Vävypoike tulee passattavaksi

Anoppi61

En tiedä onko tämä nykyajan kasvatuksen vitsaus, kun ei ole kokemusta kuin yhdestä vävypojasta, mutta tuntuu että poikia passataan kotona piloille asti Nykyinen vävypoikaehdokas tulee vähän sillä asenteella kotiini että ollaan täyden palvelun majatalossa, ja kaikki pitää hoitaa hänen aikataulun mukaisesti. Varsinkin mökillä tämä on ärsyttävää, koska olen itse lomalla, hän tulee makaamaan ainoalle mukavalle sohvalle katsomaan lempiohjelmiaan, istuu valmiiseen pöytään, eikä tarjoudu edes tiskaamaan, vaikka siitä yritän vähän vihjailla. Tyttäreni takia en menetä hermojani, ja katson miten tämä etenee, mutta vaikuttaa että tyttäreni on liian kiltti myös ja tekee hänen puolestaan mitä vaan.
Haluaisin tavata tytärtäni mahdollisimman usein koska asumme eri paikkakunnilla, mutta kun pakettiin kuuluut myös tuo vävypoika jota en haluaisi palvella. Jos ikää on jo 30 niin luulisi että olisi jo aikuistunut. Herätkää äidit, pistäkää nuo lellipojat tekemään kotitöitä ja ottamaan huomioon muut kuin oma napa!

14

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simppelihomma

      Ei kukaan voi sinun huushollissasi ilman lupaa ruveta huseeraamaan, joten ei muuta kuin opettamaan vävypoikaa talon tavoille. Ei mitään vihjailuja vaan suoria käskyjä.
      Kun ruoka on syöty, sanot "Ville" (tai mikä nyt vävypoikasi nimi sitten sattuu olemaan) ja siihen perään sun tyttären nimi, te kaksi korjaatte pöydän ja tiskaatte tiskit.

      Kun on saunan lämmityksen vuoro, niin ei muuta kuin taas käskytät molemmat saunan lämmitykseen. Jos pitää mennä kauppaan, ei muuta kun kauppalappu käteen ja vävypoika ja tytär hakemaan sapuskaa.

      Näin se toimii. Eikä sun enää tarvitse yhtään hampaita kiristellä ja tuskailla vävypojan kasvattamattomuutta. Käyttäydyt ihmisiksi ja pyydät muilta läsnäolevilta apua. Niin helppoa se on muiden kanssa eläminen.

    • kimppakivaanuorille

      Samoilla linjoilla. Pyydät vävyä ja tytärtäsi tekemään ruokaa ja tiskit. Silloin sinun ei tarvitse kupla ottassa puhista miten vävypoika vetää lonkkaa ja passauttaa itseään. Siinähän nuoret oppivat huolehtimaan arkisista askareista ja puhaltamaan siihen kuuluisaan yhteiseen hiileen.

    • Anoppikin

      Turha moittia äitejä jos kolmekymppinen ei tee keitiöhommia. Kyllä ne itse on pitänyt siihen mennessä oppia jollei aivan tohveli ole.
      Itselläni on kaksi noin tuon ikäistä. Kovin paljon en jaksanut heitä opettaa mutta siitä huolimatta selviytyvät kyllä kotihoidosta itse. Anopin mökillä ei ole helppoa alkaa hommiin oma aloitteisesti.

      Kuinka aktiivisesti oma miehesi aikanaan teki keitiöhommia kun mahdollisesti vierailitte sinun äitisi luona? Hienoa jos teki

      • 2p2m

        Näinkin! Mun pojat eivät kotona tehneet juuri mitään. Vanhempi on löytänyt likan, joka varmaan osaa pistää hänetkin töihin, on sen verran tykky likka. Nuoremman avokki on kiltimpi ja kuopukseni nauttii kai passauksesta. No, tekee ruokaa kyllä, kun nälättää.

        Eli anoppi komentaa nyt selkeästi "Villen" saunanlämmitykseen, se sopivan miehekäs alku! Pelottele, että kaljamaha kasvaa, kun makaa vaan sohvalla.


    • Oppeliini1

      Samoilla linjoilla kuin kaikki muutkin; vävy vain reippaasti töihin.
      Sinun ei ntarvitse passata aikuisia! Jos mitään, niinpäinvastoin: heidän kuuluisi tehdä lähes kaikki kun tulevat sinun mökillesi!
      Seuraava kerran kun tulevat, kerro mitä haluat heidän tuovan tullessaan (ruokaaineet, juomat, jne) ja laita, hyvä ihminen hänet töihin!

      On eri asia jos omat vanhempasi vierailevat luonasi, sillojn sinä tarjoat kaiken!
      Mutta nuorille- heidän VELVOLLISUUTENSA on osallistua töihin ja ruokakustannuksiin.

      On todella ikävää jos tyttäresi on nainut niin tollon juntin ettei se tuota tajua!

    • Uhuhuhuh

      Usein vävypojat hoitelevat anoppiaan siten, että tämä on kaikin puolin tyytyväinen, mutta ehkä tämä aloittaja on sellainen, että äijää ei kiinnosta.

    • mekkk

      Miksi teet ruokaa tyttärellesi ja vavypojalle ja kun seuran kerran tulee kyllään niin sanot suoraan että palvelua ei ole ja nuori pari tekee itse ruokansa tai käyvät ulkona syömässä niin helpottaa. Jos teet ruokaa niin ihan oman aikataulun mukaan ja jos tulee sanomista niin kerrot etttä minä määrään täällä ja tehkääpä itse. Nuorempana yhden entisen tytöystävän äiti teki ruokaa kysymäätä että syödäänkö eikä kertonut ruuan tekmisestä ja kerran sovittin lauantaina kun sen aikainen naiseni pääsi muistaaksen noin 17-18 aikoihin töistä niin metiin pizzalle niin varmaan äiti otti herneen nenään kun oli ruokaa tehnyt mutta olisi hyvä kysyä mitä nuoriso tekee. Ei hirveesti kiinostanut olla launatai iltaa naiseni kototna kun baaritkin on keksitty.

      • kapakkaanjaräkälään

        "Ei hirveesti kiinostanut olla launatai iltaa naiseni kototna kun baaritkin on keksitty."
        Varmasti tuossa tapauksessa äitikin oli tyytyväinen huomatessaan miten juntti mies on, eikä sille enää tarvitse tarjota a'la carte aterioita.


      • mekkk

        EI reilu parikymppisenä elätä kuin vanhukset vaan pidetään hauskaa ja tehdään niinkuin halutaan eikä oteta määräyksiä vastaan ja se siitä.


    • pyydäjostarvitsetapua

      Minä olen sen verran elämäni aikana oppinut ihmissuhdetaitoja, että jos tarvitsen apua omilta perheenjäseniltä, vävypojat luen perheenjäsenkiksi, niin minä pyydän. Aina olen apua saanut ja nykyään jopa tarjoutuvat auttamaan pyytämättä.

      • soo_soo_väärä_neuvo

        Ei missään tapauksessa saa pyytää apua eikä puhua mistään mukavista asioista vävyn kanssa.
        Hyvänen aika, sehän on vävy! Sehän luulee jo vaikka ja mitä, jos anoppi kohtelee sitä ihmisenä.

        Kyllä anopilla on oikeus vävyn selän takana puhista vittuuntuneena naama norsun veellä, miten kurjan tyypin tytär on itselleen valinnut. Tiskatessa voi kolistella astioita, paiskoa ovia ja tiuskia yksitavuisin lausein kaikille, että ei tässä mikään ole vialla.


    • 30vuotiaatvätykset

      Johan nyt on vätys vävy ehdokas jos väänä selkäkaaressa töitä anopin mökillä.

      Sellaiset 30v tumpelo jätkät on heivttava ulos koko suvusta ajoissa,siinä ei tyttären mielet paljon paina jos jätkä tumpelo eikä tee esim:kaikki polttopuut ym.. työt jos anopill ei ole enään miestä.

      Suurin osa suomalisista noin 30 vuotiaista miehistä on saamatonta vätystä,mitä enemmän on koulua käyty niin sen saamattomampi on,eli käytännön järki ja työ moraali on nolla luokkaa.

      Nuo tyttäret on nykyään niin outoja ettei ne nää ketä edes kutsuvat mukaansa mökeilleen.

      Toivottavasti tytär herää ajoissa ,minkä vätyksen on mennyt ottamaan.

      Sano sille tytölle,että ei mene edes kihloihin jos jätkä ei ole tyyliltään sellainen joka raataa perheen eteen,se on huono valinta tulevaisuutta katsoen.

    • älliäpäähän

      Juu jotkut tulee tosiaan makoilemaan sohvalle ja valmiille ruualle ja eivät siivoa jälkiään. Tämä on tehty muutaman kerran. En ota heitä enää seuraavalla kerralla vastaan, vaan sanon että tarvin omaa aikaa. Kyseessä on puolisoni aikuinen lapsi morsmaikkunsa kanssa. Ei edes oma. Tulee kuin kotiinsa. Älyhoi.

    • UhrautuvaJässikkä

      Viisas pääsee vähemmällä ajattelen mielummin. Auttamaan ehtii myöhemminkin jos tarvetta tulee? Toisen passattavana olo tuntuu levolta jota jaksaa vaan nauttia niin kauan kuin sitä on tarjolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe