ahneet appivanhemmat

itkuavainaurua

Kuulin hääjuhlassa, kun viereisessä pöydässä istuivat morsiamen vanhemmat, niin tämä appiukko kehaisi jollekin: Nyt tytär pääsi hyviin naimisiin, kun hänen miehensä suku on varakas ja sieltä tulee sitten aikanaan suuret perinnöt ainoalle pojalle ja hänen vaimolleen.

16

653

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin.on

      No mutta onhan se niin. Itsellä on köyhä vävy, eikä tyttäreni ole tehnyt avioehtoa. Kyllä vävyllä on tuuria. Ei nyt mitään miljonääriä olla, mutta kyllä asuntovelat saavat heppoisesti kuitattua ja vielä jää. Miten niin ahneet appivanhemmat? Eiväthän he mitään saa, lapselleen tulevasta iloitsevat.

      • mekkk

        LAitappa testamentti tai vastaava paperi ettei tyttäresi aviopuolisolla ole perintöön avio-oikeutta ja älä kerro tästä kenellekkään niin se selviää aikanaan.


    • mekkk

      Yksi asia unohtui että jos mies perii niin vaimo ei peri mitään ja voi olla että miehen vanhemmat tekee paperin ettei vaimolla ole oikeutta perintöön tai sitten avioehto pitää tehdä.

    • Näin.on

      Kiitos mekkk muistuttamisesta. Sellainen paperi on, mutta se on tehty vain mahdollista avioeroa varten. Se ei päde jos esim. jos tyttäreni kuolee. Heillä on myös lapsi. Tietenkin silloin lapsen/lasten isälle kuuluu tytön molempien vanhempien omaisuuden osuus. Ihan on vastuuntuntoinen isä lapselle. Hänen vanhemmilla ei todellakaan ole kiveä kiven päällä, niin että ihan sama, millaisen paperin he kirjoittavat. Ei siis välillä mitään kaunaa, ihan hyviä ihmisiä, toiset vaan ovat köyhiä ja toiset ei.
      Olen unohtanut että jostakin pitää tarkistaa: asiakirja on tehty silloin kun olimme naimisissa, siis me tytön vanhemmat. Päteeköhän asiakirja sen jälkeen, kun olemme eronneet. Teimme siis aikanaan molemmille oman identtisen. Mutta teksti alkaa: me aviopuolisot Maija ja Matti Meikäläinen määräämme että....
      Jos joku tietää niin kiva, jos ei niin piipahdan lakimiehen luona.

      • mekkk

        Yksi aisa unohtui että puoliso ei peri mitään jos on lapsia vaan ositus tehdään ja se omaisuus mikä on vain toisen puolison nimissä niin lapset perii niin helpottaa.


    • Eppulie

      Nykyään joka toinen avioliitto päättyy eroon, joten ei sitä kannattaisi vielä niitä vävyjen tai miniöitten tulevia perintöjä paljon laskeskella. Ne voi aikanaan mennä ihan toisiin suihin.

      Mutta tällaisiahan me ihmiset ollaan, itse kukin. Onhan sitä jokainen vanhempi mielissään, jos oma lapsi "pääsee" hyviin naimisiin. Vähän tökeröä tietysti tuollainen ihmisille kehuminen, häissä varsinkin. Mutta äijä oli kai niin mielissään, että ei pystynyt pitämään suutaan kiinni. Tai kännissä.

    • itkuavainaurua

      Ehkä hän kuvitteli, että nyt nuori pari ostaa hänelle uuden auton tai asunnon.

    • 786512

      Jokainen vanhempi kai haluaa lapsilleen hyvän toimeen tulon. Tosin suotavaa olisi että omalla koulutuksellaan. Mutta ei rahasta haittaa ole jos sitä ei ala väärin käyttään eikä k..i nouse päähän. Mitäpä tuota murehtimaan. Olkoon isä onnellinen on yksi huoli hällä vähemmän kun ei tarvii miettii että täytyy vielä elättää tulevaakin nuorta perhettä.

    • outojaovat

      Todella outoja nuo alkuperäisen kuvaamat morsiamen vanhemmat. Kehua nyt tuolla elämänasenteella, mikä vaan korostaa muille, että 1. eivät ole itse vanhempina onnistuneet missään, ja tarkoitan tällä ihmisenä kehittymistä, en materiaalisen omaisuuden keräämistä.

      Lisäksi 2. ilmiselvästi ajattelevat, että avioliiton tärkein arvo heille on, että hyötyy siitä puolisosta jollakin tavalla. 3. Heille lapsi itsessään ei ole ylpeyden aihe, vain se mitä omaisuutta onnistuu keräämään ja keitä ihmisiä tuntee.

      Kertoo paljon näiden 2 vanhemman avioliitosta, mahtoiko olla aito rakkaus, kun sai heidät alkujaan naimisiin, ja minkälaisia vanhempia olivat?

    • ymmärsit_väärin

      Olet ilmeisesti tosikkoluonne. luulen, että kuulit vain lyhyen pätkän naapuripöydän keskustelusta ja nyt kuvittelet sen pohjalta täysin huuhaata noista ihmisistä. Kyseessä on ollut sisäpiirivitsi.

      Ystävien ja sukulaisten kesken syntyy kaikenlaisia sisäpiirivitsejä jotka sivulliset tulkitsevat helposti väärin kun eivät tiedä taustoja.
      Esim. meillä: tein ruokaa ja pyysin vävypoikaa viemään roskiksen, oli muutenkin ulos menossa. Vävypoika heitti siihen, että maksu tulee varmaan aikanaan ison perinnön muodossa, johon minä, että sitä odotellessa saat ennakkoperintönä nauttia hyvästä ruuasta ja muista luontaiseduista.
      Joku sivullinen olisi taatusti takertunut tuohon "muihin luotaisetuihin" ja kuvitellut pienessä päässään vaikka ja mitä, kun ei olisi tiennyt, että tarkoitan kesämökkiäni, he ottivat juuri parikymmentä kuutiota polttopuita minun metsästä, annan lastenhoitoapua tarvittaessa ja muutenkin autan aina kun/jos avuntarvetta on.

      • oletväärässä

        Tuota, "ymmärsit väärin", aloittaja oli siinä tilanteessa, ja sinä et.

        Hän tuntee henkilöt, sinä et.

        Hän ei haukkunut henkilöitä, kuvaili vain mitä sanoivat, ja sinä päätit siinä vetää johtopäätöksen, että nytpä haukut aloittajan.

        Minun mieheni ei koskaan kehtaisi sanoa äidilleni, kuten sinun vävypoikasi sinulle, eli jollakin meistä on käytöstapoja.


      • itkuavainaurua

        Sen verran tiedän tuosta miehestä ja hänen puolisostaan, että he eivät omista mitään, ja mies ketkuttelee työttömyyskorvauksilla kotonaan. Tuokin tuli illan mittaan ilmi.


      • ymmärsit_väärin
        oletväärässä kirjoitti:

        Tuota, "ymmärsit väärin", aloittaja oli siinä tilanteessa, ja sinä et.

        Hän tuntee henkilöt, sinä et.

        Hän ei haukkunut henkilöitä, kuvaili vain mitä sanoivat, ja sinä päätit siinä vetää johtopäätöksen, että nytpä haukut aloittajan.

        Minun mieheni ei koskaan kehtaisi sanoa äidilleni, kuten sinun vävypoikasi sinulle, eli jollakin meistä on käytöstapoja.

        Oletväärässä-nikille.
        Ketjun otsikkona on "ahneet appivanhemmat".
        Jos ap olisi halunnut kuvailla pelkästään sitä mitä morsiamen isä sanoi, otsikossa ei olisi sanaa ahne. Sanan - ahne - käyttötarkoitus on ilmiselvästi tarkoitettu negatiivisesti ymmärrettäväksi.

        Ap kertoo myöhemmässä viestissään, että morsiamen vanhemmat eivät omista mitään ja mies - ketkuttelee - (taas kielteiseksi miellettävä sana apn tekstissä) - työttömyyskorvauksilla kotonaan . Työtön ja on päivät kotona!
        Kauheeta, missä sen pitäisi olla, pubissako?

        Minusta työttömyys ei tee kenestäkään ketkua. En ole itse koskaan ollut työttömänä, mutta lasten vanhemmissa on tämän yli 28 työvuoden aikana ollut monen elintason omaavia ihmisiä . Lähes kaikki heistä ovat olleet rehellisiä,kunnollisia ihmisiä varallisuudesta riippumatta, tai varallisuudestaan huolimatta.
        Ap:n pitäisi kutsuttuna vieraana kunnioittaa morsiusparia, eikä lähteä syyttelemään morsiamen vanhempia ahneiksi ketkuiksi muutaman sivukorvalla kuulemansa lauseen takia.
        Sulhanen on valinnut itselleen vaimokseen kyseisen naisen ja sulhanen tietää aivan varmasti vaimonsa perheen taustat. Joten vaikka ko. morsiamen isä olisikin tyhjätasku sivistymätön moukka, niin mitä se ap:lle kuuluu.

        Sitten tähän anoppi - vävypoika keskusteluun.
        Minä olen tutustunut vävypoikaani jo siinä vaiheessa kun hän oli alle 2 vuotias. Olen hänen "päiväkotitätinsä". Olen vaihtanut hänen vaippojaan ja pyyhkinyt hänen pyllynsä lukemattomia kertoja, olen opettanut hänet kuivaksi. Olen hoitanut poikaa 5 vuotta työkseni päivisin, koska sitähän päiväkodintädit tekevät. Isompana poika oli tyttäreni luokalla, pyöri meillä harva se viikko yläasteiästä lähtien osana tyttären kaveriporukkaa. Tunnemme toisemme siis yli 24 vuoden ajalta.
        Näin pitkän yhteisen historian jälkeen olisi aika ikävää, jos meidän jutut kulkisivat pelkästään hyvääpäivääkirvesvartta -tasolla.


      • taustasi

        Edelleen, aloittaja tietää nuo henkilöt, ja sanat mitä hän käytti, olivat valittu oikein, hänen ja minun mielestä.

        Aivan kuten sinun tyttäresi valitsi miehekseen -sinun kertomasi mukaan -sinun entisen hoitolapsesi. Tai sitten sinun entinen hoitolapsesi löysi vaimokseen sinun tyttäresi. No, ainakin häissä, jos niitä on jo vietetty, oli varmaat anopilla hienot jutut kerrottavana vävystä.


    • voielamankevat

      Varmaan heittänyt täytenä vitsinä koko lauseen, ei pidä olla noin tosikko.. ja mitä se kellekään kuuluu onko appiukko ahne vaiko ei, ainakaan aloittajalle, eli onko siitä nyt ihan pakko avautua ja isokin ongelma? Taidat olla juorujen ja pahojen puheiden levittäjä, aloittaja.. surkeeta!

      • huomenta17

        Voielamankevat: vihapurkauksesi jälkeen nyt voitkin jatkaa la-päivääsi onnellisella tuulella, ja voit miettiä, kuinka paljon rakastat ja jumaloit anoppiasi, jota ilman elämäsi ei olisi täydellinen.
        Hienoa päivänjatkoa myös miehellesi, on valinnut hyvän vaimon itselleen. Oletan että olet nainen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe