MILJOONA RUUSUA

Satu

Osaisiko ja haluaisiko kukaan auttaa?

Olisi ehdottomasti löydettävä jostain
MILJOONA RUUSUA -biisin sanat!!!

Mahdollisimman pian vielä...
Itselläni ne joskus olleet, mutta nyt en
löydä mistään!

Please! Jos joku pystyisi antamaan edes
vinkin linkkiin, olisin todella kiitollinen!

12

4135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oke Kara

Että biisi löytyy suuresta toivelaulukirjasta
      osaa en muista, mutta nämä kirjat löytyvät lähes
      kaikista kirjastoista

• Oke Kara

Löytyi Suuri Toivelaulukirja 6 sivu 221

• Satu

Kiitän sydämestäni!
        Ongelmana tällä hetkellä vain se, etten vähään aikaan kirjastoon pääse, ja itselläni noista kirjoista vain pari ekaa osaa...
        Lupasin eräälle ystävälleni pistää sanat meiliin, ja nyt en niitä kotoani mistään löydä!
        Siksi ajattelin, että jos netistä jostain keksisin ne löytää... En kylläkään hakusanoilla ole yrittänyt haeskella. Voisi vielä sitäkin yrittää...
        Mutta kiitos vaivannäöstäsi!
        Satu

• jee
        Satu kirjoitti:

Kiitän sydämestäni!
        Ongelmana tällä hetkellä vain se, etten vähään aikaan kirjastoon pääse, ja itselläni noista kirjoista vain pari ekaa osaa...
        Lupasin eräälle ystävälleni pistää sanat meiliin, ja nyt en niitä kotoani mistään löydä!
        Siksi ajattelin, että jos netistä jostain keksisin ne löytää... En kylläkään hakusanoilla ole yrittänyt haeskella. Voisi vielä sitäkin yrittää...
        Mutta kiitos vaivannäöstäsi!
        Satu

Tosiaan, noita lyriikoita ei oikein voi julkisesti kirjoitella ilman asianmukaista lupaa. Täällä Suomi24:ssä on yksi osasto, missä tätä sääntöä näytetään katsovan hieman läpi sormien. Kannattaa ehkä kokeilla sieltä:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=4500000000000500&subcat=453

• Mika
        jee kirjoitti:

Tosiaan, noita lyriikoita ei oikein voi julkisesti kirjoitella ilman asianmukaista lupaa. Täällä Suomi24:ssä on yksi osasto, missä tätä sääntöä näytetään katsovan hieman läpi sormien. Kannattaa ehkä kokeilla sieltä:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=4500000000000500&subcat=453

Kyllä täällä saa julkaista. Tämähän on keskustelu palsta. Emmekö esim. saisi hyräillä näitä kahvilan pöydässä istuen, koska sehän on julkinen paikka? Ethän sinä tästä mitenkään rahallisestikaan hyödy.

• jee
        Mika kirjoitti:

Kyllä täällä saa julkaista. Tämähän on keskustelu palsta. Emmekö esim. saisi hyräillä näitä kahvilan pöydässä istuen, koska sehän on julkinen paikka? Ethän sinä tästä mitenkään rahallisestikaan hyödy.

Valitettavasti tässä meidän Suomen maassa on pidetty niin hyvin huolta tekijänoikeuksista, että tarkkaan ottaen sanoitusten luvaton julkaiseminen esimerkiksi tällaisella keskustelupalstalla on kielletty, toisin kuin kahvilassa hyräily. Tähän voi ottaa vastaavan esimerkin; kun muiden tekemiä kappaleita saa esittää vapaasti esim. ravintolakeikalla, niin niiden levyttämisestä puolestaan joutuu maksamaan alkuperäisille tekijöille korvauksen. Nipotukseltahan tämä kaikki kuulostaa ja sitähän se onkin. Näin on eduskunta kaikessa viisaudessaan säätänyt, mutta aloite on tietenkin lähtenyt oikeuden omistajilta. Lisää tietoa aiheesta mm. osoitteesta www.kopiosto.fi - itse asiassa näissä tekijänoikeusasioissa ollaan varsinkin musiikin puolella hyvää vauhtia valveutumassa myös ulkomailla, joten ei tämä pelkästään suomalaisten "vitsaus" ole.

Suomi24.fi ei mitä ilmeisemmin ole perillä tästä lainkohdasta, koska ovat tuollaisenkin osaston kuin "Lyriikat" perustaneet. Ei siinä mitään, mutta kannattaa niitä tekstejä sitten julkaista varoen, koska jos joku artisti menettää pahasti hermonsa niin saattaa tulla sanojen julkaisijalle aikamoinen lasku!

Sanojen julkaisemisen laittomuus ei ole mitenkään sidoksissa rahalliseen hyötyyn, paitsi siten että mahdollinen saatu rahallinen hyöty todennäköisesti menetetään oikeuskäsittelyn jälkeen täysimääräisenä oikeudenomistajille.

• Satu
        Mika kirjoitti:

tässä kohta tuolta Lyriikka-puolelta...

Itsekin ensin ajattelin, ettei ehkä ole 'luvallista' sanoituksia näille palstoille laittaa. Sitten kuitenkin rupesin ajattelemaan, että onhan noita sanoituksia siellä sun täällä pyörinyt joka tapauksessa... Monet pistävät keskusteluihinsa runon pätkiäkin... Silloinkin vain mielestäni on tärkeää se, että jos runo ei ole itse väsäilty, runon kirjoittaja on mainittava!

Hyvänä esimerkkinä sanoituksista on muuten viime aikoina eri palstoilla pyörinyt Aki Sirkesalon sanoitus 'Leijailen'... Jokaisessa niistäkin on aina mainittu sanoituksen tekijän nimi. Eikä kukaan ole ainakaan 'huonoa tykännyt'!

Kiitos taas kerran teille kaikille avustanne! Yritän vielä - jos täältä ei uusia vinkkejä tule - saada ne sanat tuolta Lyriikkapuolelta... Tai jostain. On noloa, kun lupasin ne sanat lähettää, ja nyt en kotoani mistään niitä löydäkään...! Olette ystävällisiä, kun yritätte jeesata! Palaillaan!

• Satu
        Mika kirjoitti:

näkyi muuten vasta nyt nimimerkin jee viimeisin kirjoitus...!

Siis näitä juuri olen miettinyt... Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että koska kysymys ei tässäkään tapauksessa ole minkäänlaisesta rahallisesta hyödystä, ei pelkkien sanojen tänne laittamisesta pitäisi mitään ikävää seurata...! Kysymyshän ei ole biisien kuuntelusta tms.

Viittaan vielä kerran edelliseen kommenttiini!
        Ei Aki Sirkesalon kohtalo ja mahdollisesti viimeiseksi kauniiksi sanoituksekseen jäänyt 'Leijailen' pelkästään selitä sitä, että nyt sanat saa julkaista täällä lähes joka palstalla...! Plus se, että kirjoittelemmehan niitä runojakin, joita joku muu on kynästään paperille pistänyt...

• jee
        Satu kirjoitti:

näkyi muuten vasta nyt nimimerkin jee viimeisin kirjoitus...!

Siis näitä juuri olen miettinyt... Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että koska kysymys ei tässäkään tapauksessa ole minkäänlaisesta rahallisesta hyödystä, ei pelkkien sanojen tänne laittamisesta pitäisi mitään ikävää seurata...! Kysymyshän ei ole biisien kuuntelusta tms.

Viittaan vielä kerran edelliseen kommenttiini!
        Ei Aki Sirkesalon kohtalo ja mahdollisesti viimeiseksi kauniiksi sanoituksekseen jäänyt 'Leijailen' pelkästään selitä sitä, että nyt sanat saa julkaista täällä lähes joka palstalla...! Plus se, että kirjoittelemmehan niitä runojakin, joita joku muu on kynästään paperille pistänyt...

Moi Satu,

viestissäni viittasin siihen, että mahdollisesti saatava taloudellinen hyöty ei vaikuta luvattoman julkaisun laittomuuteen. Oikeudenomistaja voi vaatia korvauksia riippumatta siitä, onko julkaisija hyötynyt asiasta mitenkään. Näin se siis vaan on.

Kannattaa tutustua tekijänoikeuslakiin mikäli sen suhteen on mitään epäselvää. Kokonaisuudessaan se löytyy osoittesta www.finlex.fi ja oleellisimmat otteet osoitteesta www.kopiosto.fi

Aki Sirkesalon biisi on tosiaan kulkenut sähköpostissa, itsekin sen olen saanut ja lähettänyt tutuille eteenpäin. Kyseessä on kuitenkin hiukan eri asia. Tekijänoikeuksia valvovat tahot ovat lähinnä kiinnostuneita julkaistun tiedon saavutettavuudesta; jos sanat ovat jollain nettisivulla vapaasti kenen tahansa googletettavissa, tämä on pahempi "rikos" kuin sanojen lähettäminen sähköpostitse rajatulle joukolle vastaanottajia. Asiaa perustellaan mm. mahdollisella nuottivihkojen ja muiden kaupallisten sanoitusjulkaisujen myynnin pudotuksella.

Haluan jakaa tätä tietoani kaikille siksi, etten mielellään näkisi kenenkään kärsivän taloudellisesti tietämättään mitä on tekemässä.

Kunnia Akin muistolle!

• Sini

Näyttää netti olevan täynnä sanoituksia. Yksi tässä. En tiedä löytyykö täältä Miljoonaa ruusua.
      Ainakin suomalaisia sanotuksia mukana.

http://www.lyricsondemand.com/j/jkarjalainenlyrics/ankkurinappilyrics.html

• ......

toivotaan et nää on oikei..

Taas ruusut käy kukkimaan, tuoksua täynnä on maa.
      Mietteeni sinne taas vie, missä on ruusuinen tie.
      Nuoruuden rakkaus on, kaunis ja koskematon.
      Katseet ne kertovat vain, katseestas onnen mä sain.

kertsi:
      Miljoona miljoona miljoona ruusua, tuoksua tuoksua tuoksua rakkauden.
      Muistoja muistoja muistoja tuoksut tuo, tunteen ja katseen ensirakkauden.

Tunteen mun kaihoisan saan, ruusun kun nään hehkuvan
      Syömmeni tulta se on, tunne tää arvaamaton.
      Tuskaa ei lauluni soi, vaikka sua saada en voi.
      Paljon mä sain kuitenkin, ruusuisen tien muistoihin.

Kertsi x2

taas ruusut käy kukkimaan, tuoksua täynnä on maa.
      Mietteeni sinne taas vie, missä on ruusuinen tie.
      Maailma suuri ja maa, kauaksi voi kuljettaa.
      Ruusuissa piikkejäkin, joskus ne pistävätkin.

kertsi x3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33