Jeesus kristus on ihminen

yksi-kolmesta

Jeesus kristus on ihminen, joka sai alkunsa äitinsä Marian kohdussa ja syntyi poikalapseksi Betlehemin kaupungissa. Sen jälkeen Jeesus muutti vanhempiensa mukana Nasaretin kaupunkiin, mistä syystä häntä kutsutaan yhä vielä Nasaretilaiseksi.

Jeesus ei osannut puhua, kun hän syntyi. Hän oli täydellisesti ihminen, kokonaan ihminen. Jeesus oppi puhumaan ja lukemaan ja kirjoittamaan varttuessaan nuorukaiseksi. Jeesus on ihminen, ei Jumala.

Jeesuksen ihmisyydestä ja hänen isästään eli Jumalasta kertoo suomenkielellä vain pari sivustoa, joista tärkein on tämä:

https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/

Jos uskot ihmiseen kristukseen Jeesukseen, meidän herraamme ja Jumalan poikaan, sekä isään Jumalaan, niin uskot silloin "Raamatun opettamalla tavalla" toisin kuin "paavolalaiset" ja "katoliset", jotka uskovat "kolmiyhteiseen jumalaan" vastoin Raamatun selvää sanaa.

71

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua.eksytys

      Totisesti niissä piireissä vallitsee suoranainen kolminaisuushelvetti! Niitä karta!!!

      • saviseutulainen

        JOS JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALUUS KIELLETÄÄN, VIEDÄÄN IHMISKUNNALTA TÄYDELLISESTI PELASTUKSEN TOIVO. VAIN JUMALAN POIKA, JUMALAN LUOTA/JUMALASTA LÄHTENYT OLI KELVOLLINEN JA ARVOLLINEN KANTAMAAN JA SOVITTAMAAN SYNTIMME.
        TÄYDELLISESTI TÄYTTÄMÄÄN KAIKEN - KAIKEN - SYNTISEN IHMISKUNNAN EDESTÄ.

        MIKÄÄN/KUKAAN LUOTU EI OLISI VOINUT SOVITTAA SIJAISKÄRSIMYKSELLÄÄN JA KUOLEMALLAAN KAUHISTUTTAVAA SYNTIVELKAAMME.

        JEESUKSESSA KRISTUKSESSA JUMALA ITSE SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.


      • tietotuusjaelämä
        saviseutulainen kirjoitti:

        JOS JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALUUS KIELLETÄÄN, VIEDÄÄN IHMISKUNNALTA TÄYDELLISESTI PELASTUKSEN TOIVO. VAIN JUMALAN POIKA, JUMALAN LUOTA/JUMALASTA LÄHTENYT OLI KELVOLLINEN JA ARVOLLINEN KANTAMAAN JA SOVITTAMAAN SYNTIMME.
        TÄYDELLISESTI TÄYTTÄMÄÄN KAIKEN - KAIKEN - SYNTISEN IHMISKUNNAN EDESTÄ.

        MIKÄÄN/KUKAAN LUOTU EI OLISI VOINUT SOVITTAA SIJAISKÄRSIMYKSELLÄÄN JA KUOLEMALLAAN KAUHISTUTTAVAA SYNTIVELKAAMME.

        JEESUKSESSA KRISTUKSESSA JUMALA ITSE SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

        Niin, muttei Jeesus silti ole Jumala. Hän oli Jumalan lähettämä uhri koko ihmiskunnan edestä joka uskoo Häneen ja Hänen sanansa. Tietysti on kolminaisuuskiivailijoita joiden päähän on iskostettu ihmisopit. He ovat täysin toivottomia tapauksia koska he eivät tunne Jeesusta eivätkä Jumalaakaan.
        Muuten, eihän Jumalan tarvitse mitään sovittaa maailman kanssa. Sehän on juuri päinvastoin, Ihmiskunnalle on annettu mahdollisuus sovittaa syntinsä Jeesuksen kautta Jumalan kanssa.

        Tiit.3.
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        Noin se on.


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        JOS JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALUUS KIELLETÄÄN, VIEDÄÄN IHMISKUNNALTA TÄYDELLISESTI PELASTUKSEN TOIVO. VAIN JUMALAN POIKA, JUMALAN LUOTA/JUMALASTA LÄHTENYT OLI KELVOLLINEN JA ARVOLLINEN KANTAMAAN JA SOVITTAMAAN SYNTIMME.
        TÄYDELLISESTI TÄYTTÄMÄÄN KAIKEN - KAIKEN - SYNTISEN IHMISKUNNAN EDESTÄ.

        MIKÄÄN/KUKAAN LUOTU EI OLISI VOINUT SOVITTAA SIJAISKÄRSIMYKSELLÄÄN JA KUOLEMALLAAN KAUHISTUTTAVAA SYNTIVELKAAMME.

        JEESUKSESSA KRISTUKSESSA JUMALA ITSE SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

        "MIKÄÄN/KUKAAN LUOTU EI OLISI VOINUT SOVITTAA SIJAISKÄRSIMYKSELLÄÄN JA KUOLEMALLAAN KAUHISTUTTAVAA SYNTIVELKAAMME."

        saviseutulainen on Isän ja Pojan kieltäjä. Hän hämää ja sekoittaa ja johtaa harhaan aivan kuten valheen isä Perkele tekee.

        "JUMALAN POIKA, JUMALAN LUOTA/JUMALASTA LÄHTENYT" tämä on oikein, mutta tämän eksyttäjät kääntävät merkitsemää sitä että Jumalan Poika on Jumala. Näin he sekoittavat totuuden valheeseen.

        saviseutulainen kieltää Jumalan valmistaman pelastuksen:

        "Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin" (Room 8:3)

        Jumala tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin, välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus. Tätä ei uskosta luopunut kristikunta tunnusta. He kieltävät Vapahtajan, ihmisen Kristuksen Jeesuksen, ruumiin uhrin riittävyyden.

        Välittäjä, ihminen Kristus Jeesus, ei näille kelpaa Vapahtajaksi.

        Tämä on sana jota he eivät ikinä tule uskomaan:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Loppu saattaa olla lähellä. Kaikki tulevat vielä tietämään kuka on Jumala, koko maailma tulee tietämään. Asiasta voi lukea Ilmestyskirjassa. "Pyhää Kolminaisuutta" ei siitä kirjasta löydy, eikä löydy mistään muustakaan Raamatun kirjasta.


      • saviseutulainen
        tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Niin, muttei Jeesus silti ole Jumala. Hän oli Jumalan lähettämä uhri koko ihmiskunnan edestä joka uskoo Häneen ja Hänen sanansa. Tietysti on kolminaisuuskiivailijoita joiden päähän on iskostettu ihmisopit. He ovat täysin toivottomia tapauksia koska he eivät tunne Jeesusta eivätkä Jumalaakaan.
        Muuten, eihän Jumalan tarvitse mitään sovittaa maailman kanssa. Sehän on juuri päinvastoin, Ihmiskunnalle on annettu mahdollisuus sovittaa syntinsä Jeesuksen kautta Jumalan kanssa.

        Tiit.3.
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        Noin se on.

        >>Muuten, eihän Jumalan tarvitse mitään sovittaa maailman kanssa. Sehän on juuri päinvastoin, Ihmiskunnalle on annettu mahdollisuus sovittaa syntinsä Jeesuksen kautta Jumalan kanssa.<<

        Etkö osaa lukea?

        "JEESUKSESSA KRISTUKSESSA JUMALA ITSE SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA."

        Siis - Ei sovittanut MAAILMAN KANSSA, vaan sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA!


      • saviseutulainen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "MIKÄÄN/KUKAAN LUOTU EI OLISI VOINUT SOVITTAA SIJAISKÄRSIMYKSELLÄÄN JA KUOLEMALLAAN KAUHISTUTTAVAA SYNTIVELKAAMME."

        saviseutulainen on Isän ja Pojan kieltäjä. Hän hämää ja sekoittaa ja johtaa harhaan aivan kuten valheen isä Perkele tekee.

        "JUMALAN POIKA, JUMALAN LUOTA/JUMALASTA LÄHTENYT" tämä on oikein, mutta tämän eksyttäjät kääntävät merkitsemää sitä että Jumalan Poika on Jumala. Näin he sekoittavat totuuden valheeseen.

        saviseutulainen kieltää Jumalan valmistaman pelastuksen:

        "Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin" (Room 8:3)

        Jumala tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin, välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus. Tätä ei uskosta luopunut kristikunta tunnusta. He kieltävät Vapahtajan, ihmisen Kristuksen Jeesuksen, ruumiin uhrin riittävyyden.

        Välittäjä, ihminen Kristus Jeesus, ei näille kelpaa Vapahtajaksi.

        Tämä on sana jota he eivät ikinä tule uskomaan:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Loppu saattaa olla lähellä. Kaikki tulevat vielä tietämään kuka on Jumala, koko maailma tulee tietämään. Asiasta voi lukea Ilmestyskirjassa. "Pyhää Kolminaisuutta" ei siitä kirjasta löydy, eikä löydy mistään muustakaan Raamatun kirjasta.

        Joh.6
        41. Niin juutalaiset ( JOTKA EIVÄT USKONEET JEESUKSEN JUMALUUTTA ) nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA )";

        42. ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA )'?"

        43. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.

        ...

        46. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta ( JUMALAN POIKA, JOKA ON TULLUT ALAS TAIVAASTA JUMALAN LUOTA ), on nähnyt Isän.

        47. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. ( JEESUKSEN JUMALUUDEN KIELTÄJÄT OVAT NIITÄ, JOTKA EIVÄT USKO )

        48. Minä olen elämän leipä.

        49. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.

        50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA ), että se, joka sitä syö, ei kuolisi.

        52. Minä olen se elävä leipä ( JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA ), joka on tullut alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA/JUMALASTA ). Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta”.


      • jaikaliii91
        saviseutulainen kirjoitti:

        Joh.6
        41. Niin juutalaiset ( JOTKA EIVÄT USKONEET JEESUKSEN JUMALUUTTA ) nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA )";

        42. ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA )'?"

        43. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.

        ...

        46. Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta ( JUMALAN POIKA, JOKA ON TULLUT ALAS TAIVAASTA JUMALAN LUOTA ), on nähnyt Isän.

        47. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä. ( JEESUKSEN JUMALUUDEN KIELTÄJÄT OVAT NIITÄ, JOTKA EIVÄT USKO )

        48. Minä olen elämän leipä.

        49. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.

        50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA ), että se, joka sitä syö, ei kuolisi.

        52. Minä olen se elävä leipä ( JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA ), joka on tullut alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA/JUMALASTA ). Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta”.

        Jeesus sanoi tulleensa taivaasta Jumalan luota alas tänne maan päälle. Hän sanoi myös tulleensa Isästä. "Hänestä minä olen ja Hän on minut lähettänyt". Näin ollen on selvää että Jeesus on yksi jumaluuden persoona ja Jumala. Sillä, ... kun Jeesus on Jumalan luota ja Jumalasta, Jumalaa korkeammalla ja Jumalan rinnalla, ei ole ketään, ei yhtään enkeliä eikä muutakaan olentoa. Jeesus on Jumalasta ja Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

        Sitä paitsi Jeesus istuu Jumalan valtaistuimella taivaassa ja kaikki henkiolenot ja pelastetut ylistävät Häntä.

        Ilm 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja KARITSAN EDESSÄ puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän JUMALALTAMME, joka VALTAISTUIMELLA ISTUU, ja KARITSALTA" (Jumala ilmoitettu lihassa).
        7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja KUMARTAEN RUKOILIVAT JUMALAA, (yksi)
        7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme (yksi) aina ja iankaikkisesti, amen!"
        7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä (yksi) päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, (yksi) on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        7:16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
        7:17 sillä KARITSA, JOKA ON VALTAISTUIMEN KESKELLÄ, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

        Jumala on Paimen joka tulee lopulta johdattamaan omaa laumaansa (Hes 34. luku ja Ps. 23 ja 100. ) Jeesus on se hyvä Paimen (Joh 10. luku). Uskova on palannut uskoon tulossaan Jumalan Kaikkivaltiaan luokse lihassa ilmoitetun Jumalan kautta (1 Piet 2:25). Uskova kääntyy uskoon tulosaan Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen koska Hän on ainoa tie Jumalan luokse Hänen yhteyteensä (Joh 14:6, 2 Kor 3:13-4:5). Tämä koska Jeesus on Jumala, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.

        Se, joka hylkää lihassa ilmoitetun Jumalan, Herran Jeesuksen Kristuksen, hylkää Jumalan. Hänellä ei ole Isää eikä Poikaa; Jumalaa. Se, joka uskoo ja ottaa vastaan lihassa ilmoitetun Jumalan, Herran Jeesuksen Kristuksen, hänellä on sekä Isä että Poika; Jumala.


      • jaikaliii91
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Jeesus sanoi tulleensa taivaasta Jumalan luota alas tänne maan päälle. Hän sanoi myös tulleensa Isästä. "Hänestä minä olen ja Hän on minut lähettänyt". Näin ollen on selvää että Jeesus on yksi jumaluuden persoona ja Jumala. Sillä, ... kun Jeesus on Jumalan luota ja Jumalasta, Jumalaa korkeammalla ja Jumalan rinnalla, ei ole ketään, ei yhtään enkeliä eikä muutakaan olentoa. Jeesus on Jumalasta ja Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

        Sitä paitsi Jeesus istuu Jumalan valtaistuimella taivaassa ja kaikki henkiolenot ja pelastetut ylistävät Häntä.

        Ilm 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja KARITSAN EDESSÄ puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän JUMALALTAMME, joka VALTAISTUIMELLA ISTUU, ja KARITSALTA" (Jumala ilmoitettu lihassa).
        7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja KUMARTAEN RUKOILIVAT JUMALAA, (yksi)
        7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme (yksi) aina ja iankaikkisesti, amen!"
        7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
        7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä (yksi) päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, (yksi) on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        7:16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
        7:17 sillä KARITSA, JOKA ON VALTAISTUIMEN KESKELLÄ, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

        Jumala on Paimen joka tulee lopulta johdattamaan omaa laumaansa (Hes 34. luku ja Ps. 23 ja 100. ) Jeesus on se hyvä Paimen (Joh 10. luku). Uskova on palannut uskoon tulossaan Jumalan Kaikkivaltiaan luokse lihassa ilmoitetun Jumalan kautta (1 Piet 2:25). Uskova kääntyy uskoon tulosaan Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen koska Hän on ainoa tie Jumalan luokse Hänen yhteyteensä (Joh 14:6, 2 Kor 3:13-4:5). Tämä koska Jeesus on Jumala, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.

        Se, joka hylkää lihassa ilmoitetun Jumalan, Herran Jeesuksen Kristuksen, hylkää Jumalan. Hänellä ei ole Isää eikä Poikaa; Jumalaa. Se, joka uskoo ja ottaa vastaan lihassa ilmoitetun Jumalan, Herran Jeesuksen Kristuksen, hänellä on sekä Isä että Poika; Jumala.

        Tuosta Jeesuksen Jumalan valtaistuimella istumisesta vielä lisäisin seuraavaa:

        Joku voi väittää ettei Ilmestyskirjassa sanota Jeesuksen istuvat Jumalan valtaistuimella ja että valtaistumella istuja on Jumala. Mutta Ilmestyskirjasta käy ilmi että Jeesus on Jumalan valtaistuimella ja sen keskellä. Voitaisiin kysyä että missä Jumala on koska Jumala istuu valtaistuimella. Ei kait Hän istu valtaistuimen laidalla koska Karitsa on sen keskellä????

        Mutta Jeesus itse sano istuvansa Jumalan valtaistuimella. Niin täällä monet vetoavat Jeesuksen kovasti Jeesuksen sanohin ja sanovat uskovansa Jeesusta ja Hänen itsensa todistusta itsestään Jumalan Poikana. Mutta Jeesus sanoi istuvansa Jumalan valtaistuimella. Uskotteko tämän Jeesuksen Sanan koska se ei sovi oppiinne. Huomatkaa ettei Jumalan valtaistuimella ole eikä siellä istu kukaan muu kuin Jumala. Ja Ilmestyskirjaa puhuu valtaistuimella istujaa yksikössä. Se kutsuu Häntä Jumalaksi ja Karitsaksi. Tämä koska Jumala lihassa ihmisenä on Jumalan Karitsa joka otti pois maailman synnin. Ja Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Jumala tuli maailmaan pelastamaan ihmiskunnan ihmisen lihassa uhrikaritsana.

        Ilm 3:20"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'""

        Tässä Jeesus puhuu Jumalan valtaistuimesta ja omasta valtaistuimestaan. Se on yksi ja sama valtaistuin. Taivaassa ei ole erikseen Jumalan ja Karitsan valtaistuimia.

        Matt:19:28 "Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. 23:22 Ja joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja hänen kauttansa, joka sillä istuu.25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle."

        JEESUS SIIS ISTUU KIRKKAUTENSA VALTAISTUIMELLE. SE ON JUMALAN VALTAISTUIN.

        Hebrealaiskirje:1:8 "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka"

        Hebr 8:1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,"

        12:2 "silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle" 3:21 "Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa."


    • Näiden Jehovan todistajien kanssa on turha väitellä.

      • totuus_voittaa

        Jehovan todistajat eivät häpeä olla sitä mitä ovat.

        On halpamaista tehdä jehovantodistajia niistä jotka sitä eivät ole, eivätkä ole koskaan olleet, kuten nimimerkki totuus_voittaa.


    • jaikaliii91

      Ei tarvi kovin paljon selitellä jotta ihmiset uskoisivat Jeesuksen ihmiseksi. Sen uskovat jo kaikki ihmiset, jotka uskovat Jeesuksen eläneen täällä maan päällä. Jumala ilmoitti itsensä ihmisen lihassa Jeesuksessa Kristuksessa. Ihmiset näkivät Jeesuksen ihmisenä ja juutalaiset uskoivat Hänet ihmiseksi koska Jumalan näyttäytyi ihmisille ihmisenä ihmisen lihassa.

      Herra Jeesus Kristus oli ja on Jumala taivaasta. "Hänestä, Isästä Jumalasta, minä olen ja Hän on minut lähettänyt" (Joh 7:29).Juutalaiset eivät uskoneet eivätkä ottaneet Häntä vastaan Herraksi ja Vapahtajakseen; Jumalakseen, ja siitä Jeesus nuhteli heitä (Joh 8:21-24).

      Ne ihmiset, jotka ottavat Hänet vastaan Herrakseen ja Vapahtajakseen; Jumalakseen, syntyvät uudesti ylhäältä Jumalasta Jumalan lapseksi ja pelastuvat (Joh 1: 1;12-14). Tunnustamalla Jeesuksen Herraksi, so. Jumalaksi: yksi Herra ja yksi Jumala, ihminen pelastuu (Room 10:9-13). Hän uudestisyntyy Sanasta ja Hengestä, so. Jumalasta. (1 Piet 1:23, Jaakob 1:18).

      Elämällä erossa Jumalasta ihminen ei koskaan opi tuntemaan Jumalaa. Ihminen tarvitsee Jumalan itsensä antamaa opetusta jotta hän voisi tulla tuntemaan Jumalan. Ilman Jumalaa sydämessään se ei onnistu. Jumala opitaan tuntemaan Jumalan itsensä ilmoittamassa Pojassa ja Pojan kautta. Vain se ihminen, joka elää rakkaussuhteessa Jumalan (Pojan) kanssa (Joh 14:18-26) ja jolle Pyhä Henki ilmoittaa Pojan, tuntee Pojan Herrana Jumalana. Muut ihmiset voivat nähdä Jeesuksen pelkkänä ihmisenä. Pyhän Hengen opettama ihminen tuntee Jeesuksen Herrana ja Vapahtajana ja Jumalanaan.

      Vain Pyhän Hengen vaikutuksesta ihminen tunnustaa ja voi tunnustaa Jeesuksen Herraksi. Paavalin teologian mukaan Herra Jeesus Kristus tarkoittaa Israelin Jumalaa, Luojaa, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa. Paavalilla ei ollut montaa Jumalaa eikä montaa Herraa. Hänellä oli yksi Herra ja yksi Jumala jota Hän julisti. Hän Julisti Jeesuksen Kristuksen Herraksi ja Jumalaksi (Room 9:5, 2 Kor 3:16- 4:5, Tiit 3:4-8, Fil 2:5-11). Aiheesta lisää http://www.jaikal.se/48683134

      • totuus_voittaa

        "Paavalin teologian mukaan Herra Jeesus Kristus tarkoittaa Israelin Jumalaa, Luojaa, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa."

        Jaikalin puppugeneraattori tuottaa tonneittain valheita. Jumalan sanan vääristeleminen ei ole pieni synti vaan hyvin raskas sellainen.

        Valhetta on niin kauan kun on valehtelijoita. Kun ei ole enää valehtelijoita ei ole valhettakaan.

        Sekin aika vielä koittaa.

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud. 1:25)

        Jaikali ei tässä kuorossa laula, eikä ilmeisesti tule koskaan laulamaankaan.


      • jaikaliii91
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Paavalin teologian mukaan Herra Jeesus Kristus tarkoittaa Israelin Jumalaa, Luojaa, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa."

        Jaikalin puppugeneraattori tuottaa tonneittain valheita. Jumalan sanan vääristeleminen ei ole pieni synti vaan hyvin raskas sellainen.

        Valhetta on niin kauan kun on valehtelijoita. Kun ei ole enää valehtelijoita ei ole valhettakaan.

        Sekin aika vielä koittaa.

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud. 1:25)

        Jaikali ei tässä kuorossa laula, eikä ilmeisesti tule koskaan laulamaankaan.

        Raamatussa on muitakin jakeita joita sinä tänne levität. Nekin jakeet ovat Jumalan ilmoitusta ja tulee ottaa huomioon sekä uskoa ja ottaa vastaan.

        Sinä teet hyvät yritykset polkea Jeesusta ja saada uskovat mukaan väittelemään kanssasi jotta voisit levittää oppejasi. Minä omasta puolestani en ymmärrä ollenkaan mihin sinä pyrit ja kuka sinä olet ja mikä on motiivisi. Pyhässä Hengessä toimiva ihminen ei toimi niin kuin sinä toimit. Kuitenkin sinä esiinnyt täällä viisaana raamattuprofessorina levitellen Raamatun sanaa. Pelkkä sana ilman Henkeä ei ole totuus. Se täytyy olla Jumalasta ja siinä täytyy olla Henki ja elämä jotta se olisi Jumalasta. "Minä ja Isä olemme yksi" ja " Minä olen Isässä ja Isä, joka minussa, Sanassa, asuu, tekee teot jotka ovat Hänen."

        Saatanakin käyttää Raamatun sanaa hyvin ahkerasti. Ja mikäpä olisi parempi ase Jumalaa ja Hänen omiaan vastaan ja yleensä Jumalalle rakkaita ihmisiä vastaan kuin Jumalan oma ase Raamattu? Siis se, että sinä viljelet Raamatun sanaa, ei todista oppisi oikeaksi. Kaikki Raamatun jakeet tulee hyväksyä Jumalan ilmoituksiksi ja ne täytyy soveltaa yhteen ilman ristiriitoja. Ja sinä et hyväky kaikkia Raamatun ilmoituksia koska ne eivät sovi oppeihisi.

        Sinun oppisi on ristiriidassa Raamatun ilmoitusten kanssa. Esimerkiksi Joh 1:1,14 jakeet ja niiden Sanat ovat ristiriidassa sinun oppisi kanssa. Jos uskoisit ne, ja ottaisit ne vastaan, niin kuin ne on kirjoitettu, siitä todellinen opiskelemisesi voisi päästä alkuun ja Jumala voisi tulla jopa opettajaksesi.

        Mutta minä en ala jankkaamaan sinun kanssasi koska se ei saa hyvää aikaan eikä minulla ole mielenkiintoa jankata aina samoilla argumenteilla henkilön kanssa joka aina tuo samoja jakeita ja samoja argumentteja. Kuinka monta vuotta sinä olet täällä kirjoittanut? Minä olen kirjoittanut n. kymmenen vuotta. Olen huomannut että olen jankannut nämä vuodet samojen ihmisten kanssa. Ja minä tahdon keskustella vain sellaisen ihmisen kanssa joka on vilpittömästi kiinnostunut hengellisistä asioista.


      • jaikaliii91
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Raamatussa on muitakin jakeita joita sinä tänne levität. Nekin jakeet ovat Jumalan ilmoitusta ja tulee ottaa huomioon sekä uskoa ja ottaa vastaan.

        Sinä teet hyvät yritykset polkea Jeesusta ja saada uskovat mukaan väittelemään kanssasi jotta voisit levittää oppejasi. Minä omasta puolestani en ymmärrä ollenkaan mihin sinä pyrit ja kuka sinä olet ja mikä on motiivisi. Pyhässä Hengessä toimiva ihminen ei toimi niin kuin sinä toimit. Kuitenkin sinä esiinnyt täällä viisaana raamattuprofessorina levitellen Raamatun sanaa. Pelkkä sana ilman Henkeä ei ole totuus. Se täytyy olla Jumalasta ja siinä täytyy olla Henki ja elämä jotta se olisi Jumalasta. "Minä ja Isä olemme yksi" ja " Minä olen Isässä ja Isä, joka minussa, Sanassa, asuu, tekee teot jotka ovat Hänen."

        Saatanakin käyttää Raamatun sanaa hyvin ahkerasti. Ja mikäpä olisi parempi ase Jumalaa ja Hänen omiaan vastaan ja yleensä Jumalalle rakkaita ihmisiä vastaan kuin Jumalan oma ase Raamattu? Siis se, että sinä viljelet Raamatun sanaa, ei todista oppisi oikeaksi. Kaikki Raamatun jakeet tulee hyväksyä Jumalan ilmoituksiksi ja ne täytyy soveltaa yhteen ilman ristiriitoja. Ja sinä et hyväky kaikkia Raamatun ilmoituksia koska ne eivät sovi oppeihisi.

        Sinun oppisi on ristiriidassa Raamatun ilmoitusten kanssa. Esimerkiksi Joh 1:1,14 jakeet ja niiden Sanat ovat ristiriidassa sinun oppisi kanssa. Jos uskoisit ne, ja ottaisit ne vastaan, niin kuin ne on kirjoitettu, siitä todellinen opiskelemisesi voisi päästä alkuun ja Jumala voisi tulla jopa opettajaksesi.

        Mutta minä en ala jankkaamaan sinun kanssasi koska se ei saa hyvää aikaan eikä minulla ole mielenkiintoa jankata aina samoilla argumenteilla henkilön kanssa joka aina tuo samoja jakeita ja samoja argumentteja. Kuinka monta vuotta sinä olet täällä kirjoittanut? Minä olen kirjoittanut n. kymmenen vuotta. Olen huomannut että olen jankannut nämä vuodet samojen ihmisten kanssa. Ja minä tahdon keskustella vain sellaisen ihmisen kanssa joka on vilpittömästi kiinnostunut hengellisistä asioista.

        >>>Raamatussa on muitakin jakeita joita sinä tänne levität.<<<

        Kiireessä tulee virheitä. Tulee tietenkin olla: "Raamatussa on muitakin jakeita kuin vain niitä jakeita, joita sinä tänne levität." Ehkä huono ilmaisu mutta uskon lukijan ymmärtävän mitä tarkoitan.


      • saviseutulainen
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Paavalin teologian mukaan Herra Jeesus Kristus tarkoittaa Israelin Jumalaa, Luojaa, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa."

        Jaikalin puppugeneraattori tuottaa tonneittain valheita. Jumalan sanan vääristeleminen ei ole pieni synti vaan hyvin raskas sellainen.

        Valhetta on niin kauan kun on valehtelijoita. Kun ei ole enää valehtelijoita ei ole valhettakaan.

        Sekin aika vielä koittaa.

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud. 1:25)

        Jaikali ei tässä kuorossa laula, eikä ilmeisesti tule koskaan laulamaankaan.

        1 Joh 2:

        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.

        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.


    • tietotuusjaelämä

      Jeesusko ilmestyi tosta noin vaan. Ei, sillä Raamattu todistaa asian oikean laidan näin:

      1. Joh. 4:9
      Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala LÄHETTI ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
      1. Joh. 4:10
      Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja LÄHETTI Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

      Jumala jäi taivaaseen ja lähetti Poikansa tehtäviin maan päälle.

      • jaikaliii91

        Raamatun mukaan alussa oli Sana. Sana, joka oli alussa, oli Jumala. Näin Raamattu sanoo ihan selvästi. Ja tämä Sana, Jumala, tuli lihaksi ja asui meidän ihmisten keskellä ihmisenä. Siksi me näimme Hänet ihmisenä. Mutta Hän oli Sana, joka ennen lihaksi tulemistaa oli enemmän kuin ihminen. Hän oli ollut olemassa aina. Hän oli ja on Jumala taivaasta.

        Hän on tullut takaisin Pyhässä Hengessä; Isässä ja Hän elää uskovissa ja heidän yhteydessään tänäkin päivänä. Kuinka Jeesus voi asua uskovissa? Näin Raamattu kuitenkin todistaa että Hän asuu uskovissa.

        Jeesuksen mukaan Sana on Henki ja elämä. Hän itse on ylösnousemus ja elämä; Sana. Opetuslapset olivat nähneet Jeesuksen ja olleet Hänen kanssaan. He olivat kosketelleet Häntä niin kuin kaveria voidaan kosketella. apostolit todistavat nähneensä ja käsin kosketelleet ikuista elämää (1 Joh 1:1-4). Kuka on ikuinen elämä? Hän on Herra Jumala taivaasta.

        Jeesus todistaa myös Jumalan olevan Henki. Paavali todistaa Jeesuksen olevan Henki. Perusteluja näille väittämille voit lukea http://www.jaikal.se/48683134


      • henkilövai
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Raamatun mukaan alussa oli Sana. Sana, joka oli alussa, oli Jumala. Näin Raamattu sanoo ihan selvästi. Ja tämä Sana, Jumala, tuli lihaksi ja asui meidän ihmisten keskellä ihmisenä. Siksi me näimme Hänet ihmisenä. Mutta Hän oli Sana, joka ennen lihaksi tulemistaa oli enemmän kuin ihminen. Hän oli ollut olemassa aina. Hän oli ja on Jumala taivaasta.

        Hän on tullut takaisin Pyhässä Hengessä; Isässä ja Hän elää uskovissa ja heidän yhteydessään tänäkin päivänä. Kuinka Jeesus voi asua uskovissa? Näin Raamattu kuitenkin todistaa että Hän asuu uskovissa.

        Jeesuksen mukaan Sana on Henki ja elämä. Hän itse on ylösnousemus ja elämä; Sana. Opetuslapset olivat nähneet Jeesuksen ja olleet Hänen kanssaan. He olivat kosketelleet Häntä niin kuin kaveria voidaan kosketella. apostolit todistavat nähneensä ja käsin kosketelleet ikuista elämää (1 Joh 1:1-4). Kuka on ikuinen elämä? Hän on Herra Jumala taivaasta.

        Jeesus todistaa myös Jumalan olevan Henki. Paavali todistaa Jeesuksen olevan Henki. Perusteluja näille väittämille voit lukea http://www.jaikal.se/48683134

        Montakos jumalaa sitten on kun yksi on maan päällä ja toinen huutelee taivaasta.


      • jaikaliii91
        henkilövai kirjoitti:

        Montakos jumalaa sitten on kun yksi on maan päällä ja toinen huutelee taivaasta.

        Lue kolminaisuustekstini kotisivultani. Siellä minä pyrin vastaamaan kysymykseesi jokseenki perusteellisesti. Tässäkin ketjussa on vastausta mutta kolminaisuustekstissäni on pitkä ja perusteellisempi vastaus.

        Kannattaa lukea mikäli nämä hengelliset asiat kiinnostavat. Pyydä myös Jeesusta Kristusta avaamaan ymmärrykesi käsittämään Raamatun Krijoitukset. Silloin voi olla että Jumala tulee Opettajaksesi ja Pyhä Henki selittää sinulle kolminaisuuden muutamassa sekunnissa. Hän ei tarvitse aikaa siihen. Me ihmiset tarvitsemme paljon aikaa ja paljon selityksiä. Pyhä Henki voi selittää kolminaisuuden ihmiselle yhdessä sekunnissa. Siksi käänny Jeesuksen puoleen tässä asiassa. Ilman Hänen opetustaan sinä et voi tulla tuntemaan Häntä.


    • Jobinpostia

      Siis sana on Jumala. Ps.33:6. Joh.1:1. Ilm.19:13.

    • Jeesuson

      Kyllä on naurettavaa kiistelyä!!!Te ette tuntisi Jeesusta,jos Hän kävelisi teitä vastaan.

    • Jobinpostia

      "Hän oli ollut olemassa aina". Sananl.8:22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Toinen esikoinen. Job.40:14.

      • lopeta.jo.antikristus

        Miksi lainaat väärää käännöstä ?

        22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
        22 The LORD possessed(olla omistaa) me in the beginning of his way, before his works of old.

        Siis ei luotu !!!

        Älä vääristele siis, ja tutki asiat laajemmin aina, jos on epämääräistä tai Sanan vastaista !

        Ei siis voi olla näin myös, jos Johannes kirjoitti selvästi:

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        Jumalaa ei ole luotu !!!


      • tietotuusjaelämä
        lopeta.jo.antikristus kirjoitti:

        Miksi lainaat väärää käännöstä ?

        22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
        22 The LORD possessed(olla omistaa) me in the beginning of his way, before his works of old.

        Siis ei luotu !!!

        Älä vääristele siis, ja tutki asiat laajemmin aina, jos on epämääräistä tai Sanan vastaista !

        Ei siis voi olla näin myös, jos Johannes kirjoitti selvästi:

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        Jumalaa ei ole luotu !!!

        Tuota ei muuten sanonut Jeesus vaan sen kirjoitti Johannes. Meidän pitää uskoa vain Jeesusta joten usko Johannekseen ei pelasta. Mutta asiaan. Mitä sanoi itse Jeesus.

        Joh. 14:24
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se SANA, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

        Ja vakuutti edelleen.

        Joh.5.
        36 Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.
        37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,

        Niin, siinäpä taas kolminaisuuseksyttäjille vahvaa todistusta ettei Jeesus koskaan sanonut olevansa jumala. Eikä hän olekaan jumala.


    • Tarkkaväännös

      Jes.43:10. Loppulauseet: Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Biblia (1776). Ei yhtään Jumalaa ole minun edelläni tehty, ei myös kenkään tule minun jälkeeni.

    • Kirjakääröt

      Joh.6:42. Biblia (1776). Ja sanoivat: eikö tämä ole Jesus, Josephin poika jonka isän ja äidin me tunnemme? kuinkas hän sanoo: minä olen tullut taivaasta alas.

    • Tietoisuus on mielenkiintoinen tutkimisen aihe erityisesti Jeesuksesta puhuttaessa. Koska hän on ihminen, niin hänellä on ihmisenä eri tietoisuus kuin Jumalalla, joka on hänen isänsä. Tätä eivät kaikki "katolisessa uskossa olevat" voi hyväksyä ja todeksi tunnustaa.

      Jotkut ajattelevat niin, että Jeesuksella on vain Jumalan tietoisuus, joten hän ainoastaan näytteli ihmistä, mutta ei ollut eikä ole ihminen. Jeesuksen tietoisuus ei tämän tulkinnan mukaan muuttunut hänen syntyessään "ihmisen kaltaiseksi" olennoksi. Jeesus oli koko ajan "Jumala ihmisen ruumiissa" ja ainoastaan näytteli ihmistä, mutta ei ollut eikä ole ihminen. Näin ajattelevat kieltävät siten kokonaan sen, että Jeesus kristus on ihminen.

      Jotkut ajattelevat niin, että Jeesuksella oli ihmisenä maan päällä ollessaan pelkästään ihmisen tietoisuus, mutta ei lainkaan Jumalan tietoisuutta. Kun Jeesus kuoli ristillä, niin hän sai takaisin Jumalan tietoisuutensa, mutta hän menetti samalla ihmisen tietoisuuden. Tämän tulkinnan mukaan Jeesus kristus ei ole enää ihminen, koska on "palannut Jumalaksi" ja saanut jälleen Jumalan tietoisuuden. Näin ajattelevat eivät ymmärrä sitä, että Jumala ei voi lakata olemasta Jumala eikä voi menettää ikinä tietoisuuttaan edes vähäksi aikaa.

      Jotkut ajattelevat niin, että Jeesuksella oli kaiken aikaa Jumalan tietoisuus hänen ollessaan ihminen, mutta hänellä oli myös ihmisen tietoisuus, johon Jumalan tietoisuus välillä vaikutti. Jeesus puhui ja toimi sen vuoksi välillä ihmisenä ja välillä Jumalana. Näin ajattelevat pitävät Jeesusta eräänlaisena hybridinä, Jumala-ihmisenä, joka on mukamas kokonaan ihminen, vaikka hänellä on ihmisen tietoisuuden lisäksi Jumalan tietoisuus ja hän on kaiken luonut Jumala sen lisäksi, että on "kokonaan ihminen".

      Tuollaisia näkemyksiä "katolisessa uskossa olevilla" siis on koskien Jeesuksen tietoisuutta. Toisten mukaan Jeesuksella on vain yksi tietoisuus (Jumalan), mutta toisten mielestä hänellä on kaksi eri tietoisuutta, mutta hän on siitä huolimatta yksi ainoa persoona (henkilö) ja olevainen (Jumala ja ihminen, jota ei ole luotu vaan joka on Jumalana omaksunut ihmisyyden/ihmisen luonnon Jumaluuden ja Jumalan luonnon lisäksi sekä sen rinnalle).

      Pysyitkö kärryillä?

      Oletko tullut ajatelleeksi aiemmin sitä, mihin monet uskovat ja mihin olet ehkä itsekin sanonut uskovasi "katolisten isien kehittämien uskontunnustusten mukaan", joissa tunnustetaan uskoa Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan ja yhteen Kristukseen, joka on ihminen ja Jumala olematta kaksi eri henkilöä (persoonaa) ja kaksi eri olevaista (Jumalan ja ihmisen luontojen yhteen liittynyt mysteeri katolisten oppien mukaan).

    • ex-libris

      Tyypillinen karismaatikko tai herätyskristillinen ei yleensä edes ajattele sitä, montako tietoisuutta Jeesuksella on. He toistavat sokeasti uskonnollista hokemaa "Jeesus on tosi Jumala ja tosi ihminen" ymmärtämättä sitä, mitä todeksi väittävät. Useimmiten he ajattelevat Jeesusta pelkästään Jumalana, joka on ilmestynyt ihmisen ruumiissa. Ihmistä kristusta Jeesusta he eivät tunne ja evankeliumi on heille vieras.

    • PasiToivonen

      >>Jos uskot ihmiseen kristukseen Jeesukseen...>>

      En usko.

    • saviseutulainen

      Heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta syntyisin, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen. Room. 9:5.

      Kun sanotaan erikoisesti Kristuksesta, että hän on yli kaiken Jumala, ylistetty iankaikkisesti, niin on meillä yksi merkillisimpiä lauseita Herramme Jeesuksen iankaikkisesta jumaluudesta. Apostoli oli ensin puhunut Kristuksen maallisesta alkuperästä, ja sen jälkeen oli syytä myös mainita hänen jumalainen alkunsa. Ja apostoli tekee sen niin selvin ja sopivin sanoin, että meidän Herramme vihollisten ja hänen jumaluutensa kieltäjien on ollut vaikeata tätä kohtaa omalla tavallaan selittää.

      Mutta sitä arvokkaampi on tämä lause kaikille uskoville, varsinkin niille, jotka joskus ovat joutuneet epäilyksen valtaan. Vaikka et koskaan olisikaan epäillyt Kristuksen jumaluutta, niin ajattele kuitenkin tunnustamasi uskon suuruutta.
      Uskotko todella, että ikuinen Jumala on tullut meidän kaltaiseksemme kaikessa muussa paitsi siinä, että hän on synnitön? Ajattele, mitä siihen sisältyy! Ja ajattele, miten olisi, ellei meillä olisi siitä kyllin selvää todistusta! Kiittäkäämme Jumalaa siitä, että Raamatun todistukset tässä meidän tärkeimmässä elinkysymyksessämme ovat niin selvät ja varmat.

      Muistelkaammepa joitakin niistä. Ajatelkaamme vain niitä todistuksia, jotka kertovat, mitä Kristus on ollut ja mitä hän on tehnyt ennen ihmiseksi tulemistaan. Hänen kerrotaan sanoneen Isälleen: »Teurasuhri ja ruokauhri eivät sinulle kelpaa, silloin minä sanoin: Katso, minä tulen, Raamatussa on minusta kirjoitettu, tekemään sinun tahtoasi, Jumalani.» Ja taas: »Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi.»

      Nämä paikat osoittavat, että hän on ollut olemassa ennen ihmiseksituloaan. Samoin sanotaan tuossa merkillisessä Johanneksen evankeliumin 1. luvussa: »Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä on syntynyt. ja Sana tuli lihaksi, ja asui meidän keskuudessamme, ja me katselimme hänen kirkkauttaan, kirkkautta sellaista, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.»

      Tässä sanotaan nimenomaan, että se, joka alussa loi kaiken, tuli lihaksi ja asui meidän keskuudessamme. Samoin sanotaan Paavalin Filippiläiskirjeen 2 luvussa Kristuksesta: »Olkoon teillä se mieli, joka Kristuksella Jeesuksellakin oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliikseen sitä, että oli yhdenvertainen kuin Jumala, vaan pani itsensä tyhjäksi ja otti palvelijan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi ja havaittiin olennoltaan sellaiseksi kuin ihminen».

      Tässä sanotaan myös, että Kristus itse otti palvelijan muodon, tullen ihmisten kaltaiseksi. Se osoittaa, että hän oli olemassa, ennen kuin se tapahtui. Hän sanoo myöskin, että Hän oli ollut taivaassa, ennen kuin hän tuli maan päälle. »Ei kukaan astu ylös taivaaseen muu kuin se, joka astui alas taivaasta, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.» Ja Johannes Kastaja sanoo hänestä samaa 31 säkeessä: »Joka ylhäältä tulee, se on yli kaikkien.» Kristus sanoo: »Minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen, joka lähetti minut.» Ja taas: »Mitä on tapahtuva, kun te näette Ihmisen Pojan nousevan sinne, jossa hän ennen oli.» Ja taas: »Ja nyt Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi ennen kuin maailma olikaan.»

      Hän oli Isän luona, ennen kuin tämä maailma oli olemassa. Myöskin sanotaan monessa paikassa, että Poika on kaiken luonut. Paitsi jo mainitussa Johanneksen evankeliumin 1. luvussa, puhutaan myös Kolossalaiskirjeen 1. luvussa »Jumalan rakkaasta Pojasta.»

      »Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä on taivaissa ja maan päällä, näkyväiset ja näkymättömät, olivatpa ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttaan ja häneen.» Heprealaiskirjeen 1. luvussa: »Jonka kautta hän myös maailmat loi.»

      Sellaisissa paikoissa sanotaan nimenomaan, että Jeesus Kristus, joka kulki täällä maan päällä, on kaiken luonut ja että se on tapahtunut ennen kuin hän tuli ihmiseksi. Sellaisen henkilön on oltava itse iäinen Jumala. Samoin sanotaan Miikan kirjan 5. luvussa, että se, joka oli Betlehemissä syntyvä, oli iäisyydestä: »Ja sinä, Betlehem Efrata, joka vähäinen olet Juudan tuhansien joukossa, sinusta tulee se, joka on Israelin hallitsija, ja jonka alku on alusta ja iankaikkisuudesta.»

      Samoin sanoi Jeesus juutalaisille ylhäisellä levollisuudella: »Totisesti, totisesti, minä sanon teille: ennen kuin .Aabraham syntyi, olin minä.» Mutta kuinka voisitte luetella tämäntapaiset todistukset! Ylistäkäämme ja kunnioittakaamme vain!

      Ja apostoli lopettaa todistuksen, että Kristus oli Jumala, ylistetty iankaikkisesti, lausumalla amenen. Amen oli vakuutus, joka osoitti edellä puhutun tärkeäksi ja horjumattomaksi totuudeksi. Se tosiasia, että Jeesus Kristus oli iäinen Jumala vahvistettiin täydellä syyllä.
      Aamen

      ( C.O.Rosenius )

    • ttkkl

      JUMALALLA ASIAA!
      JUMALA ON YKSI
      "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
      "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
      Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!

      "Jumala käskee kaikkia ih§misiä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"Apostolirm TEOT JA 1. jOHANNEKSEN KIRJE
      JUMALA ON YKSI
      "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
      "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
      Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Kristityt eivät neuvottele, kuka
      Jeesus on . vaan julistavat Apostolien opettamana:"Jeesus on Jumalan Poika!"
      Kristityt ovat odottaneet kauan antikristuksen ilmestymistä, jonka tunnistaa sellaisesta, että antiristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi! Amen
      Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!
      Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
      Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
      Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
      Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
      Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
      Voiko antikristuksen seuraajat olla syyttömiä, kun kristityt vertaavat antikristusta aivan paholaiseen ja pitävät 'perkeleen' lähettiläänä!

      Kristityt ymmärtävät huom Raamatun selitykset!
      Kristinusko on Jumalan perustama usko, jonka kautta ihmiset voivat pelastua iankaikkiseen elämään autuuteen Jesuksen Kristuksen kautta, jonka Jumsla on antanut!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Jeesus käski julistamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
      Islam ei ole tuota Evankeliumia, jota Jeesus käski julistamaan!
      Vain Jeesukseen uskomalla voi pelastua Jumalan luo!
      Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan suhteen.
      Joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi ja perii iankaikkisen elämän!
      "Jumala käskee kaikkia ihmisä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Jeesus käski justamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
      Jeesus torjui kiusaajan Jumalan Sanalla!
      Myös Uusi Testamnetti on Jumalan Sanaa!
      "13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte." 1Tessalonikalaiskirje 2.luku


      Voi verrata Jeesuksen tarjoamaan pelastukseen autuuteen:" Evankeliumia julistettava
      rauhassa rauhaa pitäville!" Uuden Testamentin mukaan! Kristinusko on siis rauhan uskonto!

      RAAMATUN KÄSIKIRJOITUSTEN LUOTETTVUUS
      Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat yhtäpitäviä eli niissä ei ole paljoa poikkeavuuksia ja nekään ei ole missään opillisesti tärkeissä paikoissa. Eli Uuden Testamentin suomennoksia voi pitää hyvin luotettavina. Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat olleet jo paljon ennen muhametttiilaisuuden syntyä, eli muhametilaisuus ei ole pätevä Uuden Testamentin tulkitsuja vaan Kristillistä kirkkoa voi pitää ainoana oikeana UudenTestamentin edustajana, ja toisten on väistyttävä kommentoimasta! Papit ja piispat ovat opetetut oikein ymmärtämään Raamattuja ja oikein ymmärtävät Jeesuksen opetukset!

      JEESUS ON MESSIAS
      Johanneksen Evankeliumin alussa on mainittuu Nikodemus, jonka kanssa Jeesus puhui, joka tunnisti Jeesuksen Messiaaksi (Kristus, kreikaksi)!
      Enkelien sanoma Jeesuksen syntyissä:"Teille on syntynyt Vapahtaja,Kristus Herra Daavidin kauppungissa!"
      "Hän on sovittava kansan synnit!"
      "Jeesus Kristus,, hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoasti meidän, vaan koko maailman edestä!" 1. Johanneksen kirje 2.luku, Kristittyjen Raamattu(Sisältää "Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut, autuuteen." RaamattuVanhan ja Uuden Testamentin)

      JUMALA LOI KAIKKI KRISTUKSEEN
      "Jumala loi kaiken Kristukseen ja kaikki kuoli Golgatalla. " Joka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen ja liittyy Kristilliseen Seurakuntaan!Jeesus pelastaa!

      "Joka uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Pojan, sillä on elämä, mutta joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaksi, sillä ei ole elämää!" Raamattu
      "Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!"

    • Näiden Jehovan todistajien kanssa on turha väitellä, sillä he eivät tunne Raamattua. Raamatun mukaan Jeesus on Jumala:

      ""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23

      Pojalle annetaan nimi Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

      "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
      "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

      Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.

      "Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33

      Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.

      "Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58

      Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.

      "Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

      "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6

      "Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1

      "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)

      "heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room. 9:5)

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3

      "Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta." 1. Kor. 15:47 (Biblia)

      "Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3

      "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16

      Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?

      "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9

      "Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28

      "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7

      "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9

      "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13

      "mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8

      ""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8

      "jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16

      Puhutaanko tässä vain ihmisestä?

      • totuus_voittaa

        "Näiden Jehovan todistajien kanssa on turha väitellä, sillä he eivät tunne Raamattua. Raamatun mukaan Jeesus on Jumala:"

        Ensiksi: Jehovan todistajia ovat ne jotka itse sanovat sitä olevansa. Muita ei pidä nimitellä Jehovan todistajiksi kun ei tiedä, se on väärän todistuksen antamista.

        Toiseksi: "Raamatun mukaan Jeesus on Jumala"

        Vai niin.

        Jeesus itse sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Raamattu ei takuulla todista Jumalaa ja Jeesusta vastaan muutoin kuin sen vääristelyn, tahallisen väärinymmärtämisen ja väärentämisen kautta!!!

        Ne jotka eivät usko Jumalaa eivätkä Jeesusta eivät ole mitään uskovia vaikka he kristityiksi itseään sanoisivat tai helluntailaisiksi tai miksi tahansa.


    • Kirjakääröt

      Joh.19:5. Biblia (1778). Niin Jesus meni ulos kantain orjantappuraista kruunua ja purpuraista vaatetta. Ja hän sanoi heille: katso ihmistä!

    • olemix

      Jaikalille.
      Muistako? Jo vuosia sitten vaihdoimme mielipiteitä kolminaisuusopista ja saatoimme todeta sen mysteeriopiksi. Se ei noudata logiikan sääntöjä. Jumalahan voi olla, jos on olemassa mikä hyvänsä. Hänet voi kuvitella muodoltaan ja laadultaan millaiseksi hyvänsä, koska kukaan ei ole koskaan nähnyt häntä. Jos näkee niin kuolee eikä jää kertomaan näkemisestään (Mooseksen tarina).
      Ihminen puolestaan voi olla vain ihminen, eräs eläin toisten joukossa. Jumala taas jos olisi hitusenkaan ihmisessä, hän olisi synnissä saastunut, kuten ihmiset. Kuka hänet, Jumalan, sitten olisi armahtanut! Teologian mukaan Jumala on ainoa synnitön maailmassa. Evankeliumien mukaan Jeesus söi ja ulosti, oli siis ihminen. Jos hänessä oli miljoonasosa grammaakaan Jumalaa, Jumala olisi saastunut ja peli olisi puhallettu poikki.
      Teologia mättää pahasti. Nikeassa 325 jaa laadittu kolminaisuusoppi karahtaa kiville kaiken aikaa. Jos ihmisen kieli menee solmuun logiikan kanssa, ihminen kuvittelee turhuuksia.

      terv. suopursukka

      • jaikalllii91

        Kyllä muistan sinut ja olen joskus miettinyt mitä sinulle tänään kuuluu? Ethän ole kirjoittanut suopursukka nimmarilla, ehkä olet käyttänyt muita nimmareita, niin en ole tunnistanut sinua sinun mahdollisista vesteistäsin. Sinun kanssasi on ollut kiva keskustella vaikka emme olekaan olleet samaa mieltä uskon asioista. Huomaan ettemme ole nytkään samaa mieltä Jeesuksesta Kristuksesta. Mutta asiallisesti voidaan keskustella siitä huolimatta. Kaikki eivät siihen kykene mutta me olemme mielestäni kyenneet. Nyt en jaksa kuitenkaan kirjoittaa enempää.


    • Kirjakääröt

      Matt.13:55. Biblia (1776). Eikö tämä ole tuo sepän poika? eikö hänen äitinsä kutsuta Mariaksi ja hänen veljensä Jakob ja Joses, ja Simon ja Juudas?

    • totuus_voittaa

      Jumala ei ole tullut ihmiseksi vaan Jumala lähetti maailmaan Poikansa. Jumala tuomitsi ihmisessä Jeesuksessa Kristuksessa ihmisten synnin. (Room 8:3)

      Jumalasta Raamattu sanoo: "Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen." (1 Tim 6:16)

      Jeesuksen näkivät monet. Jumalaa ei ole kukaan nähnyt. Jumala ei ole kuollut syntien sovittamiseksi vaan ihminen Jeesus Kristus, Jumalan Poika.

      Välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on Jumalan Sanan mukaan ihminen Kristus Jeesus. (1 Tim 2:5).

      Tätä eivät ole kristityt uskoneet tuhanteen vuoteen eikä sitä mikä lukee samassa kohdassa, se että Jumala on yksi.

      On kaksi todistajaa joita "Jeesus on Jumala" harhaoppiset eivät mihinkään hintaan ole valmiita uskomaan:

      Jumalaa itseään joka todistaa Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä!" (Luukas 9:35)

      Jeesusta joka todistaa: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

      Eivät he kuule häntä eivätkä kuule Jumalaa.

      Ei ole mitään väliä Jumalan eikä Jeesuksen todistuksella. Nämä kääntävät Raamatun todistamaan Jumalaa ja Jumalan Poikaa Jeesusta Kristusta vastaan!!!

    • palvelinvirhe

      Väitteet "Jumala tuli ihmiseksi" ja "Jumala syntyi ihmiseksi" pitävät sisällään ajatuksen, jonka mukaan "Jumala muuttui ihmiseksi" tai "Jumalasta tuli ihminen". Sellainen on tietysti täysin mahdotonta, koska Jumala ei voi muuttua vaan hän on aina sama, kaiken luonut kaikkivaltias Jumala.

      Jumalasta ei voi tulla ihmistä eikä Jumala voi syntyä ihmiseksi. Tästä huolimatta monet jopa teologista koulutusta saaneet "uskovaiset" sanovat "Jumalan tulleen ihmiseksi" tai "Jumalan syntyneen ihmiseksi". Järjetöntä!

      Jumala ei syntynyt ihmiseksi. Ihminen kristus Jeesus syntyi ihmiseksi. Tätä eivät kovin monet eksyneet voi todeksi tunnustaa, koska he pitävät totena mitä eriskummallisempia väitteitä ja versioita, joita on kehitetty kolminaisuusopin ja Kristuksen kaksiluonto-opin sekavista mysteereistä...

      • totuus_voittaa

        On muitakin tapoja eksyä, kuten se että kielletään Jeesuksen tulleen taivaasta vaikka hän itse sanoo tulleensa taivaasta.

        Tämmöinenkään ihminen ei usko Jeesusta vaan asettaa omat järjen päätelmänsä uskon tilalle aivan samoin kuin tekevät ne jotka uskovat Jumalan itsensä tulleen ihmiseksi toisen persoonansa muodossa.


      • saviseutulainen

        >>Ihminen kristus Jeesus syntyi ihmiseksi.<<

        Herra Jeesus sanoo: "Mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi"?
        Vastaus on EI MITÄÄN.

        Voiko toinen ihminen antaa jotain toisen ihmisen sielun lunnaiksi?
        Vastaus on EI MITÄÄN.

        Voiko ihminen kristus Jeesus antaa jotain maailman ihmisten sielujen lunnaiksi?
        Vastaus on EI MITÄÄN.
        Miksi ei?
        Koska tämä "ihminen kristus Jeesus" on toinen Jeesus. Hän on vain Nasaretin Jeesus, puuseppä Joosefin ja hänen vaimonsa Marian lihallinen poika. Ei muuta.
        Ja tämä toinen kristus Jeesus on JEESUKSEN KRISTUKSEN, JUMALAN POJAN kieltäjien Jeesus. Niiden Jeesus, jotka kieltävät JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALUUDEN.

        Vain Jeesus Kristus, Jumalan Poika - Ihmisen Pojaksi itseään kutsunut, koska syntyi Jumalan Pyhästä Hengestä siinneenä lihallisen äitinsä kautta maailmaan, otti ihmisen muodon, TULI LIHAAN, "havaittiin olennoltaan meidän kaltaiseksemme, kuitenkin ILMAN SYNTIÄ - , Jumalan luota, JUMALASTA, JumalanTaivaasta, sen kirkkaudesta TÄNNE TULLUT, IHMISEN OSASSA VOI ANTAA MAAILMAN IHMISTEN SIELUJEN LUNNAIKSI - ei jotain - VAAN KAIKEN!

        Kaikkivaltias Jumala sovitti maailman JEESUKSESSA KRISTUKSESSA ITSENSÄ KANSSA.


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>Ihminen kristus Jeesus syntyi ihmiseksi.<<

        Herra Jeesus sanoo: "Mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi"?
        Vastaus on EI MITÄÄN.

        Voiko toinen ihminen antaa jotain toisen ihmisen sielun lunnaiksi?
        Vastaus on EI MITÄÄN.

        Voiko ihminen kristus Jeesus antaa jotain maailman ihmisten sielujen lunnaiksi?
        Vastaus on EI MITÄÄN.
        Miksi ei?
        Koska tämä "ihminen kristus Jeesus" on toinen Jeesus. Hän on vain Nasaretin Jeesus, puuseppä Joosefin ja hänen vaimonsa Marian lihallinen poika. Ei muuta.
        Ja tämä toinen kristus Jeesus on JEESUKSEN KRISTUKSEN, JUMALAN POJAN kieltäjien Jeesus. Niiden Jeesus, jotka kieltävät JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALUUDEN.

        Vain Jeesus Kristus, Jumalan Poika - Ihmisen Pojaksi itseään kutsunut, koska syntyi Jumalan Pyhästä Hengestä siinneenä lihallisen äitinsä kautta maailmaan, otti ihmisen muodon, TULI LIHAAN, "havaittiin olennoltaan meidän kaltaiseksemme, kuitenkin ILMAN SYNTIÄ - , Jumalan luota, JUMALASTA, JumalanTaivaasta, sen kirkkaudesta TÄNNE TULLUT, IHMISEN OSASSA VOI ANTAA MAAILMAN IHMISTEN SIELUJEN LUNNAIKSI - ei jotain - VAAN KAIKEN!

        Kaikkivaltias Jumala sovitti maailman JEESUKSESSA KRISTUKSESSA ITSENSÄ KANSSA.

        "Koska tämä "ihminen kristus Jeesus" on toinen Jeesus. Hän on vain Nasaretin Jeesus, puuseppä Joosefin ja hänen vaimonsa Marian lihallinen poika. Ei muuta."

        Yhtälailla toinen Jeesus on "jumaluuden toinen persoona - 100% Jumala - 100% ihminen"

        Joka tämmöistä kysyy ei usko Jumalan asettamaan välittäjään, ihmiseen Kristukseen Jeesukseen:

        "Voiko toinen ihminen antaa jotain toisen ihmisen sielun lunnaiksi?
        Vastaus on EI MITÄÄN."

        Vertaa näihin sanankohtiin: 1 Tim 2:5, Room 8:3, Hepr 2:5-9, 14.


      • saviseutulainen kirjoitti:

        >>Ihminen kristus Jeesus syntyi ihmiseksi.<<

        Herra Jeesus sanoo: "Mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi"?
        Vastaus on EI MITÄÄN.

        Voiko toinen ihminen antaa jotain toisen ihmisen sielun lunnaiksi?
        Vastaus on EI MITÄÄN.

        Voiko ihminen kristus Jeesus antaa jotain maailman ihmisten sielujen lunnaiksi?
        Vastaus on EI MITÄÄN.
        Miksi ei?
        Koska tämä "ihminen kristus Jeesus" on toinen Jeesus. Hän on vain Nasaretin Jeesus, puuseppä Joosefin ja hänen vaimonsa Marian lihallinen poika. Ei muuta.
        Ja tämä toinen kristus Jeesus on JEESUKSEN KRISTUKSEN, JUMALAN POJAN kieltäjien Jeesus. Niiden Jeesus, jotka kieltävät JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALUUDEN.

        Vain Jeesus Kristus, Jumalan Poika - Ihmisen Pojaksi itseään kutsunut, koska syntyi Jumalan Pyhästä Hengestä siinneenä lihallisen äitinsä kautta maailmaan, otti ihmisen muodon, TULI LIHAAN, "havaittiin olennoltaan meidän kaltaiseksemme, kuitenkin ILMAN SYNTIÄ - , Jumalan luota, JUMALASTA, JumalanTaivaasta, sen kirkkaudesta TÄNNE TULLUT, IHMISEN OSASSA VOI ANTAA MAAILMAN IHMISTEN SIELUJEN LUNNAIKSI - ei jotain - VAAN KAIKEN!

        Kaikkivaltias Jumala sovitti maailman JEESUKSESSA KRISTUKSESSA ITSENSÄ KANSSA.

        Eivät taida kääntyä Herraan uskoviksi vaikka kirjoittaisit vielä yhden tai kaksi vuotta samoja argumentteja. Turhaa väittelyä vaan. Olen sitä mieltä että heille vastaaminen vain jatkaa näitä väittelyjä ja antaa sekä itselle että muille Herraa rakastaville pahaa mieltä. Osaavat he kyllä yksinpuhelunkin jalon taidon sekä massapostituksenkin taidon ilman meidän osallistumista asiaan. Mutta Raamatun mukaan meillä ei saisi olla mitään osaa näihin pimeyden tekoihin. Ehkä Pyhä Henki murehtii näitä "keskusteluja". Ainakin lukija murehtii. Toivoisin että sinä harkitsisit todella vähentää tai lopettaa nämä jaaritukset.
        Mutta kuten sanoin, en ole mikään keskustelun rajoittaja enkä varsinkaan niiden kieltäjä.
        Kerron vain mielipiteeni ja siihen minullakin on oikeus.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Eivät taida kääntyä Herraan uskoviksi vaikka kirjoittaisit vielä yhden tai kaksi vuotta samoja argumentteja. Turhaa väittelyä vaan. Olen sitä mieltä että heille vastaaminen vain jatkaa näitä väittelyjä ja antaa sekä itselle että muille Herraa rakastaville pahaa mieltä. Osaavat he kyllä yksinpuhelunkin jalon taidon sekä massapostituksenkin taidon ilman meidän osallistumista asiaan. Mutta Raamatun mukaan meillä ei saisi olla mitään osaa näihin pimeyden tekoihin. Ehkä Pyhä Henki murehtii näitä "keskusteluja". Ainakin lukija murehtii. Toivoisin että sinä harkitsisit todella vähentää tai lopettaa nämä jaaritukset.
        Mutta kuten sanoin, en ole mikään keskustelun rajoittaja enkä varsinkaan niiden kieltäjä.
        Kerron vain mielipiteeni ja siihen minullakin on oikeus.

        Panen vielä Jumalan Sanaa asian tiimoilta vmielipiteeni tueksi. Sana kertoo näistä sanakiistelijöistä aika osuvasti

        1 Tim6:3-5 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

        "hän on paisunut eikä ymmärrä mitään"
        "riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä."
        "Syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,"
        "ALITUISIA KINASTUKSIA!!!!!

        Ei ole Pyhästä Hengestä!!!!

        "NIIDEN IHMISTEN KESKEN"!!! Siis keiden keskuudessa näitä syntyy?
        Uskovien tulisi pysyä pois näistä kinastuksista!


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Panen vielä Jumalan Sanaa asian tiimoilta vmielipiteeni tueksi. Sana kertoo näistä sanakiistelijöistä aika osuvasti

        1 Tim6:3-5 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.

        "hän on paisunut eikä ymmärrä mitään"
        "riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä."
        "Syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,"
        "ALITUISIA KINASTUKSIA!!!!!

        Ei ole Pyhästä Hengestä!!!!

        "NIIDEN IHMISTEN KESKEN"!!! Siis keiden keskuudessa näitä syntyy?
        Uskovien tulisi pysyä pois näistä kinastuksista!

        6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
        6:21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!


      • totuus_voittaa
        Jaikal91 kirjoitti:

        Eivät taida kääntyä Herraan uskoviksi vaikka kirjoittaisit vielä yhden tai kaksi vuotta samoja argumentteja. Turhaa väittelyä vaan. Olen sitä mieltä että heille vastaaminen vain jatkaa näitä väittelyjä ja antaa sekä itselle että muille Herraa rakastaville pahaa mieltä. Osaavat he kyllä yksinpuhelunkin jalon taidon sekä massapostituksenkin taidon ilman meidän osallistumista asiaan. Mutta Raamatun mukaan meillä ei saisi olla mitään osaa näihin pimeyden tekoihin. Ehkä Pyhä Henki murehtii näitä "keskusteluja". Ainakin lukija murehtii. Toivoisin että sinä harkitsisit todella vähentää tai lopettaa nämä jaaritukset.
        Mutta kuten sanoin, en ole mikään keskustelun rajoittaja enkä varsinkaan niiden kieltäjä.
        Kerron vain mielipiteeni ja siihen minullakin on oikeus.

        "Eivät taida kääntyä Herraan uskoviksi vaikka kirjoittaisit vielä yhden tai kaksi vuotta samoja argumentteja."

        Sokea kanakin löytää joskus jyvän!

        Tämä on täyttä totta!

        Eivät käänny koska ovat valinneet vääryyden eivätkä usko totuuteen (2 Tess 2: 12)

        Raamatussa on yksi ihminen joka julistaa olevansa Jumala. (2 Tess 2:4)

        Se ihminen ei ole Jeesus Kristus.

        Siitä mitä Jeesus itse sanoo eivät nämä jaikalit ja muut välitä yhtään mitään.

        Jos joku haluaa tietää kuka Jeesus on hän voi lukea sen Raamatusta (Joh 10:36)

        Jos joku haluaa tietää kuka Jeesus EI OLE hän voi lukea sepustuksia sivulla jaikal.se


      • saviseutulainen
        Jaikal91 kirjoitti:

        6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
        6:21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!

        Minä en ole riitakysymyksien enkä sanakiistojen kipeä.
        Tiedän kyllä, ettei näiden Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden kieltäjien päätä käännä mikään. Se vain on surullista, että he myös jatkavat ja jatkavat valitsemallaan, väärällä tiellä - EKSYTTÄMÄLLÄ MUITA KANSSAAN SAMALLE KADOTTAVALLE TIELLE.
        Minun pontimenani ei ole ollut enää aikoihin "käännyttää" näitä, jotka määrätietoisesti kieltävät Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, vaan yrittää osoittaa sellaisille, jotka ehkä ovat alttiita heidän eksyttäville, totuuden vastaisille, harhaopeilleen, ETTÄ SE, JOKA KIELTÄÄ, ETTÄ JEESUS ON KRISTUS - LIHAAN TULLUT, toimii, puhuu ja kirjoittaa antikristuksen hengessä.

        Ne, jotka kieltävät Herran Jeesuksen jumalallisen alkuperän, eivät tunnusta, että Jeesus on Kristus, LIHAAN TULLUT.

        Joh.6
        50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA ), että se, joka sitä syö, ei kuolisi.

        52. Minä olen se elävä leipä ( JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA ), joka on tullut alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA/JUMALASTA ). Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta”.


      • saviseutulainen kirjoitti:

        Minä en ole riitakysymyksien enkä sanakiistojen kipeä.
        Tiedän kyllä, ettei näiden Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden kieltäjien päätä käännä mikään. Se vain on surullista, että he myös jatkavat ja jatkavat valitsemallaan, väärällä tiellä - EKSYTTÄMÄLLÄ MUITA KANSSAAN SAMALLE KADOTTAVALLE TIELLE.
        Minun pontimenani ei ole ollut enää aikoihin "käännyttää" näitä, jotka määrätietoisesti kieltävät Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, vaan yrittää osoittaa sellaisille, jotka ehkä ovat alttiita heidän eksyttäville, totuuden vastaisille, harhaopeilleen, ETTÄ SE, JOKA KIELTÄÄ, ETTÄ JEESUS ON KRISTUS - LIHAAN TULLUT, toimii, puhuu ja kirjoittaa antikristuksen hengessä.

        Ne, jotka kieltävät Herran Jeesuksen jumalallisen alkuperän, eivät tunnusta, että Jeesus on Kristus, LIHAAN TULLUT.

        Joh.6
        50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA ), että se, joka sitä syö, ei kuolisi.

        52. Minä olen se elävä leipä ( JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA ), joka on tullut alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA/JUMALASTA ). Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta”.

        Et sinä olekaan sanakiistojen kipeä, mutta vastustajasi ovat. Ja sinä olet heidän kanssaan kiistelemässä sanoista ja Raamattu ei tue sellaista "evankeliointia". Ja mitä enemmän heidän kanssaan kiistelee, sitä enemmän he kirjoittavat ja eksyttävät.

        Oikeaa evankeliumia voi tuoda muutenkin kuin riitelemällä eksyttäjien kanssa sanoista. Sinulla on hyvää sanaa mutta ehkä tuot sitä väärissä ketjuissa osallistumalla pitkiin väittelyihin näiden ko. vänkääjien kanssa. Olenhan minäkin syyllistynyt samaan asiaan mutta yritän hillitä oikeassa olemiseni esille tuomista näille ihmisille koska he eivät kirjoita täällä keskustellakseen vaan väitelläkseen ja tuodakseen omaa oppiaan. Pyrin vastaamaan vain vilpittömästi asioita pohtiville.

        Sinä olet tietenkin vapaa tekemään niin kuin hyväksi näet enkä minä ole sitä estämässä. Mutta kerron mielipiteeni. Koettele Herran edessä.


      • totuus_voittaa
        saviseutulainen kirjoitti:

        Minä en ole riitakysymyksien enkä sanakiistojen kipeä.
        Tiedän kyllä, ettei näiden Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden kieltäjien päätä käännä mikään. Se vain on surullista, että he myös jatkavat ja jatkavat valitsemallaan, väärällä tiellä - EKSYTTÄMÄLLÄ MUITA KANSSAAN SAMALLE KADOTTAVALLE TIELLE.
        Minun pontimenani ei ole ollut enää aikoihin "käännyttää" näitä, jotka määrätietoisesti kieltävät Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, vaan yrittää osoittaa sellaisille, jotka ehkä ovat alttiita heidän eksyttäville, totuuden vastaisille, harhaopeilleen, ETTÄ SE, JOKA KIELTÄÄ, ETTÄ JEESUS ON KRISTUS - LIHAAN TULLUT, toimii, puhuu ja kirjoittaa antikristuksen hengessä.

        Ne, jotka kieltävät Herran Jeesuksen jumalallisen alkuperän, eivät tunnusta, että Jeesus on Kristus, LIHAAN TULLUT.

        Joh.6
        50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA ), että se, joka sitä syö, ei kuolisi.

        52. Minä olen se elävä leipä ( JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA ), joka on tullut alas taivaasta ( JUMALAN LUOTA/JUMALASTA ). Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta”.

        saviseutulaisen ja muiden samanlaisten harjoittama eksytys on totuuden pitämistä vääryyden vallassa. (Room 1:18)

        Se että Jeesus on elävä leipä joka on tullut taivaasta ei tarkoita sitä että Jeesus on Jumala koska Jeesuksen oman todistuksen, ja Jumalan todistuksen mukaan Jeesus on Jumalan Poika (Joh 10:36, Luukas 9:35)

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        saviseutulainen ja miljoonat muut sanovat "Jeesus on Jumala"

        Jeesus ei tule häpeämään sanojaan saviseutulaisen edessä.

        Miten saviseutulaisen käy sen Jumala tietää.


      • Jaikal91 kirjoitti:

        Et sinä olekaan sanakiistojen kipeä, mutta vastustajasi ovat. Ja sinä olet heidän kanssaan kiistelemässä sanoista ja Raamattu ei tue sellaista "evankeliointia". Ja mitä enemmän heidän kanssaan kiistelee, sitä enemmän he kirjoittavat ja eksyttävät.

        Oikeaa evankeliumia voi tuoda muutenkin kuin riitelemällä eksyttäjien kanssa sanoista. Sinulla on hyvää sanaa mutta ehkä tuot sitä väärissä ketjuissa osallistumalla pitkiin väittelyihin näiden ko. vänkääjien kanssa. Olenhan minäkin syyllistynyt samaan asiaan mutta yritän hillitä oikeassa olemiseni esille tuomista näille ihmisille koska he eivät kirjoita täällä keskustellakseen vaan väitelläkseen ja tuodakseen omaa oppiaan. Pyrin vastaamaan vain vilpittömästi asioita pohtiville.

        Sinä olet tietenkin vapaa tekemään niin kuin hyväksi näet enkä minä ole sitä estämässä. Mutta kerron mielipiteeni. Koettele Herran edessä.

        Lisäisin vielä sen että, ongelma näillä keskustelufoorumeilla on se, ettei täällä keskustella, vaan riidellään ja väitellään ja syyllistytään toisen ihmisen mollaamiseen, syyllistämiseen ja hänelle kaikenlaisen pahan mielen saamiseen. Tuskinpa sanoisimme keskustelutoverillemme samalla tavalla kasvotusten.

        Mielestäni tulisi keskustelut pitää toista edes jotenkin kunnioittavalla tasolla. Kun joku keskustelija suistuu tältä asialliselta raiteelta ja alkaa mollaamisen ja menee henkilökohtaisuuksiin ja jopa herjaa Herraa ja riitelee sanoista, keskustelu hänen kanssaan tulisi lopettaa siihen paikkaan. Tämä on minun mielipiteeni.

        Nyt nämä Jeesuksen jumaluuden kieltäjät syyllistyvät näihin asioihin miltei jokaisessa viestissään. Niin he ovat heti suistuneet raiteilta ja ovat normaalin asiallisen keskustelun ulkopuolella. Oikeastaan he eivät edes aloita keskusteluja, vaan riitoja. Ja niihinkö meidän uskovien tulisi lähteä mukaan suurella voimalla ja Herran sanan totuudella? En usko että se on Jumalasta.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        "Eivät taida kääntyä Herraan uskoviksi vaikka kirjoittaisit vielä yhden tai kaksi vuotta samoja argumentteja."

        Sokea kanakin löytää joskus jyvän!

        Tämä on täyttä totta!

        Eivät käänny koska ovat valinneet vääryyden eivätkä usko totuuteen (2 Tess 2: 12)

        Raamatussa on yksi ihminen joka julistaa olevansa Jumala. (2 Tess 2:4)

        Se ihminen ei ole Jeesus Kristus.

        Siitä mitä Jeesus itse sanoo eivät nämä jaikalit ja muut välitä yhtään mitään.

        Jos joku haluaa tietää kuka Jeesus on hän voi lukea sen Raamatusta (Joh 10:36)

        Jos joku haluaa tietää kuka Jeesus EI OLE hän voi lukea sepustuksia sivulla jaikal.se

        >>>>Jos joku haluaa tietää kuka Jeesus EI OLE hän voi lukea sepustuksia sivulla jaikal.se<<<

        Hyvä että leivität ja suosittelet sivustoani. Kiitos siitä. Mutta minä en selitä sivustollani kuka Jeesus ei ole. Minä pyrin kertomaan kuka Hän on Raamatun ilmoituksen mukaan. Jotkut toiset pyrkivät näissä "keskusteluissa" kertomaan kuka Jeesus ei ole. Mutta minä pyrin kertomaan kuka Hän on.


    • totuus_voittaa

      saviseutulainen ja yksi-kolmesta ovat kaksi eksynyttä jotka hakevat omaa oikeutustaan toistensa virheitä osoittelemalla. Omia virheitään he eivät korjaa, ei nyt eikä tämän jälkeen. Molemmat ovat valinneet tiensä, toinen unitarianismin, toinen kolminaisuuden ja "Jeesuksen Jumaluuden".

      Toiselle ei kelpaa välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus (1 Tim 2:5). Ei kelpaa myöskään Jeesuksen Jumala, hän joka yksin on totinen Jumala (Joh 17:3, Joh 20:17), pitää olla kolminaisuus.

      Toisen kriteereiden mukaan Jeesus ei ole ihminen jos hän sanoo tulleensa taivaasta.

      Kumpikaan näistä eivät usko Jumalan Sanaa.

      • onnellinensyyskuu

        no niin joko nyt sait väännettyä itsesi onnelliseksi kertomalla OMAN totuutesi koko mailman näyteikkunassa!

        pitikö hiukan polkea kanssamatkaajaa jotta oma pieni olemus vaikuttaisi edes hiukan isommalta ilman korkokenkiä.


      • totuus_voittaa
        onnellinensyyskuu kirjoitti:

        no niin joko nyt sait väännettyä itsesi onnelliseksi kertomalla OMAN totuutesi koko mailman näyteikkunassa!

        pitikö hiukan polkea kanssamatkaajaa jotta oma pieni olemus vaikuttaisi edes hiukan isommalta ilman korkokenkiä.

        Oliko suurikin helpotus kun sait tuon kakistettua ulos?


    • jomking

      Kerrassaan mahtavaa palturia palstalla. Jos saa toivoa, niin lisää samanlaista.

    • olemix

      "6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä, "

      Tämä on taisteluhuuto kreikkalaista hellenismin filosofiaa vastaan. Hellenismin idealistinen anti kumosi monijumalaisuuden ja asetti elämän ja materian alkuperäksi aineettoman maailmanhengen mutta jota uskonnoista poiketen ei tarvinnut palvoa. Maailmanhenki ei tuomitse eikä pelasta. Pelastusteoria meni kaatopaikalle.
      Aristoteles, Platon: Maailmanhenki synnyttää olemattomuudessa ideoita ja jotka näkyvät reaalimaailmassa ilmiöinä. Ensin idea esiintyy "taivaassa" ja sitten se ilmenee viljan kasvamisena, tulivuoren purkauksena, aurinkona, avaruutena, eliöstönä, kaikkena sinä minkä aisteinkin voi havaita.
      Vaikka teoria on tieteen vastainen, se poistaa kostavat tai palkitsevat jumalat. Toisin sanoen maailman ilmiöt toimivat miten toimivat ja ihmisten on sopeuduttava niihin. Maailmanhenki ei kosta ihmisille. Luonnon ilmiöt ovat joko myönteisiä tai kielteisiä elämälle eikä muuta.

      Kaikkialla läsnäoleva kristillinen jumala, olipa se kolminainen tai yksi ylhäisyys, mitä se on? Se voi olla vain aika-avruudessa liikkuvaa materiaa ilmiöineen. Kristitty palvoo kumartaessaan jumalaansa ikuisesti liikkuvaa materiaa, jota ei voi luoda eikä hävittää ja että materiaalinen avaruus on jatkuvan muutoksen tilassa. Se synnyttää elämää mutta myös kuolettaa.
      Siksi väittely henkijumalan olemuksesta on joutavaa ajanhukkaa. Materialistisen filosofian tutkiminen sivistää ihmistä ympäristönsä olemuksesta.
      Materialistit, ateistit, uskonnottomat, heidän ei tule vihata tai vainota uskovia. Kaikki olemme saman ihmiskunnan jäseniä vaikka ajattelemmekin hiukan erilailla kuin joku toinen. Materialismi ei tuomitse ketään kurjuuteen mutta edistää ihmisten yhdenvertaisia oikeuksia.
      Miksi ylipäänsä tarvitsisimme yllemme ylikeisaria?

    • olemix

      Jaikalille.
      Suopursukalta

      Olen ollut pari vuotta muissa hommissa ja vasta pari viikkoa seuraillut helluntaipalstaa.
      Täällä näyttää jatkuvan samantapaisena väittele Jumalan olemuksesta, onko se kolminainen ja jossa olisi yksi osa reaalista ihmistä vai pelkkä materian ulkopuolinen ns. ylihallitsija. Väittelyn luonne on täsmälleen samanlainen. Raamatun jakeiden sisällön arvuuttelu jatkuu.
      Ateistien tai uskontojen vastaväittäjät näyttävän vähentyneen! Pitääkö paikkansa. Ovatko väsyneet vai muuten luovuttaneet. Silti kahtena vuotena kirkosta on eronnut 100 000 jäsentä ja kirkko irtisanoo työntekijöitään. Eroaminen ei luonnollisestikaan muuta ihmistä mihinkään ellei hän tiedosta miksi henkimaailmoja ei voi olla ja miten toisella tavalla tulisi tutkia millainen ympärillämme oleva todellisuus on.
      Ekivaaria ja Mohikaania ei palstalla näy. Luonnollisesti keskustelupalstoille ihmisiä tulee ja menee.

      Väittelyssä, keskustelussa ei ole mielestäni mitään väärää, kunhan toista ei tuomittaisi erilaisen näkökannan perusteella. Oletan että Nikeassa vuonna 325 laaditusta kolminaisopista väitellään kristittyjen keskuudessa niin kauan kuin heitä on.
      Kaikkea hyvää Sinulle. Pidä pintasi tai jos muutat mielipiteitäsi tee se omassa päässäsi ketään muuta matkimatta. Niin ateisteissa kuin uskovissa on liikaa yksinkertaisia "papukaijoja" ja jotka eivät edistä inhimillistä ajattelua.

      ps. nimimerkki täytyi vaihtaa, kun kone reistasi ja jotenkin se ei hyväksynyt vanhaa nimmaria.

      • Mielestäni, käyttääkseni sinun omaa ilmaisua,"ateistien ja uskontojen vastaväittäjät" eivät ole vähentyneet, eivät ainakaan sanottavassa määrin. Mutta yksi asia täällä on mielestäni lisääntynyt. Se on uskon asioiden ja uskovien pilkkaaminen sekä kristinuskon Jumalan, Herran Jeesuksen Kristuksen, häpäisy ja kieltäminen on lisääntynyt. Jeesusta Kristusta pilkataan ja häpäistään mielestäni useammin ja häikäilemättömimmin, siis vakavammin.

        Täällä ei voi käydä yhtään asiallista keskustelua Jeesuksesta Kristuksesta, eikä oikeastaan mistään hengellisestä asiasta, kun heti joku pilkkaaja ja Jeesuksen jumaluuden kieltäjä käy kimppuun kuin sika limppuun. Ja asiallinen keskustelu kiinnostuneiden kanssa käy mahdottomaksi. Hyvin harvassa ketjussa voidaan keskustella toista ja toisen mielipiteitä ja katsantokantaa kunnioittavalla tavalla.

        Mohikaani on kuollut jo ehkä yli vuosi sitten. Ekivaarista en tiedä.

        Nikeassa ei muodostettu/kehitetty kolminaisuusoppia niin kuin monet väittävät. Siellä ryhdyttiin selvittämään Raamattuun perustuva jumaluusoppi ja oppi Jeesuksen persoonasta. Tähän oltiin tultu kristikunnan keskelle pesiytyneiden ja lisääntyneiden Jeesuksen kieltävien harhaoppien tähden. Ennen Nikean kokousta Jeesuksesta ja kolminaisuudesta/jumaluudesta ei oltu tehty mitään yhteistä määritelmään. Jokainen julisti Jeesuksesta niin kuin itse hyväksi näki. Ja jotkut opettivat Hänestä vastoin Raamatun ilmoitusta. Siksi tarvittiin virallinen kannanotto joka perustui Raamatun Sanaan. Näin minä olen asian ymmärtänyt. Apostoleille oli jo alussa selvää että Jumala ilmestyi lihassa. Tästä tehtiin sitten määritelmä jota vastaan hyökätään tänäkin päivänä.

        Jeesuksen Herruuden/jumaluuden kieltäjiä on siis ollut aina. Nyt kun uskomme elävämme lopun aikaa, ja Jeesuksen Herruus on ihmisen pelastuksen kannalta ratkaiseva, Hänen jumaluuttaan pyritään enenevässä määrin polkemaan ja kieltämään. Tätä on havaittavissa tälläkin palstalla. Siksi kirjoitin että Jeesuksen kieltävien tekstien määrä on lisääntynyt.

        Myös uskovia kohtaan osoitettu viha, herjaus ja halveksunta on lisääntynyt näiden viimeisten vuosien aikana. Ja ehkä sinäkin olet huomannut tämän.


    • olemix

      Yksinkertaiset ihmiset esittävät väiteensä pilkan muodossa. Esittäjästä huomaa heti, ettei hän ymmärrä asiayhteyden syvempiä puolia. Tätä esiintyy sekä uskontokriitikkojen että uskovien keskuudessa. Yllättäen kristillisten suuntausten edustajat ovat kovia toistensa parjaajia.

      Puolustat kolminaisoppia raamatun perusteella. Ateistina en luonnollisestikaan tunnusta mitään jumalia tai muita henkiolentoja, olentoja jotka olisivat irti materiasta.
      Näen kuitenkin raamatullisen teologian toisaalla kieltävän yhden ihmisen ja Jumalan samuuden. Se on oppi Jumalasta kaikkialla läsnä olevana.
      Opin mukaan Jumalan olemus olisi kaikkialla ja kaikessa eikä vain yhden ihmisen olemuksessa. Jumala olisi täten kaikkialla ja kaikille näkyvä mutta samalla fyysisesti piilosssa kaikilta. Materiaton henkiolento ei voikaan näkyä kenellekään.
      Mitä siitä seuraa? Kaikkialla läsnäoleva, olipa siinä hengen hipaisu tai ei, voi olla vain aika-avaruudessa liikkuva materia.
      Aika-avaruuden materiaa liikuttaa sen sisäiset lainalaisuudet, fysiikan ja kemian lait. Luonnonlait ovat tavallaan illuusioita, olemattomia, immateriaalisia suhteiden ilmaisuja. Ne kertovat erilaisten olioiden ominaisuuksista toisiinsa nähden. Samuus löytyy eroavuuden kautta.
      Pointtini on että jumaluuden pääteesin yksi osa "kaikkialla läsnäoleva" on ristiriidassa yhden ihmisen ja Jumalan symbioosissa. Toisaalta "kaikkialla läsnäoleva" on kaikkialla aika-avaruudessa liikkuva materia, olipa sillä rajat tai ei. Toisaalta materiaa ei hävittää niin sitä ei myöskään voi luoda. Rajattomuus toteutuisi erillisten olioiden syntymisinä ja kuolemina.
      Toinen pointti on, että käsite "jumala" on myös illusorinen eikä voi olla muu kuin olevaista kuvaavat lainalaisuudet ja kaikki sen tapahtumat. Kun turhat riisutaan pois, jäljelle jää aika-avaruudellinen materia.

      En käännytä. Olet varmasti uskovainen elämäsi loppuun saakka. Minun ateistisuuteni ei vihaa ainoatakaan uskovaa. Samoja ihmisiä olemme.

    • PasiToivonen

      yksi-kolmesta, et ole saanut käännytettyä minua. Ottaako päähän?

    • Luja on usko järjettömyyteen, jonka mukaan Jeesuksella on kaksi eri tietoisuutta, mutta hän on silti yksi ainoa persoona (henkilö) ja olevainen (ihminen ja joku muu).

      Kolmiyhteiseen jumalaan uskovat, areiolaiset ja Jehovan todistajat ovat selittämättömän mysteerin edessä, mutta he pitävät siihen uskomista pelastumisen ehtona. Voi heitä!

      Vain unitaarit tunnustavat Jeesuksen ihmiseksi, jonka Jumala on herättänyt kuolleista. Muut pitävät totena katolisia taruja ja muita tyhjiä järjen päätelmiä, jotka ovat sisäisesti ristiriitaista järjettömyyttä, epäloogista Babylonian mysteeriuskontoa.

      • totuus_voittaa

        Unitaarit uskovat Jeesusta yhtä vähän kuin kolmiyhteiseen jumalaan uskovat, mutta vain toiselta kantilta.

        Unitaarit eivät usko Jeesus Nasaretilaista joka sanoo tulleensa taivaasta (Joh 6:38) he ovet kuin juutalaiset evankeliumissa jotka sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika? Me tiedämme hänen isänsä ja äitinsä. Kuinka hän voi sanoa tulleensa alas taivaasta?" (Joh 6:42)

        Unitaarit pitävät Jeesusta ja evankeliumeiden kirjoittajia tyhminä. Jeesus syntyi Beetlehemissä, miten hän voi sanoa tulleensa taivaasta?

        Unitaarit eivät tunne Jumalaa, he tuntevat unitaristisen Jumalan määritelmän.

        Samoin on kolminaisuuten uskovien kohdalla. He eivät tunne Jumalaa, he tuntevat ihmistekoisen jumalan määritelmän: 1=3 ja 3=1.

        Kolminaisuuteen uskovat eivät usko Jeesusta joka sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36), heille Jeesus on Jumala. He eivät tunne Jumalaa eivätkä Jeesusta.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        Unitaarit uskovat Jeesusta yhtä vähän kuin kolmiyhteiseen jumalaan uskovat, mutta vain toiselta kantilta.

        Unitaarit eivät usko Jeesus Nasaretilaista joka sanoo tulleensa taivaasta (Joh 6:38) he ovet kuin juutalaiset evankeliumissa jotka sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika? Me tiedämme hänen isänsä ja äitinsä. Kuinka hän voi sanoa tulleensa alas taivaasta?" (Joh 6:42)

        Unitaarit pitävät Jeesusta ja evankeliumeiden kirjoittajia tyhminä. Jeesus syntyi Beetlehemissä, miten hän voi sanoa tulleensa taivaasta?

        Unitaarit eivät tunne Jumalaa, he tuntevat unitaristisen Jumalan määritelmän.

        Samoin on kolminaisuuten uskovien kohdalla. He eivät tunne Jumalaa, he tuntevat ihmistekoisen jumalan määritelmän: 1=3 ja 3=1.

        Kolminaisuuteen uskovat eivät usko Jeesusta joka sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36), heille Jeesus on Jumala. He eivät tunne Jumalaa eivätkä Jeesusta.

        Nämä areolaiset Jehovan todistajat eivät usko Raamatun selvää sanaa, että Jeesus on Jumala. Raamatussa on about miljoona jaetta, jotka todistavat, että Jeesus on Jumala. Mutta Raamatun sana ei kelpaa näille Jehovan todistajille.

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14


      • totuus_voittaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Nämä areolaiset Jehovan todistajat eivät usko Raamatun selvää sanaa, että Jeesus on Jumala. Raamatussa on about miljoona jaetta, jotka todistavat, että Jeesus on Jumala. Mutta Raamatun sana ei kelpaa näille Jehovan todistajille.

        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
        "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14

        Raamatussa on sana jossa Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika." (Joh 10:36)

        On täysin mieletötä luulla että Raamattu todistaisi Jeesusta vastaan.

        Sellainen Raamattu joka Jeesusta vastaan todistaa on väärennetty.

        Pitää lähteä siitä mitä Jumala itse on sanonut (Jesaja 45:22), ja siitä mitä Jeesus Kristus on sanonut (Markus 12:29, Joh 17:3) ja siitä mitä apostolit kirjoittivat (1 Tim 2:5, 1 Kor 8:6)

        Näin tehden kaikki Raamatun "ristiriidat" selviävät.

        Ristiriidat johtuvat Sanan vääristelystä ja väärentämisestä.


    • jaikaliii91

      Nimimerkit eräs toinen, yksi kolmesta ja totuus voittaa eivät ole kiinnostuneet keskustelusta. Heitä ei kiinnosta pätkääkään Jumalan Sanan ilmoitus. He ovat itse mielestään viisaita. He kirjoittavat ainoastaan saadakseen tuoda omia oppejaan. He eivät välitä siitä mitä vastapuoli kirjoittaa eivätkä he välitä vastapuolen esittämistä Raamatun jakeista. Ne eivät merkitse näille ihmisille mitään koska ne eivät tue heidän oppejaan.

      Ne, jotka osallistuvat heidän kanssaan "keskusteluun", auttavat heitä tuomaan oppejaan.
      Ja väittely jatkuu aina siihen asti kunnes joku näistä "keskustelijoista" putoaa pois luonnollisella tavalla tai Jeesus tulee ja noutaa omansa taivaaseen.

      Mutta odottaessanne noutajaa ja tuomaria voitte tietenkin, niin halutessanne, jatkaa veden kaatamista hanhen selkään. Jospa se vielä siihen jämähtää? Toivossa on hyvä elää mutta vesi ei, niin kuin tiedämme, pysy hanhen selässä.

    • yxtoinen

      Areiolaiset ja Jehovan todistajat eivät usko, että Jeesus kristus on ihminen. He luulevat, että Jeesus on isää alempi luojajumala ihmisen ruumiissa (areiolaiset) tai ylienkeli Miikael (Jehovan todistajat). Ihmistä Jeesusta kristusta he eivät herrakseen tunnusta eivätkä häntä tunne ja sen vuoksi heiltä puuttuu myös yhteys isään Jumalaan, sillä se saadaan vain uskon kautta Jeesukseen kristukseen, Nasaretilaiseen, pyhässä hengessä.

      • totuus_voittaa

        Unitaarit eivät usko että omien sanojensa mukaan taivaasta tullut Jeesus Nasaretilainen voisi olla ihminen. Heidän kriteeriensä mukaan evankeliumeiden ilmoitus ei täsmää. Heille Jeesus on Joosefin poika ja Jumalan ottopoika.

        Evankeliumeiden kirjoittajilla ei ole mitään epäilystä siitä että Jeesus, Jumalan Poika, on ihminen.

        Unitaarit ovat eksyttäjiä joilla on toinen Jeesus aivan kuten niillä joiden Jeesus on "kolmiyhteisen jumalan toinen persoona".


      • jaikaliii91
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Unitaarit eivät usko että omien sanojensa mukaan taivaasta tullut Jeesus Nasaretilainen voisi olla ihminen. Heidän kriteeriensä mukaan evankeliumeiden ilmoitus ei täsmää. Heille Jeesus on Joosefin poika ja Jumalan ottopoika.

        Evankeliumeiden kirjoittajilla ei ole mitään epäilystä siitä että Jeesus, Jumalan Poika, on ihminen.

        Unitaarit ovat eksyttäjiä joilla on toinen Jeesus aivan kuten niillä joiden Jeesus on "kolmiyhteisen jumalan toinen persoona".

        Jokainen ihminen, joka uskoo että Jeesus on elänyt täällä maan päällä, uskoo että Hän oli ihminen. Siitä ei tarvitse opettaa eikä vakkuttaa ketään. Jeesuksen ihmiseksi uskoo muslimit ja ateistit ja jokaisen uskonnon edustaja jos uskoo että Jeesus on ollut olemassa.

        Mutta uskonnollinen ihminen, tai ateisti, ei tunne Herraa Jeesusta Kristusta siinä asemassa josta Hän riisuutui tullessaan ihmiseksi ja jossa Hän tänäkin päivänä on.


      • saviseutulainen

        Jaikali,

        Hyvin ja totuudellisesti vastasit nm:lle "totuus_voittaa" -
        jos kohta vähän ylempänä muistutit meitä siitä, ettei näille "itse mielestään viisaille" tulisi vastata, koska >> Ne, jotka osallistuvat heidän kanssaan "keskusteluun", auttavat heitä tuomaan oppejaan.<<

        :)


      • jaikaliii91
        saviseutulainen kirjoitti:

        Jaikali,

        Hyvin ja totuudellisesti vastasit nm:lle "totuus_voittaa" -
        jos kohta vähän ylempänä muistutit meitä siitä, ettei näille "itse mielestään viisaille" tulisi vastata, koska >> Ne, jotka osallistuvat heidän kanssaan "keskusteluun", auttavat heitä tuomaan oppejaan.<<

        :)

        Heh! Melkein aavistin että saan kommenttisi mukaisen vastauksen. Olisin melkein voinut sen itse kirjoittaa. Mutta asia ei ole "tuosta poikki ja tuohon jengat" tyylinen.

        Mielestäni ei pidäkään ryhtyä taistelemaan opeista. Ei heidän kanssaan eikä kenenkään muunkaan kirjoittajan kanssa. Kun huomaa että vastapuoli ei välitä Jumalan Sanan ilmoituksesta, joka meille uskoville on auktoriteetti ja johon me vetoamme, ei todella kannata heittää vettä hanhen päälle. Se on turhaa ja jos ryhtyy väittelyyn ja taisteluun niin todella osallistuu heidän rinnallaan harhaoppien levittämiseen. Olen tätä mieltä eikä tässä ole ristiriitaa sillä...

        Heille voi kyllä vastata ja huomauttaa joistakin asioista mutta kiihkeään väittelyyn ja riitaan ei kannata lähteä. Sitä minä vierstan ja vastustan. Minun viestini tässä ketjussa eivät ole sellaista kihkeää "taistelua totuuden puollesta". Uskon että ymmärrät mitä tarkoitan ja missä raja menee.


      • jaikaliii91
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Heh! Melkein aavistin että saan kommenttisi mukaisen vastauksen. Olisin melkein voinut sen itse kirjoittaa. Mutta asia ei ole "tuosta poikki ja tuohon jengat" tyylinen.

        Mielestäni ei pidäkään ryhtyä taistelemaan opeista. Ei heidän kanssaan eikä kenenkään muunkaan kirjoittajan kanssa. Kun huomaa että vastapuoli ei välitä Jumalan Sanan ilmoituksesta, joka meille uskoville on auktoriteetti ja johon me vetoamme, ei todella kannata heittää vettä hanhen päälle. Se on turhaa ja jos ryhtyy väittelyyn ja taisteluun niin todella osallistuu heidän rinnallaan harhaoppien levittämiseen. Olen tätä mieltä eikä tässä ole ristiriitaa sillä...

        Heille voi kyllä vastata ja huomauttaa joistakin asioista mutta kiihkeään väittelyyn ja riitaan ei kannata lähteä. Sitä minä vierstan ja vastustan. Minun viestini tässä ketjussa eivät ole sellaista kihkeää "taistelua totuuden puollesta". Uskon että ymmärrät mitä tarkoitan ja missä raja menee.

        Niin ja vielä yksi lisäys;

        Jos ryhtyy vastaamaan harhaoppiselle, joka ei ole kiinnostunut Raamatun opeista vaan oman oppinsa levittämisestä, hän kyllä osaa tuoda sopivan jakeen jolla kumoaa vastustajansa jakeen.

        Ja kun hänen vastustajansa, väittelytoveri" tuo hänelle Raamatun Sanaa, joka on selvässä ristiriidassa hänen oppinsa kanssa, se ei merkitse harhaoppiselle mitään. Harhaoppiselle kun hänen oma oppinsa on auktoriteetti. Onhan hän yksi niitä aniharvoja oikeaoppisia jotka ovat ymmärtäneet Raamatun oikein, niin hänen oma oppinsa on hänelle totuus vaikka kymmmenen muuta jaetta on hänen totuuden kanssa ristiriidassa. Ja sitä oppia painetaan päälle kaikella voimalla ja "Herran antamalla viisaudella ja auktotiteetilla". Ja tämä tehdään muilta Raamatun ilmoituksilta ummistetuin silmin.

        Voimme vastaaamastakin päästyämme vastata aina samoilla argumenteilla ja samoilla Raamatun jakeilla, mutta kun ne eivät tehoa eivätkä merkitse näille ihmisille yhtään mitään. Olen niin monta kertaa huomannut tämän ja turhautunut. Siksi vältän näitä väittelyjä ja vältän tuomasta "viisaita argumenttejani" ja hyviä Raamatun jakeita. Mutta Raamatun Sana ei ole tarkoitettu tuotavaksi ihmisten jalkoihin poljettavaksi. Raamattu on tarkoitettu opiksi ja ojennukseksi. Mutta kun Sanaa ei oteta vastaan vaa se poljetaan jalkoihin, niin ....turha riidellä.

        Olenkin kirjoittaut kotisivullani kolminaisuudesta aiheesta kiinnostuneille, mutta kun sitäkään ei voi linkittää jokaiseen ketjuun ja viestiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe