miten päästä yli erosta?

kohtaviiskytv

hän on ensimmäinen ajatukseni aamulla ja viimeinen illalla.. ja itseasiassa kokoajan. kohta puolivuotta käynyt läpi mielessäni hyviä ja huonoja asioita joita meillä oli 9v aikana itku kurkussa, toisinaan helpottunut kun minulle ei huudeta kokoajan ja syytetä aivan kaikesta. yritän keksiä jotain muuta mietittävää etten syyttelisi itseäni vaikka yritin kaikkeni, mikään ei kelvannut. elämääni jäi niin suuri tyhjä aukko ettei sitä tunnu täyttävän mikään, elämästäni katosi tarkoitus. paras ystäväni, pahin riivaajani, elämänkumppanini, lähin ihminen katosi elämästäni tekstiviestillä, eikä halua olla missään tekemisissä kanssani. mitään dramaattisia viimeisiä suurriitoja, pettämistä tms ei ollut. uusi suhde kai mieltä parantaisi ja läheisyydenkaipuuta, mutta se ei olisi reilua kellekkään. ei ainakaan sille uudelle jos vaikka pitäisikin minusta oikeasti, ajatellessani uutta etsisin hänestä kai sitä vanhaa, pahinta koska tuntisin pettäväni exääni jota kuitenkin odotan joka päivä turhaan, tiedän sen.. en vaan suostu uskomaan todeksi niinkin läheisten 6 ensimmäisten vuosien jälkeen. joo,o ryven itsesäälissä, ota ittees niskasta kiinni ja lopeta toi ruikutus jne. minä en vaan voi näille ajatuksille ja tuntemuksille mitään. välillä tekisi mieli saada superraivarit kun tunnen itseni niin petetyksi, pellolle vaan kun hänen lapset muutti pois kotoa, suo ei tarvita enään vaikka meidän elämän piti alkaa silloin. mitenköhän idiootti ihminen oikeasti voi olla että luottaa ja uskoo toiseen? on minulla ollut monia suhteita elämäni aikana, hyviä ja huonoja.olen jättänyt ja tullut jätetyksi mutta näin vaikealta ei ole tuntunut koskaan, koska en osaa päästää ajatuksesta irti. kaipaan suunnattomasti sitä turvallista, vaikkakin hermojaraastavaa elämää, nyt poika on yksin suuressa maailmassa. en todellakaan hae sääliä, sillä ei tee mitään vaan konkreettisia neuvoja joltain viisaalta, kenties saman läpikäyneeltä. terapiaahan selkeesti tarttisin tai lääkettä kun tänne tämmösiä kirjottelen..

18

1418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä_jatkuu

      Jokainen kokee eron omalla tavallaan. Aika yleensä auttaa. Terapia voisi sinua auttaa, mutta muista, että vain sinä voit hyväksyä tapahtuneen, ei terapeutti. Jos et pysty käymään töissä, hae ehdottomasti apua itsellesi. Pyri syömään terveellisesti, älä ryyppää, ulkoile. Koita löytää joka päivä edes yksi hyvä asia elämässäsi. Tapaa ystäviä.

    • labadam

      Mulla auttoi, kun kysyin itseltäni moneen moneen kertaan haluanko oikeasti olla ihmisen kanssa joka ei arvosta mua yhtä paljon kuin minä häntä, joka ei rakasta mua yhtä paljon kuin minä rakastin häntä ja joka lisäksi ärsyyntyi minuun kokoajan ja joka sai varsinkin loppuaikoina tuntemaan itseni todella riittämättömäksi. Minäkin yritin tehdä kaikkeni, että hän olisi onnellinen ja että kelpaisin, mutta ikinä ei ollut tarpeeksi hyvä ja vähänväliä jokin mussa häiritsi. Oli meilläkin ihana alku, mutta kun huuma loppui niin en enää riittänytkään ja aloinkin häntä kokoajan ärsyttämään. Musta ainakin tuntuu, että yksin parempi. Jatkuva syyttely, riittämättömyyden tunne ja se että itse oot valmis tekemään suhteen eteen mitä vain mutta toinen ei ole ja haluaa vielä sinusta eroon vie itsetuntoa aika vauhdilla alaspäin. Haluatko todella sellaisen ihmisen kumppaniksesi? Joka ei arvosta eikä rakasta tarpeeksi. Vaikka hän olisi maailman kaunein ja ihanin luonne, niin haluatko siltikään olla loppuelämää ihmisen kanssa, joka ei sinua kunnolla arvosta ja rakasta. minä lopulta ymmärsin, että en halua.

      • Waw! Kaikki mitä olet kirjoittanut oli vahvoja sanoja ja... en kestä... kiitos!! Minullekin tapahtuu sama juttu mutta minä vielä rakastan häntä ja ajaattelin häntä koko ajan, joskus minua ärsyttää ja joskus mulla ei oo sanoja vain ajattelen että olimme 8v yhdessä ja nyt hän lähtee. En oo varma että hän rakastaa toista. Mutta joo ( fui como un sueño) se oli kuin unissa


      • oleliisa

        Kaun olitte yhdessä


    • samassasuossa

      Teidän tilanne helpottuisi jos kumppani suostuisi kertomaan taustat nopeaan lähtöön koska se on vähintä mitä voi tehdä vuosien suhteen jälkeen.Usein miehet osoittavat rakkauttaan teoilla eivätkä osaa sanoa sitä ääneen niin kuin naiset.Useissa eroissa parisuhdeterapia on auttanut koska kolmas osapuoli toimii kuin erotuomari ottelussa ja parit alkavat puhua samaa kieltä.

    • joyliviiskytv

      Voimia ap: lle. Minut jätti mies vajaa vuosi sitten samalla tavalla. 30 yhteistä vuotta takana. Vähän aikaa kaipasin, sitten aloin vihata ja halveksua. Millainen ihminen tekee noin? Ei se ole perään itkemisen arvoinen.
      Nyt en halua häntä edes nähdä. Ikävä kyllä avioeron jälkeinen omaisuuden jako on vielä kesken ja joudun olemaan hänen kanssaan tekemisissä.
      Minä voin ja haluan jatkaa elämääni eteenpäin ja tiedän, etten ole tehnyt mitään väärää. Vahinko, etten aikaisemmin huomannut, että ex-mieheni oli luuseri, joka ei voinut kertoa ajatuksistaan ja tunteistaan rehellisesti.
      Olen lukenut avioeroja käsitteleviä kirjoja ja usein niissä on sanottu, että lopulta voi antaa exälle jättämisen anteeksi. Mietin vain miten kauan törkeällä tavalla jätetyillä menee, ennenkuin pystyy anteeksiantamaan ja ymmärtämään.
      Minä en ainakaan siihen vielä pysty.

    • occopution5

      Viha kuuluu eroprosessiin. Luin kaikista aiheeseen liittyvästä hyvinkin paljon, kun jätin pettäjä/valehtelija mieheni. Erosta on 8 kk. Nyt en haluaisi törmätä eksääni missään, enkä millään muotoa. On niin hyvä olla yksin...saan säilykepurkinkin ihan itse avattua, eikä tarvitse kuunnella huutoa, kuinka typerä olen, kun en saa sitäkään tehtyä ilman häntä :D Nautin tästä hetkestä, ilman kokoaikaista jännitystä, mitä toinen sanoisi, tai millä mielellä hän tulee kotiin.

    • huonostikävi

      Olen täysin samaa mieltä nimim. Labadamin kanssa, alku yhtä onnea ja rakkautta. Lopulta en osannut tehdä mitään oikein: "Teinpä niin tai näin - aina väärinpäin"! Jatkuvaa syyllistämistä jne. Lopulta n. 5 vuoden yhdessäolon jälkeen lähdin. Järki sanoo, että tein oikein, sydän itkee vieläkin... ja erosta on jo 2 vuotta aikaa.
      Tämä mies hoki rakkauttaan kyllä, mutta teot olivat toista...

    • Sinnukkaaa

      Jokaisessa ihmisessä on hyviä puolia. Niihin jää helposti roikkumaan ja yrittää unohtaa sen kaiken pahan. Voi, itsekin olen toivonut ja toivonut ja miettinut, että enhän voi jättää, kun tuo on silloin tällöin niin ihana. Se ei riitä. Jos suhteesta on paha mieli, joutuu olemaan varuillaan ja jotain muuta kuin oikeasti on, se on selkeä eron paikka siinäkin tapauksessa, että toinen ei ole tehnyt mitään todellä ilkeää. Mieti, antaako vai ottaako suhde.

      Ero vie aikansa. Tee jotain poikkeuksellista, joka hetkeksi saa ajatuksesi muualle. Lähde matkalle, jolla et ole ennen ollut, aloita uusi harrastus tai käy vaikka kävelyllä jossain , missä on kaunista ja saa mielesi levolliseksi. Ota vastaan uusi ystävä, jos sellainen eteesi tulee. Kun hän tietää tilanteesi, on hänen vastuullaan, jatkaako vai ei. Jos hän haluaa olla olkapää, anna hänen olla sitä. Ehkä hän on vastaavasti saanut apua joskus aikaisemmin. Nyt on hänen vuoronsa auttaa jotain toista, kun tietää, miltä ero tuntuu.

      • mulkutsev

        Kyllä pitää ihmetellä, miten voi kaivata ihmistä, joka jatkuvasti mitätöi toista. Jos asioita ei voi muuttaa, ne täytyy hyväksyä... kuten jonkun kusipään lähtökin. Silti sanoisin, että ei se jätettykään ole aina ihan syytön, vaikka näissä mielipiteissä näkyy niin olevan.
        Joo, olen eronnut ja jätetty, mutta voin myöntää, että mulkku olin minäkin... vaikken aluksi sitä myöntänytkään.
        Nyt on todellakin parempi elämä, kun vit....us on ohi. Me ei vaan käyty yhteen... väkisin vääntämistä ja paskaa 25v.
        Niskasta kiinni ja eteenpäin... siitä ei pääse kuin itkemällä ja myöntämällä tosiasiat.


    • Ida60

      eron kuuluu tehdä kipeää. Olisihan aika outoa, jos eron jälkeen et mitään tuntisi. Olet normaali, tunnet kipua. Olet fiksu, etsit helpotusta kipuusi. Se mitä erosta seuraa, riippuu siitä kuinka kypsä olet ihmisenä. Pystytkö näkemään kivun ja tuskan ohi. Jos kumppanisi edelleen on ajatuksissa, et juurikaan voi mitään sille. Minä ainakaan en pysty ajatuksiani ohjaamaan , että pystyisin päättämään mitä ajattelen . Ajatukset karkaa omille teilleen. Mutta voit tietysti tehdä elämästäsi niin hyvän kuin mahdollista. Jos jäät odottamaan, että jostain ilmaantuu prinssi/prinsessa, joka tekee sinut onnelliseksi, voi tulla aika pitkäksi. Sitä paitsi miksi jonkun pitäisi tehdä sinut onnelliseksi? Ei onnellisuuden tavoitteleminen ole väärin, mutta miksi jonkun muun pitäisi se sinulle tehdä. Uusi harrastus vie ajatukset uusille laduille. Tee jotain sellaista mistä tiedät, että et taatusti olisi tehnyt vanhassa parisuhteessa. Poimi ne hedelmät, jotka erosi tuottaa. Osa niistä on karvaita, mutta voi siellä olla myöskin upeita ja tuntemattomia makuja. Kaikkea hyvää Sinulle.

    • KokemuksiaOn

      Elämän jatkaminen ja että antaa ajan kulua, se on ainakin itselle auttanut. Ja se ettei anna liikaa valtaa ajatuksille..Siis ei jää tuleen makaamaan, kuten sanotaan.
      Toki sekin auttaisi, jos toinen kertoisi suoraan eron syyn(jos on jättävä osapuoli), mutta monet ihmiset vain ovat sellaisia surkeita vellihousuja, etteivät voi edes sanoa että miksi. Niin se vain on, olen ainakin omista asioistani huomannut sen.
      Laastarisuhdetta ei kannata ottaa, siitä tulee vain ongelmia. Kannattaa olla suosista sinkkuna eron jälkeen sen aikaa kun tarvitseekin. On se sitten pari kuukautta tai vuosi. Koska nuo nyt ei ole mitään kellokortti-juttuja, jokainen vaatii oman aikansa toipuakseen.

    • Otan osaa. Voimia surutyöhön. Suru ei lähde kuin suremalla. Kun menettää elämänkumppanin joko kuoleman tai eron kautta on aika surra. Ajan myötä surun luonne muuttuu ja se saa suitset. Kun kykenee päästämään lopulta irti menneestä, voi katsoa myös tulevaan.

    • Öyenssöyen

      Suurella osalla palstalaisia tuntuu olleen tutustumisvaiheessa jokin asia (prosessuaalisesti) pielessä. Oltu rakkauden huumassa, jolloin aivan arkipäiväisten asioiden suorittamista ei oltu riittävästi yhdessä tehty. Jos niissä jokin muka mättää ("en osaa tehdä hänen mielestään sitä oikein"), niin eikö se pitäisi jo tutustumisvaiheessa käydä selville?

    • arskajarane

      vat69 toimii hyvin listerinenä, eli juomalla niistä ylipääsee

    • IlimanOllunna

      Minnuu panettaa...!!!!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe