Elementtisaumaajan työ

Tuleva_kittari

Millaista elementtisaumaajan työ on? Jos haen saumausfirmaan töihin, kuuluuko työnkuvaani pelkkä elementtijulkisivujen saumaus vai teenkö myös silikonisaumoja esim. kylppäreihin ja ikkunoiden riveyskittauksia yms.? Onko saumaajalle/kittarille paljon hommaa? Tuntuu ettei pelkkää elementtisaumausta yhdellä paikkakunnalla kovin monelle kaverille riitä? Onko yleensä urakkapalkka, minkälaista metrihintaa asentajalla? Siittä muuttama kysymys jollekkin :)

13

8716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kittari

Hyvää hommaa! Pitää sisällään kaikki elastiset saumaukset. Itse tehnyt työtä noin 7 vuotta ja teen kaikki julkisivu-, silikooni- ja palokatkosaumaukset. Hommaa on niin perkeleesti ja palkkaus on hyvä! Näissä hommissa ammattimies tienaa helposti 5k kuussa.

• Polykloorattu

Kuuluuko hommaan myös vanhojen pcb-pitoisten saumausten rapsuttelut?

• Kittari

Joo kuuluu mutta itse en niitä remonttitöitä oikein halua tehdä.

• nytvalehdellaa

vai yli viisi tonnia kuussa?!anna mun nauraa!keväällä eräs vuokrafirma tarjosi mulle elementtisaumaajan hommia alle 13 euron tuntipalkalla.minä siihen että pitäkää tunkkinne...olin kuitenkin tehnyt erilaisia raksahommia noin 7 vuotta

• Anonyymi
        nytvalehdellaa kirjoitti:

vai yli viisi tonnia kuussa?!anna mun nauraa!keväällä eräs vuokrafirma tarjosi mulle elementtisaumaajan hommia alle 13 euron tuntipalkalla.minä siihen että pitäkää tunkkinne...olin kuitenkin tehnyt erilaisia raksahommia noin 7 vuotta

Mitä? Vituttaako noin paljon, kun muut tienaa ja itse teet paskapalkalla hommia?

• Kittari

Tottakai ne hommat aloitetaan tuntipalkalla! 13-16€/h on ihan normaali alkupalkka vaikka olisit ollut muissa raksahommissa 20 vuotta. Kun rupeaa työnjälki ja nopeus karttuun niin sitten ruvetaan tekemään metrihinnalla. Jollain jätkällä voi kestää puoli vuotta että pääsee urakalle ja joku ei ehkä koskaan jos ei homma kulje.

• Tuleva_kittari

Kiitos paljon vastauksesta! Oon paljon vierestä seurannut kittareita ja jonkun verran itsekin tehnyt (muutama sata metriä) ja tullut siihen tulokseen, että siistiä ja selkeää hommaa! Pitääpä jututtaa paikallista saumausfirman esimiestä... :)

• Pakuri

Aloititko elementtisaumaajan työt ja mitä olet pitänyt? Oletko palkkaan tyytyväinen ja työn luonteeseen? Minkälaista päivää teet? Riittääkö töitä hyvin?

• Anonyymi

Kyllä pitää paikkansa että ammattimies tienaa yli 5k kuussa. Aloitin itse hommat viikko sitten, tällä hetkellä pikkasen reilu 3k euron kuukausi tahdissa ja tosiaan olen aloittelija, joten metrejä ei tule niin paljoa kuin työparillani. Hienoo hommaa!

• Anonyymi

Tule meille töihin Suomen Saumaustalolle. Urakalla pääset noihin palkkoihin mitä tuolla kirjoiteltiin. Meillä haku päällä duunitorilla ja mollissa...voit aloittaa vaikka heti kun osaat kitata. Myös opetetaan jos ei ole vielä täysin hanskassa. :)

• Anonyymi

Saako teile tulla töihin, kun ei ole kokemusta. Mutta haluan opia tätä ammatti.

• Anonyymi

Jarski on kova kittari.

• Anonyymi

Menee vähän sivuraiteille mutta mitä litkua se kittari käyttää ettei kitti tartu tikkuihin?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe