Millaista elementtisaumaajan työ on? Jos haen saumausfirmaan töihin, kuuluuko työnkuvaani pelkkä elementtijulkisivujen saumaus vai teenkö myös silikonisaumoja esim. kylppäreihin ja ikkunoiden riveyskittauksia yms.? Onko saumaajalle/kittarille paljon hommaa? Tuntuu ettei pelkkää elementtisaumausta yhdellä paikkakunnalla kovin monelle kaverille riitä? Onko yleensä urakkapalkka, minkälaista metrihintaa asentajalla? Siittä muuttama kysymys jollekkin :)
Elementtisaumaajan työ
13
8716
Vastaukset
- Kittari
Hyvää hommaa! Pitää sisällään kaikki elastiset saumaukset. Itse tehnyt työtä noin 7 vuotta ja teen kaikki julkisivu-, silikooni- ja palokatkosaumaukset. Hommaa on niin perkeleesti ja palkkaus on hyvä! Näissä hommissa ammattimies tienaa helposti 5k kuussa.
- Polykloorattu
Kuuluuko hommaan myös vanhojen pcb-pitoisten saumausten rapsuttelut?
- Kittari
Joo kuuluu mutta itse en niitä remonttitöitä oikein halua tehdä.
- nytvalehdellaa
vai yli viisi tonnia kuussa?!anna mun nauraa!keväällä eräs vuokrafirma tarjosi mulle elementtisaumaajan hommia alle 13 euron tuntipalkalla.minä siihen että pitäkää tunkkinne...olin kuitenkin tehnyt erilaisia raksahommia noin 7 vuotta
- Anonyymi
nytvalehdellaa kirjoitti:
vai yli viisi tonnia kuussa?!anna mun nauraa!keväällä eräs vuokrafirma tarjosi mulle elementtisaumaajan hommia alle 13 euron tuntipalkalla.minä siihen että pitäkää tunkkinne...olin kuitenkin tehnyt erilaisia raksahommia noin 7 vuotta
Mitä? Vituttaako noin paljon, kun muut tienaa ja itse teet paskapalkalla hommia?
- Kittari
Tottakai ne hommat aloitetaan tuntipalkalla! 13-16€/h on ihan normaali alkupalkka vaikka olisit ollut muissa raksahommissa 20 vuotta. Kun rupeaa työnjälki ja nopeus karttuun niin sitten ruvetaan tekemään metrihinnalla. Jollain jätkällä voi kestää puoli vuotta että pääsee urakalle ja joku ei ehkä koskaan jos ei homma kulje.
- Tuleva_kittari
Kiitos paljon vastauksesta! Oon paljon vierestä seurannut kittareita ja jonkun verran itsekin tehnyt (muutama sata metriä) ja tullut siihen tulokseen, että siistiä ja selkeää hommaa! Pitääpä jututtaa paikallista saumausfirman esimiestä... :)
- Pakuri
Aloititko elementtisaumaajan työt ja mitä olet pitänyt? Oletko palkkaan tyytyväinen ja työn luonteeseen? Minkälaista päivää teet? Riittääkö töitä hyvin?
- Anonyymi
Kyllä pitää paikkansa että ammattimies tienaa yli 5k kuussa. Aloitin itse hommat viikko sitten, tällä hetkellä pikkasen reilu 3k euron kuukausi tahdissa ja tosiaan olen aloittelija, joten metrejä ei tule niin paljoa kuin työparillani. Hienoo hommaa!
- Anonyymi
Tule meille töihin Suomen Saumaustalolle. Urakalla pääset noihin palkkoihin mitä tuolla kirjoiteltiin. Meillä haku päällä duunitorilla ja mollissa...voit aloittaa vaikka heti kun osaat kitata. Myös opetetaan jos ei ole vielä täysin hanskassa. :)
- Anonyymi
Saako teile tulla töihin, kun ei ole kokemusta. Mutta haluan opia tätä ammatti.
- Anonyymi
Jarski on kova kittari.
- Anonyymi
Menee vähän sivuraiteille mutta mitä litkua se kittari käyttää ettei kitti tartu tikkuihin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278