Auttakaa mua

mikkihiirulainen089

Ratsastuksenopettajani kysyi tänään että olenko kiinnostunut kilpailemisesta. Vastasin joo, ja hän kysy vielä olisinko kiinnostunut kisaamaan ulkopuolisissa este sekä kuolupuolta. Vastaus oli taas joo. Opettaja sanoi että se edellyttäisi viikottaisia valmennustunteja ja väh. kerta viikkoon normituntia.

Raha ei siis ole ongelma tässä asiassa. Vaan se, että halusiko opettajani teidän mielestä minut tallin "edustusjoukkueeseen" kun tuli vain yhtäkkiä alkukäyntejen aikana kysymään tätä vain multa ja kehumaan hyvää istuntaani ja kevyttä kättäni.

Tavallaan haluaisin aloittaa valmennukset ja kisaamisen mutta muut tallin valkkulaiset ovat todella nyrpeitä perustuntilaisille ja luulevat olevansa tallin ainoita pro ridereitä. Se vähän jarruttaa mua.
Ja siis mulla on myös sellainen kisajännitys kun kaikki tuijottaa arvostelevin katsein.

Ratsastusta olen harrastanut 7 vuotta eli en mikään aloittelija ole.

Kiitos vastauksista ja mielipiteistä! :)

2

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai sitten hän halusi vain tietää kiinnostaako sinua ylipäänsä kilpailla. Jos kiinnostaa, niin anna mennä vain, mutta jos ei, niin sitten ei. Se on sinusta itsestäsi kiinni, ei muista.

      Se vain jäi hiukan epäselväksi, että pelkäätkö muiden valmennettavien katsovan sinua nenänvarttaan pitkin jos liityt joukkoon perustuntilaisten joukosta, vai pelkäätkö, että sinusta tulee samanlainen nokan nostelija kuin muistakin.

      Sanoisin, että älä välitä siitä miten muut sinuun suhtautuvat. Jos valmentajasi katsoo sinun olevan tarpeeksi hyvä pärjätäksesi heidän joukossaan, niin sitten varmasti pärjäätkin. Keskity valmennuksissa vain siihen miten itse ratsastat, ja jätä mahdollisesti kohtaamasi väheksyntä omaan arvoonsa. Ja kohtele itse perustuntilaisia ja ylipäänsä muitakin yhtä ystävällisesti kuin tähänkin asti.

      Kisajännitys laantuu useimmilla kokemuksen myötä. Minäkin jännitin aluksi hirveästi kun piti mennä radalle, mutta suorituksen alkaessa keskittyminen meni ratsastukseen enkä enää joutanut kauhistelemaan tuijottavaa yleisöä. Ajan myötä jännitys väheni, ja kun hevonenkin tunsi sen, sekin rentoutui ja alkoi toimia aina vain paremmin, mikä antoi minulle lisää itseluottamusta ja vähensi jännitystä jne.

      Niin tai näin, mitä päätätkin tehdä, tee päätöksesi ainoastaan sen mukaan mikä itsestäsi tuntuu oikealta.

      Onnea matkaan!

    • z--

      Jos kiinnostaa kisata, niin liity ihmeessä valmennsuryhmään :)
      Eiköhän ne siellä olevat ole itsekin joskus olleet perustuntilaisia.

      Kisaaminenkaan ei vaadi ihmeitä, kisojahan on hyvin matalalta tasolta lähtien. Joku 60cm esterata ja HeC-luokka onnistuu jopa vuoden verran kerran viikossa ratsastaneelta. Kisaaminen aloitetaan sopvivalta tasolta. Tai aluksi jopa alemmalta tasolta, koska kisajännitys kuitenkin heikentää suoritusta.

      Vähitellen vaan kisaamalla jännityksen oppii hallitsemaan, ei se mene ohi kuin kokemuksella :)

      Eiköhän opettaja kysynyt sinulta, koska vaikutat aktiiviselta ja innokkaalta ja voisit siksi sopia tohon valmennusryhmään. Kannattaahan se osallistau, jos kerran mahdollisuus on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe