Venäjä on rangaistusruoska Suomelle

Venäjä on rangaistusruoska Suomelle

”Voi Assyriaa, minun vihani ruoskaa! Suuttumukseni sauva on sen kädessä. Sen minä lähetän tämän kelvottoman kansan kimppuun, tämän kansan kimppuun, joka on herättänyt vihani, ryöstämään ja saalistamaan, tallaamaan sitä kuin kujien lokaa. Mutta Assyria itse uskoo toisin, itse se ei ymmärrä tehtäväänsä. Sillä on mielessään vain hävitys ja halu tuhota kansa kansan jälkeen.” Jes. 10:5-7.

Jumala käytti aikansa suurvaltaa Assyriaa rangaistusruoskanaan pohjoista Israelia vastaan, joka oli langennut moniin synteihin, ennen muuta epäjumalanpalvontaan. Assyria ei tosin itse tajunnut olevansa Israelin Jumalan tuomion välikappaleena.

Samalla tavalla Jumala käytti vähän myöhemmin Babyloniaa rangaistusruoskanaan eteläistä Juudaa vastaan sen syntien tähden.

Samalla tavalla Jumala tulee käyttämään Venäjää rangaistusruoskanaan Suomea vastaan sen syntien takia.

Mutta kuten aikoinaan rangaistusruoskat Assyria ja Babylonia saivat oman tuomionsa ja romahtivat suurvaltoina, niin samalla tavalla Jumala tulee aikanaan tuomitsemaan myös rangaistusruoska Venäjän, joka lakkaa olemasta suurvalta.

55

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äsälpee

      Venäjä ei ole rangaistusruoska Suomelle sen syntien takia.Sitä paitsi tuollaista fraasia on eri tavoin käytetty jo melko pitkään.

    • Talvisodanhenki

      Kyllä suomea ruoskitaan täysin vastakkaiselta suunnalta. HERÄTYS! Lopettakaa näiden venäjällä vouhkoilujen kirjoittelu ja miettikää mistä kaikki viimeisinä vuosina suomeen valunut saasta on oikeasti peräisin? Lännestä!

      • Ne ruotsalaaset, pilaavat kaiken. Jeesuksenkin kuulemma keittivät erään kristinuskonharhaisen Börjen mukaa sopaksi.


      • Zhdun

        Venäjällä odotetaan asioihin muutosta, ja se tietää trolleille kovia aikoja.


    • özkxbzö

      Joo, kannattaa herätä nykyaikaan. Venäjä-uhkavouhkaajat ovat sitä ikäluokkaa, joka on joutunut kuuntelemaan sodassa olleen isänsä juttuja. En ole koskaan törmännyt nuoremmassa väessä vastaaviin. Toinen maailmansota on ollut aikoja sitten, eikä sen ajan olosuhteilla ole mitään tekemistä tämän hetken tilanteen kanssa.

      • mistäköhänjohtuu

        Karjala-takaisin-aihe ei myöskään näytä nuorempia "profeettoja" kovin kiinnostavan. Sattuneesta syystä...


      • Zhdun

        Karjala ei kuulu Venäjälle.


      • kannattaaherätätosiaan

        Maailman sivu nuorilla on ollut meneillään "nykyaika" . On itseasiassa hyvin vanhanaikaista edes mainita sanaa nykyaika. Se ei tuo mitään muutosta ihmisen todelliseen raadollisuuteen. Ihminen on ollut aina ihminen rotuineen , tapoineen , tunteineen ja järkeiyineen.

        Nykyajan höpöttäjät tuovat mieleen vanhan tarinan nykyhenkisestä nuoresta. Hän on 15 v monta askelta edellä vanhempiaan ja tieää, että kaikki muut ovat niin ihmeen viisaita vanhempia, paitsi omat vanhemmat. 30 v. hän on mielestään aivan eri planeetalta kuin omat vanhanaikaiset vanhemmat. Sitten hän saa lapsen , toisenkin jne. Elämän koko kirjo alkaa pikkuhiljaa raoittua, mutta hän tietää osaavansa kasvattaa lapsensa nykyaikaisiksi ja yhtä "viisaiksi" kuin itse ovat - paremmin kuin omat vanhempansa osasivat,

        Tämä aikuinen kyselee arkana 45 v. vanhemmiltaan mitenköhän oikein, kun on ongelmaa hieman tuon murrosiäisemme kanssa ja puolison kanssa ja töissä niin kuinkahan... No 55 hän vielä ehtii pyytää apuun vanhempiaan , jotta - muistatko, niin, mutta miten TE SELVISITTE ja kaksinkertainen lapsikatraskin kuin itselläni. Kaikki eivät enää ehdi sitäkään kunnianosoitusta vanhemmilleen..

        Maa, joka ei historiaansa tunne, elää historiansa uudelleen - tietämättömyyttään!


      • VenäjänVeriOrgiat

        Venäjällä on siis äärettömän huonot ajat edessään.

        Historiaa kirjoitellaan siellä uusiksi. Säälimättömän terrorin isä Lenin lojuu edelleen nekrofilien iloksi hautaamattomana pahuuden reliikkinä. Eniten venäläisiä tappanut Stalin on nostettu tappamishimoisten palvonnan kohteeksi.

        Venäjä on sairas maa.


      • Penleimon
        Zhdun kirjoitti:

        Karjala ei kuulu Venäjälle.

        Se kuuluukin otodoksikirkolle.


    • öffenstöffel

      Suomea ei enää ruoskita mistään suunnasta.Ne,ketkä muistavat vaaran vuodet ja YYA-Suomen muistavat myös sen,että silloin päätösvalta Suomen asioista oli Moskovassa.

      Kun Neuvostoliitto hajosi ja myös Suomesta tuli EU:n jäsenvaltio,niin nykyinen Suomi on itsenäisempi kuin koskaan aiemmin eikä Suomeen ole valunut mitään saastaa edes lännestä.

      Ilmeisesti tästä kuvitteellisesta syystä johtuen eräät odottelevat Venäjän ruoskan puhdistavan Suomen kapitalistien ilkitöiden kurjuudesta.Tämän suuntaista tuo Venäjä-uhkavouhkaajien ajatusmaailma on aina ollut.

      Ja kuten tuossa aiemmin jo todettiin,niin Karjala-takaisin aihe on jo ihan last season,joten Karjala takaisin-teemalla ei kannata pyrkiä edes kansanedustajaksi.

      • Zhdun

        Karjala takaisin! Tietysti!


      • Penleimon
        Zhdun kirjoitti:

        Karjala takaisin! Tietysti!

        Muttei luterilaisena


      • Zhdun kirjoitti:

        Karjala takaisin! Tietysti!

        Sinä ottaa takaisin sitten hhhhhhhhhhhhhhhhhh


    • tatarstan

      Luuleeko joku, että Suomi on joku maailmannapa, jota joku isompi valtio on "laitettu ruoskimaan"???
      Jo on suuret luulot. Eiköhän totuus Suomesta ole se, että olemme joku syrjäinen pikkukolkka, jossa asuu VAIN viitisen miljoonaa asukasta, monet hyvinkin uutteria ym ja yrittävät päästä vihreälle oksalle muiden maiden rinnalle.
      Olkaamme tyytyväisiä että yleensä saamme olla täällä kolkassa rauhassa, ainakin toistaiseksi, ellei nyt sitten sota uhkaa irakin ja somalian taholta, kun niistä maista jo on melkoiset määrät sotamiehiä saapunut.

    • saakoedeskysyä

      Ei suinkaan tässä nyt joku 40-luvulla kuollut (joka ei tajua olevansa kuollut) yritä puhua "profeetan" suulla???

    • äitykkä

      Venäjä pitää todella Suomen päättäjiä otteessaan.

      • dhtrr

        Et voi olla äitykkä koska et ole nainen, vaan mies. Psykopaattinen ja harhainen. Olet harvinaisen hyvin tiedetty maailmanmenoa palstalla ja kotopalstallasi natopalstalla missä haluat kaikkien kuolevan.


    • fdgrtrt

      Kun katsoo NL:n aikoja, ja eurooppaa... suhteellisesti katsottuna euroopassa (eurostoliitossa) eletään suurinpiirtein venäjän 30-40 lukua? Eurolla ("ruplalla") saat leivän. Eli tästä laskettuna 50-60 vuoden sisällä eurostoliitto hajoaa?
      Jotkut uskovat näkijät ovat nähneet näyn, että Hitler ikäänkuin nousee kuolleista, ja tulee menemän seuraavaksi venäjälle (mihin eurooppa on nyt pesiytynyt). Eli venäjästä on nyt tullut kuin eurooppa, ja eurostoliitosta Neuvostoliitto. Ja se, mitä Hitler sai aikaan euroopassa, oli vasta harjoittelua. Venäjällä uusi Hitler, jota on povattu (syrjäytetyn) Putinin tilalle, tulee saamaan 10 kertaa pahempaa aikaan...

      Voisiko tämä pitää paikkansa?

      Ne jotka tietävät, sanokaapa milloin NL:ssa sai 1 - 2 ruplalla leivän?

      • regrtgerr

        Vastausta odotellaan trollien seassa....


    • Jobinpostia
      8.8.2017 21:40

      Ilm.16:11. Biblia (1776). Ja pilkkasivat taivaan Jumalaa kipuinsa ja haavainsa tähden, ja ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi?

      --------------------------------------------------------------------------------------

      "...ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi? "

      ........

      Herran rauhaa ja armoa !
      ...................................................

      Johanneksen ilmestys 16

      10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
      11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

      ........

      JUMALA VAATII PARANNUSTA - SILLÄ - JOS EI PARANNUSTA TAPAHDU - NIIN...

      ONNETTOMUUS KOHTAA - NIITÄ PENSEITÄ - JOTKA ITSE ITSENSÄ KOROTTANEET...

      SAMAT - Raamatun - SÄÄNNÖT KAIKILLE...

      ........

      JEREMIA 23

      30. Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
      31. Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
      32. Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

      • Zhdun

        Ei näytä Venäjän tulevaisuus lainkaan valoisalta.


      • EI_TROLLI_vaan_TOTUUS

        Ei näytä --- ALOITTAJAN --- tulevaisuus lainkaan valoisalta...

        - JOS EI PARANNUSTA TAPAHDU -

        - SILLÄ -
        - ONNETTOMUUS KOHTAA -
        - NIITÄ PENSEITÄ -
        - JOTKA ITSE ITSENSÄ KOROTTANEET...


      • HöppänöidenParatiisi

        Venäjällä ei näytä menevän hyvin nytkään ja kun Venäjän tulevaisuuskin on höppänöiden käsissä, niin ennuste on erittäin huono.


      • EI_TROLLI_vaan_TOTUUS kirjoitti:

        Ei näytä --- ALOITTAJAN --- tulevaisuus lainkaan valoisalta...

        - JOS EI PARANNUSTA TAPAHDU -

        - SILLÄ -
        - ONNETTOMUUS KOHTAA -
        - NIITÄ PENSEITÄ -
        - JOTKA ITSE ITSENSÄ KOROTTANEET...

        "Venäjä on rangaistusruoska Suomelle"
        -------------------------------------------------

        Herran pelko on vankka varustus

        3. Tyhmä puhuu raippoja omaan selkäänsä, viisaan huulet ovat hänen vartijansa.

        6. Ylimielinen tavoittelee turhaan viisautta, ymmärtävälle tieto aukeaa.

        SANANLASKUT 14 ---> Viisas vai TYHMÄ ja YLIMIELINEN ?


      • EI_TROLLI_vaan_TOTUUS kirjoitti:

        "Venäjä on rangaistusruoska Suomelle"
        -------------------------------------------------

        Herran pelko on vankka varustus

        3. Tyhmä puhuu raippoja omaan selkäänsä, viisaan huulet ovat hänen vartijansa.

        6. Ylimielinen tavoittelee turhaan viisautta, ymmärtävälle tieto aukeaa.

        SANANLASKUT 14 ---> Viisas vai TYHMÄ ja YLIMIELINEN ?

        "Samalla tavalla Jumala tulee käyttämään Venäjää rangaistusruoskanaan Suomea vastaan sen syntien takia."
        -------------------------------------------------

        21. "Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.
        22. Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.
        23. Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?
        24. Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.
        25. Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta'.
        26. Kuinka kauan? Mitä on mielessä noilla profeetoilla, jotka ennustavat valhetta, ennustavat oman sydämensä petosta?
        27. Aikovatko he unillaan, joita he kertovat toinen toisellensa, saattaa minun kansani unhottamaan minun nimeni, niinkuin heidän isänsä ovat unhottaneet minun nimeni Baalin tähden?

        - JEREMIA 23


    • Talvisodanhenki

      Mitä sieniä tämän ketjun kirjoittajien (pää)koppaan on mahtanut tänäsyksynä eksyä?

    • itseitseänirankaisen

      Venäjä on,ja on aina ollut,rangaistusruoska vain itselleen.Tämä selviää kun viitsii perehtyä Venäjän historiaan.

    • Moppimies

      Venäjällä on tekemättä kommunistisen ajan rehellinen arviointi. Saksassa kolmannen valtakunnan rikokset oli pakko nostaa tarkasteluun hävityn sodan jälkeen.

      Neuvostoliitto kuului sodan voittajavaltioihin. Voitto pyhitti rikkomukset.

      Josefista on noussut venäläisille arvostettu johtaja, joka loi Neuvostoliiton suuruuden ja valloitti itäblokin.

      Tämä huomioiden on todellakin riski, että venäjä joutuu vielä kärsimään ja historia tietyiltä osin toistumaan.

    • Altavastaaja56

      Niin on. Googin , Venäjän armeija hyökkää liittolaisineen Israeliin, mutta Jumala antaakin Israelin voittaa ja Venäjän hyökkääjät haudataan Israeliin mm. HAMONAAN.

      GOOG hyökkää ensin Pohjolassa. Myös Suomeen. Goog hyökkää turvassa ja vailla
      ovensalpoja asuvan kansan kimppuun ja sehän merkitsee sitä, että Israel aivan lähiaikoina, mahdollisesti jo viikon päästä lauantaina 23.9.2017 aloittaa nopeat, tuhoisat ja lyhytaikaiset tyhjiöpommi- ja neutroniaseiskut Damaskokseen, Libanoniin ym. alueisiin, joista käsin Israel on uhattuna.

      Turvallisesti he asuvat, sanoo Herra, kun panen toimeen tuomiot kaikille heidän nsapureilleen.

      Tasan 9 kk sitten 23.9.2017 lukien eli joulukuun 23 p viime vuonna YK: ssa tehtiin päätöslauselma, jota USA; kaan ei vetollaan kumonnut ja siinä kehotetaan Iaraelia rakentamaan uudisrakentaminen Gazan ym. alueilla. Mutta Jumalan käsikirjoitus ei mene niin ja nyt on jälleen juutalaisten riemuvuosi, jolloin maan omistusoikeus palautetaan oikeille omistajille. Jumala on pyhä ja sitä eivät suomalaisetkaan halua edes ymmärtää.
      Jeesus, armahda meitä!

      • aikatauluakatsoen

        Ja milloin tämä riemuvuosi päättyyy? 2018? Syksyllä?


      • Altavastaaja56

        Nyt on juutalaisten riemuvuosi. 50- vuotta sitten 1967 Israel valtasi kesäkuun 6:n päivän sodassa Siinain, Jerusalemin ja Länsirannan.

        Jos tuo mainittu tähtiasetelma on Ilm. 12 luvussa mainittu suuri merkki taivaalla ja kun 23.9.2017, siis viikon kuluttua, Jupiter, Messiaan tähti, tulee ulos neitsyen tähtikuvion jalkojen välistä
        ( aamulla n. klo 8 ) jossa se " kohdun " kohdalla on liikkunut ylös ja alas 23.12.2016 lukien eli päivästä, jolloin YK eli kaikki kansakunnat tekivät päätöslauselman Israelin uudisrakentamista vastaan, se voi tarkoittaa, että Israel iskee rajusti ja mm

        Jesaja:
        17:1 Ennustus Damaskosta. Katso, Damasko poistetaan kaupunkien luvusta ja luhistuu raunioiksi


    • rtrreee

      "Mutta mitä 23.9. tuleekaan tapahtumaan. Ilm 12 alkuluvuissa mainittu vaimo synnyttää. Tämä on suuri merkki taivaalla. Naisen vaatteena aurinko, jalkojen alla kuu ja päässä seppeleenä 12 tähteä.
      Israelin yläpuolella neitsyen ja leijonan tähtikuviossa on 23.9.2017 asetelma, joka voi olla kerran 7000: ssa vuodessa, eli aurinko on neitsyen vierellä, kuu jalkojen alla, leijonan tähdistöön luuluu 9 tähteä, mutta Merkurius, Mars ja Venus ovat silloin konjunktiossa eli neitseen pään yläpuolella on 23.9.17 yhteensä 12 tähteä. 23.12.2016 Jupiter asettui neitsyen " kohdun " kohdalle ja tulee ulos jalkojen välistä 23.9.17. Ajattelepa miten "raskaus" alkoi, kun juuri 23.12.2016 YK teki päätöksen, jota USA ei kumonnut veto- oikeudellaan ja siinähän vaaditaan Israelia lopettamaan uudisrakentaminen . Voi voi!... Joosuan aikana 7 kansaa vihittiin tuhon omaksi. Ne olivat maalla, jonka Jumala oli luvannut Abeahamin jälkeläisille."

      Mikä juttu tämä olikaan?

      • Altavastaaja56

        Lue vastaus ylempää


      • KTS--

        Tietenkin Israelin on lopetettava rakentaminen toisten alueille.
        Se on perusjuttu! Jopa Trump on varoittanut moisesta hölmöilystä.


      • Altavastaaja56

        Mutta eihän Trumpilta kysytä. Jumala lupasi Kanaanin maan Abrahamille ja hänen jälkekäisilleen ikuisiksi ajoiksi. Jo Joosuan aikana 7 kansaa vihittiin tuhon omaksi. Pois edestä. Niin käy kohta uudelleen. Venäjänkin armeija haudataan lopulta Israeliin. Jumala on pyhä eikä YK voi estää Israelin laajenemista.


      • KTS--
        Altavastaaja56 kirjoitti:

        Mutta eihän Trumpilta kysytä. Jumala lupasi Kanaanin maan Abrahamille ja hänen jälkekäisilleen ikuisiksi ajoiksi. Jo Joosuan aikana 7 kansaa vihittiin tuhon omaksi. Pois edestä. Niin käy kohta uudelleen. Venäjänkin armeija haudataan lopulta Israeliin. Jumala on pyhä eikä YK voi estää Israelin laajenemista.

        Jumala ei sallinut Jeesuksen aikanakaan sitä, että Israel sortaisi muita kansoja. Eikä salli nytkään!

        Kun Jeesus saapui maailmaan, osa israelilaisista, varsinkin sen johtajat ja uskonnolliset piirit olivat vaipuneet eräänlaiseen rodullisen ylemmyyden tunteeseen. Tämä ilmiö oli havaittavissa jo Jeremian aikana, kun Jeremia varoitti kansaa synnin tuomioista. Hänet heitettiin kaivoon, koska "eihän Jumala nyt omaa jengiään, valittua kansaa huonosti kohtele. Kyllä me saadaan tehä ihan mitä me lystätään". He unohtivat, että valinta oli ehdollinen eikä suinkaan perustunut syntyperään, vaan sydämen asenteeseen:

        2.Moos
        19:5 JOS te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.

        5. Moos
        11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
        11:27 siunauksen, JOS te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
        11:28 mutta kirouksen, JOS te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa

        Jeesuksen aikana tilanne oli sama ja Jeesuksen tarkoituksena olikin hakata maahan kaikki rodullinen shovinismi:

        Matteuksen evankeliumi:
        3:9 älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.

        Hän tahtoi osoittaa, kuinka halveksitut pakanakansatkin olivat monasti moraalisesti parempia ja lähempänä Jumalaa kuin ns. "valittu kansa".

        Luukkaan evankeliumi:
        10:33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
        17:16 ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen.

        Matteus
        8:8 Mutta sadanpäämies vastasi ja sanoi: "Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee.
        8:10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
        8:11 Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
        8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

        Matteus
        21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        Paavali tähdensi samaa asiaa:
        Room.
        2:11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.
        2:12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;

        Jopa kovakalloinen Pietari oivalsi asian lopulta:

        Ap.teot
        10:34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee
        vanhurskautta, on hänelle otollinen.


    • ettätälleen

      Venäjä on rangaistusruoska vain sellaisille joilla on vilkas uskonnollinen mielikuvitus.

    • Väkevääaikaa

      Ei saatana. Nyt on hienovaraisempaa eksytys. Hengen menetystä ei pidä pelätä.

    • propagandisti

      Vai on Venäjä rangaistusruoska Suomelle? Tällaisessa kuvitelmassa toistuu se vanha totuus eli mitä suurempi vale ja mitä useammin sitä toistetaan,niin sitä helpommin siihen uskotaan.Näitä seikkoja hyödynsi 1900-luvun mestarillisimpana puhujana pidetty Adolf Hitler.

    • Rakkaat Jumalan Lapset ! --- (11.06.2017 07:40)

      VENÄJÄN suunnalta uhkaava vaara on pelkästään PELOTTELUA . . .

      . . . SIIS --- Jumalan JOHDATUS PARANNUKSEN TEKOON . . . !
      . . . ................................................................................................. . . .

      Jeesus_valitsi_tekstin
      18.2.2017 17:14

      Rakkaat Jumalan Lapset !

      Tämä on - SE - virallinen . . . pelottelu NÄKY . . . !

      » . . . Jukka Rokka: Järkyttävä näky aamulla 16.03.2001 . . . »
      . . . . .......................................................................................... . . . .

      Järkyttävä näky . . . Tehkää parannus synneistänne . . . !
      https://suomiprofetiassa.wordpress.com/jukka-rokka-jarkyttava-naky-aamulla-16-03-2001/

      AJANKOHTAINEN - LAINAUS - tekstistä . . .

      ”Varoita kansaasi, sillä apu ei tule sieltä, mistä kansasi uskoo sen tulevan. Ellei Suomen kansa tee totista parannusta, se joutuu jälleen kokemaan kuoleman kauhut. Apua ei tule Idästä eikä Lännestä, vaan yksin Minulta, sanoo Herra. Kääntykää kansana Minun puoleeni… Minä vapautan teidät tästä nyt uhkaavasta vaarasta…! Tehkää parannus synneistänne. Minä annan anteeksi, Minä pelastan, Minä parannan haavat, Minä täytän kansani Pyhän Hengen voimalla ja kirkkaudella. Katso, minä tulen pian – pikemmin kuin luulettekaan – sanoo Herra.”
      . . . . .

      NÄKY ja Jumalan SANOMA --- jakautuu VIITEEN OSAAN sisältäen myös lupauksen ARMOSTA sekä Pyhän Hengen VOIMASTA.
      Raamatussa NUMERO 5 on ARMON luku !

      ◾ NÄKY KUVAUS --- Järkyttävä näky Venäjän hyökkäyksestä.

      ◾ VAROITUS --- ...apu ei tule sieltä, mistä kansasi uskoo sen tulevan.

      ◾ VAATIMUS PARANNUKSEEN --- Tehkää parannus synneistänne.

      ◾ LUPAUS ARMOSTA --- Minä vapautan teidät tästä nyt uhkaavasta vaarasta…!

      ◾ LUPAUS --- Minä täytän kansani Pyhän Hengen voimalla ja kirkkaudella.
      . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

      Jumala on TOTEUTTANUT LUPAUKSENSA . . .

      . . . Minä vapautan teidät tästä nyt uhkaavasta vaarasta . . . !
      . . . ............................................................................................... . . .

      Kaikkivaltias Jumala on --- VAPAUTTANUT --- Suomen - JO - Syksyllä 2016 . . .

      Seuraavaksi . . .

      Miksi ja milloin - Jumala on --- VAPAUTTANUT --- Suomen ?
      .
      . . .
      . . . . .
      PSALMI 19:8-12 ---> Herran PELKO on puhdas - SE - pysyy iäti
      . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

      »Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
      Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.

      Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.

      Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
      Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka. »
      . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

      Jumala SANOO . . .

      . . . JOS --- Herran PELKO on puhdas - SE - VAPAUTTAA kaikesta PELOSTA . . . ;)

      . . . PELKO on - SIIS - rangaistus siitä, että . . .

      . . . Jumalan RAKKAUS ei ole vielä TÄYDELLISTÄ . . . !

      --------------------------------------------------------------------------------
      PYRKIKÄÄ TÄYDELLISEEN RAKKAUTEEN - niin - ette PELKÄÄ Venäjää --- vaan olette VAPAAT - ja - PUHTAAT kaikesta PELOSTA !!!
      --------------------------------------------------------------------------------

      Jumala on rakkaus . . .

      . . . Rakkaus tekee kaiken täydelliseksi . . . !

      . . . Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. . . . !
      .
      . . .
      . . . . . »Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon.»
      . . . . . . ........................................................................................................................... . . .
      . . .
      .
      Ensimmäinen Johanneksen kirje, 1. Joh. 4:17-18 ---> Rakkaudessa ei ole pelkoa

      » Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa. »
      . . . . . . . .

      Evankeliumi Luukkaan mukaan 12
      Luuk. 12: 4-5 ---> Peloton tunnustautuminen Kristuksen omaksi

      » Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.

      Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää. »
      . . . . . . .
      .
      . . .
      . . . . . Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

      Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
      Siunausta ja Herran rauhaa !

    • Anonyymi

      Niin vaikka Jumala loi ja sääti kansat niin Israelin 10 heimon kohtalo osoittaa että jopa kokonainen kansa voidaan repiä juuriltaan.
      Jumalan tuomiot ovat tutkimattomat. Jos toteutuu Jehovan sana on se lempein tie loppujen lopuksi . 200 vuotta ahdingoa, jossa ainoa rukous: Päästä meidät pahasta! Ja sitten Egyptin 10 vitsauksen kaltaiset vitsaukset.
      Tämä kaikki millä Jehova on uhannut on epäilemättä paras ja lempein tie.

      200 vuotta ahdingoa. En tiedä voiko edes Imaami Mahdin tulo mitenkään helpotusta tuoda tilanteeseen. Tuskinpa. Suomen sisällä on voimia, jotka ajavat koko Euroopan tuhoa Babylonin porttona. Sekin on otettava huomioon. Nuo saavat aikaan tuhon hekin Assyrian avulla.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/duuman-puheenjohtaja-venaja-vetaytyy-ydinkoesopimuksesta/8800670#gs.72irk7

      Venäjä vetäytyy ydinkoesopimuksesta – käsittämätön äänestystulos duumassa

      JULKAISTU 17.10.2023 08:14 (PÄIVITETTY 3 TUNTIA SITTEN)

      Venäjä vetää pois ratifiointinsa kaikki ydinkokeet kaikkialla kieltävästä kansainvälisestä sopimuksesta.

      Venäjän parlamentin alahuone eli duuma on hyväksynyt ratifioinnin peruuttamisen ensimmäisessä käsittelyssä äänin 412–0, ilman tyhjiä ääniä, kerrotaan duuman verkkosivuilla.

      Vaikka Venäjä peruuttaa ratifioinnin, se on sanonut pysyvänsä sopimuksen allekirjoittajana ja jatkavansa tietojen toimittamista maailmanlaajuiselle valvontajärjestelmälle, joka varoittaa kaikista ydinkokeista maailmalla.

      Duuman puheenjohtaja vetosi venäläisten turvallisuuteen

      Lakialoite tehtiin duuman puheenjohtajan Vjatsheslav Volodinin aloitteesta. Volodin on väittänyt päätöksen taustalla olleen Venäjän harmistuksen siitä, ettei Yhdysvallat ole ratifioinut kyseistä sopimusta.

      Hän myös vihjaili, että Venäjä voi mennä tätäkin pidemmälle.

      – Äänestystuloksemme on vastaus (Yhdysvaltain) ulkoministeriölle. Mitä me teemme seuraavaksi (eli) jäämmekö sopimuksen osapuoleksi vai emme, sitä emme aio heille kertoa. Meidän tulee ajatella maailmanlaajuista turvallisuutta, kansalaistemme turvallisuutta sekä toimia heidän puolestaan, Volodin sanoi Guardianin mukaan.

      Yhdysvallat on allekirjoittanut sopimuksen vuonna 1996, mutta jättänyt sen ratifioimatta. Sopimuksen samana vuonna allekirjoittanut Venäjä sitä vastoin ratifioi sopimuksen kesäkuussa 2000, ilmenee YK:n verkkosivuilta. Myöskään Kiina ei ole sopimusta vielä ratifioinut.

      Putin vihjannut ydinkokeiden mahdollisuudesta
      Kremlin tiedottaja Dmitri Peskov on aiemmin vakuuttanut toimittajille, ettei ratifioimisen vetämistä takaisin tule lukea ilmoituksena aikeista tehdä ydinkokeita vaan saavuttaa "yhteinen nimittäjä Yhdysvaltojen kanssa" eli päästä tasoihin.

      Venäjän presidentti Vladimir Putin on kuitenkin äskettäin vihjannut ydinkokeiden mahdollisuudesta.

      – Yleensä asiantuntijat sanovat, että otettaessa käyttöön uusi ase on varmistettava, että erikoiskärki toimii virheettömästi, Putin sanoi lokakuun alussa uutistoimisto Reutersin mukaan.

      Onko tässä vipuvarsi painostamiseen?
      Ulkopoliittisen instituutin johtava tutkija Matti Pesu arvioi STT:lle, että Venäjän nyt tekemä päätös ei tullut yllätyksenä.

      – Tässä on ollut aika pitkä linja, jossa Venäjä on systemaattisesti hankkiutunut eroon keskeisistä ydinaseita rajoittavista sopimuksista. Tuota taustaa vasten tämä päätös ei ollut yllätys.

      Pesun mukaan Venäjä haluaa horjuttaa (ydinasesektorin) sopimusverkostoa ja yrittää käyttää ydinkoesopimusta vipuvartena.

      – Mutta on aivan eri kysymys, kuinka tehokas vipuvarsi on. Länsi ei ole myöntynyt Venäjän painostukseen, samoin länsi on ylittänyt jo aika monta Venäjän niin kutsuttua punaista viivaa.

      Pesu katsoo, että ydinkokeet kieltävä sopimus ei ole sopimuksena yhtä merkittävä kuin ydinaseisiin niin ikään liittyvä uusi Start-sopimus.

      – Silti ratifioinnin peruutuksen myötä herää kysymys, onko Venäjällä intressejä alkaa tehdä pitkän tauon jälkeen ydinasetestejä. On spekuloitu sillä mahdollisuudella, että osana Venäjän painostuspolitiikkaa se saattaisi olla valmis testaamaan fyysisesti ydinasetta.

      Pesun mukaan nyt tulleen päätöksen taustalla on joka tapauksessa se, että Venäjä halua luoda epävarmuutta.

      – Venäjällä ei ole kovin monia keinoja painostaa laajempaa länttä tai Yhdysvaltoja, mutta ydinasealue on sellainen. Yhdysvallatkin on halunnut pitää ydinaseiden ympärillä yllä jonkinlaista dialogia. Moskovassa ehkä katsotaan, että nyt tehty päätös "satuttaa" länttä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.is.fi/viihde/art-2000009919728.html

      Yhdysvaltalais­koomikko sai sauna­vitsillään suomalaiset raivon valtaan – kommentti­kentässä kuohuu

      Yhdysvaltalaiskoomikko Jim Gaffigan iski vitseissään suomalaisten pyhimpään paikkaan, saunaan. Suomalaiset eivät nauraneet.

      Jim Gaffiganin Facebook-videota on katsottu lähes 300 000 kertaa.

      13.10. 20:55
      YHDYSVALTALAINEN Jim Gaffigan vitsaili suomalaisten kustannuksella, mikä sai monet raivon valtaan. Video, jossa Gaffigan pilkkaa suomalaisia, on jaettu Gaffiganin Facebook-sivuille syyskuussa.

      – Suomalaiset saunat ovat oma lajinsa, Gaffigan kirjoittaa videon kuvatekstissä englanniksi.

      Vitsissään hän toden totta iskee suoraan suomalaisten pyhimpään paikkaan, saunaan.

      – Suomessa, jossa saunat keksittiin, rentoudutaan juomalla siellä vodkaa.

      – Se saattaa selittää, miksi emme ole koskaan lukeneet esimerkiksi suomalaista kirjallisuutta, Gaffigan lisää saaden yleisönsä nauramaan.

      Sitten Gaffigan kommentoi sauna-sanan ääntämistä. Amerikkalaisittain Gaffigan itse ääntää saunan vapaasti muotoiltuna ”saownah”.

      – Suomalaiset sanovat ”sauna”, koska he ovat niin kännissä, Gaffigan vitsailee.

      Sen jälkeen Gaffigan pilkkaa suomalaisia esittäen humalaista, joka kutsuu muita saunomaan ja juomaan alkoholia. Hän pohtii, mitä kaikkea suomalaiset saunassa humalapäissään keksivätkään.

      Jim Gaffigan on 57-vuotias yhdysvaltalaiskoomikko

      SUOMALAISIA ja monia muita kommentoijia Gaffiganin vitsit eivät naurata. Kommentteja on kertynyt runsaasti viimeisen viikon aikana.

      – Toivon, että tutkisit ajan kanssa Suomea, suomalaista kulttuuria ja suomalaisten tekemiä asioita maailmalle. Suomalaisessa kulttuurissa on useita hulvattomia aiheita, jotka oikeasti pitävät paikkansa. Vain saunasta keksisi kokonaiselle tunnille vitsejä, eräs vinkkaa.

      – Kukaan ei äännä saunaa kuten ”sawna”, elleivät he puhu englantia, suomalaisniminen kommentoija sanoo.

      – On aina hauskaa, kun amerikkalainen yrittää kertoa suomalaiselle, kuinka suomenkielinen sana äännetään. Kohta hän kertoo ruotsalaisille, että nämä ääntävät Ikean väärin, yksi nauraa kommenteissa.

      – Suomalaisiin korviini vitsisi ovat huonoimpia, mitä olen koskaan kuullut. Aihe on niin kulutettu ja stereotyyppinen. Jos haluat menestyä, keksi jotain uutta, eräs suomalainen kommentoi englanniksi.

      – Et selvästikään ole koskaan ollut suomalaisessa saunassa. Ja mitä luulet, kuka tietää saunan ääntämisen oikein?

      – Sanotaan, että vitsi on hyvä, jos siinä on puolet totuutta. Tämä tyyppi ei yllä edes viiteen prosenttiin totuudesta, yksi suomalaisniminen kommentoija sanoo englanniksi.

      Useat kommentoijat syyttävät Gaffigania vääristä faktoista ja vitsejä pidetään vanhanaikaisina ja huonoina. Moni suomalainen kommentoi, ettei juo saunassa lainkaan alkoholia ja jos joisi, ei se ainakaan olisi vodkaa.

      Videota on torstaihin 12. lokakuuta mennessä katsottu lähes 300 000 kertaa. Sillä on lähes 6 000 tykkäystä.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/07/05/puolustusvoimat-nihkeana-ylikersantin-pride-marssista-emme-nae-suotavana-etta

      JULKAISTU 05.07.2016

      Puolustusvoimat nihkeänä ylikersantin Pride-marssista: Emme näe suotavana, että sotilaspuvussa esiinnytään vastaavanlaisissa tilaisuuksissa

      Suomen puolustusvoimat eivät tue sotilaspuvun käyttöä Pride-kulkueessa. Ruotsissa sen sijaan sekä puolustusvoimat että poliisi osallistuvat virallisina tahoina kulkueeseen.

      ------------

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/07/07/puolustusvoimat-muutti-pride-kantaansa-ylikersantti-pylvanainen-suomen

      Puolustusvoimat muutti Pride-kantaansa – Ylikersantti Pylvänäinen: Suomen armeijalla on yhä parannettavaa HLBTI-asioissa

      JULKAISTU 07.07.2016

      Puolustusvoimien viestintäjohtaja Jan Endströmin mukaan Pride-kulkueeseen osallistuminen virkapuvussa on jokaisen omassa harkinnassa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10257961

      Seksiä rintamalla (myös heteroilla) - sotaveteraani muistelee

      "Sodan jälkeen tuli usein kadulla vastaan miehiä, joilla oli vaimot ja lapset ympärillään. Samoja miehiä, joiden kanssa oltiin sodan aikana oltu seksihommissa. Kun sodan aikana ei ollut naisia saatavilla, nämä aviomiehet ja isät olivat hakeneet iloja meikäläisten maisemista. Mehän mentiin ulos, että saatais naida. Niissä oloissa sitä oletti, että monet olisivat olleet homoja, mutta sitten sodan jälkeen sitä oikein todella yllättyi, miten paljon heteroita niissä olikin."

      -- Touko Laaksonen / Tom of Finland

      Miesrakkaus sota-aikaan rintamilla ja vapaa-ajoilla

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12068110

      Touko Laaksonen eli Suomen tunnetuin sotaveteraani, taiteilijanimeltään Tom of Finland kertoo näillä kulttuurihistoriallisesti arvokkailla tallenteilla mitä sota oli ja miten miehet rakastelivat toistensa kanssa niin rintamilla kuin vapaallakin:

      http://ranneliike.net/teema/homo-suomi-sodassa?aid=2212

      Homoseksuaalisuus sodassa

      Tom of Finland säätiön puheenjohtaja kertoo kyseisestä taiteilijasta.

      http://www.youtube.com/watch?v=D8KdpUZJ3zg

      Kohdassa 3:50 mies kertoo "Tom of Finlandin" harrastaneen ensimmäisen kerran seksiä miehen kanssa sota-aikana... eli sitä siis todellakin tapahtui.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/6782424

    • Anonyymi

      https://www.city.fi/suhteet/100 vuotta ulos kaapista/632

      18.10.2002 00:00

      100 vuotta ulos kaapista Kuinka epänormaalista tuli normaalia.

      arisuhdelaki hyväksyttiin vuosi sitten. Sen yhteydessä homoista ja homoudesta puhuttiin kyllästymiseen asti. Sata tai viisikymmentä vuotta sitten kukaan ei sanonut homoista mitään, ei ainakaan mitään hyvää. City esittelee Suomen homohistorian sortovuosista bailubuumiin.

      1889 Homoudesta tulee rikos

      Homoseksuaaliset teot säädetään rikoslaissa rangaistaviksi. Aiemmin laissa on Sodoman synneistä mainittu erikseen vain eläimiin sekaantuminen.

      1897 Itsetyydytyksestä kurja kuolema

      Homojen huvit vähenevät entisestään: kotilääkärikirjan mukaan itsetyydytyskin johtaa näön heikkenemiseen, ymmärryksen tylsistymiseen, kaatumatautiin ja ennenaikaiseen, kurjaan kuolemaan.

      1930 Homo-ravintoloita Espalla

      Pohjois- ja Eteläesplanadeilla on monia ”miehimysten” suosimia ravintoloita, muun muassa Svenska Teaternia vastapäätä sijaitseva Catania. Iltakävelyllä käydään Esplanadien lisäksi Mannerheimintiellä tai Tähtitorninmäellä.

      1932 Tanskan malli

      Ollako vai eikö olla? kyseli Tanskan prinssi Hamlet muinoin. Tragediat vähenevät ja jokaisen on helpompaa olla mikä on, kun Tanska sallii homoseksuaaliset teot.

      1939 Rintamalla ei naisia näy

      Talvisota alkaa. Rintamalla monet heterotkin saavat kokemuksia miesten välisestä ystävyydestä. Homomies muistelee: ”Olin ainoa jolla oli huopa. Minulla olikin menekkiä sen ansiosta, koska jokainen halusi olla lämpimässä. Ollessani kerran vieraassa korsussa huopineni kysyin ääneen, kenen viereen voin tulla. Moni huusi minun, minun. Olin kuitenkin jo katsonut, mihin halusin mennä ja odotin kutsua. Ja tulihan se sieltä.”

      1944 Ruotsalaiset leimataan homoiksi

      Sodanjälkeinen Suomi palaa perhe-elämään. ”Sodan jälkeen tuli usein kadulla vastaan miehiä, joilla oli vaimot ja lapset ympärillään. Samoja miehiä, joiden kanssa oltiin sodan aikana oltu seksihommissa”, muistelee Tom of Finland. ”Kun silloin sodan aikana ei ollut naisia saatavilla, nämä aviomiehet ja isät olivat hakeneet iloja meikäläisten maisemista.”
      Ruotsissa homoseksuaalisuus muutetaan lailliseksi ja homokulttuurista tulee entistä näkyvämpää. Sodan jälkeen ja 1950-luvulla Suomi vähitellen ulkoistaa kiusallisen homouden Ruotsiin. Sotaa vältelleet ruotsalaiset onkin helppo leimata ”hinteiksi” saksasta tulevalla sanalla.

      1948 Homoviittauksia Suomi-filmissä

      Valentin Vaalan elokuvassa Ihmisiä suviyössä esiintyy tukkipoika Nokia. Martti Katajiston esittämä roolihahmo on tiettävästi ensimmäinen homo suomalaisessa elokuvassa.

      1951 Kalle varoittaa nuorisoa

      Ajanvietelehti Kalle julkaisee homoja käsittelevän juttusarjan ”Inhottu, halveksittu ja paljon puhuttu kolmas sukupuoli”. Ruotsalaisten homoskandaalien innoittama artikkeli tuo esille myös homojen näkemyksiä. Päätoimittaja Pekka Kotkavuoren mukaan tavoitteena on kuitenkin ”varoittaa nuorisoa yhteiskunnasta piilevästä homoseksualismin vaarasta” ja estää suomalaisia miehiä ”luisumasta tämän sairauden ja epänormaalisuuden pauloihin”.
      Kalle julkaisee myös pääkaupungin poliisin pidätys- ja epäilytilaston joulukuulta 1950 ja tammikuulta 1951. Siihen on kirjattu ansiokkaasti ammattiryhmittäin 66 miestä, jotka olivat esiintyneet siten, että heitä on aihetta epäillä homoseksuaalisista teoista.

      • Anonyymi

        1970 Ensimmäiset pride-kulkueet

        New Yorkissa ja Los Angelesissa järjestetään ensimmäiset gay pride -kulkueet Stonewallin vuosipäivänä.

        1971 Luvallista mutta sairaalloista

        Homoseksuaaliset teot kieltävä rikoslain pykälä kumotaan. “Ilmiön poikkeavuus ja sairaalloisuus” täytyy kuitenkin tehdä kaikille selväksi. Kirkon ja korkeimman oikeuden painostuksesta eduskunta lisääkin lakiin kehotuskiellon, joka kieltää julkisen kehottamisen kahden samaa sukupuolta olevan henkilön väliseen haureuteen. Pykälän vuoksi televisiossa ei voida näyttää ohjelmia, jotka antaisivat homoseksuaalisuudesta myönteisen kuvan.

        1974 Seta aloittaa

        Seta perustetaan. Yksi sen perustajista, seurakunnan nuorisotyöntekijä Seppo Kivistö erotetaan virastaan. SAK:n juristi Tarja Halonen puhuu Setan ensimmäisessä julkisessa paneelikeskustelussa. Suomessa järjestetään ensimmäinen pride-kulkue.

        1979 Kahdenlaista lumppushow’ta

        Drag-kuume leviää Suomeen. Ilta-Sanomat kirjoittaa: ”Drag- eli lumppushown paras puoli oli siinä, että estottomasti saa kurkkia mitä näkyy. Ja kuinka se sinne on laitettu ja saatu pysymään.” Lihakauppias Raimo Liukkonen nousee drag-tähdeksi.
        Toisenlaisessa lumppushow’ssa, saippusarja Dallasissa, J.R. on innoissaan. Lucy Ewing kihlautuu Kit Mainwaring -nimisen nuorukaisen kanssa. Avioliitto kariutuu, kun Kit paljastuu homoseksuaaliksi.

        1980 Halosesta Setan puheenjohtaja

        Kansanedustaja Tarja Halonen valitaan Setan puheenjohtajaksi.

        1981 Homojen ihmeparantuminen

        Suomessa koetaan ihmeparantuminen. Kymmenettuhannet ihmiset tulevat terveiksi, kun sosiaalihallitus poistaa homoseksuaalisuuden virallisesta tautiluokituksesta. Suomi on viimeinen Pohjoismaa, jossa homoseksuaalisuus lakkaa olemasta sairaus.

        1983 Aids-paniikki iskee Suomeen

        Suomen ensimmäinen aids-tapaus löytyy. Aidsin pelko kasvaa hysteeriseksi, kun iltapäivälehdet julkaisevat sensaatiolööppejä ”tarttuvasta homosyövästä” ja ”homorutosta”. Setan ikkunat kivitetään rikki ja monet homot saavat tappouhkauksia.

        1984 Ensimmäinen homoravintola avataan

        Ensimmäinen pelkästään homoille tarkoitettu ravintola, Gambrini, avataan Iso Roballe. Ravintolaan pääsee huomaamattomasti sisäpihan kautta.

        1992 Don’t Tell Mama ja H2O

        Ravintola Don’t Tell Mama avataan Annankadulla. Uusi avoimuuden aika alkaa, kun homodiskoon jonotetaan kadulla. Eerikinkadulla avataan H2O (nykyinen Con Hombres), joka pystyttää kadulle suositun terassin.

        1994 Lisää baareja

        Lesbojen suosima Nalle Pub avaa ovensa Kalliossa ja Café Escale Kampissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1970 Ensimmäiset pride-kulkueet

        New Yorkissa ja Los Angelesissa järjestetään ensimmäiset gay pride -kulkueet Stonewallin vuosipäivänä.

        1971 Luvallista mutta sairaalloista

        Homoseksuaaliset teot kieltävä rikoslain pykälä kumotaan. “Ilmiön poikkeavuus ja sairaalloisuus” täytyy kuitenkin tehdä kaikille selväksi. Kirkon ja korkeimman oikeuden painostuksesta eduskunta lisääkin lakiin kehotuskiellon, joka kieltää julkisen kehottamisen kahden samaa sukupuolta olevan henkilön väliseen haureuteen. Pykälän vuoksi televisiossa ei voida näyttää ohjelmia, jotka antaisivat homoseksuaalisuudesta myönteisen kuvan.

        1974 Seta aloittaa

        Seta perustetaan. Yksi sen perustajista, seurakunnan nuorisotyöntekijä Seppo Kivistö erotetaan virastaan. SAK:n juristi Tarja Halonen puhuu Setan ensimmäisessä julkisessa paneelikeskustelussa. Suomessa järjestetään ensimmäinen pride-kulkue.

        1979 Kahdenlaista lumppushow’ta

        Drag-kuume leviää Suomeen. Ilta-Sanomat kirjoittaa: ”Drag- eli lumppushown paras puoli oli siinä, että estottomasti saa kurkkia mitä näkyy. Ja kuinka se sinne on laitettu ja saatu pysymään.” Lihakauppias Raimo Liukkonen nousee drag-tähdeksi.
        Toisenlaisessa lumppushow’ssa, saippusarja Dallasissa, J.R. on innoissaan. Lucy Ewing kihlautuu Kit Mainwaring -nimisen nuorukaisen kanssa. Avioliitto kariutuu, kun Kit paljastuu homoseksuaaliksi.

        1980 Halosesta Setan puheenjohtaja

        Kansanedustaja Tarja Halonen valitaan Setan puheenjohtajaksi.

        1981 Homojen ihmeparantuminen

        Suomessa koetaan ihmeparantuminen. Kymmenettuhannet ihmiset tulevat terveiksi, kun sosiaalihallitus poistaa homoseksuaalisuuden virallisesta tautiluokituksesta. Suomi on viimeinen Pohjoismaa, jossa homoseksuaalisuus lakkaa olemasta sairaus.

        1983 Aids-paniikki iskee Suomeen

        Suomen ensimmäinen aids-tapaus löytyy. Aidsin pelko kasvaa hysteeriseksi, kun iltapäivälehdet julkaisevat sensaatiolööppejä ”tarttuvasta homosyövästä” ja ”homorutosta”. Setan ikkunat kivitetään rikki ja monet homot saavat tappouhkauksia.

        1984 Ensimmäinen homoravintola avataan

        Ensimmäinen pelkästään homoille tarkoitettu ravintola, Gambrini, avataan Iso Roballe. Ravintolaan pääsee huomaamattomasti sisäpihan kautta.

        1992 Don’t Tell Mama ja H2O

        Ravintola Don’t Tell Mama avataan Annankadulla. Uusi avoimuuden aika alkaa, kun homodiskoon jonotetaan kadulla. Eerikinkadulla avataan H2O (nykyinen Con Hombres), joka pystyttää kadulle suositun terassin.

        1994 Lisää baareja

        Lesbojen suosima Nalle Pub avaa ovensa Kalliossa ja Café Escale Kampissa.

        1996 Eva Dahlgren naimisiin

        Ruotsalainen rock-tähti Eva Dahlgren menee naimisiin Efva Attlingin kanssa. Tapahtuma käynnistää Suomessa keskustelun homoliitoista.
        Heteroystävällinen homoravintola Lost & Found avataan.

        1997 Miss Drag Queen -kisat

        Suomen ensimmäinen virallinen Drag Queen -kilpailu järjestetään ravintola Don’t Tell Mamassa.

        1999 Tiivi-Taavit loppuvat

        Teletappien käsilaukkua kantava, purppuranvärinen ja kolmioantenninen Tiivi-Taavi leimataan homoksi. Tiivi-Taavit loppuvat Stockmannilta.
        Maikkarilla alkaa Salatut elämät -sarja, jonka homopojasta Kallesta tulee monen päiväuni.

        2000 Älä kerro äidille

        Nelonen esittää kohun saattelemana brittisarjan Älä kerro äidille (Queer as folk). Homoyleisön on imenyt samalla teholla ruudun ääreen vain Todella upeeta!

        2001 Parisuhdelaki hyväksytään

        Eduskunta hyväksyy parisuhdelain kiivaan keskustelun jälkeen äänin 99–84.

        2002 Ensimmäiset rekisteröidyt parisuhteet

        Heterohääparit yllättyvät, kun parhaat hääpuvut, hienoimmat limusiinit ja vinkeimmät häälahjat onkin jo viety.

        Lähteet: Tutkija Tuula Juvosen väitöskirja Varjoelämää ja julkisia salaisuuksia. Kati Mustola: Suomalaisten homo- ja lesboliikkeiden historiaa. Z-lehden arkisto. Helsingin Sanomien arkisto.

        DTM toi homot kadulle

        Keskiviikkoilta, ravintola DTM. Kukaan ei hämmästy, vaikka transvestiitti pelaa shakkia ruoska kädessä ja satakiloisella miehellä on käsilaukku. Eipä juuri siitäkään, että sisään tulevalla heteropojalla on Koffin lippis ja kirkuvan keltainen Sesto-muovipussi, jotka eivät monenkaan trendihomon vaatetukseen sointuisi.

        ”Parasta DTM:ssa on juuri se, että ihmisiä on laidasta laitaan. Kaikki erilaisuus hyväksytään ja tänne voi tulla juuri sen näköisenä kuin haluaa”, 24-vuotias asiakas sanoo.

        DTM vietti syyskuussa kymmenvuotisjuhliaan. Mukana viikon bileissä olivat homoyleisön suosikit Kikkaa ja Chippendalesia myöten. Rankka juhlinta on vaatinut veronsa, ja vain muutama vakioasiakas jaksaa jatkaa viikon bileputken jälkeen.

        Kamppiin vuonna 1992 avattu DTM, silloin vielä Don’t Tell Mama, rikkoi kymmenen vuotta sitten monia rajoja. Jonot tuotiin tarkoituksella sisäpihojen hämärästä kadulle. Avoimuuden ihmettä tultiin katsomaan kaikkialta Suomesta. Vieläkin uteliaat kurkkivat ikkunoista sisälle.

        DTM:n päänavauksen jälkeen homoravintoloita ilmestyi Helsinkiin kuin sieniä sateella. Moni niistä on jo sulkenut ovensa, mutta DTM porskuttaa yhä. Pian tosin uudessa paikassa Iso Roballa.

        Heterot eivät aina arvosta homojen huomiota, mutta yhtälö ei toimi toisinkaan päin. 23-vuotias homopoika kertoo: ”Olin heterokavereiden kera Hesperia Night Clubissa, jossa kimppuuni iskeytyi humalainen nainen. Ajattelin, että pääsen siitä eroon, kun kerron että olen homo. Valitettavasti kyseisen lääkärisnaisen sisällä heräsikin jonkinlainen sosiaaliantropologi, ja hän halusi tietää kaiken maailman asioita homoudesta. Tilanne muuttui kiusallisesta sietämättömäksi kun nainen alkoi kysellä ’No millaisista miehistä sä sit tykkäät?’”

        Homobaarissa itseään ei tarvitse selitellä tai hävetä. Flirttiä sieltä kuitenkin löytyy. ”Minusta tuntuu, että homobaareissa on paljon enemmän seksiä ilmassa kuin heterobaareissa. En kylläkään osaa arvioida heteroseksuaalista jännitettä”, homomies kertoo. Miehet ovat yleensä naisia suorempia, mutta siksipä heterotytötkin tulevat homoravintolaan bailaamaan välttyäkseen miesten lähentelyltä.

        Kaikkia DTM:n ja muiden homoravintoloiden ilmapiiri ei miellytä. ”Homobaareissa käyvät vain tympeät kanat”, täräyttää 21-vuotias homopoika. Homotkin ovat – yllätys yllätys – erilaisia.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe