Miten Raamattu ohjeistaa mielestänne

kotiruokaa

Miten Raamattu ja sen myötä Jumala ohjeistaa mielestänne suhtautumaan ja kohtelemaan esimerkiksi turvapaikanhakijoihin?

103

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös koraanissa näin mene:

      Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.

      Ei, tämähän oli 5 Moos 13:13-16

      • Siinäpä ohjetta kerrakseen palstan "oikeauskoisille".

        :-)


      • Lähetyskenttä

        Tokikin ymmärrämme, että ylläoleva kirjoitus osoitettiin historialliselle Israelille.

        Kristittyjä koskeva ohjeistus löytyy vastaavasti Room. 13. luvussa, joka kehottaa kunnioittamaan asuinmaan lakia ja esivaltaa. Näin ollen emme siis turvaudu mihinkään oman käden oikeuteen emmekä alistu "he-man" yllytykseen, vaikka Mooseksen kirjan pohjalta toki ymmärrämmekin hengellisen periaatteen, ettei Jumala epäjumalia salli kansansa keskuudessa. Siksi kristittyjen tulisi turvautua Sanan miekkaan ja levittää ilosanomaa Jeesuksesta näille muukalaisille.


      • Lähetyskenttä kirjoitti:

        Tokikin ymmärrämme, että ylläoleva kirjoitus osoitettiin historialliselle Israelille.

        Kristittyjä koskeva ohjeistus löytyy vastaavasti Room. 13. luvussa, joka kehottaa kunnioittamaan asuinmaan lakia ja esivaltaa. Näin ollen emme siis turvaudu mihinkään oman käden oikeuteen emmekä alistu "he-man" yllytykseen, vaikka Mooseksen kirjan pohjalta toki ymmärrämmekin hengellisen periaatteen, ettei Jumala epäjumalia salli kansansa keskuudessa. Siksi kristittyjen tulisi turvautua Sanan miekkaan ja levittää ilosanomaa Jeesuksesta näille muukalaisille.

        Kerrotko sen kohdan Raamatussa jossa kerrotaan että tuo Mooseksen kirjan kohta ei koske enää kristittyjä.

        Siis ihan Raamatun kohta, en kysy mielipidettäsi tai tulkintaasi tai sitä mitä sinä ymmärrät asiasta.


      • Lähetyskenttä kirjoitti:

        Tokikin ymmärrämme, että ylläoleva kirjoitus osoitettiin historialliselle Israelille.

        Kristittyjä koskeva ohjeistus löytyy vastaavasti Room. 13. luvussa, joka kehottaa kunnioittamaan asuinmaan lakia ja esivaltaa. Näin ollen emme siis turvaudu mihinkään oman käden oikeuteen emmekä alistu "he-man" yllytykseen, vaikka Mooseksen kirjan pohjalta toki ymmärrämmekin hengellisen periaatteen, ettei Jumala epäjumalia salli kansansa keskuudessa. Siksi kristittyjen tulisi turvautua Sanan miekkaan ja levittää ilosanomaa Jeesuksesta näille muukalaisille.

        Vuorisaarnassa mielikuvitusjeesus vahvisti lain, joten tuo esittämäni koskee myös kristinuskonharhaisia.


      • Lue.ja.ymmärrä

        Lue koko Uusi Testamentti siitähän se käy ilmi ja Hebrealaiskirjeestä erityisesti.


      • Lue.ja.ymmärrä kirjoitti:

        Lue koko Uusi Testamentti siitähän se käy ilmi ja Hebrealaiskirjeestä erityisesti.

        En lue enää. Olen lukenut ja sekavaksi hölynpölyksi todennut koko opuksen kannesta kanteen.

        Ken raamatun avaa, saa lukuajan hukkaan heittää.

        Näin on kirjoitettu, juuri tuossa yllä.


      • Lähetyskenttä
        he-ma kirjoitti:

        Vuorisaarnassa mielikuvitusjeesus vahvisti lain, joten tuo esittämäni koskee myös kristinuskonharhaisia.

        Varmasti haluat spesifioida minkä lain Jeesus vahvisti Vuorisaarnassa. Tuota historialliselle Isrealille annettua kehotusta ei Vuorisaarnasta eikä koko Uudesta Testamentista löydy, joten vahvistus on sinun mielikuvituksesi tuotetta.

        Jeesus sanoi: "Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu."


      • Lähetyskenttä kirjoitti:

        Varmasti haluat spesifioida minkä lain Jeesus vahvisti Vuorisaarnassa. Tuota historialliselle Isrealille annettua kehotusta ei Vuorisaarnasta eikä koko Uudesta Testamentista löydy, joten vahvistus on sinun mielikuvituksesi tuotetta.

        Jeesus sanoi: "Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu."

        Sanoi mukamas paljon muutakin toisensa poissulkevaa ja ristiriitaista. Ihmisethän nuo sanat hänen suuhunsa pistivät vuosikymmeniä väitetyn ristinkuoleman jälkeen.

        Mutta tässä vuorisaarnasta tarkoittamani lause

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. "


      • he-ma kirjoitti:

        Sanoi mukamas paljon muutakin toisensa poissulkevaa ja ristiriitaista. Ihmisethän nuo sanat hänen suuhunsa pistivät vuosikymmeniä väitetyn ristinkuoleman jälkeen.

        Mutta tässä vuorisaarnasta tarkoittamani lause

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. "

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. "

        Niin tuotahan kyllä mielellään käytetään kun lainataan kolmatta Mooseksen kirjaa, sitä tiettyä kohtaa mutta annas olla kun otat sieltä jonkun muuhun kehiin niin se ei sitten enää olekkaan voimassa.


      • nähty.on kirjoitti:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. "

        Niin tuotahan kyllä mielellään käytetään kun lainataan kolmatta Mooseksen kirjaa, sitä tiettyä kohtaa mutta annas olla kun otat sieltä jonkun muuhun kehiin niin se ei sitten enää olekkaan voimassa.

        Niinpäniin. Sanoo mitä sattuu, puutaheinää eikä mitään tarkoita. Eikös tuo ole raamatun ydinsanoma?

        Kannattaa lukea myös tuo

        http://raamattu.fi/1933,38/Matt.10.html

        Siellä tuo pikku paskiainen, mi3likuvitusjeesus, oikein riidankylväjänä toimii.


      • Lue.ja.ymmärrä kirjoitti:

        Lue koko Uusi Testamentti siitähän se käy ilmi ja Hebrealaiskirjeestä erityisesti.

        Kerrotko sen kohdan Raamatussa jossa kerrotaan että tuo Mooseksen kirjan kohta ei koske enää kristittyjä.

        Siis ihan Raamatun kohta, en kysy mielipidettäsi tai tulkintaasi tai sitä mitä sinä ymmärrät asiasta.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kerrotko sen kohdan Raamatussa jossa kerrotaan että tuo Mooseksen kirjan kohta ei koske enää kristittyjä.

        Siis ihan Raamatun kohta, en kysy mielipidettäsi tai tulkintaasi tai sitä mitä sinä ymmärrät asiasta.

        Jeesus vahvistaa koko Mooseksen lain. Sokeat kristityt eivät usko Jeesuksen selvää opetusta asiasta:

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Jeesus vahvistaa koko Mooseksen lain. Sokeat kristityt eivät usko Jeesuksen selvää opetusta asiasta:

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        Heh. Ja siihen tuo sitten jäikin. Jeesus teki omia versioita Mooseksen laeista saaden sen ajan juutalaiset kummastelemaan.

        Ja kristityt eivät noudata Moosesta sen enempää. Taivasten valtakunnassa tulee olemaan paljon pieniksi kutsuttavia.


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Ja siihen tuo sitten jäikin. Jeesus teki omia versioita Mooseksen laeista saaden sen ajan juutalaiset kummastelemaan.

        Ja kristityt eivät noudata Moosesta sen enempää. Taivasten valtakunnassa tulee olemaan paljon pieniksi kutsuttavia.

        Toisaalta aika ikävää, jos ryhtyvät lakia noudattamaan, mutta kai se on kristinuskonharhaisen pakko, jos aikoo taivaspaikkansa lunastaa.


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Ja siihen tuo sitten jäikin. Jeesus teki omia versioita Mooseksen laeista saaden sen ajan juutalaiset kummastelemaan.

        Ja kristityt eivät noudata Moosesta sen enempää. Taivasten valtakunnassa tulee olemaan paljon pieniksi kutsuttavia.

        Missä kohtaa Raamattua Jeesus tekee omia versioita Mooseksen laista? Se että kristityt eivät noudata Mooseksen lakia, kertoo vain siitä, että he eivät seuraa Jeesuksen selvää opetusta.


      • nähty.on kirjoitti:

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. "

        Niin tuotahan kyllä mielellään käytetään kun lainataan kolmatta Mooseksen kirjaa, sitä tiettyä kohtaa mutta annas olla kun otat sieltä jonkun muuhun kehiin niin se ei sitten enää olekkaan voimassa.

        "...tuotahan kyllä mielellään käytetään kun lainataan kolmatta Mooseksen kirjaa, sitä tiettyä kohtaa mutta annas olla kun otat sieltä jonkun muuhun kehiin niin se ei sitten enää olekkaan voimassa. "


        Juuri näin. Aina kun poimitaan ne mieleiset kohdat, tuo on peruste. Kun sieltä poimii ei niin mieluisia kohteita, sanotaan, ettei se päde kristittyihin. Eli Raamattua ei oikeasti tulkitakaan sanatarkkaan, vaikka niin mielellään väitetään.


      • Lähetyskenttä kirjoitti:

        Tokikin ymmärrämme, että ylläoleva kirjoitus osoitettiin historialliselle Israelille.

        Kristittyjä koskeva ohjeistus löytyy vastaavasti Room. 13. luvussa, joka kehottaa kunnioittamaan asuinmaan lakia ja esivaltaa. Näin ollen emme siis turvaudu mihinkään oman käden oikeuteen emmekä alistu "he-man" yllytykseen, vaikka Mooseksen kirjan pohjalta toki ymmärrämmekin hengellisen periaatteen, ettei Jumala epäjumalia salli kansansa keskuudessa. Siksi kristittyjen tulisi turvautua Sanan miekkaan ja levittää ilosanomaa Jeesuksesta näille muukalaisille.

        Palatakseni näihin viimesyksyisiin kommentteihin: ihan sama, sillä tuollaisia käskyjä keille tahansa antava jumala on hirviö, vaikka myöhemmin antaisi muunkinlaisia käskyjä.


    • Kelvotonsuomi

      Jumalista muita ei kannata pitää.

    • "Kun muukalainen asuu luonasi teidän maassanne, älkää sortako häntä. Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 19: 33-34)

      • eritrean

        Tämä sama sääntö kuin 3.moos.19:33-34 on myös Koraanissa.


      • Myöhemmin kirjoitettu 5. Moos. Kumoaa tuo kätevästi ja määrä kaiken tapettavaksi ilman poikkeuksia.


    • Hyvä.Malli

      "Miten Raamattu ja sen myötä Jumala ohjeistaa mielestänne suhtautumaan ja kohtelemaan esimerkiksi turvapaikanhakijoihin?"

      Vapaissa suunnissa heitä johdatetaan Jeesuksen huomaan ja satoja on jo ottanut vastaan uskon Jeesukseen ja ovat mukana seurakuntaelämässä. Heille pyritään hommaamaan ainakin joku työpaikka välittömästi tai johonkin vapaaehtoistyöhön, että kotoutuminen alkaa nopeasti ja saavat tehokasta Suomen kielen opetusta.

      • muslimit.muslimimaihin

        Ja ne joilla ei ole oikeutta olla maassa - palautetaan!
        Me emme ole sosialitoimisto vaan suomalaisten itselleen rakentama maa.


      • muslimit.muslimimaihin kirjoitti:

        Ja ne joilla ei ole oikeutta olla maassa - palautetaan!
        Me emme ole sosialitoimisto vaan suomalaisten itselleen rakentama maa.

        Missä kohtaa se Raamattusi noin opastaa?


      • missä.kieltää.tuon
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Missä kohtaa se Raamattusi noin opastaa?

        Missä keiltää tuon, jankka ;););;) ?


      • missä.kieltää.tuon kirjoitti:

        Missä keiltää tuon, jankka ;););;) ?

        Eli oletko siis sitä mieltä että kun Raamattu ei jotain kiellä se onkin OK?

        MInulle sopii toki tuo tulkinta mutta sopiiko se sinulle?


      • missä.kieltää.tuon
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Eli oletko siis sitä mieltä että kun Raamattu ei jotain kiellä se onkin OK?

        MInulle sopii toki tuo tulkinta mutta sopiiko se sinulle?

        Ei siis kiellä, niinkö?


      • missä.kieltää.tuon kirjoitti:

        Ei siis kiellä, niinkö?

        Minä en ole väittänyt että kieltää, kysyin vain kysymyksen tuolta toiselta nimimerkiltä kuten huomaat jos luet mitä kirjoitan.

        Mutta oletko oletko sinä siis sitä mieltä että kun Raamattu ei jotain kiellä se onkin OK?


      • missä.kieltää.tuon
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Minä en ole väittänyt että kieltää, kysyin vain kysymyksen tuolta toiselta nimimerkiltä kuten huomaat jos luet mitä kirjoitan.

        Mutta oletko oletko sinä siis sitä mieltä että kun Raamattu ei jotain kiellä se onkin OK?

        Kieltääkö vai ei??


      • missä.kieltää.tuon kirjoitti:

        Kieltääkö vai ei??

        Minä en ole väittänyt että kieltää, kysyin vain kysymyksen tuolta toiselta nimimerkiltä kuten huomaat jos luet mitä kirjoitan. Jos et itse tiedä vastausta niin tutki Raamattua.

        Mutta oletko oletko sinä siis sitä mieltä että kun Raamattu ei jotain kiellä se onkin OK?


      • missä.kieltää.tuon
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Minä en ole väittänyt että kieltää, kysyin vain kysymyksen tuolta toiselta nimimerkiltä kuten huomaat jos luet mitä kirjoitan. Jos et itse tiedä vastausta niin tutki Raamattua.

        Mutta oletko oletko sinä siis sitä mieltä että kun Raamattu ei jotain kiellä se onkin OK?

        Sano sitten, ettet tiedä äläkä jankuta!


      • missä.kieltää.tuon kirjoitti:

        Sano sitten, ettet tiedä äläkä jankuta!

        Jos et itse tiedä vastausta niin tutki Raamattua.

        Mutta oletko oletko sinä siis sitä mieltä että kun Raamattu ei jotain kiellä se onkin OK?


    • Matt.25: 34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

      ---Tässä on minusta aika selkeästi esimerkki toisen ihmisen kohtaamisesta olipa hän tuttu tai outo.

      • homo.kysyy

        En ymmärrä. Selitätkö kenelle tuo puhutaan ja miksi.


      • voitko.selittää

        Kuka on kuningas, ketkä ovat oikealla puolella ja miksi? Keitä ovat vanhurskaat ja miksi he sitä ovat?


      • vastaajo

        Vastaa nyt hyvä ihminen kun sinulta kysytään!


      • vastaajo kirjoitti:

        Vastaa nyt hyvä ihminen kun sinulta kysytään!

        Erikosita, että "raamatunlauseautomaatti" ei edes vaivaudu selittämään suoltamiaan Raamatun jakeita eikä vastaa kun kysytään.


      • vastaajo
        usko.vainen kirjoitti:

        Erikosita, että "raamatunlauseautomaatti" ei edes vaivaudu selittämään suoltamiaan Raamatun jakeita eikä vastaa kun kysytään.

        Niin minustakin.


      • vastaajo kirjoitti:

        Niin minustakin.

        Jotkut eivät ymmärrä mitä Raamatussa lukee mutta heistä on "hienoa" lainailla siitä kohta 😏


      • Olen hyvin pahoillani, että minun pitää tässä tehdä hiukan muutakin kuin istua tällä koneella. Usko.vainen parempana uskovana ja sanan selittäjänä olisi tietenkin voinut vastata.
        Matt. 25: Matt.25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

        ---Ihmisen Poika on Jeesus


      • voisitko.selittää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen hyvin pahoillani, että minun pitää tässä tehdä hiukan muutakin kuin istua tällä koneella. Usko.vainen parempana uskovana ja sanan selittäjänä olisi tietenkin voinut vastata.
        Matt. 25: Matt.25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

        ---Ihmisen Poika on Jeesus

        Voisitko,selittä, kiitos.
        Kuka on kuningas, ketkä ovat oikealla puolella ja miksi? Keitä ovat vanhurskaat ja miksi he sitä ovat?


      • homo.kysyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen hyvin pahoillani, että minun pitää tässä tehdä hiukan muutakin kuin istua tällä koneella. Usko.vainen parempana uskovana ja sanan selittäjänä olisi tietenkin voinut vastata.
        Matt. 25: Matt.25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

        ---Ihmisen Poika on Jeesus

        Miksi puhutaan eläimistä jos kuitenkin puhutaan kansoista ja mikä on valtaistuin?


      • mitä-kummaa
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen hyvin pahoillani, että minun pitää tässä tehdä hiukan muutakin kuin istua tällä koneella. Usko.vainen parempana uskovana ja sanan selittäjänä olisi tietenkin voinut vastata.
        Matt. 25: Matt.25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

        ---Ihmisen Poika on Jeesus

        Eikö Jeesus olekaan Jumalan Poika?


      • "Tässä on minusta aika selkeästi esimerkki toisen ihmisen kohtaamisesta olipa hän tuttu tai outo. "

        Täsmälleen näin. Tämä on kristityn perusoppi, jos näin voi sanoa.


    • Jeesus sanoi:" Rakastakaa toisianne niinkuin minä olen teitä rakastanut. "

      • Kenelle Jeesus nuo sanat sanoi, se on tärkeää.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kenelle Jeesus nuo sanat sanoi, se on tärkeää.

        Tärkeää on. Jeesus käski sen ajan 12 opetuslastaan rakastamaan toisiaan.

        Ei siis koske edes suomalaisia kristittyjä.


      • torre12 kirjoitti:

        Tärkeää on. Jeesus käski sen ajan 12 opetuslastaan rakastamaan toisiaan.

        Ei siis koske edes suomalaisia kristittyjä.

        Kyllä se koskaa kaikkia jotka ovat Jeesuksen opetuslapsia.
        Ei siis sinua 😉


      • Jeesuksen sanat on tarkoitettu kaikille ihmisille.


      • hammas.keiju
        usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä se koskaa kaikkia jotka ovat Jeesuksen opetuslapsia.
        Ei siis sinua 😉

        Kas vain, pikku ystäväni kätösillään täällä jakaa meitä lapsosia oppimaan.
        Kenet minnekin mahdat asettaa, suotko mullekin paikan armaan suojista kätöstes?


      • Luuk. 10:25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        10:26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
        10:27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
        10:28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää."
        10:29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"

        Sen jälkeen Jeesus opetti kertomuksen kautta, miten asia on. "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.”

        Ja niin pappi, kuin leeviläinenkin kulki ohitse, mutta eivät piitanneet miehestä. Samarialainen (Juudeassa juutalaisten ja samarialaisten välit olivat pahasti tulehtuneet, ja jälkimmäistä kansanryhmää pyrittiin kaikin tavoin karttamaan jokapäiväisessä elämässä.) sen sijaan pysähtyi ja auttoi. Sitten Jeesus kysyi:

        10:36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
        10:37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin.


      • thoyssa kirjoitti:

        Jeesuksen sanat on tarkoitettu kaikille ihmisille.

        Ai. Ja sitä ei itse Jeesus koskaan sanonut.


    • HomosteluaVastaan

      saatanan lapset tunnistavat ja rakastavat valhetta.Siksi ateisti voi kokea liberaalin symppiksenä, syntihyväksyjiin kumpikin kuuluu paitsi joitain poikkeuksiakin on paljon.Omassa tuttava, sukulaispiirissä ateistit ovat isolla prosentilla homostelua vastaan.Liberaalinimeä kantavissakin heitä on mutta työpaikka säilyy kun valehtelee kantansa syntikysymyksiin saatanallisuuden näkyviä syntisallintoja ev.lut kirkossa..

      Maailma , ateistit , vihaa kristittyjä mutta liberaaleja ateistit kehuvat.

      Runo:

      Metsään menin vaan kuokan ja kristittyjen kanssa kuusen alta juuret esiinkaivamaan.Kysyimme yhtenä suuna juurilta ja Eerikalta kantansa homostelua koskien, puolestapuhuja vai vastustaja synnin loskien ?Ateisti kehui mielissään ku,Eerika soitti viulua homostelukanaansa piilotellen, juuretkaan kantaansa kertonut ei.No comments about homoents!

      Oli hedelmiä puussa siitä maistoimme.Ei
      maistunut suussa.
      Maku salaavan mätä mutta ei hätä omiaan ei järki eikä Jeesus jätä.

      • Vaihtari...
        Jopa runon palstalle kirjoitti
        tuo suomi24:n humoristi.
        Hiukan oli poljennolta horjuva,
        ei kai silti kannata olla torjuva?
        Toinen kun kaikkensa runoon laittaa,
        ei silloin saa hänen selkäänsä taittaa
        lastaamalla poloisen niskaan taakkaa, jos ei runo sitten kehuja saakaan.

        Kyllä kelpo runon rustasit,
        vaikka meidän mainettamme mustasit.
        Sinulle kuitenkin kiitoksen annan
        ja Taivaan Isän eteen sinua rukoillen kannan.


      • hammas.keiju
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Vaihtari...
        Jopa runon palstalle kirjoitti
        tuo suomi24:n humoristi.
        Hiukan oli poljennolta horjuva,
        ei kai silti kannata olla torjuva?
        Toinen kun kaikkensa runoon laittaa,
        ei silloin saa hänen selkäänsä taittaa
        lastaamalla poloisen niskaan taakkaa, jos ei runo sitten kehuja saakaan.

        Kyllä kelpo runon rustasit,
        vaikka meidän mainettamme mustasit.
        Sinulle kuitenkin kiitoksen annan
        ja Taivaan Isän eteen sinua rukoillen kannan.

        Ihana vastine tuolle aatoksias niin kovin kaipaavalle :)


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Ihana vastine tuolle aatoksias niin kovin kaipaavalle :)

        Parhaani yritin, vaikka en runoilla osaakaan. Eli ihan yhtä horjuva taitaa olla poljento minunkin runossani :)


      • hammas.keiju
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Parhaani yritin, vaikka en runoilla osaakaan. Eli ihan yhtä horjuva taitaa olla poljento minunkin runossani :)

        Tykkäsin. Hyvin kirjoitit ja Kristillisen vastaukses lempeästi matkaan saattelit.
        Siunausta Sinulle Eerika ja voimia jatkaa hyvien ajatustesi tuomista palstan arkeen.


      • Metsään menit
        monellakin tapaa.
        Iskit kuokkasi
        etsien rapaa.

        Sitä ei löytynyt
        mutta ei hätää.
        Ainahan keksiä
        voi sitä mätää.

        Sitä kun levittää
        varoa pitää,
        mitä sen voimasta
        alkaakaan itää.

        Siunausta sinulle
        tahdon toivottaa.
        Uusi päivä taas
        huomenna koittaa.


      • hammas.keiju
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Metsään menit
        monellakin tapaa.
        Iskit kuokkasi
        etsien rapaa.

        Sitä ei löytynyt
        mutta ei hätää.
        Ainahan keksiä
        voi sitä mätää.

        Sitä kun levittää
        varoa pitää,
        mitä sen voimasta
        alkaakaan itää.

        Siunausta sinulle
        tahdon toivottaa.
        Uusi päivä taas
        huomenna koittaa.

        Aatokses kauniisti puit, suuren ajattelijan rakkaudella metallia lempeästi taoit.
        Siunausta myös Sinulle Kj ja voimia tuoda auringonpaistetta palstalle.


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Tykkäsin. Hyvin kirjoitit ja Kristillisen vastaukses lempeästi matkaan saattelit.
        Siunausta Sinulle Eerika ja voimia jatkaa hyvien ajatustesi tuomista palstan arkeen.

        Kiitos sanoistasi hammas.keiju :)


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Metsään menit
        monellakin tapaa.
        Iskit kuokkasi
        etsien rapaa.

        Sitä ei löytynyt
        mutta ei hätää.
        Ainahan keksiä
        voi sitä mätää.

        Sitä kun levittää
        varoa pitää,
        mitä sen voimasta
        alkaakaan itää.

        Siunausta sinulle
        tahdon toivottaa.
        Uusi päivä taas
        huomenna koittaa.

        No niin, hienoa runoa pukkaa :)
        Hyvin oivallettu :)


      • hammas.keiju kirjoitti:

        Aatokses kauniisti puit, suuren ajattelijan rakkaudella metallia lempeästi taoit.
        Siunausta myös Sinulle Kj ja voimia tuoda auringonpaistetta palstalle.

        Kiitos hammas.keiju. Olipa kiva taas saada lukea lyyrisesti muotoiltuja ajatuksiasi. Olet ilopilkku.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        No niin, hienoa runoa pukkaa :)
        Hyvin oivallettu :)

        Kiitos, kiitos. Hienosti olit sinäkin saanut runosi laulamaan.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Parhaani yritin, vaikka en runoilla osaakaan. Eli ihan yhtä horjuva taitaa olla poljento minunkin runossani :)

        Tuo oli aivan oiva runo!


    • kotiruokaa

      Miele on imurimerkki

    • Jumala ei sano asiasta yhtään mitään. Raamatusta taas voi poimia perustelut niin rajat auki kuin rajat kiinni-asenteille. Ihmisestä itsestään kertoo se mitä Raamatusta valitsee.

      • Olisiko se, että pitää tehdä toisille sitä mitä haluaa itselleen tehtävän.

        Haluaako kukaan itselleen sellaista, että turvapaikan tarpeessa ei halua kenenkään apua.


      • torre12 kirjoitti:

        Olisiko se, että pitää tehdä toisille sitä mitä haluaa itselleen tehtävän.

        Haluaako kukaan itselleen sellaista, että turvapaikan tarpeessa ei halua kenenkään apua.

        "Olisiko se, että pitää tehdä toisille sitä mitä haluaa itselleen tehtävän."

        Tämän ohjeen Raamatusta valitsevat ne jotka haluavat seurata Jeesuksen ohjeita. Toisin ajattelevatkin löytävät Raamatusta itselleen mieluisia jakeita.


      • pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        "Olisiko se, että pitää tehdä toisille sitä mitä haluaa itselleen tehtävän."

        Tämän ohjeen Raamatusta valitsevat ne jotka haluavat seurata Jeesuksen ohjeita. Toisin ajattelevatkin löytävät Raamatusta itselleen mieluisia jakeita.

        Tuo on yksi tärkeimmistä Jeesuksen opetuksista. Totta on, että jotkut uskovat mielellään haluaa unohtaa mm. tämän.


    • lapsen.mieli

      Raamatun esimerkit ihmisten käyttäytymisestä toisiaan kohtaan eri tilanteissa luovat itselleni kuvaa miten meidän tulisi pystyä kohtaamaan toinen avoimesti ja "lähimmäisestä huolehtien", muunlainen suhtautuminen johtaa lähes poikkeuksetta ristiriitatilanteisiin ja viime kädessä jopa äärimmäiseen väkivaltaan jossa on ainoastaan häviäjiä.
      Niin kauan kuin me ihmiset emme sovi samalle hiekkalaatikolle toistemme kanssa, miten voisimme mahtua pienelle maapallollemme.
      Vihalle ei pidä antaa elinvoimaa ja -tilaa niin itsessämme kuin omalla toiminnallamme toisissakaan.

      Mun tulkintani aloitukseen.

      • "Vihalle ei pidä antaa elinvoimaa ja -tilaa niin itsessämme kuin omalla toiminnallamme toisissakaan."

        Olen aivan samaa mieltä.


    • näinseontekstissä

      Turvapaikanhakijoiden velvollisuus on palvella Jeesusta Kristusta. Jos he haluavat jatkaa islamin harjoittamista, se riittää karkotuspäätökseen siitä huolimatta, että he joutuisivat vaaraan. Raamattu kieltää avustamasta väärän uskonnon harjoittamista. Raamattu velvoittaa auttamaan muukalaista, mutta hänen velvollisuus on silloin lopettaa islamin harjoittaminen. Jos hän ei sitä suostu tekemään, hänet voidaan aina karkottaa perheineen.

      Syyrialaisia ei tarvitse suolella muutenkaan, koska Damaskos ja sen vallassa olevat kaupungit ennustetaan rappeutuvan maan tasalle, mitä parhaillaan tapahtuu Syyriassa.

      Jesaja 17
      1 Näin käy: Damaskos ei enää ole kaupunki,
      siitä on tullut rauniokasa.
      2 Kaupungit, joita se hallitsi,
      jäävät hylätyiksi,
      ne jäävät karjalaumoille,
      jotka makailevat siellä kenenkään häiritsemättä.
      3 Efraim menettää suojamuurinsa, Damaskos kadottaa kuninkuuden, ja Syyrian jäännöksen valta sortuu

      • dfdgdlimy

        Kallion kirkon kellojen soittaminen Aleppolle oli syntiä, koska sille kaupungille on em. tuomio.


      • hammas.keiju
        dfdgdlimy kirjoitti:

        Kallion kirkon kellojen soittaminen Aleppolle oli syntiä, koska sille kaupungille on em. tuomio.

        Kas mikäpä meidän syntisten ihmisten tekosista ei syntiä ois?
        Oisitko mieluummin tykistölläs paikapäällä uhreja muistellut vai kenties peräkammaris oven pielessä suutas mutristellut.
        Aina löytyy ystävä hyvä, jolla kulmakarvojen takaa aatokset julki tuo älyllisen olennon jättämä ajatuksen siemen vailla olemassaolon tuskaa sieluttomuudessaan.


      • niinpäniiin
        hammas.keiju kirjoitti:

        Kas mikäpä meidän syntisten ihmisten tekosista ei syntiä ois?
        Oisitko mieluummin tykistölläs paikapäällä uhreja muistellut vai kenties peräkammaris oven pielessä suutas mutristellut.
        Aina löytyy ystävä hyvä, jolla kulmakarvojen takaa aatokset julki tuo älyllisen olennon jättämä ajatuksen siemen vailla olemassaolon tuskaa sieluttomuudessaan.

        Aloittaja kysyi, miten suhtaudumme maahanmuuttajiin. Ihmisillä on monia syntejä, joista tulee tehdä parannus, mutta ei meidän ole pakko avustaa epäjumalanpalvelusta.


      • niinpäniiin kirjoitti:

        Aloittaja kysyi, miten suhtaudumme maahanmuuttajiin. Ihmisillä on monia syntejä, joista tulee tehdä parannus, mutta ei meidän ole pakko avustaa epäjumalanpalvelusta.

        Sama toisinpäin. Kun kristitty on avun tarpeessa, niin apua ei heru. Olette muille vääräuskoisia.


    • Eilen_tänään_huomenna

      Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä.

      • Matt. 5: 40. ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        41. ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        42. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Matt. 5: 40. ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        41. ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        42. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.

        Tuossa tuo sanonta koskee oikeastaan maatalosyhteiskuntaa. Mutta modenissa maailmassa meidän todella tulee auttaa niitä, jotka apua tarvitsevat.


    • No tämä kohta on asiaan liittyvä ohjeistus vaikka laitalahkot pyyhkivätkin sillä perseensä:

      2.Moos
      22:21 Älä sorra äläkä ahdista muukalaista, sillä te olette itse olleet muukalaisina Egyptin maassa.
      23:9 Muukalaista älä sorra, sillä te tiedätte muukalaisen mielialan, koska itsekin olette olleet muukalaisina Egyptin maassa

      • Raamatusta_lainattua

        Lainaat Mooseksen lakia. Jumala kielsi sortamasta muukalaisia. Olet oikeassa, ettei pidä sortaa muukalaisia. Mutta muukalaisilla ja juutalaisilla oli sama laki. Muukalaisilla oli velvollisuus palvella Israelin Jumalaa. Laki kielsi ankarasti epäjumalanpalveluksen, mikä koski myös muukalaisia. Jos muukalainen palvelee väärää jumalaa, hänet on poistettava kansan keskuudesta.

        4 Moos 15:15 Jumalaa palveltaessa koskevat teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia samat säädökset kuin teitäkin. Teidän on sukupolvesta toiseen aina noudatettava tätä määräystä: Herran edessä nämä muukalaiset ovat samassa asemassa kuin te. 16 Sama laki ja samat säädökset koskevat sekä teitä että teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia.".. 30 "Mutta jokainen, joka tekee rikkomuksen tahallaan, olipa hän syntyperäinen israelilainen tai muukalainen, loukkaa teollaan Herraa. Siksi hänet on poistettava kansansa keskuudesta.


    • mbgf

      Raamatun mukaan voimme evätä kaikilta Syyriasta ja Irakista tulleilta muslimeilta turvapaikan ilman turvapaikkakäsittelyä olivat he vaarassa tai ei. Jos kuitenkin alueelta tulee niitä, joka eivät jatka islamin harjoittamista, meidän on autettava heitä. Kristityksi kääntyminen on iso asia muslimeille, joten ovat tosissaan, jos uskoveljille näyttävät, että he hylkäävät moskeijat.

      • Me emme sivistysvaltiossa tietenkään toki tietenkään erottele ihmisiä uskonnon mukaan joten kaada ittelles vaan ja vedä peitto korvilles.


      • VarokaaEkysttäjäKTSää
        KTS kirjoitti:

        Me emme sivistysvaltiossa tietenkään toki tietenkään erottele ihmisiä uskonnon mukaan joten kaada ittelles vaan ja vedä peitto korvilles.

        Sinä olet Israelin Jumalan vihollinen. Sinä kannat palestiinan lippua ja olet tuomittu häviämään. Sinun sotasi Israelin Jumalaa vastaan on epätoivoinen ja se päättyy silloin, kun olet toiminut toimia ennalta määrätyn ajan. Sitten palestiinan lippusi katoaa.

        Onneksi et saa keneltäkään tukea ja olet täällä muodon vuoksi ikään kuin vihollisen ääni, jonka röhkiminen kaikuu kuuroille korville. Sinä et saa keneltäkään arvostusta ja saa viimeisenä päivänä tekojesi mukaisen tuomion.


      • PelkääIsraelinJumalaa
        KTS kirjoitti:

        Me emme sivistysvaltiossa tietenkään toki tietenkään erottele ihmisiä uskonnon mukaan joten kaada ittelles vaan ja vedä peitto korvilles.

        KTS tässä sinulle.

        Kun Jeesus oli Gesaran alueella, siis Genesaretjärven toisella puolella ja itse asiassa arabien alueella. Siellä oli sikopaimenia, koska alue ei ollut juudeaa vaan enimmäkseen palestiinalaisten asuttamaa. Jeesus ajoi pahat henget sikalaumaan, jotka tekivät itsemurhan syöksyessään alas suoraan syvyyteen. Nykyään muslimitkin tietävät, että siat ovat mitä saastaisimpia eläimiä, mikä sopii vertaukseksi sinulle KTS.

        Markuksen evankeliumi 5:
        6 Kun hän nyt kaukaa näki Jeesuksen, hän tuli juosten paikalle, heittäytyi maahan hänen eteensä 7 ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Jumalan tähden, älä kiduta minua!" 8 Jeesus näet oli jo käskemässä saastaista henkeä lähtemään miehestä. 9 "Mikä sinun nimesi on?" Jeesus kysyi, ja sai vastauksen: "Legioona, sillä meitä on monta." 10 Henget pyysivät ja rukoilivat, ettei Jeesus ajaisi niitä pois siltä seudulta.

        11 Lähistöllä oli vuoren rinteellä suuri sikalauma laitumella. 12 Pahat henget pyysivät Jeesukselta: "Päästä meidät sikalaumaan, anna meidän mennä sikoihin." 13 Hän antoi niille luvan. Silloin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen. Sikoja oli noin kaksituhatta, ja ne hukkuivat kaikki.

        14 Sikopaimenet lähtivät pakoon ja kertoivat kaikesta tästä kaupungissa ja kylissä.


      • PelkääIsraelinJumalaa kirjoitti:

        KTS tässä sinulle.

        Kun Jeesus oli Gesaran alueella, siis Genesaretjärven toisella puolella ja itse asiassa arabien alueella. Siellä oli sikopaimenia, koska alue ei ollut juudeaa vaan enimmäkseen palestiinalaisten asuttamaa. Jeesus ajoi pahat henget sikalaumaan, jotka tekivät itsemurhan syöksyessään alas suoraan syvyyteen. Nykyään muslimitkin tietävät, että siat ovat mitä saastaisimpia eläimiä, mikä sopii vertaukseksi sinulle KTS.

        Markuksen evankeliumi 5:
        6 Kun hän nyt kaukaa näki Jeesuksen, hän tuli juosten paikalle, heittäytyi maahan hänen eteensä 7 ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Jumalan tähden, älä kiduta minua!" 8 Jeesus näet oli jo käskemässä saastaista henkeä lähtemään miehestä. 9 "Mikä sinun nimesi on?" Jeesus kysyi, ja sai vastauksen: "Legioona, sillä meitä on monta." 10 Henget pyysivät ja rukoilivat, ettei Jeesus ajaisi niitä pois siltä seudulta.

        11 Lähistöllä oli vuoren rinteellä suuri sikalauma laitumella. 12 Pahat henget pyysivät Jeesukselta: "Päästä meidät sikalaumaan, anna meidän mennä sikoihin." 13 Hän antoi niille luvan. Silloin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen. Sikoja oli noin kaksituhatta, ja ne hukkuivat kaikki.

        14 Sikopaimenet lähtivät pakoon ja kertoivat kaikesta tästä kaupungissa ja kylissä.

        Olihan taast tulkintaa!! Käsittämätöntä on tämä vihamielisyys etenkin turvapaikanhakijoita kohtaan... Mutta niinhän amerikoissa on jo lahko, joka väittää Jeesuksen olleen valkoinen ja että Raamattu puoltaa värillisten tuhoamista.


      • hilipatasuippa

        Eihän tässä vihamielisyydestä ole kyse vaan reviirin puolustamisesta,kaikille lajityypeille ominaisesta suojamekanismista puolustaa omiaan,samalla tässä puolustetaan mummomuorin jälkeläistenkin oikeuksia ja mahdollisuutta vapaaseen elämään.Tätä on tapahtunut koko ihmiskunnan historian ajan ja niin tulee tapahtumaan vastedes,aivan normaalia ihmislajin toiminnasta kyse.Mummomuori kuten naiset yleensäkin eivät osaa jäsentää näitä perusasioita oikein koska he eivät käsittele näitä järkiperäisesti vaan ottavat nämä asiat sydälihaksen kautta ;D


      • VarokaaEkysttäjäKTSää kirjoitti:

        Sinä olet Israelin Jumalan vihollinen. Sinä kannat palestiinan lippua ja olet tuomittu häviämään. Sinun sotasi Israelin Jumalaa vastaan on epätoivoinen ja se päättyy silloin, kun olet toiminut toimia ennalta määrätyn ajan. Sitten palestiinan lippusi katoaa.

        Onneksi et saa keneltäkään tukea ja olet täällä muodon vuoksi ikään kuin vihollisen ääni, jonka röhkiminen kaikuu kuuroille korville. Sinä et saa keneltäkään arvostusta ja saa viimeisenä päivänä tekojesi mukaisen tuomion.

        MInä olen tavannut kaltaisiasi judaisteja ennenkin ja kaikki kabbalistiset Pulsa Denura -kiroukset, joita lössisi on päälleni heittänyt, ovat kimmonneet takaisin lähettäjilleen tuhoisin seurauksin, koska olen Jeesuksen ja Pyhän Hengen suojaama kristitty, joten annan viimeisen varoituksen. Jos esim. Rabin ja Sharon olisivat olleet kristittyjä, ei äärijuutalaisten Pulsa Denura olisi heihinkään tepsinyt.


      • hilipatasuippa kirjoitti:

        Eihän tässä vihamielisyydestä ole kyse vaan reviirin puolustamisesta,kaikille lajityypeille ominaisesta suojamekanismista puolustaa omiaan,samalla tässä puolustetaan mummomuorin jälkeläistenkin oikeuksia ja mahdollisuutta vapaaseen elämään.Tätä on tapahtunut koko ihmiskunnan historian ajan ja niin tulee tapahtumaan vastedes,aivan normaalia ihmislajin toiminnasta kyse.Mummomuori kuten naiset yleensäkin eivät osaa jäsentää näitä perusasioita oikein koska he eivät käsittele näitä järkiperäisesti vaan ottavat nämä asiat sydälihaksen kautta ;D

        ”…vaan reviirin puolustamisesta…”
        :D Kenen reviirin – sinunko vai…??

        Puolustan suomalaista yhteiskuntaa, omaa äidinkieltäni jne. Se tapahtuu vahvistamalla niitä, innostamalla ja rakentamalla.

        Sinä hyökkäät muita kulttuureja vastaan tai niiden vaikutusta vastaan. Ikävä kyllä sitä ei saavuteta muutoin kuin vahvalla sensuurilla kaiken tiedonvälityksen suhteen – samaan tapaan kuin Pohjois-Koreassa.

        Näissä on iso ero.

        ”…samalla tässä puolustetaan mummomuorin jälkeläistenkin oikeuksia ja mahdollisuutta vapaaseen elämään.”

        Katson että ette puolusta niitä arvoja, jotka minulle tai lapsilleni ja lapsenlapsilleni ovat tärkeitä.

        ”Mummomuori kuten naiset yleensäkin eivät osaa jäsentää näitä perusasioita oikein koska he eivät käsittele näitä järkiperäisesti…”

        Suhtaudun asiaan erittäin järkiperäisesti ja mielestäni moisen vihamielisyyden lietsominen on juuri sitä tunneperäistä toimintaa.


      • VarokaaKTSää
        KTS kirjoitti:

        MInä olen tavannut kaltaisiasi judaisteja ennenkin ja kaikki kabbalistiset Pulsa Denura -kiroukset, joita lössisi on päälleni heittänyt, ovat kimmonneet takaisin lähettäjilleen tuhoisin seurauksin, koska olen Jeesuksen ja Pyhän Hengen suojaama kristitty, joten annan viimeisen varoituksen. Jos esim. Rabin ja Sharon olisivat olleet kristittyjä, ei äärijuutalaisten Pulsa Denura olisi heihinkään tepsinyt.

        Sinussa KTS ei ole mitään Pyhää Henkeä. Sinä et ole Jumalan suojaama kristitty. Sinä olet seurakuntaan luikerrellut kavaltaja. Sinun viimeiset varoitukset ovat tyhjän puhumista.

        KTS, sinä joudut judaistin Jeesuksen Kristuksen eteen tekemään tiliä synneistäsi ennen, kuin sinut heitetään tuliseen järveen.


      • hilipatasuippa
        mummomuori kirjoitti:

        ”…vaan reviirin puolustamisesta…”
        :D Kenen reviirin – sinunko vai…??

        Puolustan suomalaista yhteiskuntaa, omaa äidinkieltäni jne. Se tapahtuu vahvistamalla niitä, innostamalla ja rakentamalla.

        Sinä hyökkäät muita kulttuureja vastaan tai niiden vaikutusta vastaan. Ikävä kyllä sitä ei saavuteta muutoin kuin vahvalla sensuurilla kaiken tiedonvälityksen suhteen – samaan tapaan kuin Pohjois-Koreassa.

        Näissä on iso ero.

        ”…samalla tässä puolustetaan mummomuorin jälkeläistenkin oikeuksia ja mahdollisuutta vapaaseen elämään.”

        Katson että ette puolusta niitä arvoja, jotka minulle tai lapsilleni ja lapsenlapsilleni ovat tärkeitä.

        ”Mummomuori kuten naiset yleensäkin eivät osaa jäsentää näitä perusasioita oikein koska he eivät käsittele näitä järkiperäisesti…”

        Suhtaudun asiaan erittäin järkiperäisesti ja mielestäni moisen vihamielisyyden lietsominen on juuri sitä tunneperäistä toimintaa.

        "Suhtaudun asiaan erittäin järkiperäisesti ja mielestäni moisen vihamielisyyden lietsominen on juuri sitä tunneperäistä toimintaa. "

        Minähän totesin heti ensi sanoikseni että tässä ei ole vihamielisyydestä kyse vaan asiassa vaikuttaa isommat taustatekijät,lue uudestaan.Mutta aivan kuten totesin et ymmärrä näitä asioita ja vastauksesikin todistaa tämän koska et ymmärtänyt lukemaasi ;D


      • hilipatasuippa kirjoitti:

        "Suhtaudun asiaan erittäin järkiperäisesti ja mielestäni moisen vihamielisyyden lietsominen on juuri sitä tunneperäistä toimintaa. "

        Minähän totesin heti ensi sanoikseni että tässä ei ole vihamielisyydestä kyse vaan asiassa vaikuttaa isommat taustatekijät,lue uudestaan.Mutta aivan kuten totesin et ymmärrä näitä asioita ja vastauksesikin todistaa tämän koska et ymmärtänyt lukemaasi ;D

        Maailma ei pyöri kristittyjen ympärillä.


      • VarokaaKTSää kirjoitti:

        Sinussa KTS ei ole mitään Pyhää Henkeä. Sinä et ole Jumalan suojaama kristitty. Sinä olet seurakuntaan luikerrellut kavaltaja. Sinun viimeiset varoitukset ovat tyhjän puhumista.

        KTS, sinä joudut judaistin Jeesuksen Kristuksen eteen tekemään tiliä synneistäsi ennen, kuin sinut heitetään tuliseen järveen.

        Ja taas yksi pirunpenikka tuomitsi itsensä kadotukseen:

        Luukkaan evankeliumi:
        6:37 Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta.

        Me tosi kristityt osaamme Raamattumme!

        HYVÄ!


      • VarokaaKTSää
        KTS kirjoitti:

        Ja taas yksi pirunpenikka tuomitsi itsensä kadotukseen:

        Luukkaan evankeliumi:
        6:37 Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta.

        Me tosi kristityt osaamme Raamattumme!

        HYVÄ!

        Sinä luet Raamattua kuin piru. Minä en joudu kadotukseen, koska kirjoitin sen, minkä minulle Pyhä Henki on sinusta sanonut. Sinun tuomiosi ei ole minun päätös, enkä minä ole sinua tuominnut, joten lainaamasi Raamatun kohta ei sovellu minuun. Sen tähden en hätkähdä yhtään, kun luen sinun kirjoituksia, jotka tulevat kaikki pimeydestä.

        KTS, Jumala on tuominnut sinut tuliseen järveen, minkä minulle ilmoitti Pyhä Henki.

        Joh 20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Matt 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Juud 1:4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi

        2 Kor 11:14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. 15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.


      • VarokaaKTSää kirjoitti:

        Sinä luet Raamattua kuin piru. Minä en joudu kadotukseen, koska kirjoitin sen, minkä minulle Pyhä Henki on sinusta sanonut. Sinun tuomiosi ei ole minun päätös, enkä minä ole sinua tuominnut, joten lainaamasi Raamatun kohta ei sovellu minuun. Sen tähden en hätkähdä yhtään, kun luen sinun kirjoituksia, jotka tulevat kaikki pimeydestä.

        KTS, Jumala on tuominnut sinut tuliseen järveen, minkä minulle ilmoitti Pyhä Henki.

        Joh 20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Matt 16:17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. 18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

        Juud 1:4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi

        2 Kor 11:14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. 15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

        Olet sinäkin yksi tollo.


      • VarokaaKTSää
        torre12 kirjoitti:

        Olet sinäkin yksi tollo.

        En ole. Sinä olet myös tuomittu. Haluatko mennä palestiinalaisten ja filistealaisten puolelle? Milloin Filisteasta on tullut mitään Jumalan mielen mukaista?


      • Vbjkjjjj
        VarokaaKTSää kirjoitti:

        Sinussa KTS ei ole mitään Pyhää Henkeä. Sinä et ole Jumalan suojaama kristitty. Sinä olet seurakuntaan luikerrellut kavaltaja. Sinun viimeiset varoitukset ovat tyhjän puhumista.

        KTS, sinä joudut judaistin Jeesuksen Kristuksen eteen tekemään tiliä synneistäsi ennen, kuin sinut heitetään tuliseen järveen.

        Hui Hui! Hei tuomitseminen on kielletty kuten tiedät!
        Jäähdytelkää vähän.


      • hilipatasuippa kirjoitti:

        "Suhtaudun asiaan erittäin järkiperäisesti ja mielestäni moisen vihamielisyyden lietsominen on juuri sitä tunneperäistä toimintaa. "

        Minähän totesin heti ensi sanoikseni että tässä ei ole vihamielisyydestä kyse vaan asiassa vaikuttaa isommat taustatekijät,lue uudestaan.Mutta aivan kuten totesin et ymmärrä näitä asioita ja vastauksesikin todistaa tämän koska et ymmärtänyt lukemaasi ;D

        "...tässä ei ole vihamielisyydestä kyse vaan asiassa vaikuttaa isommat taustatekijät,lue uudestaan."

        Olen siitä samaa mieltä, että taustalla vaikuttavat isommat tekijät. Joten tunteenomainen ilmaisusi ohittaa faktan, ja kannattaa pureutua ensin niihin, jotta voi sen asiallisemman kuvan saada.


    • Menkää ja saarnatkaa evankeliumia kaikille kansoille, sanoi Jeesus viime sanoinaan ennen taivaaseenastumistaan.

    • Joopajootuasennii

      Raamattu on vanhentunut ihmisten kirjoittelema tarinakokoelma. Jumalakuvitelma on jokaisen ikioma joten se voi perustua noihin tarinoihin tai sitten ei.

    • Laupias Samarialainen.

      Autetaan kunnes apu ollaan annettu jonka jälkeen voivat palata kotiin turvallisin mielin.

      • Apua sekä tukea voidaan antaa monin tavoin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe