunteiden aika eikä näiden mediassa olevien besserwissereiden eikä somen liberaalien tule puuttua tähän surutyöhön ja asioiden työstämiseen millään tavalla. Jotain rajaa poliittisten agendojenkin ajamisella tulisi olla.

"... tule puuttua tähän surutyöhön ja asioiden työstämiseen millään tavalla. "

Ja juuri siihen meitä kehottavat kaikki presidenttiä myöten. Samoin minä.

Mutta tätä ei pidä ohittaa ja projisoida johonkin kohteeseen, ja nostattaa vihaa tai etenkään ei aloittaa mitäään väkivaltaisuuksia

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Jos huutaa torilla ämyriin, ei ole kovin hiljainen....

Todellakin, nämä äärioikeistolaiset käyttivät heti hyväkseen tilannetta. Siellä kuulemma oli se vakioporukka, parisenkymmentä henkeä paikalla. Sitten paikalle tuli heitä vastustamaan noin nelisenkymmentä henkeä, ja käsimerkit olivät tätä porukkaa kohtaan suunnattuja.

Eivät kuulemma kunnioittaneet lainkaan muiden surijoiden ja osanottajien pyyntöä hiljentyä.

• Uhrien.häpäisyä
        näinsiinäkävi kirjoitti:

"Tässä sinulle linkki asiaan ja hiljaisiin mielenosoittajiin."

Iltalehti on ilmeisesti oikeassa, että poliisi lopetti liberaalien vastamielenosoittajien rasismi-huudot, joita kuului Ylen toimittajan ollessa paikalla, mistä hän antoi ääni näytteen suorana lähetyksenä. Ilmeisesti tämän jälkeen nämä liberaalit tyytyivät vain näyttämään kansainvälistä rienaavaa käsimerkkiä, mikä oli myös loukkaavaa paikalla olleiden kukkalaitteiden ja kynttilöiden asettajia kohtaan.

Suomi Ensin -porukassa oli paikalla porukan johtohahmo Marco de Wit megafonin kera

• kunnioitustanyt
        mummomuori kirjoitti:

Todellakin, nämä äärioikeistolaiset käyttivät heti hyväkseen tilannetta. Siellä kuulemma oli se vakioporukka, parisenkymmentä henkeä paikalla. Sitten paikalle tuli heitä vastustamaan noin nelisenkymmentä henkeä, ja käsimerkit olivät tätä porukkaa kohtaan suunnattuja.

Eivät kuulemma kunnioittaneet lainkaan muiden surijoiden ja osanottajien pyyntöä hiljentyä.

" Sitten paikalle tuli heitä vastustamaan noin nelisenkymmentä henkeä, ja käsimerkit olivät tätä porukkaa kohtaan suunnattuja. "

Onneksi Ylen toimittaja oli paikalla ja kertoi ja näytti suorana lähetyksenä näytti kuinka nämä vasemmistolaiset ja liberaalit huutelivat rasismi-huutojaan tälle kaikessa rauhassa seisovalle pienelle porukalle. Mihin katosi liberaaleilta omaisten ja surujoiden kunnioitus.

• kunnioitustanyt kirjoitti:

" Sitten paikalle tuli heitä vastustamaan noin nelisenkymmentä henkeä, ja käsimerkit olivät tätä porukkaa kohtaan suunnattuja. "

Onneksi Ylen toimittaja oli paikalla ja kertoi ja näytti suorana lähetyksenä näytti kuinka nämä vasemmistolaiset ja liberaalit huutelivat rasismi-huutojaan tälle kaikessa rauhassa seisovalle pienelle porukalle. Mihin katosi liberaaleilta omaisten ja surujoiden kunnioitus.

Jos huutaa megafooniin, miten se on kaikessa rauhassa seisomista? Seisoi kaikessa rauhassa huutaen megafooniin??

• näinsetodellisuus

Jos huutaa megafooniin, miten se on kaikessa rauhassa seisomista? Seisoi kaikessa rauhassa huutaen megafooniin??

"Jos huutaa megafooniin, miten se on kaikessa rauhassa seisomista? Seisoi kaikessa rauhassa huutaen megafooniin??"

Tuossa Ylen suorassa lähetyksessä eilen ei huudettu megafoniin ollenkaan, vaan kuului ainoastaan rasisti-huutoja joita huusivat vasemmistoanarkistit isolla joukolla. Toimittajakin sitten vielä kommentoi mitä tarkasti ottaen oli huudettu. Itse uskon, että näitä rauhallisia Suomi Ensin- mielenosoittajia johdettiin rauhaan ja järjestykseen megafonilla ohjeita antaen, mutta nämä vasemmistoanarkistit huusivat kuorossa rytmikkäästi rasisti-huutojaan häiriten torilla rauhaa pyytäviä surijoita.

• ToriOnSuuri
        Uhrien.häpäisyä kirjoitti:

Suomi Ensin -porukassa oli paikalla porukan johtohahmo Marco de Wit megafonin kera

Turun torilla tehtiin kauppaakin eilen. Oliko se uhrien häpäisyä?

• näinsetodellisuus kirjoitti:

"Jos huutaa megafooniin, miten se on kaikessa rauhassa seisomista? Seisoi kaikessa rauhassa huutaen megafooniin??"

Tuossa Ylen suorassa lähetyksessä eilen ei huudettu megafoniin ollenkaan, vaan kuului ainoastaan rasisti-huutoja joita huusivat vasemmistoanarkistit isolla joukolla. Toimittajakin sitten vielä kommentoi mitä tarkasti ottaen oli huudettu. Itse uskon, että näitä rauhallisia Suomi Ensin- mielenosoittajia johdettiin rauhaan ja järjestykseen megafonilla ohjeita antaen, mutta nämä vasemmistoanarkistit huusivat kuorossa rytmikkäästi rasisti-huutojaan häiriten torilla rauhaa pyytäviä surijoita.

Katsi linkki konka laitoin ja huomaat, että hiljaa siellä ei oltu.

• antaatuskantulla kirjoitti:

>siis kun tilanne on sadoilla tuhansilla ihmisillä vereslihalla ....

Onpas Patmos paisunut valtavasti lyhyessä ajassa...

Jos tästä nyt sadat tuhannet olisivat vereslihalla, miten tämä kansakunta ollenkaan kesti suomalaisten takavuosina tekemät massamurhat, joiden uhriluku oli moninkertainen? Monimiljoonaisia ihmisyhteisöjä joissa ei koskaan satu mitään ei nyt vain ole olemassa, vaikka kaikki voitava tuleekin tehdä sen puolesta ettei sattuisi.

• luotavaanYleen

Ei oltu kuten Ylen lähetyksestä esiin tuli. Vasemmistoanarkistit siellä huusivat kuorossa rytmikkäästi "rasisti" - huutojaan.

• JäitäHattuun kirjoitti:

>Jos alamme diskriminoida ja sortaa islamilaminuskoisia Euroopassa, niin jokaisen nykyisen terroristin lisäksi meillä on kohta satakertainen määrä potentiaalisia pomminheittäjiä. Sen ISIS tietää ja siihen se juuri pyrkii.

Valitettavasti näin.

• sage8 kirjoitti:

Koston kierteeseen Isis ja muut muslimiäärijärjestöt pyrkivät, se on selvä se.

Parhaiten asioita tuntevat muistuttavat tästä tavan takaa.

• tunneoleihminen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>siis kun tilanne on sadoilla tuhansilla ihmisillä vereslihalla ....

Onpas Patmos paisunut valtavasti lyhyessä ajassa...

Jos tästä nyt sadat tuhannet olisivat vereslihalla, miten tämä kansakunta ollenkaan kesti suomalaisten takavuosina tekemät massamurhat, joiden uhriluku oli moninkertainen? Monimiljoonaisia ihmisyhteisöjä joissa ei koskaan satu mitään ei nyt vain ole olemassa, vaikka kaikki voitava tuleekin tehdä sen puolesta ettei sattuisi.

"Jos tästä nyt sadat tuhannet olisivat vereslihalla, miten tämä kansakunta ollenkaan kesti suomalaisten takavuosina tekemät massamurhat, joiden uhriluku oli moninkertainen? "

Ei kestänytkään. Kyllä näistäkin massamurhista toipuminen on kauan kestänyt sadoilta tuhansilta ja kaikki eivät toivu koskaan. Sama pätee nyt pe-iltapäivän puukotuksiin.

Kansakunta on nyt vereslihalla ja järkyttynyt kuten monet asiantuntijat ovat todenneet ja ihmisten tulee nyt saada purkaa tuntojaan ilman käskytyksiä.

Tunteet ovat ihmisen merkki - jos meidän pakotetaan tunteettomiksi, niin menetämme ihmisyytemme.

• tunnustatosiasiat

>Jos alamme diskriminoida ja sortaa islamilaminuskoisia Euroopassa, niin jokaisen nykyisen terroristin lisäksi meillä on kohta satakertainen määrä potentiaalisia pomminheittäjiä. Sen ISIS tietää ja siihen se juuri pyrkii.

Valitettavasti näin.

"Jos alamme diskriminoida ja sortaa islamilaminuskoisia Euroopassa, niin jokaisen nykyisen terroristin lisäksi meillä on kohta satakertainen määrä potentiaalisia pomminheittäjiä. Sen ISIS tietää ja siihen se juuri pyrkii. "

Totta - tämä on nyt se tulevaisuuden kuva Euroopassa. Onneksi jotkut piirit alkaa tämän tunnustaa, sillä varovaisuus islamia kohtaan Euroopassa joka tapauksessa lisääntyy koko ajan ja tämä totta tosiaan poikii lisää iskijöitä. Tosiasioiden tunnustamisesta kaikki alkaa myös tässä tapauksessa.

• älä.puhu.kun.et.tiedä

Ei oltu hiljaa kun vasemmistoaktiivit ja anarkistit huusivat ja möykkäsivät SE teltalla. Yksi vassu pidätettiinkin mutta siitähän ei lehdet kerro,
        Tilaisuus strimattiin suorana useille youtube sivuille.

Taikka sitten negatiivinen ennakkoasenteesi on tehnyt sinulle tepposen.

On tärkeää että tunteet tulee tuntea ja siksi tämä ketjukin on niin tärkeä. Tästä syystä on tärkeää, että ihmiset saavat purkaa tuntemuksiaan eikä tule kieltää heitä tuntemasta pelkoa, vihaa, tuskaa ja voimatonta raivoa. Nyt on Suomessa suruaika ja tähän tulee nyt antaa ihmisille tilaa. Tunteet kun jokatapauksessa tulee esiin tavalla tai toisella jossain vaiheessa. Ja niiden esiintulo estetään, niin seuraukset voivat olla vaarallisia.

>Nyt on Suomessa suruaika

Missäs tämmöinen onkaan julistettu? Mennyt multa vähän ohi.

• annarauhaaa

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708192200337410_u0.shtml. Jos äänet pistää tästä videosta pois, voi varmasti sanoo, että siellä oltiin hiljaa.

Totta tuo, että Ylen lähetyksessä vasemmistoradikaalit huusivat siellä Turun kauppatorilla rytmikkäästi näitä rasisti-huutojaan, mikä oli mielestäni sopimatonta, kun ihmiset siellä kuitenkin olisivat haluneet olla rauhassa ja surra hiljaisella hetkellä. Mutta nämä vasemmistoradikaalit eivät sitä heille suoneet. Ylen toimittajakin kiinnitti tähän huomiota.

• juurinyton

>Nyt on Suomessa suruaika

Missäs tämmöinen onkaan julistettu? Mennyt multa vähän ohi.

Juuri nyt - tänään klo 10 on hiljainen hetki. Voisitko vihdoin rauhoittua ja viettää hiljaisen hetken.

• häpeä.öykkäri

• tunneoleihminen kirjoitti:

"Jos tästä nyt sadat tuhannet olisivat vereslihalla, miten tämä kansakunta ollenkaan kesti suomalaisten takavuosina tekemät massamurhat, joiden uhriluku oli moninkertainen? "

Ei kestänytkään. Kyllä näistäkin massamurhista toipuminen on kauan kestänyt sadoilta tuhansilta ja kaikki eivät toivu koskaan. Sama pätee nyt pe-iltapäivän puukotuksiin.

Kansakunta on nyt vereslihalla ja järkyttynyt kuten monet asiantuntijat ovat todenneet ja ihmisten tulee nyt saada purkaa tuntojaan ilman käskytyksiä.

Tunteet ovat ihmisen merkki - jos meidän pakotetaan tunteettomiksi, niin menetämme ihmisyytemme.

>Kyllä näistäkin massamurhista toipuminen on kauan kestänyt sadoilta tuhansilta ja kaikki eivät toivu koskaan. Sama pätee nyt pe-iltapäivän puukotuksiin.

Ymmärrän että tuttavapiiriisi kuuluu tietyistä syistä lähinnä jossain määrin heikkohermoisia ihmisiä, mutta se ei todellakaan ole suomalaisten koko kuva – ei sinne päinkään.

Ihminen nyt on semmoinen, ja sanoisin että suomalainen erityisesti, että se jatkaa normaalia elämäänsä hyvin pian tai jopa saman tien, jos ei ihan läheltä niitetä. Eikä tämä tarkoita, että tunteita ei olisi aivan normaalisti.

Siinä tapauksessa että kuuluu viiteryhmään joka koko ajan ruokkii elämän elämättä jättämistä ja "lopunaikojen pahuuden" murehtimista, tilanne on tietysti toinen. Useimmilla ei kuitenkaan ole sellaisia viiteryhmiä.

• juurinyton kirjoitti:

Juuri nyt - tänään klo 10 on hiljainen hetki. Voisitko vihdoin rauhoittua ja viettää hiljaisen hetken.

Ovatko sinusta suruaika ja hiljainen hetki jotenkin sama asia? 😯

• >Tämä on sinun kuvitelmiasi - ei meidän uskovien.

Unohdit siis saman tien, mitä juuri sanoit:
        "tunteet tulkoot esiin sillä tavalla ja voimalla kuin ne tulevat."

Kannattaa opetella kirjoittamaan niin, että viesti ja ajatus vastaavat toisiaan, jos ei vielä sinunkaan ikävuosillasi ole sitä oppinut.

• tunnejarakasta

>Kyllä näistäkin massamurhista toipuminen on kauan kestänyt sadoilta tuhansilta ja kaikki eivät toivu koskaan. Sama pätee nyt pe-iltapäivän puukotuksiin.

Ymmärrän että tuttavapiiriisi kuuluu tietyistä syistä lähinnä jossain määrin heikkohermoisia ihmisiä, mutta se ei todellakaan ole suomalaisten koko kuva – ei sinne päinkään.

Ihminen nyt on semmoinen, ja sanoisin että suomalainen erityisesti, että se jatkaa normaalia elämäänsä hyvin pian tai jopa saman tien, jos ei ihan läheltä niitetä. Eikä tämä tarkoita, että tunteita ei olisi aivan normaalisti.

Siinä tapauksessa että kuuluu viiteryhmään joka koko ajan ruokkii elämän elämättä jättämistä ja "lopunaikojen pahuuden" murehtimista, tilanne on tietysti toinen. Useimmilla ei kuitenkaan ole sellaisia viiteryhmiä.

"Ihminen nyt on semmoinen, ja sanoisin että suomalainen erityisesti, että se jatkaa normaalia elämäänsä hyvin pian tai jopa saman tien, jos ei ihan läheltä niitetä. Eikä tämä tarkoita, että tunteita ei olisi aivan normaalisti."

Vuoden 1918 tapahtumien yhä jatkuva jälkipuinti ei kyllä tätä osoita mitä kerroit!

Ehdottaisin nyt rauhoittumista sinulta, koska et ole nyt ihan oma itsesi!

Ei kannata mennä pois tolaltaan tällaisten tapahtumien myötä missään tapauksessa, mutta tunteita ei ihmisiltä tule kieltää ja suurin näistä on RAKKAUS :))

• sinäopit

>Tämä on sinun kuvitelmiasi - ei meidän uskovien.

"tunteet tulkoot esiin sillä tavalla ja voimalla kuin ne tulevat."

Kannattaa opetella kirjoittamaan niin, että viesti ja ajatus vastaavat toisiaan, jos ei vielä sinunkaan ikävuosillasi ole sitä oppinut.

">Tämä on sinun kuvitelmiasi - ei meidän uskovien.

"tunteet tulkoot esiin sillä tavalla ja voimalla kuin ne tulevat.""

Oikeassa olet, että ajatus oli sinun - ei meidän uskovien.

Ja tottatosiaan tunteet tulee saada tulla esiin sillä tavalla ja voimalla kuin ne tulevat.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Parhaiten asioita tuntevat muistuttavat tästä tavan takaa.

Kyllä.

• tunneoleihminen kirjoitti:

>Tunteet ovat ihmisen merkki - jos meidän pakotetaan tunteettomiksi, niin menetämme ihmisyytemme.

Tarkennetaan nyt sen verran, että pääosin tunteiden mukaan toimiminen on tyypillisesti juurikin ihmistä alempien eläinten käyttäytymistä. Ihmiselle taas on kehittynyt kyky itsehillintään sekä tiedon hankkimiseen ja käsittelyyn toimintansa pohjaksi tunteiden ohella.

Ymmärrän että helluntaiseuroissa on suurenmoista antautua kokonaan tunteidensa valtaan, mutta täällä muualla sovelletaan muitakin tapoja.

• sinäopit kirjoitti:

">Tämä on sinun kuvitelmiasi - ei meidän uskovien.

"tunteet tulkoot esiin sillä tavalla ja voimalla kuin ne tulevat.""

Oikeassa olet, että ajatus oli sinun - ei meidän uskovien.

Ja tottatosiaan tunteet tulee saada tulla esiin sillä tavalla ja voimalla kuin ne tulevat.

>Ja tottatosiaan tunteet tulee saada tulla esiin sillä tavalla ja voimalla kuin ne tulevat.

Eli siis tunnekuohun vallassa tehdyt tapotkin ovat sinusta hyväksyttäviä? Etkö tajua, että viestit koko ajan juuri tällaista sanomaa?

• tulemukaanvaan

>Tunteet ovat ihmisen merkki - jos meidän pakotetaan tunteettomiksi, niin menetämme ihmisyytemme.

Tarkennetaan nyt sen verran, että pääosin tunteiden mukaan toimiminen on tyypillisesti juurikin ihmistä alempien eläinten käyttäytymistä. Ihmiselle taas on kehittynyt kyky itsehillintään sekä tiedon hankkimiseen ja käsittelyyn toimintansa pohjaksi tunteiden ohella.

Ymmärrän että helluntaiseuroissa on suurenmoista antautua kokonaan tunteidensa valtaan, mutta täällä muualla sovelletaan muitakin tapoja.

"Ymmärrän että helluntaiseuroissa on suurenmoista antautua kokonaan tunteidensa valtaan, mutta täällä muualla sovelletaan muitakin tapoja."

Hyvin tunnet helluntain - siellähän lauletaan mm.

"RAKASTAKAAMME TOISIAMME
        C E Am
        NIIN KUIN HÄN MEITÄ RAKASTAA

Dm G
        SAAKOON SE MUUTTAA ENSIN MEIDÄT
        C C7
        KUNNES TÄÄ KANSA NÄHDÄ SAA.

F G
        YHTEYS TÄÄLLÄ VALLITSEE
        C E Am
        RAKKAUS TOTTA OLLA VOI.
        Dm G C F C
        RAKASTAKAAMME TOISIAMME TOTUUDESSA."

Voisitko sinä mitenkään yhtyä tähän ihanaan lauluun?

• tunnejarakasta kirjoitti:

"Ihminen nyt on semmoinen, ja sanoisin että suomalainen erityisesti, että se jatkaa normaalia elämäänsä hyvin pian tai jopa saman tien, jos ei ihan läheltä niitetä. Eikä tämä tarkoita, että tunteita ei olisi aivan normaalisti."

Vuoden 1918 tapahtumien yhä jatkuva jälkipuinti ei kyllä tätä osoita mitä kerroit!

Ehdottaisin nyt rauhoittumista sinulta, koska et ole nyt ihan oma itsesi!

Ei kannata mennä pois tolaltaan tällaisten tapahtumien myötä missään tapauksessa, mutta tunteita ei ihmisiltä tule kieltää ja suurin näistä on RAKKAUS :))

>Vuoden 1918 tapahtumien yhä jatkuva jälkipuinti ei kyllä tätä osoita mitä kerroit!

Historiantutkijat puivat tuhansia vuosia vanhempiakin asioita, koska uutta tietoa löytyy yhä ja olemassa olevaa voidaan yhdistellä uusin tavoin. Toisekseen sisällissodassa lähes kaikilta kuoli läheisiä, ja teloittaminen sekä vankileireillä nälkään tappaminen olivat varsin suunnitelmallisia ja organisoituja prosesseja jollaisetaina jättävät ne syvimmät haavat. Kuitenkin jo talvisodassa kansa oli lähes yksimielinen, kiitos 1930-luvun lopun hyvän politiikan ja elintason nousun.

>Ehdottaisin nyt rauhoittumista sinulta, koska et ole nyt ihan oma itsesi!

Etkö enää muista, että minähän sinun mukaasi edustan pahuuden henkivaltoja?

>tunteita ei ihmisiltä tule kieltää ja suurin näistä on RAKKAUS :))

Totta! Harmi vain, että rakkaus on myös sana joka voidaan joissain piireissä ymmärtää niinkin että "rakkauden" kohde kokee sen lähinnä vihana.

• tulemukaanvaan kirjoitti:

"Ymmärrän että helluntaiseuroissa on suurenmoista antautua kokonaan tunteidensa valtaan, mutta täällä muualla sovelletaan muitakin tapoja."

Hyvin tunnet helluntain - siellähän lauletaan mm.

"RAKASTAKAAMME TOISIAMME
        C E Am
        NIIN KUIN HÄN MEITÄ RAKASTAA

Dm G
        SAAKOON SE MUUTTAA ENSIN MEIDÄT
        C C7
        KUNNES TÄÄ KANSA NÄHDÄ SAA.

F G
        YHTEYS TÄÄLLÄ VALLITSEE
        C E Am
        RAKKAUS TOTTA OLLA VOI.
        Dm G C F C
        RAKASTAKAAMME TOISIAMME TOTUUDESSA."

>RAKASTAKAAMME TOISIAMME TOTUUDESSA."

Voin esimerkiksi selittää, mitä tuo rivi tarkoittaa. Tulee rakastaa ihmistä, jos hän on helluntailainen, ja jos ei ole, osoittaa hänelle "rakkautta" pyrkimällä käännyttämään hänet helluntailaiseksi. Mikäli henkilö ei millään suostu kääntymään, hänestä ei enää tarvitse välittää ja hänet voi vaikka demonisoida somessa, "rakkaudella" tietenkin. Myöskään helluntailaisuudesta luopunutta ei sovi rakastaa muuten kuin yrittämällä saada hänet palaamaan yhteisöön.

Näin. 😏

• Älä.lässytä
        JäitäHattuun kirjoitti:

Älä viitsi. Tuo on tässä tilanteessa tarpeetonta lässytystä. Te ihmisten vaientajat olette koko ihmiskunnan häpeätahra. Teitä kohtaan minulla ei ole muuta kuin halveksuntaa.

• tässäserakkaus

>RAKASTAKAAMME TOISIAMME TOTUUDESSA."

Voin esimerkiksi selittää, mitä tuo rivi tarkoittaa. Tulee rakastaa ihmistä, jos hän on helluntailainen, ja jos ei ole, osoittaa hänelle "rakkautta" pyrkimällä käännyttämään hänet helluntailaiseksi. Mikäli henkilö ei millään suostu kääntymään, hänestä ei enää tarvitse välittää ja hänet voi vaikka demonisoida somessa, "rakkaudella" tietenkin. Myöskään helluntailaisuudesta luopunutta ei sovi rakastaa muuten kuin yrittämällä saada hänet palaamaan yhteisöön.

Näin. 😏

">RAKASTAKAAMME TOISIAMME TOTUUDESSA."

Voin esimerkiksi selittää, mitä tuo rivi tarkoittaa. Tulee rakastaa ihmistä, jos hän on helluntailainen, ja jos ei ole, osoittaa hänelle "rakkautta" pyrkimällä käännyttämään hänet helluntailaiseksi. "

Suunnilleen näin se menee. Sisariamme ja veljiämme Jeesuksessa Kristuksessa rakastamme ja sitten myös ei-uskovaisia, että julistamme suuren vainon ja ivan alla evankeliumia vuodesta toiseen, että suostuisi ottamaan vastaan uskon Jeesukseen. Se mihin kotiseurakuntaan hän sitten meneekin, niin se on sivuseikka.

• traumatelääyhä

>Vuoden 1918 tapahtumien yhä jatkuva jälkipuinti ei kyllä tätä osoita mitä kerroit!

Historiantutkijat puivat tuhansia vuosia vanhempiakin asioita, koska uutta tietoa löytyy yhä ja olemassa olevaa voidaan yhdistellä uusin tavoin. Toisekseen sisällissodassa lähes kaikilta kuoli läheisiä, ja teloittaminen sekä vankileireillä nälkään tappaminen olivat varsin suunnitelmallisia ja organisoituja prosesseja jollaisetaina jättävät ne syvimmät haavat. Kuitenkin jo talvisodassa kansa oli lähes yksimielinen, kiitos 1930-luvun lopun hyvän politiikan ja elintason nousun.

>Ehdottaisin nyt rauhoittumista sinulta, koska et ole nyt ihan oma itsesi!

Etkö enää muista, että minähän sinun mukaasi edustan pahuuden henkivaltoja?

>tunteita ei ihmisiltä tule kieltää ja suurin näistä on RAKKAUS :))

Totta! Harmi vain, että rakkaus on myös sana joka voidaan joissain piireissä ymmärtää niinkin että "rakkauden" kohde kokee sen lähinnä vihana.

">Vuoden 1918 tapahtumien yhä jatkuva jälkipuinti ei kyllä tätä osoita mitä kerroit!

Historiantutkijat puivat tuhansia vuosia vanhempiakin asioita, koska uutta tietoa löytyy yhä ja olemassa olevaa voidaan yhdistellä uusin tavoin."

En tarkoittanut historian tutkijoita vaan tavallisia ihmisiä, jotka yhä elävät isovanhempiensa traumoissa tähän tapahtumaan liittyen. Ei sitä kauheita asioita niin vaan unohdeta kuten väitit. Vuoden 1918 tapahtumat vaikuttavat jopa Suomen poliittikkaan yhä, mikä on aivan erilaista kuin Ruotsissa.

• traumatelääyhä kirjoitti:

">Vuoden 1918 tapahtumien yhä jatkuva jälkipuinti ei kyllä tätä osoita mitä kerroit!

Historiantutkijat puivat tuhansia vuosia vanhempiakin asioita, koska uutta tietoa löytyy yhä ja olemassa olevaa voidaan yhdistellä uusin tavoin."

En tarkoittanut historian tutkijoita vaan tavallisia ihmisiä, jotka yhä elävät isovanhempiensa traumoissa tähän tapahtumaan liittyen. Ei sitä kauheita asioita niin vaan unohdeta kuten väitit. Vuoden 1918 tapahtumat vaikuttavat jopa Suomen poliittikkaan yhä, mikä on aivan erilaista kuin Ruotsissa.

>Vuoden 1918 tapahtumat vaikuttavat jopa Suomen poliittikkaan yhä, mikä on aivan erilaista kuin Ruotsissa.

Aika kaukaa haettu väite, että yhä vaikuttaisivat. Millähän tavalla?

• näinsetodellisuus kirjoitti:

On sieltä muitakin videoita. Ja kyllä megafonia ei tarvita hiljaa olemiseen. Eikä koko tuollaista porukkaa paikalle. Yhdysvalloissa sekä Espanjassa kansa on ottanut jo hommat käsiinsä j a karkoittaa tuollaisia mielenosoittajia pois paikalta. Milloin suomessa?

• mummomuori kirjoitti:

On sieltä muitakin videoita. Ja kyllä megafonia ei tarvita hiljaa olemiseen. Eikä koko tuollaista porukkaa paikalle. Yhdysvalloissa sekä Espanjassa kansa on ottanut jo hommat käsiinsä j a karkoittaa tuollaisia mielenosoittajia pois paikalta. Milloin suomessa?

Niiden omien motiivien rehellinen tarkastelu on melko vaikeata. Voi yllättäen huomata, ettei ne motiivit olekaan ihan niin kunniakkaita kuin haluaa esittää. Omaa agendaa ajaessa saattaa hyvän maun rajat hämärtyä

• fdgfgerf

äänestetään Laura Huhtasaari presidentiksi niin näkevät mitä mieltä kansa on. ollaan hiljaa ja näytellään samaa teatteriesitystä ja räväytetään sitten pressanvaaleissa mitä mieltä ollaan. pieni eliitti hyötyy tulijoista ja tekee todellakin kaikkensa, jotta kansa on vain, ja ainoastaan yhtä mieltä asiasta.

oksettaa kun kuulen vielä kerrankin: " pelolle ei saa antaa valtaa". luen tämän näin: " menkää ja kuluttakaa entiseen tahtiin, jottei tulotasomme alene. vaikutus on minulle täysin päinvastainen. en mene, enkä kuluta. haluan matut ulos maastamme.

arvostan maita, jotka ovat ottaneet toisen kannan asiaan. suorastaan karehdin brittejä, jenkkejä ja puolalaisia. Laura tekee Suomestakin taas SUOMEN jossa suomalaisen ja tänne työn perässä muuttavien on hyvä elää.

• khkjhkjhkjh

Elät harhaisessa maailmassa. Huhtasaaresta ei ikinä tule presidenttiä, eikä Suomesta eristäytynyttä Impivaaraa. Ne ajat ovat ohi.

• >> äänestetään Laura Huhtasaari presidentiksi <<
        Ei me nyt sentään ihan pelleä voida pressaksi nostaa, mutta Jussi halla-aho olisi ollut ihan hyvä ehdokas. Ei just minun ehdokas, mutta jonkun toisen kumminkin.

• >äänestetään Laura Huhtasaari presidentiksi niin näkevät mitä mieltä kansa on.

Näkeväthän ne, kun se höppänä ei pääse lähellekään toista kierrosta.

>suorastaan karehdin brittejä, jenkkejä ja puolalaisia.

Sekä briteissä että jenkeissä on monimiljoonainen muslimiväestö. En välttämättä toivoisi, että meilläkin olisi.

• Lol1234

Juuri näin, ostamatta oleminen on paras tapa äänestää! En osta. En kuluta.
      Luintoäitikin kiittää.

• Outoja

Sipilä sanoi että vihaan ei vastata vihalla. Mitä muuta nämä teot aiheuttaa ihmisissä kuin vihaa?? Sitä ei voi turhat kehoitukset estää. Jokainen empaattinen ihminen tuntee myös vihaa pahuudesta!! Ei kenenkään vihaa poista se että joku rohkea meni auttamaan uhreja. Niinistö sanoi että on ajateltava auttajien auttamisen halua näissä tilanteissa. Ei se ihmisten kauhua ja vihaa poista. ihmisiltä odotetaan liikaa!

• Jos sanotaan, ettei pidä vastata vihaan vihalla, se tarkoittaa sitä, ettei pidä ottaa oikeutta omiin käsiin. Vihata saa ja olla vihainen, kenenkään kimppuun fyysisesti tai sanallisesti ei saa käydä.

• Lol1234

Moni yksinäinen haluaisi keskustelupalstojen kautta purkaa tuntojaan Turun tapahtumista, mutta Turun sanonat sulkenut keskustelun! Samoin vauva.fi sulkenut saitin vain rekusteröityneille.

TS perusteli muka sulkua omaisten kunnioittamisella.
      Kaikilla saiteilla on tosin esitetyy surunvalitteluja omaisille. Ts oikeasti pelkäå et totuuksia tulee julki.

Barcelonan iskusta sanottiinn uutisissa eträ imaami pidätetty! Epäillään teon avainjärjestelujäksi.
      Ja sitten vielä jotkut väittää ettei liity mitenkään uskontoon terrorismi. Hei haloo!

• Ateisti68

Turun Sanomat teki oikein sulkiessaan kommentointi mahdollisuuden. Viimeksi uhrien omaiset varmaan haluaisivat lukea rasistisia kirjoituksia kaikista ulkomaalaisista.

• Ateisti68 kirjoitti:

Turun Sanomat teki oikein sulkiessaan kommentointi mahdollisuuden. Viimeksi uhrien omaiset varmaan haluaisivat lukea rasistisia kirjoituksia kaikista ulkomaalaisista.

Aivan. Joillakin kun ei tunnu noita käytöstapoja olevan.

• päinvastoin
        Ateisti68 kirjoitti:

Luulen, että mamujen lisääminen maassamme olisi paljon ikävämpää luettavaa heille.

• tuskajatkuukauan

MTV näin uhrin veljen tuskasta: "Nuori mies on pettynyt siihen, miten Suomen pääministeri Juha Sipilä on kommentoinut Turun iskua.

– Hän korostaa koko ajan, että tämä on yksittäistapaus eikä tarvitse pelätä. Miten hän voi sanoa niin? Ei terroristien kohdalla voi puhua yksittäistapauksista, kun iskuja tapahtuu jatkuvasti jossain päin.

– Minä en ole pitänyt enää hetkeen Suomea turvallisena paikkana. Ei täällä ole turvallista, kun tällaista voi tapahtua keskellä päivää torilla, aivan järjetöntä teurastusta.

Miehen mukaan hänelle ja muille uhrin läheisille ja perheenjäsenille on tarjottu kriisiapua tapahtuneen jälkeen."

• Lol1234

Minä ainakin olen tekijälle vihainen, ja munulla on oikeus olla vihainen.

• Lol1234

Maikkarissa:

Tällä hetkellä tiedetään, että iskusta epäilty 18-vuotias Marokon kansalainen oli hakenut turvapaikkaa Suomesta. MTV:n tietojen mukaan hän ei ollut sitä saanut.

Tieto epäillyn taustasta ei ole muuttanut siskonsa menettäneen miehen ajatuksia turvapaikanhakijoista.

– Ajattelin jo silloin, kun turvapaikanhakijoita rupesi tulemaan Suomeen paljon, että siitä seuraa jotain pahaa. Joukossa on aina vaarallisia ihmisiä. Ja nyt se sitten tapahtui.

• KTS--

Tää ongelma (Isis) hoidetaan kyllä paikallisesti mm. Iranin ja Irakin armeijan toimesta. Tää turhislössin löpinä täällä on turhislössin löpinää.

• SisuuntunutSuomalainen

Käytetään nyt tämä kapea sanan- ja mielipiteen vapaus, mikä suomalaisille vielä suodaan. Kohta menee tämäkin foorumi kiinni.

Päättäjillä pupu pöksyissä, kun kansa heräsi ja suomalainen kun suuttuu, siinä on tunnetusti pitelemistä! Onneksi kansa on herännyt!

• vtunsuvakit

....vitun "suvaitsevaisto" on rajulla media - ja muilla kampanjoillaan yrittänyt häivyttää jo vuosia sellaisen IHMISELÄMÄN TOSIASIAN että VIHA on normaali ihmisen TUNNE, aivan kuten muutkin tunteet ovat (suru, ilo, hämmennys, tykkäys, rakastaminen jne.), joten, miksi tuota yhtä luonnollista tunnetta ihminen ei muka saisi missään oloissa tuntea?? Tuohan on EPÄINHIMILLINEN vaatimus!Vihaa PITÄÄ tuntea silloin kun siihen on syytä/aihetta, se on NORMAALIA ihmiselle!

• KTS--

Tää turhislössin löpinä täällä on turhislössin löpinää.

• kai-jotain-haluavat

Ei vihaa - ei tunteita
      Tossa voi olla syy terrorismiin?
      Onko joku EU johtaja joskus vaivautunut kysyyn mitä nää Terroristit haluu
      (ja sitten vaan neuvotelleet sopivat korvaukset ja dataa!!! terrorismi loppuis?)
      Mä en ainakaan ole mistään lukenut mitä ne haluu...

• Talvisodanhenki

Mikäs helvetin hyvä haltia tämä Eerikatässämoi oikein luulee olevansa? Etkö ymmärrä että juuri sinun kaltaisten piipittäjien syytä suomen nykyinen tilanne on? Lopeta lässytys!

• vihainenmummo

Samaa mieltä kun näitä lukee,mummomuori ja eerikasiellämoi antavat ohjeita ja komentelevat.Tyypillistä uskovien käytöstä.Kakki lehdet täynnä kirjoituksia että ei saa tuntea mitään.Hulluksi tämä maa on nyt lopullisesti mennyt.Minä tunnen syvää vihaa muslimeita kohtaan enkä suostu kääntämään toista poskea että lyökää nyt tännekin puukolla.Olen myös uskova mutta Jumalani on myös koston ja kiivauden Jumala.Lukekaa koko Raamattu eikä vain osia sieltä niin viisastutte.
        Tarvittaessa tartun aseeseen.

• Eerika sanoi ihan asiaa. Turhaan sinä hänen päälleen käyt.

• SuomalveronmaksÄiti

Minä puran täällä ja mielenosoituksissa. Siihen on oikeus. Olen vihainen, tätäkään ei olisi tapahtunut, jos päättäjät rahanahneudessaan eivät sallisi elintasoturistien tunkeutuvan maahamme eläteiksemme murhaamaan suomalaisia.

Kun aina vain pitää kasvaa ja tehdä parempaa tulosta, keinoja kaihtamatta on lopputulos tämä. Eivät nämä täysin eri kulttuurista tulevat koskaan sopeudu, se on Euroopassa nähty, aivopestyjä toisen sukupolven terroristeja ollut tekijät aiemminkin.

Kun yritysten parempi tulos vielä säännönmukaisesti on kanavoitu johtoportaisiin ja kansan kahtia jakautuminen on kiihtynyt, olen todella huolissani mihin tämä johtaa.

Tästä ei enää ole paluuta normaaliarkeen. Vielä toistaiseksi tavalliset kanta-suomalaiset, se haittamaahanmuutossa häviävä osapuoli, on enemmistö. Toisella puolella on eliitti, suvakit ja matut. Ei ole vaikea arvata, että matujen lisääntyessä, kanta-suomalaisten vaikutusmahdollisuuden vähenevät. Miettikääpä tätä.

• oletuntevaihminen

Tuossa voi olla perää, että terrorismi syntyy tunteiden tukahduttamisesta. Tietenkin islamissa vaikuttaa myös Koraanin ja imaamien käskyt, mutta saako muslimit vapaasti tuntea? Saako naiset siellä toteuttaa itseään?

Jos osasyy terrorismiin on tunteiden tukahduttaminen, niin on väärin, että samaa yritetään myös suomalaisiin päin.

Tunteet on tärkeä osa ihmisyyttä. Ilman tunteita emme olisi ihmisiä. Ja jos tunteet tukahdutetaan niin samalla kadotetaan ihmisyys.

• nopeli33

Olen samaa mieltä, tunteita ei voi kriminalisoida. Jos sitä yritetään, tulee pahaa jälkeä ennen pitkää.

• LestatPettiTaas

Kepu petti suomalaiset oikein kunnolla! Hehän näitä haittamuuttajia on rahdanneet suomeen! Paskin hallitus suomessa puolueen ohella suomen historian aikana! Mikään muu puolue ei ole onnistunut tuomaan suomeen terrorismia mutta keskustapuolue onnistui siinäkin muiden töppäilyjen ohessa ja nyt se on maksanut henkiä!!! Muistakaa tämä kun vaalit alkavat!

• LiiAalto

Minä olen aina luullut, että vihervassut on ne mamujen haalijat.

• evita-ei.kirj

"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Se tarkoittaa, että on oikeus tuntea vihaa, mutta ei saa viattomia lähteä lahtaamaan, kenellä ei ole siihen mitään osuutta eikä arpaa. Näin molemmin puolin.
      Tekijällä oli kyllä oikeus tuntea vihastumista kielteisestä turvapaikkapäätöstä kohtaan , mutta hänellä ei olisi ollut oikeus mennä tappamaan viattomia kansalaisia. Vihaa voi purkaa rakentavamminkin, ettei se aiheuta sivullisille vahinkoa.

Niin myös vihantunteet tekijää kohtaan voi purkaa rakentavammin kuin, että lähtee todellisessa hädässä olevia turvapaikanhakijoita lahtaamaan.
      Oikea tapa on vaikuttaa päättäjiin, jotta turvapaikka päätösten käsittelyt tehostuvat, kielteisten turvapaikan saaneiden karkotukset myös. Ei ole oikein, että täällä on luvattomia maahantulijoita suuria määriä suunnittelemassa pahojaan. Minusta on väärin, että heidän annetaan jäädä maahan aiheuttamaan turvattomuutta niin suomalaisille kuin täällä oleville todellisessa hädässä oleville turvapaikanhakijoillekin.

Tunteet pitää voida purkaa, vaikka sanallisesti kirjoittamalla, ne vihaisetkin sanat.

Itse tunnen myöskin vihaa tekijöitä kohtaan, mutta samalla tunnen sääliä niitä todellisessa hädässä olevia turvapaikan hakijoita kohtaan, jotka pelkäävät vihaa, jonka kohteeksi he nyt mahdollisesti syyttä joutuisivat.

Vihastukaa, mutta älkää antako auringon laskea vihanne yli. Kriisissä on aina mahdollisuus toimimiseen toisin niin yksityisesti kuin valtakunnan tasollakin.
      Väkivalta ei koskaan tuo muuta kuin lisää väkivaltaa.

• "Väkivalta ei koskaan tuo muuta kuin lisää väkivaltaa. "

Kirjoituksessasi oli paljon asiaa.

• älätukahduta

"Tunteet pitää voida purkaa, vaikka sanallisesti kirjoittamalla, ne vihaisetkin sanat."

Tunteita ei tule tukahduttaa kuten alustuksessa esiintuodaan.

• tosisisumies

Mitä ihmettä? Hammasta purren vaan eteenpäin! Tämä kansa selvisi sisulla sotavuodet ja kesti kokemansa kauheudet eikä siihen aikaan ollut mitään psykiatreja. Jos välillä alkaa vanne kiristää niin metsään vain huutamaan yksikseen tai halkoja hakkaamaan liiteriin. Ei tässä millekään tunteille ole sijaa. Ne on enemmän niitä naisten juttuja.

• SoSimpleAsUsual

Kepun vika, viher vassareiden vika, sDPn vika, kokkareiden vika....
      Huomaatteko, kansanäänet hajautuivat, puolueet nykyisin samaa schaissea eli suomeksi pask....Hajauta ja hallitse toimii.

Tästä pitää ottaa opikseen ja keskittää äänet niille, jotka haluavat (hyötyvät) tulijoista ja niille jotka kärsivät ja maksavat viulut. Näinhän se meni jenkeissä, briteissä ja ranskassakin.

Pressanvaaleissa on Niinistö ja Huhtasaari. Äänestän Niinistöä, jos koen hyötyväni mamuista. Ja äänestän Huhtasaarta, jos koen haittaa mamuista.

• KTS--
    • Mitä tai keitä tässä siis pitäisi oikein erikseen vihata, jotta tunteet tulevat ulos juuri siten kuin toivot? Millaisia tunteenpurkauksia kaipaat? Isisläiset vihaavat useimpia ei-isisläisiä – pitäisikö meidän muuttua jotenkin samanlaisiksi?

• Räyhik-selle

Sinä vihaat täällä uskovia ja Parmosta se riittää varmaan sinulle?

• fdgdgdgdgde

Vihreät oli hetken nousussa, kuka uskaltaa mitata puolueiden suosion nyt, heh heh

Tämä on niin totta:
      Kepun vika, viher vassareiden vika, sDPn vika, kokkareiden vika....
      Huomaatteko, kansanäänet hajautuivat, puolueet nykyisin samaa schaissea eli suomeksi pask....Hajauta ja hallitse toimii.

Tästä pitää ottaa opikseen ja keskittää äänet niille, jotka haluavat (hyötyvät) tulijoista ja niille jotka kärsivät ja maksavat viulut. Näinhän se meni jenkeissä, briteissä ja ranskassakin.

Pressanvaaleissa on Niinistö ja Huhtasaari. Äänestän Niinistöä, jos koen hyötyväni mamuista. Ja äänestän Huhtasaarta, jos koen haittaa mamuista.

• RepeRuutikallo

Ja minä kun en koe kumpaakaan, äänestän varmaan Haavistoa. Tai Feldt-Rantaa, jos hänet nyt demarien ehdokkaaksi asetetaan ja pärjää väittelyissä. Toisella kierroksella noista sitä kumpi sinne pääsee.

Ja minä kun en koe kumpaakaan, äänestän varmaan Haavistoa. Tai Feldt-Rantaa, jos hänet nyt demarien ehdokkaaksi asetetaan ja pärjää väittelyissä. Toisella kierroksella noista sitä kumpi sinne pääsee.

Ja jos ei kumpikaan pääse, silloin Saulin vastaehdokas on semmoinen hömppis, että kotisohva saattaa kutsua houkuttavammin kuin äänestyskoppero.

• enäänestäkumpaakaan

Huhtasaari on kuitenkin vaarallisen tietämätön tosiasioista, vaikka olisi maahanmuuttovastainen niin ei hän voi saada taakseen koulutettuja maahanmuuton rajoittamisen kannalla olevia. Niinistö kerää potin aika varmasti, valitettavasti.

• kuin.synkkä.suonsilmä

Suomalainen viha on paljon pelottavampi voima silloin kun se padotaan ja laitetaan väkisin piiloon. Tämä on historiassa nähty.

Viha on myös yksi ihmisen perustunteista, aivan kuten myönteisetkin tunteet.

Spektristä voi keinotekoisesti poistaa yhden värin, mutta oikeassa spektrissä näkyvät kaikki värit.

• >Viha on myös yksi ihmisen perustunteista, aivan kuten myönteisetkin tunteet.

Viha on kielteisistä tunteista kaikkein jyrkin, eikä normaali ihminen sitä juurikaan tunne, ellei häntä vihaan manipuloida. Kiukkua, ärtymystä, inhoa tai suuttumusta tunnemme joskus kaikki, mutta vihaan pitää suhtautua vakavana hälytysmerkkinä, koska se voi sumentaa kyvyn harkita tekojaan.

• >Suomalainen viha on paljon pelottavampi voima silloin kun se padotaan ja laitetaan väkisin piiloon. Tämä on historiassa nähty.

Olsiko sinulla muuten esimerkkejä tästä? Mulle ei oikein tule mitään isompaa mieleen.

• kuin.synkkä.suonsilmä

>Suomalainen viha on paljon pelottavampi voima silloin kun se padotaan ja laitetaan väkisin piiloon. Tämä on historiassa nähty.

Olsiko sinulla muuten esimerkkejä tästä? Mulle ei oikein tule mitään isompaa mieleen.

Jospa jonkin historiankirjan avaaminen valaisisi asiaa. Jos skipataan ne vanhemmat jutut ja aloitetaan vaikka Bobrikovin kenraalikuvernööri kaudesta eteenpäin ja jatketaan jonnekin 1940 luvulle.

• kuin.synkkä.suonsilmä kirjoitti:

Jospa jonkin historiankirjan avaaminen valaisisi asiaa. Jos skipataan ne vanhemmat jutut ja aloitetaan vaikka Bobrikovin kenraalikuvernööri kaudesta eteenpäin ja jatketaan jonnekin 1940 luvulle.

Niin, olen varmaan lukenut 231 historiankirjaa niitä lainkaan avaamatta. Anna nyt tulla vaan, Arvuuttaja oli jo Batmannissa.

• kuin.synkkä.suonsilmä

Niin, olen varmaan lukenut 231 historiankirjaa niitä lainkaan avaamatta. Anna nyt tulla vaan, Arvuuttaja oli jo Batmannissa.

Hautojen kaivelu ei kuitenkaan ole mitään mielipuuhaani, mutta jos jokin esimerkki pitää mainita puolta valitsematta, niin sanotaan nyt sitten vaikka Tampere keväällä 1918.

• kuin.synkkä.suonsilmä kirjoitti:

Hautojen kaivelu ei kuitenkaan ole mitään mielipuuhaani, mutta jos jokin esimerkki pitää mainita puolta valitsematta, niin sanotaan nyt sitten vaikka Tampere keväällä 1918.

Sisällissodat ovat aina raakoja. En oikein ymmärrä, mitä erityisen padottua ja piiloon pantua vihaa Suomen kapinassa oli havaittavissa. Järjestyneessä yhteiskunnassahan eivät mahdolliset vihan tunteet koskaan voi velloa vapaasti; jos vellovat, yhteiskunta ei enää ole järjestynyt ja sitten alkaa tulla ruumiita.

Olen sattumoisin juuri lueskellut Sisällissodan pikkujättiläistä, joka kertoo varsin perusteellisesti, miten tapahtumat kehittyivät ja miksi.

Sisällissodat ovat aina raakoja. En oikein ymmärrä, mitä erityisen padottua ja piiloon pantua vihaa Suomen kapinassa oli havaittavissa. Järjestyneessä yhteiskunnassahan eivät mahdolliset vihan tunteet koskaan voi velloa vapaasti; jos vellovat, yhteiskunta ei enää ole järjestynyt ja sitten alkaa tulla ruumiita.

Olen sattumoisin juuri lueskellut Sisällissodan pikkujättiläistä, joka kertoo varsin perusteellisesti, miten tapahtumat kehittyivät ja miksi.

"Järjestyneessä yhteiskunnassahan eivät mahdolliset vihan tunteet koskaan voi velloa vapaasti; jos vellovat, yhteiskunta ei enää ole järjestynyt..."

Aivan. Eikä sivistysvaltiosta voida puhua, saati oikeusvaltiosta. On vain silmitöntä hyökkäilyä sinne ja tänne - lopputuloksena anarkistinen kaaos. Kuten monessa afrikan maassa.

• vastustananarkismia
        mummomuori kirjoitti:

"Järjestyneessä yhteiskunnassahan eivät mahdolliset vihan tunteet koskaan voi velloa vapaasti; jos vellovat, yhteiskunta ei enää ole järjestynyt..."

Aivan. Eikä sivistysvaltiosta voida puhua, saati oikeusvaltiosta. On vain silmitöntä hyökkäilyä sinne ja tänne - lopputuloksena anarkistinen kaaos. Kuten monessa afrikan maassa.

Kaaokseenhan nämä vasemmisto anarkistit juuri pyrkivät sekä Hampurissa, Charlotsvillessä, Bostonissa että lauantaina Turussa.

• Lol1234

Jännä että ministerit telkussa kertovat totuutena terrorustien mielihalut.
      Tukholman iskun tekijä ei ollut kertonut motiivikseen pelon kylvämisen vaan mahdollisimman monen vääräuskoisen tappamisen.
      Motiivi on siis tiedossa, mutta siitä ei haluta puhua.

• Aivan. Isiksen pomojen pyrky on levittää pelkoa ja kylvää vihaa muslimeja kohtaan, mutta he eivät koskaan pue itsariliiviä päälleen. Likaisen työn tekijä sitten tappaa vääräuskoisia neitsyiden toivossa ylätason tavoitteista juurikaan mitään tajuamatta.

• Mahtaa terroristia nyt ketuttaa kun makaa TYKS:issä eikä paratiisissa.
        Hänhän ilmeisesti oli suunnitellut, että tappaa mahdollisimman monta ja lopuksi tulee itse tapetuksi.
        Mutta ei tiennyt suomalaisen poliisin tiukkaa sääntöä aseen köytöstä.

• Lol1234
    • Ainoa hyväksytty tunneko on viha? Raivo?

• huomattu_

Ainakin sinulla itselläsi.

• KTS--

Huvittavin piirre turhislössin jargonissa on Kepun, Kokoomuksen ja soinilaisten leimaaminen vihervassuksi. LOL

• ei.ole.huvittavaa

Surullista se, että jotkut, eivät kaikki, vihervassarit eivät tunnusta kuinka järkyttävä tapaus on. Huvittavuuksia etsitään huoh....

• tosiasiassa

Ei päässyt kuvittelemaansa paratiisiin, vaan pääsi tosin vielä parempaan paikkaan, suomalaiseen vankilahotelliin,jossa kaikki palvelut pelaavat hienosti. Tämä rikos maksaa Suomelle paljon.

• nettisyntinen

Harva rakkauden tunteita kestääkään, kun niitä jo tyrkytetään kaikille..

• SE on niin paljon vaikeampaa rakastaa kuin vihata. Moni menee siitä, mikä aluksi tuntuu helpommalta.

• KTS--

Kukaan ei ole kieltänyt aloittajaa hyppimästä lakkinsa päällä.

• tunnejarakasta

Tunteva ihminen on ihminen - ihminen jolta tunteet on viety on vain robotti. Eikä tule robotisoida kansakuntaa, vaikka senkin aika tulee, kun tämä liberaalius tästä etenee kohti lopunajan huipennusta.

• Höpö höpö. Kukaan ei kiellä tunteita. Vihaan vain varotetaan hukkumasta.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      47
      4504
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      114
      3582
    3. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      39
      1855
    4. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      106
      1783
    5. Nainen, vaikka kaikki on

ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      13
      1687
    6. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      123
      1544
    7. HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä

Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki
      Ikävä
      8
      1354
    8. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      78
      1256
    9. Ihan pelästyin kun sut

näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      109