Ensinä itse en suhteita etsi 😂 Mutta kaikenlaiset ilmiöt kiinnostavat. Tuli eteen kyseinen artiikkeli. Kehityskeskustelut ja kaikkee... kuulostaa mielenkiintoiselta. Mitä mieltä?
https://yle.fi/uutiset/3-9726756
Määräaikainen parisuhde
52
854
Vastaukset
- 7657547657
Hihi!
Tästä taitaa tulla taas piiiiitkä ketju.. :D Musta tuo on kiinnostava idea. Jäisiköhän turhat yrittämiset ja esittämiset pois, jos tietäis että toinen on siinä aivan varmasti vaikkapa sovitun 3 kk. Epävarmuutta ei siis olisi samalla tavalla kuin perinteisessä suhteessa, jossa toinen voi hilppaista matkoihinsa milloin tahansa. Sais toisesta selvää heti, eikä sitten vasta joskus ajan kuluessa. Voihan olla, että se 3 kk olisi yhtä niuhottamista ja ominkäsin onneen, mutta se olisi vain se 3 kk ja siinä se. Tulipa katsottua. Jos toimi, voi tehdä toisen 3 kk sopimuksen. Luultavasti kaikki viirapäät paljastuu taatusti viimeistään puolessa vuodessa, kukaan ei jaksa esittää itseään parempaa kovin kauaa.
En siis lukenut nyt tuota artikkelia, mutta olen lukenut jotain aikaisempia juttuja aiheesta. Saatoin siis kirjoitella ihan höpöjäkin... Ehkä käyn vielä lukemassa sen :)Aha, tuossa mietitiin epävarmuutta, ettei ehkä kelpaakkaan toiselle. Mutta eihän mikään suhde sovi epävarmalle ja huonoitsetuntoiselle ihmiselle, aina sellaiset epäilee.
Mun mielestäni tuo ei välttämättä ole kylmää hommaa. Jos toiseen tuntee tosissaan vetoa, ja asiasta on samanlaiset näkemykset että kokeillaan miten yhdessä olo sujuisi, niin ihan ok. Liiallinen asioiden puhkianalysointi taas tappaa kaiken, no silläkin saralla tulisi nopeasti selväksi missä menee kenenkin henkilökohtaiset rajat ja arvostaako toinen niitä.- 12121212121212
Tuohan on paluuta menneisiin aikoihin jolloin ymmärrettiin että yhdessä elämistä pitää harjoitella eikä koko ajan tarvinnut pelätä että kolme minuuttia ennen kahvilatreffejä 11,9% kemiallisempi Tindermies käsivarsikoskettelee ja korvaanhörisee sarjadeittailevan "säädön" mukaansa.
Ja kun sitoudutaan kolmeksi kuukaudeksi, ongelmien piilottaminen käy vaikeammaksi.
Kuulostaa ihan järkevältä minusta. 12121212121212 kirjoitti:
Tuohan on paluuta menneisiin aikoihin jolloin ymmärrettiin että yhdessä elämistä pitää harjoitella eikä koko ajan tarvinnut pelätä että kolme minuuttia ennen kahvilatreffejä 11,9% kemiallisempi Tindermies käsivarsikoskettelee ja korvaanhörisee sarjadeittailevan "säädön" mukaansa.
Ja kun sitoudutaan kolmeksi kuukaudeksi, ongelmien piilottaminen käy vaikeammaksi.
Kuulostaa ihan järkevältä minusta.Vain niin. Joku mun ajatuksessani siis kusee, jos sinä olet samaa mieltä ;D
12121212121212 kirjoitti:
Kuulostaa ihan järkevältä minusta.Mitähän se sellaiset menneet ajat on olleet, jossa yhdessä oloa on ollut mahdollista harjoitella?
LinerT.2 kirjoitti:
Mitähän se sellaiset menneet ajat on olleet, jossa yhdessä oloa on ollut mahdollista harjoitella?
Itseasiassa joskus olin tätä vastaan, mut tuo sun alkuperäinen näkökanta ihan jees.
Tapailut 4 kpl. Seurustelu 3 kk ja sit vaikka 3 x 1kk määräaikaissoppari. Eiköhän tuolla reseptillä onnenonkijat karsiutuis? Sit ei jaksais vehata enää....
Sit pitäis mennä jo vanhan tulos tai ulos-periaatteen mukaan.Dissident kirjoitti:
Itseasiassa joskus olin tätä vastaan, mut tuo sun alkuperäinen näkökanta ihan jees.
Tapailut 4 kpl. Seurustelu 3 kk ja sit vaikka 3 x 1kk määräaikaissoppari. Eiköhän tuolla reseptillä onnenonkijat karsiutuis? Sit ei jaksais vehata enää....
Sit pitäis mennä jo vanhan tulos tai ulos-periaatteen mukaan.Just jotain tuollaista, että toinen olisi jo hyväksi todettu ja testattu noin muuten, hommat näyttäis sujuvan yhteen ja yhteistä halua jatkolle olisi. Niin miksei.
LinerT.2 kirjoitti:
Just jotain tuollaista, että toinen olisi jo hyväksi todettu ja testattu noin muuten, hommat näyttäis sujuvan yhteen ja yhteistä halua jatkolle olisi. Niin miksei.
No mä koetin absoluuttista kommunikaatiota. Siinä ei ollut mitään rajoja, mutta mitään ei tarvinnut säästellä... ei toiminut ainakaan siinä suhteessa. Tuo määräaikaisuus kannattas jotenkin ottaa puheeks ennen tapailua...
Mutta toisaalta säännöt on tehty rikottaviks. Jotenkin oon skeptinen kun tiedän miten jotkut ihmiset on sellaisia joitten kanssa pitäis tehdä kirjalliset sopimukset oikein...ja kirjaappas asiat joista et edes tiedä??? Ehkä se oikea ois helpompi??Dissident kirjoitti:
No mä koetin absoluuttista kommunikaatiota. Siinä ei ollut mitään rajoja, mutta mitään ei tarvinnut säästellä... ei toiminut ainakaan siinä suhteessa. Tuo määräaikaisuus kannattas jotenkin ottaa puheeks ennen tapailua...
Mutta toisaalta säännöt on tehty rikottaviks. Jotenkin oon skeptinen kun tiedän miten jotkut ihmiset on sellaisia joitten kanssa pitäis tehdä kirjalliset sopimukset oikein...ja kirjaappas asiat joista et edes tiedä??? Ehkä se oikea ois helpompi??No nyt päästiin asiaan, vähän kiertäen mutta kuitenkin. Olin ajatellutkin sulle tästä kuitata.. :) Tuosta "absoluuttisesta kommunikaatiosta", kun sun mielestäsi pitää läpättää toiselle kaikki. Noh, mehän ollaan nyt viimeaikoina palstalla nähty, miten voi käydä kun väärälle ihmiselle käy asioitaan kertoilemaan. En tiedä voiko toisen ihmisen pettää mitenkään muuten tuon pahemmin, kuin kertomalla toisen henkilökohtaisia asioita eteenpäin. Käykööt vaikka ennemmin sekstaamassa jonkun kanssa, kunhan kunnioittaa mun yksityisyyttäni. Ja se sunkin arvostelusi, joka oli varmasti tarkoitettu vain lepyttelemään vastapeluri (fiksuna varmasti huomasitkin) piti tänne levitellä. Pääsinpähän sanomaan.
Mä olen kyllä oikeasti tosi herkkävaistoinen idioottien suhteen. Ehkä vouhkaan asiasta siihen nähden ihan liikaa :)LinerT.2 kirjoitti:
No nyt päästiin asiaan, vähän kiertäen mutta kuitenkin. Olin ajatellutkin sulle tästä kuitata.. :) Tuosta "absoluuttisesta kommunikaatiosta", kun sun mielestäsi pitää läpättää toiselle kaikki. Noh, mehän ollaan nyt viimeaikoina palstalla nähty, miten voi käydä kun väärälle ihmiselle käy asioitaan kertoilemaan. En tiedä voiko toisen ihmisen pettää mitenkään muuten tuon pahemmin, kuin kertomalla toisen henkilökohtaisia asioita eteenpäin. Käykööt vaikka ennemmin sekstaamassa jonkun kanssa, kunhan kunnioittaa mun yksityisyyttäni. Ja se sunkin arvostelusi, joka oli varmasti tarkoitettu vain lepyttelemään vastapeluri (fiksuna varmasti huomasitkin) piti tänne levitellä. Pääsinpähän sanomaan.
Mä olen kyllä oikeasti tosi herkkävaistoinen idioottien suhteen. Ehkä vouhkaan asiasta siihen nähden ihan liikaa :)Öö. Ensinnäkin olenks mä höpöttänyt kenestäkään nimellä? Yhden mokan oon täällä tehnyt sen suhteen ja sen ymmärsin. Sitä en kerro, niin ei lähde troolit liikkeelle.
Mäopin palsta-systeemin vasta keväällä.
Mutta ehkä oletkin oikeassa. Absoluuttinen on ehkä huono, kun siinä on mahdollisuus inhimilliseen virheeseen..mutta periaatteesa määräaikaisuuskin tois kaiken alasti...ehkä portaittain ja hitaasti. Sama mut tapa erilainen...
Pitää kai alkaa uskomaan, että kehität muutakin kuin muskeleita. Hah...Dissident kirjoitti:
Öö. Ensinnäkin olenks mä höpöttänyt kenestäkään nimellä? Yhden mokan oon täällä tehnyt sen suhteen ja sen ymmärsin. Sitä en kerro, niin ei lähde troolit liikkeelle.
Mäopin palsta-systeemin vasta keväällä.
Mutta ehkä oletkin oikeassa. Absoluuttinen on ehkä huono, kun siinä on mahdollisuus inhimilliseen virheeseen..mutta periaatteesa määräaikaisuuskin tois kaiken alasti...ehkä portaittain ja hitaasti. Sama mut tapa erilainen...
Pitää kai alkaa uskomaan, että kehität muutakin kuin muskeleita. Hah...En minä sua tarkoittanut. Sä olet käyttäytynyt oikein hyvin jo pidemmän aikaa ;) Tarkoitin tuota Mylmyrin ja pmr:n kauhukertomusta. Ei vaan viitsisi kauheesti huudella, ettei se ala taas uudestaan.
Mulla alkaa olemaan mukava sokerihumala. Taidan mennä katsomaan leffaa. Illanjatkoja! :)LinerT.2 kirjoitti:
No nyt päästiin asiaan, vähän kiertäen mutta kuitenkin. Olin ajatellutkin sulle tästä kuitata.. :) Tuosta "absoluuttisesta kommunikaatiosta", kun sun mielestäsi pitää läpättää toiselle kaikki. Noh, mehän ollaan nyt viimeaikoina palstalla nähty, miten voi käydä kun väärälle ihmiselle käy asioitaan kertoilemaan. En tiedä voiko toisen ihmisen pettää mitenkään muuten tuon pahemmin, kuin kertomalla toisen henkilökohtaisia asioita eteenpäin. Käykööt vaikka ennemmin sekstaamassa jonkun kanssa, kunhan kunnioittaa mun yksityisyyttäni. Ja se sunkin arvostelusi, joka oli varmasti tarkoitettu vain lepyttelemään vastapeluri (fiksuna varmasti huomasitkin) piti tänne levitellä. Pääsinpähän sanomaan.
Mä olen kyllä oikeasti tosi herkkävaistoinen idioottien suhteen. Ehkä vouhkaan asiasta siihen nähden ihan liikaa :)Asia on ollut esitettynä ihan toisella tavalla, kuin miten se oikeasti on. Kun kaikki me tulkitsemme asioita oman päämme kautta, niin kai se siellä toisessa todellisuudessa oli kuten se sen esitti, mutta minun todellisuudessa se oli juuri mainitsemasi lepyttelyä ja ihan eri sanoin. Eipä enempää siitä. Itse olen oppinut tästä erittäin paljon. Olen ollut aina sitä mieltä, että suhteessa tulisi olla mahdollisimman avoin... mutten ole enää sitä mieltä. Rehellinen pitää olla kyllä, mutta absoluutisti avoin vasta 30 vuoden onnistuneen yhteiselon jälkeen.
LinerT.2 kirjoitti:
En minä sua tarkoittanut. Sä olet käyttäytynyt oikein hyvin jo pidemmän aikaa ;) Tarkoitin tuota Mylmyrin ja pmr:n kauhukertomusta. Ei vaan viitsisi kauheesti huudella, ettei se ala taas uudestaan.
Mulla alkaa olemaan mukava sokerihumala. Taidan mennä katsomaan leffaa. Illanjatkoja! :)No mylmyr kommentoikin jotain tuohon. En lue sitä nyt. Tulin saunasta. Mut me mylmyrin kanssa oltiin silleen samiksia, että ei pelätty edes sitä, mitä nyt niile kävi. Mitä mä pelkäsin, oli se, ettei avauduta. Että ei muka pysty. Mutta ei tääkään mitä mäkin ajoin, ole hyvä alkuun. Alussa on huuma, jolloin ei kykene ajattelemaan muuta kuin purppurakuvioita. Sitä on vaikea ihmisen käsitellä. Sinäänsä joku soppari ois silleen hyvä. Vois nauttiakin siitä purppurasta. Ei sen tarvitsisi kuolematuomiota tarkoittaa.
Mutta kyllähän tärkeintä ois avoimuus...eihän joku aikaraja sitä tappas?
Mielenkiintoinen kieltämättä nyt.
No mä syön vielä ja odotan, että saan sukeltaa peiton alle. Otin kylmä/kuumahoitoo selkään, persiille ja reisiin. Rystyshierontaa lämpimässä. Katotaan mennäänkö missä asennossa huomenna. Sit lauantaina pistetään karvat ojennukseen...päässä.Mylmyri kirjoitti:
Asia on ollut esitettynä ihan toisella tavalla, kuin miten se oikeasti on. Kun kaikki me tulkitsemme asioita oman päämme kautta, niin kai se siellä toisessa todellisuudessa oli kuten se sen esitti, mutta minun todellisuudessa se oli juuri mainitsemasi lepyttelyä ja ihan eri sanoin. Eipä enempää siitä. Itse olen oppinut tästä erittäin paljon. Olen ollut aina sitä mieltä, että suhteessa tulisi olla mahdollisimman avoin... mutten ole enää sitä mieltä. Rehellinen pitää olla kyllä, mutta absoluutisti avoin vasta 30 vuoden onnistuneen yhteiselon jälkeen.
Sä höppänä vedät kaiken ääripäihin...
Ei ole oikotietä. Oppi ei tule nyt, se tulee ajan kanssa. Mä esimerkiks oon vääntänyt kaikenlaista puoli vuotta. Lineri on vissiin tahkonnut pitempään.. Ja kohtalo vie meitä kaikkia. Malttia ystäväiseni... kun olet valmis mielestäsi, mieti vielä viikko. Ja elä esitä vastauksia, vaan mielipiteitä. Ennemmin kysymyksiä kuin vastauksia...
Ja tää palsta on hyvä mesta. Tulee aina joka kysyy, tai kyseenalaistaa. Nöyryyttä...Mylmyri kirjoitti:
Asia on ollut esitettynä ihan toisella tavalla, kuin miten se oikeasti on. Kun kaikki me tulkitsemme asioita oman päämme kautta, niin kai se siellä toisessa todellisuudessa oli kuten se sen esitti, mutta minun todellisuudessa se oli juuri mainitsemasi lepyttelyä ja ihan eri sanoin. Eipä enempää siitä. Itse olen oppinut tästä erittäin paljon. Olen ollut aina sitä mieltä, että suhteessa tulisi olla mahdollisimman avoin... mutten ole enää sitä mieltä. Rehellinen pitää olla kyllä, mutta absoluutisti avoin vasta 30 vuoden onnistuneen yhteiselon jälkeen.
Kuuntelen toi... joutessaan. Sun jälkikasvu vastaa kysymykseen minkä sä kysyt...
https://youtu.be/4ZUHAx6E01k- EdesUnissa
LinerT.2 kirjoitti:
Mä olen kyllä oikeasti tosi herkkävaistoinen idioottien suhteen. Ehkä vouhkaan asiasta siihen nähden ihan liikaa :)Huomaan että olen yllättävän monessa asiassa Linerin kanssa samoilla linjoilla. Minunkaan mielestäni ei kannata puhki-lässyttää suhdetta. Riippumatta jopa tuosta esimerkistä että myöhemmin siitä kaiken kertomisesta voisi tulla ongelma.
Jos kaikki asiat puhki vatvotaan suhteessa, niin se suhde helposti alkaa tuntumaan työltä jonkin ajan kuluttua. Mielestäni miesten ja naisten kannattaa ensisijaisesti keskittyä nauttimaan toistensa seurasta. Ja pitää se niin yksinkertaisena. Ihminen kaipaa hyvän olon tunnetta, turvallisuutta, onnellisuutta ja lämpöä. Näitä parisuhteen pitäisi tarjota, ei niinkään edes syvällisiä keskusteluja.
Sitten jos alkaa tulla ongelmia, pitää niistä keskustella. Mutta ei tehdä niitä ongelmia keskustelemalla. Se käy raskaaksi molemmille puolessa vuodessa.
- Oma.mielipide
Kuten artikkelissakin mainittiin, niin mielestäni tällainen järjestely kertoo järkiperustaisesta suhteesta eikä rakkaudellisesta.
Myöskin tuo vaikuttaa suhteelta joka on "kaikki-mulle-heti" elämän tuotosta. Halutaan pitää säännöin avoinna kaikki ovet, josko se parempi elämäntilanne sattuisikin tulemaan eteen. Ajatusmallista, että kokoajan pitää kehittyä/parantua, tarkastella itseään ja elämäänsä suhteessa muihin/omiin tavoitteisiin.
Tuollaisessa suhteessa elettäessä ei myöskään opita sitä "myötä ja VASTAMÄESSÄ" elämistä, vaan heikommassa jaksossa päätetään ottaa ero. Toisaalta normaalissa suhteessakin tämä on ongelmana.
Lyhyesti sanottuna tuo kuulostaa siltä kuin maailma olisi täynnä yritysjohtajajia joilla on kokoajan "henkilöstön" kanssa YT neuvottelut käynnissä ja tavoitteena saada oma elämä kukoistamaan vaihtelevissa mielentiloissa.- Oma.mielipide
Ja toisaalta mikäli tuollaisessa sopimus suhteessa tulee riitaa, niin se kyllä näkyy.
Ai tuli riita.. No sepä harmi. Meillä kyllä on sovittu että seksiä harrastetaan neljänä päivänä viikossa ja käydään toistemme kavereilla kylässä vuoroviikoin.
Ai eikö nyt nappaa ollenkaan? No sepä ikävä homma. Mutta sopimus on sopimus. Oma.mielipide kirjoitti:
Ja toisaalta mikäli tuollaisessa sopimus suhteessa tulee riitaa, niin se kyllä näkyy.
Ai tuli riita.. No sepä harmi. Meillä kyllä on sovittu että seksiä harrastetaan neljänä päivänä viikossa ja käydään toistemme kavereilla kylässä vuoroviikoin.
Ai eikö nyt nappaa ollenkaan? No sepä ikävä homma. Mutta sopimus on sopimus.Pitääkö sellaisia mennä sopimaan? Ei mitään järkeä. Ei sopimukset ihmisistä konetta tee. Avioliittokin on sopimus, joskin toistaiseksi voimassa oleva. Eikä siinäkään ole määritelty ihmisiä suorittajiksi.
- Oma.mielipide
LinerT.2 kirjoitti:
Pitääkö sellaisia mennä sopimaan? Ei mitään järkeä. Ei sopimukset ihmisistä konetta tee. Avioliittokin on sopimus, joskin toistaiseksi voimassa oleva. Eikä siinäkään ole määritelty ihmisiä suorittajiksi.
Kärkistetystihän tuohon olin kirjoittanut, mutta toisaalta mitä järkeä sitten tuossa määräaikaisuudessa sitten on jos se kuitenkin on toistaiseksi voimassa(normaali parisuhde) oleva käytännössä.
Se hyvä puoli tuossa ehdotuksessa kieltämättä on, että tuo tuo luonnostaan parisuhteesta ja sen jatkosta keskutelun, tavalla jossa molemmilla on tasavertainen lähtökohta esittää näkemyksiään, toiveitaan ja tuntemuksiaan. Eikä sitä "kulta meidän oitäisi vähän puhua"-tilantaita, joita ymmärtääkseni miehet pelkäävät. Näin karrikoiden. .. Joutsenen on aikast turha yrittää löytää yhteistä säveltä BonoBojen ja/tai NarsuMarsujen kanssa.. ;P
.. Sävelissä on niin paljon eroavaisuuksia, että ne ei ole ikinä soinut, eikä tule ikinä soimaan kauniisti yhteen ja yhdessä.. ;P
Vaikka olisikin sovittu määräaikaiseksi, niin mikään ei estä suhteen lopettamista ennen määräajan täyttymistä
Vai olet sä pujotttelija sopimusrikkoja. Eiks noi määräaikaiset sopparit oo just siks määräaikaisii et niit ei voida keske kaiken lopettaa? Tai no kumpanki puoliskon yhteisel päätöksel kylläki mut ei sillain ykspuolisesti onnistu riehumine ja karkkuun juoksemine. Meikä khyl kannattaa tuollaista järjestelyä. Ku mut ain kaikki ukkelit asemalle jätti niin ois mukavata jos ois tollane järjestely.
Jännäjenna kirjoitti:
Vai olet sä pujotttelija sopimusrikkoja. Eiks noi määräaikaiset sopparit oo just siks määräaikaisii et niit ei voida keske kaiken lopettaa? Tai no kumpanki puoliskon yhteisel päätöksel kylläki mut ei sillain ykspuolisesti onnistu riehumine ja karkkuun juoksemine. Meikä khyl kannattaa tuollaista järjestelyä. Ku mut ain kaikki ukkelit asemalle jätti niin ois mukavata jos ois tollane järjestely.
En minä, haluaisin niin lyhyen sopimuksen ettei ehdi rikkoa
- VoimassaToistaiseksi
Kaikki suhteethan ne määräaikaisia on. Mikään muu suhde ei ole yhtä varmasti ikuisesti pysyvää, kuin äidin sekä isän suhde lapseensa.
Tjoo, sopii varmaan semmoisille jotka haluaa parisuhteen parisuhteen vuoksi, siis että saavuttaa statuksen parisuhteesta, ihmisille joille on tärkeää että on joku muttei niin hirveän tärkeää kuka se joku on. Onhan noita kai paljonkin nykyisissäkin parsiuhteellisissa sellaisia jotka on parisuhteessa tavan vuoksi ja siksi että pitää olla parisuhteessa niin eipä kai tuo määräaikaisuus sitä huononna mutta itselle en voisi ajatella. Jos haluaisin jonkun kanssa muuttaa yhteen niin kyllä se joku olisi niin ison vaikutuksen tehnyt että sitä ajattelisi loppuelämän kumppanina, ei siihen ajatukseen määräaikaisuus oikein sovi.
- Lindsey
Olen tiennyt aina sinut pohjimmiltaan romantikoksi, esität vain välinpitämätöntä ja kylmää.
Lindsey kirjoitti:
Olen tiennyt aina sinut pohjimmiltaan romantikoksi, esität vain välinpitämätöntä ja kylmää.
Juu, myönnetään, sieltähän kai se mun 50-luvun kaipuu tulee. Vaikka toisaalta olen "järkiperäisesti" ajatteleva niin se johtuu ehkä enemmän tästä maailmasta kuin minusta.
- kourajormad
Muutama matkalaukullinen setelinippuja, voisihan tuota määräajan 2 vuotta olla jonkun helmassa.
Nyt on niin että suomi naiset on lopettaneet täysin suomen kielen puhumisen jo ajat sitten.
Jos jotain olevinaan oloa, siitä ei tiedä todellakaan paljonko saan rahaa eli käsi vennamointi jatkuu molemmilla. - poikkikunonpoikki
Määräaikaisilla työsopimuksilla töitä paljon tehneenä en haluaisi samaa sttessaavuutta parisuhteeseen.
- MeMaisat
Ei sovi minun romanttiselle luonteenlaadulleni ollenkaan.
Ihmissuhteissa pitää aina yrittää tosissaan, eikä tehdä leasing sopimuksia.Sama homma. Jatkosta nyt muutenkaan koskaan tiedä....mutta ei olis kiva katsoa klenterista, tää on se päivä kun saan ehkä potkut. Jaksasko sitä yrittääkään, jos vaikka saakin sitten 15.9.2019 potkut parisuhteesta....
- flowersreally
Luita koirille.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14931485/sopisiko-sinulle-maaraaikainen-parisuhde.. Kertaus on OpintojenÄippä.. ;D
.. Se on tän palstan Luonne.. Mitäs läksit.. KikkelisKokkelis Niih.. ;D
Törmäsin aviopariin jotka vaikuttivat todellla onnellisilta. Naisen hymy on ollut aina korvasta korvaan. Mutta vasta naimisiinmennessä mietin parin ikää... en tiedä oikeasti.
Häät? Ikimuistoiset. Pääsin niihin osallisiksi. Työn puolesta. Silti he ovat sydänmessäni. Miksi? Koska jotain herättivät sielussani...
Nämä kaksi ihmistä on murskannut paltsateorian. Kaikki. Nautin vaan siitä hyvästä olosta. En speguloi. Turpa kiinni kaikki ja ajatelkaa, kuvitekaa mitä vois olla. Vetäkää totuutenne vessanpöntöstä alas.
Aamen.Niin että kun sinä näet jonkun vielä onnesa huumassa helkumoivan avioparin, häissähän se on vielä aika yleistäkin, niin se tarkoittaa että meidän kaikkien tulisi kuvitella saavamme joskus samanlaista onnea? Tunnen minäkin yhden parin jotka oikeasti on luodut toisilleen muttei se tarkoita että kuvittelisin itse olevani yhtä onnekas, niitä muita tavanomaisempia on niin paljon.
Harmaaritari kirjoitti:
Niin että kun sinä näet jonkun vielä onnesa huumassa helkumoivan avioparin, häissähän se on vielä aika yleistäkin, niin se tarkoittaa että meidän kaikkien tulisi kuvitella saavamme joskus samanlaista onnea? Tunnen minäkin yhden parin jotka oikeasti on luodut toisilleen muttei se tarkoita että kuvittelisin itse olevani yhtä onnekas, niitä muita tavanomaisempia on niin paljon.
Ei tarvitse kuvitellakaan. Pitääkös meidän kuvitella voittavan lotossa? Pitääkö uskoa lööppien Minkkisen saavuttavan onnen hyppimällä suhteesta suhteeseen? Ja sen, että onnen voi tehdä? Ei minusta. Mutta minä voin aibakin olla onnellinen nähdessänikin toisten onnen.
- EdesUnissa
Mielenkiintoista ettei kukaan kyennyt näkemään määrä-aikaisen suhteen positiivisia taustoja. Ei se tosiasiassa romantiikkaa vähennä, vaan toimisi juuri kuten kehityskeskustelut työssä.
Eli käydään keskustelu mikä suhteessa menee väärin, mikä osapuolia ärsyttää ja mitä he toiselta haluaisivat. Sovitaan onko tavoitteemme samat, ja sitten sovitaan kuinka me haluaisimme elää. Sitten määräaika jonka jälkeen katsotaan onnistuimmeko muuttumaan.
Olen tätä kauan sitten kokeillut kun olin eron partaalla, ja meidät se ainakin pelasti silloin.
Nimenomaan suosittelisin tätä ajatusta käytettäväksi jo vanhoille pareille, eihän ihmisillä silloin ole ongelmia kun ollaan vasta tavattu.
Näkisin tämän siten että useat parit kyllä rakastavat toisiaan, mutta kun ongelmia ilmaantuu niin eivät osaa niistä päästä yli. Tämä on yksi työkalu siihen ylipääsemiseen, eroamisen sijasta.- Oma.mielipide
Nimen omaan työkalu suhteen parantamiseen, mikäli sitä halutaan käyttää siten kuin kuvailit.
Sen verran skeptinen kuitenkin olen, että käyköhän noin, vai tulisiko tuostakin vain uusi tylkalu ja ase nuijia omia mielipiteitä ja tahtoaan läpi, ero uhalla. - Oma.mielipide
Parempi asia mielestäni okisi, jos pari osaisi ottaa nuo "kehityskeskustelut" säännöllisin väliajoin parisuhteeseen mukaan, ilman tuota määräaikaisuuden teemaa ja uhkaa.
Nimittäin mielestäni tuo määräaikaisuus kannustaa nimenomaan sellaiseen ajattelumalliin, että "tämä kun voi loppua seuraavana määräaikan, niin miksi edes panosta suhteeseen".
Ellei sitten halua ajatella että jatkuva "kallion reunalla olo" kannustaa panostamaan entistä enemmän suhteeseen, jottei toinen viheltäisi peliä poikki. Itse en kyllä tuollaiseen usko. - EdesUnissa
Oma.mielipide kirjoitti:
Parempi asia mielestäni okisi, jos pari osaisi ottaa nuo "kehityskeskustelut" säännöllisin väliajoin parisuhteeseen mukaan, ilman tuota määräaikaisuuden teemaa ja uhkaa.
Nimittäin mielestäni tuo määräaikaisuus kannustaa nimenomaan sellaiseen ajattelumalliin, että "tämä kun voi loppua seuraavana määräaikan, niin miksi edes panosta suhteeseen".
Ellei sitten halua ajatella että jatkuva "kallion reunalla olo" kannustaa panostamaan entistä enemmän suhteeseen, jottei toinen viheltäisi peliä poikki. Itse en kyllä tuollaiseen usko.Se uhka ei varmasti toimi motivaatio tekijänä, sillä ihminen ei voi elää koko ajan varpaillaan. Mutta jos se toimii laissez-faire tyyppisesti, eli miksi panostaa, niin ei sellaista suhdetta kannattaisikaan jatkaa.
Kyllä se suhteen jatkamisen halu pitää lähteä ihmisistä itsestään. Määräaikoja voi lähinnä käyttää juuri kriisitilanteiden purkuun, siten että yritetään muuttaa niitä tekijöitä jotka toista ärsyttävät.
Esimerkkejä: Töihin lähtiessä ja palatessa annetaan suukko toiselle
Alkoholia ei nautita useammin kuin x kertaa viikossa.
Rumasti sanomista pyydetään anteeksi
Ilmoittaudutaan/vastataan puhelimeen
Ei sen määräajan lopussa tarvitse erota jos kaikki asiat eivät ole menneetkään täydellisesti, mutta jos niitä ei seuraa, niin ihmisille on taipumus palata aiempaan käytökseensä. Ongelmat
kannattaa määritellä tarkasti kuten esimerkissä, koska "sinun pitää muuttua paremmaksi" vaatimusta on vaikea arvioida.
En mina oikein usko että kukaan parisuhteessa elävä olisi oikeasti valmis tekemään määrä-aikaista suhdetta jossa eroaminen tapahtuisi tiettynä päivänä, tai sitä jatkettaisiin. Se olisi jo ajatuksenakin absurdi. - Oma.mielipide
EdesUnissa kirjoitti:
Se uhka ei varmasti toimi motivaatio tekijänä, sillä ihminen ei voi elää koko ajan varpaillaan. Mutta jos se toimii laissez-faire tyyppisesti, eli miksi panostaa, niin ei sellaista suhdetta kannattaisikaan jatkaa.
Kyllä se suhteen jatkamisen halu pitää lähteä ihmisistä itsestään. Määräaikoja voi lähinnä käyttää juuri kriisitilanteiden purkuun, siten että yritetään muuttaa niitä tekijöitä jotka toista ärsyttävät.
Esimerkkejä: Töihin lähtiessä ja palatessa annetaan suukko toiselle
Alkoholia ei nautita useammin kuin x kertaa viikossa.
Rumasti sanomista pyydetään anteeksi
Ilmoittaudutaan/vastataan puhelimeen
Ei sen määräajan lopussa tarvitse erota jos kaikki asiat eivät ole menneetkään täydellisesti, mutta jos niitä ei seuraa, niin ihmisille on taipumus palata aiempaan käytökseensä. Ongelmat
kannattaa määritellä tarkasti kuten esimerkissä, koska "sinun pitää muuttua paremmaksi" vaatimusta on vaikea arvioida.
En mina oikein usko että kukaan parisuhteessa elävä olisi oikeasti valmis tekemään määrä-aikaista suhdetta jossa eroaminen tapahtuisi tiettynä päivänä, tai sitä jatkettaisiin. Se olisi jo ajatuksenakin absurdi.Kieltämättä hyviä pointteja esität.
Toisaalta voitaisiin sanoa, että onko se nyt tavoittelemisen arvoista, että noista hellyyden ja arvostuksen osoituksista tulee suoritteita ja joita lasketaan ja joita "on tehtävä"?
Tyyliin "Muista antaa suukko aamulla ennen ko lähden töihin ja kun tulen töistä illalla."
Väittäisin että tuo ei ole pidemmän päälle terveellistä toimintaa, sillä tuo saattaa muuttua rutiiniksi ja sellaiseksi johon ei laiteta tunnettaj välittämistä ollenkaan mukaan.
Toisaalta jos tilanne on mennyt siihen että tällaisia huomion osoitunsia ei suhteessa ole juuri ollenkaan, kun toinen on muuttuut 'itsestäänselvyydeksi', niin silloin tuo saattaa toimia alkuun.
😃 Tähän kohtaan miulla tuli muisto Solaris elokuvasta, kohtaus missä Kelvin on palannut juuri takaisin maahan ja kertoo kuinka taas 'opetteli niitä kaikkia sosiaalisia eleitä ja maneereita josta sosiaalinen elämä ja kanssakäyminen koostuu' - Oma.mielipide
Oma.mielipide kirjoitti:
Kieltämättä hyviä pointteja esität.
Toisaalta voitaisiin sanoa, että onko se nyt tavoittelemisen arvoista, että noista hellyyden ja arvostuksen osoituksista tulee suoritteita ja joita lasketaan ja joita "on tehtävä"?
Tyyliin "Muista antaa suukko aamulla ennen ko lähden töihin ja kun tulen töistä illalla."
Väittäisin että tuo ei ole pidemmän päälle terveellistä toimintaa, sillä tuo saattaa muuttua rutiiniksi ja sellaiseksi johon ei laiteta tunnettaj välittämistä ollenkaan mukaan.
Toisaalta jos tilanne on mennyt siihen että tällaisia huomion osoitunsia ei suhteessa ole juuri ollenkaan, kun toinen on muuttuut 'itsestäänselvyydeksi', niin silloin tuo saattaa toimia alkuun.
😃 Tähän kohtaan miulla tuli muisto Solaris elokuvasta, kohtaus missä Kelvin on palannut juuri takaisin maahan ja kertoo kuinka taas 'opetteli niitä kaikkia sosiaalisia eleitä ja maneereita josta sosiaalinen elämä ja kanssakäyminen koostuu'Eli tätä kohtausta muistelin tuosta Solaris leffasta.
https://youtu.be/xX-PXjzcopo - EdesUnissa
Oma.mielipide kirjoitti:
Kieltämättä hyviä pointteja esität.
😃 Tähän kohtaan miulla tuli muisto Solaris elokuvasta, kohtaus missä Kelvin on palannut juuri takaisin maahan ja kertoo kuinka taas 'opetteli niitä kaikkia sosiaalisia eleitä ja maneereita josta sosiaalinen elämä ja kanssakäyminen koostuu'Sen pitäisikin muuttua rutiiniksi. Yleensä se on juuri toisin pain. Nuo asiat kuten suukot jäävät pois jossain vaiheessa, vaikka tosiasiassa molemmat pitävät niistä. Ne pitää tuoda rutiiniksi takaisin. koska ne ovat tavallaan sanat "Välitän sinusta edelleen,"
Mutta nuo tekijät oikeastaan pariskunnan pitää sopia keskenään. Tuossa esimerkissä oli 4 asiaa jotka me sovimme. Kaksi minun vaatimusta ja kaksi toisen vaatimusta.
- OpetaMua85
Voitsä alkaa ole mun kans siihen saakka et täytät 40? Kun mulla on poikuuskin vielä tallella ja tarttis sellaisen vanhemman naisen opettajaksi jonka kanssa ei jännitä (kun ei mitään menetettävää). En kuitenkaan yli 40. Se on sellanen periaate. Kun saan hommat haltuun vedän rajan 30.
No vo että. Valitan, mutta jäin juuri lomalle 😔 Palaan noihin kuvioihin juur silloin, kun täytän 40. Joten, pahoittelut.
- EiPelastajaksi
Mylmyri kirjoitti:
No vo että. Valitan, mutta jäin juuri lomalle 😔 Palaan noihin kuvioihin juur silloin, kun täytän 40. Joten, pahoittelut.
Hyvä, nyt pysyt tiukkana ätmeille! 😉😀
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448259Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442244Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262122- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321427
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870